Menu Utama

Imam Baling Selipar Rupanya Ahli PAS Seumur Hidup

INI adalah kenyataan yang disahkan sendiri oleh isteri kepada Hoslan Hussin kepada sebuah portal berita pembangkang iaitu bekas pegawai alam sekitar tersebut adalah seorang ahlil PAS seumur hidup.

Jadi tidak hairanlah kenapa dia bertindak di luar kebiasaan dengan membaling selipar kepada panel hakim yang sedang bersidang dan kemudian bersembahyang sunat di perkarangan mahkamah tanpa dipastikan arah kiblat yang betul.

Bodoh punya tindakan hanya kerana nak mempertahankan elaun sebagai Imam yang tak seberapa tu.  Sekarang bila baling selipar, bukan setakat elaun, dengan jawatan sebagai pegawai alam sekitar yang berpencen pun hilang juga.

Selain dari masuk penjara dan dapat gelaran banduan.

Mungkin ‘dedikasi’ terlebihnya kepada tugas sebagai pegawai alam sekitar menyebabkan sebahagian otaknya tidak boleh berfungsi dengan betul yang membawa kepada tindakan menghina mahkamah ini.  Takpun lakonan untuk mendapatkan simpati.

Juga tidak hairanlah kenapa Hoslan ini diwakili oleh Karpal OKU, peguam terhebat dalam menyelamatkan penjenayah-penjenayah tegar dari dikenakan hukuman melalui manipulasi undang-undang di Mahkamah.

Terang-terang Hoslan ni baling selipar pada hakim pun masih lagi dia disanjung sebagai hero oleh penyokong Pakatan harami dan diberikan khidmat  guaman terbaik.  Tuduhan yang mengatakan Pakatan harami ini melindungi penjenayah, memang ada kebenaran.  Itu sepatutnya tidak menghairankan kerana ramai pemimpin Pakatan harami hari ini adalah bekas banduan aka penjenayah.

Ini baru ditunjukkan kes yang masuk kategori kecil.

Tapi yang penting disini, nampak sangat konsep keadilan yang diamalkan Pakatan harami pembangkang ini berpilih-pilih dan mengikut kesesuaian.  Kalau yang berkenaan Barisan Nasional (BN),sikit-sikit nak disumbatnya pemimpin kita masuk penjara, jangan salah cakap sikit saja.

Kalau yang berkaitan dengan Pakatan harami dan penyokongnya, baling selipar pada hakim pun dianggap perbuatan hero dan hukuman yang dikenakan tidak setimpal.  Patutnya sebelum buat tuduhan pada mahkamah, fikir panjang dulu tindakan yang nak dibuat, bukan bila dah kena baru nak menyalak.

Sedangkan, kalau mahkamah membebaskan Hoslan ini, akan jadi satu trend pula dalam mahkamah di Malaysia, tertuduh boleh membaling selipar kepada hakin yang bersidang.  Itu selipar, dibuatnya lepas ni bom tangan, macam mana?  Siapa nak jawab?

Oh ya.  Memandangkan kita semua faham strategi ‘simpati’ pembangkang yang tidak segan silu guna gambar anak bini yang dakwa dianiaya ini untuk raih simpati, maka suka penulis nak sebutkan, dibawah berita itu ada rayuan untuk sesiapa yang nak derma kepada isteri Hoslan ini.






63 Komen to Imam Baling Selipar Rupanya Ahli PAS Seumur Hidup

  1. pasdaplaknat says:

    Tak ganas? pamer imej Islamik di luar tp perangai samseng.. kalau dh ahli PAS seumur hidup tu blh tahulah sikap mcm mana.. totok taksub balaci PAS ibarat ‘kalau dikerat jari pasti darah HIJAU yang keluar’.. benci pd kerajaan ni xpyh ckplah..

    • StinGray says:

      Kat sini pun ada sekoq dua yg mcm imam selipar tu….kalau sembang pasai islam depa la hero…tp sekadar sembang jea la kot…..akhlak sebenar sapa yg tau…emmm

    • ex-umno says:

      Teringat reporter baling selipar kat President US dulu. Dunia islam menyokong wartawan tu…org kafir pulak marah kat wartawan tu.

      Kalau macam cerita imam ni, yang kena baling tu kira president US tu laaaa…yang dapat sanjungan yang baling tuu..yang marah kat imam tu agak2 sapa haa??

