Menu Utama

Isu Israel: HAMAS Tolak Pendirian Anwar

Pantang saja Anwar buka mulut, ada saja yang dikencingnya pada rakyat. Dah menjadi tabie semulajadi ke apa ni?

Tak serik-serik nak menipu & kelentong khalayak umum tanpa sedikitpun terbit rasa bersalah dalam hati sanubari.

Seminggu lepas Anwar dengan gah berkata konon kenyataan berkaitan komitmennya untuk menjamin keselamatan negara Israel seperti yang tersiar dalam WSJ adalah selari & menepati dengan pendirian Hamas & Fatah.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengadakan pertemuan dengan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung kenyataannya berhubung kenyataan kontroversinya tentang Israel.

Selepas 40 minit bertentang mata, Anwar berkata kenyataannya yang dibuatnya sebelum ini selari dengan pandangan Hamas dan Fatah.

“Saya rasa baik sebab dah beri penjelasan,” kata Anwar.

“Akhirnya saya bagi tahu, saya tunduk dengan apa yang dikehendaki Hamas dan Fatah dan apa yang dirunding di Doha dua minggu lalu.

Sumber: Malaysiakini / 21 februari 2011

Selang sehari kemudiannya, blogger Dr.Novandri telah menampilkan bukti bertulis menunjukkan pendirian Hamas yang jelas bercanggah dengan pendirian Anwar. Klik sini.

Dan semalam, Hamas sekali lagi tampil menegaskan pendiriannya menolak kenyataan Anwar sekaligus cukup syarat untuk menunjukkan Anwar adalah seorang yang suka ‘kencing’ atas muka orang lain serta layak digelar sebagai pembohong besar di abad ini.

“Saya dimaklumkan mengenai kenyataan Anwar yang menyokong usaha melindungi keselamatan negara Israel. Kami selaku pertubuhan Islam yakni pergerakan Hamas tidak ada kaitan dengan kenyataan itu” . (Pengerusi Biro Politik Hamas, Dr. Mousa Abu Marzook)






42 Komen to Isu Israel: HAMAS Tolak Pendirian Anwar

  1. Cfu says:

    Akupun heran la. Sampai dah jelas macam ni pun masih ada yang sokong Anwar.

    • StinGray says:

      Mesti la puak2 cacai ni sokong dia, pasai depa ni suka dgn seks bebas..liwat..zina…khalwat..murtad…dan rasuah…benda sedap kan mooo..bujuk…C4..nueparia..

      buat la ape pun, sebab depa ada pork nik (Pengerusi Badan Penggampunan Sejagat) yg dapat mengampunkan dosa2 depa…masuk syurga plak tu…puihhhh haakkkk

  2. Moooohyideen says:

    Laaaaaaaaaaaaa…..laporan pun datu Utusex yg suka putar alam, apasal RTM/TV3 tak panggil sendiri DSAI untuk memberi komen??? Itu baru dikatakan “balanced of News”…

    • Cfu says:

      Buat apa RTM&TV3 panggil DSAI beri komen? Nanti DSAI putar belit pula. TG Nik Azizpun diam membisu, itu tandanya perkara yang benar. Maknanya utusan tak putar alam la.

    • Cfu says:

      Mooo, walaupun aku penyokong UMNO, tapi aku puji setengah pemimpin PAS yang tidak berkompromi dengan DSAI mengenai Israel. Kita mesti rasional dalam beberapa keadaan terutamanya apabila DSAI menyokong Israel, maka takkanlah nak pertahankan DSAI pula.

      • StinGray says:

        cfu…moo ni penjilat…tak sama dgn penyokong…dan mooo ni, adalah org yg malas berfikir, main ikut jea ape boss dia ckp…sebab dia dah set dalam pala hotak dia yg dia ni sgt2 bodoh berbanding dgn boss dia…betul tak moo????

