Menu Utama

Pengkalan Tentera Amerika Jika PR Memerintah?

Ada desas desus menyebut pembinaan sebuah pengkalan tentera Amerika di negara kita akan menjadi kenyataan sekiranya Pakatan Rakyat (PR) berjaya memenangi pilihanraya umum akan datang.

Menurut sumber dalaman PR, lokasi pengkalan tentera tersebut berkemungkinan berhampiran Selat Melaka atas alasan untuk mengawal keselamatan laluan perkapalan disamping mengekang kegiatan lanun.

Umum mengetahui, Selat Melaka dianggap strategik bagi Amerika kerana ia bakal menjadi faktor pengimbang dalam menghadapi kebangkitan ekonomi & ketenteraan negara China.File:NASCubiPt.JPEG

Dengan menguasai laluan tersebut, bermakna lebih kurang separuh dagangan minyak dunia akan berada dalam kawalan Amerika dan tentu saja tindakan sedemikian bakal mengundang tindakbalas keras daripada negara China.

Sebelum ini, Malaysia & Indonesia pernah menolak tawaran Amerika untuk melakukan rondaan bersama di sepanjang laluan perkapalan antara yang paling sibuk di dunia itu.

Bagaimanapun, Singapura pula secara terbuka mengalu-alukan kehadiran bala tentera Amerika di rantau ini atas alasan keselamatan.

Berbalik kepada kenyataan sumber dalaman PR tersebut, jika ianya sahih, bermakna seluruh rantau Asis Tenggara termasuk Malaysia  akan terjerumus ke dalam konflik persengketaan yang tentunya bukan saja kedaulatan negara bakal tergugat malah keamanan yang kita kecapi juga akan hilang begitu saja.

Justeru itu, pihak PR dituntut memberi kenyataan segera berhubung isu ini selain itu adalah penting dijelaskan adakah ianya juga berkait rapat dengan usaha melobi pihak tertentu untuk mendapatkan dana luar negara bagi menghadapi pilihanraya ke 13.

 

Fakta Selat Melaka & isu berkaitan

1. Selat Melaka merupakan laluan penting menuju pelabuhan utama di Eropah & Barat

2. 50% perdagangan hasil minyak & gas dunia menggunakan Selat Melaka

3. 25% perdagangan antarabangsa adalah melalui Selat Melaka

4. Pengkalan tentera Laut Amerika di Subic Bay & Clark Air Base Filipina ditutup pada 1991

5. Pada awal tahun 2005, Amerika pernah bercadang membuka pengkalan tentera di Thailand kemudiannya dibatalkan selepas mendapat bantahan rakyat Thai

6. Singapura pernah bersetuju membenarkan tentera Amerika beroperasi di negaranya selepas penutupan pengkalan tentera laut Amerika di Filipina

7. Pada 2004, Malaysia & Indonesia telah membuat bantahan keras terhadap Inisiatif Keselamatan Maritim Serantau (RMSI) anjuran Amerika Syarikat kerana ianya dikhuatiri menjadi permulaan bertapaknya Amerika di Selat Melaka.

8. Penguasaan Selat Melaka akan membolehkan Amerika mengawal laluan perdagangan minyak dunia dari Asia barat hingga ke Lingkaran Pasifik






78 Komen to Pengkalan Tentera Amerika Jika PR Memerintah?

  1. pasdaplaknat says:

    Tak mustahil PR boleh bersekutu dgn Amerika dlm bab pengkalan tentera sbb skrg pun dasar2 Amerika dan Israel dgn jelas didokong oleh Pakatan Haram, especially Anwar Brahi dn DAP.

    Tambahan pula, sejarah Nuar yg byk ‘berhutang’ BUDI dgn agen2 di Amerika dan Israel.. membalas ‘BUDI’ mereka adalah suatu yg diutamakn.

    Seterusnya, SINGAPURA.. benih YAHUDI ASIA ini teguh berada di Malaysia melalui parti kembarnya DAP. Tidak mustahil jika skrg masih belum menang lgpun byk penghinaan terhadap Islam senang2 dilakukan oleh DAP melalui agen2 PARASIT mereka dlm PAS dan PKR..

    kalau Aqidah pun PAS dan PKR sudah berjaya’jual’, apakh masih ada masalah yg lebih besar dr Aqidah yg PR tdk akan jual?
    PR-Nuar akan dikelilingi ‘rahsia2’ busuk yg bukan rahsia lg..tp utk pendedahan yg official, Amerika dn musuh2 negara boleh jdkan sejarah ‘busuk’ Nuar sbg bahan ugutan untuk menguasai kepentingan tertentu dlm negara..jika kemahuan mereka tidka ditunaikan Nuar..

    semestinya DAP akan lebih hebat mendesak..atau DAP jg akan berada di sebelah musuh spt Amerika, Israel yg akan ‘menikam’ Nuar semula..mereka kan tunggu stage terakhir je utk ‘demolish’ sistem raja berpelembagaan dan Islam yg selama ini menjadi ‘duri dlm daging’ dlm mencapai cita2 sbg pemerintah kafir..

  2. Jeffry says:

    ANUWAR DAH LMA BRCITA2 NK JD HANJENG YAHUDI DAN US. MUNGKIN PULAU JERJAK DIA NK TUKA JD KEM TAHANAN MCM GUANTANAMO. PENANG PLAK JD SARANG MAKSIAT GAY UTK ASKAR2 GERSANG US. WAAAA SRONOK LER ANUWAR KEHKEHKEH

  3. tukul says:

    jgn sesekali kta bagi balaci amarika jadi pm

  4. Moooohyideen says:

    Ini semua propaganda pemimpin umno jer.

    sebenarnya semua org PR sayangkan negara dan mahu melihat malaysia ini makmur, aman dan syariat Islam ditegakkan.

    Tetapi org yg paling takut jika BN jatuh ialah Pemimpin BN. Nanti semua rahsia meraka pecah. Tu jer…

    • Yop Tulin says:

      Tuan Moo, kenyataan awak terlampau umum, nak kata makmur korang porak porandakan dgn segala mcm demo, nak kata tegak syariat pun kelam kabut, kejap boleh hudud, kejap kebajikan. Awak tak menafikan pun bahawa pengkalan tentera akan dibuka di Malaysia..Rahsia apa lagi yg ada pada BN.Pekung PR makin ditelanjangi oleh Raja Petra, kawan baik ANwar – bukalah minda dan bacalah AIDC

    • StinGray says:

      mooo…sayang kan negara sambil menghina negara sendiri yea…malaysia ni dah lama makmur moooo…cuma puak2 hang jea yg tak reti nk hargai…nak sgt peliwat jd PM…

      • org lama says:

        Kita tgk kiri kanan..depan belakang..jgn lupa sejarah 1997…Negara kita hampir muflis angkara Soros dan Anuar….!bygkan BLR mencacak naik sampai75%….brp ramai yg terpaksa jual rumah yg depa beli…tak mampu nak byr hutang yg interst nya naik mencacak…?Masa itu Anuar T/PM….apa dia buat…?panggil IMF..cibai betui…IMF boh macam2 syarat….dia angguk je..tuiii

  5. awo k-roll says:

    dah la dulu british dah jajah kite..ni nak bagi amerika lak…kalau anwar berani..buat la nengok…buattttt,,…berani ke x…jgn sampai terjadinya parang terbang lak nnt….ingt anwar….anda sudah jauh tersimpang…PIKIR-PIKIR LA rakyat di negara kite ni..rakyat sudah tidak percaya pada anda lg…anda jangan la nak jadi mcm kidol….klau x kenal si kidol,bukak2 la buku sejarah melayu tu…sape itu si KIDOL….

