Menu Utama

Akhbar Cina: Khalid Pengecut, Bubar DUN S’gor Selepas PRU13

AKHBAR berbahasa cina Sin Chiew Daily (laman 1, Edisi Kuala Lumpur/Selangor) semalam melaporkan Menteri Besar Selangor, Khalid Gagap bahawa DUN Selangor hanya akan dibubarkan selepas Pakatan harami memenangi pilihanraya parlimen (dia nak sebut Pakatan menang diperingkat persekutuan).

Menurut akhbar tersebut, Pakatan harami selesa dengan pembubaran DUN tidak sama dengan pembubaran parlimen. Akhbar sama turut memetik bahawa Khalid yakin Pakatan harami akan menang 30 dari 56 kerusi DUN.

Perghh…dalam dia kata Pakatan hebat sana sini, hanya ramal menang 30 dari 56 kerusi?  (Maksudnya Pakatan harami hanya berlebih 4 kerusi sahaja daripada BN – mengikut jangkaan Khalid).

Penulis sudah lama tahu, pembangkang cukup hebat dalam bab propaganda.  “Kita boleh menang”, “kita yakin kekal kuasa di Selangor” dan sebagainya tapi dalam masa yang sama ambil keputusan untuk tangguh pembubaran DUN selepas pilihanraya umum berlangsung.

Awalnya dahulu, Khalid kata DUN Selangor hanya akan dibubarkan selepas Jun 2012 – memberi indikasi kalau PRU13 dijalankan selepas Jun, DUN Selangor juga akan dibubarkan sekali.  Kononnya nak melaksanakan bajet dan sebagainya.

Tapi kali ini indikasinya berubah, kalau PRU13 dijalankan selepas Jun sekalipun, Selangor akan hanya bubar DUN selepas PRU13 selesai – itu nak diberikan apa alasan pulak?

Penulis tak nampak alasan lain selain menunjukkan bahawa Pakatan harami tidak yakin untuk menang di Selangor, dia propa saja besar.

Semua perlu ingat. bila semua ramalan mengenai tarikh sebenar pilihanraya umum oleh Pakatan haram tidak berjaya diteka, mereka menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib sebagai pengecut, tapi sekarang, dunia melihat siapa dia sebenarnya yang jadi pengecut.

Bukan kita tapi dia.

Dari sudut positifnya, ini adalah petunjuk yang kuat mengatakan bahawa BN dan UMNO sedang mendahului persaingan untuk menjadi kerajaan semula di Selangor.  Penulis yakin, bukan setakat di Selangor, di negeri-negeri yang sedang diperintah pakatan harami, keadaan sama sedang berlaku.

Walaupun Pulau Pinang, keadaannya agak seimbang, tapi percayalah, BN akan menang besar kali ini.

Penulis sebenarnya boleh bahaskan isu ini (mengadakan pilihanraya berasingan) dari sudut pakatan harami yang sibuk mendakwa mereka prihatin dengan wang negara, tapi sebenarnya merekalah yang paling banyak menghabiskan wang rakyat apbila merancang membubarkan DUN tidak sama dengan pembubaran parlimen.

Tapi itu penulis biar untuk rakyat menilaikannya.  Lagipun keputusan membubarkan DUN adalah terletak di tangan DYMM Sultan dan Yang dipertua Negeri tersebut, bukan di tangan Menteri Besar.






34 Komen to Akhbar Cina: Khalid Pengecut, Bubar DUN S’gor Selepas PRU13

  1. Mooohyideen says:

    Hello…kat Klang Valley ni kaw org celik dan berilmu ni kita tak risau. Tapi pesal najib sampai skg takut nak announce PRU??? Tak payah le pakai alasan ‘itu perogative PM”.

    • randomsee says:

      bab pilihanraya ni, nik ajis cerdik bwertingkat berbanding si gagap ini…kecerdikan nik ajis adalah ia mengetahui jika tidak dibuat serentak…maka jentera 1Malaysia akan berpusat di negeri kelantan…maka yang demikian dia melakukan serentak dengan pusat….tapi tak apalah kalau dah MB gagap berkata sdemikian….senang nak leburkan mereka nanti

      • jebat says:

        OTAK PENCACAI PAKATAN HARAM..KALAU NAJIB LEWATKAN PRU MARAH GILER..TP KALAU KHALID LEWATKAN TAK APA..HE..HE..BIJAK SUNGGUH..

    • pasdaplaknat says:

      Terketar2 nampaknya pencacai2 PR menantikan tarikh PRU..sbb tu lg lama lg tersiksa jiwa mereka..
      dn skrg ni gred persediaan mereka menghadapi PRU13 semakin jatuh…masalah ketidak sefahaman.. gila kuasa, peyelewengan dan racist pelampau2 Cina KAfir DAP yg tiada respect langsung pd bangsa lain dlm pakatan akan menghasilkan seribu satu masalah berterusan wpun mereka cuba menipu rakyat konon semuanya ‘beres’..

      itulah hipokrasi PR yg membahayakan rakyat.
      Rakyat tidak merasai kedudukan sebenar mereka melainkan sentiasa ditipu..

