Menu Utama

Bila Pula Anwar Nak Letak Jawatan?

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil telah pun mengumumkan perletakan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat  berkuatkuasa 8 April 2012 nanti.

Satu keputusan yang bijak & dialu-alukan ramai pihak.

Untuk rekod, Shahrizat dilantik sebagai senator pada 09 April 2009 hingga tamat tempoh 08 April 2012.

Jika tempoh perlantikan beliau sebagai senator & Menteri dilanjutkan tentu sukar bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak membuat keputusan tepat sementelah lagi isu NFC masih lagi dalam siasatan pihak berwajib.

KUALA LUMPUR 11 Mac – Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkuat kuasa pada 8 April ini apabila penggal beliau sebagai Ahli Dewan Negara tamat.

Bagaimanapun, beliau akan mengekalkan jawatannya sebagai Ketua Wanita UMNO. – UTUSAN

Serentak dengan tindakan tersebut tentu saja bakal memudahkannya untuk berhadapan dengan isu NFC selain menjawab fitnah pembangkang.

Di masa yang sama Shahrizat dapat memberi lebih tumpuan dalam usaha membersihkan kembali nama beliau & keluarga mengikut lunas undang-undang tanpa perlu terikat dengan kekangan peraturan sebagai anggota kabinet kerajaan.

Bagi pembangkang terutama sekali PKR, tentu saja perletakan jawatan oleh Shahrizat ini akan dianggap sebagai satu kemenangan moral bagi mereka walau hakikatnya kemudian nanti akan ada yang bakal berpeluh jantan.

Dalam pada itu, penulis tertanya-tanya bila pula Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Selangor yang bernilai RM1.00 sekarang ini mahu meletakkan jawatan secara sukarela berikutan isu video panas CCTV dengan Chinadoll?

Takkan disebabkan alasan perut boroi, punggung lebar dan tetek labuh sudah lebih dari mencukupi untuk menutup isu Chinadoll itu?

Kalau sayang sangat dengan jawatan penasihat Ekonomi bernilai RM1.00, paling tidak ambillah tindakan yang lebih ke depan misalnya menfailkan saman ke atas ketiga-tiga Datuk T tapi itupun tak dibuat sampai sekarang.

Mungkinkah ada sesuatu di sebalik jawatan RM1.00 itu yang hanya orang tertentu sahaja tahu betapa besar manfaatnya untuk kepentingan politik PKR sebab itu sampai sekarang malu alah untuk meletakkan jawatan tersebut?

Ataupun barangkali, Anwar tidak berani menyaman Datuk T bertiga itu disebabkan kebimbangan yang melampau, risau kot ada sesuatu yang lain pula akan terbongkar jika kes di bawa ke mahkamah?

Apapun kepada Datuk Seri Shahrizat, terima kasih kerana berani mengambil tindakan yang sebegini berat namun percayalah jika kebenaran adalah dipihak Datuk Seri, InsyaAllah yang hak akan menewaskan yang batil.

Paling penting anda ternyata seorang gentlewomen & tahu bila masanya untuk membuat keputusan penting, terbukti Datuk Seri Shahrizat jauh lebih berjiwa besar berbanding Anwar Ibrahim yang hanya layak digelar getelman.






54 Komen to Bila Pula Anwar Nak Letak Jawatan?

  1. Anak_Nogori says:

    jangan mimpilah Anwar akan letakkan jawatannya..orang tak ada moralnya memang macam tu lah perangainya.

    dan bayangkan orang macam ni jadi PM…nauzubilah.

    • Moooohyideen says:

      Org yg bom org tu ade moral kah? yg curi billion2 tu ada morl kah??

      Aku agreee gambar di atas is DSAI lookalike…that is why depa hire mamat ni tapi tak berani ambik dekat..sbb bukan the same person…

      Pasal polis tak boleh siasat kah??? Tunggu mykemut ni siasat??

      Bawah ni kisah RM2,200,000,000.00:

      KUALA LUMPUR, March 10 — The Bar Council will deliberate next month concerns raised by its members today over allegations of “conflict of interest” in the RM2.2 billion highway contract awarded to firms linked to a former chief justice and an Umno lawyer.

      Council president Lim Chee Wee said a number of members had contended during today’s annual general meeting (AGM) that the award could have been inappropriate, particularly if rumours that it was granted as a reward in exchange for Perak’s fall were proven true.

      “The concern raised was whether it was appropriate, whether the retired CJ did benefit from this contract… whether or not the perception that (the award) might have been given by the government as reward was correct.

      “Because one of the issues raised was that retired judges should not be given such substantial financial rewards by the executive,” he said.

      Lim, however, stressed that the matter is still speculation and the council cannot offer its further opinion until more details are known.

