Menu Utama

Debat RPK: Setelah Kantoi, Anwar Babitkan Najib Pula

BAB jual nama dan bagi alasan tidak masuk akal, itu memang kerja Anwarlah.  Siapa yang cerdik, akan sedar tentang hakikat itu.  Penulis kata siapa cerdik, dan macai serta balaci PAS tidak termasuklah dalam kategori itu.

Maka itulah gamaknya, mereka dengan cepat melupakan tuduhan Raja Petra Kamarudin (RPK) bahawa peliwat tua tersebut menggunakan pengaruhnya supaya RPK dihalang dari menyertai debat yang diadakan di Kent, England pada Sabtu lepas bersama-sama dengan pengasas Wikileaks, Julian Assenge.

Walhalnya melalui sidang video saja pun, bukan mata bertentang mata.

Sementara isu yang di atas itu terbiar tidak terjawab, Anwar bangkit isu baru pulak tapi masih dalam kaitan yang sama.  Katanya dia bersetuju supaya debat dengan RPK itu diteruskan tapi dengan kehadiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib pula.

Katanya ‘Assenge minta” supaya debat itu diadakan dan dia bersetuju.  Jual nama lagi, betul ke Assenge minta, ke Anwar reka sendiri?  Kita dah terkena dulu, kononnya Hamas, Fatah sokong komitmennya untuk melindungi Israel, sehingga akhirnya semua itu terbukti bohong semata-mata.

Takkan bodoh benar kita nak terkena sekali lagi.

Baiklah, kita bersangka baiklah, anggap saja betullah kata Anwar tu yang Assengge minta supaya debat tersebut diadakan.  Penulis boleh faham motifnya tapi macam mana pulak tiba-tiba nama Perdana Menteri tersangkut dalam hal ini, itu yang bingung sikit tu.

Dari segi motif, kenapa Anwar mintak Najib sekali hadir dalam debat dengan RPK itu jelas.  Anwar nak jatuhkan kredebiliti RPK dengan mengaitkan pembohongannya mengenai Najib dan isteri terlibat dalam pembunuhan Altantunya pada bila-bila masa dalam debat itu nanti, terutama bila rasa dirinya terdesak.

Itulah motif sebenar Anwar, nak divert supaya orang tak nampak kelemahannya, lantaran dari pelbagai isu sensitif yang sebelum ini hanya diketahui oleh inner circle PKR (termasuk RPK) yang tidak diketahui umum tapi mungkin dibangkitkan RPK dalam debat itu nanti.

Itu sahaja motifnya, selain ambil peluang jatuhkan imej Perdana Menteri dalam apa keadaan yang dia rasa boleh lakukan.

Kelihatannya, tak habis-habis nak menambah dosa fitnah yang sekian bertempek di bahu-bahu macai-macainya yang percaya dengan pembohongan mengenai pembunuhan tersebut.

Kita dok bercakap sekarang Anwar berdebat dengan RPK, sama-samalah 2 ekor itu, bekas banduan debat dengan bekas banduan.  Dimana pulak di antara ini Najib terlibat di tengah-tengah?  Apa tarafnya Najib nak debat dengan Anwar, sudahlah bekas penjenayah, kaki melanggan melacur (ada video) dan gemar meliwat pula (Mahkamah kata, bukan penulis kata).

Pendek kata ni, Anwar adalah insan busuk, jijik dan memualkan.  Duduk dekat-dekat pun suwey tau, lagi mau debat dengan dia.

Penulis nasihat macam inilah.  Lebih baik Anwar teruskan debat dengan RPK itu kalau dia berani.  Kenapa pula Perdana Menteri nak dilibatkan?  Najib tidak ada kena mengena dengan ini gambar.

Penulis percaya, tujuan Wikileaks mengadakan debat Anwar dengan RPK ialah untuk mengupas isu pembunuhan Altantunya yang difitnahkan RPK dan Anwar mempunyai kaitan dengan Perdana Menteri.

Walaupun banyak bukti dan pengakuan yang menunjukkan Perdana Menteri tidak terlibat, tapi pada Wikileaks ada unsur-unsur lain yang boleh diperolehi untuk kepentingannya dalam hal ini.

