Menu Utama

Azmin vs Hasan Ali: Tidak Masuk Akal Audit 2010 Diketahui 2012

MARILAH kita berfikir sejenak, adakah masuk dek akal dapatan audit kerajaan negeri pada 2010 dan segala maklumat yang berkaitan dengannya hanya diketahui pada 2012?

Dahlah tahun 2012, bulan 3 pula baru nak didedahkan, itupun dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) yang mana tindakan undang-undang tidak boleh diambil ke atas yang menuduh kerana dilindungi imuniti?  Apa jadi sepanjang masa dari Oktober 2010 (Laporan Audit Negara didedahkan) sehingga sekarang?

Situasi inilah yang berlaku dalam sidang DUN Selangor semalam, bila Azmin Ali (PKR-Bukit Antarabangsa) mendedahkan bahawa Hasan Ali (Bebas-Gombak Setia) melakukan penyelewengan dalam soal pemberian kontarak penyelenggaraan jalan kepada 83 kontraktor secara runding terus, bukan tender terbuka pada 2009 – berdasarkan maklumat audit 2010.

2009 ya tuan-tuan, masa itu Hasan Ali masih lagi Exco Selangor, 2010 Hasan Ali masih lagi Exco Selangor, 2011 pun Hasan Ali masih lagi Exco Selangor dan Azmin pilih untuk dedahkan kepincangan ini pada 2012 bulan 3 ketika Hasan Ali sudah dipecat dari jawatan Exco dan ahli PAS.

Meneruskan dasar pengecut ‘madu’nya di Parlimen, Azmin Ali membuat pendedahan itu ketika Hasan Ali tidak berada di dalam Dewan untuk mempertahankan dirinya, disamping seperti disebut di atas, dilindungi imuniti.

anwar_azmin_hasan ali

Tapi, itu tidak penting.  Yang penting ialah, pendedahan Azmin ini menunjukkan bahawa Selangor juga tidak terlepas dari salahguna kuasa dan penyelewengan, berlawanan apa yang banyak disebut sebelum ini bahawa kerajaan Selangor bersih lagi suci, bebas dari penyalahgunaan kuasa dan apa segala yang buruk.

Maksudnya disini, Azmin tidak sedar bahawa dia sebenarnya sedang mengatakan kerajaan Selangor itu korup!!!

Maklumat seumpama itu yang didedahkan semalam, boleh didedahkan oleh sesiapa juga dari kalangan YB Pakatan harami yang lain, kenapa mesti Azmin?  Itu kalau betul niatnya nak dedahkan penyelewengan dan salah guna kuasa oleh anggota pentadbiran kerajaan negeri sendiri?

Masa yang dipilih juga tidak perlu menunggu sehingga sidang DUN diadakan atau laporan audit dikeluarkan sebab maklumat itu memang sentiasa berada dalam pengetahuan kerajaan negeri.   Janganlah temberang kata selama hari ini kerajaan negeri tidak tahu berapa ramai dan siapa kontraktor yang dianugerahkan untuk mendapat kontrak menyelenggara jalan?

Come on…itu sama ada Khalid gagap tidur atau seluruh barisan Exco Selangor juga ikut tidur.

Belum pun kita mendengar jawapan balas Hasan Ali, rakyat keseluruhannya sudah menilai jenis politik apa yang diamalkan pakatan harami ini.  Sementara berkawan, semua pun wangi semua pun baik, kalau ada salah tu sapu bawah karpet.  Tapi bila dah berpisah, semua yang wangi dan cantik dulu, dah jadi buruk dan busuk.

Penulis berharap Datuk Satim Diman, selaku Ketua Pembangkang di DUN Selangor dapatlah kiranya memberikan ruang dan peluang yang seluas-luasnya kepada Hasan Ali untuk berbahas mempertahankan dirinya minggu depan.

ADUN-ADUN BN yang lain boleh tumpang mencelah bagi perhangat keadaan.

Dalam apa-apa keadaan pun, tidak ada apa yang lebih baik melainkan maklumat first hand dari dalam.  Penulis yakin, Azmin buat gempak saja, dia pun tau cerita sebenar.  Satu hal yang tidak kurang penting, kalau sahihlah maklumat dan dokumennya, kenapa Azmin tak dedah saja pada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)?