  6. umnototok says:

    ITULAH IMPIANNYA SELAMA INI….
    BUKAN SETAKAT JADI PM DIA JUGA NAK JADI
    ‘GOFATHER’ SEBELAH ASIA DAN TIMUR JAUH, KECUALI CHINA DAN KOREA UTARA… DIMANA NANTI SEMUA NEGARA2 YG MEMBUTUHKAN WANG TERUTAMA BAIK DARI IMF, WORLD BANK MALAH MAFIA SEKALI PUN DIA YG DAH JADI PROKSI AMERIKA DAN YG JADI CEO2 INSTITUSI2 KEWANGAN TU SEMUA KONCO2 DIA MAKA DIA BOLEH BERESKAN DGN PETIK JARI JE….APA TAK SAMPAI MENGIDAMKAH PUAK2 DIA DALAM PKR, DAP DAN PAS….MEWAH!!!!MEWAH!!!! DUIT..DUIT…PERGI
    MAMPUSLAH BANGSA MELAYU…HABISLAH TANAH MELAYU…DEBKAH..KETUANAN MELAYUKAH…ISLAMKAH….SEMUA TAK PENTING…JANJI DUIT BANYAK…MASUKKK!!!…HIDUP BEBAS…NAK PEREMPUANKAH..NAK JAMBUKAH…NAK HENTAM DEPANKAH NAK HENTAM BELAKANGKAH IKUT SUKALAH…HUDUDKAH..QISASKAH ITU PUN JADI TAK PENTING JUGA…SEMUA BEBAS… HAK ASASI MANUSIA ADALAH LEBIH UTAMA….HEBAT..HEBAT..HEBAT…MASA TU LANGIT NAK RUNTUH ATAU TSUNAMI NAK MENGHEMPAS PANTAI.. SIAPA PUN DAH TAK HIRAU DAHHHH…
    NA’UZUBILLAH!!!!

    • Moooohyideen says:

      Sekali lagi, disebabkan kurang ilmu, ahli umno terpedaya dgn dakyah pemimpin2 umno…. yg takut kalau BN jatuh…mereka akan jadi Thaksin…

      • P164 says:

        Ko x sedar ke tindak tanduk Anwar tu selama ni. Ko tu yang x sedar di perbodohkan pemimpin PKR. Cuba kaji sejarah anwar tu cm na. Bangang…….
        Mana dia dapat duit ke sana ke mari dalam dunia ni…..

        • Moooohyideen says:

          Anwar keje ler sbb tu dia dapat duit…

          • selamber says:

            keje..hehe..keje ape..iye la keje dgn yahudi jd agen yahudi (israel / US)..ko ni moo..buta & tuli ko ni

          • pasdaplaknat says:

            Kasihan ko Moo.. ko sbnrya yg sgt cetek akal/kurang akal sehingga masih lg ‘sayang’ pd Nuar..
            Nuar keje? dpt DUIT sbb KEJE sbg PENGKHIANAT!!
            Pencacainya di Permatang Pauh/ Ceruk Tok Kun pun kena keja utk dia, mundur..bkn dia keje utk diorng..

          • jebat says:

            anwar mengerjakan cina doll ada la..

          • StinGray says:

            Pelik la mooo…gaji dia pun RM1.00..tp hidup mewah dah mcm david backhem…dia dapat duit dari mana yea…bekas banduan plak tu…ajaib sungguh!!!

      • Jeffry says:

        BKN MCM X-PRESIDEN BILL KELENTONG KER?..BEZA CUMA ANUWAR BLOM JD PRESIDEN MESIA JEK KEHKEHKEHKEH

  7. nazwan says:

    iskh..jangan mengarut la..hahaha..lawak la..

  8. Moooohyideen says:

    Apa pemimpin PR ada curi berapa billion?? Ada tentang hukum Islam???

    Habaq mai sat..

    UMNO beriya2 melibatkan pelbagai kes kepada pemimpin PR, semata2 supaya mereka tidak mahu rakyat menjadi ‘celik’. Padahal yg takut sebenarnya ialah Pemimpin2 BN jer…

    • P164 says:

      x da yang takut pn bro. Kte tunggu PRU nanti ye. Sapa yang juara di hati rakyat. UMNO memang x sempurna, tp sentiasa berusaha untuk penambahbaikan.. PAS tu kacau sebab berebut projek kan kt kedah. yang berkopiah pn berebut projek……. UMNO sentiasa di hati rakyat…

    • selamber says:

      Anwar (pkrdap) dibiayai oleh dana asing (yahudi/israel)..utk menawan negara..secara tak langsung membawa penjajah & menjadi talibarut penjajah..ko nak negara kene jajah lg ke?

    • pasdaplaknat says:

      Nuar menentang hukum dan syariat Islam dari ‘belakang’..dari bawah dan dari ‘akan umbi’. Mmg dia cerdik dlm bab jd PARASIT..
      Dia xperlu hujah lawan bab HUDUD sbb dia tau balaci2 bodoh PAS akan ‘mengamuk’, so dia guna taktik saraf Yahudi.. rosakkan dr dalam.. so agen2nya meresep ke UMNO-PAS sekian lama utk sekularkan pemikiran.. dgn agung2kan orietalis2 barat secara halus.

      Skrg Islam cukup lemah dan ditentang hebat melalui pemikiran liberalism dlm PAS-PKR dan digandakan lg dgn DAP kafir..

      ko je yg ngok Moo..idup bawah tempurung PR

  9. kudin says:

    sy tidak menjangkakan bahawa US akan memilih selat melaka sebagai FOB (forward operating based) sebab 1. sesak dgn kapal 2. lautnya cetek 3. tiada tempat yg sesuai sbb kapal perang amerika adalah jenis yg besar besar, dengan itu sy memikirkan bahawa Pulau Tioman adalah lokasi yg terbaik kerana 1. Lautnya dalam 2. pulau itu dgn kepadatan penduduk yg rendah senang dipindahkan 3. total security boleh dilaksanakan 4.tidak jauh dari conflik area diantaranya kepulauan spratly, taiwan dan laluan kapal datang, kalau kita berfikiran waras apa jadi pada filipina pelacuran melambak dan tidak boleh dikawal,2 politik yg merudum 3 ekonomi kita dikawal dgn teruk 4. org islam akan menjadi mangsa yg kritikal

  10. Moooohyideen says:

    1. Siapakah yang menukar wang Royalti kepada wang Ehsan pada tahun 2000 apabila PAS berjaya merampas negeri Terengganu dari tangan BN dalam PRU 1999?
    2. Siapakah yang menghalang kerajaan kedua-dua negeri bermajoriti 95%Melayu menikmati hasil royalti Petronas, sedangkan negeri seperti Sabah dan Sarawak tidak dikenakan tindakan sama?
    3. Siapakah yang menghalau peneroka bandar Melayu di Kg Berembang, Kg Plentong, Kg Chubadak dan Kg Malaysia Tambahan?
    4. Siapakah yang menghalau Melayu Pulau Pinang dengan helah pembangunan hingga mereka merempat ke Seberang Jaya dan Kedah Selatan?
    5. Siapakah yang menggadai Tanah Rezab Melayu hampir 50% dari 3 juta hektar pada 1948 kepada 1.6 juta hektar pada 1997?
    6. Siapakah yang membunuh orang Melayu kerana perbezaan fahaman politik di Kg Memali, Lubuk Merbau dan Hutan Aji?
    7. Siapakah yang membolot saham AP untuk menantu dan kroni, sedang ia adalah hak setiap rakyat dibawah dasar DEB?
    8. Siapa yang melingkupkan dasar DEB hingga milikan ekuiti Melayu tersekat kepada 18% pada 2000.
    9. Siapakah pula yang memansuhkan DEB, dan diganti dengan dasar Liberisasi dan Model Ekonomi Baru yang mesra kapitalis dan anti subsidi?