      “The incoming council will look into the matter further… I am not going to pre-empt the wisdom of the council (till) then,” he told a press conference here, adding that the next council meet will be held on April 7.

      Opposition lawmakers have been railing against the lucrative RM2.2 billion contract for the construction of the 50km-long Kinrara-Damansara Expressway (Kidex) to companies owned by Umno lawyer Datuk Hafarizam Harun and the wife of former Chief Justice Tun Zaki Azmi.

      The companies in question are Emrail Sdn Bhd and Zabima Engineering Sdn Bhd. Hafarizam is a director in both firms while Zaki’s wife, Toh Puan Nik Sazlina Mohd Zain, is a director in Emrail.

      The issue was first broached by controversial blogger Raja Petra Kamaruddin who raised the possibility that the lucrative contract could have been a reward to the duo for allegedly helping deliver Perak to the ruling Barisan Nasional (BN).

      Lim noted today that “there is nothing to stop a lawyer from being a successful business person” but admitted that links tying Hafarizam, his directorship in the company and his role in the Perak crisis had caused concerns to be raised.

      Perak fell to opposition hands during the tsunami of Election 2008 but was recaptured by BN during a yearlong constitutional impasse that ensued when three PR lawmakers left their parties to become BN-friendly independents.

      Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin recently insisted that the Kidex contract was awarded to only the most “qualified” companies and rubbished claims that it was due to political reasons.

      • Cfu says:

        Moo kalau gambar tu DSAI lookalike kenapa Anwar tak saman Datuk Eskay?Bagaimana kalau muka macam hang, nak saman tak?

        • neutron says:

          Mamak tunggu tunggu juga ini kes video…itu gambar atas muka mirip DSAI la tapi apapasal inikes tarak jalan ha??… lagi satu kita worang Islam jangan jadi saksi FASIK… suda suda la macha menuduh worang zina…

          • nohoma says:

            Kamu nak tuduh Anwar di bawah seksyen dan undang-undang mana ? Pertuduhan mestilah adil terhadap kedua-dua pelaku zina. Jangan hendak menganiaya orang islam tetapi bukan islam terlepas dari tuduhan ? Rajin-rajinlah menyelak naskhah perundangan sama ada sivil atau syariah untuk mencari jawapannya bukan ikut emosi benci pada kerajaan.

          • selamber says:

            saksi bole bersalah..tp penzina tak bersalah ye..hehe..apa punya mamak

          • raplahjingaa says:

            dey aneee…apa kena mengena hang dengan politik malaysia ? mahmohan singh apa cerita ?

      • fabregaz says:

        lookalike la psl mmg dia..haha

  2. Moooohyideen says:

    Buat per DSAI nak letak jawatan???

    Tapi kenapa pulak Kak Jat letak jawatan yer..???

    • P164 says:

      seoarang pemimpin yang berhati mulia dan bertanggungjwp akan mengundurkan diri apabila ada isu yang difitnah dan dikaitan denganya…jangan smpai dh terbongkok-bongkok n jadi pemimpin yang dipimpin pn x sedar lagi…

    • selamber says:

      sbb Nuar un ada kemaluan jd akalau ada kemaluan letak la jwtn..tp dia tak peduli pun dgn kemaluannya..hehe

    • StinGray says:

      Anwar tu, letak jawatan ke atau tidak sama jea….dlm berjawatan dia meliwat, tak berjawatan pun dia meliwat…kan ke dia tu peliwat…..mooo2

    • nohoma says:

      Anwar perlu letak jawatan berkaitan perbuatan salahlaku berzina dengan cinadoll dan satu dakwaan ia mempunyai beratus-ratus juta dolar dalam akaun Bank of Israel sampai ke hari ini dia tetap membisu untuk beri respons terhadap dakwaan itu. Kenapa ?

      Tentang Shahrizat pula ia mengundur diri dari senator & menteri kerana tempoh kontrak sebagai senator sudah hampir tamat mulai 8.3.2012. Memang wajarlah ia bertindak sedemikian takkan hendak tunggu Najib sambung kembali kontrak tersebut berikutan kes NFC semakin panas ketika ini. Mat Sabu pun pun tak mau letak jawatan bila kena tangkap khalwat dengan isteri sahabat seperjuangannya di bilik Hotel Perdana Kota Bharu beberapa tahun dulu..kenapa…?

  3. tukul says:

    pilihlah BN kerana BN lebih baik dari PR

  4. Cfu says:

    Jawatan Anwar tu jawatan sepanjang hayat. Macam Nik Aziz juga ketegaq tak mau turun.

