Menu Utama

Debat: Pengecutnya Anwar, Dengan RPK Pun Takut

SEPATUTNYA hari ini, ada satu sesi debat oleh Raja Putar Belit, Anwar Ibrahim bersama-sama dengan bekas pakar pembelit yang dilatihnya, Raja Petra Kamarudin (RPK) dalam satu forum antarabangsa yang dianjurkan oleh Wikileaks di England.

Mengikut rancangan asal, selain Anwar dan RPK, pengasas Wikileaks Julian Assange akan turut sama menyertai sesi debat tersebut.

Tapi RPK dimaklumkan semalam oleh Wikileaks, Anwar telah meminta supaya penyertaan RPK dibatalkan atas sebab-sebab yang tidak dinyatakan.  Maksudnya Anwar menggunakan pengaruhnya untuk membatalkan penyertaan RPK.

Untuk menambah cili kepada mee yang sedia pedas, sukalah penulis nak menyatakan disini bahawa debat itu tidak memerlukan Anwar berhadapan dengan RPK pun, sekadar melalui tele video Skype sahaja.

Tapi untuk pengetahuan  semua, itupun Anwar tidak cukup berani untuk  melakukannya sehingga menggunakan pengaruhnya supaya Wikileaks tidak meneruskan penyertaan RPK dalam sesi tersebut.  Tinggallah Anwar dan Assage saja yang berdebat, seronok lah Anwar menggoreng nanti, maklum, orang tak faham.

Kalau yang terlibat ni pemimpin BN, tidak cukup air liurlah masing-masing menuduh pemimpin itu sebagai pengecut dan sebagainya, ini sudah pasti.

Tapi bila Anwar yang terlibat, ada 1001 alasan boleh digunakan macai pembangkang untuk mengatakan kenapa tindakan Anwar meminta Wikileaks membatalkan penyertaan RPK adalah wajar.

Antara yang penulis sempat baca ialah kononnya Anwar nanti tidak ada peluang untuk menyaman RPK kalau ada tuduhan palsu dibuatnya dalam sesi debat itu nanti, disamping Anwar tidak mempunyai masa untuk menyediakan jawapan bagi beberapa dakwaan RPK ke atasnya sebelum yang dijangka dibangkitkan dalam sesi debat itu nanti.

Semua ini alasan.  Yang sebetulnya Anwar memang pengecut dan akan hanya menyertai debat kalau diketahui debat itu boleh membantu melonjakkan milleage politiknya.  Kalau dia tahu debat itu hanya akan merosakkan lagi imejnya, dia lebih rela menarik diri dengan pelbagai alasan tidak masuk akal.

Ini Anwar dan inilah taktiknya dari dulu sampai sekarang.

Bukan dalam soal debat ini saja, dalam soal saman menyaman pun begitu juga.  Kalau dia rasa dengan menyaman itu boleh membantu menaikkan sokongan kepadanya, dia akan meneruskan, kalau memburukkan lagi keadaan, dia buat diam macam takde apa berlaku.

Contoh, dalam hal tuduhan video lucah oleh Eskay dan banyak lagi pemimpin ex-PKR yang menyeberang bebas atau menjadi Bebas sepenuhnya.  Tidak terkecuali RPK ini juga.  Dah banyak tuduhan salah guna kuasa dan korupsi dilemparkan kepada Anwar oleh RPK seperti kaitannya dengan John Soo yang melibatkan wang berjumlah jutaan ringgit.

Inilah Anwar, pengecut yang berlagak berani.  Ada satu binatang saja yang suka buat macam ini, menyalak macam berani tapi sebenarnya takut – ANJING.






43 Komen to Debat: Pengecutnya Anwar, Dengan RPK Pun Takut

  1. Mooohyideen says:

    Buat pe DSAI nak debat dgn RPK???

    Ketua Prti Pembangkang patut debat dgn ketua parti kerajaan.

    kalau macam tu…asyik dok debat jer lah…. biar la logok sikit…

    Macam lah PR byk masa….

