Menu Utama

Sokong Homo: Anwar Sendiri Tak Faham Apa Dia Cakap

Anwar kata dalam Majlis Kesyukuran di rumahnya pada Khamis bahawa temubualnya dengan BBC pada 12 Januari, tidak langsung menunjukkan dia menyokong gejala homoseksual di negara ini. 

Katanya, dia hanya mahu pinda undang-undang ‘lapuk’ (merujuk kepada Seksyen 377B dan Seksyen 377C) yang menghukum perlakuan homoseksual kerana boleh digunakan untuk menganiayai dan menjatuhkan karier politik seseorang.

Ini petikan kenyataan Anwar yang disiarkan Keadilan Daily:-

Sebagai Muslim dan saya yakin majoriti bukan Islam di Malaysia yakin dan percaya bahawa perkahwinan antara lelaki dan perempuan itu adalah kemuliaan insan dan saya tidak mengambil sikap bermaaf dalam soal ini.

Kenyataan saya ini sekaligus menjawab semua bahawa kita tidak mendukung seks bebas ataupun lesbian ataupun homoseksual,” katanya pada majlis kesyukuran pembebasannya di rumahnya di Segambut malam tadi.

Menyifatkan undang-undang berkaitan liwat misalnya sebagai lapuk, beliau menegaskan ia menjadi alat kerajaan Umno untuk memfitnah dan menzalimi musuh politiknya.

“Undang ini memang lapuk, jumud kerana ia diguna untuk zalimi dan fitnah orang. Sebab itu saya tidak pertahankan,” katanya.

Pertama, kalau kita rujuk kenyataan Anwar dalam tembual dengan BBC pada 12 Januari, dimana yang dia sebut ‘tidak menyokong seks bebas dan homoseksual”?  Dia kata tidak menyokong perkahwinan sejenis, sedangkan hubungan homoseksual tidak semestinya berkahwin sahaja, tanpa kahwin pun boleh jadi juga.

Anwar mungkin lupa sabitan liwat ke atas Dr. Munawar Anes pada 1998 kerana membenarkan pelir Anwar menembusi dubornya.  Itu masih perbuatan homoseksual walaupun Anwar tidak berkahwin dengan Dr. Munawar (Dr. Munawar tidak merayu sabitan hukuman ini ke mahkamah yang lebih tinggi, seterusnya mengesahkan memang Anwar pengamal homoseksual).

Jadi penulis nak main ‘game’ sama yang dimainkan balaci pembangkang dalam isu ini. DIMANA DALAM TEMUBUAL DENGAN BBC PADA 12 JANUARI ANWAR KATA TIDAK SOKONG HOMOSEKSUAL?

Kedua, Anwar kata dia nak pinda undang-undang  yang khas menjurus kepada perlakuan homoseksual iaitu Seksyen 3778B dan Seksyen 377C.  Soalannya kenapa nak pinda undang-undang itu?  Apa yang salah dengan undang-undang itu?  Elemen mana dalam undang-undang ini yang boleh menganiaya?

Kalau Anwar kata undang-undang itu boleh diguna untuk memfitnah orang dan menjahanamkan karier politik, undang-undang lain boleh juga digunakan untuk aniaya. Contohnya Akta Dadah Merbahaya 1952,  kalau ada orang letak dadah dalam beg Anwar tanpa pengetahuannya, pun boleh dikatakan aniaya juga, adakah Anwar nak pinda undang-undang itu juga?

Kalau rasa dianiaya, gunalah peluang perbicaraan di mahkamah untuk buktikan dianiaya.  Bukan pinda atau hapuskan terus undang-undang berkaitan.  Sebab itu ada perbicaraan di mahkamah sebelum hukuman dijatuhkan.

Jadi kesimpulan penulis, Anwar nak pinda seksyen 377 B dan seksyen 377C itu bukan sebab dia lapuk tapi kerana seksyen itu menghukum pelaku homoseksual walaupun perbuatan itu dilakukan suka sama suka (yang mana adalah juga tabiatnya).  Penulis tidak nampak sebab lain.

