Menu Utama

Siapa Lebih Memalukan? Khalid Samad Atau Hasan Ali?

Saya sekadar tersenyum lebar apabila Datuk Dr. Hasan Ali menegaskan bahawa salah seorang “parasit” yang beliau maksudkan ialah Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad. Sememangnya kenyataan beliau itu sudah dapat dijangka sejak awal bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu membangkitkan soal ‘parasit’ yang perlu dinyahkan dari terus merosakkan parti itu.

Dan senyuman saya makin lebar apabila mendapat tahu tentang komen Khalid Samad seperti yang berikut…

“Dalam hal ini dialah (Hassan) parasit sebab tumpang nama Pas, saya dah tentu orang Pas sejak dulu lagi. Bagi saya ia hujah yang memalukan bagi seorang yang mempunyai Phd,”

Nampaknya, Khalid Samad ni memang seorang yang tolol dan dungu. Dia faham maksud ‘parasit’ yang dikatakan Hasan Ali, tapi dia pura-pura tak faham.

Sebenarnya, tidak timbul tentang siapa tumpang siapa dalam hal ini. Memang benar sifat ‘parasit’ ialah menumpang dan kemudiaannya merosakkan perumah yang ditumpangnya itu. Kalau nak diikutkan, siapa masuk PAS tu semuanya ‘menumpang’. Tiada sesiapa yang ‘parasit’ di dalam PAS selagi ia tidak merosakkan PAS.

Persoalannya ialah siapa yang merosakkan PAS sebenarnya?

Hasan Ali sebelum ini boleh dikatakan pelopor PAS di Selangor. Sebelum Hasan Ali mengetuai PAS Selangor, PAS bagaikan hidup segan mati tak mahu’ di negeri itu. Dan paling nyata, PAS Selangor memang punya hubungan baik dengan kepimpinan UMNO. Maklumlah, kita semua kan bersaudara…

Setelah PAS dapat sedikit kuasa di Selangor, Hasan Ali sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor dan Exco mewakili PAS dalam kerajaan negeri cuba menyuarakan polisi PAS. Kalau polisi tu tak dapat dikuatkuasakan semua, sedikit pun jadilah. Malangnya, yang sedikit itu pun disekat dan dimatikan DAP dan PKR!

Itu yang menyebabkan Hasan Ali angin satu badan! Sudahlah PAS dibisukan, dilarang pula kuatkuasakan polisi dan perjuangan parti itu. Sikit pun tak boleh!

Salahkah Hasan Ali pertahankan akidah umat Islam?

Burukkah Hasan Ali rampas arak di kawasan Khalid Samad?

Berdosakah Hasan Ali pertahankan Institusi Raja-Raja Melayu?

Terkutukkah Hasan Ali mempertahankan kalimah “Allah” dari tercemar?

Bagaimanapula dengan Khalid Samad yang dilihat begitu terdesak menghentam Hasan Ali dan bertindak luar kewajaran umat Islam serta menentang setiap polisi yang menguntungkan umat Islam?

Dapat pahalakah Khalid Samad membenarkan kalimah ‘Allah” digunakan oleh kuffar?

Berjasakah Khalid Samad menyerahkan kembali arak yang dirampas?

Hebat sangatkah Khalid Samad melawat kilang arak dan gereja-gereja di seluruh Selangor?

Best sangatkah Khalid Samad menghalang JAIS mencegah gejala murtad di Selangor?

Semua persoalan itu akan memberi jawapan mutlak tentang siapa sebenarnya yang “parasit” di dalam PAS..!!!

Justeru, tidak perlulah Khalid Samad memalukan diri sendiri dengan menyatakan Hasan Ali yang “memalukan” tentang isu “parasit” ini. Sebenarnya, dia yang patut malu pada diri sendiri setelah “dibogelkan” begini!

Percayalah, dalam masa terdekat, Hasan Ali bakal “membogelkan” banyak lagi kekhilafan, penyelewengan, salahguna kuasa dan kepincangan yang akan membuktikan betapa teruknya DAP, PKR dan PAS Selangor.

Nantikan saja pendedahan-pendedahan terbaru yang akan disampaikan Hasan Ali di dalam ceramah-ceramahnya nanti…



(Next News) »



147 Komen to Siapa Lebih Memalukan? Khalid Samad Atau Hasan Ali?

  1. Cfu says:

    Inilah salah satu daripada ciri orang munafik. Berpura-pura Islam. Dalam ceramah bukan main hebat cakap mengenai Islam tetapi sebaliknya menentang Islam.

  2. Fazli Yusof says:

    Dan dia juga adalah parasit terulung dialam semesta ini…..kah…kah…kah….

  3. bujuk says:

    Tak payahlah sebok2 parasit dalam PAS, buang parasit dalam UMNO lagi bagus. PAS dah buang parasit dalam PAS… jadi terima ajelah hakikat itu.
    DHA tak salah menjaga Aqidah Ummah, rampas benda haram, jaga Raja dan sebagainya tapi PAS adalah parti@ pertubuhan. Semua keputusan d bawa mensyurat, Allah suka keputusan yg. dibuat dengan mesyuarah walaupun salah tetap dapat pahala. Itu antara sebab DHA tidak dilantik semula sebagai pesuruhjaya PAS. Tapi beliau semakin garang mencabar PAS, apakah beliau lupa beliau di dalam PAS dan bukan bersendirian. Sekarang beliau sudah d pecat, sekarang beliau boleh ambil tindakan sendiri. Samada nak tegakkan Aqidah, nak rampas arak, nak dokong raja buatlah… PAS tak ganggu dia lagi. Tapi kalau dia ganggu PAS, terimalah pulak serangan PAS.

    • jebat says:

      ha..ha..balaci pakatan haram duk sibuk rumah tangga org lain boleh pulak.. inikah keadilan? utk diri sendiri semua halal..

      • bujuk says:

        Masalahnya DHA ni bukan lagi ahli PAS, tiada kiatan lagi. Dah bercerai kata orang… hal dia lah nak buat apa pun.

        • Fazli Yusof says:

          Kah…kah…kah….PAS adalah parti….tapi ade la bahalol mana tah cakap PAS is Islam……mangkuk ayun betul PAS ni….kah…kah…kah…..

        • selamber says:

          kesian bujuk..rumah dah reput..nak runtuh dah..tggu masa je

        • StinGray says:

          ilmu hang bujuk dgn Hasan Ali terlalu jauh, tak ternilai jauhnya…so renung diri tu dalam2 sebelum berhujah…hang hanya seorang pencacai PAS yg berjiwa khawarij..

          hang tak lebih dari tu, klau lebih pun hang dari Hasan Ali cuma hang berani panjat pokok pasang bendera PAS dan DAP…

          • bujuk says:

            Aku akui DHA hebat kalau tidak takkan ada PHD. Siapa pun dia sebagai saudara islam aku doakan dia berjaya dunia dan akhirat….

    • selamber says:

      UMNO tak buat ape2 pun..kan ke Hassan Ali & Khalid tu dua2nya org PAS..orang PAS sendiri yg mendedahkan keburukan & kelemahan PAS & Pakatan Haram..hehe..ape la ko ni bujuk..berjuang atas nama Islam konon..tp bila ada manusia yg cuba nak menegakkan KEBENARAN korang tentang jugak..ape punya perjuangan ni..menegakkan syiar Islam konon..Allah dah tunjukkan pekong korang dah..sedar2 la diri ye

      • bujuk says:

        Sorry… DHA dah d pecat, sekarang dia BEBAS macam IA dan ZN. Tak perlu kaitkan dengan PAS lagi. kalau UMNO suka ambik lah… mungkin boleh tulong UMNO tegakkan Aqidah Ummah dalam UMNO.

        • jebat says:

          aqidah pas pun belum tertegak lagi.. dpt selangor perbesarkan kilang arak.. kepala hotak ko..