  2. hisham56 says:

    dari aku derma pada orang macam ni…aku lebih rela guna duit tu beli nasi bagi anjing liar makan.
    ada juga faedahnya bolih menyalak bila ada penceroboh masuk kawasan rumah aku.
    kalu bini dia ni muda apa nsk susah..ramai ygdalam pas tu sanggup terima…mereka bukan ke suka pada bini orang…nak hantar ke kebajikan masyarakat…mak nya mereka sapu..
    akhirnya umno juga yg kena tanggung dan terima beban.

  3. Anak Lenggong says:

    Ini lah contoh hasil tarbiah pemimpin PAS terhadap ahlinya sebarang penentangan terhadap kerajaan dan kumpulan yang sefahaman dengan mereka akan ditentang dan dipuji oleh jemaah PAS yang lain dengan mengatakan perbuatan itu betul dan digalakkan. Sama juga dengan kes MAMALI di Baling serta almaunah Disauk Perak. Perlakuan dan penentangan terhadap kerajaan dilakukan oleh ahli PAS. Mereka-mereka ini telah dipergunakan demi untuk kepentingan para pemimpin mereka tetapi pabila mereka diambil tindakan diatas perbuatan mereka. perkara ini dijadikan satu isu oleh para pak lobai PAS didalam ceramah mereka dimasjid..surau dan ditepi longkang dengan mengatakan kerajaan dan BN zalim menghukum rakyat..ini saja lah kerja para pemimpin PAS cuma tau memburukkan serta menjatuhkan maruah orang lain..pabila dibagi negeri untuk diperintah..terus hancurrr.

    • aman says:

      Tenguk wajah pak lebai Imam teringat seorang ahli Pas yang buat2 cedara parah nak mati di KL central ya BERsih itu hari Sdr Suhardi Mat Isa, saya berpendapat dua dua nya sama iras,sikap marahkan BN ditanam dari zaman 60an memang sama, yang best pandai berlakon,peh

  4. tengkudin says:

    heheeheheh…camni ke imam PAS!!…??
    kalau anak musidul pun pernah baling kerusi kat anak murid..inikan imam PAS…hehehe

    cakap bini laki dia tak ganas…sapa kata die mengganas..tapi kurang ajar..islam ada soh baling selipar kat orang..

    ingat ni mainan budak budak kecik main baling baling selipar cam boling dulu??? heheheh

    padan muka ko setan imam PAS!!..nasib baik tak jadi cam ustaq khalwati bad role tu..hehehehe

  5. carlosmontoya says:

    UMNO CURI DUIT BERJUTA-JUTA PENJARA SETAHUN..
    ULAMA BALING SELIPAR KAT HAKIM PENJARA SETAHUN JUGA…

    UMNO=LEMBU=SHAHRIZAT BETUL LA…

  6. tengkudin says:

    tapi ULAR dalam SEMAK PAS semua baling..hehehehe…

  7. OrangPekan says:

    Kena setahun penjara, kira alright lah. Boleh practice baling selipar banyak- banyak. Nanti ada acara baling selipar di sukan Asean, boleh dapat gold medal. He.. hee.. hee

    • tengkudin says:

      hehehe…elok dimulakan dalam Muktamar PAS akan datang..mula mula baling selipar..lepas tu baling kerusi..lepas tu baling tin PASBerg la..hehee

    • StinGray says:

      lepas baling selipar tu, jgn lupa minum ayaq selipar tu…baru afdal dpt gold medal…

  8. Bulan Empat says:

    Segala yang baik datangnya dari PAS dan yang buruk dari yang bukan PAS.

    Begitu lah dakwaan mereka, dulu, kini dan selama2nya.

    Apa yang sentiasa berlaku sebenarnya adalah SEbalik.

    Jangan kau bongkak dengan Allah . Jangan kau bongkak dengan manusia, nescaya binasa.

  9. raplahjingaa says:

    Ulamak PAS…apa lagi yang depa ni tau…selipar, khalwat, fitnah, kelentong….tu depa punya forte !!

    haram seduit pun tak guna depa ni semua !

  10. Anti Ungrateful Immigrants says:

    Kesian imam yang bernabikan Nik Najis ni…takde adab & memalukan. Bangang!