Kebetulan atau apa, Amnesty International turut siar kenyataan disini yang bunyi lebih kurang sama tapi lebih terperinci lagi mengenai keperluan hapus undang-undang anti homoseksual di Malaysia pada 9 Januari (tarikh sama Mahkamah Tinggi membebaskan Anwar). Initipati kepada kenyataan tersebut adalah seperti dibawah:-

Laws criminalizing consensual sexual activity between adults are contrary to international human rights standards.  In December 2011, the UN Human Rights Commissioner published a report calling on states to repeal provisions that criminalize same-sex relations between consenting adults.  In the case of Toonen v Australia, the UN Human Rights Commission in 1994 found that laws punishing same-sex sexual behaviour infringe on the right to privacy.  Malaysia’s criminal sodomy law, Section 377, was drawn from the Indian Penal Code of 1860 and imposed under British colonial rule. In 2009, India repealed its sodomy law.
The sodomy law violates the rights of gay Malaysians. Moreover, it was used as a tool of political repression against Anwar,” said Donna Guest

Maksudnya matlamat utama kenapa Anwar nak pinda/hapuskan undang-undang anti homoseksual ialah untuk membolehkan hubungan homoseksual secara suka sama suka TIDAK MENJADI KESALAHAN.

Jadi tak salah kalau Utusan Malaysia tafsir kenyataan Anwar itu sebagai menyokong homoseksualiti.  Anwar sendiri pun tafsir bila dia sebut melarang perkahwinan sejenis itu bermaksud dia ‘tidak mendukung homoseksual dan seks bebas’ sedangkan dia tidak sebut langsung perkataan itu dalam temubual dengan BBC pada 12 Januari.

Sedangkan hubungan homoseksual boleh berlaku tanpa pelakunya berkahwin pun.

Anwar dan cakap berbelit bukan cerita baru, jadi faham-faham sahajala.

p/s Penulis ucap tahniah kepada AG kerana kemukakan juga rayuan untuk Saiful






68 Komen to Sokong Homo: Anwar Sendiri Tak Faham Apa Dia Cakap

  1. ada hati says:

    spin,belit dan pusing sampai diri sendiri pun pening, org beriman bertawakal napaklah apa yg hang maksudkan wahai nuar…..yg dok ternganga tadah air lior hang tu yg serupa dgn hang juga….

  2. randomsee says:

    …seksyen 377 B dan seksyen 377C memang itu halang aktiviti liwat…nak pinda apa lagi…? pejuang lliwat sungguhlah anwar ini….

    Seksyen 337 (B) berbunyi barang siapa dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii hendaklah diseksa dengan penjara selama tempoh yang boleh sampai 20 tahun, dan bolehlah juga dikenakan sebat.

    Seksyen 377 (C) pula berbunyi barang siapa dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii ke atas seseorang lain tanpa kerelaannya, atau bertentangan dengan kemahuannya atau dengan meletakkan orang lain dalam ketakutan mati atau cedera kepada orang itu atau kepada mana-mana orang lain, hendaklah diseksa dengan penjara selama tempoh tidak kurang dari lima tahun dan tidak lebih dari 20 tahun, dan bolehlah juga dikenakan sebat.

  3. neutron says:

    Ayooo..Itu Adamyan suka meroyan… Sudah sudah la memfitnah orang sebagai peliwat… ingat la dosa… hanya itu worang Ameno bodoh saja masih kata sistem pentadbiran negara sangat bersih… PELIWAT SEBENAR IALAH AMENO SENDERI… habis itu sistem perundangan di LIWAT… dan habis sistem penguatkuasaan di LIWAT sebab worang AMENO suka kipas BONTOT… kah..kah..

    • c10 says:

      aku lihat yang ni bukan kenyataan pihak UMNO sebaliknya kenyataan yang dizahirkan dari mulut anwar sendiri, dengan suara anwar sendiri dan dengan mukan anwar sendiri yang dok terpacak di rakaman BBC dan dengan kenyataan anwar yang ditafsirkan oleh media barat yang pro-anwar sendiri… taik dah tersimbah kat muka anwar sendiri disebabkan tindakan anwar sendiri! semuanya anwar sendiri punya pasal… blogger hanya petik kata anwar! lain-lain hal, sendiri ada otak sendiri mau fikirlah! tapi kalau otak sendiri pun dah ‘short-circuit’ apa bleh buat… dah takder harapan dah tu!

