Menu Utama

PR Lebih Untung Kalau Anwar Masuk Penjara

Penulis baca dalam Harakah versi cetak hari ini, Rafizi Ramli (Pengarah Strategi PKR) kata pemenjaraan Anwar akan mempercepatkan laluan Pakatan haram ke Putrajaya, tapi dengan keputusan yang tidak seperti jangkaan, apakah sekarang kata Rafizi?

Laluan perlahan atau tersekat terus?

Kata-kata Rafizi itu membuktikan bahawa banyak pihak dalam Pakatan haramsudah menjangka yang Anwar akan dipenjarakan kerana bukti DNA itu tidak pernah disangkal sesiapa, itulah sebabnya Anwar mengadakan road tour kerana yakin dia akan masuk penjara kali ini.

Tapi momentum itu tidak seperti jangkaan yang menyebabkan penyudahnya, semua pakar strategi Pakatan haram mula mengatur strategi baru pula – nak dibuat macam mana dengan keputusan mahkamah yang mengejut dan tiba-tiba ini?

Jangkaannya berdasarkan perkembangan seminggu sebelum Anwar dibebaskan, semua mengharap Anwar akan masuk penjara kerana dengan itu lebih mudah untuk raih simpati rakyat – mengulangi episod 1998.  Pakatan haram dijangka lebih banyak raih undi simpati orang melayu, tambahan undi cina sudah solid akan pergi ke Pakatan haram.

Tahun 1999 dulu undi cina semua pergi kepada BN sehingga Kit Siang dan Karpal pun boleh kalah.

Penulis lihat Anwar sendiri pun tidak berapa gembira walaupun bebas, peguamnya Karpal Singh awal-awal sudah minta pihak pendakwaan tidak kemuka rayuan kerana katanya Anwar akan jadi Perdana Menteri.  Apa maksud cakap Karpal itu, kita pun tidak faham, seolahnya dengan menjadi Perdana Menteri, akan kebal dari tindakan undang-undang.

Mana ada sesiapa atas undang-undang, waima DYMM Yang Dipertuan Agung.

Yang sebenar beruntung ialah UMNO.  Semua pihak nampak yang Anwar penipu bila menuduh UMNO dalang konspirasi.  UMNO tidak masuk campur dalam hal lubang dubor Saiful yang diterjah Anwar atau tidaknya, itu masalah dia yang perlu diselesaikan di mahkamah.

Yang teraniaya ialah Saiful kerana jadi mangsa atas percaturan apa hakim buat keputusan sedemikian.  Tapi buat Saiful, penulis doakan jangan gentar kerana proses pengadilan belum berakhir.  Dahulu pun ada 10 mahkamah yang menyabitkan Anwar dengan pertuduhan liwat sebelum mahkamah ke-11 iaitu yang tertinggi sekali mengatakan Anwar tak bersalah, bukan sebab tak buat tapi sebab tarikh diberi Azizan tidak konsisten.

Yang ini pun bukan kata Anwar tak buat tapi hakim ragu-ragu bukti DNA itu tidak dicemari.

Tapi kita yakin, Anwar akan tetap berkeras memusing fakta tang mana konar untuk mengatakan UMNO itu dan UMNO ini.  Tapi sekali dua ‘cong’ bolehlah, banyak-banyak kali orang pun naik jelak.

Semua yang dituduh mengenai UMNO dalam kes liwat Anwar ini tidak benar dan keputusan pagi tadi membuktikan segalanya.






138 Komen to PR Lebih Untung Kalau Anwar Masuk Penjara

  1. tony gunawan says:

    Yang teraniaya ialah Saiful kerana jadi mangsa atas percaturan apa hakim buat keputusan sedemikian.kenyataan ini sudah membukti sistem kehakiman malaysia berada 100% kawalan BN!

    • StinGray says:

      hang goyang inul ke tony…hang pun tau mana ada Peliwat tak Meliwat kan….u-turn nampak!!!!

    • selamber says:

      Huyooo..tony ko ni dah macam tuan hakim la pulak..bole jatuhkan hukuman sendiri la pulak ..hehe

    • bujuk says:

      Kalau ikut statement ni, HAKIM diarah supaya bagi kemenangan pada Anwar supaya momentum PR jatuh waktu PRU13. Camtu ke ADAMYAN?
      Atau follow keputusan kes DUN Perak, masuk rayuan keputusan bertukar?

    • C4 says:

      mana ada Saiful teraniaya ….. dia seharusnya berterima kasih ….. kerana juboq (stor kunyit) dia diliwat lah ….dia boleh jumpa najib dan rosmah….

      bukan senang nak jumpa najib dan rosmah …. ketua bahagian UMNO pun tak semudah itu….nak jumpa najib…..

    • bangKano says:

      Pulak dah…apa ni dulu hang dok sebok kata mahkamah tak adil kerana tidak memihak pada puak puak haprak hang pa. La ni hang jugak kata mahkamah di kuasai BN walau pun hakim lepas kan & bebas kan Anwaq dari kes liwat.

      Dasaq lidah biawak sat kata lagu ni sat kata lagu tu pulak….!!!

  2. tony gunawan says:

    pembebasan anwar langsung tiada kaitan dengan kebebasan kehakiman malaysia!anwar dibebaskan akibat tekanan daripada rakyat dan komuniti antarabangsa!najib bukan tun M, dia takut oleh itu dia terpaksa bebaskan anwar!

  3. Bulan Empat says:

    Selepas cuba memahami dengan membaca berulang ulang barukan kawan dapat menerima hakikat bahawa tersembunyi terlalu banyak hikmah besar disebalik acquittal seorang peliwat yang didakwa meliwat. Tetapi meliwat secara sukerela tanpa PAksa. Jelasnya liwat tetap LIwat walau paksa atau paksarela.