53 Komen to Azmin vs Hasan Ali: Tidak Masuk Akal Audit 2010 Diketahui 2012

  1. StinGray says:

    Kalau betul perkara ini berlaku alangkah hinanya Pakatan Haram ni…TELUS kepala hotak hangpa!!!!!

    Kalau tidak betul, memang dasar Pakatan Haram ni hidup dgn fitnah jea….Bapak segala Bapak Yahudi…

    Tetapi faktanya kalau betul atau salah pun Pakatan Haram dah terjebak dgn kebodohan si Azmin jantan dayus ni….nasib hangpa laaa….

    • Fazli Yusof says:

      Sting….dia jadi bodo dek kerana bini dia kena kenduri dek anwar ibrahim…..kah…kah…kah…..kepala otak dia jadi biol pasal nuar punya belalai besor sangat nak dibandingkan ngan lubang bini dia….kekekekeke

  2. tony gunawan says:

    demi raja ,melayu dan islam ,kos ubahsuai pejabat RM300,000 ribu!inilah ulama yang dipuja oleh ahli-ahli umno!

    • jebat says:

      he..he..itu yg dibuat Dr Hassan ali semasa menjadi EXCO kerajaan pakatan haram..dan pertikaian pasal kos hanya selepas Hassan ali ditendang dari PAS.. kalau tak ditendang apakah azmin akan membokarkannya? apakah moral cerita ini? pasti puak2 pemimpin hipokrit dlm pakatan haram dah banyak buat benda haram cuma tidak akan didedahkan lg.. kalau keluar dari pakatan satu persatu akan dibogelkan..kerja syaitan tu…

    • raplahjingaa says:

      Puja tu idak la tonik oii…tapi seronok jugak tengok dia balun anak beranak pakatan haram dari kepala sampai ke machai-machai yang macam hang.

      kalau la betul….siapa pulak yang luluskan peruntukan sebanyak tu ? tak kan la dia pi ambil duit di dalam laci perbendaharaan selangor macam cerita ali baba bujang lapok.

      tentu la ada malaun yang luluskan…ia tak tonik ? penasihat ekonomi yang bergaji sebulan seringgit tu, asyik dok meliwat sana sini….apa pun dia tak buat !

      iskh…iskh…iskh….

    • selamber says:

      hehe..tonyXguna..umno takde pun memuja HA ni cuma Umno MEMUJI HA sebab dia meringankan sikit keje2 UMNO ni betul tak..Umno sentiasa positif tak mcm korang..

    • tenno says:

      Ulama pojaan ko si ronnie liu ngan theresa kok tu ko tak tanya berapa kos pengubahsuaian dorang?

  3. Mooohyideen says:

    HA mempunyai ciri2 Pemimpin UMNO…Lavish Spending..

    • jebat says:

      ciri2 pemimpin PKR mcm mana pulak? khalwat,liwat,langgan pelacur,sebantal dgn yahudi,boleh masuk dlm pasar babi, bla..bla..bla..

    • P164 says:

      Ko ingt Moo, yang jahat semua ko kata UMNO. Kalau yang baik, ustoz2 ko je lah, satu pemikiran yang jumud. Pakatan lagi teruk, orng yang x penah berkuasa, akan kelabu mata ble duit ada kt depan, pakai songkok haji tapi bangang……….

    • raplahjingaa says:

      kesian kat moooo…..hehe

    • penyokongketuanan says:

      Inilah corak pemikiran yang tipikal kepada orang Pakatan, terutama kepada orang Pas. Dia tolong bangsa pun salah. Bukan dia buat untuk rumah sendiri, dia pun tak kekal duduk pejabat tu, tapi bangsa dia dapat projek 300,000. Duit itulah yang dikitar dalam ekonomi negeri Selangor. Dari tokey simen sampai pekerja kontrak dapat habuan. Ini basic economy.
      Pimpinan Pas Kelantan pun fikirnya serupa macam hang. Jangan belanja duit yang ada, simpan dan jimat. Jadi tak adalah projek, dan tak banyaklah kegiatan ekonomi berjalan. Duit yang dikitar di Kelantan cuma duit gaji kakitangan kerajaan dan sedikit hasil negeri. Bila kerajaan tak belanja, duit yang dikitar dalam ekonomi negeri sikitlah. Sebab tu Kelantan miskin berbanding Selangor, Johor dan banyak negeri lain. Orang Pas tak pandai mengurus ekonomi, tapi pandai ngutuk bila orang lain belanjakan duit kerajaan negeri.
      Menurut Azmin ada 83 kontraktor yang namanya diserah pada Pegawai Kewangan Negeri untuk nilaian projek sebanyak 35 juta. Besar ke berbanding pendapatan kerajaan Selangor yang berbillion-billion setahun? Siapa pulak kontraktor-kontraktor tu? Kalau HA lah aku percaya tentu Melayu yang menyokong Pas. Nama mereka ni tentu kena blacklist punya. Tapi aku tengok Dr Rani sengih macam kera kat balakang, bila Azmin serang HA, macam orang bodoh. Bersorak gembira bila puak sendiri kena niaya dengan orang yang “malu jadi Melayu”, ni dia cakap sendiri dalam video tu.

