Menu Utama

Kelantan: Pilih BN, Masalah Air Selesai – Janji PM

BUAT kelompok masyarakat yang masih menerima kurang separuh bekalan air bersih di zaman moden hari ini, janji seperti itu memang lebih berharga dari segala janji yang lain.  Lebih berharga dari ditawarkan emas sekalipun pasal di Kelantan bekalan emas dah lebih banyak dan lebih baik dari bekalan air.

Cuma emas orang tak boleh minum.  Dan apalah maknanya emas perhiasan kalau mandi masih air keladak?

Amat menyedihkan bila, isu yang bukan isu di negeri-negeri lain (dek kebijaksanaan kerajaan BN), masih jadi modal politik besar di Kelantan.  Sebelum 2008 pun semua negeri (kecuali Kelantan) telah berjaya menyelesaikan masalah bekalan air bersih melebihi 70%, menunjukkan bahawa kegagalan itu disebabkan oleh PAS dan PAS semata-mata.

Nak kata kerajaan pusat tak bantu, tak boleh juga.  Kerajaan ‘mahafiraun’ Tun Dr. Mahathir Mohammad sudah luluskan RM 600 juta pinjaman kepada Kelantan untuk selesai masalah air pada lewat 90-an, tapi masalah tak selesai juga.  Kelantan juga adalah satu-satunya negeri yang pernah guna kepakaran dari England untuk selesaikan masalah air, tak selesai jugak.

Apa pun yang buruk disebut pasal BN, kita taklah guna orang putih untuk selesaikan masalah air domestik.

Kita tak payah cakap banyak pasal benda-benda pembangunan ini lagi (yang memang hampir tak wujud di Kelantan melainkan Tesco), soal asas ni dulu diselesaikan baru boleh gebang besar.  Jangan juga ikut resmi Sayuti Omar yang membangkitkan soal setinggan di Kelantan yang menurutnya jauh lebih kurang dibanding dengan bandar-bandar besar lain seperti KL, Seremban dan sebagainya.

Eh, itu sudah tentulah.  Kelantan negeri yang tidak menarik setinggan untuk datang pasal bukan banyak mana pun peluang pekerjaan. Lainlah bandar-bandar yang disebutkan Sayuti yang jauh lebih maju sehingga perumahan rakyat tak cukup-cukup nak menampung jumlah yang datang (majoriti dari Kelantan) dan menyebabkan masalah setinggan.

Tapi semua ini tidak dijelaskan kerana kalut nak ‘counter’ sambutan hebat rakyat Kelantan ke Majlis Bersama Perdana Menteri yang berlangsung semalam.

Bila Perdana Menteri sudah janjikan yang BN akan selesaikan masalah air di Kelantan, itu besar maksudnya.

Penulis juga yakin, di bawah BN, masjid-masjid diseluruh Kelantan (kecuali satu) yang sudah masuk kategori bahaya untuk diduduki kerana telah melebihi usia 22 tahun (ambil kira sejak PAS perintah, malah ada yang lebih lama lagi), akan bertambah banyak, kerana memang resmi BN runtuhkan masjid lama untuk dibuat yang lebih besar dan cantik.

Bukan runtuh untuk buat supermarket seperti PAS Kedah buat.

Buat rakyat Kelantan, inilah masanya untuk berubah.  Penulis yakin rakyat yang duduk di Kelantan memang sedar hakikat ini dan mahu keluar dari keadaan sekarang.  Yang jadi masalah ini ialah yang duduk di luar Kelantan.  Depa inilah yang menjadi masalah sikit sebab depa tak tanggung apa yang orang memang menetap di Kelantan tanggung.

Mungkin sampai masanya Datuk Mustapha Mohammad (Tok Pa) fikir sesuatu untuk tangani dan selesaikan masalah ini.

Sampai masanya orang Kelantan yang duduk di luar ini disedarkan bahawa, ramainya orang Kelantan di luar bukan disebabkan dengan budaya merantau, tapi kerana kegagalan Nik Aziz dan PAS menangani masalah eknomi dan infrastruktur asas di Kelantan sehingga berlaku penghijrahan besar-besaran.