    • UMUR 15 TAHUN says:

      Bodo gak kooo nehhh

  2. tengkudin says:

    tu tanda kalid gagap takut hilang kuasa MB la tu..hehehe..

    awat takut sangat PR selangor?? tak yakin diri sendiri ke?? hehehe

  3. Lembu Fidlot says:

    Suruh Najib bubarkan palimen terlebih dulu. malu mendapat piem yg naik kut pintu blakang. yg haram tu umnu siap dengan lembu fidlotnya

    • tengkudin says:

      bubar memang tetap bubar..tapi PR ada berani ka kalau PArlimen bubar?? heheheh

    • StinGray says:

      hehehhe..setahu aku yg sibok nk jd PM tu yg suka naik ikut pintu belakang…hang tersasul ke lembu….

    • pasdaplaknat says:

      Insya Allah PM akan bubar..PRU13 bakal sampai.. BN konsisten dengan kerja2 untuk rakyat..yg aku risau PR nnt xboleh terima penolakan rakyat secara besar2an.. mula buat rusuhan atau fitnah baru pulak?

      PM mesti bersedia kemungkinan2 keganansan yg bakal dicetuskan oleh puak desprate PR ini Insya Allah mereka akan kalah teruk..

      Penolakan rakyat berlaku secara menyeluruh skrg.. silalah turun bertemu rakyat.. pencacai2 PAS yg sgt totok dan hijau darah pun ‘kelu’ nk berbalas hujah.. modal melawan sudah negative..

      so.. hanya pencacai2 PKR yg masih bodoh lebih dr keldai jadian..bermimpi2 indah..

      hanya dgn isu fitnah NFC mereka mengidamkan kerusi Putrajaya? hahahaa.. kasihan2.. org2 sakit mental semakin byk dlm PR..

      teruskanlah melembukan diri utk Anwar..
      minumlah air kencing Anwar byk2..pencacai2 PR ooi.. Moo..Lembu Fidlot..

  4. tony gunawan says:

    adamyan ini hanya pandai berbohong saja!masih ingat pru-12 bn nak 0 pembangkang di parlimen malah asyik nak tawan kelantan ,hahaahahha lepas keputusan keluar???????? semua orang pun tau tak payah cerita! umno bungkuslah !

    • jebat says:

      MOOO 16 SEPT DAH BERLALU..AKU TENGOK NAJIB DUK PUTRAJAYA LAGI..SO..SIAPA YG KENA KENCING…

    • Hero Tamil says:

      hikhikhikhikhikhik…
      BN nak aja…..nukan BN kata boleh dapat.

      Sorry lah, kalau nko masuk kmu sebelum PRU 12…telahan kami jauh lebih realistik.
      Kamu bukannya buta tuli macam nkorang.

      Anyway, mimpi lah nkorang lagi….Dollah Badawi, PM paling sengal, Presiden UMNO paling sengal pun nkorang tak leh nak kuasai kerajaan pusat. Inikan pula yang jauh lebih bijak dari Dollah Badawi…

      hahahahahahahaha….well, you can always play with yourself…Happy 16th September…lalalalalala

      • pasdaplaknat says:

        hehehe ye tkye jgkan.. the lowest gred of BN’s PM pun mereka xboleh tumbangkan.. itu tera kaki tidur punya PM pun mereka failed.. inikan pula Najib yg berhempas pulas kerj auntuk rakyat.. entah waktu bila dia tidur pulak yg kita risaukan..

        Insya Allah.. gelombang penolakan besar2an PR sudah dirasai..bg kita yg menyokong kerajaan…teruskan doa setiap hari dan usaha berterusan pd peringkat yg termampu..

        PRU13 kita mesti tumbangkan PR..jika tidak DAJJAL akan MEMBIAK dibumi bertuah ini..kita pasti menyesal hingga akhir hayat..

        Jgn leka lg dgn..marilah kita bantu UMNO BN di peringkat yg kita mampu.. bala dan mudharat besar berada depan kita.. nk tknk hanya UMNO BN shj yg terbaik pd masa ini…INSYA ALLAH!!

        • yon76er says:

          HIDUP BN ..HIDUP UMNO..HIDUP MELAYU..HIDUP 1MALAYSIA……………PI MAMPOS PR..PI MAMPOS PKR..PI MAMPOS PAS..PI MAMPOS DAPigs……

  5. Anak_Nogori says:

    Najib bukan macam Khalid..takut bayang2 sendiri.

    Nanti PR kalah PRU13..mula la kedengaran..pengundi hantu…pilihanraya paling tidak bersih..BN main kotor…bla bla bla..hakkkkkkkkkkkkkkk tuihhhhhhhh.

  6. tony gunawan says:

    undi bn nak bawa khir toyo kembali lagi!!!