    10. Siapa yang menyelewengkan dana untuk orang-orang Melayu yang miskin dalam program PPRT?
    11. Siapa yang mengkhianat wasiat Raja-raja Melayu menjelang kemerdekaan supaya tidak diserah bukit, gunung dan pulau kepada bukan Melayu?
    12. Siapa yang mencipta Krisis Perlembagaan pada tahun1982 yang menyebabkan kuasa Yang DiPertuan Agung terhakis dan hanya sekadar menjadi rubber stamp di Parlimen?
    13. Siapa pula yang melucutkan kekebalan Raja-raja Melayu pada awal tahun 1990-an dahulu?
    14. Siapa yang menggelarkan rajanya ‘MENATANG’ bila namanya ditolak sebagai Menteri Besar Terengganu selepas PRU12 yang lalu?

    15. Siapakah yang mengubah sempadan kawasan undi majoriti Melayu bila Melayu sendiri menolak Umno dalam PRU 1999?
    16. Siapa yang melanggar peruntukan Perlembagaan mengenai hak-hak keistimewaan Melayu untuk mendapatkan biasiswa?
    17. Siapa yang menukar biasiswa kepada pinjaman dengan kadar 4% setahun?
    18. Siapa yang mencemar bahasa Melayu dengan istilah-istilah “infotainment”, “boulevard”, “presint”, “bajet” dan lain-lain?
    19. Siapa yang menukar bahasa pengantar dari bahasa Melayu kepada bahasa Inggeris dalam pembelajaran Sains dan Matematik pada ketika jurang pendapatan bandar-luar bandar semakin melebar?
    20. Siapa yang mencadangkan syarat wajib lulus Bahasa Inggeris untuk SPM dan bahasa pengantar Inggeris di semua universiti di Malaysia?
    21. Siapa yang jual air kepada negara jiran dengan harga 3 sen 1000 liter, dan jual balik kepada rakyatnya sendiri dengan harga 80 sen 1000 liter?
    22. Siapa yang serah blok minyak milik negara kepada negara Brunei tanpa persetujuan DUN, Parlimen atau YDPA?
    23. Siapa yang cuai menjaga tanahair sendiri hingga Pulau Batu Putih dan Singapura terlepas ke negara orang?
    24. Siapa yang menghapuskan subjek tulisan jawi dari diajar di sekolah-sekolah?
    25. Siapa yang kata Sekolah Agama Rakyat (SAR) tempat melahir militan dan ekstrimist?
    26. Atas alasan itu, siapa yang menghentikan geran perkapita kepada SAR hingga menyebabkan sebahagian institusi pendidikan agama hidup segan, mati tak mahu?
    27. Siapa yang mencadangkan pelan pembangunan Kg Baru Kuala Lumpur hingga membuka milikan kepada 40% bukan Melayu?
    28. Siapa yang kekang akta-akta maklumat, mesin cetak, Auku dan pelbagai akta lain supaya orang Melayu senang diperbodohkan?

    29. Siapa yang naikkan harga petrol, diesel dan barangan asas kepada ketika Melayu adalah golongan majoriti yang miskin di negara ini?

    30. Siapakah pula yang memperbodohkan dirinya konon mengaku Melayu sedang nama Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) dibuang dan diguna bahasa penjajah UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION (UMNO)… cdt to Al- Binory….

    • P164 says:

      BRo, kalau ko x reti bi, ko dapat kerja senang ke susah bro?. ko punya pakatan dap tu, dia orang suka cakap bm ke bi… Hujah ko tu x bole diterima akal lah bro. Ko masuk univiersiti mana dulu?

    • selamber says:

      Anwar tu nak mendaulatkan Melayu ke?..hmmm..nak harap DAP?..PAS pulak setakat mana autoriti yg diorg ada?..sedar2 la wahai bangsa Melayu yg Islam..

    • pasdaplaknat says:

      Moo..banyak nye ko paste? pagi ni ko xmakan ubat ke? makin teruk le meroyan ko setiap hari…aku simpatilah tgk ‘kesihatan’ ko sgt merosot sejak Nuar dan Pakatan Haram semakin down..

      sbr ekk.. kalau nk create sketsa pun bg lah yg cerdik sket..yg agak2 org xnmpk mcm ko tu BODOH dan MEROYAN..
      hehe..sbr ye Moo..(lembu PR)

    • OrangPekan says:

      Walaupun ada kelemahan dalam pentadbiran BN, but no political party is perfect on this earth, jangan sekali-kali melepaskan kerajaan kepada PR dan dikuasai oleh yahudi.Habis hancur negara kita dan akidah kita. Bila terlepas,sukar kembali lagi, kita akan menyesal seumur hidup.
      Lihat lah apa berlaku di Iraq, Afghanistan, Mesir, Syria dan lain-lain negara Islam. Ambil iktibar. We can solve our own problems, jangan bagi orang luar menguasai sistem politik kita melalui proksi politik mereka. Takutlah pada balasan bala dari Allah.

      • pasdaplaknat says:

        SOKONG OrangPekan! Insya Allah betul tu!!
        jgnlah nafi dan berdusta dgn nikmah Allah!
        betul

        • pasdaplaknat says:

          perbetulkan mana yg kurang..bukan tumbangkan.. kita tidak tahu apakah yg akan berlaku, jgnlah perjudikan masa depan.

          sbb itulah juga dlm Islam, diterapkan konsep QANA’AH.. cukup dgn nikmat yg ada…itulah check and balance supaya umat Islam tidk jd HANTU dan TAMAK serta TIDAK PUAS dgn APA YG ADA..akhirnya TERTIPU dgn MUSUH!

  11. melayu_islam says:

    BN da lame da ade hbgn dgn isreil..dlm perdagangan..dari zaman mader lg…ade korang kisah…kutuk israel la konon…dalam diam duk peluk cium israel..korang x yah nafikan..APCO, sawit,kapal dagang zim,upah org yahudi di singapore tu ape crite..

    • selamber says:

      Ni lagi sekor melayu islam yg tak berapa islam ni..bebal sakan..nak jugak menyokong malaun pengkhianat anwar tuh..org lain (veteren2 PKR) sume dah keluar & menolak dia..ko pulak yg dok mengampu mamat tu lg..melayu islam konon

      • melayu_islam says:

        hehe..mrhnye die…kne btg idung sndiri la tu..yang keluar tu sbb dibayar..rasuah duit, tamak…tgk mat kotak ezam..keluar PKR terus lantik jd senator..ala zul kulim dgn zahrin tu..kalau btl sgt biar meke tanding lg lps GE13 ni..tgk ade org undi die x..

        • StinGray says:

          hang ni nama jea melayu islam…tapi kalau bab fitnah 1st class la hang..kat padang mahsyar nanti hang confident ke beratoq sebalah zul kulim dan zahrin tu….

          kalau hang betul2 melayu islam, aku cabar hang dunia akhirat utk buktikan yg depa dirasuah…hang org islamkan???…kalau hang tak dapat bg bukti, confirm hang ni bukan melayu islam….aku tunggu ni…jgn lari tau..

          • melayu_islam says:

            ala..kalau x byr duit pon bg pangkat.. knpe zahrin tu dpt dato seri lps keluar pakatan..apa jasa dia???memecahbelahkan PR la bru dpt DS ye…yg jd KM pn x dpt..x klabu asap ape mte zahrin tu kalau dibagi DS tu..

