Menu Utama

S. Ambiga Bakal Memimpin Pas?

Biar betul Pas ni kalau sahih memang ada gerakan untuk membawa masuk Datuk S. Ambiga untuk diangkat tinggi dalam hierarki kepimpinan Pas.

Skru longgar ke apa? Dah kemaruk sangat dengan undi penyokong S. Ambiga sampaikan penganjur bersama LGBT ini nak dijadikan pedoman memimpin Pas.

Ambiga Naib Presiden Pas?

KUALA LUMPUR 9 Mac – Bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari mendedahkan terdapat pihak tertentu dalam Pas yang cuba membawa masuk bekas Presiden Majlis Peguam, Datuk S. Ambiga untuk diangkat menjadi naib presiden parti itu.

Katanya, desas-desus itu semakin kencang selepas Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr. Dzulkefly Ahmad sendiri secara terbuka mengakui parti tersebut sedia menerima bukan Islam sebagai pemimpin tertinggi.

Katanya, perkara tersebut tidak mustahil kerana Ambiga diketahui mempunyai hubungan rapat dengan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu serta kumpulan ‘Anwarinas’ yang kini menguasai lebih 70 peratus parti Pas.

“Justeru saya meminta Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali memberi penjelasan sama ada Ambiga bakal mengisi jawatan naib presiden melalui lantikan atau pemilihan. Jika dilantik apakah ia dibuat sebelum pilihan raya umum.

Ikut pada saranan yang Dr. Zulkifli, AJK Pas Pusat yang mahu meletakkan non muslim sebagai Timbalan Presiden Pas, nampak cukup ngam & masuk dek akal.

Tambah pula, sejak Pas ‘berimamkan’ slogan “Pas Untuk Semua” & “Negara Berkebajikan”, macam-macam perkara pelik, unik & luar tabie sudah menempel atas dahi Pas.

Dulu Pas cukup gah dengan slogan & dasar “Bersama Kepimpinan Ulama” dan “Membangun Bersama Islam”, ke hulur ke hilir di bawanya cogankata tersebut untuk tonjolkan roh perjuangan Pas adalah Islamik & murni kononnya.

Alih-alih, pemimpin yang pernah mereka panggil ulama Pas akhirnya di tendang dan di hina, negara Islam di bakulsampahkan dan hudud pula perlu bergantung pada persetujuan bersama Dap & PKR.

Sekarang Pas telah berjaya meliberalkan dirinya, terbuka melampau dan bebas, semuanya semata-mata untuk memastikan sokongan bukan Islam tidak lari dari Pakatan Rakyat dan Pas. Jalan Menuju Putrajaya bak kata Anwar Ibrahim.

Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP), Hu pang Chow pun siap bagi sokongan lagi pada saranan Dr. Zulkifli malah dianggapnya pandangan itu sebagai jauh ke depan katanya – tersiratnya ialah demi kemaruk mengejar kuasa. 

“Kalau PAS nak jadi parti arus perdana di negara ini dan juga peringkat antarabangsa, PAS harus fikir ke arah itu”.

“Saya anggap kenyataan Dr Zulkifli Ahmad (ahli parlimen PAS Kuala Selangor) untuk membuka ruang orang bukan Islam menjadi Timbalan Presiden sebagai berpandangan jauh”. – Hu pang Chow, 2 Mac 2012, FreeMalaysiaToday

Jadi janganlah ada yang terkejut beruk dan mati terbeliak mata jika dalam tempoh tak sampai setahun atau lebih nanti, tiba-tiba S. Ambiga menjadi ahli & penyokong rasmi Pas kemudiannya jadi pemimpin besar Pas.

Cuba bayangkan sejenak bilamana Ambiga naik ke pentas ceramah, andainya laungan ‘takbir’ kedengaran dari bawah pentas, peh… memang sangaplah mana-mana juak Pas menyahut laungan takbir tersebut demi Ambiga.

Tapi apa nak pelik? Bukankah sekarang inipun tiap kali pemimpin DAP dan pemimpin bukan Islam PKR bagi ceramah, juak-juak bawahan Pas tidak sedikit pun segan silu melaungkan takbir, dah jadi macam bahan mainan pula laungan suci Allahhuakbar.

Politik beb, politik.






24 Komen to S. Ambiga Bakal Memimpin Pas?

  1. selamber says:

    MASYAALLAHHHHH..!!

  2. Jeffry says:

    NAMPAK GAYA AMBINGAI TAK PAYAH SUSAH2 NAK LANGKAH MAYAT MUSIBAT PAS LERRR..SILAP2 WALLY SLIPAU TROS BAGI JAMINAN KAT ACI NI BLEH JLN TERUS KT JAMBATAN SIRATALMUSTAQIM KEHKEHKEHKEH

  3. tengkudin says:

    makin lengkap pas kearah KEKUFURAN…PAS for SEX..PAS for ALL

  4. umnototok says:

    Allah dah rabunkan mata mereka!!!
    Allah dah butakan hati mereka!!!
    Mereka dah tak mengenal yg mana intan yag mana kaca…..
    Itulah natijahnya apabila org Islam suka mengutuk dan menolak perpaduan sesama saudara seIslamnya menakala menyokong serta menyanjung puak2 harbi untuk dijadikan pemimpin dan idolanya!!!???
    Apakah tak sesat namanya tu……
    Hancussss…..