      Tengoklah video tu lagi, dengar apa dia kata, dan fikirkanlah.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • selamber says:

      Hehe..sekarang baru nak ckp..napa tak ckp dari 2009 lagi..ko ni mooo..bos ko gak tu dulu

  4. stongkol says:

    HA pujaan hati org2 umno..

  5. MenantuOrgFelda says:

    tunggu je jawapan balas hasan ali..bukan umno yang lantik dia exco, bukan umno yang calonkan dia dalam pilihanraya…semua tu pas, kalau ada yang nak disalahkan, itu passssssssss….

  6. Sila tanya YAB Dato’ Menteri Besar Selangor atau Rodziah:

    Apakah tentang Projek Semaian Spirulina di Kampung Ulu Rening, Hulu Selangor.
    Berdasarkan maklumat, kawasan seluas 4 ekar tersebut telah diusahakan oleh UNISEL menerusi Ladang Bioteknologi UNISEL sejak 2008 dimana tanah itu diserahkan oleh kerajaan negeri Selangor.
    Memandangkan tempoh kajian adalah 3 tahun dan sepatutnya tamat pada 2011, saya ingin bertanya:

    a) Apakah status projek tersebut?
    b) Berapakah jumlah dana yang diberi oleh kerajaan negeri Selangor dan apakah hasilnya?
    c) Benarkah dakwaan mengatakan bahawa projek ini telah terbengkalai dan peralatan-peralatannya terbiar begitu sahaja.
    d) Dimaklumkan bahawa ketua projek tersebut, Prof. Dr. Lokman Shamsuddin telah mendakwa menerusi akhbar bahawa beliau telah tidak mendapat gaji bulanan sejak beberapa bulan. Mengapa?

  7. penyokongketuanan says:

    Pusinglah kot mana pun, yang ini memang kena pada Pakatan. Hassan Ali menang pun Pakatan kena, Azmin menang pun Pakatan kena. Nak buat macamana? Pendedahan dah pun dibuat, di sidang DUN lagi.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  8. Mohd Tasyahud says:

    Rata2 exco pakatan telah mengubahsuai pejabat mereka selepas mereka dilantik sebagai exco pada 2008.
    Yang pasti semasa BN memerintah pengubahsuaian pejabat2 exco ini menjadi isu hangat dikalangan penyokong pembangkang (*sebelum menang 2008). Isunya adalah pembaziran wang rakyat.
    Saya setuju dengan penulis kenapa sekarang baru timbul. Sedangkan waktu BN memerintah bila2 masa sahaja isu ini boleh berbangkit. Malah seorang ADUN UMNO yang membina rumah hasil jualan tanah pusaka keluarganya pun diangkat menjadi isu waktu tu.
    Pasti Azmin ada agendanya yang tersendiri. Isu ni bukan untuk Hassan Ali tetapi sindiran untuk TS Khalid I.

    • P164 says:

      Pakatan haram kuat memfitnah dan hebat membuat cerita. Macam PM cakap, berjanji pilihanraya bulan dan bintang dijanjikan. Padahal habuk pn tax da, Yang ada roket dengan bulan je……… Semua aset negeri nk dijual…..

  9. MenantuOrgFelda says:

    MB Sahkan kos Ubahsuai Pejabat Hasan Ali Berdasarkan Prosedur
    KUALA LUMPUR — Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim hari ini menolak untuk mengambil tindakan terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gombak Setia, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang dituduh menggunakan kos yang tinggi untuk mengubahsuai pejabatnya ketika menjawat jawatan Exco Kerajaan Negeri. Khalid (gambar) berkata, peruntukan hampir RM300,000 […]

    pulak dah….ni bukan org lain cakap, khalid sendiri ckap..hahahahahahahah

    • selamber says:

      alamak!!…macamana nih??..hehe

      • raplahjingaa says:

        Azmin ni dah tak sabar-sabar nak jadi MB Selangor, konon-kononnya laaa, dia cuit HA nak kenen si Khalid…mana boleh jadi, khalid fight back ! kita tunggu tengok episod berikutnya badut-badut ni semua.