  11. Anak Lenggong says:

    Perkara Pokok…bukan lah tempuh Hukuman atau selipar TETAPI yang patut dilihat ialah Perbuatan Membaling Selipar dan AKHLAK yang terbit sebagai seorang yang dikatakan Imam yakni KETUA kumpulan manusia dalam mendirikan Solat kepada Allah Azawajalla…

    Dan telah menjadi SAHIH serta Nyata bilamana PENDEDAHAN dibuat sendiri oleh Entri Masjid Ar Rahimah Kampung Pandan….sekiranya kita membaca dan melihat Latar belakang serta rentetan Kronologi peristiwa yang melibat kan Hoslan Hussein ternyata ianya diwujud Sifat Amarah asbab Ketidak Sefahamam didalam Aliran Politik…

    Latar belakang Hoslan Hussein:-
    Beliau sebelum ini dikenali sebagai “Mat Rempit” di Kg. Pandan. Disebabkan Hoslan begitu aktif dengan Parti Pembangkang yang disertainya, maka Hoslan begitu teruja apabila melihat beberapa rakan-rakannya pergi menunaikan fardhu haji. Hoslan yang bekerja di Jabatan Alam Sekitar, akhirnya dapat mengumpulkan duit untuk menunaikan fardhu haji.Bermula dari balik hajilah, Hoslan mengubah penampilannya dengan hanya memakai jubah dan berserban walau ke mana sahaja dia pergi…
    Sewaktu Hoslan bertugas untuk membaca khutbah dan menjadi Imam Solat Juma’at, terdapat banyak rungutan daripada jemaah kerana bacaannya dalam Solat dari segi Tajwid tidak betul. Malah beberapa jemaah juga tidak senang apabila Hoslan dengan riak seolah-olah menunjuk-nunjuk menangis sewaktu membaca Khutbah.
    Hoslan Hussein juga memanggil semua Imam-Imam kecuali ayahnya sebagai Syaitan.

    Untuk pendedahan Cerita Benar dari Blog Masjid Ar Rahimah Kampung Pandan tentang “Siapakah sebenarnya Imam Baling Selipar Hoslan Hussein” sila baca link dibawah…..

    http://arrahimah.blogspot.com/2012/03/siapa-hoslan-hussain-yang-sebenar.html

    Tetapi yang paling menyedihkan pabila melihat seorang insan yang telah berhijrah dan menukar seluruh kehidupannya dari seorang yang Mat Rempit menjadi seorang yang boleh memakai Jubah dan Serban…tetapi Akhlak nya tidak mengambarkan Kemurnian dan Keluhuran pekerti seperti Insan Kamil yang dizahirkan melalui pemakaiannya….Sapertimana kata guru ….Iman dan Akhlak Nabi SAW tidak terbentuk melalui pakaian semata mata….ianya akan terbentuk melalui Mujahadah Di Jalan Allah…lagi banyak kita ber Mujahadah lagi Takut kita akan Allah…lagi takut kita akan Allah lagi Tinggi kita didalam amal “Hablun minalnas dan Hablun Minallah”……

    • anonymous says:

      Perangai dia memang tak mencerminkan imam. main langgar jer. ceroboh masuk rumah, curi bekalan air, berkelakuan biadap dalam masjid………..ini ke imam?

    • selamber says:

      leeerrr…cenggitu rupanya..mcmni yg dikatakan imam..hmmmm..merosakkan institusi agama jugak sudahnya..elok la dikenekan tindakan..kalau bole sekolahkan je mamat rempit ni..bg kaunseling sikit & ajar dia mcmna nak jd ‘melayu islam’ yg sebenarnya..hehe..masuk angin keluar asap

    • Darth Anwar says:

      Depa ni asal hidup bermandi air taik. Kemudian sedar taik tu busuk, lalu bertukar mandi air arak. Bila mandi air arak jadi mabuk dan ingat itulah jalan yang benar. Walhal depa cuma khayal dlm kemabukan.

      Bukan dia ni sorang yang menempuh jalan bersimpang siur macam ni. Ada banyak lagi malah ada dari golongan orang terkenal pun:

      Mawi – tunjuk alim tapi goda perumpuan dan putuskan tunangan sendiri.

      Wardina – tunjuk pakai tudung, tapi dia adalah pencerca dan penghina kerajaan Malaysia.

      Bob Lokman – Bagi ceramah, tapi ilmu zero, penuh maki hamun.

      Saya takut Malik Nor juga akan menuju jalan yang sama.