        • sungai_siput says:

          stingray

          kalau hang nak tau manusia2 yg pakai nick name mooohhh ni pun benci dengan anwar sebenar nya sebab sokong israel…. dalam hati kecik dia macam kita jugak cukup benci dengan Bung nuar punya mcm2 masalah yg timbul

          tapi apakan daya…manusia yg pakai nick name moo ni cari makan di bayar oleh anwar untuk counter balik statement my KMU

          karang kalau tak di balun rakyat marhain dalam KMU , kena buang keja pulak

          kalau korang tak percaya , cuba perhatikan kadang2 dalm 1 minit , nick moo ni boleh post 3 komen serentak yg mana akan ambik masa nak menaip komen2 tu….

          aku ingat c4 bujuk pun sewaktu dengan moohh ni

          • StinGray says:

            possible2….aku pun dah lama perasan modus operandi dorang ni…sekadar pencacai upahan demi sesuap nasi jea..

            aku bersimpati dgn dorang, tapi kemunafikan perlu ditepis dgn sekeras-kerasnya..

            Kepada mereka2 yg sewaktu dgnnya, pi la cari kerja yg tetap yg mampu menjamin masa depan keluarga…sampai bila hangpa nak makan duit Anwar yg bersumberkan dari pembiayaan Israel tu..lagi pun esok lusa lenyap la Bapak segala munafik tu dibumi Malaysia ni…pikir la anak bini hangpa jugak…

          • raplahjingaa says:

            Aku tak rasa macam mooo tu di bayar….ntah lah. Cuba korang pikirkan,

            seteruk-teruk pakatan haram, tak kan la depa nak bayar forumer macam mooo ni..komen tak dak value ! kalau hangpa, hangpa bayar tak ??

        • selamber says:

          betul tu bro..bertepatan dgn modus operandi yg dikerahkan oleh anwar tempohari terhadap blogers & penjilat dia untuk menyerang habis2habisan UMNO terutamanya (seperti pada portal mykmu ni)..tak kira la sama ada isu yg dibawanya benar atau salah (palsu / fitnah) asalkan berbentuk serangan & provokasi..

          jadi..tak hairan la kalau adanya posting yg serentak..nickname yg pelbagai tp gaya bahasa yg sama..atau jugak klon nickname…Inilah kerja2 kotor pakatan haramjadah..yg diketuai oleh Anwar penjubor nih!..hmmm..bangang punya penjilat2 penjubor ni

    • selamber says:

      haha…DAH KANTOI lg

    • pangkah lagi says:

      Nanti nuar kata RTM & TV3 ada konspirasi pulak

    • syaa says:

      balanced apa jadahnya kalau cakap semua tipu.dah tipu rakyat lepastu salahkan orang lain.pakatan haram adalah pakatan penipu.tidak boleh percaya.cakap 1000 patah,1001 patah tipu dan dusta.banyak dosa pakatan haram ni.janji pilihanraya pun belum tunaikan.jenis mungkir janji ni,jenis umat munafik.banyak contoh dalam quran tentang umat munafik yang mungkir janji.rakyat wajib tolak pakatan tipu rakyat.

    • ex-umno says:

      Berak cair puak2 UMNO ni kalau DSAI explain kat TV…sbb tu DSAI tak saman WJ sebab mmg dia ckp mcm tu tapi ada syarat.
      Biasa la puak2 munafiq ni, dia tak bagi tau pun syarat2 ketat yang DSAI kenakan untuk mengiktiraf Israel.
      Dan DSAI tau gerenti Israel tak mampu punya nak ikut syarat2 tu antaranya.
      1) Tidak ada lagi keganasan di Palestine.
      2) Tembok Ghaza dirobohkan
      3) Al Quds di iktiraf sebagai tempat muslim.
      TAPI NAK BUAT CAMNA…SELAGI DALAM UMNO, GITU LA PERANGAINYA. SELAMAT DIRI DAN IMAN ANDA

  3. randomsee says:

    pembelitan anwar dah macam selera seks dia sendiri…diluar tabiee, agak hairan juga yang bermati-matian menyanjung dan menyokong anwar adalah orang Pas….orang DAP masih lagi berpaksikan kepada pemimpin mereka…tapi Pas,melawan anwar umpama mahu membubarkan Pas…hahaha hinggakan presiden sendiri pun tak ada tempat di dalam harakah

  4. Moooohyideen says:

    bAWAH NI KISAH aIRaSIA, TAPI MAS BAGI KAT ORG umno HANCUR, AKHIRNYA RAKYAT TANGGUNG:

    IT is about time Malaysia Airlines (MAS) is sold, and some have even suggested that it be sold for a ringgit.