  10. Mooohyideen says:

    Renovation mengikut prosedur… tapi lavish spending tdk mengikut syariat Islam.

    Tak tutup aurat tak salah dari segi prosedure undangd2 Islam, tapi slah dari segi hukum islam.

  11. Mooohyideen says:

    Renovation mengikut prosedur… tapi lavish spending tdk mengikut syariat Islam.

    Tak tutup aurat tak salah dari segi prosedure undangd2 Islam, tapi salah dari segi hukum islam.

  12. C5 says:

    tak apa lah …sekarang ni Ketua Lembu2 Betina Satu malaysia kekal jawatan…..

    • penyokongketuanan says:

      Urusan orang yang pakai kain batik pun nak komen, hang pakai kain batik ke? Apa hal nak campur urusan mereka kecuali lah kalau mereka meliwat. Apa boleh ke perempuan meliwat? Yang aku tahu lah Anwar yang meliwat. Komen dulu Peliwat hang tu sebelum komen dalam kain orang perempuan.

      Dan jangan pulak buat komen bodoh dengan menamakan wanita satu Malaysia sebagai Lembu. Mak hang lembu ke.

      Bodoh tak boleh diajar. Nak marah Syarizat tapi maki perempuan satu Malaysia, termasuk mak dia.

    • penyokongketuanan says:

      Laa lupa pulak doa,

      Ya Allah selamatkan kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • StinGray says:

      Cpai..cuba hang tanye mak hang, nenek hang, mak penakan hang, depa pangkah sapa…kalau la depa undi BN, kategori lembu betina la jugak depa semua tu….cian kat depa semua kan Cpai…

  13. raplahjingaa says:

    Pemimpin negara bagi duit kat rakyaat pun hang sakit hati ke moooo ?

    alaaa…moooo hang dah perabih duit RM500 tu…duit bantuan sekolah yang kerajaan bagi pun hang dah perabih….lepas tu hang nak angin pulak…

    elok lah kerajaan bagi bantuan kepada rakyaat termasuk diri hang….siapa lagi nak bantu rakyaat kalau bukan kerajaan yang di pilih rakyaat sendiri…dan majoriti rakyaat telaah memilih Najib, ia tak mooo ?

    mooo….tak ada orang pernah ajar hang ke moooo….hasad dengki tu adalah di tegah oleh agama.

    mooo…mooo…negative sangat hang ni.

    • selamber says:

      ooo..patut la..moo ni kurang ajar rupanya ye..hehe

    • Mooohyideen says:

      Bagi duit rakyat..tapi chanlled through BN/UMNo…apahal macam ni???

      Guna mileage BN dan UMNO pulak untuk pancing undi padahal itu adalah duit rakyat??? Apa duit tu di sumbangkan oleh ahli BN dan UMNO kah???

      Kak Jat dapat RM250,000,000, so korang bagi sorang RM500, ko ingat kami boleh tutup mulut kami ka??? Hang ingat kami bodoh ka???

      Hang ingat RM500 tu boleh cover 5 tahun ka??? Kalau RM250 juta boleh la cover semuumur hidup. Hang je yg termakan umpan.

      • selamber says:

        kami tu sape moo?..takpe nti mitak kerajaan bg setiap sorang 250j ye..tp korang mana bole dapat duit bnyk2 nti korang jd malas..bg rm100 pun korang taknak kan macam2 spekulasi..subsidi pun korang tak berapa setuju kan..camana nak terima juta2 pulak..hehe

        • Ujang says:

          aku kalau kerajaan tak bg duit tak pa.. janji aku leh hidup aman.. tak dak demotrasi tak dak pecah kedai serupa anwar aljuburi pecah kedai waktu kena tendang dari umno. aku leh sembahyang dengan tenang. aku leh jumpa kawan. tapi laa nak keluar pun takut, anwar aljuburi sokong hindraf pi mana-mana pun hindu dah besar kepala.. cina dah takut sebab mei.