Dah nama pun Wikileaks, dia bukan berminat dengan kebenaran, dia berminat dengan pendedahan sensasi.






102 Komen to Debat RPK: Setelah Kantoi, Anwar Babitkan Najib Pula

  1. raplahjingaa says:

    hmmm…wikileaks jugak yang mendedahkan komunikasi antara diplomat amerika dan singapura yang kedua-dua negara mempunyai bukti yang di sebut sebagai bukti “teknikal” tentang hobi liwat-meliwat pak sheikh nii.

  2. Mooohyideen says:

    Susah sangt kah Najib nak berdebat????? Sekadar nak berdebat dgn ahli2 umno, itu bukan debat nama nye..itu angguk2 lembu..

    • Parti Ajaran Sesat (PAS) says:

      Susah sangat ke Anwar Jubur tu nak bersumpah? Sumpah laknat ke atau sumpah di mahkamah ke???????????

      Sekadar nak gunakan nama imam2 tersohor tu bagi alasan bohong, Pok Nik la yg dilembukan Anwar. Termasuk la ahli2 PARTI AJARAN SESAT (PAS) yang dah kena angguk2 lembu.

    • raplahjingaa says:

      Bila pulak najib berdebat dengan ahli umno ni mooo ?

      sejak semenjak guan eng teruk kena balun dengan csl, machai pakatan haram meronta-ronta tak puas hati….

      sabar la mooo naaaa…PRU pun tak lah lama sangat lagi…hamburkan kekecewaan hang dengan merampas puterajaya…hehe

      • jebat says:

        bukan susah moo..tp tak setaraf antara seorang perdana menteri malaysia dengan peliwat tua..ko rasa mcm mana moooo..

        • StinGray says:

          hehehe…najib berdebat dgn ahli UMNO…mooo sebenarnya hang tau ke maksud debat ni…..baru aku tau kenapa hang rajin sgt copy paste kat sini…buta bahasa rupanya hang ni….

      • Mooohyideen says:

        Ada ka Najib debat dgn ahli2 umno??? semua ahli kan jenis angguk2 ….

        • raplahjingaa says:

          hehe….kecewa sungguh hang moooo…benda yang betul kita angguk la moooo..tanda kita setuju !

          ni asyik nak membangkang jer….sedar-sedar dah tua !! hehe

        • kenyataan kau macam ckap takde otak mooo..
          bodo je… nak debat dengan ahli UMNO buat ape?… lebih baik berbincang mengenai kepentingan rakyat… lgi bagus…

          anyway, yg penting bukan najib takut, tpi sebenarnya Anwar yg takut… bile bace balik ape penulis kate memang betul… kenape nak libatkan PM lak… nak debat sangat, debat la dengan RPK…

          kalau hang tnye “susah sangat ke najib nak debat dengan Anwar”… aku pulak tanye, susah sangat ke anwar nak debat dgn Umi, RPK, KJ, zul dan lain2?… nampak sangat la penakut…

          kat mate macai, hanye nampak najib sebagai penakut, tapi macai tak pikir lak penakut anwar camne…

    • pandipory says:

      anwar tido dan menenggik jer yang tak bohong.. cakap lain semua tak leh caya..

    • jijan says:

      Otak moo dah ditahap Longkang……

    • mRsTURDY says:

      Boleh berdebat, apa salahnya..Tajuk yg sesuai: “DUBUR, dulu, kini dan selamanya”

    • pasdaplaknat says:

      Sblm hang ckp pasal angguk dan lembu ni..hang sedar tak siapa yg jd LEMBU dan KERBAU semasa perhimpunan BERSHIT..??

      siapa yg jd LEMBU Moo?
      siapa yg kerja angguk je apa Anwar cakap?
      video membalun jelas..tp krn sikap LEMBU & ANGGUK tu la ko jd cmni Moo..

      Moo ko ni bodoh tp lagak bijak..pointless..kutuk diri sndiri!

    • C5 says:

      kat luar negara isu debat melibat kan PM biasa jea…..

      kat malaysia ini macam berok sikit … sebab PM dia dayus …..

      • jebat says:

        betul2..yg beruk tu anwar, yg dayus pun anwar..sampai skrg tak nak sumpah laknat..