    • Dari Jemapoh Ke Liverpool says:

      neutron… buang masa saja melayan orang yang bangang tahap maksimum seperti kamu nih!!!

    • selamber says:

      hehe..BANGANGnya mamak neutron ni..yg jelas menjubor ngan membalun pelacur hatta dgn bukti video sekali pun dikatakan finah..hehe..fitnah dengan kebenaran pun konpius ye..hehe..buta hati lagi mamak ni..blajar lg ye..doa bnyak2 mintak Tuhan terangkan hati ye..

      • mRsTURDY says:

        Puak nie kalu ‘org tua itu’ datang tutuh pungkur depa sendiri pun depa akan tetap berkata ‘org tua itu’ itu baik dan suci dan yg dtg menutuh tadi adalah org ameno yg menyamar sebagai ‘org tua itu’…Muahaaaaaa!!Tak leh kata apa dah bila kapla masing2 dah bengong!!!

        • pasdaplaknat says:

          Balaci Paksi Syaitan-PR bernick neutron..
          kalau ko buat slang PARIA tu pn sekurang2nya blh jgk org ‘atas pagar’ bace n paham fitnah dan bohong PR

          tp ble ko meroyan jd PARIA (bukan mamak, kalau mamak hati baik, sokong UMNO, cari makan cara halal) mcm PARIA yg baru lepas kena samsu/ todi.. mindless..

          so langsung xde minat pn sape2 nk bace..last2 org komen atas ko punya mabuk tu je..

          rugi2 PR upah PARIA mabuk neutron jd BALACI..

    • raspower says:

      wio netron, kau cakap macam la kau gradute law. puak2 PR mmg pakar la fitnah dan cakap kosong. ye la zaman sekola dulu bangang kalau msuk u pun atas belas ikhsan BN bg scholarship. TAK SEDAR DIRI.. AAHAAKKK.. TTUI..TUUI..

  4. StinGray says:

    Apaaa..Aljuburi nk pinda undang2 juburi…sempat ke????…saiful dah tunggu hang balik kat mahkamah tu…cam ner ni bang jub…

  5. tengkudin says:

    biasala.telajak perahu boleh diundur..telajak kata..tanggung la sendiri..tapi buat aljuburi..telajak kote masuk ke dubur dan anu orang..hehehe

    • c10 says:

      ditafsir dari ayat anwar, kalu buat sembunyi-sembunyi tak bleh nak dakwa sebab bukan public! BACA DAN FAHAMKAN PETIKAN AYAT ANWAR DALAM BBC DAN LAIN-LAIN STATEMENT… tafsiran kata anwar lagi orang tak boleh nak intip atau intai orang lain… itu jenayah, bab dia melayan nafsu rakus yang songsang tu bukan jenayah ker? langgan pelacur pun jenayah anwar oooiiii… ingat-ingat skit jenayah akhirat tu, Hukum Allah SWT jangan dipersenda, jangan sampai orang lain ‘bersubahat sama’ secara sedar atau tak sedar! (kesian yang tak sedar) tak nak aku subahat dengan sex-maniac sorang ni!

  6. umnototok says:

    Kalau Anuwar terasa dia teraniaya oleh Sek. 377 B & C Undang2 berkenaan ini bermakna Undang2 tersebut tidaklah salah TETAPI ‘dia’nyalah yg terasa bersalah kerana wujudnya Seksyen-seksyen tersebut ,mengakibatkan dia terpaksa berdepan dgn keadilan di Mahkamah.
    Dia terasa teraniaya kerana ‘verdict’ telah membebaskan beliau, apa kata kalau ‘verdict’ sebaliknya, adakah beliau sedia untuk memikirkan/betrsimpati bahawa Saiful telah teraniaya oleh Undang2 tersebut.
    Masalahnya sekarang apabila seseorang merasakan dirinya adalah lebih ‘superior’ ..terasa semua orang patut dengar cakap dia kerana menganggap orang lain semua tidak betul dan tidak pandai seperti dia maka inilah jadinya…dia akan dihidapi penyakit PERASAN yang sangat ‘acute’.
    Salah hari dia mungkin terlepas tidak kena jadi rakyat Negara Sg. Buloh TETAPI kena jadi rakyat TG. RAMBUTAN!!!

