Menu Utama

Ugut Nak Bom PM: Mahasiswa Rosak Akal Dek Pembangkang

Penulis ketawa besar bila baca seorang penuntut Universiti Sains Malaysia (USM) mengugut mahu mengebom helikopter yang dinaiki Perdana Menteri dalam kunjungannya ke Universiti itu nanti melalui laman sosialnya (twitter kalau tak silap).

Memang dalam Malaysia ini belum ada kejadian seumpamanya berjaya dilakukan sebelum ini, tambahan pula memikirkan tahap SEGELINTIR budak-budak Universiti yang mudah dibodoh dan diperbodohkan oleh banyak pihak, terutama sekali pembangkang.

Tapi ada pertama kali untuk setiap perkara dan tidak hairan kenapa pihak keselamatan mengambil serius ancaman tersebut dan dilaporkan telah pun menangkap pelajar tersebut.

Lebih lagi dalam keadaan sekarang bila seminggu lepas berlaku letupan dikawasan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang bertujuan menimbulkan kekecohan sementara menanti keputusan perbicaraan Anwar Ibrahim, sudah tentu ancaman bom ini perlu diambil tindakan serius.

Penulis menyokong tindakan tersebut, tambahan pula ia membabitkan pemimpin utama di Malaysia yang banyak berjasa kepada rakyat melalui pelbagai nikmat seperti bantuan persekolahan RM100, bantuan Rakyat 1Malaysia, subsidi minyak, tol dan sebagainya.

Dalam masa yang sama, penulis nak mengajak pembaca memikirkan semula apa keadaan yang mendorong budak bodoh dari USM ini sehingga berniat nak mengebom helikopter dinaiki Perdana Menteri.

Penulis tidak nampak yang lain melainkan semua ini adalah hasil politik kebencian yang ditanam pembangkang dijiwa anak muda hari ini sehingga menjadikan otak mereka rosak.  Anwar dan Pakatan sudah tentu gembira dengan berita ini kerana itu menunjukkan bahawa doktrin mereka membasuh pemikiran budak-budak ini dengan politik kebencian melampau terhadap Perdana Menteri telah berjaya.

Banyak bukti menunjukkan bahawa penentangan Anwar terhadap Perdana Menteri adalah penentangan peribadi, bukannya penentangan politik yang diharuskan dalam demokrasi.

Anwar nak mengelak macam mana?  Dunia pun tahu bagaimana dia menuduh Perdana Menteri dalang dalam konspirasi meliwat Saiful Bukhari, ini disebut secara panjang lebar dalam hujah bela dirinya yang dibuat dikandang orang salah (bukan kandang saksi).

Sedangkan kalau benar Perdana Menteri dalang, tidak mungkin Anwar boleh dibebaskan dari Mahkamah minggu sudah.  Disebabkan keterlanjuran itu (menuduh Perdana Menteri), banyak pihak dalam dan luar negara sudah hilang keyakinan terhadap Anwar walaupun dia masih bermimpi indah akan menguasai Putrajaya.

Selain itu, Anwar juga menuduh Perdana Menteri terlibat dalam kes pembunuhan Altantunya sedangkan dia gagal membawa sebarang bukti saintifik melainkan Akuan Bersumpah yang boleh dibuat sesiapa saja.  Apatah lagi bila individu yang buat Akuan Bersumpah itu sudah lari menyuruk di London.

Penulis bimbang dengan nasib generasi muda akan datang jika keadaan ini berterusan dan lebih teruk lagi, menjadi budaya.  Ini belum lagi penyakit homoseksual yang nak di’legalize’kan oleh Anwar benar-benar menjadi kenyataan.

Itu menunjukkan bahawa, dalam keadaan yang semakin mencabar ini, AUKU itu perlu diperketatkan lagi, bukan dipermudahkan atau dihapuskan terus.






61 Komen to Ugut Nak Bom PM: Mahasiswa Rosak Akal Dek Pembangkang

  1. bobman says:

    anwar adalah barah/virus yg merosakan minda generasi muda. hapuskan barah itu…. sebelum

    • mRsTURDY says:

      Amat bahaya apabila generasi muda negara disemai dgn sikap membenci pemimpin2 negara..! Pihak berkuasa mesti memastikan pelajar2 spt ini tidak diberikan tempat dalam perkhidmatan kerajaan kelak..!

      • pasdaplaknat says:

        mmg ini yg si Anu-war dajjal berupa manusia tu MAHUKAN! Free Malaysia.. FREE SEXS, FREE ACTION, FREE RELIGION..no LAW..only BARBARIAN ‘LAW’!!

        skali skala pikir kalau skelip mata boleh bg An-war jd PM kejap..pstu kita buat full re-payment mcm yg dia mahukan spr skrg ni.. kita huru harakan sepenuhnya Malaysia, buat demoa hari2, provokoasi, ugutan, jika PR perintah..baru FAIR n SQUARE!

        baru dia rasa balik apa yg dia buat skrg!