  5. StinGray says:

    mengamuk la bujuk lpas ni…aci tu kekasih gelap dia…

  6. melayu_islam says:

    cakap je ap pon..x terkesan pon dgn lawak murahan mcm ni..ABU tetap ABU…

    • jebat says:

      ABAI…tak sangka lepas satu2 terlondeh..ABAI tetap ABAI

      • melayu_islam says:

        lawak murahan…kalo x betol malu besar la ko…ABU ttp ABU

        • jebat says:

          anwar pakai nande’..tak kan ko nak sokong gak..ABU..ALLAH bersama UMNO..

          • melayu_islam says:

            bkn masuk hindu kalo pakai nande…
            Allah x kan bersama dgn org zalim..
            bahkan Allah bersam dgn org yg teraniaya…
            ABU…bubar parlimen..buat pru13…

          • raplahjingaa says:

            oooo…pakai nandek bukan masuk hindu….aqngguk-angguk depan lilin…bukan masuk kristian so tak pe la ya…bagoih sungguh hangpa !!

            ustaz mana yang ajar hang macam tu ? opps ! ustaz PAS la tu…

    • StinGray says:

      hang memang tak terkesan pun sebab hang memang ABU – Anak Bawah Umur..budak2 jgn sibuk2 kat sni bleh tak??..mak hang tau tak hang guna komputer dia ni, hang tu ABU…

  7. Mooohyideen says:

    dalam Perhimpunana agog umno, pelakon CD blue Chua soi Seks, tak ada kat situ kah???

    • StinGray says:

      dia pi lepak dgn MatCD amoy..bincang2 nk buat CD baru..dgn pompuan timor laste plak…hang tak tau ke mooo…lambat la hang ni…

  8. Waris Siamang Gagap says:

    Hebat!!.. terus jadi Timbalan Presiden. Semestinya dia akan jadi Puan Penasihat Muslimat PAS tu!!. Hai brother Hadi…, jangan seronok sangat sebab kerusi Presiden tu bakal diambil oleh si Bega nih!!. Angguk-angguk sajalah lepas tu. Lagipun @melayu_islam 4:31pm tak terkesan dengan lawak murahan ini. Let us see who will have the last laugh!!

  9. raplahjingaa says:

    Ambiga naib presiden PAS ?….elok la tu…macam sireh pulang ke gaggang…amatlah sesuainya !!

    Hidup PAS !! hehe..

  10. raja kongkiak says:

    Elok sangat lahhh ambiga@ambigos jadik bakal jadik MEM BESAQ dalam parti tuhhh.. Lagi pun orang pas sukaaa bebenor dengan buah kembang semangkok nih. Syabashhhhhhh PAS satu transformasi mamtop tuhh…Parti Keghosot akai sungguhh…

  11. Wong Pin Ter says:

    Akibat daripada mengangkat seorang yang mempunyai tabiat seks luar tabie sebagai pemimpin makan natijahnya jadilah seperti yang kita lihat hari ini para pemimpin Islam yang berfikiran songsang.

  12. ayah_chor says:

    Mampos la korang…hahaha

  13. takbai says:

    Ambiga dengan Mat Sabu bolih jadi tag team partner. meleleh ayak lioq Mat Sabu tengok si Ambagagk punya …ciut…ciut…

  14. cikaro says:

    ha..ha..ha…..tak de org ISLAM yg lg layak ke…..smpai org kafir pun jd..

  15. Bulan Empat says:

    Sama macam PAS beri endorsement pada kaum pengikutnya bahawa bela anjing dirumah itu OK, halal dan boleh diterima.

    Ini kerana anjing amanah menjaga rumah. Anjing sifatnya agressive tidak saperti kucing yang dipelihara untuk tujuan ‘pet’ semata mata tapi tak boleh jaga rumah.

    Untuk tujuan ini PAS pun boleh kata najis anjing itu OK tak payah dimasak kalau tersentuh. Asalkan jangan makan sudah lah.

    Sesat PAS semakin parah dari hari kehari. Kerana apa ? Kerana idamkan kuasa dan sudah ketahap kemaruk bersekala tinggi untuk berkuasa . Ambiga yang muka nya seiras chimpanzee pun dilihat manis dan suci .

    Hadi sudah berulang kali cakap, itu semua tak apa, asalkan kita dapat kuasa.

    Wow. bahaya, bahaya.

  16. djray says:

    adoiii.. dah letih aku kata pas ni makin bangang!! stupid like hell.. next election pas akan bungkus satu malaysia.. new name for PAS : PA-ria Semalaysia.

Leave a Reply