88 Komen to Kelantan: Pilih BN, Masalah Air Selesai – Janji PM

  1. StinGray says:

    kesian kat rakyat yg tinggal di kelantan..rumah boos2 depa semua ada water filter..depa beli pun guna duit rm600 juta yg kerajaan peruntukkan kepada rakyat kelantan..hangpa pulak dok minum ayaq beracun…

    Apa yg pok nik dah buat pun kat kelantan, yg dia pandai cuma mendoakan org yg dia tak suka pecah perut jea…

    kepada rakyat kelantan…hangpa buang la pok nik tu…seduit pun tak guna….org yg dia doakan pecah perut tu sihat jea, tapi takut2 hangpa semua plak yg pecah perut dek penangan ayaq kotoq yg pok nik hidangkan pada hangpa semua…

    hangpa pikir la elok2…perut hangpa yg patut pecah ke perut org lain????

    • Gullit says:

      Nik aziz dah bg rasuah kat rakyat kelantan… Yg kaya terus kaya…. Yg masyukkk dah tentu kroni nik aziz…

  2. melayu_islam says:

    ade bukti tuduhan ko tu….fitnah2 semata2 x ade gunenye ko ckp..org x kan dgr… x ade faedah..baik ko sbut pasal ekonomi negara yg smakin hari duk tungang langang tu..belanja defisit sokmo..nti jd mcm greece baru tau..yg kene tanggung rakyat gak..harga barang meningkat sokmo..ape cerite???

    • Cfu says:

      Biasa la harga barang naik. Mana ada harga barang turun. Harga makanan di Kelantan(di bawah PAS) pun mahal juga. Gaji naik, barang naik lah. Bodoh, macam tu pun tak tau ka?

      • bangKano says:

        Ramai depa dok kata harga makanan minuman di Kelantan murah..lancau maat. aku dah berpuluh puluh kali pi Kota Bharu cari makanan kunun murah tak dak pun. Pernah makan kat gerai di Stadium KB tu dia mahai betoi sama jerr makan kat gerai di Bangsar KL. Segelas ayaq epol jus RM3.00 apa ceriter aku ingat morah RM1.80 ka. Ropa ropa nya indah khabaq dari ropa suwel betoi…!!!

      • Mooohyideen says:

        apa dok kat KL ni murah kah???

        • bangKano says:

          Aku tak penah kata murak kat KL tapi ada setengah depa kata harga makanan & minuman kat kelantan murah dari KL. Jadi aku sangka betoi aku pi try makan kat KB tapi hampeh semua bikin torak jerr.. Aku pi makan kat gerai di KB bukan kat restoran mewah seperti Riverview Hotel. Bila aku banding kan harga kat gerai KL ada yang murah lagi jika kat gerai KB tu. Coba hang pikiaq segelas jus epol kat gerai stadium KB RM3.00 jika di banding kan kat gerai Jalan Usahawan Setapak cuma RM2.50 jerr. So apa ceriter kan tu semua gebang kan..?

    • StinGray says:

      tp hang pencacai yg pertama baca kan…kalau harga barang meningkat pi la beli kat KR1M…hang segan nak pi sana ke???…

      • raplahjingaa says:

        betul bro !….tu la hang moooo, kedai KR1M ada hang tak mau pi…dah la hang tak mau pi, hang sabotaj, hang fitnah pulak macam-macam..

        hang ni…macam sakit pun ada.

  3. melayu_islam says:

    huyoo..ni mesti jwpn dr ank jkkk ni..xpa hang x rsa sbb mk bapak ko kye..tp hang x tau ka di m’sia ni ramai lg org miskin …naik sekupang je dah rase berat no nk byr..knpe org yg x mampu ni kne ikat perot..sdgkan pemimpim hidop mewah dgn duit rakyat…man pergi kemanusiaan ko..time pilihanraya baru tukjuk muka hulur 100,200,500 ringgit yg x akan jd kaya pon org yg trima duit tu..time tu korang duk merayu undi org miskin..janji mcm2 bantuan nk diberi..sdgkan lps mengundi..nasib x brubah juge.korang jgk le yg makin kaye…

    • bangKano says:

      Halah cakap jerr pandai kata tak jadi kaya bila dapat huluq RM500 dah la kata duit tu sumber haram tapi puak puak musibat PAS totok ni la awai awai lagi dah sambaq masa penyampaian BR1M. Memang muka tak tau malu. Memang pun duit tu dari dana rakyat hasil kutipan cukai semua rakyat berhak terima tak kira pahaman politik,bangsa,agama & warna kulit tapi jangan la kata macam macam kat pemimpin kerajaan tuduh kaki rasuah,penipu rakyat la. Habih pemimpin hang pa tu baik sangat ka sampai sanggup tibai pungkok jantan,bini kawan apa lagi jilat pepek sampai bulu tersangkut kat rengkung pemimpin no.2 hang pa tu…!!!