        • pasdaplaknat says:

          Ehh Moo clone C5 pulak ke? Tak cukup tanah dh ke nk psycho org UMNO? hahaa..

          Betul2! tu jebat, Anwar memang cukup dayus..sepatutnya dia bersihkan maruah dirinya terlebih dulu, sahut cabar ex-rakan2 ELITnya.. tp si DAYUS janji.. JAM OMEGA smpai ke sudah xmuncul, Jijah pun xlarat nk cover lakinya DAYUS..

          dlm byk masalah maruah, janji2 Manifesto PRU12 BOHONG PR, si DAYUS ni masih lg terhegeh2 mahu berdebat dgn PM?

  3. penyokongketuanan says:

    Buat apa buat kerja bodoh? Anwar bukanlah orang yang objektif, yang boleh diajak runding. Semua yang keluar dari mulut dia berbau busuk, macam perangai dia jugak. Bila rakyat dah muak dengar pembohongan dan fitnah dia, dan tak mahu dengar ceramah fitnah, dia nak gunakan pula populariti Dato’ Najib supaya rakyat dengar fitnah yang dia nak cakap. Selama ni, bila cakap tentang Dato’ Najib, Umno, kerajaan, bahkan Spr pun, semuanya busuk, tak ada yang wangi. Kalau nak yang busuk, tak perlu jumpa Anwar, masuk jamban aje, lega perut. Kalau nak jawab isu pun, tak perlu debat boleh jawab juga. Parlimen pun ada, datang aje lah, jangan asyik nak ke luar negeri aje.
    Buat apa bersemuka dengan orang yang mewajibkan atas dirinya mengutuk dan memfitnah kita? Dia bukan tahu menghormati orang. Mahkamah yang diluar lingkungan politik pun difitnahnya perkakas Umno, begitu juga orang media. Orang ini kotor dan berbau busuk mulutnya. Tak ada segan silu, walaupun ditelanjangkan.
    Janganlah Dato’ Najib jadi bodoh untuk meningkatkan populariti bangsat ini. Biar dia terjerit-jerit macam lotong, peduli apa? Orang busuk ada hati nak bercakap dengan bangsawan.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • C5 says:

      najib pemimpin popular ????? ha…ha….

      media UMNO jea yang cakap macam tu …

      rakyat kebanyakkan dah menyampah …..

      dengan najib dan rosmah

  4. tony gunawan says:

    takut katalah takut tak payah bagi berbagai alasan!
    ketua pembangkang berdebat dengan ketua pemerintah adalah perkara biasa dalam sebuah negara yang mengamalkan demokrasi!

    • jebat says:

      hee..hee..demokrasi apa tony woi..demokrasi kerusi terbang ke..tak payah duk sibuk nak debat, urus parti sendiri bg demokrasi dulu..

    • penyokongketuanan says:

      Dalam negara yang kuasa politik agak seimbang, memang biasalah. Kalau kerajaan yang kuat, buat apa buat benda bodoh. Yang akan untung besar hanya pembangkang yang tak pernah memerintah. Tak ada rekod dan pencapaian, yang ada hanya janji yang tak boleh nak tunaikan, kerana tak pernah memerintah dan takkan memerintah. Pru 14, dah orang lain jadi ketua pembangkang. What’s the point talking to a drowning man? Let him drown. Bekas-bekas pengikut setia pun nak pijak dia kedalam sungai. Tak perlu nak hulur tali.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • raplahjingaa says:

      Betul tu tonik…kali ni aku sokong hang…amalan biasa demokrasi, tapi perdebatan di lakukan dalam dewan parlimen tonik oiii….

      apa guna ada parlimen ???? tapi bila berdebat dalam parlimen puak hangpa suka lari keluar…apasal ?

    • pandipory says:

      buang karan jer dengar debat anwar.. tak laku dah lapok..