  12. Santrang says:

    Orang riau kata Hoslan Husin ni terlebih ogak,jadi lepas satu tahun kurangkan ogak saudara, berpijak di bumi nyata.

  13. Insaf says:

    Dah lebih 10 tahun saya ahli PAS. Mulai semalam saya keluar PAS. Baru pagi tadi saya dah mendaftar jadi ahli UMNO bersama-sama 5 rakan yang lain. Terima kasih KMU yang telah menunjukkan kebenaran. Sebelum ni saya hanya percaya Harakah Daily Online. Rupa-rupanya berita Harakah Daily semuanya fitnah dan penipu.Semoga pilihan saya kali ini tepat.

    • selamber says:

      ALHAMDULILLAH..SYABAS BRO!!..alhamdulillah..mudah2an lebih ramai lg ahli PAS atau PKR yang diberi petunjuk & kesedaran dari ALLAH..terima kasih saudara kerana keberanian anda BERHIJRAH..teruskan prjuangan anda bersama2 kami (mykmu) demi menegakkan Agama, Bangsa & Negara

  14. raja kongkiak says:

    Patut bagi dia keghekah sekali terompah kayu kala ijauuuu nuhhh baru wokeh..akai sejengkai..emosi yang tak boleh nak bawa mengaji. Nak jadi gedebe tapi kelaku macam budak pasti 2.5 tahun…

  15. Mooohyideen says:

    Org ni dah la susaah lepas tu tidak di adili dgn adil, lepas tu di tekan. Manusia ada maruah.

    So korang ingat korang buat kat org susah macam ni semkin org sayang kat umno kah???

    Nampak sgt umno parti yg tak suka kepada mereka yg dekat dgn masjid dan menyanjung org2 yg suka pesta2an..

    • selamber says:

      ape ke bangang ko ni moo..ko tak baca ke kronologi peristiwa (kes) dia..latar belakang dia..peribadi dia..ko ingt kerajaan ni zalim sgt mcmmna yg korang gambarkan ke..itu namanya org yg KUFUR NIKMAT & tak bersyukur..pentingkan diri..keras hati & takbur serta rendah akhlak..macamtu la jadinya..seotrang imam yg tak menggambarkan keimanan seorang imam..

  16. Mooohyideen says:

    ada org kata ulamak tak baling selipar..habis tu yg Nabi perang tu camner…?

    • Cfu says:

      Moo, baling selipar tak sama dengan perang. Macam tu pun tak boleh nak beza. Sebab tu hang gagal BM.

    • selamber says:

      hehe..ko ni moo..jauh beza ko punya perumpamaan tuh..hehe..ko pun nak jd ulamak ke..

    • StinGray says:

      ala hai tonggok tegeng nye hang ni mooo..bila pulak nabi perang baling2 selipar…hang ni klau bg cth ikut logik akai sengket hang jea…

      moo..nk tanya hang, ayaq selipar pok nik sedap tak???…

    • fabregaz says:

      kat mana persamaan perang dgn perbicaraan mahkamah?mcm ni pny soalan pun mau tny ka?bnyk mkn semut ni..

    • fatonah says:

      En Moohyideen, Nabi tu BERPERANG, bukan baling selipar. berperang = berjihad, baling selipar = takda akhlak. Nabi berperang untuk agama, bangsa dan negara.EN Hoslan tu baling selipar untuk diri sendiri …Janganlah bagi komen yg menunjukkan IQ anda kurang atau sy boleh katakan takda lansung.

    • Darth Anwar says:

      Nabi perang lawan orang KARPAY, ngooookk!!!

  17. Nkama31 says:

    Orang PAS …minta derma lagi.
    Biasa lah tu.
    Sendiri cari pasal,tunjuk riak, ganas dan angkuh, lepas itu anak-bini sendiri minta derma. Kemudian minta non-Muslim Karpal Singh ‘defend’ dia.

    Bagus punya sikap.
    Bagus punya Imam.
    Orang Islam bertambah keliru dengan “attitude” Imam PAS masaKINI.
    Bagus bagus teruskan ya PAS ya.