    • StinGray says:

      hang yg malas, tu pasai nasib hang tak berubah…semua nak free jea…

      hang ni nak kata melayu mcm bukan…nak kata Islam tapi tak pernah bersyukur..emmm

      • melayu_islam says:

        aku x kata nk free..aku kta nk harga brg diturunkan..bodoh..tu pon x tau beza…korang kta buku jingga x sesuai l..mustahil la bolih buat..tup2 najib umum tol dkt kajang hapus…apahall..bebelas tahun duk cekik darah org tiba bila ada org kata kita boleh hapus tol korang duk ejek..konon janji retorik konon..bn takut rakyat undi parti yg boleh bg manafaat terus korang ciplak idea org..bru nk buat apa org kata..apepon trima ksih la bantu rkyat wlaupun x besar mne pon jasanye..nmpak sgt bn ni tandus idea..jd ade benarnye janji2 pr tu…tiru menisfesto org tu ke apco yahudi korang tu ajo…pandai beto ye..

        • StinGray says:

          dah ucap terima kasih sudah laa..tak payah nk mengomel mcm mak bidah kat sini…apa makna terima kasih hang tu..kalau di ucap lain di hati lain…hang ni betul ke melayu dan islam..mcm semacam jea…

        • selamber says:

          lerr..korang kan dah perintah beberapa negeri..cuba la hapuskn tol2 yg mana bole dihapuskn..takyah la nak melalak pulak..dah PM kata kurangkan tol takkan UMNO salah jugak..hmm..kesian melayu islam

          • melayu_islam says:

            aku x kta salah amno..aku dah ucap trima kasih kpd amno krana memebenarkan apa yang buku jingga janji tu…dan aku kta bn tu tau meniru je taktikya..semua yg baik2 utk rakyat yg PR cuba buat BN tiru..bgs sgtlah cra APCO tu ajar cre hang berpolitik..

          • jebat says:

            yg baik datang dari Allah..

          • melayu_islam says:

            mmg la dtg dari Allah..ade aku pertikaikan..mslahnye..korang duk kutuk2 org lepas tu korang tiru ape yg korang tiru..kan mengong namenye..

          • StinGray says:

            hang tak mengutuk org ke??? betul ke hang ni melayu???..

    • selamber says:

      melayu islam yg tak reti bersyukur..hmmm..mcm ni yg dikatakan melayu islam..buat malu Islam je

  4. jebat says:

    aku pernah tinggal di kelantan semasa menyambung pengajian di sebuah IPT disana..memang benar kualiti air dikelantan amat menyedihkan. warnanya agak keperangan dan sekali sekala kehitaman. baju putih akan bertukar warna. Ada juga hari yg tidak dapat air. Namun kerajaan pandai menanam sifat syukur kpd rakyat kelantan. Rakyat harus bersyukur ketentuan Allah.. Tetapi yg aku hairan dinegeri yg diperintah oleh BN mereka tidak pulak suruh rakyat bersyukur..

  5. umnototok says:

    Aku selalu cakap, org2 Melayu terutamanya yang ada di Kelantan, RUGI sangatlah kerana selama ini terlepas pembangunan yg dikecapi oleh rakyat yg berada di Negeri2 BN.
    Mengapa yg taksub sangat dgn politik yg tentu hala tu….
    Kena ingat kita masih hidup didunia lagi, kita perlu makan untuk hidup, kita perlu hidup untuk beribadah, kita ada anak2 yg perlu diberi ilmu pengetahuan agar mereka tidak sesusah ibu-bapa yg sebahagiannya hanya bergantung dgn tulang empat kerat untuk meneruskan hidup.
    Aku tahu ramai anak Kelantan terdiri dari org2 yg bijak pandai belaka. Biarlah mereka menjadi Pegawai2 Kerajaan atau Koporat dan sebahagiannya jadi Pemimpin…berilah mereka peluang untuk membantu membangunkan masyarakat Melayu dan bumiputera di sana.
    Aku yg duduk diluar Kelantan pun turut suka jika org ‘kita’ sama2 mendapat kemakmuran hidup di sana….

    • bujuk says:

      Kenapa K’tan didiskriminaskan?
      UMNO kata parti melayu, K’tan adalah negeri melayu. 90% rakyat kelantan melayu, kenapa UMNO tak tolong sebaliknya menyekat lagi seperti potong royalti minyak k’tan. Apakah UMNO perlu perintah baru nak tolong… tu tak iklas namanya. Sebab tu UMNO tak boleh menang d k’tan.

