Menu Utama

Kadiaq Letak Jawatan, Eloklah Tu

BERITA perletakkan jawatan mantan Menteri Perlancongan, mantan ahli Majlis Tertinggi UMNO dan mantan kepada beberapa jawatan Menteri dalam kerajaan BN sebelum ini, Tan Sri Kadir Sheikh Fadhil dari UMNO disambut dengan rasa kesyukuran yang amat sangat oleh kami para penyokong UMNO.

Tidakkah kami teragak-agak untuk menghentam bekas Menteri yang juga dikenali sebagai Menteri ‘bow’, yang sebelum ini terhalang kerana memikirkan peranannya sebagai veteran UMNO.

Walaupun banyak tingkah lakunya yang melukakan hati para penyokong UMNO.

Lagipun di dalam usianya sekarang, sudah sampai masanya untuk dia menyumbangkan tenaga kepada pembangkang pulak.  Apa yang nak disumbangkan pada usia ini penulis tidak pasti tapi penulis pasti adalah janji Anwar kepadanya yang tidak mampu ditolak tu.

Anwar seperti kita semua sedia maklum dalam bab membuat janji, memang nombor satu.  Kalau dia janji satu jawatan kepada satu orang, bukanlah satu perkara yang aneh kalau dia jugak berjanji jawatan yang sama kepads berbelas orang yang lain juga.

Itu Anwar yang kita semua kenal dan bukan sedikt pulak yang pernah terkena, dah ramai dah.  Contoh ada berlambak dengan kejadian yang menimpa penduduk Kg Buah Pala menjadi rujukan terbaik.

Kadir hanya menunggu masa untuk ditipu sama oleh Anwar, seperti mana yang lain sebelum dirinya.  Pada penulis, akibat yang bakal diterima Kadir itu adalah balasannya kerana mengkhianati perjuangan parti hanya kerana kehendak peribadinya tidak ditunaikan kepimpinan tertinggi parti.

Penulis masih teringat pada satu ketika pernah mempertahankan Kadir yang dihambat kontroversi rumah mewah yang tidak sepadan dengan pendapatan sebagai Menteri.  Rasanya sia-sia sahaja mempertahankan orang ini yang kemudiannya baru lah diketahui berpolitik dan memegang jawatan untuk kepentingan diri, bukan bangsa dan agama seperti yang selalu digebangkannya.

rumah_mewah_kadir

Tapi itu lebih baik dari dia menjadi gunting dalam lipatan kerana itu lebih membahayakan.

Dan apa jadi dengan macai pembangkang yang dulu sibuk mempertikaikan nilai kekayaan Kadir tapi hari ini melapangkan tangan menyambutnya masuk ke dalam kelompok mereka.  Tapi dalam persekitaran politik Malaysia, penulis tidak begitu terperanjant, budaya ludah dan jilat semula ini memang sudah jadi lazim di kalangan penyokong dan pimpinan Pakatan harami.

Penulis ucap good luck kepada Kadiaq dan PKR yang bakal menerimanya selepas ini.  Ya, kami tahu dia nak masuk PKR kerana Anwar dah janji sesuatu, paling tidak taukeh arang batu di Indonesia.  Bukan kami tak tahu tu.

Tapi sebelum itu kena usung ke sana ke mari dalam ceramah PKR untuk memburukkan UMNO, tak sedar dia hanya dijadikan alat oleh Anwar.

Dah tua-tua pun, bodohnya macam budak-budak.






84 Komen to Kadiaq Letak Jawatan, Eloklah Tu

  1. Fazli Yusof says:

    Kah…kah…kah….nampaknya PR akan dipenuhi oleh pemimpin2 yang kecewa….syabas PR kerana terima syeikh ni….kami orang2 umno pun taknak pemimpin macam ni…kekekekekeke

  2. Beginilah nasib kalau perjuangan itu kerana wang, UMNO parti keramat,mana-mana pemimpin dan ahli yang tidak ikhlas perjuangannya kerana Agama,Bangsa dan Tanahair akan menerima nasib yang sama macam si kadiq nie…tunggulah yang lain, PKR, PAS bersedialah menerima kahak hijau UMNO.

    • Bulan Empat says:

      Syed Othman nampak aktif di Pasir Gudang. PAS akan calunkan dia lagi ke lepas tewas di Permas Jaya PRU yang lalu?.

    • bujuk says:

      hairannya mereka2 ni senang, kaya, mewah masa dalam UMNO. Ada ke orang yg. hidup senang cari kehidupan susah dengan alasan nak cari wang dan kaya?
      Pelik….