    Terlepas beban PM dan kerajaan yang telah diserang, dituduh dan ditohmah bahawa meliwatnya Nuar kerana “disuruh’ UMNO.

    PM seharusnya merasa terlalu lega selega kita semua kerana verdict sedemikian rupa sebenarnya pelepas beban berat atas kepala kita. Semua dengan kehendak Allah dan tidak ada kuasa lain lagi yang bolih menidakkan kehendak ini. Tiap apa yang diputusNya ada sebab musabab dan hikmah disebaliknya.

    Yang Maha Kuasa menyeru Nuar untuk akur dan insaf diri. Untuk menyedarkan dia tentang hak & batil, dosa & pahala. Untuk Nuar menjaga mulut dan tuturkatanya perlu dibuat berdasar akal bukan hati.

    Hukum manusia terlepas, hukum Allah masih menunggu.

    • bujuk says:

      Kalau sukarela kenapa dakwa d mahkamah? memadai buat kenyataan akhbar Saiful mengaku adalah teman tempat tidur Anwar. Jadi beban pada Anwar untuk saman Saiful… Kalau tak saman, kepercayaan rakyat pada dia akan merudum.
      Atau Saiful kena buat kenyataan dia kena pukau atau Anwar bagi dadah sampai tak sedar diri. Ni kebiasaan alasan wanita d rogol tampa kecederaan walaupun sendiri serah body.

      • yon76er says:

        Dah sah lah kan yg SiNuar nie PELIWAT..sbab konyet2 dia pon megesahkannya…..Tu yg raayat patut tahu dan sedar sapa dia sebenarnya”PELIWAT” jadi “PERINGATAN INI HARUS KITA WAR2KAN SELURUH GENAP PELUSOK MALAYSIA”..jika SiNuar nie masuk kampung kita, “AWAS” SUAMI2, ISTERI2,TERUNA & DARA PELIWAT GANAS ADA DIKAWASAN KAMU………

        • bujuk says:

          Tapi Saiful dakwa d paksa, bila takda bukti d paksa maknanya dia menipu dan fitnah. Doktor pun kata tiada kecederaan dan kesan rogol/liwat, maknanya Saiful ni TERUNA lagi.

  4. tony gunawan says:

    kes ini patut dibuang sejak awal lagi terutama terbongkarnya saiful menjalinkan hubungan cinta dengan pendakwahraya kes tersebut! perkara ini hanya akan berlaku dan dibenarkan di mahkamah malaysia sahaja!hahaahahhaah malukan!

    • StinGray says:

      kuatnya goyang gerudi inul hang ni tony….gelek jgn tak gelek….hang goyang yea…

    • bujuk says:

      Kes sama cam Azizan dulu, masih terus bekerja dan mesra dengan Anwar walaupun kata dipaksa LIWAT.
      Normalnya kalau tak suka letakjawatan ketika tu jugak dan buat laporan gangguan seksual. Gaji bukan mahal sangat pun, kerja kilang lagi mahal.

  5. StinGray says:

    Sekarang terbukti bukan Najib yg spray ayaq mani Aljuburi dlm pungkok saipol…..so sapa yg masukkan??????…YA Hakim hanya menyatakan Ayaq tu mungkin tercemar….tapi ayaq mani siapakah yg YA Hakim maksudkan tu?????…..jeng3….

    Tunggu episod seterusnya di Mahkamah Rayuan….

  6. tony gunawan says:

    air mani dalam dubur saiful itu satu fitnah dan pembohongan!lain orang punya air mani dimasukkan ke dalam dubur saiful lepas tu mencipta bukti palsu mengeliru mahkamah dan seluruh dunia! siapa punya kerja faham-fahamlah!

    • selamber says:

      Hui..!!..jd doktor pakar pulak..perrrhh ko ni tony mengawan memang terrer mengawan sambil spin..tak pernah dibuat orang hehe

      • fazli says:

        Bro Slamber; ko jangan layan sangat si bodoh Tony tu…..kepala otak taruk kat lutut…..ada lagi satu bebal puak pecacai kata….air mani anwar kena curi….kemudian masukkan dalam botol mineral…..dan pakai botol mineral tu untuk tujah air mani anwar yang telah dicuri tu untuk dimasukkan dalam lubang kunyit sepol…..tak ke macam ayat harem jadah tuh…..mentality pembangkang, Spin 24 jam tak sudah….kah…kah…kah….

        • selamber says:

          seronok jugak melayan diorg ni bro..hehehe

        • bujuk says:

          Bukan curi, tapi masa LIWAT 1 Anwar telah dipaksa bagi sperma dia untuk ujian. Jadi fikir sendiri lah…
          Maknanya selepas ni kalau ada kes macam ni, tak payah buang masa kecuali dapat tangkap terang2. Ada saksi mata…

          • selamber says:

            camana yg dikatakan ‘dipaksa’ bg sperma dia tu ye..

          • bujuk says:

            Tanya doktor la….
            biasanya onani la…

          • selamber says:

            hmm..sedangkan nak dapatkn sampel DNA pun nuar tak bg inikan pulak dia bg sampel sperma dia..iye ke ni..bole caya ke ni..ke ni cuma imaginasi je

          • bluekang says:

            Ya Allah…kat mana lak si bujuk ni dapat teori yg terbaaaeek ni..pehhh dajjal pun boleh termenung di buatnya…cayalah lu bro….anda yg terbaaaeeek di kalangan yg terbaaaik..creme de le creme…hail Bujuk..