          • StinGray says:

            mula2 betul punya confident tulis depa dibayar..rasuah duit dan tamak…bila dah kantoi ckp x bayar pun bg pangkat…hang citer ape ni….ini ke contoh melayu yg islam…imej yg terselah dari komen2 hang hanya sifat munafik dan fitnah kerana kebencian pada sesuatu/sesorang…

        • selamber says:

          malu la jd melayu islam yg mengampu manusia pengkhianat agama, bangsa & negara..konon dok sebok menegakkan Islam tp berhabis2an menyokong manusia pengkhianat tu (anwar)..mcmni dikatakan melayu islam..hmmm..buat malu bangsa je

          • melayu_islam says:

            aku xla seberapa suka naur nih…aku pn x sbrapa pcaya kt nuar ni..sbb dia mcm sekular jgk la pndangannye….tp sjk aku msuk mykemu ni dn tgk cara korag duk mki2 n hina dia..aku duk tefikir knpa mrh sgt kmu semua kt dia..puas duk prati ayt korang..bru la aku fhm…rupa2 nk suh org benci dia sbb umno bn takut..sbb nuar la satu2 org myatukan pbangkang yg boleh mgugat klansungan pol kerajaan..habis semua cara diguna…tuduh liwat,zina, pro israel,balaci amerika mcm2 lah…tgk bukti yg korag bagi x da la 100% blh trime akal sgt..ragu2 jgk..
            skrg ni trima kasih la kt korang buatkan aku lbh percaya nuar tu x bsalah…sbb aku rasa nuar tu x la jahil sgt..kan dia dlu duk dlm abim jgk…xkan la kemaruk sgt dgn seks sprti yg korang dkwa tu…

          • pasdaplaknat says:

            Allah melaknat bangsa Yahudi. JAdi Jadi kita sbg umat Islam WAJIB beriman dgn kalam Allah ini, dimana spesis2 Yahudi spt Nuar ini termasuk dlm musuh2 Islam yg bertopeng (Munafik) dlm bentuk menghalang pemikirannya yg merosakkan umat Islam di Malaysia ni.

            Tapi RAJA maki mencarut ialah PAS..kaki mencarut Mat Sabut, kaki maki hamun dan doa buruk2 ialah Pork Nik Najis.. so nape lu mcm hairan sgt Nuar dimaki? dia perosak Islam bro!

          • melayu_islam says:

            tnye mader dlu…dia briman x dgn kalam Allah smpai sggup kte x de hudud..apa mau kira dgn org mcm ni..boleh jd pemimpin islam ka…mau hrmt lg ka..aku x kta dia kafir..tp prangai dia memdedahkan kekufuran atinya..
            nuar tu kalu die skong israel btl pon… x dal la buat hubungan pdagangan stakt ni..
            aku hairan la sbb knpa la korang sanggup menajutahkan maruah diri/kaum sndiri utk jatuhkan imej org lain..

          • selamber says:

            sbb..maruah Islam sepatutnya dipelihara oleh org islam tiu sendiri..bukan org islam itu sendiri yg merosakkan maruahnya..Islam menyokong Israel ke?..Islam mengamalkan LGBT ke?..Islam menyokong GAY ke?..kononnya atas nama kebebasan hak asasi manusia ye..melayu islam ape mcmtu..

          • melayu_islam says:

            tp tgk dgn prangai korang..islam x terpelihara pon..bikin malu adalah..

        • syaa says:

          mentaliti bodoh.orang kuar sebab pakatan haram ni kotor dan sesat.macam kau sesat.perasan alim la kau.

      • pasdaplaknat says:

        bongok le balaci sekor ni..
        dhle guna nick Islam.. menghina Islam dgn sikap bodoh nya! ko nk letak hukum Feqh apa psl berdagang dgn Israel ni?

        kalau lu jahil lu jgn memandai2 ye..nnt lu blh rosak terus Aqidah! ini mslh balaci PAS.. jahil tp nk hujah jgk

        seterusnya…yg berdagang dhn Israel itu UMNO ke? ko tahu tak TESCO, APPLE, IBM, McD dn beribu brg dlm negara ni dikeluarkan Yahudi-Israel? so cmne?

        yg bertentangan dgn Aqidah Islam mcm Nuar buat tu..sokong perjuangan Isarel membunuh umat Islam Palestin..KO PAHAM tak?

  12. umnototok says:

    Dalam serba-serbi perkara bila terkena batang hidung…mulalah mencari segala helah untuk menepis kesalahan dan kelemahan sendiri…
    Berhujah berjela2 pun tidak memberi makna kalau hati dah beku dirasuk dek ‘setan bisu’… memang haru dibuatnya….
    Ko moooo …nak sampai kemana helah kamu…???!!!!
    Tak akan kami rela diperbodoh dan dijajah pemikiran dan kudrat kami oleh manusia2 munafik dan bersifat dajjal…
    HIDUP MELAYU!!!!
    HIDUP UMNO!!!!
    HIDUP BN!!!!
    AMAN DAN SEJAHTERALAH MALAYSIA!!!
    ALLAHUAKBAR!!! ALLAHUAKBAR!!! ALLAHUAKBAR!!!

    • melayu_islam says:

      kene batang idung sape2…umno mgate anwar pro israel konon..bdk x skolah bley la ko tipu…tup2 kluar cinta mader ke israel..x ke malu tu..tembelang pecah…
      hidup islam..
      tegak sunah nabi, Al-quran..
      buang umno bn…
      sokong pakatan
      sejahtera dan bahagia Malaysia..
      sbb x ad golongan pencekik darah..
      semoga dimakbulkan..

      • StinGray says:

        doa puak khawarij syiah…emmmmmm

        saja nk tanye hang…

        1. dah mati ke islam dimalaysia ni
        2. dah runtuh ke sunnah Nabi dan Al-Quran dimalaysia ni
        3. dah hancur ke umno sekarang
        4. berapa kerat yg sokong Pakatan Haram.
        5. kucar kacir ke malaysia ni sekarang
        6. berapa kilo darah hang dah tumpah pasai kena cekik. syok sendiri la hang ni…

        benih darah israel dlm badan hang ni, dari sapa??…mak ke abah hang????

        • melayu_islam says:

          1. islam ada..tp roh islam tu x da..
          2. ada..tp korang juga duk pelekeh sunah..pasal quran..tanye mader dlu..asl kte dlm quran x de hudud..
          3. insyaAllah..bakal hancur juga..klu x cpt,..lambat laun pon jatuh juge..
          4. memang..dgn duit dikebas lanun n jerung bejota2 meyebabkan aliran wang gelap keluar negara boleh meyebabkan m’sia kucar kacir ekonominya sbb x mampu byr hutang negara krn duit dibaham jerung…klau x dihalang..blh jg mcm greece..
          5. bkn kilo..tp beratus2 ringgit dikebas dgn kenaikan harga barang, cukai itu ini…lesen itu ini..xkedarah tu namenye..yg untug sapa..kroni jge..

          kau plak..keturunn mne kau ajar biadap sama org lain..mk abah ko x aja hrmt org lain ke..gagal lah kempen budi bahasa budaya kita tu…suruh mteri penerang buat kempem jom kite maki2 plak…kompem ko org ptama yg ikut..

          • StinGray says:

            tingginya budi bahasa hang…setinggi fitnah2 hang kat atas tu…

            Bila hang nak bagi bukti yg Ezam, Zul kulim dan Zahrin tu di rasuah…dah lama aku tunggu ni….tak kan org Melayu Islam buat fitnah kot??..

          • pasdaplaknat says:

            jap2 aku suke gk nk jwb balik ke balaci PAS ni..(clon bujuk)

            1.Islam ada dimana2..tp Aqidah palsu dan Munafiq dlm PAS

            2. Ada dan luas diamalkan TAPI dlm PAS tiada amalan Sunnah malah dijdkan ‘tangkal’ pelaris undi, kecuali Poligami.

            3.Insya Allah PAS tgh hancur skrg, sdg dihantar PEROSAK dr klgn mereka jg, moga lenyap PAS dr mukabumi Allah.AMIN..dn moga Allah pelihara dan betulkan kelemahan UMNO.AMIN

            4.Tk jwb soalan..ko spin ke lain.FITNAH

            5. Kucar kacir Malaysia disebabakan PR dan PARASIT2 tajaan NUAR Israel. Malaysia ini dilimpahi nikmat Allah yg banyak, cuma dibutakan oleh Munafiq2 PAS. Masakan berjuta warga asing bergadai nyawa ke mari kalau negara ini MISKIN?Ekonomi down?