    Hari tu DSAI nak debat, tapi BN hanta Sobbery Cheek pulak…

    • P164 says:

      Ketua pembagkang ko cakap x serupa bikin, betul kan diri dulu baru boleh debat dengan Presiden UMNO. Takut dgn RPK sebab dia banyak tau rahsia DSAI tu.. Tu yang takut

      • StinGray says:

        alaaa moooo…boss hang tu baru kena balun sikit dgn khairi dah terketaq 1 badan…hang tengok kan video kat parlimen tu??…cian kan dah tua pun terkucil kena gempak dgn org muda…ingat kan champion sgt…mesti hang agreed dgn aku kali ni…

    • selamber says:

      Tak srupa bikin punya PKR..Cakap je besar tp kecik je telur dia..hmm pandai mengelak la tu pusing2 ckp..wat pe nak debat ngan RPK ye..bis tu tak sudah2 nak debat ngan PM nak buat ape..banyak keje PM nak buat brpd melayan lalat2 taik ni..

    • bangKano says:

      Wah…wah…sihamlau ni cukup hebat mau berdebat ngan Najib,tapi bila berdepan dengan RPK kecut pulak kepala peliaq kawaq dia tu pasai apa…? Dah tentu semua rahsia busuk Anwaq ada dalam poket RPK. Sebab tu Anwaq cari jalan untuk keluar kan penyertaan RPK dari senarai dialog bersama pengasas Wikileak takut nanti RPK akan barai kan semua niat busuk nya selama ni. Tu belum lagi berdialog ngan Zulkifli Nordin,Ummi Hafilda & Nallakarupan habih la skandal Anwaq kena londeh nanti.Kantoi la dia nok jadi PM ke-7 Malaysia…….

      Hang ni apa la sampai sanggup pi sokong si haramjadah ni. Kot…kot…hang pasti dapat bahagian harta karun yang disorok kat Indonesia beratus raus juta ringgit tu ka ?. Hang jangan nok mimpi la,la ni sokongan rakyat kat Anwaq dah menjunam hang tau tak….????

      • djray says:

        dia akan berdebat klu dia tahu leh menang je.. itu pendebat ke pengecut namanya? si anjing ni kena ada ramai org ajak dia berdebat.. baru syok tengok dia mampos.

    • yon76er says:

      Takut sebab TELOR Gayut dia senang2 diPICIT olih siRPK…

    • zumazore says:

      kalau jantan debat ngan sapa pun tak kesah… barulah pemimpin terbuka dan telus untuk menyatakan yang fakta… jangan sampai satu hari nanti rakyat sendiri nak bertanya pun dia kata “awak tak layak bertanya…”… oiii sengal mana tahap otak ko ?

  2. Mooohyideen says:

    so akalu Ketua Pemuda Pas/PKR layaknya debat dgn ketua Pemuda UMNO…

    Macam tu lah kalau nak berdebat..

    Bodoh betul ahli Mykmu.net.

    • P164 says:

      Ko tu yang bodoh, ikut gay and angkat jadi pemimpin. Tunggulah balasan ALLAH nanti….

      • selamber says:

        Aik..dgn anak didik sendiri takkan tak berani debat kot..macam dah tahu kelemahan je..nampak sgt la kelemahan & kesalahan nuar (pakatan haram)

      • StinGray says:

        nama jea depa tu Ketua Pemuda PASPISPUS/PKR..tapi level depa mcm budak pasang bendera Pakatan Haram jea, mana sesuai nk debat dgn sapa2 pun…dgn ketua cawangan umno pun depa tak layak…hang paham kan..

    • bangKano says:

      Hang tu tak layak nok berdebat ngan sapa sapa pun kecuali ngan puak puak sampah dalam PAS & PKR yang dah tentu bodo piang sakan. Kalo hang nok berdialog ngan ahli kmu.net pun mesti hang pasti kantoi punya. Tolong jauh kalo hang ada niat nok berdialog ngan Ketua pemuda UMNO. Ngan Pak Pandir,Pak Kadok ,Si luncai & Lebai Malang layak la ngan hang nok berdebat dah tentu menang sorak yang sentiasa di hangguk hangguk oleh penyokong tuli,bebai tok reti guna akai….