          • bujuk says:

            D mana korang masa LIWAT 1?
            Masih keadaan sperma atau dah wujud? Cerita ni semua orang tau, antara hujah Anwar tak bagi sampel pun sebab dia kata dah bagi masa kes LIWAT 1.

          • selamber says:

            liwat 1 takkn nak gunakn pembuktian yg sama utk kes liwat 2..tentu dah tak bole diguna pakai..bro

          • bujuk says:

            kenapa tak boleh?
            Apa DNA seseorang boleh berubah ke? Anwar dah tahu awal2 tektik UMNO.

          • selamber says:

            hekeleh..awalnya nuar sdri pun dah confident masuk sg buluh..hehe..faham2 je le..DNA tetap sama tp bahan bukti tak relevan la jdnya sbb berlainan kes..faham tak dol

          • bujuk says:

            itu semua alasan….

          • selamber says:

            Nuar yg banyak bg alasan kan..penangguhan demi penangguhan..ape citer

  7. StinGray says:

    hehehehe…tony2…hang ingat ayaq mani tu senang2 nk di transfer mcm air paip ka???…tak tau la kalau ayaq hang?…

  8. tony gunawan says:

    yakah susah sangatkah!hospital itu milik siapa ! jawapan: kerajaan BN!kesemua pakar-pakar doktor yang menjadi saksi di mahkamah adalah bekerja dengan BN!

    • randomsee says:

      habis adam adli tu belajar di institusi awam bawah kerajaan BN …belajar dan bekerja untuk BN?…

    • selamber says:

      masalahnya camana dokter2 pakar yg kononnya org BN tu yg keje utk BN tu kuarkan air mani Nuar pastu..ceciter sikit..takkan Nuar suka & rela bg diorg kuarkan air mani dia sdngkn doktor2 sume kan org BN..bole ngam ke nuar ngan doktor (BN)..hehe ceciter..

      • bujuk says:

        Diorang ambik masa ujian LIWAT 1. P tanya doktor yg. buat Ujian LIWAT 1, dia ada ambik tak sperma Anwar?
        Sebab tu bila mahkamah minta lagi DNA, Anwar tak bagi sebab dulu dah ambik dah, diorang buat apa?
        jadi sekarang tau lah bahawa diorang tuang kat jubur Saiful sampai habis, sebab tu ada DNA asing pada jubur Saiful. Boleh terima alasan aku?

    • fazli says:

      Kalau tak suka duduk sini disebabkan BN…..ko dipersilakan balik INDON…..ok tak pak tony……kah…kah…kah…..

    • jebon sial says:

      silap tu tony…memule Nuar tutoh doktor tu dulu… pastu epol lak datang ngadu sakit juboq… Nuar ade lagi mase tu kat balik tirai…. Nuar pikir ni mesti bole buat konspirasi… jadi Nuar suruh doktor tu gi jamban amik sikit ayaq mani dia ( Nuar )…suruh pakat taruh kat juboq epol…maka jadi la hikayat konspirasi….jeng3…

  9. randomsee says:

    kalau dulu hadirin adalah puuhan ribu, sekarang hanya ribuan …kelak Allah swt akan tunjukkan hanya puluhan saja akan hadir….

    tiada sesuatu itu berlaku tanpa tujuan..pembebasan hari ini ‘mungkin’ hukuman bagi masa hadapan….mana nak tahu PRU 13 masa kempen anwar dengan tak sengaja meliwat orang diatas pentas cemarah….

    • bujuk says:

      Kan POLIS dah ingatkan 5000 orang saja. Kalau lebih nak sumbat d mana? Korang ni, ikut arahan polis pun tak kena. tak ikut lagi lah korang marah.

      • StinGray says:

        alahai bujuk….ikut arahan polis ke atau rakyat dah tak nk ikut aljuburi lg…….hang ni kalau bab2 spin world class la…..

        • bujuk says:

          Anwar pergi k’tan solat hajat pun lebih 10,000. Ni Anwar bukan Najib bro…

          • selamber says:

            korang ni reti ikut arahan polis ke..?

          • bujuk says:

            kan dah d buktikan, tak caya lagi?
            Tu la… banyak sangat baca utusan fitnah, benda depan mata pun dah tak percaya.

          • selamber says:

            eleh..10 syarat2nya pun dilanyak jugak pun..hehe..tu pun nasib le nuar bebas kalau tak meletup2 la pulak bom2 atom..dimaki hamun la pulak mahkamah..polis dah tentu la jd bahan cacian..hmmmm faham dah

          • bujuk says:

            Kita hanya berhimpun bukan nak buat rusuhan… tangan kosong je.

          • selamber says:

            ko sorg je kot yg ckp tangan kosong..yg lain ko bole tahu ke?

          • selamber says:

            guna heller jugak kan..ada kain rentang jugak kan..provok jugak kan..berarak jugak kan..memekik melolong jugak kan siap nyanyi2 lg koir dari muslimah pas tu..pastu meletup2 jugsk kan..hehe..mcmni dikatakan tangan kosong..bujuk..bujuk..cuma nasib nuar tu bebas kalau tak..jenjengjeng

          • bujuk says:

            standard la… berarak mauludil rasul pun ada sepanduk dan hiler. Macamana nak kawal orang ramai takda hiler? Ibrahim Ali berkumpul tak sampai 20 orang pun ada sepanduk… patut2 la.

  10. tony gunawan says:

    hahhaahahaha hanya 50 penyokong umno yang datang sokong saiful!

  11. takbai says:

    minta PAS buatkan solat hajat kerana Anwar di bebaskan. suruh Anwar yang jadi imam dan kita akan tahu apa akibatnya.