      • selamber says:

        dah tak dpt..mula la dak pedengki..tak pelik pun..sama perangai ngan pakatan haram pun

        • bujuk says:

          kalau hang kata dia pendengki sebab dah tak d layan… aku percaya, yg. ni memang sifat majoriti UMNO. Bila tak terpilih dia akan buat onar dan boikot parti. Itu antara sebab BN merudum 2008.

          • sungai_siput says:

            jadi bukan lah menang nya PR 2008 bukan lah di sebabkan kekuatan PR puan Bujuk????

            sebab proteskan puan bujuk…, lebih2 lagi protes pada dollah dgn calon2 anak menantu kesayangan dollah si KJ …

            puan bujuk kau masih belum jawab soalan aku berkenaan iktikad pendirian kau…

            meh aku pastekan

            “””adakah kau bujuk bersetuju dengan kata2 ambiga dan membenarkan orang kristian menggunakan kalimah/nama Allah berserta iktikad kepercayaan pemimpin2 kafir PR bahawa Allah mempunyai anak/isteri sekali????”””””

            aku menunggu jawapan dari mu puan bujuk

          • bujuk says:

            Apa kena-mengena iktikad aku dengan Ambiga?
            Takkan kalau Cua Soi Lek layan betina maka ko pun layan betina jugak?
            Dia punya hal la.. nak tuhan berapa, takkan kalau dia agama kristian percaya tuhan ada 3 ko nak paksa dia kata tuhan ada 1. Kan tiada paksaan dalam agama, tapi kalau dah beragama kena ikut la apa kepercayaan agama kita. Tak boleh la pulak tolak HUDUD contohnya…

          • sungai_siput says:

            bujuk

            metilah kena mengena dengan ambiga

            ambiga kan kepala bersih itu hari….

            jadi hang sokong bersih sama jugak dgn hang sokong ambiga jadi ketua bersih….

            jadi hang pun ada tanya aku pasai pemahaman agama islam kat aku

            jadi aku tanya lah iktikad kau yg sebenar2 nya sbb mmg pun kau sokong ambiga buat demo bersih tu….

            ambiga jugak kapla yg beriya2 mempertahankan orang kristian kat malaysia pakai nama tuhan Allah….

            jadi kau setujulah orang kristian menggunakan nama Allah sebagai tuhan mereka kat malaysia ni bujuk????

          • sungai_siput says:

            lagi satu bujuk

            tiada paksaan dalam agama

            bermaksud

            setelah manusia di tunjuk kan bukti2 akan ke esaan Allah, kekuasaan Allah, bukti2 yg Allah mematikan dan menghidupkan, kejadian malam dan siang

            terpulang lah kepada manusia itu untuk memilih ….. tiada paksaan dalam agama

            bukan buat pilihan membuta tuli tanpa menggunakan akal dan penglihatan yg di kurniakan

            itu lah maksud nya….. jahil sungguh kau ni bujuk

            patut lah kau sokong anwar dengan PAS

          • bujuk says:

            Aku jawab macamni…
            Dulu si Kadiaq ni menteri UMNO, perjuangan dia MELAYU. Hang sokong dia atau perjuangan dia?
            Kalau hang sokong dia, sekarang dia keluar UMNO hang kena Ikut. Tapi kalau hang sokong perjuangan dia, bila dia tak perjuangkan MELAYU hang tolak dia. betuiii…?
            Jadi aku sokong BERSIH dan bukan AMBIGA, maknanya kalau sekarang A.Samad Said jadi kepala aku ikut dia sebab BERSIH. Nanti kalau orang lain yg. pimpin BERSIH aku sokong org. tu pulak. Maknanya aku bukan sokong batang tubuh tapi perjuangan dia.
            Takkan hang sokong Kak Ijat, walaupun dia terlibat skandal NFC hang sokong jugak? begitu jugak hang sokong CSL, bila lakon video lucah hang sokong jugak?

  3. jebat says:

    mamak ni tak pernah bersyukur.. hilang sahaja jawatan mulalah membicarakan pasal intergriti,kepimpinan yg bersih rasuah dan apa sahaja nilai yg mulia.. kenapa semasa berkuasa dulu tak fikir soal ini semua? sudah menjadi tren pemimpin yg KECEWA pasti melalak..

  4. Bulan Empat says:

    Kalau tak ada pemimipin yang kecewa tak wujud lah pembangkang di Msia.