    • pasdaplaknat says:

      better berribu kali dr si gagap sekular tu..penasihat agama dia kaki betina..
      penasihat ekonomi dia kaki jantan-betina..
      malu lah weiii balaci PR..uweekk..

    • yon76er says:

      PROVOKASI yang dah BASI…….mcm TEMPei BASI lah Tony…

  7. tony gunawan says:

    jebat 16 september gagal kerana MP bn yg mahu belot sudah dihantar ke taiwan!

    • HackerXP says:

      aik.. bukankah hang cukup marah time wakil PKR & DAP lari jadi Bebas menyebabkan kerajaan DApPas hancur?

      dulu ada nampak satu gambar sorang tua pegang bendera Palestin terbalik tanda bantahan kejatuhan kerajaan DAaPas Perak, kesian pakcik tu kalau dia tahu hang setuju lompat melompat jadi acara tahunan.

      skang hang dah declare setuju ka acara lompat melompat demi mengejar kuasa?

      • pasdaplaknat says:

        biasalah puak2 dajjal ni..
        kalau puak mereka keluar dr lubuk mereka..itu salah..diugut di maki hamun..
        mereka shj yg boleh lompat2.. keje xde..so lompat je lah..

      • yon76er says:

        Indon nie cepat lupa sejarah Bro…dan cepat lupa diri yg dia memumpang kat negara kita nie..DASAR PENDATANG HARAM

  8. Pro BN says:

    khalid ni memang pengecut nak bubarkan DUN takut pulak…kata yakin dapat mempertahankan Selangor dapat sokongan….so kenapa takut sangat dan buat delay bubarkan ? rasanya ada lagi yang dia tak habi pulun kat Selangor ni…nak habiskan duit kerajaan negeri dulu sebelum PRU13 ni….mcm rakyat tak tahu…kalau gentla dan kata ada sokongan rakyat…sila kan ker TRACK?

  9. danielgks says:

    Tarikh PRU sepatutnya satu tarikh yang tetap yang perlu diadakan setiap 4 tahun. Cara Malaysia memilih tarikh PRU adalah tidak adil sekali, dimana kerajaan hanya akan mengadakan PRU apabila kesemua jentera pilihanraya sudah bersedia serta populariti PM tidak berapa terjejas.

  10. dacing says:

    Tujuan mb selangor sepenggal ni sebenarnya nak wujudkan ketidakstabilan politik dalam negara.

    Orang nak lepas pru, tumpukan perhatian membangunkan negara, bukan sibuk berkempen lagi utk pilihanraya.

    Nyahkan pakatan jijik!

    • pasdaplaknat says:

      mereka pengecut dan takut..sbb mereka tahu mereka tiada krediabiliti..dan keyakinan dgn rakyat..

      kalau kita study prepare elok2.. kelas attend full, test semua ok.. assignment dgn kuiz full mark.. final exam pasti confident..bertawakkalah sbb dh usaha..

      org yg gelabah mase nk final exam ni dia tahu dh nk failed sbb asyik main je..tuang kelas..meniru test..study last minute….xready sejk awl2 sem lg…haha analogi mudah je..

      U FAIL to PLAN..U PLAN to FAIL

  11. Orang kampung says:

    tak payah nak kecuh2 pengundi dah ada ketetapan dlm hati masing2 nak beri undi kat siapa.buatlah bila pun tak kesah kerana pengundi bukan bodoh sebagaimana yg pemimpin politik anggap kami dah bersedia kempen lah dgn apa cara sekali pun undi kami dah tentukan.

    • pasdaplaknat says:

      Btul tu Insya Allah yg pasti seluruh keluarga aku dah tetapkan undi swing ke UMNO-BN sepenuhnya sebagai menebus kemabli kesilapan emosi PRU12..

      Insya Allah..moga2 pertolongan Allah kembalikan kekuatan buat UMNO BN–serik dh weii dgn isu2 gila menyakitkan hati sepanjang PRU12 lalu..

      Pakatan Gila=PR

  12. yon76er says:

    Kesian siINDON bersaorangan diri pempertahankan siKhalid Gagap..mana pi bujuk, c4@AHJ dan siMoooo@Lembu??????

    • pasdaplaknat says:

      pencacai lain yg ‘cerdik’ sikit dr Tonik tu pun xde selera nk mempertahankan si gagp tu… dahle gagap lepas tu lemah.. dayus punya MB!

    • pasdaplaknat says:

      Hhehe..pulun sorg2..pencacai lain yg ‘cerdik’ sikit dr Tonik tu xde selera dh nk mempertahankan si gagap tu… MB dayus dan sekular!

  13. OrangPekan says:

    Walau bagaimana pun Khalid tak dapat mempertahankan jawatan MB nya. He is MB for 1 term only lah. Kalau PR kalah, memang lah dia out, kalau PR menang pun(nauzubillah), dia tak kan di pilih. So dia kena prepare & rancang hidupnya selepas PRU13.I think he knows it very well.

  14. UMUR 15 TAHUN says:

    bijak sunguk ko nehhh

Leave a Reply