    • raspower says:

      apa la special sgt DSAI tue.. Dia tu maksum kaa sama taraf dgn Nabi.. tu la puak2 PR ni bangang dia tahap dewa dahh.. DSAI tue kantoi dlm cctv, disalahkan pulak cctv tuee.. bangan2.. ahhakk.. tttuuuiii….

  7. Bulan Empat says:

    Memang lah ANWAR penggemar DUBUR. Siapa yang berani menidakkan fakta ini. Sesiapa yang berkata tidak adalah golongan yang sengaja menidakkan nya atas satu dua tujuan. Saperti PAS yang menidakkan nya walau pun MAT SAbun dari dulu mengesahkan nya lalu memberi pangglan ALjuburi yang popular hingga kehari ini. Baru lah panggilan sebgitu dikuti dgn dengan ‘anugerah tuhan’ imam mahadi dsbg nya.

    Anwar berjaya menyatukan pembangkang. Penyatuan yang tidak pernah berjaya dibuat oleh mana mana orang sebelum ini dalam sejarah negara kita.

    TEtapi, juburi tetap juburi walau macam mana hebat pun pencapaian dia.

    DAn kita tidak akan mengintiraf orang serupa ini.

    • neutron says:

      Ayooo macha… jangan mendahului tuhan dalam menghukum worang…. taubat lah… bersihkan wotak kamu dari mentaliti lumbu fitlot…. atau kipas BONTOT …kah..ka…

      • raplahjingaa says:

        Deyyy…aneee poorah !….hang dan atuk nenek hang pun jadi rakyaat Malaysia atas ikhsan UMNO…ada hati nak komen politik !

        komen hang kalau tak dak perkataan bontot macam tak sah ! deyyy…lain macammm nampak…

        dah la thamby….bersyukurlah hang dah jadi rakyaat Malaysia, macam mana buruk pun BN, hang hidup aman damai di sini.

        Kalau…generasi pertama buruh dari India Selatan tak sampai sini…hang mungkin masih dok jual sireh di stesyen keretapi Chennai…

        Bersyukur lah…ucapkan Alhamdulillah.

      • Owww its says:

        mabok todi..dey… berapa kole kasi tonggang ha? kih kih

      • mie says:

        pooorah….dey tambi.lu kalu kena terpedo anwar baru mau sedar dari mabuk ka???

  8. C1 says:

    long live anwar.!

  9. neutron says:

    Kusimpulan dari kemarahan yang membuak buak ini suma cacai Ameno di sini ialah bersebabkan mereka sebagai PELIWAT TEGAR sangat marah pada Anwar, itu Anwar tarak mau masuk CLUB PELIWAT…. kah..kah… dia worang mau itu Anwar jadi dia worang punya club member… tapi Anwar tarak mau… kah… kah… AMENO banyak PELIWAT kah..kah… kaki kipas BONTOT kah..kah…

    • StinGray says:

      suara2 sumbang saki baki penyambung lidah penjilat Aljuburi Koneki…

    • selamber says:

      NEUTRON kasi Liwat itu Anwar punya belakang..ammmakk!!

    • raplahjingaa says:

      Bontot lagiii….thamby, komen hang kalau tak dak perkataan bontot tak sah ke ?…dah macam trademark jer…hehe, hang biar betul thamby..

