Menu Utama

Azmin vs Hasan Ali – Bukti UMNO Tidak Lindungi Kesalahan Pemimpin

MASIH lagi berkisar tentang pendedahan Azmin Ali mengenai Hasan Ali – dua anak ali yang berbeza bapa dan ibu sama sekali.  Penafian Khalid Gagap bahawa Hasan Ali ada melakukan kesalahan kerana membelanjakan ratusan ribu ringgit untuk mengubah suai pejabatnya, mematikan sama sekali usaha Azmin Ali untuk menjatuhkan imej the other Ali’s son.

Mengenai dakwaan lagi satu yang penulis pertikaikan semalam (lantik kontraktor runding terus), itu hanya menanti penjelasan dari Hasan Ali esok, dan maklumat yang penulis terima mengatakan, Hasan Ali ada ‘suprise’ untuk semua rakyat Selangor.

Mana-mana pun, ada suprise ke tidaknya, yang penting ialah memahami politik Pakatan harami ini (in particular PKR) dibanding dengan UMNO dan Barisan Nasional dalam soal melindungi kesalahan pemimpinnya.

UMNO/BN sudah terbukti tidak melindungi kesalahan pemimpinnya atau yang ada kaitan dengannya, hanya kerana dia masih menjadi anggota parti atau menteri kerajaan.  Hal ini bukan baru, dari dulu pun sudah berlaku.  Paling menggegarkan tentulah ‘kesudian’ UMNO mendedahkan salah laku Timbalan Presidennya aka Timbalan Perdana Menteri dan menghumbankannya keluar dari parti itu.

Ini berbeza sama sekali dengan PAS,DAP dan PKR.  Selagi pemimpin tersebut setia bersama parti, apa pun kesalahan dan penyelewengan yang dilakukannya akan didiamkan.  Depa ada pelbagai cara untuk tidak mendedahkan perkara tersebut, atau jika terpaksa (mendedahkan), menjelaskannya dalam satu cara yang paling tidak masuk akal.

Berbeza pula jika pemimpin tersebut sudah meninggalkan parti masing-masing PKR, PAS dan DAP.  Segala kesalahan walaupun sebesar kuman akan diungkit dan dibangkitkan untuk menjatuhkan imej pemimpin yang berkenaan.

Dari segi sokongan, PKR, DAP dan PAS tidak ada masalah kerana penyokong mereka yang akal separuh tiang ini sudah dididik bahawa pemimpin masing-masing suci dan tidak mungkin melakukan kesalahan sama sekali.

Sebab itu bila ada sahaja pendedahan yang melibatkan pemimpin mereka, umpamanya Anwar Ibrahim, antara ayat-ayat yang pertama keluar dari mulut masing-masing, ini konspirasi, ini penipuan, pembohongan politik dan sebagainya.

Diakhirnya itu nama UMNO tak lupa.

Bayangkanlah ya, ini belum lagi puak-puak ini menguasai Putrajaya aka Kerajaan Persekutuan dimana segala agensi penguatkuasaan undang-undang pun berada dibawah jajah takluk masing-masing.

Cuba fikirkan, apa nak jadi dengan Malaysia ini kalau rakyat menghantar PAS, PKR dan DAP mengetuai kerajaan Persekutuan nanti?

Ini baru bercakap tentang satu perkara – melindungi kesalahan pemimpin.  Puak-puak ini ada banyak masalah lain yang belum boleh diselesaikan waima sesama mereka sendiri pun.

Jadi kesimpulannya, pilihlah Barisan Nasional, kami sahajalah nampaknya yang stabil dari segala segi.  Penulis tak kata baik semua sekali tapi stabil.  Dan apa lagi yang paling diperlukan oleh rakyat Malaysia kita ni kalau bukan kestabilan?






48 Komen to Azmin vs Hasan Ali – Bukti UMNO Tidak Lindungi Kesalahan Pemimpin

  1. raplahjingaa says:

    BARISAN NASIONAL….dulu kini dan selamanya….tak sempurna, tapi itu yang kita ada, itu saja yang dapat mempertahankan Islam, Raja-raja Melayu dan seterusnya bangsa Melayu dan secara amnya negara Malaysia.

    Nak harap kat pakatan haram….dah nama pun pakatan haram…sendiri mau ingat laa.

    • jebat says:

      aku setuju bro..seburuk2 UMNO buruk lagi pakatan haram.. tidak ada yg sempurna..pisang setandan pasti ada sebiji dua yg busuk..tp puak pakatan haram pandai berlakon alim walau zalim..

      • raplahjingaa says:

        Tapi pecacai-pecacai ni semua…di berikan mata, tak melihat…,di berikan akal…tak berfikir, di berikan mulut….asyik nak fitnah merata alam.

    • carlosmontoya says:

      DULU KINI DAN SELAMANYA PARTI REMBAT KONTRAK HAHAHAHAH…

  2. C5 says:

    perosak rakyat ???? tapi tak sampai tipu 250 juta …… duit rakyat

  3. C5 says:

    pemimpin dan pencacai UMNO terlalu sibuk mneyerang PKR di Selangor ….

    pi jaga kat negeri sembilan dan Perak tu … nanti jatuh balik ketangan pembangkang …..

    nanti putih mata kak rosmah dan abang najib tu nak kekal jadi PM…..