          • selamber says:

            hehe..bersedia la bujuk..HA akan bogelkan korang..dulu dia ahlul PAS bukan UMNO pun..kesian kene bogelkan sendiri sudahnya..terima la balasan ALLah

          • bujuk says:

            jebat, PAS adalah parti bukan Aqidah…
            selamber… PAS tak heran serangan DHA kerana ada rangking lagi tinggi dari DHA yg. keluar PAS seperti Nakhaei dan Dato Asri Muda. PAS tak bergantung pada individu tapi jemaah. Bukan takda kesan tapi hanya sementara….

          • pasdaplaknat says:

            jangan angkuh bujuk oii..ko belagak sgguh ckp ye…jemaah apa..itu sekutu dajjal..
            itu dulu moslimat PAS oii..
            dulu Dato Nakhaei dan Dato Asri Muda bukan berkhilaf tentang perkara AQIDAH..

            mereka berkhilaf dlm bab perlaksaan..dan dgn sebab itu PAS mgkin masih selamat..

            tp cubalah tgk Al-Arqam, sehebat mana ibadah dan wirid pn..tp AQIDAH mereka hancur..maka Allah hancurkan pakatan mereka..

            mcmtulah jugak PAS skrg..dlu PAS berselisih pandangan berkenaan perlaksanaan politik, tp skrg? ISU AQIDAH.. antara sudah jadi KUFUR ataupun masih Islam dlm nyawa2 ikan..

            so tkmustahil Allah akan hancurkan lubuk kerosakan ini..wpun dulunya perjuangan Islam..sama seperti Al-Arqam juga..

            so ko jgn berlagak lah ye bujuk.. sedangkan Al-Arqam yg hebat amalan pun boleh tersungkur..apatah lg PAS yg pengisian amalan yg hampir kosong, penuh tepu helah dan maksiat dan kekotoran..

            PAS akn hancur!!Insya Allah! semoga hancurnya PAS akanjd pengajaran buat umat masa depan, dn menghapuskan penjenayah2 AQIDAH yg bersarang dlm PAS!

            ko tu je yg jahil murokab..(bahasa pasar dipanggil BAHLOL)

          • bujuk says:

            apa yg. ko bebel ni..?
            Sampai ke Arqam pulak…mental la ko ni. Kalau betul AQIDAH PAS dah terpesung minta tolong MUFTI perbetulkan, tang mana yg. salah tu… macam mereka betulkan Arqam… boleh?

          • ciku says:

            kalau kau mengaku Islam, jangan kau nak menafikan pemimpin pas (bukan semua) punya pembawakan telah banyak memesongkan AQIDAH sehingga merosakkan perpaduan sesama kita..

            kalaupun melibatkan mufti, adakah korang akan terima? mufti pun dipanggil “setan” kalau cuba menegur puak pas!

          • bujuk says:

            Islam d tegak dengan HUJAH. Bawak la Quran dan Hadis… kalau tak terima hujah Quran dan hadis.. sah2 kafir. Ada masalah?

          • selamber says:

            ko mempertahankan kenyataan Anwar..yg mengiktiraf golongan gay..mengiktiraf perlindungan ke atas Israel..ko rasa bertepatan dengan Alquran & Sunnah ke bujuk???

          • bujuk says:

            boleh letak Anwar d tepi sat…. kita selesai satu2.

        • StinGray says:

          bujuk..kecewa sungguh hang Hasan Ali dh tak geng puak2 hang…bkn ape bujuk, dia dh tersalah langkah sebelum ni, la ni dia dh insaf…kita sepatutnya bersyukur bujuk, Allah dah kembalikan dia kelandasan yg sepatutnya…hang bila lg…..atau hang dh nekad nk jaga parking masa ceramah DAP seumur hidup hang…ikut hang la bujuk yea…

        • Yop Tulin says:

          Itu sajakah modal awak Bujuk? Bila dicucuk, Hasan ALi dipecat.Itu saja yg awak ulang2kan. Tahu tak awak, tanpa Hassan Ali, tak ada siapa lagi buat kerja Islam dalam PAS!PAS sekarang jadi dungu dalam PR.Nak buat kerja Islam pun kena mintak permission PKR dan DAP,last2 semua kena tepis.Elok buang je perkataan “Islam ” dalam PAS tu..

          • bujuk says:

            Masa akan menentukan kata2 tuan benar atau salah, PAS adalah parti JEMAAH bukan INDIVIDU. Kalau individu tersebut rasa dia hebat, semua dia buat.. ok teruskan sendirian.
            DHA boleh nilai setakat mana dia boleh berdakwah semasa di luar PAS dan dalam PAS. So.. kawan tak perlu kait DHA dengan PAS sebab sekarang dia dah tubuh JATI. Jadi nilaikan dia dengan JATI.

          • Fazli Yusof says:

            Kah…kah…kah….bujuk…bujuk….masalahnya kan bujuk….aku tengok Pas ni dah macam parti untuk individu dah….aku tengok PAS adalah nik aziz….nik aziz adalah PAS….agak agak kalau Nik aziz dah lepas jawatan….agak agak PAS akan berkubur tak….sebab tu orang tua tu taknak lepaskan jawatan dia…..dia tahu yang PAS takkan boleh berdiri tanpa nik aziz…..

          • bujuk says:

            Fazli.. takkan ada manusia yg. tongkat dunia. Dulu orang kata UMNO tu Mahathir, tapi bila Mahathir turun jawatan presiden dan keluar UMNO. UMNO masih belum berkubur…. kan. PAS hanya tumpang nama TGNA karana rakyat percayakan ilmu dan ketakwaan dia pada Allah, zuhud.. bukan yg. lain takda tapi nak popularkan tu lambat sikit, jadi gunalah apa yg. ada, tak salah.

          • selamber says:

            berapa lama pulak dia jd MB kelantan..sampai padam ke..

          • bujuk says:

            Releks la, TunRazak jadi PM sampai mati takda sapa kesah pun. Kalau benda baik kena pakai sampai habis, tak baik membazir…

          • ciku says:

            Tun Razak bersebab dan tempohnya singkat.. jangan libatkan arwah demi untuk menegakkan benang basah! tu dah fitnah juk!

            banyak masa kau ye juk… kita ni mati ntah besok ntahkan lusa juk… spin sana spin sini dah tak kira dosa ka… kalau kau suka sangat “tua bangka” tu, kat sini bukan tempat kau.. rata2 bait2 huruf yang kau taip hanya berniat nak provokasi, supaya orang marah! kalau pas kau tu baek sangat juk, kau tunjukkan.. bukan ludah merata-rata.. aku masih “respect” kat beberapa kerat pemimpin korang, tapi si tua bangka tu.. mintak maaf.. sebab mulut sial dia ( yang betul hanya masa dia baca Al-quran, tapi bab amal atau tafsiran, cuma ikut mood dia ), sesama Islam bermusuh! takkan bab menghormati saudara sesama Islam tak diajar dalam Islam pas kot? hulur tangan tak mau salam.. sebab? Aku Budak Umno! sedangkan kafir korang boleh peluk! dek kerana nak sangat undi kafir, seluar tersentuh “daging babi” pun dikira sebagai JIHAD! ceh!