        • C1 says:

          wajib cuba…. lkita bagi dia jadi PM kejap tengok yer…

          • hahah… tak payah nak cube2…. sekarang ni pon dah nampak ape yang die nak buat… memang nak bunuh negara la kalau bagi anwar jadi PM… dah la moral buruk…

          • selamber says:

            JANGAN..la nak cuba2 konon…ko ignt ni perkara main2 je ke c1..jgnn jd bodoh

          • pasdaplaknat says:

            hahaah..SAH GAYCLUB Nuar ade kt sini..!
            C1 ni mmg clubmate Anu-war Al-Dajjal..
            cikit je provoks psl Nuar terus syokk.. kluar WAJIB cuba..(Nauzubillah)

            Anu-war adalah lebih dhsyat dn bahaya dr yg kita tahu.. tanyalah Hasan Ali.. beliau mangsa terbaru Anu-war laknat..

            siri jelajah ke seluruh negara beliau akan lakukan utk terangkan kebenaran..

            PAS terang2 sudah dan sedang DILIWAT oleh pemikiran ANu-war!

    • sungai siput says:

      hindu terrorrist

  2. Bulan Empat says:

    Ternyata budak budak ini semua sudah dipanaskan semangat mereka selepas minda mereka dirosakkan dengan api kebencian yang tinggi. Maka bertindak lah mereka, bercakaplah mereka dengan membuta babi.

    Sama ada dia pakar bom ke, atau pelajar akedemik yang belajar disitu semata mata untuk lulus periksa dapat sijil untuk cari kerja, tapi mereka semua ini harus disedarkan bahawa menyebut perkataan ‘bunuh’ walau dalam pertengkaran kecil , bolih didakwa dibawah kanun keseksaan yang berat hukumannya.

    Ugut nak tempeling, nak tumbuk, nak sepak bolih lepas. Ugut nak bunuh kawan ke, girl/boyfriend ke, lagi parah mengugut pemimpin No. 1, kedalam lokap kau masok dulu. Cerita kemudian.

    Kita merayu kepada polis masa dalam lokap nanti tolonglah picit buah budak itu biar dia terpekik terlolong. Supaya pekikan suara dia sendiri nanti bolih masok terus keotak dia . Semoga selepas itu dia tak terus jadi bangang.

    • selamber says:

      Macam SIAL…mcmni yg dikatakan golongan terpelajar..ajor je budak terpelajr yg kurang ajar ni..BANGANG tul..

      • pasdaplaknat says:

        aku mintk sgt ABG POLIS (ayat2 betina PAS 901) ajar budak ni.. mentah, belum kenal kesengsaraan..so berani lah ckp pasal BOM..
        ajar bg kluar sikit sakit tu..haha baru tahu hargai keamanan..

  3. OrangPekan says:

    Aku rasa budak ni dak terkencing dan terkincit dalam lokap. Biar dia rasa. BiaDAP sangat mulut nya. Ini bukan boleh buat melawak.

  4. pasdaplaknat says:

    Tk pasal2 nk ckp pasal BOM..
    apakah dia teringin nk rasa sedapnya impact BOM?

    generasi hasil free minded tajaan Anu-war laknatullah, bercakap tnpa tahu hala tuju dan kesan sejagat..janji NAFSU PUAS..

    • selamber says:

      jd..inikah perjuangan yg laung2kan oleh Pakatan Haram?..Inikah gambaran pemimpin yg disanjung & didewa2kan?..Apakah sumbangan mereka pada Agama, bangsa & negara?..Inikah natijahnya tarbiyah pemimpin serta golongan pakatan haram yg dibangga2kan.?..dimana pula suara2 PAS yg kononnya terlalu Islamik?..adakah mereka juga menyokong tindakan2 songsang yg bertentangan dengan syariat & aqidah Islam?..apa & di mana pendirian ahlul-PAS?…

      hmmm..oleh yg demikian..sebagai rakyat yg kononnya menjadi hakim..’inikah hasilnya/natijahnya hasil dari apa yg kita telah perjuangkan & korbankan?’…mahukah kita terus diperBODOHkan oleh mahluk yg berna Anwar ini seterusnya?..mahukah kita terus dipergunakan oleh beliau demi kepentingan peribadi dia?..sudah tentu TIDAK..katakan ‘TIDAK’ pada Anwar..atau Asalkan Bukan Anwar Ibrahim (ABAI)..perosak & pengkhianat agama bangsa & negara

      • pasdaplaknat says:

        soalan inilah selalu berlegar2 dlm pemikiran sy sebelum PRU 12 lalu.. tp sy masih dlm gerakan anti-kerajaan semasa iti krn byk tembelang masih terlindung.

        ALhamdulillah, minggu pertama kemenangan PR, saya baca satu artikel N.Ajis berkaitan hukum Islam..dr situlah hati saya mula MUFARAQAH..(berpisah).. kemudian diikuti oleh tindakan.. bersiri2 dgn kesongsangan PAS dan PR semasa itu.. soalan2 spt di atas setiap masa bermain di kotak pemikiran dan kejanggalan antara jawapan dan tindakan PAS-PR menyebabkan sy mula memberontak..

        Saya yakin ramai dikalangan sahabat2 di kampus dulu menghadapi krisis yg sama.. tk kurang juga yg masih diperbodohkan sehingga skrg..

        Wallahulam..semoga Allah dtgkan Petunjuk dan Kebenaran, dihapuskan puak2 sesat ini dr menyesatkan manusia..!Amin

    • C1 says:

      budak tu belum kena penangan bom C4 kan… tengok ler macam altantuya apa jadi…

      hahah… jangan memain dgn najib bai

  5. pasdaplaknat says:

    USM wajib ambil tindakan TEGAS spt gantung atau buang terus bakal PENJENAYAH BOM ini, wpun ‘lawak bodoh’ berbaur jenayah ini kalau dibiarkan akan menjadi kebiasaan dan akhirnya jadi ikutan disbbkan hukuman ringan.