  3. P164 says:

    ko dengar lah Tuan guru ko ceramah dan saranan tu. Dia semua boleh yang peting dapat tawan Putrajaya. X gitu….

  4. Waris Siamang Gagap says:

    Sebenarnya dia seorang yang sangat pengecut. Dia perasan jer yang dia hebat. Kenapa senyap bila dicabar oleh Nallakarupan, Umi Hafilda dan Ezam????. Bab sumpah tu, jangan cakaplah saentero dunia tahu. Apabila terkedu disanggah oleh KJ (tang ni jer aku sokong KJ!!) dalam Parlimen dia tidak dapat menerima kenyataan dan tidak dapat menyembunyikan amarahnya siap sindir lagi. Kalau betul dia seorang pemimpin yang hebat dan bertakwa dia mesti kawal sifat marahnya, bersopan mengeluarkan kata. Ini tidak, pendapat dia saja yang betul dan dia tidak boleh menerima celaan atau pendapat orang lain. Bayangkan KALAU dia jadi PM. Semoga Allah menyahkan dan menjauhkan dia. Cukuplah setakat jadi Timbalan PM suatu masa dulu.

  5. Wong Pin Ter says:

    Tak payahlah nak cabar PM Najib untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim pastinya Najib akan kalah dan Anwar akan menang kerana kebolehan sebenar Najib adalah kemampuan berfikir untuk memajukan rakyat dan negara bukannya berdebat memutar belitkan fakta dan kata-kata demi mengelirukan pendengar debat tersebut sebagaimana kebolehan Anwar Ibrahim. Orang yang pandai berdebat dan berkata-kata ini biasanya berfikir menggunakan kepala lutut mereka atau dalam kes-kes yang lebih teruk berfikir menggunakan kepala X#t&h mereka dan bukan menggunakan kepala otak. Pemimpin seperti ini memang mudah untuk menarik perhatian dan sokongan rakyat namun rakyat yang memilih mereka ini sebagai pemimpin akhirnya menyesal kerana pemimpin sedemikian tidak mampu memberikan fikiran dan idea bernas untuk memajukan rakyat dan negara hanya pandai menyalahkan orang lain atau menumpang tuah idea dan usaha pihak lain yang membawa kemajuan dan kesejahteraan kepada rakyat dan negara.

    • Sudir says:

      setuju.. tak guna asyik nak berdebat.. perlaksanaannya tiada

    • bangKano says:

      Orang yang hebat berpidato memang kaki kelentong,putaq alam,penipu,zalim bagai kan diktator & kaki seks termasuk tibai pungkok jantan. Pi tengok contoh pada pemimpin pemimpin terkenal dunia yang hebat berpidato semua nya kaki seks kalo kahwin mesti ada 4 bini selain pompuan simpanan,zalim lagi bagai kan diktator. Kerja nya asyik melekoh dana rakyat& hasil bumi negara dan rakyat nya terbiaq miskin dan menderita. Ekonomi jatuh,pelaboq tak tak mau nenanam modal kat negara nya takut kena rampas milik negara. Satu lagi ada keinginan nok menjajah negara lain.

      Tak payah nok sebut pemimpin negara mana dok aku maksud kan ,hang pa semua tau kan…..!!!

  6. Mooohyideen says:

    PAsal tak besetuju nak debat??? Takut yer..??

    • selamber says:

      bukan takut..tp Nuar tak berani..hehe

    • penyokongketuanan says:

      Debat dengan Tok guru ajalah. Kenapa dia tak boleh mohon maaf atau menyaman AWSJ. Biar dia beri alasan-alasan kukuh yang boleh diterima. Atau beri sebab-sebab munasabah menerima bantuan kewangan asing seperti Konrad Adreneur dan NDI. Biar semua orang dengar gorengnya kenapa dia perlu ludah muka Tok Guru dan Dewan Ulamak Pas.