      • C5 says:

        buang karan pun …sabri chik sampai berbuih2 mulut lah …. lebih attack peribadi orang…. bukan berdebat isu sebenar …..

        tu yang najib laknatullah takut …

    • hahah!… macai PR nak becakap soal demokrasi pulak dah…..

      ape faedah debate dengan anwar?..
      kenape anwar beria nak debate dengan najib?… lebihbaik najib gantikan mase tu untuk mendengar luahan rakyat… ni bukan isue takut tak takut, ni bukan isue sape lgi anak jantan atau bukan…

      kalau anwar betul2 berani, debat la dengan RPK… ha lepastu debat dengan para pencabar die sebelum ni…

      najib sibuk dengan tugas sebagai PM… kalau berani ajak la tun.M… ade beran?… debate sal isue ekonomi dan sejarah ekonomi tahun 90’s dulu tu… ade beran?… xkn punye anwar berani…KJ ajak debate sal ekonomi pun anwar takleh nak kate ape…. anwar is the true coward..

  5. MenantuOrgFelda says:

    ambikla najib takut..abeh yang anwar taknak debat dengan rpk tu nak panggil apa? berani?

    which and which datang dulu? guna otaklah skit, itupun kalau tau nak guna macam mana

    • C5 says:

      isu debat ini sejak mahathir lagi ….

      tapi mahathir pun takut bila ajak berdebat …

      mahathir kena buat debat olok2 dulu…

      najib kena buat lah debat olok2 dulu

  6. Mooohyideen says:

    Siapa yg takut debat ni??? ANwar dah nak debat dgn PM, bila lagi???? Najib yg kecut telor…ckp depan ahli umno berapi2 … debat lah…TV kan BN punya…siar kan jer kat TV live..ada masalah???

    • raplahjingaa says:

      Hang nak suruh PM Malaysia buang masa berdebat dengan peliwat ??

      hush ! banyak kerja lain yang jauh lebih penting PM kita nak buat mooo oiii..nak perkasakan gagasan 1 Malaysia…nak pastikan wawasan 2020 tercapai…nak majukan negara, nak bantu rakyaat yang macam hang, dan banyak lagi

      ada ka patut dia nak buang masa berdebat dengan peliwat !! aku pun akan bantah !

      la ni macam ni la mooo…sebab imam mahadi hang gian sangat nak berdebat…hangpa tolong la jemput umi ke, saiful ke, RPK ke..kalau susah-susah sangat nalla tu pun boleh, jemput depa berdebat imam hang tu….

      kot-kot terubat la gian berdebat dia tu…nak lagi best, hang jemput pulak CNN ke BBC ke…boleh ??

      • Mohd Tasyahud says:

        Ramai lagi tuan yang boleh ganti berdebat dgn Anuwar: Anuar Saari, Zahid Md Arip, Rahimi, Zul Nordin, Zahrain, Gobala, Ismail Mina, Ezam, Eskay …… rasanya ada beratus lagi dalam senarai.

    • pandipory says:

      itu anwar mau debat ka. sondol ka..tu dia punya pasal laa.. lain orang banyak kerja mau bikin..

    • jijan says:

      Sudah ler MOO….debat dgn ALLAH SWT pun takut……Kalu berani Sumpah ler….Aku percaya 100% bahawa Nuar ni memang PELIWAT. …Mooo plak sembah atau sujud kat Jubur Nuar….

  7. MenantuOrgFelda says:

    dalam kes rpk bukan anwar ke yang takut?

  8. abgsudin says:

    najib PM, rendah benar taraf debat dengan bekas banduan aka yang kurang moral macam anwar.

    tapi aku tak boleh terima anwar takut debat dengan rpk, apa nak takut? nak tutup kes, ajak PM debat, apa kaitan?

    apa penting anwar?

  9. carlosmontoya says:

    HAHAHAHAHAHAHA
    NAJIB BELUM MEMBERI JAWAPAN SEHINGGA KINI SEBAB TUNGGU LAMPU HIJAU DARI ROSMAH WKAKAKAKAKAKA..

    NAJIB KALAU KAU TAK NAK DEBAT APASAL KAU DAN MUHIDIN KATA ANWAR TAKUT DEBAT RPK????

    KAN TAK PASAL2 WIKILEAK CABAR NAJIB SEKALI UNTUK MASUK DEBAT..