          • bujuk says:

            ciku.. maksud aku PAS takda masalah dengan Tun Razak, beliau baik dan banyak bagi manafaat pada rakyat. Kalau Tun Razak panjang umur dan perintah M’sia lama2 pun ok, takda masalah.
            Bab tak salam ni sebenarnya siapa ciku? tak jelas… kalau sorang dua buat kerja camni jangan la ko tuduh semua. Ingat dulu masa PRK d k’tan TGNA hulur tangan dengan ust. UMNO (tak ingat nama) dalam sebuah rumah, dia jawab ‘hamba tak salam dengan syaitan’ (maknanya dia kata TGNA syaitan) dia kata lagi dia khasyaf. Tapi orang PAS tak kata UMNO kata PAS syaitan. Individu tetap individu kecuali dia declair atas nama parti. Aku pun biasa pemimpin UMNO taknak salam tapi aku hanya diclair dia sebagai individu yg. kurang ilmu dan tak kata UMNO keseluruhannya.
            bab seluar kena daging babi… aku jawab camni la. yang haram ialah makan daging babi, bukan pegang babi. Pegang babi tetap najis dan boleh di bersihkan dengan menyamak. Tapi kalau pegang (tampa lapik) pompuan bukan muhrim tu haram. Jadi mudah kata pegang babi lebih baik dari salam wanita bukan muhrim.

          • ciku says:

            ustaz tu bekas ahli pas, keluar dari pas kerana kepura-puraan poknik sebagai pemimpin yang berjuang demi Islam. Beliau pernah menegur poknik kerana mengunakan ayat Al-Quran sekerat-sekerat (yang mendatangkan faedah kepadanya ketika berhujah).. malah terjemahan dari poknik juga adalah lebih kepada fahaman peribadi beliau (megikut kepentingan).. sebab tu dia marah sangat poknik kerana sanggup berkawan dengan DAP.. poknik tak pernah berani jika berhadapan dengan beliau atas sebab peribadi.. tapi kalau blakang poknik mmg hero.. Ustaz tersebut tidak mahu bersalam kerana dia tahu setelah sekian lama berjuang bersama, betapa jijiknya pembawaan poknik.. (maaf jika keterlaluan)ceritanya panjang.. tak perlu dilondehkan segalanya.. ya aku akui itu masalah individu/peribadi yang tidak boleh menggambarkan keseluruhan.. kes poknik dengan ustaz tersebut berlaku kerana mereka saling kenal.. dan ustaz tersebut mengatakan bahawa dia cuma akan bersalam jika poknik “bertaubat”.. tapi kes aku, (kumpulan kami) saling tidak kenal, meletakkan rasa hormat dengan menghulur tangan adalah cara terbaik untuk memulakan hubungan yang mesra.. pasai tu ramai dah maleh nak salam dengan pas.. stail aku, aku tgk muka dulu, kalau bersih dan senyum aku mmg akan hulur tangan dulu, tapi kalau nampak aku macam jijik je aku mmg tak layan beb! khas untuk pas je..

            aku setuju jika individu tidak selalunya melambangkan keseluruhan.. TAPI, kenapa hanya boleh diguna pakai untuk pas sahaja.. adilkah Islam amalan pas? tidakkah perkara sama juga berlaku kepada UMNO dan sebagainya.. jika berlaku kepada UMNO, UMNO di hentam, dihina malah direncah dengan fitnah yang kejam hanya kerana “dendam” pemimpin hang?

            manusia selalunya dinilai melalui pergaulannya… jika bersama orang yang berilmu maka dia akan terpengaruh dan sukakan ilmu.. tapi kalau dah berkawan dengan syaitan maka fikirkan dan carilah sebab mengapa sorang ustaz (dr) begitu beremosi menegur rakannya yang menyeleweng tanpa pernah rasa bersalah..

            aku tak kata yang sentuh babi itu haram.. “ter” lah bujuk.. bukankah lebih molek sekiranya dijauhkan tempat yang jika disentuh HARAM untuk dibawa sembahyang.. betapa mulianya perbuatan/perkataan “JIHAD” tapi, sedih kerana diterjemahkan dengan “pergi ke tempat potong babi!”..

          • bujuk says:

            Dari cerita pjg.lebar ko tu aku simpulkan Ust. tersebut dendam dengan TGNA. Kalau sahabat dia akan bimbing pada kebenaran walaupun dipukul dan herdik. Lagi 1, orang alim biasanya tak tinggi diri hingga mengaku khasyaf. ko nilai sendiri…
            Pasal diri ko pulak ko kata, memilih org. untuk menghulurkan salam… boleh bagi nas ke hadis yg. membenarkan tindakan ko. maksud lebih-kurang pun takpa. Jadi jelas di sini ko yg. memilih bukan ahli PAS yg. memilih… jadi cermin diri sebelum mengaibkan orang lain.

    • truthseeker says:

      ni la mangkuk paling bangsat.Kalau mesyuarat PAS , tak boleh nak rampas arak, tak boleh nak bela org Islam, habis tu kau nak kata Polisi PAS tu masih betul. Gila ker apa kau ni. Statement kau ” Allah suka keputusan yg. dibuat dengan mesyuarah walaupun salah tetap dapat pahala” ni fatwa nik aziz gila babi tu ker kau pakai?

      • bujuk says:

        Ada PAS kata tak boleh?
        Nak buat apa pun mesti ada step dia bukan terus terjah aje ikut suka hati. Anak kita mula2 mencuri kita tak pukul dia separuh mati… kita nasihat dulu, bagi penerangan keburukan mencuri, kemudian baru kita marah dia, buat lagi baru pukul.
        Ni kes Arak ni adalah cadangan ahli majlis (wakil PAS), bukan cadangan Hasan Ali… jadi kena ikut peraturan PBT juga. Kalau boleh keluarkan arak dari 7E dengan nasihat tak perlu bertegas dan berkeras kerana undang2 PBT menghalalkan ARAK dijual d 7E tampa lesen. Tapi DHA suka buat kerja sikit tapi bising2… akhirnya cadangan ahli majlis tersebut tak boleh dilaksanakan.. siapa rugi?
        DHA ambil tindakan sendiri tak berbincang dulu dalam mesyuarat PAS, apa guna jadi ahli jemaah tapi ambil tindakan sendiri?

        • Azman Fi says:

          Bujuk kalu nak komen tu elok lah kalau kau fahami dulu polisi dan pentadbiran kerajaan Negeri Selangor.Jgn main hentam keromoh aje,dan jgn bangga dgn perkara yg sebenarnya kau tak tahu apa …
          Untuk pengetahuan kau Shah Alam adalah kawasan pembangunan dan penetapan baru dalam Selangor yg tidak dibenarkan ada pusat hiburan,malahan minuman keras tidak langsung dibenarkan untuk dijual apatah lagi di kawasan yg penduduknya mejoriti Melayu Islam… Ini Dasar yg telah diamalkan semasa kerajaan Pimpinan BN.Malangnya selepas PRU12 premis hiburan, rumah urut, cyber cafe dan perjudian haram berleluasa.Hingga setiap lima pintu rumah kedai kita akan dapati ada saja rumah urut dan maksiat diberikan lesen untuk beroperasi.Ini lah bermulanya konflik antara DHA dgn PAS,PKR dan DAP.Kemuncaknya lebih dahsyat dalam kes murtad yg cuba di benteras Oleh penguatkuasa dibawak DHA ditentang oleh sekutu PAS sendiri.Ini lah bermulanya wayang,dan inilah muka2 munafik PAs yg semangkin menjelma. Akhirnya Tindakan YB Ronnie Liu mengarahkan pegawai penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam memulangkan minuman keras yang dirampas oleh penguatkuasanya merupakan satu tindakan yang tidak bertanggungjawab dan tidak mencerminkan profesionalisme seorang EXCO.Kerajaan Negeri sepatutnya memberi sokongan kepada para penguatkuasa MBSA yang menjalankan tugas mereka mengikut peraturan sedia ada. Sama ada perlu perubahan atau tidak terhadap garis panduan sedia ada adalah perkara yang berlainan. Namun selagi peraturan tersebut ada dan pegawai yang bertanggungjawab menguatkuasakannya maka tidak wajar mereka dimalukan dengan mengarahkan pemulangan semula arak tersebut.Bukankah kerajaan negeri sepatutnya mengambil tindakan ke atas para pegawai yang gagal mengawal kemunculan premis hiburan, rumah urut, cyber cafe dan perjudian haram berleluasa.Pegawai yang tidak cekap dan tidak menjalankan tugas tidak diambil tindakan. Sebaliknya pegawai yang menjalankan tugas pula dikenakan tindakan. Apakah contoh teladan atau maksud yang mahu disampaikan oleh Khalid Samad atau Mamat komunis pujaan kau DAP Ronnie Liu ?Bukan kah jelas parasitnya si Khalid samad ni ..?
          Pandai menasihatkan kalau nak buat tindakan biarlah ada step,bukan terus terjah aje ikut suka hati, Anak kita mula2 mencuri kita tak pukul dia separuh mati… kita nasihat dulu, bagi penerangan keburukan mencuri, kemudian baru kita marah dia, buat lagi baru pukul.Cuba kau buka mata dan jgn pekak dgn tindakan bagaimana DHA dipecat ? Langsung tidak ada step dan langsung tidak islamik… Ini lah wajah2 munafik PAs cakap tak serupa bikin. Tak payah lah kau nak gebang Bujuk ? Kau pun mahluk perosak ..