    • selamber says:

      betul tu..kalau berani sahut la cabaran YB Zul..kalau betul2 di pihak yg benar buat la perkara yg disarankan oleh beliau..

    • bujuk says:

      Ibrahim Ali pun ikut belakang je… masa solat hajat d Masjid Wilayah, awat tak suruh Saiful jadi Imam?
      Cukuplah.. tutup isu bab LIWAT ni, tak menguntungkan sapa2 pun. Zul ni batu api je.. tunggu lepas PRU13 baru tahu langit tinggi/rendah.

  12. tony gunawan says:

    air mani anwar dalam dubur saifui langsung tak wujud pun ,doktor-doktor tu berbohong dan memalsukan dokumen untuk menganaiyai anwar!

  13. pasdaplaknat says:

    Hasan Ali dipecat..manakala Anwar dibebaskan.. org yg baik akhlak, yg jelas mempunyai ciri MUJAHID, perjuangkan agama di hina, dihukum manakala org yg diketahui buruk peribadi, banyak maksiatnya pula disanjungi..

    ditakuti ini semua mengundang kemurkaan Allah.. dimana hati2 rakyat Malaysia menjadi semakin BUTA dr kebenaran dan tidk dpt lg bezakn mna yg baik dan mana yg buruk.. akhirnya dr kalangan rakyat yang JAHAT ini akan memilih dikalangan mereka yg JAHAT juga utk jd pemimpin..

    akhirnya ditakuti apa kesengsaraan di negara Islam luar yg selama ini hanya dilaporkan melalui media akanm berlaku di negara tercinta ini akibat KEZALIMAN.. (nauzubillah..)

    kita sepatunya berfikir diluar kotak politik sempit ini dlm isu2 besar UMAT..melihat jauh ke depan pd sudut hati yg ikhlas krn Allah.. apakah ini yg kita mahukan?

    di manakah Islam akan terbela jika kita muhasabah 2 pertiswa pada hari ini? yg baik digugurkan yg buruk dijunjung…

    inilah hasil tarbiah PAKSI KEJAHATAN-Pakatan RAkyat

    Allahuakbar.. Walaa hau lawala khu wata illa billah…

  14. Rindu Damai says:

    TAHNIAH KEPADA PAKATAN. NAMPAK GAYANYA
    NEGARA AKAN MEMPUNYAI PM YANG BERGELUT
    DENGAN MASALAH MORAL.CLINON MENGUNDUR
    DIRI DENGAN RELA HATI BILA SKANDEL SEX
    NYA DIKETAHUI OLEH RAKYAT.INI PEMIMPIN
    BESAR.

    • C4 says:

      macam mana dengan najib …adakah Najib ini seorang yang bersih ???? aku rasa dia pun ada skandal sex dengan seorang penyanyi tempatan di port dickson dulu ….??????

      pada aku kalau bini orang pun diboleh rampas ….. makna nya moral najib pun teruk….. bagaimana seoranG PM boleh meruntuhkan rumah tangga orang lain…. demi lobang rosmah yang lebar lagi tembam tu…..

      • pasdaplaknat says:

        berok C4 sekor ni cukup minat dgn kelucahan yer.. bini ko bekas pelacor ke C4?

        Selagi tiada bukti, Najib tetap bersih.
        Yg berbukti jelas pun boleh lepas..so jgn komplen lah ye..ngok2 PR ye

        Najib kahwin sah dgn isterinya..itu bukan rampas namanya.. bukan ditangkap di hotel bersekedudukan dgn bini org.. mcm di Hotel Perdana dulu tu..

        kalau ckp soal Moral.. pemimpin2 PR menjuarai carta top-10 paling tidak bermoral..

      • bujuk says:

        C4 jangan la ko fitnah PM dan Isteri kalau takda 4 saksi. Nanti diorang penjarakan ko pulak….

  15. tukul says:

    Anwar memang bebas dari di penjara tapi Jiwanya terpenjara.

    • C1 says:

      aku ada baca satu blog pro-UMNO..
      blogger ni marah sangat pasal anwar bebas.. dia pun bukak satu teori

      dia kata… anwar dah deal dengan najib supaya anwar bebas , tapi dengan syarat, PRU13 nanti bagi BN menang..

      hahaha… aku lupa la blog mana…

      • pasdaplaknat says:

        yes tukul, Anwar sbnya terpenjara jiwa, wajahnya kalu kita lihat tidak jernih pn spt kegembiraan org yg lepas dr hukuman..

        berkerut..masam..xhappy..jiwanya diselubungi dgn masalah2 peribadinya sendiri..

  16. neutron says:

    MasyaAllah… cacai Ameno masih tarak takut pada hukum Allah ka? kenapa suka masuk golongan atau suka dapat title FASIK???… syak wasangka sahaja tidak melayakkan sedara sedari menghukum Anwar dan hanya melayakkan cacai suma masuk dalam golongan ini… bertaubat lah…

    Lagi satu… semalam mamak ada tengok TV itu analisis dari oran TV sendli bahawa dari tinjauan hanya 1 dari 5 orang rakyat Mesia yang ada juga percaya Anwar bersalah… maknanya hanya 20% saja ( termasuk cacai cacai suma ) majoriti tarak percaya ini kes… ini TV arus perddana cakap haa…

  17. kun aguero says:

    dah kalah senyap je la..dh orang x buat nk fitnah plak..nk cover apa lagi pencacai umporno..

    • C4 says:

      ada lagi video tak dakwa lagi…..

      atau ada individu lain mengaku bontot nya disontot oleh anwar ibrahim….

      DRAMA LIWAT 3 AKAN DATANG ….