    Those who love MAS will fight tooth and nail to keep it but the reality is, selling it may just be an option to hopefully end its woes.

    A decade ago, Tan Sri Tony Fernandes and his buddy Datuk Kamarudin Meranun paid a ringgit to buy AirAsia, which had two aircraft. They also took on RM40mil of the debts.

    After seven months of operations, AirAsia managed to repay all its debts and made a profit of RM19.4mil.

    That is history, but today, AirAsia has over 100 aircraft, operations in Thailand and Indonesia, and these two companies are slated for a listing this year. Japan, Philippines and even the Middle East are AirAsia’s playgrounds and its cost is the lowest in the world because it is run by two entrepreneurs who are constantly thinking of how to rev up profits.

    That is what MAS needs, not just cuts.

    MAS has been through enough shake-ups, cost cuts and route cuts to be profitable but yet it falls into the red. The question is, will all the cuts this time around save the airline?

    Will MAS be profitable and how profitable can it get?

    On Thursday, MAS again shocked the market with a RM2.5bil net loss for full year 2011 and some of its own employees were dumbfounded with the figure.

    The loss included a RM1.09bil provision, which was a non-cash item.

    If you strip out the provision, the actual loss is about RM1.4bil. The provision is an accounting treatment which some analysts refer to as “kitchen sinking.”

    Whether that kind of provision is necessary is up to the new team. But by so doing, it is taking the hit all at one go, so that when things improve, it can show profit. Whatever, they should know what they are doing.

    Coming back to the point of selling the airline – of course there is also the contratrian view, since the airline was privatised before and had to rescued by the Government a decade ago. So why sell again?

    The issue here is about positioning and for now MAS is often referred to by players as a second tier premium carrier whilst rival Singapore Airlines (SIA) is the first tier, and best in class.

    The question ahead is also about survival in a highly competitive climate where even the biggest of players are merging and forming alliances and some have gone into arming themselves with both the premium and low cost suite of services to serve different market segments.

    Take the example of SIA, it has both the low cost and premium products via its units, so has Thai Airways International, ANA, Qantas and even Japan Airlines.

    SIA offers short/long haul premium services, value via Silk Air, short haul low cost via Tiger Airways and soon, long haul low cost via Scoot.

    The share swap between MAS and AirAsia owners does limit competition and the collaboration is supposed to help the airlines work on many areas but it is nothing like having one big company that serves all market segments like SIA.

    And how many more restructuring MAS needs to ensure it does not slip off route again.

    We should be open about letting entrepreneurs run the show.

    For a long time, MAS and Proton were two companies with big problems and were bleeding as they were seen to be “not competitive enough.”

    After much resistance, the Government has finally sold Proton to DRB-Hicom, and now it is up to DRB-Hicom to prove that Proton is worthy of the purchase.

    It also stops the possible public outcry that public funds are used to rescue companies.

    Like it or not, Proton and MAS has to be run like private companies and those who call the shots should consider selling MAS.

    Be it Fernandes or Kamarudin, they are in the business and MAS needs the “entrepreneurial push and mentality of making money.”

    In the final analysis, we need a stronger and bigger Malaysian airline, not just a premium airline. That is food for thought.

    Deputy news editor B.K. Sidhu is thinking of nasi kandar for lunch.

    • randomsee says:

      salah seorang penyokong Pas yang bertuhan anwar…hahahahaha

    • konceng says:

      MOOOOOO…..KAU MMANG BAHLOLLAH,AGAKNYA JUBOR KAU DAH DLIWAT SINUAR 2 HINGGA SPAI KAT KPALA OTAK KAU,SDAPNYA SPAI MJILAT JARI.ORANG CKAP LAIN KAU MRAPO HAL LAIN,MLUT KAU SRUPA JBOR ITEK SERATI(kaninaborcaucebai)

    • StinGray says:

      aku rakyat jugak…tapi tak tanggung apa2 pun pasal citer donggeng yg hang copy paste ni…

  5. paklang says:

    Cakap Anwar syaitan bukan saja boleh pecahkan orang Melayu di Malaysia.. tetapi akan menimbulkan rasa was-was antara Hamas dan Fatah … Ini semua strategy yahudi.. dan siapakah anwqar sebenarnya..