          • truthseeker says:

            kalau nak mencegah maksiat kena ada step, kalau nak hukum org yg mencegah maksiat tak payah ada step. PAS memang BABI. Parti paling celaka.

          • bujuk says:

            Apasal takda step pulak DHA di pecat?
            Beliau pernah di hadap jawatankuasa disiplin, telah d tarik jawatan Yangdipertua PAS S’gor, dah dinasihat TGHA dan TGNA kemudian baru d pecat. Itupun masih bagi peluang merayu… tapi dia tak sedar diri, persoal dasar PAS pada musuh, persoal rakan sealiran pada musuh dan sebagainya. Cara PAS ialah bergaduh masa mesyurat dan senap d luar, bukan senyap d mesyurat tapi bising dan gembar-gemburkan cerita untuk popular pada musuh.
            D Shah Alam(SA) sebelum 2008 takda hotel ke? kalau ada cerita aku hotel mana takda ARAK? takda hiburan? hotel kecik pun ada BAR.

          • selamber says:

            itu Hotel le..bukan tempat terbuka..mcm kedai..ko ni

          • bujuk says:

            dah pusing pulak…?
            Sudahlah korang memang takda standard, nanti kalau aku buktikan ada kedai toto, 4D, Arak nanti pusing lain pulak.

          • Azman Fi says:

            Hasan Ali memberitahu, pemecatan beliau daripada Pas disebabkan ‘dosanya’ menyekat penjualan arak menyekat orang berjudi di Selangor serta tegas menyatakan yang benar itu benar, yang batil itu batil, adalah sesuatu dibenci oleh DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

            “Saya dipecat tanpa ada pertuduhan bertulis sedangkan mengikut perlembagaan parti ia wajib. Saya juga tidak diberi ruang walau seminit untuk membela diri dan inilah kali pertama dalam sejarah Pas, parti ini begitu drastik mahu memecat saya hanya kerana tekanan DAP dan PKR.

            “Kesalahan saya bukan mencuri; bukan merompak; bukan menggugat kepimpinan parti dan bukan isu moral. Saya tak meliwat orang, kesalahan saya bukan kerana gila kuasa, kesalahan saya kerana melaksanakan Enakmen Jenayah Syariah di Selangor.

            “Salah saya kerana membuat ulasan bukan mengenai Pas tapi mengenai Anwar hanya kerana tidak setuju demonstrasi 9 Januari. Isu mahkamah itu masalah peribadi, kenapa harus dibabit dengan rakyat dan mahasiswa yang ketika itu peperiksaan sedang berlangsung,” katanya.
            -Bukan kata saya-

          • bujuk says:

            Standard la Azman… takkan dia nak cerita buruk dia. ko pun kalau kena pecat kerja balik kampong cerita Boss ko busuk hati, dendam, pilih kasih kan.. takkan nak cerita ko masuk lambat, tidur waktu kerja, layan FB dan serve laman lucah di tempat kerja. Ye..tak?
            kesimpulannya… terimalah kadak dan kadar Allah, sesungguhnya Allah lebih mengetahui yg. terbaik untuk PAS dan DHA. Ada masa kita bercerai bukan sebab salah siapa, tapi dah tak serasi.. takda jodoh. Takkan nak gila talak pulak, pusing kampong buka pekong…

          • ciku says:

            aku ingatkan kau dah lupa pada “percaya/yakin pada qada’ dan qadar”.. bila korang rasa tersepit guna agama sebagai panduan korang.. bab UMNO dapat memerintah Malaysia bukan dari Allah ke juk? bab begitu banyak keburukan Anwar didedahkan bukan dari Allah ke juk? pandai lak guna perkataan “konspirasi”.. time nak pukul UMNO kau tolak tepi apa yang telah Allah tetap kan sejak azali.. kau angkat “sifat baharu (manusia)” sebagai punca korang tak boleh menang..

            bujuk.. bujuk.. Allah mana yang kau rujuk ni bujuk.. yang khalid samat sokong tu ka? nilah penganut pas.. Islam diguna sesedap rasa..

          • selamber says:

            betul tu bro ciku..berckp mcm ustaz tp takde iman…Islam PAS la tu

          • bujuk says:

            ciku..
            Betullah Allah takdirkan UMNO memerintah M’sia selama ni, tapi itu bukan bermakna UMNO betul. Apakah negara komunis macam cina dan korea utara tu, pemimpin dia memerintah sampai mati tu betul? Firaun perintah mesir berapa lama, adakah firaun betul?
            Betul ke tidak adalah berdasarkan ia memerintah ikut acuan Islam iaitu Quran dan hadis atau tidak, bukan siapa yg. Allah takdirkan untuk memerintah. Apakah Allah takdirkan LGE perintah P.Pinang maknanya LGE tu betul?
            PAS sedar Allah belum izinkan PAS untuk berkuasa, tapi PAS tetap berusaha perjuangkan Islam samada berkuasa atau tidak. PAS sedar kemenangan bukan sebab berkuasa atau tidak tapi apakah kita menjalankan perintah Allah atau tidak.

    • StinGray says:

      keputusan dibuat dgn bermesyuarah..tetapi adakah keputusan tersebut bersifat adil atau berat sebelah…Allah suka kah kepada keputusan yg bersifat penganiayaan kpd seseorang…

      Bujuk..jgn guna nama Allah utk menghalalkan cara politik hang…

      bermesyuarah tanpa meletakan sesuatu pada tempat yg seharusnya boleh dpt pahala ke???..mana hang belajar ni….solat tanpa tertib tonggang langgang dpt pahala ke???…hang ni bkn parasit tapi pelesit la…

      • bujuk says:

        Siapa yg. diinaya?
        Berapa kali DHA cabar supaya d pecat?
        Kalau anak ko cabar halau dia dari rumah sebab tak ikut kehendak dia yg. merugikan keluarga ko, macamana? Katalah ko kawin baru, anak ko tak suka. ko nak cerai dengan bini baru ko yg. sedang menyesuaikan diri dengan keluarga ko atau ko halau anak ko yg. rasa dah hebat dan boleh hidup sendiri?
        Dalam kumpulan kena ikut kata ketua kerana dia yg. bertanggungjawab. D rumah pun sama, sebab tu kita wajib taat pada ibu-bapa dan tak boleh derhaka. Kita tak boleh marah ibu-bapa kita walaupun mereka salah, sebaliknya tegur dengan hikmah.

        • Wong Pin Ter says:

          //Dalam kumpulan kena ikut kata ketua kerana dia yg. bertanggungjawab// … Itu pasallah di dalam Pakatan Rakyat kalau ketua kuat menjubur para ahlinya pakat ramai-ramai buat demonstrasi nak tunjuk apa ketua buat memang tak salah.