      • jebon sial says:

        agak2 lu ade bran angakt sumpah laknat kat masjid tak… senang jer…klu bran la…angkat sumpah laknat menyatakan ko tak pernah menipu sesiape seumur hidup…atau yg paling ringan..ko tak pernah menipu mak ko… ade bran…bukak la akal yg dikurnia Allah pada mu wahai insann…

    • selamber says:

      Bebas tak bererti tak buat salah bro..

      • C4 says:

        aku pun bukan suka sangat dengan anwar ibrahim ….. tapi cara kau orang UMNO jatuh kan dia macam tak bermaruah …. cari lah jalan lain…

        • selamber says:

          memang patut dia diperlakukan begitu..mmg patut dia disingkirkan dari politik..kita jatuhkan maruah dia seorg sahaja..akan tetapi kita kene ingat dia telah menjatuhkan maruah seluruh org Islam khusunya bangsa Melayu..ada faham

          • C4 says:

            “dia telah menjatuhkan maruah seluruh org Islam khusunya bangsa Melayu”….. macam mana tu …terangkan sikit

          • selamber says:

            malas la nak terangkn kat ko..ko tu buta hati tak reti nak menilai kebenaran mana bole terang..semuanya gelap gulita..hehe..

  18. C4 says:

    DRAMA “LIWAT3” AKAN KELUAR NANTI….

    ARAHAN BERSAMA BNAJIB DAN ROSMAH ….

    PENONTON2 SEKALIN TUNGGU DAN LIHAT

  19. C4 says:

    JAKARTA – Seorang lelaki warganegara Malaysia ditemui mati di sebuah bilik hotel di sini pagi Ahad dan polis percaya beliau mati akibat terlebih mengambil ubat kuat (peransang seks).

    Difahamkan mayat lelaki berusia 56 tahun itu dijumpai pada kira-kira pukul 5 pagi. Beliau berasal dari Selangor.

    Polis tidak mengesyaki sebarang perbuatan khianat. Jenazahnya dihantar ke rumah mayat Hospital Cipto Mangunkusumo (RSCM) untuk bedah siasat.

    Polis telah memaklumkan kejadian itu kepada Kedutaan Besar Malaysia di sini. – BERNAMA

    kerajaan UMNO kena dakwa kes ini…..

  20. nazwan says:

    sudah2 lah..rakyat x nak kerajaan or pembangkang yang memainkan issue2 mcm nie..buang masa jer..lebih baik kerajaan & pembangkang berkempen issue2 rakyat..harga barang..ekonomi negara..rasuah..selesaikan masalah rakyat, kempen dgn fakta2 yg ada, tunaikan janji2 anda..kalau dlm 10 janji, hanya 5 y dpt diunaikan..itu dah memadai..kemudian kemukakan kaedah penyelesaian untuk 5 lg janji2 yg belum tertunai..susun dan selesaikan nye sebaik mungkin..bkn dgn sekadar slogan dan kata2 sahaja..rakyat akan faham..insyaAllah kita semua akan berjaya..hentikanlah kempen2 yg meloyakan nie semua.. baik dr pembangkang or kerajaan..yg rugi siapa? kita..rakyat malaysia..terutamanya islam & melayu yg suka pd benda2 yg melalaikan umat sendiri..betulkan asas perjuangan masing2..x salah menyokong mana2 party..yg penting apa yg anda semua perjuangkan dan mahukan..insyaAllah kalau semua penyokong kerajaan & pembangkang berada dlm landasan yg betul..kita semua yg dapat faedahnye..bukan segelintir manusia yg mengambil kesempatan dr kita..teruskan perjuangan anda yg murni itu..

  21. Carlostmentedarah says:

    Buat atau tak buat, nuar je yg tau. Tapi hal china doll tu, gua yakin nuar yg buat..hihi. Confirmed!
    Org china ramai yg percaya mana ada anjing yg tak makan najis? Cuba tanya LGE.

  22. penyokongketuanan says:

    Hanya orang-orang yang telah dibutakan mata hatinya yang akan mengatakan AI itu orang yang baik, hanya orang-orang yang ditulikan telinganya yang akan percaya HA orang yang jahat dan mesti disingkirkan dari perjuangan Islam. Hidup Najib!!! Hidup UMNO!!!

    • C4 says:

      nak cakap apa soal ketuanan melayu….apa…

      ketuanan melayu….sekarang ..Vincent tan, Ananda Krishnan, Lim Goh Tong, YTL …yang menjadi tuan kepada penyokong2 UMNO….

      • Shah says:

        Ketuanan Melayu adalah icon Anwar. Melayu Baru icon Team A lawan Team B semasa Anwar lawan Gaffar Baba. Tetapi icon main bontot zaman Anwar di MCKK. Dah lama dah

        • C4 says:

          melayu UMNO yang bertuankan Cina….

          biar lah melayu dengan ketuanan dia …

          cina rasuah pemimpin melayu UMNO yang berkuasa……

          pemimpim UMNO berbohong dengan orang melayu ….kononya mempertahankan melayu……

          • Shah says:

            Apa beza PAS jual balak kepada taukeh cina hinggakan Husam dapat awek cina yand simpan di condo KL. Balik Kelantan pijak semut pun tak mati tapi sampai KL main kayu tiga

  23. selagi manusia tidak mengetahui ilmu alam ghaib ,selagi itulah manusia tededah kepada penganiayaan faham fahamlah keculi yang mendiamkan diri dari hal menyakat /fitnah/umpat /cerita karut marut

  24. C4 says:

    mamat stor kunyit saya fool tu kat mana sekarang ????

  25. C1 says:

    Berita Anwar dapat perhatian media antarabangsa

    WARTAWAN SINAR HARIAN
    January 10, 2012
    KUALA LUMPUR – Keputusan perbicaraan kes Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendapat perhatian media di seluruh dunia sebagai berita utama.