    • Anonymous says:

      Inilah masalahnya kalau otak dh kena block..semua benda fitnah..taknak langsung berusaha cari kebenaran..pdhal bukti sahih dh ada..ok, let say bukti tu tak sahih, sepatutnya ko jgn terus buat conclusion benda tu fitnah, dan jgn terus kata benda tu betul, seelok2nya berserah je la kat Allah tunjuk kebenaran..jgn butakan minda tu kerana taksub dgn manusia lain..

  10. amir says:

    sudahlah neutron.tang kene pemimpin pr korang mcm nuar ngn nik ajis ko katelah fitnahlah,apelah.ini konspirasi umnolah.mcm bangsatkan perangai org pr nikan?sbb tu aku benci ngn org pr ni.tapi ko kene ingat neutron,setiap manusia kat duniani ade buat silap and xde manusia yg mengaku sempurna mcm nik ajis ngn nuar.tapi akhirnya allah jua yang akan menentukan sape yg benar atau tidak.aku bg contohlah,nuar brahim aritu apasal lari kat kedutaan turki kalau die xsalah?org yg salah je yg takut lari.dr situ xkan org2 pr xboleh pikir?aku rase orang pr ni akal xde letak kat lutut kot.

  11. mindamerdeka says:

    aku heran dgn famili annuar, berpura2 tak sedar , bersubhat senyum seronok walaupun pasti dah tahu siapa sinuar sebenarnya,bolih hapi when the fact nyata dna dia memang ada didubur Saiful, siapa yg ambik semen tu n masuk kedubur Saiful,sapa nak perah … satu keja pulak!! Kita semua wajib takut Hari Pembalasan!, masih bolih bertaubat dan bantu annuar kejalan yg lurus come on wake up dan bantu lah sinuar kejalan islam sebenar!

  12. Pu-Ki-R says:

    harap2 la nuar ni mampos masa tgh liwat org

  13. bangKano says:

    Anwaq bersungguh sungguh nok mansukh kan seksyen 377B & 377C Kanun Keseksaan supaya dia tak leh kena dakwa ngan tuduhan liwat kerana dia memang kaki liwat pungkok jantan jambu. Kalo tak dok subseksyen KK tu senang la dia menibai ramai lagi pungkok jantan dengan bebas tanpa larangan…..!!!

  14. C1 says:

    Semoga ALLAH melindungi Anwar Ibrahim Di Dunia dan Di Akhirat.

    Amin Ya Rabbalalamin.

    • Fazli Yusof says:

      Ooooo….sampai lari ke kedutaan Turki ke? kah…kah…kah….Sekali kedutaan Turki yang lindungi dia….tak ingat pun pada Allah Yang Esa….bang non….bang non…..kah…kah…kah…..

    • selamber says:

      iya..mudah2an Allah melindungi pihak yg benar..& sekiranya Anwar Ibrahim tidak bersalah Kau tunjukkan lah perkara yg sebenarnya..& sekiranya ternyata Anwar itu bersalah & tidak mahu bertaubat atas kesalahannya maka Kau balas lah diatas kesilapan yg setimpal dengannya..Mudah2an manusia2 yg terpedaya akan menerima kesedaran dariMu ya Allah…aminnnnn

      • Anonymous says:

        Doa yg selamber bacakan ni baru betul..Ko C1 sape nak baca doa yg terus menunjukkan ko tau sape benar sape salah? Ko bukan tuhan kan? Ko tak de kat tempat kejadian kan? So better bg kita yg tak tau apa yg terjadi ni berdoa ditunjukkan kebenaran, berdoa yg hak akan menang, dan yg bathil akan tumpas..Ko duk doa Anwar dilindung dunia akhirat tu, kalau dibuatnya hakikatnya mmg benar Anwar buat perkara terkutuk tu cmne? maknanya ko doakan semoga Allah lindung org yg jahat la ek??? Astaghfirullah..

  15. C1 says:

    Semoga Allah bukakan pintu hati untuk bertaubat kepada makhluk2 Allah yang selalu memFITNAH dan menghina Anwar Ibrahim.

    Semoga Allah permudahkan urusan Anwar Ibrahim didunia dan diakhirat.

    Amin Ya rabbalalamin.