  18. org kg says:

    hadis nabi ada menyatakan .diakhir zaman nnti antara 3 hakim,2 masuk neraka,1 masuk syurga.sendiri pikirlah…

  19. bujuk says:

    Aku nak tanya satu je pada korang semua.. apa pandangan korang bila wartawan IRAQ suatu masa dulu baling selipar pada Presiden US?
    Korang sokong ke tidak… aksi tersebut? Jadi jangan duble standard. Betul dia bersalah baling selipar pada HAKIM, tapi kalau hakim yg. zalim mungkin pengajarannya… biasala, wartawan yg. baling selipar pun kena penjara jugak. Tapi Bush mesti dapat pengajaran, begitu juga Tuan Hakim yg. zalim.

    • indiecrew says:

      bujuk, jgn buat perbandingan ikut suke. kes wartawan Iraq tu lain, yg nie lain. yang Presiden US tu kite serba tau dia zalim sebab melakukan pembunuhan penduduk Iraq dengan bukti palsu. tapi tuan hakim ini hanya bertindak berdasarkan bukti dan hujah antara pendakwa dan pembela. dan adakah kerana hakim menjatuhkan hukuman penjara setahun disebabkan SIKAP USTAZ ITU SENDIRI yang kurang diajar dengan membaling selipar kepada hakim itu boleh menjadikan hakim tersebut zalim walhan sekiranya uztaz tersebut tidak melakukan perbuatan tersebut,mungkin hukuman dia berbeza.itu persoalan aku utk hang.

      • bujuk says:

        Ustaz tu dah buat laporan polis, SPRM, Jabatan agama. Semua maklumat lengkap.. tapi HAKIM masih kona2, sebab tu dia marah sangat hingga baling selipar. Betul tindakan dia salah, tapi dia tak lakukan jenayah… tak kena pun Tuan Hakim dan dia dah Insaf kerana tak dapat kawal marah. So.. apa beza dengan wartawan Iraq tersebut…

        • selamber says:

          tak melambangkan keimanan seorang imam..mcmna nak bawak makmum kalau mcmtu perangai

          • bujuk says:

            Dia masih manusia biasa dan bukan maksum.. dia tak buat satu kesalahan jenayah pun.
            Apakah IMAM itu MAKSUM?
            Imam Firdaus(mantan Imam masjid negara) pun tendang tong undi bila kalah d tangan kak Wan Azizah d permatang pauh dulu.

          • selamber says:

            kalau orang ramai dah tak suka terima je la keburukan sendiri..takkan 1 org menyalahkan ramai org..& kalau dah ramai org yg adh tak suka dah tentu ada yg tak kene pada seseorg tu..takkan tu pun tak faham..

    • hisham56 says:

      hakim tersebut dengan bush tak sama…
      wartawan dan imam tak sama…
      mana lebih tinggi ilmu dan agamanya antara wartawan tersebut dengan seorang yg dilsntik jadi imam.
      wartawan menulis dan melapor,tak mesti semua orang percaya dsn apa yg dilapor pula semua betul.
      imam adalah msnusia yg dilantik berdasar ilmu agamanya dan menjadi contoh kepada umat islam diatas segala budi pekerti dan tingkah lakunya.
      hakim dilantik untuk membuat penghakiman,hakim juga manusia biasa tak ada apa2 keisgtimewaan kecuali semasa hakim tersebut menjalankan tugasnya semasa perbicaraan dijalankan.
      yang berkuasa menjatuhkan hukuman bukan hakim tetapi mahkamah..
      kalau imam tersebut membaling selipar ketika hakim2 tersebut sedang main golf…aku sokong…
      ini dalam mahkamah…aku tentang…
      mengenai bush…sendiri fikyirlah..berapa juta umat islam yg terbunuh dan sengsara olih kerana perbuatanya…bukan setakat selipar…bom pun wajib dilemparkan pada dia.
      aku sokong wartawan tapi tak setuju tindakan imam..

      sokong ikut keadaan

      • bujuk says:

        Ye..la salah sebab tu kena penjara 1 tahun. Dia bersalah kerana tak mampu kawal emosi marah dia. Memang tak baik akhlak dia buat camtu… tapi itulah saja yg. mampu dia buat untuk pertahan hujah dia bahawa dia bercakap benar dan bukan fitnah hingga sanggup hadapi risiko d penjara.

        • selamber says:

          apa kebenarannya kalau tiada pembuktian yg cukup..kalau dah bersalah tu terima je la hukuman..wat apa nak mengamuk pulak..mana letaknya iman seorang imam..layak ke jd imam kalau mcmtu perangainya..tak percaya pada Qada’ & Qadar Tuhan ke..