    CNN International di New York dan CNN Asia di Hong Kong, mendahului senarai dengan tajuk utama jam 12.45 tengah hari semalam, iaitu ‘Mahkamah Malaysia Mendapati Ketua Pembangkang Anwar Tidak Bersalah Atas Tuduhan Liwat’.

    Diikuti stesen Bloomberg yang menyaksikan temu bual, sejurus beliau bebas dari tuduhan itu, manakala Al Jazeera berpangkalan di Doha, Qatar juga tidak ketinggalan mendapat perhatian pelayar Internet, apabila sebahagian besar rantau Timur Tengah yang masih awal pagi, memperoleh berita dalam Bahasa Inggeris, sebelum diterjemahkan ke dalam Bahasa Arab.

    Di United Kingdom, The Guardian dan Sky News memaparkan berita terkini, sebelum menjadi berita penuh dengan video rakaman pembebasan.

    BBC News dalam laporannya, memaparkan Anwar Ibrahim sebagai tajuk utama lebih awal dengan berita utama, sekitar jam 1140 pagi semalam, dengan tajuk ‘Anwar Tidak Bersalah Atas Tuduhan Liwat’.

    Tidak ketinggalan Kenya, Nigeria dan Somalia serta Afrika Selatan, memaparkan tajuk utama, sekitar jam 12 tengah hari sebagai berita terkini.

    Manakala di rantau Asia, The Straits Times Singapura, mendahului dengan carian lebih 45,000 sejak keputusan diumumkan.

    Di Jepun, akhbar utama negara itu, Asahi Shimbun menulis tajuk utama ‘Mahkamah Malaysia Mendapati Anwar Tidak Bersalah Atas Tuduhan Liwat’.

    Ini sekali gus membuktikan, pengaruh Anwar Ibrahim terus mendapat perhatian dunia.

    —————————————

    hebat pemimpin macam anwar ni kan… terkenal serata dunia..

    aku rasa kalau najib masuk mahkamah bicara kes bunuh minah monggol… gerenti lagi hebat dan mendapat perhatian dari anwar… huhhh

  26. tukul says:

    dunia ini hanya pentas lakonan..betul tk anwar.

    • Shah says:

      Anwar akan menderita kesakitan di dunia. Belakang kepala Anwar dah kelihatan botak kerana sakitan yang Allah swt sahaja yang tahu keatas perbuatannya yang munafik

      • selamber says:

        biarkan luncai terjun dgn labu2nya..mmg elok la..lg elok kalau Allah bg dia penyakit2 betul2 sebagaimana yg dia telah buat tipu helah dia tu..patah tengkuk..patah pinggang..mati kote..hilang ingatan..hilang upaya..n mcm2 lg la..biar dia insaf sikit

    • Bulan Empat says:

      Dan pentas lakunan ini dimenafaat sepenohnya oleh manusia bernama Anwar.

      Dia memainkan watak utama, dia juga pelakun pembantu, kamera man dan lighting man. Diakhir episod ini dia tersenyum lebar , puas dan penoh bangga. Lalu dia melantik dirinya sebagai manusia terkuat dunia dan yang paling digeruni.

      Hebat kan ?

      Semua kita seharusnya merasa gerun dan ngeri. Tetapi bukan ketika berdepan dengan Anwar. Gerun kalau kita berjalan diDEpan Anwar.

  27. pasdaplaknat says:

    Polis sahkan BOM JANGKA yang meletup itu milik peserta perhimpunan..
    Sebab Polis telah lakukan pemeriksaan ditempat berkenaan sebelum perhimpunan..clear dr bom.

    So, moralnya..inilah description KEBEBASAN ala-Mesir yang diidam2kan oleh binatang2 peliharaan Anuwar laknatullah ini..

    jikapn beliau bebas dr kesalahan liwat, berpuluh lg kesalahan beliau terhadap umat Islam dan negara ini masih terhutang.. ideologi yng diterapkan oleh makhluk bernama Anuwar ini amat2 bahaya dan bertentang dgn syariat Islam.. sbbtulah ianya mudah popular berbanding seruan Islam sebenar yang tidak diminati umat Islam sendiri..

    Fikir2lah..

    • C1 says:

      jahat nya musuh anwar ibrahim pasang bom.. konon nak menunjukkan yang penyokong anwar ni yang mencetuskan kekecohan dan jahat…..

      ishk..ishk..

      • StinGray says:

        4500000 penyokong peliwat ada kat situ…x kan tak nampak sorang jea musuh anwar pasang bom…..hangpa buat apa kat situ….gesel2 dgn muslimah PAS ke???…

  28. duahati says:

    Tibai depan ,tibai belakang ,gunakan
    se maksima mungkin pemberian dan kelebihan yang ada didunia ini
    apa macam best ke? tak pe dapat syer
    penuh kat dunia ni… nanti listing kat
    akhirat.. berapa index yg naik.. atau
    turun, masa tu manusia masing sibuk
    dgn diri sendiri tak de sape nak bantu
    dah..sendiri jawab laa…sendiri tanggung la…

  29. Pada penyokong Bung Anuar B Ibrahim disini.. minta penjelasan .. apa yg dimaksudkan Karpal…” SUKA SAMA SUKA ” dalam kes LIWAT ni. Atau pun saudar sausara semua akan kata Karpal tak mengatakan demi kian..!