      • sungai_siput says:

        UMNO tak menang di kelantan sebab ada nya orang macam nik sephia…

        90 % otang melayu ye bujuk…. kalau macam tu kelantan sudah boleh buat hukum hudud…

        jangan lah salah kan dr mahathir pulak, time zaman paklah dengan najib dah boleh buat da….

        • bujuk says:

          Kan TGNA dah minta D.Najib tarik semula surat TunM yg. halang K’tan laksanakan HUDUD atau perintah DARURAT akan d keluarkan. So bola d kaki najib sekarang..

  6. Mooohyideen says:

    Hangpa ni org kelantan ka???

    anywat bantuan Pusat sedikit sampai kat Kjaan Kelantan, tapi yg lain sampai kepada badan2 kjaan yg diuruskan oleh org2 macam Awg adek, annuar Musa. Kjaan Pusat dgn jahatnnya menafikan hak rakyat kelantan dgn niat busuk mereka….maka jgn mimpi lah nak dapat Kelantan.

    • bangKano says:

      Pasai apa kerajaan pusat tak bagi teruih peruntukan kat kerajaan negeri Kelantan..?Pemimpin musibat Kelantan tak sedaq diri tu dah salah guna kan peruntukan pusat depa pi pakai duit tu untuk parti PAS & diri sendiri. Justeru rahasia busuk pemimpin haprak nampak waraq ni pemimpin pusat dah tau lalu teruih bagi peruntukan melalui ajensi pusat yang ada kat negeri tu untuk kegunaan rakyat Kelantan membangunkan taraf ekonomi dll.

      • Mooohyideen says:

        Kalau salah guna buat la laporan kat MACC…bukan main tuduh2 jer..itu stail kg.

        • selamber says:

          ko taknak buat laporan kat macc gak ke moo..pasal yg ko kata kat Awang Adek..& Anuar Musa td..jgn ikut stail kampung tau hehe..

    • Fazli Yusof says:

      600 Juta kerajaan bagi bantuan hang kata sikit…..kang dah bagi bantuan….puak hangpa kata pulak duit tu haram….padahal hangpa dulu yang sebat….bodo punya puak PAS…..

      • Mooohyideen says:

        Selangor in billions…so RM600 juta is comparatively small

        • StinGray says:

          so hang agreed la yg duit RM600 juta tu dah kena songlap dgn pok nik…baguih2 moooo…

          • selamber says:

            hehe..ko ni mooo tak pandai cover la..kalau tahu Nik Ajis nti dia marah tau tak..’celako..celako..celako’..hehe

      • bujuk says:

        600 juta tu kecil sangat berbanding negeri k’tan yg. luas serta bentuk muka bumi yg. bukit-bukau. peruntukan pada NFC.. bela lembu pun 250 juta, baru berapa ekor lembu? ni rakyat k’tan lebih 1 juta bro…

        • jebat says:

          600 juta kecil bg yg tak bersyukur..

          • bujuk says:

            kena bandingkan dengan peruntukan untuk lembu aje rm250 juta bro… berapa ekor?
            bukan masalah syukur ke tidak, tapi rm600 juta takdapat selesaikan krisis air d k’tan.

    • umnototok says:

      Aku berkawan ramai terdiri dari org2 Kelantan. Dalam tahun 90an ada seorang org no. 2 dalam Jab. Pembangunan Ikisas Negeri Kelantan…memberitahu bagaimana wang pusat berjuta2 ringgit tidak dapat dibelanjakan untuk pembangunan Negeri Kelantan memandangkan semua projek2 pembangunan yg peruntukannya datang dari Pusat apabila dibawa ke Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri tidak akan diluluskan.
      Sedangkan dimuslihatkan projek dicadang atas tanah persendirian pun menerima nasib yg sama, asalkan ada bunyi berkepentingan Kerajaan Pusat memang sah tak ada peluanglah untuk dilaksanakan…

    • StinGray says:

      moooo…bantuan dah byk disalurkan oleh kerajaan pusat ke kelantan, tetapi dah kena cilok dgn pak lebai-pak lebai PAS…cian rakyat kelantan…dah le depa cilok duit untuk rakyat, bila depa buat ceramah pow lagi duit org2 kampung…entah la mooo…apa nk jadi dgn parti PAS ni….