    • Fazli Yusof says:

      Ooooo…fitnah…macam fitnah yang dikenakan ke atas Najib tu ke? Sepatutnya ko berdoa ‘Semoga Allah bukakan pintu hati bang non untuk bertaubat’….keh…keh…keh…..apa ko merepek ni labuuuu….

    • selamber says:

      Masyaallah..sesungguhnya mata hati kamu telah hitam & gelap dari menerima cahaya..Allah telah gelapkan hati kamu dari menerima kebenaran sehinggakan kebenaran kamu anggap batil (fitnah) sedangkan hati kamu cuma melihat kebatilan (fitnah dari golongan kamu) sebagai seseuatu yg benar..Ingatlah wahai makhluk C1..”sesungguhnya yg benar itu tetap benar & yg batil (salah) itu tetap salah”

    • pasdaplaknat says:

      NAUZUBILLAHI MINZALIK dari terkena FITNAH Dajjal berupa mmanusia…

      Anwar Ibrahim pemfitnah dan pendusta besar dikalangan org Islam.. perosak AKIDAH umat dan penjahanam negara

      Semoga Allah Ta’ala hancurkan dan musnahkah perancangan JAHAT Anwar Ibrahim dan sekutunya laknatullah!

      Semoga Allah Ta’ala azab bg mereka yg menipu dan berpura2 menggunakan nama-MU ya Allah tp untuk tujuan memperdaya hamba2-MU menyokong manusia2 jahat dan penipu lagi MUNAFIQUN spt ANwar Ibrahim ini.

      Semoga kau bukakanlah aib dan tipu helaha Anuwar Ibrahim ini sbg pengajaran buat kami!

      Ya Allah Ya Rahman, KAU berkati dan permudahkanlah urusan KAMI dan PEMIMPIN yg MEMERINTAH kami, di dunia dan akhirat, supaya kau redho atas KAMI, dan ENGKAU musnahkanlah musuh2 kami yg berupa MANUSIA, jin dan iblis dr kalangan kami..

      AMINN YA ALLAH!!

      • mRsTURDY says:

        AMIN! AMIN! YA ALLAH! YA RAHMAN YA RAHIM!
        WAK SYIF AN-NA MINAL BALAQ, IWAL WABAK, IWAL FAHSYA, IWAL MUNGKAR, IWAL HOMOSEKS, IWAL ANWAR..WAT’TO UN WAL AIDS NI MA LAA YAQ SYIFUHU, GHOIRUKA IN NAKA ALA KUN LISYAI’IN QODIR !

  16. Bulan Empat says:

    Walau Anwar kata dia tak pernah meliwat.
    Walau Anwar nafi dia liwat saiful.
    Walau Anwar maintain dia tak perlu bersumpah laknat.
    Walau Anwar nafi jam omega dibalai polis itu omega dia.
    Walau Anwar nafi kenal Eskay, kawan rapat dia.

    Anwar pada kita dan pada semua juga ialah seorang manusia jijik.

    Jijik dulu, kini dan selamanya.

    • selamber says:

      memang sungguh JIJIK..
      MALU lah wahai pencacai Anwar..kerana anda menykong manusia yg paling jijik..

      • mRsTURDY says:

        Ntahlah..!!Org suka bubur, dia suka jubur, org suka kuih tat, dia suka pantat..!Marilah kita sama2 berdoa semoga ALLAH TAALA menamatkan segera sengketa rakyat yg disebabkan oleh orang ini.

  17. amir says:

    c1,tu aku cakap,kalau kene tang orang pr xkisahlah nik aziz ke,nuar pungkok ker ko cakap semua fitnah.tulah mentaliti org pr yang bangsat.mmg aku geram tul ngn org pr.bile kene tang kene org bn xkira sape pun semuanyer bukan fitnah.ape punye beruk mentaliti org pr ni.aku nak tanye org2 pr,pemimpin ko org tu maksum sangat ke hah?apasal nuar lari kat kedutaan turki aritu?apasal?xde telo?bro c1,berani kerana benar.takut kerana salah bro.sebab dah tau nuar tu salah sebab tu die lari kat kedutaan turki.aku bg cdngan kat nuar lepasni biar die lari kat kedutaan israel plak.