  30. carlosmontoya says:

    hehe..PUAK UMNGOK MASIH TAK DAPAT TERIMA HAKIKAT ANWAR TAK BERSALAH WAKKAAK..NAJIB KENA PANGGIL SEMUA KETUA BHGN UMNO UTK PLAN B PULAK..PLAN A DAH ROSAK HAHAHAHA…

  31. carlosmontoya says:

    PUASNYA HATI AKU NAMPAK KEMARAHAN PUAK2 LEMBU BILA ANWAR DIBEBASKAN WKAAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAK…………………………….

  32. ada berapa % umat manusia mengerti ilmu peringkat awal,dan berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat kedua,serta berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat ketiga ,seterusnya berapa % pula dari orang islam yang tau ilmu peringakat keempat yaitu,juga disebut pengetahuan berhubung dengan ruh ,inilah ilmu rahasia ,ilmu pemisah antara haq dan yang batil ,kepada para nabi dan rasul ilmu ini disebut ilmu wahyu .kepada alim ulama pewaris nabi ilmu ini ,di sebut ilmu ilham dan makrifat , contoh yang senang di ambil tau hal ilmu ini ialah ,bagaimana sejarah yang berlaku semasa nabi musa alaihissalam di suruh allah subhanahuataala berguru dengan nabi khidir alaihissalam,dimana nabi khidir ini semasa seluruh ilmu pengetahuan ,allah subhanahuataala saMPAIKAN KEPADA JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S A W IMAM PARA NABI DAN PENGHULU PARA RASUL ALAIHISSALAM SERTA PENUTUP PARA NABI MAKA NABI KHIDIR INILAH YANG BERDIRI BERHAMPIRAN DENGAN NABI MUHAMMAD S A W SEMASA MENERIMA WAHYU DARI ALLAH SUBHANAHUATAALA ITULAH SEBABNYA NABI KHIDIR INI DI PANGGIL SEBAGAI ORANG YANG BER ILMU DARI KALANGAN PENDUDUK LANGIT DAN PENDUDUK BUMI,ITULAH RAHASIANYA

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 3:02 am | Reply

    ALIM ULAMA PEWARIS NABI INI DENGAN IZIN ALLAH SUBHANAHUATAALA DAPAT MENYAKSIKAN DI MANA MANA TEMPAT DI SELURUH ALAM INI DALAM BENTUK ILHAM DAN MAKRIFAT WAL HAL APA YANG BERLAKU DI SURGA DAN APA YANG BERLAKU DI NERAKA ,SERTA SIAPA YANG ADA DI DALAM TEMPAT KEDUANYA ,SAMA ADA ORANG ITU MASIH HIDUP DI DUNIA INI ATAU YANG TELAH MENINGGAL ALAM DUNIA INI ,BAGAI MANA BOLEH TERJADI YANG DEMIKIAN ,ITULAH SEBAGAI CONTOH BERKENAAN KEBAIKAN DAN KEJAHATAN ,SIAPA AMALANYA YANG MENDAPAT KEREDAAN ALLAH SUBHANAHUATAALA,DAN SIAPA PULA AMALANYA YANG MENDAPAT KE MURKAAN ALLAH SUBHANAHUATAALA,SEMUANYA DAPAT DI SAKSIKAN DALAM BENTUK ILHAM DAN MAKRIFAT INI WALLAHU ALAMBISSAWAB,LAHAULAWALAQUATA ILLA BILLA HIL ALIYIL AZIM

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 3:15 am | Reply

    YA DIMANA KITA BISA MENEMUI ,ORANG YANG DIKATAKAN ,ALIM ULAMA PEWARIS NABI INI ,YA INI SEMUA RAHASIA ALLAH SUBHANAHUATAALA ,JADI KALAU BEGITU ,TENTU KENA MINTA DENGAN ALLAH SUBHANAHUATAALA ,YA MINTA JUMPA ORANG SEPERTI INI AMA ALLAH TAALA ,PESAN DARI GURU SAYA SEMASA SAYA BERADA DI DURI RIAU ,CARILAH AHLINYA DIMANA KITA BERADA DI SITU ADA AHLINYA ,YANG PENTING JANGAN PUTUS ASA ,USAH WAJIB DI TERUSKAN

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 7:40 am | Reply

    Tambo Sutan Nan Salapan

    November 14, 2011 in Kerajaan, Tambo | 2 comments

    Pada tahun 1050 H (1680 M) Kerajaan Pagaruyung telah mengeluarkan satu keputusan berupa Sunnah 1050 yang berisikan penempatan Raja-Raja di Rantau ( Darat dan Laut ) di mana ada terdapat masyarakat yang berasal dari ketiga Luhak di Minangkabau.

    Naskah ini disebut juga Tambo Nan Salapan dengan isi sebagai berikut:

    1) Adapun nan tingga di tanah Aceh ialah nan banamo Sultan Syariat berpangkat Rahim. Anak cucu Daulat yang dipertuan dalam Nagari Pagaruyung, asal mulonyo rajo-rajo di negeri Aceh, malimpah ka Patahan Batu, lalu ka tanah labuah kaliliang, lalu ke Deli. Adapun Deli taklukka Aceh. Itulah kebesaran Rajo Aceh nan turun tamurun, lalu sakarang kini, nan tiada marubah rubah, waris nan manjawek dek Rajo Aceh, nan di tarimo dari Niniak kito. Wallahualam.

