Menu Utama

NDI: Kisahnya, PKRlah Sebenarnya Yang Guna Khidmat Nasihat Yahudi

SIAPA masih ingat isu APCO? Ala, APCO Worldwide yang konon ada kaitan dengan yahudi itulah, yang buat Anwar terpaksa mengadakan ‘apologize road tour’ di USA sebab terbabas cakap mengutuk yahudi lebih-lebih.  Dek ‘keterbabasan’ yang sama juga, Mossad memasukkan nama Anwar dalam ‘killing list’ mereka untuk 2011.

Itu yang buat Anwar ketaq lutut tu sebab Mossad banyak bantu dia selama ini tapi bila dah berjaya sikit, mula nak melawan taukeh.

Tapi sebenarnya dan rupanya, PKR yang sibuk pasal APCO Worldwide itulah yang sebenarnya menggunakan agensi ada kaitan dengan yahudi dalam aktviti mereka iaitu National Democratic Institute for International Affairs (NDI).

Kaitan NDI dengan yahudi ini bersepah-sepah dalam internet, paling jelas hubungannya dengan Israel Democratic Institute (IDI) – nama pun hampir nak sama.

Malah sebelum ini pun dah lama disebut tapi kurang atau jarang orang nak ambil peduli.  Pada macai Pakatan harami, kalau Anwar digambar berpeluk dan bercium dengan Benjamin Nentanyahu atau Shimon Peres, itu baru ada kaitan dengan Israel.  Walhal ada beribu cara untuk Anwar berkaitan dengan Israel, bukan semestinya berpeluk bercium dengan Nentanyahu.

Jadi tidak hairan kenapa penyokong pembangkang sekarang tidak mampu lagi menafikan pembabitan NDI dalam aktiviti dan propaganda kempen mereka, malah mereka bangga mengakuinya dan menyifatkan tindakan tersebut adalah UNTUK MENCARI ILMU BARU.

Seperti sedutan dalam FB penyokong pembangkang di bawah:-

Cari ilmu baru memang dituntut tapi berguru dengan yahudi untuk menjatuhkan negara Islam Malaysia?

Apa dah takde firma perunding lain ke yang boleh dicara Anwar untuk memantapkan kempen politik mereka?  Terpaksa juga nak mencari firma yahudi. Bila bercakap tentang firma yahudi dan politik ni, apa lagi matlamat utama mereka kalau bukan nak lemahkan atau jatuhkan negara Islam!!

Anwar perlu jelaskan ini, atau saman pihak mana yang menuduh tu.

Kita katakan saman sebab Anwar punya trend memang begitu.  Pada dia, untuk mengatakan dia betul dalam satu perkara salah yang disebut oleh orang lain ialah dengan tindakan saman.  Semua pencacai dia pun dah terikut begitu juga, “kalau salah apa aku cakap, samanlah”.

Yang pencacai ni lupa, bukan semua benda yang buruk orang cakap pasal Anwar, berakhir dengan tindakan saman.  Eskay, Datuk Zul Nordin, Zahrain, Ummi Hafilda Ali dan banyak lagi sampai sekarang tidak disaman oleh Anwar walaupun dah berbuih mulut masing-masing bercakap yang ‘buruk’ (pada pandangan mata penyokong PKR) pasal Anwar.

Agama Islam melarang umatnya memfitnah sesiapa sebab selain dosa, fitnah itu akan kembali semula kepada siapa yang membuatnya.  Dan terbukti dalam hal ini fitnah PKR mengenai UMNO menggunakan firma yahudi APCO Wolrdwide itu telah berbalik kepada dirinya semula apabila menggunakan khidmat NDI ini.

Tak usahlah nak mengalihkan isu kepada mencari ilmu baru dan sebagainya, kami rakyat Malaysia bukan bodoh.






27 Komen to NDI: Kisahnya, PKRlah Sebenarnya Yang Guna Khidmat Nasihat Yahudi

  1. konceng says:

    mana moooo…
    mana c4…
    mana bujuk…
    mana tonixmegawan…
    dn mana2 yg sawaktu dgnya..mehlah.

  2. Moooohyideen says:

    i. Ok….sila buat Laporan.
    ii. Bagi peluang Anwar buat defence sepenuhnya di media BN.

    • StinGray says:

      kalau berani buat kat depan umah dia pun takpe…jemput jea media BN….tp jgn la merah padam muka bila wartawan soal balas….

      • jebat says:

        kesian wartawan tu..nangis bang nuar duk marah2..terserlah keyahudian bang nuar..

        • C5 says:

          hari tu bendera Yahudi ada kat PWTC…

          macam mana bendera tu ada???

          hubungan diplomatik pun tak …

          tup tup ada bendera yahudi kat bangunan UMNO…….

    • konceng says:

      moooo…muaaaahhhhh…
      mu ni kelakarlah nak buat laporan kat nabi nicky kahkahkah seluroh pelusok dah tahu..
      orang kampong semua dah tahu(jgn tunggu lama2 nanti lama2(lagu ramli sarib)

    • pasdaplaknat says:

      bodoh lah si Moo ni
      bg dajjal Yahudi Nuar guna media..ibarat bg peluru dan pisua lah kt beruk tu..
      rosak habislah otak rakyat dgn ‘sihir’ mulut lidahnya!