    • Moooohyideen says:

      Awwar pegang berapa lama??? 22 tahun sampai…malah Samy vell lagi lama dari 22 tahun…

      Ada Pemimpin PR kaya raya macam pemimpin umno??? Kalau kaya boleh hantar audit , kita tengok sumber kekayaan dia…

  5. […] ini pun penulis terlihat sebuah blog pro UMNO disini telah menggunakan isu pengunduran Shahrizat ini untuk mendesak Anwar pula meletak […]

  6. penyokongketuanan says:

    Anwar jangan letak jawatan. Kalau dia ada kat atas senang nak target. Kalau dia turun susah sikit lah. Biarkan dia kekal sebagai ketua umum yang tak pernah diundi.

    Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

  7. tony gunawan says:

    PKR: Shahrizat cuba perdaya rakyat!
    berpaut pada kedudukan menteri sehingga ke saat akhir!
    perut sudah makan kenyang-kenyang!

  8. neutron says:

    KUALA LUMPUR 12 Mac: Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation (NFCorp), Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail akhirnya didakwa dalam kes membabitkan penyelewengan projek lembu itu.

    Beliau yang juga suami kepada menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat- Datuk Seri Shahrizat Jalil didakwa di mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, atas empat pertuduhan.

    Dua daripadanya adalah pecah amanah mengikut Seksyen 409 Kanun Keseksaan manakala dua lagi adalah mengikut Seksyen 132 Akta Syarikat.

    Dua pertuduhan pertama itu adalah atas kesalahan menggunakan RM9,758,140 dana National Feedlot Corporation (NFC) untuk membeli dua unit kondominium di kompleks One Menerung, di Bangsar, pada 2 dan 4 Disember, 2009.

    Kesalahan berikutnya pula membabitkan pemindahan RM40 juta dana NFC kepada National Meat ands Livestock Corporationgara, dari 5 Mei hingga Nov 16, 2009.

    Dalam kedua-dua kes, Mohamad Salleh didakwa menggunakan dana tanpa kelulusan mesyuarat agung tahunan NFC.

    Beliau bagaimanapun memohon untuk dibicarakan dalam empat pertuduhan tersebut.

    Mahkamah kemudian membenarkan beliau dikat jamin sebanyak RM500,000 dan memutuskan kes akan disebut pada 14 April ini.

    KEPADA KAK IJAT BERSABARLAH… KEPADA CACAI AMENO BERSABARLAH… SOKONGLAH HINGGA REBAH…FIKIRLAH MACAMANA NAK SPIN LAGI…KAH..KAH….

    • penyokongketuanan says:

      Apa khabar Rafizi sekarang? Dah kena tindakan ke belum? Sampai hati dia mengheret Pakatan Rakyat menghentam pertunangan anak PM dengan dengan kertas quotation aje. Orang Pakatan tak sedih ke dibawa sama ke kancah fitnah?

      Ya Allah selamatkanlah kami dari kejahatan mereka yang zalim

    • raplahjingaa says:

      laaaa…aneee, dah la tu hang dok mengarut..cuba hang pikir pasal politik negara tumpah tanah hang…khabarnya kat India 40% drp ahli politik hangpa ada rekod jenayah…betul ke ?

      hehe…

  9. Bulan Empat says:

    iSHH, Ishh, Ishh… fitnah , fitnah. Manusia sesuci Anwar yang dianugerah _____ yang takut bersumpah, yang takut nak saman Datuk T, yang masih berhutang cerita jam Omega, yang iktiraf israel… sanggup ‘difitnah’ sebegini rupa.

    Alanglah berdosa nya.

    Maksud aku memang Anwar hidupnya penuh noda.

  10. Insaf says:

    Trima kasih Slamber yg trima ana dlm KMU.W/pun ana bekas ahli PAS, ana akan cuba beri komen yg bernas . Perjuangan ana dlm UMNO baru bermula, & akan cuba yg terbaik. HIDUP UMNO, MAMPUS PAS!!!!!!

  11. bujuk says:

    Apa jawatan yg. nak suruh Anwar letak jawatan? Korang nak bagi najib jawatan ketua pembangkang ke? Tunggulah PRU13, lepas tu Anwar akan bagi pada Najib… ok.
    Apa kesalahan jenayah yg. Anwar buat hingga korang mintak dia letak jawatan? Takkan korang percaya pada saksi tak bermoral yg. persoalkan moral orang lain? Korang boleh terima orang mabuk jadi saksi ke… mahkamah pun tolak orang mabuk jadi saksi. Takda kredibiliti, tak boleh dipercayai. Pergilah seluruh dunia semua sama…

  12. StinGray says:

    Bujuk…hang tak teringin ke puak PAS hang jadi PM…hang tak percaya dgn ulama2 hangpa yea….hang sibuk sgt nk angkat peliwat tu jadi PM, sampai hang ketepikan ulama2 hangpa….

    ulama2 hangpa tak bleh nk manage negara ke…kata nak negara islam….bodoh sangat ke ulama2 hangpa ni sampai ari2 hangpa menjilat kaki Anwar tu…

    • bujuk says:

      Awatnya… hang jeles ka?
      TGHA mampu jadi PM yg. baik dan hebat tapi untuk permulaan mungkin Anwar lebih sesuai dengan masyarakat majmuk m’sia. Macam TunM pilih Paklah jadi PM dulu, walaupun najib lebih kanan dan d percayai tapi tunM pilih Paklah sebab dia lebih sesuai masa tu. Sebab tu 2004 BN menang 90%…. bukan sebab Paklah terbaik, tapi paling sesuai untuk redakan amukan rakyat dengan kezaliman tunM.