  6. neutron says:

    Kah..kah… DSAI musti tarik balik dia punya kenyataan kalau dia rasa ada bkin silap… apa pun mamak masih respek sama dia banding sama ini pemimpin Ameno… DSAI cakap terang dan berdepan dia punya pandangan tentang itu PALESTIN dan ISRAEL tapi itu AMENO terang terang sokong PALESTIN tapi sumbunyi sumbunyi ada hubungan sulit bisnes sama ISRAEL….

    • fabregaz says:

      kah kah..sembunyi2 ada bisnes sulit?mcm mana hg tau kalau sulit?hg ejen israel ke?klu yg terang2 ada hubungan dgn tokoh yahudi tu yg tak sulit semua org tau kah kah

    • paklang says:

      HANG CAKAP SAMA LA DENGAN NIK AZIZ .. POWER SUNGGUH AYAQ SELIPAR NIK AZIZ NI

    • StinGray says:

      deyy paria…apa hang ckp…Aljuburi tu cakap terang dan berdepan….suruh bersumpah pun kecut telor…sampai main nyorok2 dlm kedutaan Turki…

      Tapi Video yg dia menenggek tu memang terang dan jelas….99.999%

      • neutron says:

        mare nampak… Itu adalah kenyataan Ameno ada buat hubungan bisnes cara sulit Hanya pemimpin dan balaci bodoh sahaja tetap turus cakap kona sana sini tarak iktiraf tapi bisnes tarak masalah…

        mamak pun ada tengok juga itu video…memang terang tapi tarak berapa jelas la…tarak jelas sebab mamak pun tarak bule cakap itu Anwar juga… tak pasti dan DSAI tarak mengaku dan siasatan sampai sekarang tarak boleh cakap itu DSAI juga… bersumpah itu hak dia sama Allah…. cuma bila kita bukan saksi 4 dan cuba cuba jadi saksi hanya dengan tengok video juga maka ingatlah peringatan Allah dan RasulNya… macha suma mau masuk golongan mana… Sumuga macha suma diampuni dan dirahmati Allah..Amin

        • Fazli Yusof says:

          Kah…kah…kah….Anwar cakap berdepan….tapi apasal belakang jugak dia selalu tutuh….kekekekekeke

    • raplahjingaa says:

      aneee…hang dok merapu apa ni ?

  7. paklang says:

    Nik Aziz pakai akai nyanyok buat statement

  8. Crk says:

    puak2 balaci pembangkang ni mmg suka spin, kantoi satu isu diubahnya isu lain… itulah namanya yahudi…

    • neutron says:

      Kasihan… Melayu panggil melayu yahudi… tapi terang lagi bersuluh Melayu memang ada bisnes sama Yahudi… kah..kah… Melayu…Melayu…kah…kah… nasib baik saya Islam juga

      • syaa says:

        engkau islam bukan pas.pas bukan agama tapi parti politik.undi pas masuk neraka.sebab puak-puak pas suka buat dosa,fitnah,caci maki,carut marut,menipu,putar belit,tidak bersyukur,menghasut,ini semua keja pas.pas(parti ajaran setan)

      • selamber says:

        waduh2 neutron..memang ko ni betul2 india mari la..ko puny ckp pusaiiiinng jugak..ammak

  9. Anti Ungrateful Immigrants says:

    UMNO dah rasuah HAMAS. Sebab tu HAMAS keluar kenyataan macam tu. Anwar manusia paling suci, lebih suci daripada Rasulullah S.A.W. Manusia paling suci lepas Anwar adalah Nabi ugama PAS, Nik Najis bin Anak Haram Jadah…

  10. djray says:

    info cam ni jelas utk org2 yg sekolah je.. pengikut PKR kebanyakannya jenis sampah.. berita pon x tengok.. tapi kalau sembang kosong bagi lah kat depa..

Leave a Reply