    INI BUKAN PERMINTAAN ANWAR TAPI DISEBABKAN KECELUPARAN MULUT NAJIB MASUK CAMPUR HAL RPK DAN ANWAR..DAN OLEH SEBAB ITU WIKILEAK CABAR NAJIB SEKALI…

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

  10. MenantuOrgFelda says:

    najib belum beri jawapan tapi anwar dah beri jawapan dalam hal debat dengan RPK – DIA TAKUT…itu yang guna pengaruh untuk minta wikileaks batalkan debat dengan RPK

  11. bujuk says:

    Anwar ajak Najib debat isu negara bukan isu peribadi, tapi kalau nak cerita pasla peribadi pun takda hal…
    Nak bagi Najib kaku bukan susah tanya mana pembunuh Altantunya dapat c4 dan siapa yg. arahkan mereka letupkan Altantunya.

    • StinGray says:

      kalau ada yg tanye pasal jam omega…ada yg terjun stage kot???..teringat wartawan yg kena marah tu…

      • jebat says:

        he..he..nak percayakan anwar lg ke bujuk? tak cukup dengan kerajaan 16 sept..byk lagi kelentong dia yg ko tak kisah..

        • selamber says:

          hahaha..16 september?…haha..sudah la anwar tu bapak penipu yg korang pemimipin2 & ahli2 pakatan haram asik kene tipu je pun masih nak pertahankn dia..kan ke keje BODOH namanya..kesian pembangang

        • C5 says:

          itu startegi politik bro…..

          nak tengok apa reaksi UMNO

          • jebat says:

            strategi nak ukur berapa ramai pencacai2 bodoh yg anwar ada ke.. anwar guling2 ketawa tengok balaci2 bodoh yg percaya..

    • ape faedah lepas debate nnti?…

      kalau betul2 berani..nak becakap sal isue negara… why xnk ajak Tun.M je?…

      isue ekonomi, anwar ajak najib…tapi bile KJ ajak anwar taknak…die nak jugak dengan najib… ape masalah die dengan najib yg x puas hati sangat?…

      • bujuk says:

        Takkan ketua pembangkang nak berdebat mantan PM apa pekdah?
        Nak debat dengan ketua Pemuda, apa yg. dia boleh buat… nak sanggah PM? mustahil…
        Jadi kena debat dengan PM la… yg. paling baik munkin debat d parlimen, tapi PM selalu tak hadir. Lagipun tak live dan banyak gangguan dari ahli perlimen lain serta spaker dewan.

        • jebat says:

          suruh anwar aljub tu berdebat dgn wartawan je..aku suka tengok anwar berubah jadi dajal bila diasak oleh wartawan..

        • C5 says:

          apa pulak tak ada faedah nya ….

          ketua pembangkang kena berdebat dengan perdana menteri ….

          tak kan ketua pembangkang nak debat dengan ketua cawangan UMNO/…..

          • jebat says:

            masalah nya menatang tu bukan ketua pembangkang tp ketua pembangang.. itu yg tak layak tu..

  12. bluekang says:

    BODOH MACAM BABI BUDAK2 PR NI..HMMM

    • Mooohyideen says:

      Puak umno ni suka maki hamun dan carut org, tapi yg pelik dia kata org PR yg suka mencarut dan maki hamun…..

      Al Maklumlah , debat yg tak ada isi..

      • StinGray says:

        tak kan nk ckp elok2 dgn setan moooo..setan harus ditentang dgn apa cara sekali pun….hang tau setan punya perangai mcm mana kan mooo….

      • owhh…debate kau je la yang ade isi eh?..
        hahaha…

        eh jap…bukan ke nik ajis kate mencarut takpe sebab tuhan pun mencarut… so ingatkan kau orang tak kesah kalau orang lain mecarut..hahahaha…

        bodo la PR dan macai2 PR ni…

    • C5 says:

      oh maki hamun….

      ada juga maki hamun dalam UMNO ….

      aku ingat UMNo tak ada maki hamun….

      SEMUANYA BAIK JEA….

  13. paklang says:

    Anwar ni, dengan aku rakyat kot bawah ni pun tak layak duduk sepentas untuk berdebat … RPK lain lah memang setaraf anwar pun.