            6. Semua negara ada cukai..LHDN pemungut cukai..bkn UMNO..lainlah Selangor, Penang..PR rompak habisan2..balaci2 PR boleh berhijrah ke negara mana yg FREE OF CHARGE xde cukai…dimana?

            lastly “kau plak..keturunn mne kau ajar biadap sama org lain..mk abah ko x aja hrmt org lain ke..gagal lah kempen budi bahasa budaya kita tu…suruh mteri penerang buat kempem jom kite maki2 plak…kompem ko org ptama yg ikut..”

            Allo brader..apesal lu EMO kuat ni?
            lu punya bahasa tu bagus ke? Mak Bapak ko ajar ko kecik2 ckp bohong, fitnah dan kutuk bapak org lain ke?
            mmg FAILED lah MAK dan BAPAK ko didik ko cmtu..MEMALUKAN..sekolah PASTI mana ko mengaji dulu..Ostad Ostazah PASTI tu mesti biadab mcm ko jgk kn?

            Behave ur self dululah brade..lu ckp mcm SAMPAH! Pork Nik kepala Munafiq tulah punya otak ko jd biul busuk hati mcm tu!!

          • pasdaplaknat says:

            alo brader EMO.. lu kalau nk EMO pun..pls tlg tukar nama..jgn pakai nick Islam..lu punya perangai sikitpun xmencerminkan akhlak Islam..menghina ketinggian Islam je! slamber dog je dh fitnah sana sini..guna nama Islam.. lu MUNAFIQ!!

          • StinGray says:

            harap2 dia paham dan maklum bro…

            pelik jugak..bila bujuk takde mamat ni muncul..gilir2 amik tugas operator mesin fitnah kot??

          • pasdaplaknat says:

            rase2 cmtulah kot..balaci2 hardcore PAS kt luarpn dh slow skrg, pening lalat dgn kerenah pimpinan..especially slps kes2 berat PAS.. yg tinggal sekor dua ni je yg lebih2 dh bermimpi.. so nk create mcm byk balaci..mungkinlah kot sistem giliran dan syif digunakan oleh mereka2 ini..hehehe..

          • melayu_islam says:

            elo sorry sket..aku x de kaitan dgn bujuk ok..bujuk tu da lama ada dlm ni..aku bru je lg lyn mykemu korang nih…

            brader pelaknat..boleh buktikan akidah pas terpesong..pasai apa jakim x wartakan pas sesat lg..duk tggu gak ni..boleh aku x skg pas lg kalu btl sesat..aku suh ko tye mader byk kali..akidah sapa rosak sbb x caya hudud tu ada…

            hahaha..pas tidak amal sunah..ko tau mne ko org pas ke nk dakwa itu ini..tgk pemimpin korang la ikt sunnah x..

            x ancur aih..msakan ancur..dlu kelantan saja..skrg kedah pon pas printah…dari satu tambah 4 lagi…x bertambh ke skgan tu..

            haha..kucar kacir mcm mne..jd gomen pusat pn blum lg..agak nk auta pon..yg pasti korang yg kucar kacirkan eko baham dut juta2..yg pasti adanya PR bkn negara kucar kacir..tp amno bn kucar kcir sbb boleh kurangkan majoriti bn…nrgara lain amal jgk sistem dua parti gak x da ancur pon negara depa..korang je kalot sbb tkt ilang kuasa…
            x aih..aku bangga dgm mak bapak aku sbb sdrkan aku ttg ptgnya sokong islam sbgai cara idup..insyaAllah slamat dunia akhirat..pas cuma 1 cabang darinya sbb dlm islam pon ada politik jgk..kalu bkn PAS n kalau ada parti lain yg duk juang islam aku skong je…maslahnye ade PAs je

          • selamber says:

            hehe..hujah la banyak mana pun..negeri2 di bawah Pakatan haram ni dah kucar kacir dah..bukan kerana apa..kerana kerosakan yg pemimpin2 korang sendiri lakukan..tp tak pe la ko sokong la pemimpin2 korang (pakatan haram) tu ye..nti takde pulak penyokong dia..tp kita memang dah tahu la tahap mana kepimpinan korang tu..selangor..kedah ..kelantan & jugak penang..hakikatnya rakyat semakin menolak pakatan haram ni..lg2 org2 Melayu Islam..tp bukan mamat melayu islam sekor ni..

          • pasdaplaknat says:

            hahaha melayu_ISLE totok PAS ni jwb..hahaha 100% ikut otak totok die yg mcm tk hidup dgn manusia lain?

            Tolong bgtau aku kenapa ko boleh nafikan org lain amal Sunnah..ko tahu mana pulak org UMNO xamal Sunnah? kalau ko ckp PAS amal..amal kt mana? ‘sonnah’ MAKI CACI FITNAH org siang malam ke? Sonnah PORK NIk yg Panas Baran celupar tu berserban tu?

            PAS parti pengamal dan pembuat Bid’ah yg paling banyak dlm sejarah politik Islam. PAS Laknatullah hanya bijak mengeksploitasikan ketinggian Islam dgn menumpang buat kerja sesat di bawah payung Islam. Jadi org jahil dan assobiyyah mcm ko je yg sgt enak menjilat kesesatan PAS.

            Lantak ko ler nk jilat sbyk mana pun..kucar kacir dh nk lingkup dah PAS ko masih bermimpi barangan2..AJK Kawasan pn dh maleh nk ckp pasal PAS PRU13, ko pulak yg sakan bergedik puji kesesatan PAS.

            PAS memang sesat..dr Aqidah sehinggalah ke Syariat..tp nk buat mcm mana dlm JAKIM pun ramai parasit PAS. Mungkin juga akan sampai masa PAS akan dihukumkan sbg puak sesat, Insya Allah. Jangan merusuh sudah le ye.. Ahli Al-Arqam bila Ostad2 PAS JAKIM haramkan Jemaah Al-Arqam mereka akur, mereka bersedih dan tidak buat demo, buat molotov atau maki UMNO mampos..

            Then cara ko serang UMNO tu pun menunjukan ko bukan better Islamic way dr org lain kt sini…so same je lah kn? ape bagusnye otak PAS ko dr org lain? So don’t claim much lah mcm BAGOS..padahal ko tu level BALACI the lowest class yg just menjilat dgn penuh selera..tp hipokrit tidk mahu muhasabah lihat PAS tu dr sudut yg ikhlas.

            Owhh.. Mak Bapak ko juga balaci PAS? padanlah ko pun taksub dan subur benih2 Munafiq. CAmnilah.. sblm ko ckp pasal mak bapak org lain..better ko jg mak bapak ko bg betul Aqidah dulu.

            Islam itu syumul..lengkap dgn segala macam keadah dan peraturan, politik pun ada..tp bukan politik KOTOR dan SESAT PAS Laknatullah tu..
            Allah tk letat aulawiyat FEQH, Allah Ta’ala tidka wajibkan kita celik2 mata suruh pangkah sesiapa..tp Allah Ta’ala wajibkan kita kenal DIA, kenal KE-ESAAN NYA dan KENAL RASULULLAH dan NABI2-NYA.

            Perjalanan Rasulullah itulah role model yg kita berusah utk amal, bukan ikut PORK NIK si sesat dan baran tu.

            Nabi ajar apa? 13 tahun Nabi ajar pengukuhan AQIDAH..permulaan NABI ialah AKHLAK yg INDAH..

            tp PAS? pemimpin PAS perangai LONGKANG.. ceramah maki hamun..fitnah kutuk UMNO siang malam.. sblm ada bloggers, UMNO dimaki di caci tanpa henti..tanpa berbalas.. adakah itu yg Allah syariatkan?