    Kita alu alukan yang lain yang merasa diri mereka tak dipedulikan dan rasa terlalu kecewa, boleh lah melamar diri sendiri untuk jadi pembangkang.

    Pihak pembangkang gerenti akan terima dia orang ni dengan tapak kaki, tangan an dada terbuka.

  5. Moooohyideen says:

    Selama dok dalam umno, org umno tak pernah pertikai macam mana dia ni kaya. Lepas letak jwtn terus kutuk…ish…ish….

    Cubak Kak Jat masuk PR, mesti semua isu keluar…

    UMNO sgt tu…

    • P164 says:

      dia pn bkn bagus sgt dalam UMNO. Biar lah dia masuk PR tu. Lagi jahanam lah PR tu yang memang dh jahanam… Sbb kalau Anwar jd Pm nanti, dia pn jd menteri lagi. Dlm UMNO orang dh x pandang kt dia tu.. bukanya bagus mana pn

      • bujuk says:

        hahaha… perasuah boleh jadi menteri dalam UMNO. PR tak mungkin terima perasuah selagi belum bertaubat…

        • Cfu says:

          Bujuk, suruh Anwar bertaubat dulu.

        • StinGray says:

          lawak la minah bujuk ni….dalam PR ada DAP..PKR dan PAS….apa makna bertaubat untuk cina DAP dan hindu2 dalam PR tu…tuhan dah terima ke taubat si chua jung meng tu bujuk ooiii…Anwar Aljub tu dah bertaubat ke ngok…karpal singh/ LGE semua tu dah bertaubat yea bujuk….

          ce citer apa definasi taubat dalam parti dan taubat dalam agama yg hang cipta ni bujuk…confused btul minah sewel ni….

          • bujuk says:

            Takkan taubat ada dalam Islam je…
            Agama lain pun ada taubat jugak walaupun definisi dia berlainan. Islam bertaubat mintak ampun dengan Allah dan tinggalkan segala maksiat/dosa yg. telah d lakukan. Agama lain cara dia la.., hang tak caya p tanya CSL dia dah taubat ke tidak?

        • selamber says:

          Ala..jumpa nik ajis setel la taubat dia tu..

      • Moooohyideen says:

        Eh dulu puji2 sangat sampai naik jadi MT..macam mana hang kata tak baguih..??

    • jijan says:

      MOO…bunyi pun dah mcm lembu….mcm puak PR ni bersih….bleh mampus…

    • P164 says:

      ko siasat lah Azmin ALi tu Moo, mana dia dapat duit bnyk2…..

    • sungai_siput says:

      serupa jugak dengan zul nordin moo

      macam2 cerita tak baik zul nordin PR cakap…habaq yb zul bagi duit pada para pengundi…

      moo boleh tak kau copy paste kan jumlah kematian di palestine semalam kat sini

      kau kan raja copy paste

      aku cuma nak tau jumlah kematian orang islam di palestine, betul tindakan israel tu sbb depa perlu mempertahan kan keselamatan wilayah israel seperti yg di persetujui oleh Anwar ibrahim

  6. penyokongketuanan says:

    Hahaha

    sekarang ni trend artis bertaubat dengan masuk Pas. Tengok nanti rentak dia macamana. Kalau join Pas mungkin nak bertaubat kot. Kalau join Pkr mungkin nak liwat atau khalwat. Hahaha

    Ya Allah selamatkan kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • Mooohyideen says:

      Apasal ko jaki sgt bila artis nek mendekati Tuhan???

      • penyokongketuanan says:

        Kalau tak masuk Pas bukan taubatlah? Atau memang nak kata Pas itu agama yang menjanjikan syurga kepada penganut? Pernah juga terdengar Pas ada nabi, betulkah?

        Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        • sungai_siput says:

          amin ya rabbalalamin

        • bujuk says:

          belum lagi dengar ada orang taubat p cari UMNO…

          • penyokongketuanan says:

            Dalam Umno tak de nabi, Tak de pemimpin maksum. Umno tak pernah ngaku sebagai agama anutan Ummah. Pas tu agama ke? Hahahah

          • penyokongketuanan says:

            Lupa pulak doa, Kelakar sangat komen tu.