  14. Mooohyideen says:

    Tajjudin Ramli tak kena bayar RM589 juta

    Biasaklah..ini cara org umno berniaga…PTPTN, 5,000 pun kena bayar

    • P164 says:

      Ko x yh sibuk Pasal PTPTN Moo. kalau dh hutang kena lah bayar balik. Kalau ko bnyk duit sgt, x yah ambik loan time anak cucu ko belajar… Bangang….

      • C5 says:

        kau bayar baik PTPTN….

        pemimpin UMNO bagi pelajaran dengan duit rasuah pada anak2 dia ….

        tak payah bayar balik….

    • raplahjingaa says:

      dah hang buat report kat MACC ke mooo, tajuddin ramli balun duit 500 juta ?

      pi la buat report dulu….macam rakyaat kelantan buat report tentang salah guna 600 juta duit bantuan kerajaan pusat…tu baru kena caranya..

    • salah satu problem duduk dalam PR atau menyokong PR… diorang hanya dapat tuduhan, tetapi takdapat info detail lgi..sebab tu yang mereka nampak hanya keburukan saja, tapi sebenarnya ade maklumat yg masih x sampai pada mereka…

      sebab tu mereka ni mudah diperbodohkan oleh pemimpin PR dan dalam mase same mereka kata mereka lebih bijak and boleh jadi Mr. know all…

      • C5 says:

        kalau tak dapat info betul …tak kan shahrizat ketua lembu2 satu malaysia …. tak disambong senatorship dia …

    • antibelit04 says:

      Kat mana dunia Ada kerajaan bagi mcm skim ptptn? It pun take syukur…..bengong.

      • C5 says:

        kau yang bodoh …tak tengok negara orang ….kat universiti azhar yuran RM2.00 sahaja …. kerana universiti tu banyak duit wakaf ….

  15. penyokongketuanan says:

    Apa kaitan Ramasamy pukul Ah Seng? John liwat Ahmad? Helen dirogol penggali kubur?

    Hahahahahah

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

  16. umnototok says:

    Mana org2 Pakatan Haram ni tahu pasal Negara….nak gadai Negara pada Yahudi adalah….
    Janganlah nak perkonon2kan PM kita, dah terbukti dah sejak Anuwar jadi TPM, Menteri Kewangan, Menteri Pelajaran dan Menteri Pertanian, tak ada apa yg nak dibanggakan sehingga kini….tak ada bekas pun???
    Yg pasti masa jadi Menteri Kewangan hampir nak pelingkup Negara!!!!????

  17. raja kongkiak says:

    Nuar dah simpan kain baju dalam peti besi kaa apa..mana nak tauuuu kot-kot gostan pun tak boleh go head pun tak lepas go to hell laaaaa dia akan kata. Seksaaa seksa nuaaa…takut kena taji dengan RPK takut kena semboq dengan najib paling dia takut kalau cerita”awang kulup” dia terlondeh di mahkamah dengan dato’nalla dan rakan rakan…. Puak-puak tukang gemben kain pelekat nuar dok ingat depa dok kasi perkukuh kain boss depa, tapi sebenaqnya depa dok LONDEH kan lagii kain hamba allah tuhhhhhhh. Dah nak teburai dan..bulu ari-ari pun dah nampak..sikit hari lagik hahahahaahah terjutailah segala kegiatan awang jeton dia…letihhh!!!!!!!!!!..

  18. Malay Malaya says:

    Di Dewan Rakyat boleh debat, knp sengaja nak buat isu. Walau pun apa juga isu dibangkitkan, Liwat1, Tivoli Villa, 16 sept, Video China Doll, hilang masa twit, kenilangan Omega, sokong Israel dan berbagai pembohongan DSAI tetap tidak dilupa selagi hayat dikandung badan. Bagimmanusia yang sempurna akal fikiran dan mampu menilai cuba tanya pada diri sendiri… Kenapakah lebih dari 40 org pemimpin PKR yang suatu masa adalah penyokong tegar DSAI keluar parti meninggalkannya dimulai dengan Chandra Muzaffar. Itu pun kalau dapat guna otak dgn baik dan bijak.