      • raplahjingaa says:

        Aikkk !…kan BN/UMNO parti memerintah, maknanya kerajaan yang memerintah, so di beri ikut chanel kerajaan laa….bukannya depa suruh pi ambik duit tu di pejabat UMNO pun…hang ni, tu pun hang nak spin, agak-agak la mooo oiii…

        lagi pun mooo…pembangkang bukan nak berkerjasama pun, nak sabotaj lagi ada la.

        aku tak kata hang bodoh…tapi rasa-rasa macam tu laaa…250 juta pinjaman hang nak kecoh…600 juta lesap, hang tak kata apa pun, tak kan aku nak lebel hang cerdik pulak !!

        Nama pun bantuan moooo….bukannya saraan hidup sampai mati…hang ni ada masaalah bahasa laaa.

        kalau 250 juta boleh cover seumur hidup…600 juta pulak aku rasa boleh cover seumur hidup sampai mati dan hidup balik…hehe

        moooo…moooo…seronok perangat hang pagi-pagi ahad ni…

        • StinGray says:

          hang ni mooo dah macam hindu hindraf buat tuntutan laa…nk berjuta juta sorang….hang ni depa ka????…

          • sekarang melayu tak semua Islam says:

            Memang hang ni bodoh. Cakap kalau tak ada bukti, budak 5 tahun boleh cakap. Sekarang ni apa apa pun guna nama rakyat…Kau ingat rakyat yang ikut pergi bersih dan himpun tu akan pangkah pembangkang ke nanti. kekawan aku ramai yang pergi, tapi bila pru13 nanti dia orang kata akan pangkah BN. Baca baca lah surat khabar arus perdana sesekali. jangan jadi bodoh hanya baca satu pihak saje, Orang kampung lagi bijaklah.

      • Ujang says:

        pening aku… kalau kita kilang reja kilang.. lepas tu tokei bg bonus kita komplain sebab manager dapat lebih.. agak agak boleh dak? duit tu jadi duit kita laa sebab kita reja bagi kilang untung.. kira duit kilang tu duit kita la..

  14. Mooohyideen says:

    http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=13209

    konsep wassatiyyah UMNO…

    • penyokongketuanan says:

      Gambar dengan bini pun nak sibuk. Bawa fitnah lagi. Istighfarlah. Itu memang bini dia, menari sewaktu majlis sambutan hari lahir tertutup. Dalam bab ini, hang yang zalim.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

    • raplahjingaa says:

      Dia punya suka la moooo…bini dia ! hang ni moooo tak habeh-habeh nak dengki kat orang….malu la sikit mooo oiii !

      • StinGray says:

        biaq pi la mooo…tu kan bini dia…lain la kalau dia bawak bini org pi otel…hak tu patut la hang bising…

        saja nak tanye hang..hang jgn la marah plak….hang penah usha bini hang menari dgn hang tak???..kalau belum cuba laa…tak la hang jealous sgt kat bini org lain…

        • raplahjingaa says:

          hahaha…betul tu sting, apa salahnya menari dengan bini sendiri…hubungan jadi tambah mesra, kasih sayang pun berpanjangan ! mooo, cuba hang try…bini hang pun makin sayang kat hang..

          lagi baik menari dengan bini sendiri daripada menyelesaikan masaalah bini orang dalam bilik hotel

          perkahwinan ni kena selalu kita suburkan mooo…alaaa tak kan aku nak ajar hang pulak bab-bab ni…hehe

          • StinGray says:

            hehehe….mooo aku advice hang cuba zapin dulu..lpas tu hang masuk cha-cha plak….hang jgn nk langkau pi break dance trus…patah bini hang nanti…

        • Ujang says:

          betul SG. bawa bini orang pi hotel lepas tu kena tangkap khalawat. nak lepas punya pasai kata umno perangkap wahahahahha

  15. sekarang melayu tak semua Islam says:

    Orang pkr, dap dan pas semua pakai psikologi. Orang bodoh yang tak tahu fikir je sokong mereka. Kata umno rasuah, dia lah sebenarnya bapak rasuah. kata tak liwat, sebenarnya dialah bapak segala liwat. Liwat otak fikiran macam dia orang yang percaya dia tak liwat. Bodoh bodoh betul orang bandar ni ye. Orang kampung mampu fikir yang bernas dan logik.

  16. Areteam says:

    aku rasa Azmin ni bodoh la.. bodoh melampau2… ko memang membuka pekung yang PR sapu kerja2 buruk bawah carpet…

Leave a Reply