            Syariat manakah pula yg benarkan PAS duhuli KAfir dr mendahuli sesama Islam? Bila YB Zul tegur Pork NIK tentang peringatan Allah pd Nabi dlm Surah As-Shof supaya utamakan muslimin dahulu dlm apa jua perkara.. Pork Nik naik hangis terus kutuk Yb Zul.. jelas menunjukkan KEPALA atas PAS pun xbetul..

            then bab Aqidah..woo hooo..ini sgt halus.. hanya org yg pernah join PAS tahu bagaimana rosaknya AQidah PAS dlm byk hal..plg simple ialah MATLAMAT MENGHALALAKAN CARA YANG HARAM..

            taiad asandaran pd Allah melainkan dgn usaha..sbbitulah PAS halalkan perang saraf..iaitu rekacipta pembohongan, fitnah wpun UMNO xbuat ata alasan mesti tumbang UMNO..baru boleh tegak Islam..

            NAh ini terang2 BID’AH dan SYIRIK pd Allah yg jika kite mangaji TAUHID AQIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMA”AH, PAS tergolong dlm puak sesat pemikiran Qadariyyah.. yg mana menolak takdir Allah sbg penentu matlamat..sbb itulah PAS tidka pernah bermuhasabah dgn takdir..semua perkara dlm dunia dr langit sampai bumi semua diprojectkan sbg SALAH UMNO..

            Kalah PRK bagan Pinang HUJAN dan RASUAH UMNO disalahkan PAS..gila bangat punya parti laknatullah ini sampai sudha tidka kenal takdir Allah..

            dn skrg, pasca PRU12 memeprlihatkan Aqidah sbnr PAS bila diuji dgn KUASA yg tk seberapa.. paling jijik seklai ialah PAS sampai hari ini membuat dasra yg bertentang dgn Fatwa Kebangsaan yang Mengharamkan nama Allah Ta’ala disekutukan/digunakan oleh mana2 agama lain. Tapi sehingga hari ini PAS tidak mewartakan dlm perlembagaan MUNAFIQnya..tidak pula membuat statement memperbetulkan I’tiqad ini kepada semua pencacainya.. Pork Nik juga telah berulang kali menyokong dasar Pluralisi jahat ini dgn kepala perosaknya ialah Anwar Ibrahim.

            Seterusnya isu gereja..bagaimana Hasan Ali ditendnag keluar kerana memperjuangan isu Aqidah..tp PAS laknatullah cuba liberalkan baba Aqidah dgn memecat Hasan Ali..dan merestui kes Murtad DUMC.. ingt wahai pencacai PAS melayu-ISLE, kita boleh kufur hnya dgn satu kalimah.. kita boleh gelincir Aqidah hanya dgn niat yg salah..wpun kita bersolah lebam dahi..

            so aku cerita bnda2 ni berulang2 kali.
            Kalau ko nk tahu PAS tu sesat atau tidak..ko pergilah mengaji Asas Tauhid dulu dgn Ustaz2 yg bukan berpksi pada politik PAS.. ostad2 PAS roska otak..mereka tk mampu berkata benar..mereka dusta dan menipu umat!

            Wallahualam.

          • melayu_islam says:

            pelaknat…asal ko x jawab aku psl mader???aku nk tau apa pdgn ko ttg mader psl isu tu…pelaknat..ko yg kata dlu pas x ikut sunah..kau yg timbulkan isu ni jd ko jgn mrh lah klau aku kte mcm tu..

            ko tau ka apa tu sunnah..sunah tu cara kita mencontohi nabi dlm seba serbi yg kita ketahui..sbb nabi tu bagaikan al quran bergerak bg kita…aku nk suh kau fikir…dgn cara hidup kta ari ni, dari kewangan, makanan, pakaian, cara didikan, berfikir adakah kita ikt sunah nabi..mana jati diri kita sbg org islam..

            kau slalu tuduh pas sst lah..jgn ikutkn amarah kau sgt sbb pas tentang amno..fkr dgn rasional…mana fkta kau..aku x nk fkta dri utusan/b.harian/harakah/suara keadilan ka sbb fakta tu mugkin diseleweng..aku nk ko dpt sndiri ayt penuh yg keluar dr mulut org yg ko tuduh…x guna ko bedebat kt cni atas fkta yg meragukan td..bukti x jelas..aku nk yg jujur dari ko atas dasar nk betulkan pas kalo pas salah..jg krana mulut ko bdn binasa sbb jahil dlm memahami satu2 isu..

            aku x pnh claim aku bagoes/better islamic la apela..aku or biasa ja yg x byk pun amalnya, tp mau brusaha tambah amal.x salah saling menegur kan..pas pon ada salah juga..x da yg mksum mcm nabi..tp x la sesat speti yg ko dkwa tu..ada mjlis syura,majlis ulama yg menjadi penasiht/penegur pas..

            psai apa ko mrh sgt bkwn dgn islam ni khususnya dap..dlm dap pn byk org melayu..dap bkn satu kaum sja..kamu yg duk bebelas taun bkwn dgn MCA MIC x plak ye..boleh jamin ke MCA, MIC tu baik…mcm ayt ko mana ada org kafir yg ikhlas kn…beza umno dgn pas..pas ada juga usaha bg penerangan ttg islam kpd mereka..hasil pon ade..org kafir da x tkt lg dgn islam..skrg2nya ada juga usaha..depa trima ke tak tu atas hidayah dr Allah..mintak meke masuk islam lah..tp mcmne dgn amno…cbe sbt 1 usaha dari zaman TAR beri penerangan islam pd org kafir tu spye blembut dgn islam…

            oo..yb zul suh dahulukan muslimin dulu ye..ko nk ikt la kte2 die ye..dalam konteks apa tu ye..pas da bg byk peluang pada amno utk brubah..tp tetap jge bebal..atas dsr 1 agama pas kerjasama dgn umno printah kelantan dulu…lupa ka???bila da kuat..ditendang pas dari persekutuan..org kalntan x lupa sjarah lah…sbb tu payah dah trima amno blik..kita baik dgn dia di hlau org bila xperlu..siapa x skt ati kau dilakukan mcm binatang..org amno lah plg x leh caya kata2nye..melampau batas..jd ko x lyk nk kta pas x dahulukan kaum sndiri dulu..trim la nasib..skrg giliran kau pulak..

            isu DHA..mmg bgus DHA nk tentang murtad, slamat akidah, apalah..tp kalau betoi nk
            slamatkan akidah umat n konon pas ni halang kerja dia mau haram judi maksiat..nah..skrg dia dah kluar PAs..apa tunggu lagi..pas d x leh halang dah..buat la apa dia duk kta sgt tu..gunekan kapasitinya sbg ork kuat jais..tp apa yg dia buat skrg…fikirlah sndiri..x lebih dari skdr omong kosong…kita ada disiplin dan kaedah dia mau mencegah maksiat..bukan membabi buta serbu itu ini..

            boleh ko sebutkn mna kata2 TGNA yg kta sokong pluralis agama..msakan org byk ilmu boleh kte sbodoh tu..mksud kau tu lbey kurang mcam TGNA kata ‘masuk jela mana agama..sama semua..tuhan utk semua.’x da guru agama kata gitu..budak x skolah boley la ko klentong, bdak pasti tu pun lebey cerdik dr kau..kononya anwar tu sokong gay lah skg LGBT, israel lah…kluarkan knyatan penuh dia dlu..apa maslhnya..

            pasl kalimah Allah..ko takyah nk tumpng skaki dlm hal agama org laen..utk pengentauaan ko sblm diutuskan nabi Muhamad nabi Isa nabi nabi daud, musa diutuskan lebih dulu dari Nabi Muahamad..Tuhan nabi2 terdahulu tu sapa kalau bkn Allah..kaum nabi dahulu lbih terdahulu menguna kalimah ALlah..apa hak korang mau melarang mereka beragama (termasuk menyebut Allah), itu xadil bagi mereka..adakah mereka menyebut Allah,yg dimaksudkn Allah tu Allah yg kita sembah..tentulah bukan..mereka ni kaum nabi terdahulu yg dah sesat akidahnya kerana percaya Isa itu anak Allah..Allah itu Mahasuci dari disekutukn…hormatilah agama org laen..tp x bermakna kita percaya/trima dgn agama mereka..

            psl ustaz neutral tu..stkt ni aku x jmpa lg…yg ada ramai dlm pas sbb meke paham dlm pol islam benarkan dan prti yg dasrnye jelas islam ialah satu2nya PAS…x ad yg laen..klau nk kte amno soheh bukan..jd meke x de pilihan lah..

            wallaualam..