        • ciku says:

          kalau begitu cara pas ajar “anak”.. kahkahkah.. kita pakat gelak la kekawan sekelian.. jauh panggang dari api la contoh yang kau beri juk… malu aku.. anak tu amanah la dol.. kalau realiti anak kau cenggitu, tergamak kau halau anak kau ye juk..

          bukankah Al-Quran dan hadis boleh dijadikan panduan/rujukan jika permasalahan tersebut berlaku..?

          Atau anak kau marahkan kau sebab kau kawin dengan kapir dan buang Al-quran dan guna buku Jinggay sebagai panduan? Patut la anak kau marah sangat!
          tak pernah ke kau terfikir nak tanya :” apa barang kau marah betul kat bapak nih? siap cabar aku lagi? KAU FIKIR KAU SIAPA?”..
          anak kau jawab : “saya Islam pak”

          • bujuk says:

            mana ko belajar Islam kawin dengan kafir, ada aku tulis cengitu?
            Aku faham provokasi ko…layaaaannn.

          • ciku says:

            bahasa kias la juk… sian juk.. patutla susah nak faham.. takpe juk aku maksudkan PAS + DAP + PKR kawin sebab nak lawan umno..

            Aku pun tak tulis “Islam” kawen kafir.. aku kata ” anak kau marahkan kau sebab kau kawin dengan kapir dan buang Al-quran dan guna buku Jinggay sebagai panduan” dalam bahasa “direct to the point”nya pas yang pernah mengkafirkan umno sebab bersama-sama mca dan mic sekarang bergelumang taik kerana menjilat ludah sendiri dengan bersahabat bersama orang yang terang2 menolak Islam dan melayu demi menjatuhkan umno serta mengangkat seorang gay sebagai “pemimpin paling suci dan imam mahdi”

            dalam banyak komen kau yang aku tgk kau banyak menyimpang dengan “mengeluarkan” perkataan yang aku tak guna… taktik tu mmg anuar suka.. bagus juk kau dah banyak belajar…

          • bujuk says:

            realiti politik sekarang mana2 parti takkan menang secara sendiri, berbeza 20 tahun dulu. Islam waktu kuat tidak minta pertolongan/perjanjian dgn. yahudi melainkan waktu ia lemah dan baru bertapak d madinah.
            Secara iklasnya aku ada baca terjemahan Quran lebih-kurang maksudnya yg. aku faham, kalau salah betulkan..
            ‘janganlah kamu ambil penolong dari orang2 kafir/yahudi kerana bimbang akan keselamatan kamu dihari depan kerana itu akan menyebabkan kamu menjadi golongan mereka atau menjadi mereka. Sebaliknya takutlah pada Allah kerana Allahlah yg. menentukan segalanya’
            lepas aku baca ayat ni, aku sedar kenapa TGNA panggil Anwar buat penjelasan sokongan pada israel dan kenapa Ust. Nasrudin bantah Anwar. Sebab tu agaknya PAS belum keluarkan kenyataan rasmi untuk minta penjelasan Anwar.
            Aku tak pandai tafsir.. jadi mungkin jika ada ust2 d sini minta penjelasan.

    • Tubir says:

      Yang haram tetap haram walaupun keputusan dibuat untuk menghalalkanya dibuat didalam mesyurat ianya tetap haram dan berdosa serta tak dapat pahala pun…..Bujuk awak ni dah tahap songsang dan menyonsankan ….Hukum alah tetap hukum …….Haram tetap haram ….
      Inilah penyakit yang melanda Pas membuat Fatwa sesuka hati aja…..
      Umat islam perlu serta wajib mejauhi fahaman serta tingkah laku yang menyesatkan seperti Parti PAS ……Pas mengunakan Ugama islam sebagai baju basahan harian tapi pada hakikatnya pas berbogel ketika berjalan …..

      • bujuk says:

        Apa yg. HARAM dah PAS HALAL kan?

        • Tubir says:

          Kesian kau bujuk Berfikiran sehala….Lihatlah sekeliling dan banyakan mengembara kau akan berlajar bersyukur betapa indahnya Malaysia ni.Hati kau dah dipenuhi bintik bintik haitam …..bawalah bertaubat dan tingalkanlah PAS tu …..Sangupkah kau berbogel ketika berjalan ?

          • bujuk says:

            ko pusing 1 dunia mengumpat dan fitnah.. tapi orang tanya fakta, tak boleh jawab.
            APA PERKARA HARAM YG. PAS HALAL KAN?

          • selamber says:

            “PAS boleh melabel org UMNO itu kafir”…sedangkan org UMNO adalah org Islam…salah satu perkara yg dihalalkn dlm PAS..

          • bujuk says:

            PAS hanya mengkafirkan perbuatan yg. salah mungkin kebetulan Orang UMNO lakukan. Contohnya ada pemimpin PAS kata kafir mereka yg. kata “agama suku, politik suku” sebab agama itu adalah cara hidup dan tidak terpisah dalam semua perkara. ada halal@Haram, ada dosa dan pahala. Bukan kata UMNO kafir, tapi kalau UMNO kata macam tu nak buat macamana?
            Jadi taubatlah jika salah,dan bukan tuduh yg. bukan-bukan.

          • ciku says:

            kesian kau juk.. dah tak nampak realiti kehidupan, keadaan sekeliling.. mereka fikir mereka terlalu suci sehinggakan tiada langsung cacat cela..

            banyak jika nak sebut.. tapi bagi aku, buang masa nak suap satu-satu.. politingking budak2.. bila dah takdak point akan terkeluarlah perkataan ” apa ini, apa itu?” teringat aku masa student dulu ada perbincangan mengenai tahap IQ dalam subjek psychology.. heheh

            toksah spin la juk.. toksah salahkan orang lain pulak kalau dah korang yang berak.. berak pun tak basuh lagi, orang lalu boleh “bau” la juk.. bab “agama suku politik suku” dah kena pada batang hidung hangpa balik.. terutama pok nik, mana dapat? heheh..

            PALA HANGGUK hang kata KEBETULAN!! aku dok huluq tangan nak bersalam siap kata “kita sesama Islam, sesama melayu pakcik”, pakcik pas kata apa? “TENGOK BAJU KAU PAKAI”.. aku pakai jaket UMNO! 8 tahun lepas!

          • bujuk says:

            Apakah seorang ahli PAS tak nak salam ko kata PAS keseluruhannya taknak salam dengan ko. Berapa ramai pulak ahli PAS yg. salam dengan ko, tapi ko tak highligh pulak. Adillah bro… takkan dalam RIBUAN ahli PAS yg. ko salam tapi ko highlight kan SEORANG Pakcik yg. taknak salam dengan ko?