          • bujuk says:

            Ada satu hadis atau Nas yg. sebut lebih kurang…’ apabila Allah hendak menjatuhkan kadak buruk pada hambanya yg. baik, maka Allah cabut/ambil akal nya sehingga ia melakukan perkara buruk’. maka apakah dia akan bertaubat atas keterlanjuran dia atau tidak itulah yg. akan Allah pertimbangkan… seperti yg. semua tahu Imam tersebut telah minta maaf atas keterlanjurannya. Insyaallah Allah mengampuni nya kerana itu adalah ketentuan Allah. Wallahualam..

          • selamber says:

            mudah2an mcmtu la..tp kalau dah jd sifat dia..adakah kemaafan dia cuma untuk melepaskan diri dari hukuman sahaja?..& dia akan terus dgn sifat buruk dia tanpa ambil pengajaran dri apa yg telah berlaku..insaf la & berhijrah la..

    • Anak_Nogori says:

      Presiden US tu dah bunuh ramai manusia terutama orang2 islam diserata dunia..dan baling kasut tu bukan dalam mahkamah kan, tapi disidang medianya..jadi terpulang la pada pandangan masing2 sama ada perbuatan wartawan Iran tu betul atau tidak…tapi kes ni berlaku dalam mahkamah..dalam apa keadaan sekali pun dalam mahkamah,tertip dan nama baik seharusnya dijaga..nak2 seorang imam dan mewakili parti yg dikatakan parti islam…bila perbuatan ini berlaku bukan nama baik dia saja terjejas, tapi nama imam dan islam pun terkait sama.

  20. tukul says:

    bengong punya balaci pas

  21. knape umno plek? says:

    hina makamah x bleh? Hina islam=hudud x bley?

  22. raja kongkiak says:

    Bila masa pulak laaaa ada cerita nabi baling @punggai selipar@trompah dia kat sapa-sapa yang dia tak suka..?? habaq mai sat…waaaaaaaaaaaaaa..kacau puak-puak senagau nihhh..kalau dah tenggelam punca jgn nak lemas akai laa pulak…

  23. fabregaz says:

    klu semua org yg dijatuhkan hukuman mahkamah menganggap hakim zalim tak pyh ada mahkamah ler..tu hak hakim la nak jatuhkan hukuman apa pun mengikut pertimbangan dia..sbb tu dipanggil yg arif..klu dia bias atau salah tu dia dgn Allah S.W.T la di sana nanti..skrg ni bkn soal hakim zalim tp soal imam kurang ajar..ramai lg yg kena hukum tak baling selipar pun..peliwat tu kena dulu pun dia kata dizalimi tp tak baling apa2 pun..

  24. C4 says:

    hakim2 mahkahmah malaysia ini hanya selipar sahaja yang layak ke mukanya….

    • StinGray says:

      mcm2 la korang ni…ada yg jampi air selipar…ada yg minum air selipar…la ni main baling2 selipar pulak…mcm Parti Amalan Selipar la plak…

  25. djray says:

    totally agreed with the term pelindung penjenayah.. that’s what they r good at.. and x segan silu pon, jenis muka tembok.. cam perangai yahudi ni nk teraju negara..? peeeeeeeeee dah!

    • goguluk says:

      tahun 1998 keluar umno masuk Pas…dari kecik sampai ke besar taksub umno,mungkin perangai lama terbawa-bawa hehe.

      duk cerita selipar lupa tanya kenapa dia baling selipar jamban tu?

      hakim tolak rayuan dia sebab nak mempertahankan kes penyelewengan masjid ar-rahimah,tau ke bebudak melayu oi?

      kengkadang kesian pada rakyat kerana terpaksa alih tumpuan kepada perkara kecil(salah tetap salah)sehingga lupa kepada isu-isu besar(musabab rosak kepentingan rakyat)yg melibatkan rasuah dan penyelewengan harta dan khazanah negara…insaflah wahai bangsaku melayu!

  26. OasisPG says:

    apa yang aku lihat dua2 pihak ada salahnya. kalaulah imam tu boleh kawal kemarahannya tentulah dia x baling selipar ke hakim. dan kalaulah hakim dapat mengawal kemarahannya semasa menjatuhkan hukuman tentulah dia x sampai hati nak menjatuhkan hukuman seberat itu. ini semua takdir Allah untuk kita menilai dimana kita sebenarnya dibumi ini.

Leave a Reply