            Ya Allah peliharalah kami dari kejahatan mereka yang zalim

          • bujuk says:

            hehhe.. kelakar la. Orang bertaubat dia akan cari orang yg. mampu bawak/pimpin dia ke jalan yg. lurus dan benar. Biasanya kita jumpa tok Imam, Mufti dan orang alim sebab mereka yg. lebih tahu selok-belok agama. Jadi kalau mereka jumpa PAS, maknanya mereka percaya PAS mampu tunjukkan arah dan cara yg. betul untuk bertaubat. Mereka tak cari UMNO, sebab mereka nampak UMNO banyak membawa kepada kesesatan. Dan biasanya mereka ini memang datang dari tempat yg. sesat yg. UMNO sediakan.

      • selamber says:

        Nik ajis kan macam artis..hehe

  7. Putra Kulim says:

    Aku kesihan kat adik dia yang sekarang menjawat jabatan Penyelaras UMNO/Bn di Kulim. Kadiaq, hang jangan buat nanya kat dia. Hang duduk diam2 dan jaga syarikat hang baik2.

  8. tengkudin says:

    kadiaqqq!! aku tau la hang dapat projek baik punya dari azmin..pasai tu la hang nak nak tukar kapai..cam la aku tak tau …masyuukkkkk

  9. layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA freemalaysiakini2

    freemalaysiakini2 , Delivers The Latest Breaking News And Information For Free….

  10. MenantuOrgFelda says:

    kenapa batik yang dipakau kadiaq sama macam color LGBT?

    dan dia dijangka masuk PKR?

    kebetulan atau memang dah rancang?

  11. tony gunawan says:

    BN beli undi dengan duit

    • Sheila says:

      Sama saja pkr, masa kes liwat, anuar ni siap antar SMS gi join himpunan siap bg duit 300 lg sesiapa yg pergi.

      • bujuk says:

        awat.. hang dapat sms dan duit tu ka?
        Ni cerita orang yg. bagi rasuah mengaku, bukan cerita tepi jalan.

        • selamber says:

          ..memang betul pun..ko ingt parti korang (pakatan haram) ni suci sangat ke..tak kira la tepi jalan ke atau tengah jalan..

          • bujuk says:

            kalau betul maknanya hang makan rasuah la. Hang patut d siasat SPRM atau p ngadu pada SPRM kalau betul rakyat m’sia yg. baik.

  12. melayu_islam says:

    bile dah tak sebulu dgn korang mule la korang ejek,marah die…hormatla dia sbgai bekas pemimpin korang…
    x tau lg ke ke dlm amno ni ramai yg x ikhlas bjuang utk prti…yg utama penuhkan poket dulu..kalau x dapat projek atau x puas ati mule le condem parti..sbb tu ramai pemimpim korang merajuk kuar amno…

    • selamber says:

      hehe..pandai mengata org melayu islam ni ye..HA ada korang hormat ke?..macam2 lg korang kutuk kan..

      • melayu_islam says:

        aku x pernah caci maki HA..yg berlaku terbalik ye..HA yg duk burukkan org PAS…bkn nk perbetulkan akidah mader pon HA tu..kte juang akidah, raja2 melayu…bekas Raja Amno x mau plak die betolkan…Akidah dah rosak org tua tu..

    • StinGray says:

      pasai depa tak ikhlas berjuang la hang dapat pi belajaq kat sekolah…bkn setakat tanggung hang jea, la ni tanggung anak2 hang plak….duit 100/anak tu hang beli apa..hang beli ps3 ka???

  13. nazwan says:

    Mana2 yg nak jd pemimpin, sila jgn semata2 utk mendapatkan kesenangan hidup. Bersedia utk bersusah payah utk rakyat. Mentaliti jd pemimpin utk kekayaan mmg dah lama berlaku dlm negara kita. contohnye, mentaliti utk pegang jwtan sbgai ketua kmpg pun dah ada mentaliti nk kaya kan diri dan keluarga. Habis semua bantuan dr kerajaan dibolot mereka dulu. sebab tu rakyat marah. Bantuan yg sampai cuma sisa2 bekasan mereka sahaja.
    Pemimpin = memperjuangkan nasib rakyat. Bkn memperjuangkan nasib sendiri & keluarga serta kroni.

  14. neutron says:

    Tok Pa kata MITI mengaku Mesia ada berdagang dengan ISRAEL…. AMNO lidah cabang… satu lidah kata kasihan sama Palestin satu lidah lagi kata mari bisnis Israel… akhirnya mengaku jugak…kah…kah…

    lama suda bohong rayat, UMNO akhirnya timbul rasa takut termasuk golongan MUNAFIK…kah…kah..

Leave a Reply