    • dalam UMNO takde parasit…
      tgok la balik kenapa dan bagaimana DHA dipecat… nilai la sendiri… sekarang ni nak bagi gambaran yang PAS sebenarnye dah tak betul sebab banyak sangat mkn hasutan PKR dgn DAP lahanat tu…

      keputusan dari bermesyuarah walaupun salah dapat pahala.. habis macam mane lak kalau keputusan yang dibuat adalah langkah untuk melonggarkan lagi perjuangan pas demi islam?… macam mane lak kalau keputusan tu membawa keburukan kepada agama islam tu sendiri?…

      yang jelas sekarang ni PAS makin rosak…dengan adenya parasit2 anwarinas yang semakin berkuasa dlm PAS… para ulamak mane pegi?…

      serangan PAS?… ape PAS boleh buat?…
      Allah sentiasa dipihak yang benar…

      PAS sekarang lebih suke berdemonstrasi haram berketuakan kafir harbi berbanding join same2 perhimpunan aman demi menegakkan akidah islam…

      PAS sekarang dah rosak… dah dikeldaikan…

      • bujuk says:

        ko ingat dalam PAS tu kaki disco, kaki judi, kaki tonggang ke? mostly mereka adalah alim ulamak, ustaz2, profesional dan aktivis rakyat. Apa guna D.Harun Din, Taib Azamudin, D.Harun Taib, Ust.Tuan Ibrahim, Ust.Idris Ahmad, Ahmad Awang dan ramai lagi dalam majlis syura hingga nak rosakkan Islam?
        Apakah mereka ini berani merendahkan Islam untuk dunia yg. sementara? Bukan sorang tapi sekumpulan Ulamak.
        Apakah UMNO rasa lebih baik/islam dari PAS? adakah UMNO sama2 sertai HIMPUN? Siapa pimpinan tertinggi UMNO yg. kuat sangat Aqidahnya jika menteri agama pun bayar peguam pinjam duit zakat?
        Aku tak suka bangkitkan perkara ini, tapi korang tak dapat bezakan yg. mana betul dan salah. UMNO hanya bersendiwara, apakah dosa2 yg. banyak boleh diampunkan dengan 1 kebajikan yg. ditunjuk2?

        • Mohd Tasyahud says:

          Jika tuan benar orang PAS, Tuan carilah jawapan apa akan jadi kepada Harun Din, Ismail Kamus, Azizan dan ramai lagi. Siapa yang mengikuti Hassan Ali dalam ceramah beliau? Dan siapa dia Hasan Basri?
          Apa yang saya nampak tuan tidak menulis seperti tuan hanya pak turut dan bukan seorang analist dalam PAS.

        • selamber says:

          Hehehe…kesian nama ulamak jugak kene jual..UMNO tengok je..sejauh mana latah korang sebenarnya..tak perlu pun pemimpin2 umno kecoh2..korang sendiri yg kecoh..

          • bujuk says:

            tak kecoh…?
            Ahmad Maslan minta UMNO bagi pentas pada DHA d selangor, tapi tak d layan… kesian.

          • selamber says:

            itu la yg aku ckp td..UMNO tak eprlu kecoh2 pun..tak perlu menyusahkan badan utk diorg bnyk keje lain yg lebih utama..kebenaran tetap akan terserlah juga nanti..

          • bujuk says:

            Tapi itulah tahap UMNO sebenarnya.. sekadar menangguk di Air yg. keruh…

          • selamber says:

            aik..korang yg suka mengerohkan air yg jernih kan..dah elok2 jernih korang kasi keroh..bila dah keroh konon nah jernihkan balik..BODOH punya keje

      • ciku says:

        Bro! den rasa dalam UMNO lagi banyak parasit bro.. mereka agen puak sebelah demi untuk memecahbelahkan perpaduan UMNO.. depa tunggu masa ja.. UMNO lemah je, depa akan cucuk jarum.. mujur DS Najib cepat bertindak, so jadik kuat balik.. tu pun ada jugak cucuk.. parasit dalam umno bertujuan untuk melemahkan suara melayu..

        parasit pembangkang jenis yang merbahaya, bukan saja melayu malah Islam pun nak dirosakkan.. nak buat macam mana kalau dah pembangkan kat negara kita nih jenis perosak bangsa, agama, negara.. tidak dapat tidak, parasit2 nih depa mesti bela, baru dapat upah!

    • ciku says:

      pas bukan pertubuhan seperti UMNO, pas tu “PARTI”.. takde nye “@” kau tu! kecik punya mende pun tak tau ke juk?

      Pas terlalu “sombong” hingga tak boleh ditegur! teguran DHA ada benarnya, bukankan ia sesuatu yang baik dengan meninggalkan DAP dan kembali ke landasan sebenar jika betul2 mahu memperjuangkan Islam yang suci? DHA mencabar pas supaya pas menilai semula dasar2 perjuangan yang dah jauh terpesong..

      kembali ke pangkal jalan, tunjukkan Islam sebenar dengan tidak memecahbelahkan umat, memesongkan aqidah, kurang bercakap dan lebihkan kerja… seperti DHA..

      Tunjukkan kemampuan memerintah dulu baru boleh bercakap.. ni tak, bercakap bagai dah takdak manusia lebih baik kat dunia nih dari depa.. depa semua hebat2 belaka..

      • bujuk says:

        lama tak dengar komen ciku…
        tengok sejarah la, DHA ni nak gabong dgn UMNO utk. jadi MB. Tapi bila TGNA buat keputusan terus bersama PR.. dia kena terima sebagai Exco. saja. Kalau DHA kata Anwar mimpi nak jadi PM, dia pun sama mimpi nak jadi MB dan sanggup buat apa saja untuk jawatan MB. Tu yg. sanggup keliling S’gor….
        PAS pecat dia awal2 supaya tak jadi masalah bila parlimen dibubarkan dan DHA buat masalah. Sekarang pun DHA banyak serang PAS hingga tahap pertikaikan dasar PAS. Kalau dah pertikai dasar buat apa duduk dalam PAS, kenapa tunggu sampai d pecat?
        Macam saiful jugak sanggup kerja dengan Anwar walaupun kata d liwat…, sepatutnya sebelum d liwat dah letak jawatan.

        • ciku says:

          tak tau pulak cerita pasai DHA nak jadik MB.. tapi adat la TGNA cucuk jarum masa PAS ngan UMNO bersahabat dulu pun sebab nak MB.. TGNA dah nampak takdak peluang masa berkawan dulu.. tapi tak salahkan kalau dia nak jadi pemimpin asalkan berjuang dengan pegangan yang kukuh! bukan flip flop! adakah manusia seperti DHA ini tiada nilai bagi pas? flip flop TGNA lebih bernilai?

          DHA bertindak betul dengan mempertikaikan dasar pas yang jauh tesasar, apa yang dikatakan DHA betul dan Pas perlu berubah untuk menjadi lebih baik dari “dikeldaikan”.. tunjukkan kekuatan pas agar kami nampak! dimana kekuatan pas yang boleh kami sebagai Islam dan melayu boleh menumpang teduh?

          • bujuk says:

            Kalau betul salah, kenapa bila jumpa TGHA dan TGNA dia minta maaf dan kata DASAR tersebut BETUL pulak?
            Kalau salah kenapa dia tak letak jawatan sejak dulu dan nampak lebih bermaruah berbanding bising bila d pecat?

          • ciku says:

            kan DHA dah menafikan yang dia tak minta maaf, memang dalam harakah ada kata DHA minta maaf, tapi DHA dah nafikan.. dia jugak tetap dengan pendiriannya berkenaan dasar cuma dia tidak akan bercakap secara umum.. nampak sangat poknik nak guna cara nuar tapi terjerat.. len kali kalau nak tau cerita sebenar rujuk terus pada empunya diri… poknik pun kaki auta juga…

            den pun baca harakah jugak, saja nak tau

          • bujuk says:

            kenapa dia tak letak jawatan kalau dasar PAS salah?

  4. OrangPekan says:

    Agak-agak banyak lagi tak parasit dalam PAS? Mesti banyak punya, kepala parasit, ularmak parasit, sabun parasit,nicky parasit…wooih banyaknya !

  5. jebat says:

    parasit paling dajjal anwar aljuburi..

    • bluekang says:

      kau cakap le kebenaran 1000000 kali pun puak2 tu tak akan berubah…hati mereka telah di hitam kan tuhan utk melihat yg benar…bukan just hitam tapi busuk dan hanyir…ecosytem yg sesuai dan subur utk hidupan parasit

  6. pasdaplaknat says:

    Khalid berok ni kalau dikira dr sudut FEQH TAUHID..mmg sah dah MURTAD..
    cuma di Malaysia ni sbb kes Murtad dh banyak..jg org2 politik mcm Khalid ni BEBAS wpun murtad..

    xcukup diri sendiri murtad..dia promote lg ramai org lain murtad melalui kedudukan nya sbg ahli politik..
    yg ni lah bakal ahli neraka kalau xbertaubat..

    krnnyalah habis kucar kacir kefahaman soal DUMC sehingga meleret2 isu ini dgn tipu helah politik jahat DAP!