    Sbbtu dlm Islam..hukuman penzina itu BERAT..sbg PENGAJARAN utk org lain supaya GERUN untuk tiru..

  6. heh! 😀
    bajet cool la sokong pembangkang.. bajet gangster la nak bom2… ade otak taknak pakai….

  7. anwar dan pembangkang berjaya tanamkan minda pengganas dalam otak pelajar IPT Malaysia…

    lepas ni die nak twist minda pelajar malaysia untuk terima LGBT lak…
    anwar kate “hukuman untuk kesalahan meliwat patut dihapuskan sebab dah kolot”.. habis hukum dosa meliwat dalam Al-Quran tu macam mane lak?.. kolot jgk ke?.. pemimpin yang ade moral macam taik… tu la anwar…

    tau la kau tu gay… dah la bile ckap kat wartawan luar negara tu gune ayat “we believe”… pale hotak die… seolah2 semua rakyat Malaysia sokong lak gay…. haram betol orang tue ni…

    budak2 yang duk sokong pembangkang yang beketuakan gay ni tak yah la nak bangga tunjuk pandai dgn hebat… balik rumah ambik senduk mak korang, ketok siket pale tu bgi tegak balik…

  8. Anwar dah tak boleh pecaya dah..
    (aku rase dari dulu kini dan selamanya orang tua ni memang takleh caye)
    _________________________________________

    KUALA LUMPUR 15 Jan. – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang baru dibebaskan daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya dianggap sebagai pemimpin yang tidak boleh dipercayai walaupun beliau terselamat daripada hukuman penjara.

    Menariknya, label itu diberikan majalah antarabangsa, The Economist dan bukan datang daripada pemimpin UMNO mahu pun Barisan Nasional (BN) yang selama ini sering dituduh sebagai pihak yang berkonspirasi ke atas pertuduhan liwat tersebut.

    Menurut The Economist, walaupun Anwar seorang pemimpin yang berkarisma dan memiliki kehebatan sebagai pemidato, tetapi imej serta reputasinya sebagai ketua pembangkang tercemar khususnya dalam kalangan generasi muda di negara ini.

    “Bagaimana keputusan (mahkamah) itu akan memberi kesan kepada politik Malaysia? Dalam jangka pendek, kemenangan (pembebasan) Anwar sudah tentu memberi rangsangan sangat diperlukan kepada pakatan pembangkang yang diketuainya.

    “Namun, untuk jangka masa panjang belum jelas. Reputasinya tercemar dan beliau seorang pemimpin yang tidak boleh dipercayai khususnya bagi generasi muda Malaysia,” kata majalah tersebut sebagaimana dipetik dari laman webnya, http://www.economist.com hari ini.

    Isnin lalu, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepas dan membebaskan Anwar selepas Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah mendapati tiada bukti kukuh bagi menyokong keterangan Mohd. Saiful Bukhari Azlan selain tidak selamat untuk bergantung kepada bukti asid deoksiribonukleik (DNA).

    Pembebasan itu disambut baik oleh beberapa pihak yang cenderung menyokong kebebasan hak kumpulan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT) termasuk sebuah pertubuhan homoseksual dari Filipina, Organisasi Progresif Gay Filipina (ProGay).

    Malah, Anwar sendiri tidak terkecuali bercakap mengenai homoseksual apabila mempertikai undang-undang berkaitan perkara itu di Malaysia yang disifatkannya sebagai sudah lapuk dan tidak relevan ketika menjawab soalan wartawan agensi berita antarabangsa, BBC.

    Dalam pada itu, The Economist menambah, ketua pembangkang itu juga gagal membawa pemodenan dalam politik apabila PKR yang diterajuinya dipenuhi ahli keluarga sendiri selain pelbagai masalah dalaman meskipun beliau sering kali melaungkan reformasi.

    “Pembangkang di Malaysia kini terperangkap dengan (moral) Anwar sebagai pemimpin (selepas dibebaskan mahkamah). Anwar mungkin masih popular bagi sesetengah pihak, tetapi dia juga kini terlalu lemah untuk menumbangkan BN,” dakwa majalah itu lagi.
    ________________________________________

    aku ambik kesempatan ni dah alang2 nak hentam pemabangkang an, baik hentam ketua depa terus… dah la main politik anak beranak… sokong gay lak tu…
    peh…geli la siot.

    • selamber says:

      Hehe..memang geli siooott!!..macam ni nak diangkat jd pemimpin..adusss!!..bangangnya la sape2 yg menyokong Anwar ni..HINA sungguh rasanya Anwar ni..HINA jugak la sape yg menyokongnya…BUDUSSSSSS

      • hehe…nak ckap camne lgi tak tau…

        • pasdaplaknat says:

          tp ramai budak IPT yg hingus belum kering dan meleleh tu mudah terpengaruh dgn tipu daya Anu-war..mcm Adam Jambu..

          next..xpasal2 paria budak USM tu pun wpun tgh FINAL EXAM 4th year.. eng, blh sibuk status BOM-LETUP.. org lain tgh struggle final study for push-up CGPA, paria ni tetiba naik nafsu Anu-war pikir pasal BOM? lawaklah bodoh sgtlah tu..
          mntk polis kasi dia rase skit cmne rase molotov tu dulu..bdk2 yg menjilat2 PR ni hanya berani bercakap, tanpa otak, tk sedar implikasi, baik buruk..janji PUAS!