      Ya Allah peliharalah kami dari kejahatan mereka yang zalim

      • bangKano says:

        Setakat nok berdebat ngan Tokguru gedebe baik tok payah tak dak hasil. Tokguru tu tau apa hah ? Cakap pasai aama pun dia sasau apa lagi pasai ekonomi,politik & hal ehwal antarabangsa lagi la ia menggelabah. Asyik kena kelentong jerr memanjang…!!!

    • StinGray says:

      kalau lah najib berdebat dgn Anwar, lpas tu najib tanye mane pi jam omega tu, hang rasa la mooo, kat kedutaan mane Aljub tu nk lari…hang rasa kedutaan mane???

  7. terbit fajar says:

    Anwar adalah satu specis haram jadah tak sedar diri yang pastinya sudah telan air baptise kerana rapatnya dia dengan Yahudi.

    Air yang ditelannya membuatkan dia lupa dosa pahal, halal haram. Islam jenis apa kalau menyokong kesama rataan agama. Menyokong murtad. Menyokong Yahudi. Kalau dia hanya gemar bermaksiat, biarkan dia bermaksiat, kerana yang pasti dia akan masok kubur dia, tak berkongsi dengan orang lain.

    Tapi apa yang merimaskan kegiatan maksiat dia menyusah semua orang. menyusah satu negara.

    RPK ada bullet hasil dari didikan nya jugak selama ini . Dia takut dia akan terkena bullet yang dibekal nya memakan tuan.

    Anwar tonjolkan kelemahan nya keterlaluan. Kelemahan nya ialah dia akan percaya cacai nya 100% dan semua cacainya diberi semua / give all.

    Diluar sana yang sedang mengecam hebat dia ialah cacai nya yang pernah tidor sebantal saperti ZulNordin, Zahrain, Ezam, Chandra Muzaffar , Dato Nalla dan list goes on on on and on.

    Tak kan mereka semua ini berbohong dan mereka cipta. Untuk apa ?

  8. tony gunawan says:

    umno bungkuslah??????

  9. semakin terserlah kebaculan Anwar… takut nak bgi RPK join debat sebab ape?.. sebab mgkin akan keluar banyak lgi rahsia2 yg mungkin tak terjawab oleh die….. kenapa sibuk nak suh debat dgn PM?… kononnya kata pencacai ketua lawan ketua… sedangkan Najib takde mase nak debat sebab sibuk uruskan negara…. dan pada mase sama, orang yang sebelum ni duduk kat belakang Anwar contohnya Zul, Ummi ajak berdebat dia tak berani sahut cabaran tu… even KJ sendiri pernah cabar untuk debat… tapi Anwar x berani nak sahut cabaran tu….. haha..

    siapa yang pengecut?…

    saman menyaman adalah kebiasaan bgi Anwar… tetapi dalam isue video seks, penulisan dalam WSJ dan lain2..kenapa tak berani nak saman?… sebab bile saman mungkin akan keluar lgi rahsia2 dan kebenaran yg x menyebelahi Anwar….
    siapa yang pengecut?…

    dalam pada masa sama, bila puak pencacai dah x terlawan dengan kemaraan para blogger dan komentar PRO UMNO.. diorang sibuk post komen lari tajuk la ape lah… hehe…(saje perli)

    israel?…. dah tak terjawab… mase tu la peranan PAS untuk mengeluarkan patwanya yg baru iaitu xpe berurusan dengan yahudi, tapi bukan dengan zionis. cube bayangkan kalau yang cakap macam tu Najib…kompem menyalak semua pencacai PR haram kata Najib pengkhianat islam.

    hahaha…… politik low class PR makin terserlah….. kebodohan pencacai semakin rancak dimanipulasi Anwar penyokong murtad, penyokong seks bebas, berfahaman pluralisme, pengamal seks songsang dan penipu besar.