      • StinGray says:

        Hang ni kalau tak merapu tak sah bujuk…pak lah dan najib tu dari parti yg sama….pok nik dgn anwar tu sapa yg PAS sapa yg PKR….oooo maksud hang pok nik rasis la yea….cian org tua kutuk tu…..hang ampu dia tp hang angkat org lain utk jd PM….sekali lagi….cian org tua kutuk tu…..

        • bujuk says:

          Apa masalah UMNO kalau PAS setuju Anwar jadi PM? PR mempunyai tanggungjawab yg. sama untuk membawa negara dan rakyat keluar dari tempurung ciptaan UMNO. Supaya rakyat dapat lihat dunia sebenar yg. lebih luas dan indah.

          • selamber says:

            adusss!!..dunia je indah..tp hati semuanya jd gelap..hitam..hehe..nampak sgt la liberalnya perjuangan korang..dunia semata2..apa akan jd dgn melayu islamnya?..mintak2 jauhkan la malapetaka ini hendaknya…

          • raplahjingaa says:

            pakatan haram ada tanggungjawab ? tanggungjawab apa tu bujuk ? dah nama pun pakatan haram….yang haram ni. mana ada yang elok !!

            macam hangpa !!

  13. bujuk says:

    Apa bila UMNO makin diasak, terpaksalah guna isu lama untuk menyerang… kesian.

  14. djray says:

    kalau pakar dari luar negara yg telah membangun kata 99.99% it is DSAI, tapi penganut PKR kata tipu.. maka dah sampai masa penganut2 ni jumpa pakar sakit jiwa.. sebab dah jadi bebal sangat

    • bujuk says:

      hang pembohong.. pakar hanya kata video tulen bukan lelaki dalam video tu tulen.

      • selamber says:

        ko pun bodoh..kalau dah dah video tu tulen dah tentu pelakonnya juga tulen..bukan superimpose lg..ape daa..bis tu eskay yg masuk sama mcmna bole org yg betul pulak..hehe..alasan kartun la ko ni bujuk

      • StinGray says:

        lawak bodoh dari bujuk…kalau dah video tu tulen, jantan dlm video tu pun tulen la bodoh….nak spin jugak mat khawarij ni…anwar tu bapak hang ke???

      • pasdaplaknat says:

        Punya LEMBAM pemikiran si bujuk balaci ngok ni. Bila dh video tu tulen maknanya tiada modifikasi, jdnya rupa si beruk tua itu juga adalah tulen..

        rupa + body language (gerak geri badan) jika dilihat bg org yg selalu lihat berok tua itu berceramah (mcm aku dulu2) skali je tgk sedutan video tu boleh sahkan itulah GERAK GERI Nuar.. hanyunan tangan cm ‘longlai’ tu natural Nuar punya body language.

        SO, jgnlah nk jilat lg kotoran yg dibuat oleh Nuar, lebih baik ko diam je bujuk ngok.. nnt tak pasal2 ko tumpang dosa pelaku, si pelaku pn x ‘pulun’ bersihkan nama, ko pulak yg lebih2..

        dlm Islam WAJIB pelihara maruah jika tk bersalah, sehingga diharuskan bersumpah bersandarkan atas nama Allah sbg jalan terakhir penyerahan diri jika rasa difitnah..

        ADAKAH si NUAR Laknat tu berbuat mcm itu?? fikir2lah..

  15. Cfu says:

    alhamdulillah, kami semua mengalu-alukan anda saudara INSAF menyertai perjuangan UMNO menegakkan Islam . Jom kita pakat-pakat pi serang PAS & sekutu2 haramnya.

  16. Anti Ungrateful Immigrants says:

    Anwar ni imam mahdi lantikan puak2 celaka PKR & penganut2 agama PAS, mana boleh letak jawatan. Sama dengan nabi nik najis, nak pegang jawatan sampai kojol. Makin lama wakil2 DAJJAL ni hidup, makin jahanam Islam & Melayu kat TANAH MELAYU ni!

  17. Lendir says:

    Anwar jadi PM, Mat Sabu jadi timbalan…. sesuai sangat…. hehehe.
    Errr… Ostad Bad? Lantaklah korang…

Leave a Reply