          Syabas pihak POLIS yg pantas bertindak.. Ketua Polis Pulau Pinang dgn nada yg cukup TEGAS dan ayat power telah hentam paria tu dan sekutu2 MAHASEWEL diluar sana..best dgr di TV td..

  9. Moooohyideen says:

    ooo…itu ugut Bom….

    Tapi siapa yg dah betul-2 bom orang tu buat siasatan menyelruh?? Apa motif pembunuhan???

    • awat hang ni bengong sangat.. asal hang taknak ckap je terus terang yang hang kononya nak becakap soal pembunuhan altantuya… kan?.. bende tu dah terjawab dah pon…dan pemfitnahnya dah mengaku menyebarkan fitnah dan fitnah itu di rancang oleh Anwar ibrahim sendiri… dah takde modal ke ape?…

      duk main isue basi lagi bekulat…

      macam bodo…penyokong anwar buat huru hara depan mahakamah siap letupkan bom..

      tengkorak die perhimpuan aman… modus operandi.. nak bagi polis marah, lepas tu kne tangkap, lepastu ambil gambar, lepastu letak kat blog ckap polis jahat…

      tapi tak jadi…. macam bodoh… lembu tengok pun gelak… awat manusia sekarng ade lgi bodoh dari depa…

      ape komen kau bile anwar kate hukuman liwat patut dihapuskan?…

      • selamber says:

        itu la HINAnya jugak pencacai anwar ni..hehe..ko ni moo tak baca ke kata rajin mmbaca..asik nak ulang tayang je..apasal ko taknak tengok video seks anwar berulang2 pulak..hehe g la tengok

    • pasdaplaknat says:

      Mooo (lembu), ko nk pkse POLIS jd lembu Pakatan Haram dan Anu-wal Dajjal jg ke baru dikatakan siasatan menyeluruh? adil? telus? ngok hari2 ko ni..

      Si lidah biawak bercabang tu dijulang sbg pihak benar? tp suruh bersumpah takut..dlm mahkamah elak beri keterangan..haha pengecut!

      PM dh bersumpah dlm rumah Allah-Masjid Guar Perahu, Alhamdulillah selamat.. tp Anu-war? mecicit lari sana sini..byk cerita dongeng..not straight to the point?

      asyik2 rasuah2..muak weii..pegi mamposlah dgn agenda Muanfiq tu… ketrunan dialah yg plg kuat melantak harta rakyat masa TPM dlu!!

      hancur negara ni kalau biarkan makhluk2 tajaan Yahudi-Anuwar ini menguasai negara ini..WALiyyazubillah!

  10. raja kongkiak says:

    alhamdulillahhhh…nasib baik ada jugak budibicara polis kasi lepas itu “malaun” sebab nak bagi dia chance ambik exam. Masuk U tapi otak TADIKA PASTI. Macam nih nak jadi ketua…akai macam buah peliau..!Mak bapak dia dah nak bengkak biji mata sebab pikiaq kelaku anak dia yang oghang sughuh pi belajaq tetiba jadi Hawaq…. Budak “kencing bercabang” pesen nih laaaa yang puak-puak Nuarey sukaaa..mudah atoq sebab akai dia bengkok!!..Jentik teloq biaq terjuloq baghu kenai!!

    • pasdaplaknat says:

      Polis tetap akan bertindak selepas paria tu habis exam… bapak dia pulak merayu2 pd Polis..

      tunggu pulak tindakan USM..hrp2 VC baru ni keras skit ajar malaun2 Anu-war dlm kampus USM..

  11. Tambo Sutan Nan Salapan

    November 14, 2011 in Kerajaan, Tambo | 2 comments

    Pada tahun 1050 H (1680 M) Kerajaan Pagaruyung telah mengeluarkan satu keputusan berupa Sunnah 1050 yang berisikan penempatan Raja-Raja di Rantau ( Darat dan Laut ) di mana ada terdapat masyarakat yang berasal dari ketiga Luhak di Minangkabau.

    Naskah ini disebut juga Tambo Nan Salapan dengan isi sebagai berikut:

    1) Adapun nan tingga di tanah Aceh ialah nan banamo Sultan Syariat berpangkat Rahim. Anak cucu Daulat yang dipertuan dalam Nagari Pagaruyung, asal mulonyo rajo-rajo di negeri Aceh, malimpah ka Patahan Batu, lalu ka tanah labuah kaliliang, lalu ke Deli. Adapun Deli taklukka Aceh. Itulah kebesaran Rajo Aceh nan turun tamurun, lalu sakarang kini, nan tiada marubah rubah, waris nan manjawek dek Rajo Aceh, nan di tarimo dari Niniak kito. Wallahualam.