    • sungai_siput says:

      kadang2 kau punya cadangan merepek2 lah mooh

      soalan cepu gangsa untuk kau mooh

      ada ka sapa2 wartawan media PKR yg tulis dalam media PKR yang sebelahkan pemimpin2 BN yang di fitnah oleh pepimpin2 PR????????

      ada ka wartawan PKR habaq, kita berilah peluang sharizat membela diri pasal NFC ni, takpa kita ambik hujah2 sharizat dan bubuh dalam media PR kita

      ada ka moohh…..???????

      moohh hang p lagi kursus dengan yahudi yg dok bayar hang ni… x cukup power lah psikologi hang….

      hang ingat pembaca2 kat malaysia ni level bodoh tapak kaki tak boleh pikir agak nya…..

      bertapa rendah nya ahklak hang ni mooohhhh sbb berfikiran rakyat malaysia lebih2 org melayu ni bodoh

      hormat lah sikit orang melayu ni moohhh

  3. StinGray says:

    laaa…mati2 aku ingat depa ni rujuk dgn Al-Quran dan hadith….NDI rupenye kitab suci depa…..emmmm

    • P164 says:

      Laungan takbir, ayat-ayat alquran memang untuk dipermainkan oleh puak2 pakatan ni.. Islam diperdagangkan. Israel dan yahudi diagungkan.. Hidup UMNO

  4. Wong Pin Ter says:

    Anwar Ibrahim cakap APCO itu Yahudi , macam mana dia tahu APCO itu Yahudi melainkan dia mesti rapat dengan komuniti Yahudi antarabangsa khususnya di Amerika Syarikat

  5. bangKano says:

    PAS go to hell….takbir…!!!

    PKR akan kantoi…takbir…..!!!

    Mampuuih Anwaq…takbir…..!!!

    Hidup UMNO……takbir…….!!!!

  6. C5 says:

    “dah berjaya sikit, mula nak melawan taukeh”…… tu yang elok nya

    kau iktiraf juga kejayaan dia …. akhirnya

  7. tony gunawan says:

    setahu saya menteri pertahanan kita yang berjabat tangan dengan menteri pertahanan israel!!!! ini bermakna apa????

    • penyokongketuanan says:

      Barangkali kerana menghargai hubungan baik Anwar dengan NDI dan niatnya mahu melindungi Israel.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • StinGray says:

      sebelum bertinju Mike Tyson berjabat tabgan dgn lawan dia, lepas tu dia bg sampai K.O lawan dia!!!…ini bermakna apa??

      awat bebal sgt hang ni, berjabat tangan dgn mengiktiraf pun tak tau nk beza, mcm mane nk jadi rakyat malaysia ni…

    • konceng says:

      takkan bjabat tangan pon ja isu..yg abang non memantak tu apaheh..
      lu mabok jin and tonx kahkahkah.

  8. Wong Pin Ter says:

    Terbaru Haji Hadi Awang telah keluarkan fatwa boleh bekerjasama dan berniaga dengan Yahudi asalkan bukan dengan Yahudi zionis. Jadi jika demikian fatwanya maka apa isunya yang anjing-anjing Pakatan Rakyat dok menyalak APCO Yahudi memberikan perkhidmatan perundingan komunikasi kepada kerajaan persekutuan , adakah APCO itu Yahudi zionis? Atau apakah setelah rahsia PKR mendapat pertolongan NDI telah terbongkar maka fatwa pun sudah tukar? Apakah orang yang berkata ” saya menyokong sepenuhnya segala usaha yang menjamin keselamatan Israel” tidak dianggap menyokong dan bekerjasama dengan Yahudi zionis? Bukankah Yahudi Israel ini tidak dianggap Yahudi zionis?

    • terbit fajar says:

      Mereka semua ini setiap waktu, setiap masa mengeluarkan fatwa afterthought. Sama macam Nik Ajis cakap Allah pun mencarut. Allah pun celupar. Kenyataan afterthought sekadar menutup pekong sekala jangka pendek.

      • pasdaplaknat says:

        mereka bukan ada landasan Islam pun.
        Hidup mereka pura2 atas dasar politik…
        sbbtu dr awal sy dh postkan bahawa berdagang dgn Yahudi tidak dilarang oleh syariat berdasarkan syarat2 tertentu..krn menggelupur puak Nua ni twist pasal isu Nuar sokong Israel kpd kapal dagang Yahudi konon berlabuh di Malaysia..

        mereka sndiri tidka kenal Islam..mereka hanya berpura2 dan ckp bohong..mereka takut utk berkata benar krn tamak akan kuasa politik..itulah PAS!

  9. bujuk says:

    BODOH….
    Salah ke p belajar dengan yahudi? zaman nabi dulu pejuang yahudi yg. pandai nak tebus diri kena ajar anak orang Islam. Sebab orang yahudi memang Allah anugerahkan bangsa yg. bijak pandai.
    Nak belajar nuklear, angkasa dan banyak lagi ilmu pada sapa? walaupun ada orang islam yg. bijak tapi orang yahudi terkenal dengan ilmu2 ini.
    Bukannya kita upah mereka untuk jadi penasihat macam UMNO upah UPCO… munasabah la datang musibah dan kerosakan dan Allah larang kita ambik mereka sebagai penasihat…

Leave a Reply