    • bujuk says:

      RPK bukan musuh sebenar Anwar dan PR. Jadi buat masa ketepikan dulu RPK, esok2 lepas PRU boleh jumpa. Sekarang mod PRU jadi Anwar taknak sebok2 tebas lalang yg. ganggu jalan… masa terlalu berharga untuk menempah kejayaan menguasai PUTRAJAYA.

  10. StinGray says:

    tu jea ke yg hang mampu tulis utk lepaskan kegusaran hati hang tonyXguna….

  11. malay malays says:

    Benda yang boleh di spin (auta) memang dia suka tapi benda yang dia tak boleh.. sure elak habis-habisan. Tak kan tak pernah tengok dia tak jawab soalan wartawan yang mengkantoikannya dan siap marah-marah lagi. Kepada yang ada otak, tak kan tak terfikir macamana lebih dari 40 org pemimpin dan orang kuatnya kuar berama-ramai. Mungkin juga depa tak mampu berfikir dgn baik…. yang bijak pandai pakat-pakat kuar dari PKR, yg tinggal….?

  12. raja kongkiak says:

    PAKAT dok maki hamun sakan puak penyokong PKR dekat boss depa sebab takut nak berdebat dengan RPK. Haaaaaahahahaha….Depa tak tau Nuar dah berapa kali pitam, pening ,muntah ceret beret bila RPK ada dalam perdebatan tuhh. Ada yang kata muka Nuar dah jadik macam kilang kunyit, kuning dan nak jadik hitam dah. Kalau boleh mau dia tefon polis amerika suruah kunci RPK dalam lemari..haaaaaaa hahaha. Aku nak tergelak bila nuar gelabah,demam kuning dan nak sawan bila RPK buat jeling manja..Maklom laaa dulu kan kaaa sama-sama bantu membantu, laaa nih RPK Nuar dah tak leh nak bantu, rahsia Nuar pun dah tertonggel keluar…kacauuu-kacauuu lacauuuu Nuaarrrr…Baru RPK dan pun kecut teloq jadi biji rambutan,belom lagi ezam, eskay..nala….hahah

  13. bujuk says:

    Hehe… semua akui Anwar bijak dan tak mudah terperangkap. Apa guna layan RPK, takda faedah pada rakyat layan orang macam RPK, cakap macam lalang. Tak perlu buang masa jawab fitnah RPK, takda kredibiliti.
    Kalau korang kata Anwar takut nak debat RPK, apakah korang akui Najib takut debat dengan Anwar bila tolak berdebat?
    Atau korang akui Najib bijak sebab mengelak berbuih mulut jika berdebat dengan Anwar walaupun di kelilingi ratusan pembantu yg. sedia menyalurkan maklumat?
    Rakyat tak menunggu2 RPK berdebat tapi menunggu2 hujah Najib bila berdebat. Rakyat nak tau apa rancangan PR dan BN lepas PRU13….

  14. Bulan Empat says:

    Keratan sebuah akhbar di Indonesia

    “Yang pastinya pemimpin rendah akhlak , tidak bermoral dan sering berbohong akan ditolak disini”.

    Itu ialah tulisan wartawan Indonesia yang menjelaskan bahawa rakyat Indonesia tidak pernah membuang masa pada pemimpin rendah moral. Jauh sekali untuk terima seorang pemmipin yang perlakuan seks nya tersebar diinternet. Yang jijik, jelek dan memalukan.

    Malangnya Malaysia lain. Pokoknya jangan ditebang pak.

  15. raja kongkiak says:

    Nuar dah tenggelam punca, penyokong dia dah tenggelam akai..hahah

  16. bujuk says:

    Maklumat terbaru, bukan Anwar arahkan sebaliknya RPK yg. nak mencelah semasa wawancara tersebut dan Anwar tolak…. berbeza dengan kenyataan yg. media keluarkan.

Leave a Reply