    2) Adapun nan tingga di dalam nagari Banten, malimpah lalu ka Batawi, Sultan Nan Banamo: Marhabat Maruhum Alam, anak cucu yang dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa mulonyo Raja di tanah Jawa, lalu ke Johor ka Manggali, kaliliang Banten Batawi, semuanya tanah Banten ialah kebesaran Raja Banten, beroleh khalifah dari yang dipertuan nan sati, memberi ijin mutlak serato sumpah sati, kalalamullah di dalam Koto Pagaruyung, Darussalam

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 7:45 am | Reply

    3) Adapun nan tinggal turun temurun di dalam nagari Jambi Sultan Bagindo Tuan Rabbi, anak cucu Daulat yang di pertuan dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa yang dipertuan dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa mulonyo jadi rajo dalam nagari Jambi, lalu melimpah ka Batang Hari sampai ka hulu Batang Sangie, tatkala asa mulonyo jadi Rajo di dalam nagari Jambi 12 Koto Sungai Babi, tatkala masa dahulunyo, itulah kabasaran dan mukjizat, Sultan Bagindo Rabbi, nan dijawek turun tamurun, beroleh derajat nan tinggi di bari Allah Subhanahuwataala, amin ya rabbal alamin.

    4) Adapun yang turun tamurun ka Palembang katurunan di tanah Jawa asal mulonyo jadi Raja ialah, nan banamo Sultan Bagindo Ibnu Rahim, anak cucu Daulat yang dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, Tinggal di dalam Nagari Palembang, malimpah lalu ka Musi, sampai turun ka Bugis Makasar, di dalam laut kaliliang tanah Bugis, ialah darajat dan mukjizat Sultan Bagindo Ibnu Rahim, Khalifatullah Muhammad Rasulullah. Amin

    5) Adapun nan turun tamurun ka nagari Pariaman tatkala, akan badiri, belum banamo Tiku Pariaman, hanyo banamo Sungai Salak, nan tingga didalam nagari Pariaman, ialah nan banamo Sultan Maharajo Dewa, anak cucu Daulat yang dipertuan Nan Sati di dalam Koto Pagaruyung, tatkala asa mulonyo manjadi Rajo di Pariaman, malimpah lalu ka Natal sakuliliangnyo, kurnia Allah subhanahuwataala, baroleh Khalifah dari pado bapaknyo, karena mukjizat Tuanku Nan Sati, dalam Nagari Pagaruyung, Nan Khalifah datang dari dalam syurga jannatun naim. Rahman Muhammad Rasulullah.

    6) Adapun nan turun tamurun dalam nagari Indrapura, tatkala asa mulonyo jadi Raja Indrapura, nan banamo Sultan Muhammad Syah, anak cucu daulat nan dipertuan nan Sati, didalam nagari Pagaruyung, itulah yang mulo-mulo jadi Rajo di Indrapura, balahan tingga di dalam nagari Muko-Muko, Partamuan Rajo Rajo dahulunyo, balun banamo Muko Muko, sakalian hamba rakyat mangko turun ka tanah Padang, hinggo Lawik Nan Sadidiah, lalu ka pulau kaliliangnyo, kapado Rajo Indrapura Kaliling itu, itulah kabasaran Sultan Muhammad Syah Indrapura, nan oleh Khalifah di bari Allah, katurunan Daulat nan dipertuan Sati, Khalillullah di Pagaruyung.

    7) Adapun nan turun tamurun ka dalam nagari Sungai Pagu, iolah nan banamo Sultan Besar, Barambuik Putieh, Bajangguik Merah, anak cucu daulat dipertuan nan Sati, dalam koto Pagaruyung, asa mulonyo jadi Rajo dalam Alam Sungai Pagu, malimpah lalu kabandar Nan Sapuluah, di situlah Rajo nan Barampek, keliliang Alam Sungai Pagu. Semuanya itu beroleh Khalifah, dari pado Tuhan yang banamo Rahman, tatkala manjunjung mangkuto alam nan mamilih Tanah Nan Sakapa di dalam alam nangko, berwasiat Sungai Pagu yang terjadi di dalamnyo.

    8) Adapun nan turun tamurun ka nagari Indragiri, Sultan Kadhi Indra Sakti, anak cucu daulat nan dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, asa mulonyo manjadi Rajo di nagari Indragiri lalu ka Kuantan sampai ka Riau, kaliling Indragiri Riau, adapun Riau takluk pado Indragiri, Riau baroleh Khalifah dari Indragiri, katurunan daulat nan Sati dari nagari Pagaruyung, itulah daulat na baroleh mukjizat, nan di bari Allah swt Alaihissalam, katurunan Adam di dalam syurga jannatun nain, amin ya rabbalalamin Tuhan Yang Maha Esa.

    Bamulo Sultan Nan Salapan Rajo ialah nan banamo Sultan Rajo Siak anak cucu nan dipertuan dalam nagari Pagaruyung jua adonyo, ialah nan Kerajaannya di nagari Siak Malimpah lalu ka Kualo Kampar.

    Tambo ini ganti baganti, salin basalin, turun tamurun kapado urang tuo kito, datang datang sakarang kini, barubahpun tiak barang sadikit syak dan mungkir akan tambo ini, dimakan kutuk daulat yang dipertuan, dimakan biso kawi dinagari, karena itulah Read the rest of this entry »

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 8:04 am | Reply

    Harimau Campa Dalam Tambo

    Harimau Campa adalah nama seorang tokoh yang disebut-sebut di dalam Tambo Alam Minangkabau. Bersama-sama Kucing Siam, Kambing Hutan dan Anjing Mualim, mereka berempat adalah para pengiring Ninik Sri Maharaja Diraja dan rombongan. Mereka semua adalah para pendekar yang di kemudian hari menjadi orang-orang pertama pendiri cikal bakal Silek Minang. Mereka juga dipercaya sebagai leluhur orang-orang di Luhak Nan Tigo.