      • selamber says:

        apa yg cuba dibela sebenarnya melayu islam ni?…

        • pasdaplaknat says:

          kesnya mamat EMO ni sama mcm Pahrolbasi dgn Tok Jijan lah..org PAS pn keliru…hahaa..xntah ape2..

      • syaa says:

        kalau cekik darah kau dah lama mampos.eloknya kau hidup kat israil jer,baru betul kena cekik, bodoh.jenis tak reti bersyukur.laknat.

  13. umnototok says:

    Cakap macam orang munafik tak usahlah nak mengaku’melayu islam’…boleh cayeke???!!!

    • melayu_islam says:

      ckp la ape2 ape pn yg pasti psl isu israel ni..nuar cume kata shj..tu pon ditokok tambah media karut utk pelaris cerita..tp umno bn terlebih dahulu yg rapat dgn israel walaupun bkn scre rasmi…jd x pyh nk buruk2 kan org kalu diri sendiri buat ape yg korang duk kte ke org lain…munafik mcm mne…mengharapkan kemenangan islam dikata munafik…x kan tu pon salah..

      • selamber says:

        hehe..mengharap kemenangan Islam?..ko ni buat lawak je..Isalam mcmna yg korang nak tegakkan ni..nak tegakkan GAY ye?..nak tegakkan LGBT ye?..atas tiket hak asasi manusia ye?..rakyat palestin & ketua Hamas sendiri tak menyokong anwar malah Israel yg memuji anwar..golongan GAY yg menyokong anwar..Ambigay (LGBT) yg menyokong anwar..pastu ko kata nak menegakkan Islam?..hehe..bodohnya statement melayu islam

        • melayu_islam says:

          tula..suh sokong pas x nk..kalo ko skg x da la PKR n DAP tu dapat kuasa sgt..jd bolehlah lksanakan islam dgm lbey bkesan..klu arap printah negeri negeri sja x da pa sgt..semua kne skt dgn pusat..

          • StinGray says:

            hehehe..bengong punya komen…awat PAS sokong PKR n DAP sampai depa besar pala hang tak terfikir ke???…sudahnya jadi kadam jugak parti hang tu…nak lepas dari mulut buaya konon, tapi masuk mulut naga sudahnya…kesiannya…

          • pasdaplaknat says:

            jahilnya balaci PAS sekor ni buat analogi. PAS yg memperhambakan diri utk PKR DAP, tk ke bodoh kalau pegi beri undi ke parti rosak dan ngok cmtu..
            PAS parti roska Aqidah..parti yg xde maruah..
            PAS parti Munafiq yg melacorkan agama. jgn sama sekali tertipu dgn tipudaya iblis untuk beri undi pd PAS, proksi kepada kejahatan dan YAHUDI!

      • pasdaplaknat says:

        Nuar bkn setakat bersandiwara bersama Israel, malah cukup berlambak bukti2 penglibatannya dan pegaliran dana oleh badan2 NGO Israel serta aliran pemikiran yg menyokong tindakan2 kejam Israel.

        Kenapa beliau tidak bernai saman WSJ? kalau dh ckp WSJ silap? atau dia yg buat silap mata pd balaci2 PAS mahabodoh mcm ko kot?

      • syaa says:

        kau pun sama, puak kau pun sama,jangan nak buruk-burukkan orang.

  14. Bulan Empat says:

    Anjing kurap yang diberi nama Anwar Ibrahim bukan hanya sekadar buat semua benda, bersengkongkol dengan semua perkara malah bakal menghancurkan tammadun manusia oleh nafsu tamak halobanya.

    Spesis yang ternyata tak sedar badan sendiri berkurap ini sebenarnya ‘dipaksa’ untuk melakukan apa yang dia memang suka lakukan pun.

    Tapi anjing berkurap ini akhirnya akan mati beragan setelah syok sendiri .

  15. pasdaplaknat says:

    Kita WAJIB nafikan perang saraf balaci2 dan pemimpin PR yg mengatakan rakyat Malaysia hidup susah, xmewah.. kita pernahkan tahu pasal mewah atau miskinnya di negara org wpun Amerika?

    janganlah kita kufur nikmat Allah secara perlahan2 akibat percaya dgn perang saraf jahat PR seperti balaci2 upahan (M00 & konco2..)

    Kebetulan, sy menghubungi seorang sahabat yg further study dan sudh keja di Amerika, dlm bidang Computer Engineering, sy ingin memesan suatu brg yg hanya boleh dibeli melalui online (electronic).

    Kita itu ada ‘bargain’ harga off discount pd produk tu hanya krn beza warna. kira2 1.99USD..so sy beritahu dia..just go on.. that’s not bothering me..just 1.99USD..

    memeber tu sindir sy..amboi mewahnya org Malaysia dr USA..dia ckp bg suasana org awam biasa di sana. USD 1.99 beza harga pn mereka sanggup korbankn ‘taste’ warna tadi.. bg dia dan kwn2nya life kt Amerika berpaksikan KEUNTUNGAN.. setiap rakyat sgt inginkan yg murah..wpun tidk berkualiti..sbb itulah production di China byk dilambak ke Amerika..sbb ada demand..

    Bg member sy itu..kalau hari ini memasakn sudh ada lauk daging (sbg contoh) mereka akan ‘saved’ hari itu dr masak sayur, sayur akan dimasak pada hari lain yg tiada daging..krn bg mereka saving the cost amat menghimpit..wpun berkerja sbg engineer di County Office (perbandaran), kos sara hidup sana amatlah tinggi sehingga diberitahu utk sepinggan nasi boleh cecah RM 25-30 duit kita utk lauk2 biasa (fried chick)…

    Saya cukup insaf dgr..krn kita disini amatlah MEWAH!! Kenduri kendara, malam jumaat di suaru di masjid, sampai sisa yg dibuang itu boleh tampung seorang lagi yg makan..makan separuh2 je.. ke kafe, rsetourant kita boleh makan penuh lauk wpun selera hanya separuh..itu tanda kita tidak ‘dihimpit’ kos yg keterlaluan seperti yg sering dibohongi oleh Nuar dan Rejimnya..

    member di USA mereka ‘cooked by appetite’ (selera), bukan by routine..mcm majoriti dr keluarga kita.

    kalau separa lapar better save cost makan yg simple2.. selepas berborak dgn member td.. yg sudah beberapa thn xbalik kg, hidup di sana mcm ‘starving’byk makan buah2 utk bg kenyang..entahlah mgkin shbt sy ini duduk berhampiran Chigaco..cost mahal Allahuakbar.. tp yg duk KL skrg bab makan tetap mewah..wpun gaji kecil..itu yg dikatan Malaysia ini ‘mewah’.

    Betapa insaf dan tersentak dgn kwn2 yg bercerita indah khabar dr rupa dr apa yg DIBOHONGI oleh Rejim PR..menipu dan menghasut rakyat tentang kepalsuan.

    Sebenarnya kita cukup mewah dlm byk sudut.. cuma kita diterapkan nilai TAMAK dan TIDAK BOLEH BERSYUKUR dan TERIMA KASIH selagi yg perintah itu UMNO-BN.. inilah Khurafatnya PR.