    2) Adapun nan tingga di dalam nagari Banten, malimpah lalu ka Batawi, Sultan Nan Banamo: Marhabat Maruhum Alam, anak cucu yang dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa mulonyo Raja di tanah Jawa, lalu ke Johor ka Manggali, kaliliang Banten Batawi, semuanya tanah Banten ialah kebesaran Raja Banten, beroleh khalifah dari yang dipertuan nan sati, memberi ijin mutlak serato sumpah sati, kalalamullah di dalam Koto Pagaruyung, Darussalam

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 7:45 am | Reply

    3) Adapun nan tinggal turun temurun di dalam nagari Jambi Sultan Bagindo Tuan Rabbi, anak cucu Daulat yang di pertuan dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa yang dipertuan dalam nagari Pagaruyung, tatkala asa mulonyo jadi rajo dalam nagari Jambi, lalu melimpah ka Batang Hari sampai ka hulu Batang Sangie, tatkala asa mulonyo jadi Rajo di dalam nagari Jambi 12 Koto Sungai Babi, tatkala masa dahulunyo, itulah kabasaran dan mukjizat, Sultan Bagindo Rabbi, nan dijawek turun tamurun, beroleh derajat nan tinggi di bari Allah Subhanahuwataala, amin ya rabbal alamin.

    4) Adapun yang turun tamurun ka Palembang katurunan di tanah Jawa asal mulonyo jadi Raja ialah, nan banamo Sultan Bagindo Ibnu Rahim, anak cucu Daulat yang dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, Tinggal di dalam Nagari Palembang, malimpah lalu ka Musi, sampai turun ka Bugis Makasar, di dalam laut kaliliang tanah Bugis, ialah darajat dan mukjizat Sultan Bagindo Ibnu Rahim, Khalifatullah Muhammad Rasulullah. Amin

    5) Adapun nan turun tamurun ka nagari Pariaman tatkala, akan badiri, belum banamo Tiku Pariaman, hanyo banamo Sungai Salak, nan tingga didalam nagari Pariaman, ialah nan banamo Sultan Maharajo Dewa, anak cucu Daulat yang dipertuan Nan Sati di dalam Koto Pagaruyung, tatkala asa mulonyo manjadi Rajo di Pariaman, malimpah lalu ka Natal sakuliliangnyo, kurnia Allah subhanahuwataala, baroleh Khalifah dari pado bapaknyo, karena mukjizat Tuanku Nan Sati, dalam Nagari Pagaruyung, Nan Khalifah datang dari dalam syurga jannatun naim. Rahman Muhammad Rasulullah.

    6) Adapun nan turun tamurun dalam nagari Indrapura, tatkala asa mulonyo jadi Raja Indrapura, nan banamo Sultan Muhammad Syah, anak cucu daulat nan dipertuan nan Sati, didalam nagari Pagaruyung, itulah yang mulo-mulo jadi Rajo di Indrapura, balahan tingga di dalam nagari Muko-Muko, Partamuan Rajo Rajo dahulunyo, balun banamo Muko Muko, sakalian hamba rakyat mangko turun ka tanah Padang, hinggo Lawik Nan Sadidiah, lalu ka pulau kaliliangnyo, kapado Rajo Indrapura Kaliling itu, itulah kabasaran Sultan Muhammad Syah Indrapura, nan oleh Khalifah di bari Allah, katurunan Daulat nan dipertuan Sati, Khalillullah di Pagaruyung.

    7) Adapun nan turun tamurun ka dalam nagari Sungai Pagu, iolah nan banamo Sultan Besar, Barambuik Putieh, Bajangguik Merah, anak cucu daulat dipertuan nan Sati, dalam koto Pagaruyung, asa mulonyo jadi Rajo dalam Alam Sungai Pagu, malimpah lalu kabandar Nan Sapuluah, di situlah Rajo nan Barampek, keliliang Alam Sungai Pagu. Semuanya itu beroleh Khalifah, dari pado Tuhan yang banamo Rahman, tatkala manjunjung mangkuto alam nan mamilih Tanah Nan Sakapa di dalam alam nangko, berwasiat Sungai Pagu yang terjadi di dalamnyo.

    8) Adapun nan turun tamurun ka nagari Indragiri, Sultan Kadhi Indra Sakti, anak cucu daulat nan dipertuan di dalam nagari Pagaruyung, asa mulonyo manjadi Rajo di nagari Indragiri lalu ka Kuantan sampai ka Riau, kaliling Indragiri Riau, adapun Riau takluk pado Indragiri, Riau baroleh Khalifah dari Indragiri, katurunan daulat nan Sati dari nagari Pagaruyung, itulah daulat na baroleh mukjizat, nan di bari Allah swt Alaihissalam, katurunan Adam di dalam syurga jannatun nain, amin ya rabbalalamin Tuhan Yang Maha Esa.

    Bamulo Sultan Nan Salapan Rajo ialah nan banamo Sultan Rajo Siak anak cucu nan dipertuan dalam nagari Pagaruyung jua adonyo, ialah nan Kerajaannya di nagari Siak Malimpah lalu ka Kualo Kampar.

    Tambo ini ganti baganti, salin basalin, turun tamurun kapado urang tuo kito, datang datang sakarang kini, barubahpun tiak barang sadikit syak dan mungkir akan tambo ini, dimakan kutuk daulat yang dipertuan, dimakan biso kawi dinagari, karena itulah Read the rest of this entry »

    baginda sinang / raja kapiceh | January 16, 2012 at 8:04 am | Reply

    Harimau Campa Dalam Tambo

    Harimau Campa adalah nama seorang tokoh yang disebut-sebut di dalam Tambo Alam Minangkabau. Bersama-sama Kucing Siam, Kambing Hutan dan Anjing Mualim, mereka berempat adalah para pengiring Ninik Sri Maharaja Diraja dan rombongan. Mereka semua adalah para pendekar yang di kemudian hari menjadi orang-orang pertama pendiri cikal bakal Silek Minang. Mereka juga dipercaya sebagai leluhur orang-orang di Luhak Nan Tigo.

Leave a Reply

Threesome