  12. bluekang says:

    ..Dalam hal ni bukan budak je tu bersalah..dia kena brain wash oleh sesetengah lecturer dia org..Demi allah ..aku tulis ni berdasarkan pengalaman sendiri masa aku (undergraduate) kat kolej dulu in early 90’s..ada lecturer kalau yg dalam kelas mesti selitkan propaganda anti kerajaan and UMNO..semua tak betul..sedikit sebanyak aku terpengaruh jugak..tapi Alhamdullilah..bila berpeluang merantau, renung semula dan masuk alam pekerjaan..aku sedar yg mana intan yg mana kaca…kerajaan and UMNO tak 100% perfect but puak alternatif ni lagi far from being perfect…those lecturers were so extreme sampaikan siapa yg nak markah lebih in the final exam kena selitakan kutukan dan kritik terhadap kerajaan dalam kertas jawapan mereka…aku ingat kan benda ni berlaku kat kolejaku dulu sahaja tetapi semasa aku buat master/professional paper setahun lepas..ada lagi lecturer yg berperangai sedemikian..walaupun not se-extreme masa aku undergrad dulu (coz they know they are dealing with matured students) tapi dalam kelas ada juga dia selitakan fahaman dan fitnah mereka..

    • selamber says:

      Betul tu bro..mmg tak dinafikan wujudnya golongan profesional khususnya tenaga pengajar di universiti..di peringkat sekolah juga tidak dinafikan juga wujudnya guru2 yg anti kerajaan & ekstrimis lebih2 lg guru yg berada dalam aliran agama (sekolah2 agama) yg mana kebanyakannya mereka ini lebih cenderung kepada perjuangan PAS yg kononnya Islamik..

      Golongan yg sebegini adalah ‘PARASIT’..& memang patut la PARASIT2 ini dihapuskan terlebih dahulu..kerana parasit2 ini la yg membawa penyakit & penyakit2 ini akan berjangkit serta merebak..

      Bersedia lah wahai ahlul-PAS kerana Hassan Ali akan melakukan ‘road show’ utk membuat penerangan & pendedahan mengenai ‘PARASIT’ di dalam PAS..bersedia lah ye

      • bluekang says:

        The same was also shared by my chinese collegue kat office..masa dia student di USM dulu those lecturers pun buat perkara yg sama…kerajaan silap kerana lambat bertindak dalam hal ini..ia dah jauh menular and jadi cancer level 4…aku harap ada pihak menteri yg berkenaan membuat tindakan yg berani dan cepat..supaya generasi yg akan dtg tak lagi rosak…mereka penting utk pembangunan negara..

        • pasdaplaknat says:

          academician kt IPTA susah ckplah.. majoriti adalah berkepala otak Anu-war..
          sekularism dan pluralisasi mudha melanda golongan pensyarah akademik krn terikut2 sistem barat, terutama semasa penghantaran buat Msc/ Phd di overseas.

          Kes di USM ni pun, di Kampus Engineering tu..dr sumber yg diperolehi…Pengarah Kampusnya boleh tahan jugak sikap pro-Anuwar-blh checklah penglibatan luar Prof tersebut diluar kampus..susah ckplah.. musuh UMNO ramai skrg ni dlm pentadbiran..jd pendokongan dasar tidak selicin mana, hanya formality semata2 bukan hadir dlm jiwa mereka sbg ikhlas sbg pentadbir

          formality YES to Gov..tp informality talking..semuanya xbetul, itu xbetul ini krjn salah.. tp makan gaji dgn Krjn jugak.. inilah PARASIT2 yg dimaksudkan oleh Hasan Ali..

          PARASIT2 berotak Anu-war di kalangan generasi Melayu baru!

          • C1 says:

            kat uitm shah alam tu.. kebanyakan prof2 berjanggut pro-anwar..

            orang akademik ni otak berfikir.. so dia fikir anwar betul..

            bukan macam kau otak udang..

          • pasdaplaknat says:

            prof2 tu dijamin ahli syurga ke yg ko ckp diorng tu betul?

            prof2 akademik xheranlah sekular..yg aku heran Anu-war semua die nk jd..sekular pn dia, pak sheikh pn die nk jg, yahudi pun dia, gay pun nak, kaki betina pun nk jd..adoii.. bongok le balaci2 bodoh mcm ko C1, jilat org kotor!

          • statistik mane kau dapat c1?..
            kau main agak je kan sebenanye…
            lantak la prof tu nak sokong anwar ke ape ke…. tapi yang realiti sekarang pembabasan anwar lebih banyak mengeluarkan pekung die… sekarang ni pada rakyat berbangsa melayu, sokongan pada anwar yg diberi boleh dipersoalkan..sebab sekarang ni nak sokong anwar atas ape aku pun tak tau…perjuangan ape yang die bawak? perubahan ape yang die bawak..masih di takuk tu je… tak lebih dari menggunakan rakyat untuk keuntungan peribadi… rakyat bukan bodoh… orang luar pun nampak bende ni..lgikan kite rakyat negara ni sendiri… cuma orang2 macam kau je masih kat tempurung…

          • mzm says:

            Salam,

            Harap Encik2 ni tulis dengan menyelidik terlebih dahulu. Saya adalah bekas pelajar USM Kampus Kejuruteraan. Sepanjang pengajian, tak pernah sekalipun para pensyarah saya bercakap tentang politik sama ada di dalam ataupun di luar kelas. Jadi jangan buat kesimpulan melulu, selidik sumber2 yang Encik dapat tu sam ada sahih atau tidak.