  18. Sesumpah says:

    Okla, aku nak kasi satu tawaran kat Anwar menjelang PRU13 yang akan datang. Aku dengan ini bersetuju akan memberikan satu undi kepada PKR jika,

    1. Anwar berani bersumpah mubahalah bahawa beliau tidak pernah meliwat Azizan dan Saiful, tidak pernah ‘sentuh’ Shamsidar Taharin dan tidak pernah beraksi panas bersama China Doll.

    2. Menyerahkan sampel DNA secara sukarela kepada mahkamah untuk dibandingkan dengan DNA Lelaki Y.

    3. Menyaman Ummi Hafilda, Dato Eskay dan Saiful Bukhari atas dakwaan memfitnah beliau.

    4. Bermunajat dan berserah diri kepada Allah supaya ditunjukkan kebenaran kat depan Kaabah di Makkah Al-Mukarramah.

    Jika Anwar dapat lakukan kesemua keempat-empat perkara di atas, Insya Allah, confirm satu undi aku akan beri untuk PKR. Tapi jika tidak, aku pasti akan beri undi untuk UMNO dalam PRU13 nanti.

  19. Wong Pin Ter says:

    Haruskah masa depan sebuah negara, agama Islam dan masa depan orang Melayu diperjudikan demi mempertahankan kepentingan seorang peliwat?

  20. C4 says:

    najib kote dah kecut takut PRU 13 dah dekat …. lobang puki rosmah pun dah kuncup… takut kalah PRU ni ….

    sekarang duit telah ditabur….

    1. RM 100 budak sekolah
    2. RM500 budak universiti
    3. RM 500 orang kampong
    4. RM3,000 bekas anggota keselamatan….

    tak payah buat projek jalan raya atau bekalan lektrik…. bagi duit jea

  21. amir says:

    hei c4, mencarutlh keje ko.tulah yang ko belajar dr parti pas dan pkr.xpe c4.ckp skang pun tak guna.kite tunggu pru 13 nanti sape yang menang nanti.lagi satu aku tgk bantuan 500 1 malaysia tu pun ramai orang pas yang terhegeh2 amik.pastu lnsung tak reti bersyukur org pr ni.pe jenis orang yang xreti bersyukur.sekurang2nye kt negara kite xdelah kebulur mcm kat somalia tu.kalau tak mahkamah dunia mahkamah allah nnti akan tentukan siapa yg benar atau salah.aku nak tanye ko c4.jawab soalan aku,ko yakin tak yang ape yg parti pas wwat semuanye betul?pemimpin ko tu semuanye maksum ker?ape bukti ko kate najib ngn rosmah wat bende xbetul?kalau betul tunjukkan bukti.dlam islam pun suruh ape yg kite ckp tunjuk bukti.contoh pasal isu atlantuya,mane buktinye?ade saksi?mane videonye?kalaux fitnah namenyer.ko tau x ape hukum fitnah org?ckp c4!

  22. amir says:

    c4,mane ko?takut ker?

  23. yeoptarong says:

    suke tengok anwar melatah..satu persatu kanser dalam perutnyer pecah…dia sendiri yg pecahkan…aduhhhh!!!

  24. djray says:

    elok juga kalau BBC tu dijemput untuk menerangkan kepada rakyat satu malaysia apa maksud yg anuar cakap hari tu..

  25. oi ko ni ada tanya malikat rakib dan atib ke macam tau je siapa yang salah ,nujum pak be lalang boleh la