    Insaflah dan muhasabahlah jgn kita terperangkap dgn kepalsuan puak2 Munafiq dan Kafir Harbi yg berlindung dlm Pakatan Rakyat. Kelak takut di uji kita dgn dihilangkan nikmat2 yg sedang kita rasai..

    Yg terbaik bg kita ialah saling berusaha utk melipatgandakan amalan individu, berkerja bersugguh2.. yg akan membentuk masyarakat yg rajin, bersatu hati dan berwibawa..sbg tanda kesyukuran kita pd Tuhan. barulah akan terbntuk masyarakat yg bukan PARASIT, yg ikhlas dan baik budi perkerti, akan terbentuk sebuah negara yg bermanhaj Islam sepenuhnya.. krn bukan Islam yg tidak menentang (zimmi) akan KAGUM, yang Harbi akan gerun..Insya Allah.

    Wallahua’lam.

    p/s: Moo..aku tk copy paste mcm ko tau..ni ‘publication’ aku sendiri..

    • melayu_islam says:

      yg ko ckp tu pasl yg ade duit..gaji beso mcm ko..yg x de duit terimpit la idupnye..mwah la sgt…sah kau ni x prnh tgk bersamamu tu..ramai lg kt luar sana x ckp mkn..ko x kesian kt depa ka…hrp bantuan yg x sbrapa…Syukurlah walaupun dpt rezeki yg x sberapa tu..tp yg org x pauh ati…ko tgk cara idup puak2 ko..aku x nk sebut..ko fikir sndiri…

      • selamber says:

        ..korang yg pilih jalan mcmtu..hmm

      • pasdaplaknat says:

        tgk tu fitnah aku pulak dh gaji ‘beso’?
        ko ni org jawa ke beso2..
        inilah yg dikatakan pemikiran liberal..
        xde langsung nk sandar ke Tuhan..
        aku ckp nisbah dibanding dgn negar ayg diagung2kan oleh balaci2 NUAR dan PR mcm ko tu.
        seolah2 dunia ini syurga kalau Pakatan Hama perintah. Mmg ada yg miskin.. tp majoriti rakyat negara ini hidup tidka terhimpit sgt.. masakan penadatng asing boleh datang berjuta merebut mcm kerja..tp kita yg dikatan susah just duduk saja2 xmau buat kerja lepas tu ckp hidup susah?

        BersamaMu itu media kerjaan UMNO.. itulah bagusnya media2 UMNO…bukn mcm media Haprakah bohong dan spin hari2.. Meloyakini.com fitnah spjng masa..rakyat tidak dibantu sebaliknya dihasut jd jahat.

        So, aku nkbgtaau byk2lah bersyukur..sbb dlm negara kita, Insya Allah rezeki murah..pilihlah jalan yg HALAL Insya Allah pengemis pun dpt rezeki sbnya.. cuma otak2 balaci2 PR ni je yg sering kufur dgn nikmat Allah.

        • melayu_islam says:

          oh..gji ko ciput je lah…asal x mintak gaji leby..penat2 ko bdebat dgn org pr dpt gji skt je..x ptt la..bn kn boley mgkayakn kroninye….
          ayt ko bsndrkn Tunan ke..iky nfsu je aku tgk..
          apa plak kta aku x sykur..aku m’sia ni aman damai..klau x syukur dh lam aku pindah ngra lain…tp x bemkna aku redha n trima kerosakan yg amno buat dlm sstm msyarakat ari ni…sbb tu aku x ska amno…bkn x sykur brada di m’sia ni..
          media tv1,2,3suku, ko yg duk spin cita hari2 ko x sbt..

  16. umnototok says:

    Aku pun sangat hairan apalah sangat pengundi2 yg dulunya mengundi BN tiba2 nak ubah rasa konon2 nakkan sesuatu yg lebih baik maka mereka memilih calun Pakatan Haram semata2 dengan alasan nak ‘mencuba’???
    Tidakkah mereka pernah merasa betapa mewahnya negara kita Malaysia dengan status punca kematian tertinggi disebabkan penyakit2 orang kaya seperti;
    masalah jantung, kencing manis dan darah tinggi….
    Tidakkah mereka ambil tahu bahawa orang Malaysia ramai obess… terlebih gemuk sehinggakan kanak2 sekolah pun membesar melebihi orang dewasa….
    Tak ambil tahukah bayi di Malaysia mati tercekik susu…sedangkan di sebahagian negara Afrika kanak2 mati kebuluran.
    Tak perasankah di Malaysia orang kutip kotak, botol plastik dan besi buruk terdiri dari orang2 yang berduit, bukan yang papa-kedana???
    Insaflah puak2 yang tak bersyukur khususnya orang2 Melayu Islam, apabila Allah memberi begitu banyak ‘rahmat dan nikmat’ yang tak terhingga tu…bersyukurlah kita….berterima kasihlah kepada pemimpin2 terdahulu dan yang ada yang telah membina negara begitu baik serta mendapat pengiktirafan dari negara2 luar khususnya negara2 Islam yang lain….
    Mengapa mesti perlu hipokrit menidakan fakta???
    Orang lain memang suka kita berbalah sesama sendiri DAN orang memang TIDAK SUKA kita maju ..contohnya kerana itulah cadangan penyenaraian Syarikat FELDA kalau boleh jangan jadi kenyataan KERANA mereka tidak mahu orang Melayu jadi kaya!!!??? Mereka juga sebotaj NFC habis2 sebab nampak orang Melayu nak berjaya jadi saudagar lembu maka kalau boleh jangan tercapai hasrat tersebut dan gagal jugalah Kerajaan untuk mengurangkan pengeluaran lembu bagi mengurangkan kebergantungan kepada daging2 import….mereka telah bersedia untuk ketawa besar dan ketuk tong tanda kegembiraan jika agenda mereka menjadi, orang kita janganlah melatah sendiri…
    Ada mata pandang..ada telinga dengar.. ada otak fikir…….

    • pasdaplaknat says:

      itulah dikatan NAFSU manusia tidak puas..
      dh dpt banyak..nk lg banyak..
      kena pulak dihasut oleh jarum2 iblis berupa manusia..
      sb itulah dlm Islam..awl2 lagi Allah Ta’ala syariatkan bersyukur. Qana’ah itu salah satu KESEMPURNAAN IMAN.. kita tidak diajar utk bandingkan kekayaan org lain sebaliknya dididik supaya bandingkan dgn yg lebih susah..supaya kita jadi HAMBA yg rendha hati..yg hargai nikmat dan yg mengasihi org susah..

      Islam ajar kita berlumba2 pd amalan baik..spt ibadah khusus dan sunat.. berkerja lah cara yg HALAL dna redholah dgn rezeki dr yg HALAL..Allah tentukan makan minum kita..ikan dilaut berbillion..siapa bg makan? ada kita fikir?

      sbb ikan2 ini disediakan Allah utk kita..cuma kita sj yg xpernah syukur.. kena uji sikit dgn naik minyak gelabah mcm nk mati dh esok hari.. cubalah yakin dgn Allah, selagi kerajaan yg ada ini tidak halang kita lakukan ibadah dan ketaatan pd Allah..HARAM kita tentang atau jatuhkan..

      ditakui Allah turunkan pemerintah yg sgt zalim utk bayar balik pd kesombongan kita..Nauzubillah..

      jgnlah kita ikut rentak dan kesombongan Pembangkang yg xpernha cukup..inilah stail politik BARAT yg berpaksikan NAFSU..

    • syaa says:

      samala dengan kes lynas.pakatan haram nak lynas gagal.bila gagal hilang peluang rakyat untuk bkerja dan cari rezki.bila rakyat takde keja pakatan haram suka la.bodoh punya pakatan haram.

Leave a Reply