        • selamber says:

          yes bro..KERAJAAN BUATLAH TINDAKAN yg sewajarnya..gunakan segala mekanisma yg ada utk baikpulih keadaan..PIHAK YG BERKENAAN..BUATLAH TINDAKAN SEGERA..!!

    • Mooohyideen says:

      Apa tak ada lecturer yg selitkan propaganda BN kah?? BTN tu amneda ..?? Itu formal lagi kursusnya..

      • pasdaplaknat says:

        wei ngok.. lecturer otak anjing Anuwar je yg setahu aku minat dgn keje2 cmm ni..

        BTN tu bukan kuliah lah ngok..itu kursus..kursus tu bukan utk jd PELIWAT..bukan ajar utk MELACOR dgn China Doll ngok oii..

        Kursus BTN tu ajar kita kenal Tanah Air, kenal musuh..kenal Subversive, kenal syaitan berwajah manusia..

        Kursus BTN penuh dgn keinsafan, kerohanian jiwa dan mendekatkan diri dgn Tuhan..

        jgn fitnah kalau ko xpnh join..ngok oi!

        • Moooohyideen says:

          Itu umno punya propaganda..abih apa motif pembunuhan, zina, bom kes Altantuya???

          Kurus BTN penuh keinsafan??? hello itu propaganda BN la…

          Hari ni Najib keluar komik untu student pulak..

          • “Itu umno punya propaganda..abih apa motif pembunuhan, zina, bom kes Altantuya???” once again moo shows his stupidity by using already expired isue… bende tu dah terjawab dah kan….. jgn jadi mereng…

            ape buktinya itu propaganda?… ckap je memang boleh…

            ape sebab kau sokong pembangkang sekarang ni?…

            kenapa perlu sokong parti dan orang yang merosakkan minda terutama pelajar kepada negatif?…

        • C1 says:

          hehe… pasdaplaknat ni… kalau cakap bodoh.. meroyan marah… adoiii..

          • pasdaplaknat says:

            Sebab apa ko takut dgn BTN?
            propaganda kafir dlm PR tu ko boleh terima pulak?

            Halalkan ZINA, LIWAT, BISEXUAL?
            xhabis2 dgn modal fitnah lama… video tgk lanyak betina China xmau cerita pulak..
            Bodoh tp nk bodohkan org lain macai2 PR.

            Kalau benda baik org tk panggil propaganda lah Moo (lembu) oii..

            yg panggil propaganda tu org sekular mcm ko tu je!

            Kalau masuk BTN ckp pasal sejarah negara, ancaman subversive, komunisme itu bahaya, ada qiamullail, solat jemaah, tazkirah itu propaganda ape bongok? aku Muslim, aku bukan sekular atau berotak kuffar mcm ko Mooo, C1/C4!

            bukan ada ckp pasal parti najis hijau ke..parti mata syaitan ke..

            sudahlah bodoh, nk bodohkan org lain. Fitnah psl BTN ni dr mula aku masuk study smpai aku dh kerja.. mmg pakatan Laknatullah sungguh!

          • truthseeker says:

            C1 ni memang babi negara, hanya itu jer yg boleh ni beri utk dia.

  13. pasdaplaknat says:

    mungkin tidak sampai perlu diwujudkan semula sistem SB di kampus2 IPTA spt suatu zaman dahulu (zaman Anu-war dlm UMNO).

    tp kdg2 sistem begitu lebih banyak mencegah dr penularan buruk perangai Mahasiswa, konon atas KEBEBASAN, inilah RACUN berupa gula2..

    RACUN ini akan bertindakbalas setelah GULA2 tadi hilang manis sementaranya..maturity mahasewel@ mahasiswa anwarista ini sgtlah lemah.. RACUN itu berada di otak pemikiran mereka sbg PEMBAWA..

    Polisi kerajaan dlm membentuk generasi berilmu tp berhati perut mulia ini perlu diplan semula secara SERIUS..

    Negara tidak akan hebat mana jika spesis Adam Adli ini menjadi pemimpin masa depan. mereka akan jd perosak diperingkat mana mereka berada..

  14. pasdaplaknat says:

    SB = perkataan yg selalu digunakan oleh golongan pro-mahasewel sbg merujuk kpd perisik kerajaan (special branch) yg digunakan sbg momokan kpd mahasiswa.

    Puak2 mahasewel ini sering melabelkan HEPP adalah SB UMNO, kebencian ditanam seawal minggu orientasi, sbrg tindakan HEPP wpun betul semuanya dianggap agenda politk UMNO. wpun mengadakan Solat Hajat atau Kenduri..

    itulah sebahagian pembenihan pemikiran jahat anti kerajaan yg ditaburkan semasa zaman study dulu..

    • pasdaplaknat says:

      lg satu..unsur momokan perisikan ini jugak banyak di bawak oleh pemimpin2 PAS yg pulang belajar dr Timur Tengah (ostad). Mereka mempelajarinya di Timur Tengah terutama di Mesir, melalui gerakan bawah tanah.

