Menu Utama

Rafizi Tidak Sedar Dia Hanya ‘Lembu’ Yang Boleh Dikorbankan

SEBELUM ini pun telah ramai pejuang tegar PKR yang dulu sanggup bermati-matian, keluar masuk penjara demi mempertahankan parti tersebut dan Ketua Umum anugerah tuhannya, telah meninggalkan parti itu kerana hilang kepercayaan kepada kepimpinan dan hala tuju parti yang berlainan sama sekali sewaktu mula ditubuhkan.

Maka itu tahun demi tahun, kepimpinan PKR bersilih ganti dengan muka-muka baru mengambil tempat.

Rafizi Ramli, budak muka jambu yang punya sejarah taksub dengan Anwar sejak 1995 inipun tiada beza.  Tapi dibandingkan dengan yang lebih lama darinya seperti Ezam, Anuar Shaari, Dr. Chandra Muzaffar dan banyak lagi, Rafizi setakat ini tidak berjaya membuktikan apa lebih pada dirinya, melainkan mukanya yang jambu dan moustache free (takde misai) – syarat wajib bagi jantan yang rapat dengan Anwar.

Hari ini Rafizi sanggup buat apa saja demi Anwar termasuk menjadi fronline dalam hal mensensasikan pelbagai jenis pembohongan yang boleh mendatangkan keuntungan politik kepada PKR.

Terbaru dalam soal kononnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan wang rakyat untuk mengadakan majlis pertunangan anaknya Jun tahun lepas.

Terbukti dokumen yang ditunjukkan oleh Rafizi semalam hanyalah quotation dari pihak hotel, bukan resit yang mengesahkan bahawa pembayaran dibuat oleh kerajaan Malaysia.

Kalau nak support tuduhan kata kerajaan bayar, mestilah tunjuk resit pembayaran dan dokumen-dokumen sokongannya, baru betul PENDEDAHAN.

Itu satu hal, satu hal lagi, zaman-zaman orang percaya video boleh diedit ini pun (tukar muka dengan orang lain), masih ada yang percaya dokumen sekeping dua yang ditunjukkan Rafizi semalam.

Penulis harap, Perdana Menteri tidak akan berlembut dengan Rafizi kali ini kerana tindakannya nampak sudah jauh melampau.  Setakat nak kondem dirinya dan isteri, itu adalah lumrah biasa politik, tapi kalau sampai membabitkan anak-anaknya yang tidak berkecimpung langsung dalam politik, penulis rasa itu sudah melampau.

Apa jadah perjuangan politik PKR yang kononnya antara termatang dalam Malaysia ni kalau inilah contoh yang cuba nak ditunjukkan?  Nak politik tu politik ajelah, nak babitkan anak beranak orang tu apahal pulak?  Lain dengan Anwar, anak dan isterinya memang aktif dalam politik dengan masing-masing memegang jawatan sebagai Ahli Parlimen dan Presiden parti.

Kok depa semua ni terbabit dalam polemik politik, itu memang patut.

Itu menunjukkan perjuangan PKR tidak ada etika dan matlamat yang jelas, melainkan nak angkat Anwar jadi Perdana Menteri, along the way, apa yang patut diredah, diredah juga, pedulikanlah sama ada betul atau tidaknya.

Amat memalukan sebenarnya politik yang semacam ini.  Penulis rasa media pro Pakatan harami pun sependapat dengan penulis, sebab itu tidak ada yang ingin memanjangkan so called ‘pendedahan’ Rafizi semalam.  Apatah lagi bila Pejabat Perdana Menteri pun cepat bertindak dengan mengeluarkan kenyataan segera.

Percayalah, hari-hari mendatang ini akan membuatkan Rafizi sedar bahawa dia hanya digunakan untuk kepentingan politik sementara.  Anwar hanya mencari lembu yang boleh dikorbankan buat gulai setelah lembu sebelumnya angkat kaki tinggalkan parti dan Rafizi pula kebetulan datang menyerah.

Lagi bagus kata Anwar, “anak lembu muka jambu…I like!!!!”

p/s tak sabar menanti Isnin






39 Komen to Rafizi Tidak Sedar Dia Hanya ‘Lembu’ Yang Boleh Dikorbankan

  1. Anak Lenggong says:

    Sepatutnya PM dan keluarga menyaman simamat jambu belaan nuar brahi ini. PM tak seharusnya terus membiarkan puak-puak dajal berupa manusia ni terus mnerus menabur fitnah. Lakukan sapertimana Shahrizat melakukan keatas mereka..baru terjelir lidah sebab sekarang ni puak pembangkang sudah kehabisan modal dan terpaksa mengujukan isu2 baru walaupun berupa fitnah bagi mengimbangi pendedahan2 yang selama ini disorok dibawah karpet perkara2 yang berlaku dibawah pemerintahan PR oleh puak NGO dan UMNO sendiri.

  2. kuat main says:

    rafizi pelapis hero tamil wuakakakaka

  3. StinGray says:

    kalau betul nk attack PM pun, pulun la benda yg masuk akai..setakat gempak tahap2 akai lembu, hanya lembu2 la yg percaya…kalau rasa mcm lembu la..

  4. Mooohyideen says:

    kalau kat malaysia ni rakyat marhein memang boleh mudah2 di korbankan…macam Altantuya, sarbini, TBH…

    • StinGray says:

      Altantuya rakyat msia..emmmm..suka hati hang la mooo…esok kalau ada family hang mati tercekik asam boi pun BN punya pasai kan…melebihi kuasa Allah hang letak BN ni mooo..