    Tidak ada apa lg yg ada pd PAS melainkan terompah reput buruk di Kelantan nu..

    nk jd MB sampai mati katanya..xmalu sgguh2.. itu tanda Tuhan sedang hinanya..cintakan dunia dan kuasa!

  7. truthseeker says:

    aku panas kecewa marah nak pukul org bila dengar citer bangsat2 PAS ni. Celako se celako makhluk betul la.

    • selamber says:

      sabo bro..sabo..tak pasal2 masuk lokap pulak nti..kita kene tegakkan kebenaran bro..bukan bertumbuk..tp kalu diorg yg start..belasah je la bro..hehe

    • StinGray says:

      bro truth..tp dgn pok nik hang jgn pukul…hang bersin jea…senggugut la org tua tu…

    • ciku says:

      sabo bro! pukul2 nih budaya orang yang “terdesak” cam pembangang! bangsat2 tu mmg ramai, tapi biokan jela, depa jentik kita baru kita jentik depa balik..

      • bujuk says:

        aaa… macam pembangang d selangor pukul orang dan buat kecoh dalam program ABU. Kan..kan..

        • ciku says:

          kena tegok jugak siapa yang cucuk jarum jugak juk.. kalau dah sampai tak sudi nak menghormati masyarakat dan masa beribadat.. sapa yang tak marah juk.. orang kata ” jangan jolok sarang tebuan”.

          tujuan puak pkr datang untuk :
          1. memecahbelahkan masyarakat dengan mengajak mereka memusuhi jiran2 mereka sediri.(atas dasar perbezaan politik)
          2. bawak hindraf yang “menyesal” dilahirkan di Tanah Melayu setelah dibenarkan oleh orang melayu sendiri walau tanpa rela hati.
          3. provokasi dengan “menunjukkan” taring (walhal setakat rem moto) ketika masyarakat disitu mahu bersatu dengan berjemaah di rumah Allah..

          aku tak rasa yang pengikut pas tak terlibat, cuma tak ditonjolkan.. aku kenal sangat dengan masyarakat Jalan Kebun yang sentiasa bersatu walau berbeza politik……. dari pengalaman aku masa terpengaruh dengan nuar ketika zaman reformasi..

  8. umnototok says:

    PERHATIAN! PERHATIAN!
    KAWAN2 BAIK PRO-BN ATAU PRO-PR.
    TOLONG AMBIL IKTIBAR….
    FENOMENA YANG BERLAKU SEKARANG;
    PEMIMPIN MELAYU BERTELAGAH BAIK DALAM PAS, PKR HARAP JANGAN DALAM UMNO PULAK, SEMATA2 MEMBERI ADVANTAGE KEPADA PUAK2 YANG SEDANG MENGADU-DUMBA BANGSA DAN AGAMA KITA!!!
    AKU RASA INI SEBAHAGIAN DARI AGENDA MEREKA YANG INGINKAN KITA BERPECAH-BELAH AGAR TIADA LAGI SUARA MAJORITI DALAM PILIHANRAYA DIKALANGAN MELAYU ISLAM.
    INI MEMUDAHKAN LAGI MEREKA MEMENANGI UNDI DALAM PRU13 NANTI.
    SO, KEPADA KAWAN2 PRO-PR MUNGKIN TAK TERASA SANGAT, TETAPI KENA INGAT APABILA KITA SUDAH BERPECAH, SEDIKIT KUASA POLITIK YANG KITA ADA PUN SUDAH TERLEPAS, MENANGIS AIR MATA DARAH PUN MUNGKIN TAK DAPAT NAK MENEBUSNYA BALIK.
    AKU SOKONG HASSAN ALI, TETAPI APABILA BELIAU MENGISTIHARKAN UNTUK BERJUANG ATAS PLATFORM ‘KUASA KETIGA’, AKU JADI MUSYKIL. BELIAU TELAH AKAN BERJAYA MEMECAHKAN LAGI MELAYU ISLAM KEPADA LEBIH BANYAK KELOMPOK, DAN AKHIRNYA APA YANG TINGGAL??? KEMANA PERGINYA UNDI2 MELAYU ISLAM NANTI???
    SIAPA YANG BERJAYA SEBENARNYA???
    YANG AKU NAMPAK PUAK2 MUSUH POLITIK MELAYU ISLAM TERMASUK PARASIT2 ITU, TELAH MENDAPAT ADVANTAGE DARI KESERONOKAN SEORANG ‘MOTIVATOR’ SEPERTI HASSAN ALI.
    SIAPA LAGI YANG AKAN MEMPERTAHANKAN SEDIKIT KUASA YANG KITA ADA???!!!

    • selamber says:

      mungkin ada benarnya jugak kemungkinan tu bro..mudah2an perjuangan HA dpt menyebelahi UMNO (BN) demi penyatuan bangsa..agama & negara..walaupun beliau bukan ahli UMNO..mudah2an..MElayu sedar & bangkit dari buaian mimpi serta bersatu semula..

      • bujuk says:

        DHA kata dia masuk PAS dulu sebab nak sama2 perjungkan Islam. Sekarang dia tubuh JATI sebab nak perjuangkan agama, bangsa dan Raja. Dalam dua keadaan dia tidak sertai UMNO, kenapa ye?
        Adakah UMNO tak perjuangkan AGAMA, BANGSA dan RAJA menurut pandangan DHA?
        Kalau betul apa gerangan korang semua yg. kata DHA hebat, bagus, pertahankan Islam dan Aqidah tidak sertai JATI dan kuburkan UMNO?

        • selamber says:

          hekeleh..ko guna tektik lama la bujuk..tp tak pe ayohhh!!! kita beramai2 keluar daripada PAS & menyokong Hassan Ali menentang kebatilan Pakatan Haram serta sertai JATI..& sama2 la kita menyokong kerajaan UMNO (BN)..Insyaallah..

          • bujuk says:

            DHA pun tak sertai UMNO… macamana nak kempen DHA dan UMNO serentak?
            DHA dah reject UMNO.. faham tak?

          • omega says:

            hee.hee, peliwat tegar tak pulak masuk pas kalau benar pas parti yg benar-benar perjuangkan islam.

          • ciku says:

            ele juk.. dia jenis “ego” la juk.. jenis kalau dah ludah tak jilat.. kau tgk kalau dia bercakap sekarang, bersembur-sembur, belajar dari pas la tuh! masa jadi motivator kat tv dulu sopan jugak lagik..

            perjuangan dia bagus, den respek, tapi kalau tgk dari cara dia bercakap, kekadang mushkil gak aku..

            mmg “umnototok” kata tu betul, jauh sudut hati kau takkan dapat nafikan kebenarannya.. itu disebabkan “ego” juk, bukan semua orang tu “bodoh” juk, dan “kita” bukannya pandai..

            kalau dah benda betul toksah nak spin aa juk.. toksah la gelapkan (busuk) hati kita dek kerana “dengki” dengan kemampuan saudara seagama yang lebih bagus dari kita.

            den dah beberapa bulan tak bagi komen, cuma baca je.. tapi hang tetap tak berubah ye juk.. betul… itu hak hang, tapi camna dengan hak orang lain yang nak hidup aman damai kat laman orang tanpa ada provokasi melampau dari puak2 hang… kurangkanlah hujah2 yang dangkal (kosong) agar dapat kita temu titik persamaan kita iaitu ISLAM! selalu cermin diri juk..