      • Mooohyideen says:

        Kalau rasa kena cilok..pesal tak buat laporan mACC, MACC , AG , polis , semua tu kan kawan ameno…

        NFC, kami dah buat laporan, tapi Mooohyideenn siap deny lagi..almaklum lah..gang dia..dia yg approve..

        • StinGray says:

          hang bleh percaya ke dgn MACC,AG dan polis kat malaysia ni….yg hangpa buat tu bukan laporan tapi fitnah, tu pasai TPM deny…hang tau tak beza fitnah dgn fakta…

        • Cfu says:

          Mooo lagi-lagi NFC. Tak pa lah, esok aku ikat tali kat lubang hidung hang, lepas tu aku humban hang dalam kandang di NFC.

  7. tony gunawan says:

    najib tu pandai bohong dan tipu!

    • jebat says:

      he..he..anwar je yg jujur dan tak pandai bohong..

    • StinGray says:

      apa yg dia tipu hang…ceciter sikit…aku tunggu ni…dia ada kata sebelum ayam berkokok semua bayaran tol akan dihapuskan ke???…

    • selamber says:

      hehe..tonik..tonik..ko yg kene tipu dgn bos2 ko tu yg penipu..dah la bos2 ko tu penipu yg ko pulak asik kene tipu je dgn bos2 ko tu..BODOH

  8. syaa says:

    pakatan haram yang tipu kuat,fitnah kuat,buruk sangka kuat dan hati busuk.janji pilihanraya bertimbun-timbun tidak ditunaikan.memang jenis umat munafik suka berjanji tapi tidak tunaikan.mudah-mudahan tuhan akan laknat umat munafik nie.rakyat sudah tidak percaya pada pakatan haram kerana tipu kuat.rakyat wajib tolak pakatan haram.

  9. melayu_islam says:

    dh la…x pyh bising la…senag citer bg hak kelantan iaitu royalti minyak…sgalix bgi jgn harap org akan undi bn..dasar org pilih kasih…

    • StinGray says:

      kena la pilih pada yg kasih…kalau hang tak kasih pada bini hang, tak kan hang kahwin dgn dia…tak tau la kalau kena serkop kat mana2…

      hang penah ke bg duit pada org yg maki hamun hang, sampai doakan hang pecah perut…hangpa tak undi tak de hal, tapi jgn la mengemis tadah tempurung plak…ngok..tak mcm melayu dan islam pun…

      • C4 says:

        nak kasih kepada BN????

        nak terberak aku dengar …..

      • bujuk says:

        bukan masalah nak bagi ke tak… tapi dah hak dia, kena bagi la. Contoh. semua anak hang p sekolah hang bagi rm2, tapi yg. no.2 ni nakal sikit hang tak bagi sebab tak puji hang. Zalim tak hang?

        • StinGray says:

          ada jugak anak yg nak bunuh bapak…kalau anak hang asik fitnah, caci,doa buruk2 dan hina hang sbg bapak, hang support ke anak hang yg kurang ajor tu…dah tau ditakdirkan sebagai anak, hormati lah ibu dan bapa…nak jadi tanggang sapa suruh…anak yang zalim hang tak fikir ke???

          Bujuk, semua benda hang nk politik kan…sampai hubungan kekeluargaan pun hang nk politik…semua nya hang nk samakan dgn politik termasuk la agama islam sendiri…

          • bujuk says:

            Aku tak kata kurang ajar atau zalim, aku kata nakal(beza tu…). Nakal ni macam malas belajar, suka mengusik, kuat main. Apa yg. ko sebut tu luar dari nakal, tu dah jahat bro. Jadi betul la… kita tak diskriminasi anak yg. Nakal tapi kita hukum anak yg. JAHAT.

          • StinGray says:

            apa!!! puak hang nakal jea…ooo mcm nakal dgn bini org tu ke???…tu la lain kali kalau nk bagi contoh logik la sikit…jgn semua hang nk politik kan termasuk anak bini hang…pahanm yea bujuk…

          • bujuk says:

            hang punya komen dah nak macam …laknat. So no komen..

          • StinGray says:

            pulak dah….

    • selamber says:

      kan Federal bg..bukan tak bg langsung pun

      • bujuk says:

        bro.. hang p kerja sama orang lain. Tapi orang lain gaji rm2000, ko gaji rm200. hang terima kasih ka, pada majikan hang yg. songlap duit hang lagi rm1800?