  26. ada berapa % umat manusia mengerti ilmu peringkat awal,dan berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat kedua,serta berapa % dari umat manusia yang tau ilmu peringkat ketiga ,seterusnya berapa % pula dari orang islam yang tau ilmu peringakat keempat yaitu,juga disebut pengetahuan berhubung dengan ruh ,inilah ilmu rahasia ,ilmu pemisah antara haq dan yang batil ,kepada para nabi dan rasul ilmu ini disebut ilmu wahyu .kepada alim ulama pewaris nabi ilmu ini ,di sebut ilmu ilham dan makrifat , contoh yang senang di ambil tau hal ilmu ini ialah ,bagaimana sejarah yang berlaku semasa nabi musa alaihissalam di suruh allah subhanahuataala berguru dengan nabi khidir alaihissalam,dimana nabi khidir ini semasa seluruh ilmu pengetahuan ,allah subhanahuataala saMPAIKAN KEPADA JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD S A W IMAM PARA NABI DAN PENGHULU PARA RASUL ALAIHISSALAM SERTA PENUTUP PARA NABI MAKA NABI KHIDIR INILAH YANG BERDIRI BERHAMPIRAN DENGAN NABI MUHAMMAD S A W SEMASA MENERIMA WAHYU DARI ALLAH SUBHANAHUATAALA ITULAH SEBABNYA NABI KHIDIR INI DI PANGGIL SEBAGAI ORANG YANG BER ILMU DARI KALANGAN PENDUDUK LANGIT DAN PENDUDUK BUMI,ITULAH RAHASIANYA

  27. ALIM ULAMA PEWARIS NABI INI DENGAN IZIN ALLAH SUBHANAHUATAALA DAPAT MENYAKSIKAN DI MANA MANA TEMPAT DI SELURUH ALAM INI DALAM BENTUK ILHAM DAN MAKRIFAT WAL HAL APA YANG BERLAKU DI SURGA DAN APA YANG BERLAKU DI NERAKA ,SERTA SIAPA YANG ADA DI DALAM TEMPAT KEDUANYA ,SAMA ADA ORANG ITU MASIH HIDUP DI DUNIA INI ATAU YANG TELAH MENINGGAL ALAM DUNIA INI ,BAGAI MANA BOLEH TERJADI YANG DEMIKIAN ,ITULAH SEBAGAI CONTOH BERKENAAN KEBAIKAN DAN KEJAHATAN ,SIAPA AMALANYA YANG MENDAPAT KEREDAAN ALLAH SUBHANAHUATAALA,DAN SIAPA PULA AMALANYA YANG MENDAPAT KE MURKAAN ALLAH SUBHANAHUATAALA,SEMUANYA DAPAT DI SAKSIKAN DALAM BENTUK ILHAM DAN MAKRIFAT INI WALLAHU ALAMBISSAWAB,LAHAULAWALAQUATA ILLA BILLA HIL ALIYIL AZIM

  28. neutron says:

    Mamak tarak suka maumaki maki worang tapi mamak kesian juga dengan ini worang Melayu MYKkadUtk Kamu… itu cacai Ameno di atas siap buat doa lagi minta Allah laknat Anwar… dia worang perasan macam Allah suka orang doa itu macam… dalam doa ada cakap juga kalau Anwar tarak taubat minta Allah turunkan bala..

    Dia worang ini suka mendahulukan tuhan… tarak mau ikut hukum tuhan tapi terus jatuh hukum itu worang penzina dan itu worang peliwat…lepas itu doa minta sama tuhan pulak… susah cakap sama worang lumbu fitlot….

    • fabregaz says:

      selamber says:
      iya..mudah2an Allah melindungi pihak yg benar..& sekiranya Anwar Ibrahim tidak bersalah Kau tunjukkan lah perkara yg sebenarnya..& sekiranya ternyata Anwar itu bersalah & tidak mahu bertaubat atas kesalahannya maka Kau balas lah diatas kesilapan yg setimpal dengannya..Mudah2an manusia2 yg terpedaya akan menerima kesedaran dariMu ya Allah…aminnnnn

      part mana yg minta bala dan laknat?minta balasan setimpal adala..tak tau baca ke?yg ajar mintak2 bala kat org ni setau aku tok mu tu ja

  29. george says:

    Allah laknat org mcm tu… Tu pun sibuk nak jadi pemimpin..takut lah kalau org2 yang menyokong beliau tu pun sama waktu dengan beliau…Auwww….
    Kembali lah ke jalan Allah ingat Allah, kita sume akan mati satu hari nanti…

Leave a Reply