    • jebat says:

      tak kan lah kebodohan pemimpin kerajaan selangor kita nak sorokkan nanti kita terpalit bodoh.. ABAI..

    • raplahjingaa says:

      nak buat sipnosis pun agak-agak laaa….kat Perak, hanya tinggal saki baki jer lagi puak-puak pembangkan ni…

      aku risau pulak….lepas PRU 13 nanti…PAS akan tinggal berkampung di bawah rumah nik ajis jer…kat Kedah, dah habis di tolak rakyaat…so apa lagi yang tinggal kat PAS ni ?

      • carlosmontoya says:

        SAKI BAKI? KALAU BUKAN KERANA 3 EKOR KATAK..MANA MUNGKIN HITAM METALIK BERKUASA DI PERAK WKAKAKAKAKAK

  4. C5 says:

    “UMNO/BN sudah terbukti tidak melindungi kesalahan pemimpinnya atau yang ada kaitan dengannya, hanya kerana dia masih menjadi anggota parti atau menteri kerajaan”…..

    ha…ha….nak pecah perut aku dengar …. huk…wekkkk tuuuh…..nak muntah aku …..

    • jebat says:

      hi..ko ni sah mengandung anak anwar aljub sampai muntah2.. takkan sondol belakang boleh mengandung..

    • raplahjingaa says:

      Apaaaa ? Pecah Perut ???? oh tidak !! apakah doa nik ajis minta dipecah kan perut najib…telah terkenen kat hang !!

      hik ! hik ! hik !

  5. C5 says:

    “Dari segi sokongan, PKR, DAP dan PAS tidak ada masalah kerana penyokong mereka yang akal separuh tiang ini sudah dididik bahawa pemimpin masing-masing suci dan tidak mungkin melakukan kesalahan sama sekali.”……..

    AKAL SEPARUH TIANG ???? kenapa UMNO/BN kalah kat Penang, Perak, Selangor, Kelantan dan Kedah ….. ?????

    BIARLAH BERCAKAP BERDASARKAN FAKTA …. PENULIS UMNO/BN JANGAN MERAPU LAH

    • jebat says:

      fakta apanya..berdebat dgn ko tak yah pakai fakta kalau dah bodoh bercampur ngan bengap..

      • carlosmontoya says:

        HAHAHHHAA..KO DAH KENA JANGKITAN PENYAKIT LEMBU GILA BAWAAN KAK JAT..

        LEMBU=KAK JAT=UMNO=KAU HAHAHAHAHHA

    • raplahjingaa says:

      Zaman bedolah mat tidoq yang teruk tu pun hangpa tak boleh nak memerintah negara….inikan pulak sekarang ni..NI KITA CAKAP BERLANDASKAN FAKTA !!

      DAN BERLANDASKAN FAKTA JUGAK…BN TERUS MEMERINTAH NEGARA…DAH KAT 60 TAHUN DAH

      yang dah berlandaskan fakta..tarikh keramat pakatan haram ke puterajaya 16 SEPTEMBER !!!

      hik ! hik ! hik !

  6. C5 says:

    lagi pun masa UMNO memerintah bukan nya perfect sangat pun…..

    kalau UMNO/BN memerintah dengan perfect tak kan khir toyol bersalah …..RASUAH …

    wahai penulis UMNO jangan memperbodohkan rakyat …..

  7. C5 says:

    kalau UMNO kembali berkuasa mereka lah yang banyak melindungi kesalahan pemimpin2 UMNO ….. yang masih berkuasa ….

    Kes khalwat Perdana menteri Najib dengan penyanyi Ziana Zain apa cerita kawan ….

    kenapa tak dedah ….?????

    • penyokongketuanan says:

      Mat Sabu khalwat, Badrol khalwat, Adun Pas khalwat dalam keretapi.

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

      • C5 says:

        rais yatim merogol amah, jamaludin jarjis meraba bontot pelayan, abu hasan omar merogol adik ipar, Najib berkhalwat dengan penyanyi ziana zain….

        Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan pemimpin UMNO….

      • penyokongketuanan says:

        Bawak cerita bodoh lagi. Hang fitnah orang macam bawak zikir lepas solat. Hang solat ke? Sedap mulut je cerita Rais rogol amah. Amah dia yang dah balik Indon pun kata Rais Yatim majikan yang baik. Tak pernah merogol. Tak ada unsur paksaan untuk dia bercakap kerana dia di negara asal. Hang dok bawak fitnah ni tak takut azab Allah ke? Jadi burung kakak tua, dok ulang apa orang cakap, tapi tak tahu cerita. Orang bodoh bila bercakap memang akan jerat leher sendiri. Sama macam ketua hang. Nik Aziz begitu, Hadi Awang begitu, LGE begitu, Peliwat tu lagilah teruk.
        Orang jahat nak dijadikan ketua, tak bodoh ke tu? Merapu-rapu bawak fitnah, tak bodoh ke tu? Cakap macam orang dah meroyan, malalut-lalut tapi tak bawa bukti, dengar dan percaya aje apa orang cakap. Bodoh tak boleh diajar.

        Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

        • truthseeker says:

          yg dok fitnah rais yatim dah papa kedana kena baya saman. Kalau berani cuba la siarkan secara rasmi fitnah tu, baru tau jadi cam ner.

  8. penyokongketuanan says:

    C5 dah meroyan! 6 posting dalam 10 minit! Pi solat dululah!

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

  9. stongkol says:

    macamana nak dedah semua pemimpim umno 2×5..masing2 pening kepala..masing2 ada scandal..

  10. tony gunawan says:

    merogol amah? itu siapa
    membunuh wanita kesayangan mongolia tu siapa?
    kroni umno yang mendapat RM600 JUTA duit rakyat itu siapa?
    seorang peguam yang mendapat kontrak lebuhraya 2billion itu siapa?
    pakai kereta porsche ,pukul pegawai keselamatan itu siapa?
    menyapu duit lembu itu siapa?menyalahguna duit zakat itu siapa?memukul kendak anak perempuan itu siapa?

    jawapan:semuanya orang-orang umno!

    • jebat says:

      main cakap sape2 pun boleh..sebab balaci pakatan haram dah dijanjikan syurga..kenapa Allah tak bagi pakatan haram memerintah malaysia walau dah 12 pilihanraya?

      • StinGray says:

        apa ke bodoh punya si tonyXgunalangsung ni…beria ria bg soalan…lpas tu terus pi bg jawaban….tak suspen langsung la hang ni….lawak yg hang bg ni, kira biasa2 jea….kalau free antar la lagi skrip2 lawak bodoh hang kat sini yea…hantar jea..admin mykmu tak marah pun….bengong

      • carlosmontoya says:

        PERSOALANNYA SAMA DENGAN KENAPA ALLAH TAK BAGI PALESTINE DAPAT SEMULA TANAH YANG DIRAMPAS ISRAEL??

        BUKANNYA SESUATU YANG DITAKDIRKAN BERLAKU ITU ADA KEBAIKAN YANG DITURUNKAN OLEH ALLAH..

    • penyokongketuanan says:

      Kalau tak fitnah macam tak makan. Puak haramjadah ni keluarkan gambar Noh Omar menari dengan perempuan seksi. Aku terkedu nak cakap apa, rupanya perempuan tu bini dia sebenarnya. HARAM JADAH!! Ptuihh!!!

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

      • C5 says:

        pemimpin UMNO kalau tak fitnah macam mana nak kekal jawatan….

        Ya Allah selamatkanlah dan jauhkan kami dari kejahatan pemimpin2 UMNO….

        • StinGray says:

          wah baik punye doa Cpai..depa dah bakar rumah hang ke Cpai???…cian hang…pi la tumpang rumah si Aljub tu sat….tp hang jgn tidoq mati plak kat umah dia tu…kalau hang tidoq jgn buat style meniarap plak tau….bukan apa..malang ni tak berbau bro…

        • penyokongketuanan says:

          Hahahaha

          Berapa banyak pencapaian UMNO memajukan negara? Berapa banyak pencapaian UMNO tolong Melayu? Berapa banyak pencapaian UMNO tolong rakyat? Berapa banyak pencapaian UMNO mempertahankan agama?

          Pembangkang hanya mengharapkan fitnah untuk berkuasa. Hanya tunjuk pada pencapaian yang telah diwujudkan, tak payah fitnah pun rakyat undi juga. Dah lebih 50 tahun dah. Orang-orang fitnah tak tahu malu menjilat sama pencapaian yang diwujudkan oleh UMNO. Dia jilat jubor orang Liwat, tuduh orang lain fitnah pulak. Memang puak bebal.

          Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

    • selamber says:

      Yang bodoh itu siapa?..jawapan:tonyXguna..hehe

  11. sekarang melayu tak semua Islam says:

    Dia orang semua ni penyokong komunis. Ni mesti orang bandar bodoh yang hanya baca berita dari dap, pas dan pkr. Itu pasal lah pilih wakil rakyat yang tak tau cakap melayu kat parlimen. Orang kampung lagi bijak laksana. Rocket dan harakah pun dia orang baca, utusan pun dia orang baca.

  12. HambaAllah says:

    umno/bn menpejuangkan islam..???
    mana negara islam yang Allah suruh lakukan..??
    kenapa masih ada orang melakukan maksiat..??
    rakyat malaysia 80% tidak menutup aurat..??
    macam mana umno/bn m’pejuangkan islam kalau semua itu masih tak nampak lagi..
    menteri2 wanita masih nampak rambut nya..??
    jangan jadi lembu Allah maha ada adil,maha melihat apa yang hambanya kerjakan…
    taubat la sebelum pintu taubat tertutp rapat,jangan sampai kain putih balut badan baru nak bertaubat..masa tu tak berguna da nak bertaubat…

Leave a Reply to C5 Cancel reply