  10. C4 says:

    BODOH nya anak tun razak ini….

    dia ingat rakyat kelantan boleh dibeli macam tu ?????

  11. C4 says:

    dah bertahun2 UMNO nak kelantan ….

    kesian UMNO sampai sekarang tak dapat….

    berbagai tawaran diberi … semua nya habis …..

  12. syaa says:

    bagi duit royalti minyak pada pas,duit masuk poket puak pas jer.kenyangkan perut puak pas jer.rakyat kelantan dapat habuk + air kotor..kepada pas, tolong wujudkan lebih banyak peluang pekerjaan untuk rakyat kelantan.kebanyakan rakyat kelantan terpaksa bekerja dan berniaga di luar kelantan.

    • C4 says:

      kalau dapat kepada UMNO …tak masuk ke poket pemimpin UMNO ke????

    • bujuk says:

      bila pulak bagi royalti pada PAS?
      Royalti hak milik rakyat kelantan, kena bagi pada pengurus negeri k’tan. Bukan pada parti….
      Jangan jadi bodoh macam UMNO t’ganu. suruh k’jaan tarik royalti, sampai sekarang tak dapat balik walaupun UMNO perintah. Bila hanya dapat WANG EHSAN, semua d kawal k’jaan PUSAT. Semua projek dapat pada kroni pusat, rakyat t’ganu tengok saje. Sebab tu T’ganu walaupun kaya tapi rakyat antara termiskin.

  13. bujuk says:

    Apa punya PM la… pilih kasih. kalau nak orang sokong dia sorang saja.. tukar perlembagaan buat sistem DIKTATOR, jangan buat DEMOKRASI.

    • StinGray says:

      bujuk, hang rasa kat kelantan tu ada tak kontraktor dari UMNO dapat ape2 jobs..hang rasa laa….yg tu pilih apa plak yea…balik2 pok nik gan husam punya proksi yg dapat…emmmmmm… ni politik la bujuk…bukan sisitem family yg hang dok asik bg contoh tu bujuk…ngok..

      • bujuk says:

        bro.. kerja(job) di beri bukan ikut parti tapi ikut prestasi kerja. kalau buat kerja bagus memang dapat tak kira parti. Adakah d negeri UMNO ahli parti selain BN tak dapat kerja(kontrak)?
        Mlah d Kedah d katakan ramai kontraktor UMNO dapat job hingga ada kroni PAS yg. mengadu. Maknanya MB dari PAS tak pilih warna hijau atau bitu atau merah. Kalau ko cerita kontraktor UMNO d kelantan tak dapat projek… habis selama ni diorang buat apa? tak kerja ke?
        Kalau kerja tak bagus tak payah bising tak dapat projek… tengok projek2 sakit d terengganu, tu UMNO punya kontraktor la tu. Apa k’jaan boleh buat? Stadium yg. runtuh tu dah berapa tahun macam tu…? sakit mata tau tak.

        • StinGray says:

          hang ni kalau bg contoh mesti kelaut jea…kawan2 aku kat selangor ni dah berapa ramai kontrak depa ditamatkan…bkn pasai depa sokong UMNO tapi sebab depa bukan talibarut PKR…

          ada ke patut puak2 hang tanya pada kontraktor2 tu ” apakah sumbangan anda pada Anwar Ibrahim”…pelik sungguh soalan puak2 hang ni…

          • bujuk says:

            soalan tu memang pelik… patut2 la nak fitnah pun. Tu cerita orang yg. tak dapat projek.. sebab kerja tak bagus, cecita kawan hang yg. UMNO yg. dapat projek.. tentu berbeza.

          • StinGray says:

            sedap2 jea hang fitnah org keje tak bagus bujuk…semua projek dah pi kat pencacai Anwar, nk tanye mcm mane…

            boss hang tu memang suka yg pelik2…bkn hang tak tau…

  14. tony gunawan says:

    jangan lupa skandal bank akaun MB bayangan BN awang adik!tiap-tiap hari pun ada orang derma duit kepada dia !

    • StinGray says:

      hang ni baru lepas sabun dibilik mandi ke???…lalok semacam jea…

    • bujuk says:

      yeye… tony aku ingat, katanya dah d siasat. Orang merah juga pecah rahsia sebab nak jatuhkan orang Najib. Lepas tu Najib tangkap orang muhyiden pulak.. biasa tu.

  15. syaa says:

    kalau tak buat cite tipu dan cite fitnah bukan bujuk namanya.sampah.

Leave a Reply