  19. pasdaplaknat says:

    Tak hbis2 bujuk ‘tukar’ kulit..kejap jd biawak..kejap jd kakak tua..pokoknya org Munafik mcm ko tu akan sentiasa cari peluang untuk kepentingan mereka, bukan untk Islam dn umat…

    Bujuk..ko berjuang untuk siapa? hrtu ko sebut berjuang untung agama Allah..tp skrg ni ko tukar mode pulak…tipu dan PALSU ckp2 ko..MUNAFIK..tiba2 skrg ko sokong pendokong Israel, org yg banyak masalah moral, Aqidah, yg banyak merosakkah PAS sendiri.. jd ko sbrnya yg xbetul kan..buat2 sebok psl org lain..diri sndiri pn terhoyong hayang.. cmni ke imej ISLE PAS?

    Bujuk, apehal yg ko beria2 sgt nk PM debat dgn Anwar yg 1001 masalah tu? Masalah PAS yg sedang melingkup dengan PARASIT tu ko lupe ke? jgn sibuk dgn rumah org bujuk.nnt rumah sendiri robek dek penyamun..

    Sepatutnya ko yg selalu ‘lagak lakon’ Isle ala Pok Nik ni mesti ckp benar..suruh Anwar bersihkan dirinya dulu dgn macam2 isu KOTOR..dan segala DZON yg dia sendiri wujudkan sehingga boleh bermajlis dengan musuh ALLAH di India- The Satanic GUY! cmne bujuk?

    Sebelum sebok cabar Najib utk debat yg xde langsung faedahnya, Nuar wajib sahut cabaran2 tuduhan dan saman oleh bekas sahabat2 ELITnya..yg berkaitan dengan moral dan wibawa dirinya…tp mengapa PM Najib juga yg sgt2 dia nk cari pasal?

    melahap sgt ke nk rampas kerusi PM Najib di Putraya, try gn mcm2 shortcut???

    Bujuk..justifikasi kah yg PM Najib mesti berdebat dgn si Anwar terkutuk tu?

    Apakah faedahnya Najib sbg PM berkdudukan mulia dr Anwar mesti luangkan masa, untk layak si Tua Songsang tu berdebat?

    PM Najib takkan ubah apa2 dasar, Jika PM Najib ubah dasar atau keputusan selepas berdebat Najib tahu dia akan ditolak UMNO dan Rakyat..pasti dihukum.. lagipun Najib sgt bijak dlm pentadbiran negara berbanding Anwar, kawasannya sndiri di Permatang Pauh pun busuk dan mundur dr segala macam..

    so untuk apa layan org Munafik berdebat? pastinya beliau akan tipu rakyat dgn siht kata2nya.. PM Najib xde kemahiran berbohong dan berlakon depan audience mcm Nuar..so mgkin tu kot Nuar ‘ketagih’ selepas debat dgn Shabery Chik..

    layan org sewel..rugi2..

  20. C5 says:

    Najib mana ada kote nak berdebat …..

  21. C5 says:

    isu nya isu politik di malaysia Anwar dan najib sama2 nak jadi PM….

    so biar lah mereka berdua berdebat….

    kenapa ??? Najib takut ke ???? diajak berdebat ????

    • Kublai Khan says:

      alo bro bukan sama-sama nak jadi PM…Najib is the PM.. Anwar dok berangan nak jadi PM…banyak beza tuh 🙂

  22. jebat says:

    anwar jd PM? idak la aku ber PM kan peliwat..

  23. C5 says:

    nanti aku SMS kat bekas pengerusi debat olok2 zamam mahathir dulu ….

    kot2 dia boleh jadi pengerusi debat Najib V anwar ….

  24. raja kongkiak says:

    Hehahahahaha…Nuar paling “bara” sebab hurup N jadik najib tak jadik Nuar hahahahaha kelupoq macam nak mampos dah dia, tapi….cekelat angin jugak….Penyokong PKR dok pikiaq boss depa dok carik jalan macam mana nak berdebat..sebenaqnya dia dok carik jalan macam mana nak belahhhhhhhhhh hahahahaah…..

  25. Bulan Empat says:

    Satu tindakan bijak untuk Anwar buat masa ini hanya satu. Anwar bakal menyembah bumi pasal Anwar darjat nya tak lebih dari habok dikaki pengemis di Chow Kit road.