      Apabila balik ke Malaysia, mereka diwajibkan menyertai ‘jemaah Isle PAS’ sbg membuktikan konsep perjuangan.. (hahah mangkok hayun PAS punya sistem paksa guna agama).

      Mereka ditygaskan untuk menggubal modul2 politik kampus di Malaysia, strategi pengkaderan, tamrin dsbgnya untuk menumbangkan UMNO/BN. (pd kulitnya diletakkan nama Islam)

      Malangnya apabila PAS mengkaderkan pelapis2 di IPTA kampus Malaysia, mereka terus mengaplikasikan konsep zalim perisikan di Mesir suatu masa dahulu dgn disamakan pd suasana di Malaysia.

      Akhirnya..kesan kerosakan pemikiran Mahasiswa berlaku dan bertali arus sehingga kini..disebabkan pengkaderan itu bersambung2 dari batch ke batch..

      perkara2 begini dibiarkan sekian lama oleh kerajaan..ia RACUN yg cukup bahaya, yg menafikan sistem akhlak dan kemuliaan Islam sebenar.

      kini percampuran antara pengkaderan PAS dan Anwarista melahirkan genetik baru yg LEBIH GANAS dan SEKULAR!

      • bluekang says:

        good analysis bro…i could not agree more.. aku perhatikan kawan2 aku yg lain perangai and mental dia org macam di atas..

  15. Mcm2 hal…
    sama dgn jer..

  16. Moooohyideen says:

    It’s much more than a family & co. We have a super-genius family, whereby its son of 31 years old is an executive director, its son of 27 years old a CEO and daughter of 25 years old a director. And the super-genius family is therefore handsomely rewarded with RM215,000 a month! (That must be one of the best success stories of Madey’s New Economy Policy!)

    By Air Kosong

    It made me raged after reading what prime minister Najib did in the infamous Cowgate, he who had been silent on the scandal for so long could only come up with freezing the assets of NFC, the GLC in the centre of the scandal.

    (And that anger is what keeps me up late at night to blog again after a hiatus of more about three months.)

    And that ‘scared cow’ is CORRUPTION, and UMNO-BN simply think that ‘cow’ cannot be slaughtered at all.

    Don’t look far or deep in the scandal. Just look at the following simple, hard facts:

    UMNO Wanita head and cabinet minister: Shahrizat Abdul Jalil
    NFC’s chairman: Dr. Mohamad Salleh Ismail (her husband)
    NFC’s executive director : Wan Shahinur Izmir (her son, age 31)
    NFC’s CEO: Wan Shahinur Izran (her other son, age 27)
    NFC’s director is Wan Izzana Fatimah (her daughter, age 25)

    and their salaries:

    Chairman: RM100,000/month
    executive director: RM45,000/month
    CEO: RM35,000/month
    director: RM35,000/month
    TOTAL for Shahrizat family: RM215,000/month!

    [More…] I only know that in the place where I work, which is a Singapore university partially funded by Singapore government, every year we must make declaration if any of our family members work in the same organisation. If we do, special attention will be given to ensure all things are proper. Situations like the Shahrizat & Co. above is definitely avoided and unacceptable by any standard.

    But wait a minute. It’s much more than a family & co. We have a super-genius family, whereby its son of 31 years old is an executive director, its son of 27 years old a CEO and daughter of 25 years old a director. And the super-genius family is therefore handsomely rewarded with RM215,000 a month! (That must be one of the best success stories of Madey’s New Economy Policy!)

    Only idiots need to look at other details like whether or not the condos purchased here and there by NFC is a wise investment or not. If you still believe Shahrizat the cabinet minister is innocent, you must be from Mars.

    OK, perhaps Najib is from Mars. Most likely not. This blatant corruption simply cannot be slaughtered. Shahrizat was given the project when Muhyiddin Yassin was the agriculture minister. And Muhyiddin is now the deputy prime minister. We may naively think that Najib can very well use this ‘cow’ to slaughter Muhyiddin. But doing so will be a ‘massacre’ that sink the UMNO-BN ship. If Najib is to just slaughter Shahrizat, it may make Muhyiddin (and other UMNO warlords) more determined to slaughter Najib.

    Read more at: https://airkosong.com/_/2012/01/16/that-scared-cow-just-cannot-be-slaughtered/

  17. bluekang says:

    Inilah cerita fitnah/kelentong yg puak2 ni dok jaja…

    • pasdaplaknat says:

      diorang dh kering bahan fitnah..so dh beratus kali recycle smpai muntah balik..

      Isu besar perpecahan PR yg dikuasai dajjal brupa org (anu-war) cukup hebat melanda, cuma BN kena cpt beritahu rakyat!

      Isu pemecatan Hasan Ali akan membongkar lebih banyak PARASIT belaan Anu-war untuk merosakkan negara.

  18. ape yang pembangkang boleh buat sekarang ni?… lepas ni nak gunekan n rosakkan minda rakyat untuk ape pulak?…

  19. bluekang says:

    ..Moo the sacred cow…kau ingat macam mana lah org nak percaya apa yg puak2 kau tempek and tulis…sedangkan Hasan Ali yg berjuang nak tegakkan prinsip party kau sendiri pun kau fitnah..ni pulak BN…so lu boleh shove that crap into your ass…lu ni betul le scumbag of the earth..

Leave a Reply