    • bangKano says:

      Puak puak hampeh musibat macam hang tu la selalu kena jadi lembu oleh Anwaq Peliaq Kawaq bodo nya tak bole di ajaq cerdik tak leh nok ikut cuma pungkok pandiaq saja yang bole jadi belendiaq kat batang peliaq peliwat tu…!!

    • konceng says:

      MOOOO SAYANG…
      TAKDE ISU BARU KE BALIK2 ISU LAMA YG KAU 2 AJA….KELAKARLAH DEBAT KAU MCM MUSIBAT AJA..KAHKAHKAHKANKANKAN.

  5. StinGray says:

    moooo..aku baru baca takat “RM2.2” tetiba ngantuk plak..Assalamualaikum mooo..gua Zzzzzz dulu..

    • Mooohyideen says:

      itu lah umno, kita nak bwk kat sini betapa jahat dan jijiknya pemimpin umno menyalahguna kuasa dan pada masa yg sama menuduh org lain yg jahat. Tapi sayang, ahli umno yg begitu malas untuk menggunakan akal untuk mendapatkan fakta…hanya mampu serta berminat untuk mebaca Paper Metro sahaja…

  6. jijan says:

    Betol2 lembu ler puak2 PKR ni…..fikir logik ler skit…

    Takkan setakat 400k pun PM tak mampu? Adik dia pun CEO CIMB…..

    lebih banyak isu yg tak logik ni….lagi meluat aku….

    Aku dah letak depa ni tahap lembu dah….

    • Mooohyideen says:

      Bukan masalah tak mampu, tapi menggunakan harta negara untuk kepentingan negara.

      Bukan kah khalifah umar telah menunjukkan contoh teladan yg baik.

      • selamber says:

        Khalifah Umar bukan org yg miskin tau..belau adalah saudagar pada zaman beliau..korang punya kalipah umar sekarang ialah LGE..

      • konceng says:

        KELAKARLAH KAU MOOOOOOO…
        BUKTI..KAN..LAH(lagu ramli sarib)
        KAU PON SERUPA(lagu zainal abidin)
        RAFIZI LAGI CUN DARI MOOOOO..
        KAU TAK SERUPA(lagu baru aljubory)

  7. melayu_islam says:

    yg disoal bkn mampux mampu…guna kapasiti sbg PM utk tempah majlis, salah guna kedudukan….anak die sape…kabinet mentri kah???

    • jebat says:

      betul ke cerita tu?? namanya Islam tp tanpa soal siasat terus percaya.. buat malu agama je ko ni..bg contoh yg tak baik..

    • Mooohyideen says:

      Kpd Melayu-islam..

      Isunya kat sini bukan kemapuan si pengguna dewan/tuan punya majlis..

      Tapi isunya diosini ialah menggunakan wang kerajaan untuk kepentigan sendiri dan keluarga.

  8. jebat says:

    ingat PKR ingat fitnah.. tak da fitnah PKR akan mati dan pupus..

  9. Mooohyideen says:

    Dalam Islam kita akan dipersoalkan tentang amanah ini..

    so korang ni ikut hulum agama apa yer?? agama umno yg membolehkan rasuah tu ker..???

  10. Jack says:

    Of course lah billed to Pejabat PM. Dia kerja kat sana. Alamat dia kat sana. Takkan nak ke alamat Syabas ke, or alamat DBKL pulak…Cuma dia nak bayar pakai akaun mana atau chequebook mana tu pandai2 dia la….Lu ada bukti ke dia pakai duit rakyat? Pikiaq pakai otak noooo….

    • Mooohyideen says:

      Persoalannya…mengapa akaun kjaan yg keluar???

      Macam lah org zaman skg ni bododh sgt….org umno mungkin la…bila kita cakap juta2..depa dah tak paham, kemudian terus je bukak paper metro…

      • raplahjingaa says:

        hmmm…orang zaman sekarang ni tak bodoh moooo….BN terus memerintah, kalu bodoh, jadi macam yang kat selangor tu mooo…

        nak aku cerita panjang ke mooo…??

  11. Jack says:

    Cuba tanya bos korang tu dia bayar china doll tu pakai akaun mana….

    • Mooohyideen says:

      Satu- video polis tak pernah lagi identify. Itu menjadi imaginasi setiap ahli umno.

      Tapi maslahnya cukai yg dibayar rakyat digunakan oleh puak BN, maka sbb itu kami persoal kan.

  12. arg pencen says:

    penyokong kat mykmu tak bolih nak jawab hujah.mulacakap pusing2. kalau debat terbuka lagi… berbuih mulut..

    • konceng says:

      nak jawab tang mana dah bebuih2 kita jelaskan tapi tk paham2 juga.
      agaknyalah aku bontotkan hang2 semua bru
      bloh faham….pooehhhh

  13. tony gunawan says:

    tak payah bukti ,sepatutnya najib perlu buktikan dia tak bersalah dalam isu ini?

    • konceng says:

      lah apa yg tonixformegawan ni melalut..
      U yg menudoh U bagi bukti apahal yg kene tudoh kene beri bukti..yg bos U megawan dgn cinadoll U tk nak mtak bukti kah..kah..kah.

  14. seri says:

    ni apa celaka gambar la… gentleman la sikit..fakta lawan fakta laa..

    • konceng says:

      hai seri mersingkah…seri sarawakkah
      gambar 2lah fakta….
      kalau dgn kata2 mereka2 tak faham 2 fakta(yg mereka2 thu f@&*”k sja)

  15. Tubir says:

    UMNO dan PKR aja kaki songlap kita sokong ja parti bebas lepas tu kita songlap ramai ramai ……

Leave a Reply