    Saban hari makin banyak cengkadak dia ditempelak, lepas satu, satu. Seorang manusia biasa pastinya sudah terencat lalu terjun laut atau terjun bangunan. Tapi Nuar belum pun terjun lagi walau pun itulah sebenarnya harapan kita semua untuk melihat dia buat.

    Satu benda yang Anwar patut buat yang pasti bakal dapat sokongan semua rakyat M’sia ialah BERAMBOS keluar dari negara ini kesatu tempat pilihan dia sendiri, kita tak ambik peduli. 2 sebab kenapa tindakan BERAMBOS ini bakal dapat sokongan semua orang baik penyokong mau pun yang membencinya ialah… Penyokong dia akan mengalu2kan tindakan ini kerana tindakan ini satu tindakan damaged control. BERAMBOS nya Nuar keluar dapat mengelakkan aib yang lebih besar dan terus merosakan nama nya yang sudah sedia rosak. BERAMBUSnya Nuar keluar juga dapat mengelakkan dia dari hukuman yang menunggunya . Kita tak rasa akan ada orang yang mau rampas passport bagi menyekat dia keluar. Keluar lagi baik dari dia berada dalam penjara. Dalam penjara kerajaan masih perlu bagi dia makan dan ini menghabiskan beras saja.

    Bagi yang bukan peyokong dia ketiadaan Nuar akan merupakan satu rahmat besar pemberiaan Allah kepada kita semua kerana Nuar individu yang teramat membosankan, hangit, meloyakan dan kita telah terlalu mual dibuat nya.

    Dengar namanya disebut pun sudah terasa kotor cuping telinga kita sementelah lagi tengok muka dan dengar suara dia.

    Dia manusia banyak alam, banyak muka banyak perangai. Kita tidak bermaksud untuk berprasangka dengan Nuar kerana Nuar juga kejadian Allah s.a.w. Tapi yang baik banya datang dari Allah jua dan yang buruk dari msnusia yang bernama Nuar Berahim.

  26. johan says:

    cuba korang cabut kening anwar dan letak atas dahi dia. apa korang nampak?

  27. pasdaplaknat says:

    Anwar dh gelabah berok skrg dgn performance PM Najib dan pemikiran rakyat yang berubah kepada UMNO-BN Insya Allah

    dengan pelan GTP yg cukup berkesan, dan jelas DIRECT smpai ke rakyat biasa, mematikan segala janji PALSU PRU12 Pakatan Haram yg satu habuk pun xde melainkan merompak-merampas-menindas, dan duit JUDI dirasuahkan kepada org2 Islam.

    Najib minum teh, makan, berjalan, bersembang, bersalam, bergelak ketawa, mendengar masalah rakyat berterusan setiap hari telah menyebabkan Anwar menjadi MEROYAN, kelamkabut tertekan-kerana projection beliau ialah bukan berkerja utk rakyat..sebaliknya melembukan rakyat jd balacinya..

    lgpn jika diamati..ANwar tiaada langsung sifat2 rendah diri begitu.. sebaliknya beliau ‘kaya’ dgn cita2 TAMAK untuk berjawatan BESAR!

    satu ‘kelebihan’ Anwar yg Najib xde..sifat retorik biawak yg petah berbohong di atas pentas2 ceramah dengan bahasa BESAR LAGAK SOMBONG..mixed dgn lawak2 bodoh + lucah spt badut sarkas menghiburkan penonton..

    Oleh itu..masa semakin singkat..isu terlalu banyak untuk ditepis, jalan pintas skrg ialah Anwar terus attact pd pucuk BN..iaitu NAJIB.. debat ialah jalan akhir untuk Anwar cuba bina reputasi nya secara ekspres.. beliau sgt perlu muncul di TV dan media2 rasmi supaya dpt ‘pujuk’ rakyat dgn skrip lakonan..

    RAODASHOW Anwar semakin hambar..rakyat dh muak, kecuali balaci2 setia PAS bersama puak2 tamak dan bodoh PKR- dgn tajuk2 ceramah bersifat destructive.

    Itulah modal Pakatan Haram sekarang..untuk menakluki Putrajaya.. semoga Allah pelihara dan jauhkan Putrajaya dari dikuasi oleh Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat Laknatullah! AMIN! YA ROBB!!

Leave a Reply