          • selamber says:

            Ala BODOHnya ko ni bujuk..atau buat2 bodoh..hehe..ape susah..masa undi nanti PANGKAH BN je la..abis citer..takyah susah2..kan

          • bujuk says:

            tau pun ko ciku… DHA ni “EGO”. Taknak terima pendapat orang, dia je betul… so harapnya forumer lain faham sebab apa DHA meroyan sekarang. Tak perlu hentam PAS, sebab semua ni adalah kesan keegoan DHA sendiri.

          • ciku says:

            kau pun sama juk “ego” walaupun kebenaran depan mata kau.. kan kan

          • bujuk says:

            InsyaAllah aku pilih kebenaran, moga Allah bagi aku petunjuk.

        • pasdaplaknat says:

          kita tidak sokong org itu berdasarkan parti..
          selagi org itu jelas menyokong dasar Islam, Melayu dan Raja2..

          so lantaklah dia xmasuk UMNO pun..UMNO pn xjemput..dan UMNO pn xhalang..
          utk maslahat umat..mereka yg ditendang keluar dr PAS jgn masuk UMNO..
          akan jd FITNAH besar…

          so biar nampak berasingan..tp matlamatnya sama..iaitu TUMBANGKAN DAN HANCURKAN Pakatan Rakyat dan PAS laknatullah..!

        • pasdaplaknat says:

          ko takut ke bujuk?
          ko takut dgn kebenaran ke smpai kena soal soalan2 bodoh..
          Hasan Ali tk pulak serang atau kutuk UMNO..tp Hasan Ali ckp pasal PAS dan PARASIT..
          ko terase ke bujuk.. sbb die xde plak kutuk UMNO.. dia pn tahu UMNO itu kurng..tp UMNO tk sesat mcm PAS..
          org sesat xboleh buat apa..melainkan musnahkan je..

        • TUBIR says:

          Umno tak kata DHA tu hebat……Malah ada orang UMNO cuma senyum sinis bila DHA buka pekong PAS…..Bagi saya saya kenal sesangat dengan DHA ni ………Saya tidak burukan DHA dan Saya tidak puji pun DHA…..Dalam Dunia politik ni kita tidak digalakan percaya bulat bulat apa yg pemimpin cakap ….kita kena fikir mana yg baik untuk kita dan baik untuk semua .Jangan terlampau berpolitik hingakan semua perkara nak dipolitikan ……..Saya akan sokong mana yg baik untuk negara ni …saya mempertahankan negara ini dan saya sayangkan negara dan ugama serta bangsa saya.Lihatlah negara negara disekeliling kita ,kita boleh jadi iktibar yg sangat berguna …..Allah masih mencucuri rahmatnya keatas negara kita ini ……Ini amat jelas dimata umum …..Ada yang isimewa diMalaysia ni ….ini mesti dikekalkan …….Kerajaan kita tidak zalim …..seperti yg dituduh oleh sesetengah pihak terutamanya oleh pakatan rayaat.ALLAH merahmati Pakatan Rayyat sebab itulah bermacam macam masalah timbul dinegeri dan pemimpin nya ……..Bertaubatlah Bujuk sementara masih ada masa …..

          • bujuk says:

            Memang la Tubir… UMNO mana ada mulut, yg. cakap tu pemimpin dan macai2 cam korang la(mungkin ko terkecuali). M’sia di rahmati bukan sebab UMNO tapi sebab masih ramai alim ulamak yg. sentiasa buat ‘amal makruf nahi mungkar’. kalau sebab UMNO rasanya takda beza dengan negara2 lain yg. tak amalkan Islam yg. syumul. Allah akan turunkan laknatnya bila berlaku mungkar tiada alim ulamak yg. tegur kemungkaran tersebut. Jadi tuan jangan salah sangka…

          • selamber says:

            habis tu..kenapa ko mempertahankan & menyokong anwar yg menyokong LGBT..adakah ko akan mengangkat dia sbg pemimpin negara?..adakah dia ni ulamak??..Amar makruf nahi mungkar konon..Syumul konon..bertaubatlah bujuk sementara masih ada masa..

          • ciku says:

            ye bukan sebab UMNO tapi dari Allah S.W.T..
            Allah S.W.T dah tetapkan “sejak azali” bahawa Malaysia dirahmati sehingga ke hari ini dibawah pemerintahan UMNO!

            Allah S.W.T juga telah menetapkan PAP memerintah singapura “sejak azali” sehingga kehari ini walaupun ada umat Islam dan ulamak tetapi Islam bukan agama rasmi.. walau kita berperang bagai.. realitinya singapura bukan hak kita.. yakinlah dengan qada dan qadar Allah..
            -Tidak terdapatkah perbezaan?

            Allah telah tetapkan nasib rakyat iraq, afgan, palestin sepeti sekarang walaupun ramai ulamak2 disana”sejak azali” lagi agar dapat dijadikan pengajaran kepada “sifat baharu” manusia di Malaysia supaya elakkan perpecahan/permusuhan sesama Islam.
            – Tidak terdapatkah perbezaan?

            “Allah tidak akan mengubah nasib seseorang melainkan mereka megubah diri mereka”… UMNO berusaha mengubah mentaliti melayu supaya maju kedepan agar dapat bersaing.. tarik pelabur agar rakyat ada makan! diajar agar toksah sekardar harap duit royalti untuk sesuap makan. Buat itu buat ini, bina itu
            bina ini, bukak situ bukak sini, bagi ilmu agar kedepan (tak cukup hanya sekolah pondok untuk bedah otak, buat lubang dalam tanah agar kereta, kretapi boleh lalu etc).. sekarang semuanya tersedia walaupun tak seperti negara maju yang pernah aku pergi, aku amat bersyukur..
            PAS ubah mentaliti melayu agar sukakan perpecahan, saling membenci, fintah adalah satu cara untuk hidup.. hari2 berceramah kerana itu cara mereka cari duit (derma).. maleh lah nak crita pasal den meluat..
            – tiadakah perbezaan negeri yang diperintah UMNO dan PAS?

            kesimpulan situasi sekarang… Allah S.W.T dah tetapkan rakyat dapat rezeki dari Allah dan UMNO adalah penyebabnya (dah ditetapkan sejak azali)
            .. rakyat kelantan “terpaksa mendapatkan” rezeki mereka di tempat pemerintahan UMNO kerana Allah dah tetapkan bahawa pemilihan PAS sebagai pemimpin tidak akan mendapat apa-apa faedah!
            – Allah S.W.T dah tunjukkan perbezaannya betul tak kekawan sekelian…

            Wallahuallam..

          • bujuk says:

            PAS terima takdir yg. Allah tentukan, tapi kita kena berusaha untuk kehidupan yg. lebih baik. UMNO zalim bila menyekat bantuan k’jaan pada SAR zaman TunM. UMNO zalim sekat royalti d T’ganu waktu PAS memerintah dan sekarang K’tan.
            Aku terima UMNO ada lakukan kebajikan, tapi pandanglah dengan mata hati, berapa yg. UMNO bagi pada rakyat berbanding pemimpin2 UMNO?
            Bukan irihati kekayaan yg. melimpah ruah pada pemimpin UMNO, tapi jelas pendapatan tersebut melampaui apa yg. sepatutnya. Kes terbaru NFC rm250 juta, kemudahan utk. rakyat diseleweng beli banglo- apahal?
            Kami terima takdir Allah, tapi mohon pertolongan Allah untuk memberi kuasa kepada PAS pulak untuk perintah M’sia lepas PRU13. InsyaAllah M’sia akan diperintah dengan lebih baik, lebih adil dan makmur bersandarkan Al-Quran dan hadis.

          • ciku says:

            juk kalau kau cakap kat kekawan kau buleh la depa terpengaruh ngan isu “banglo”, “diseleweng” bagai tu.. kau cuma amik “sekat bantuan pada SAR”, tapi bagaimana dengan sebab tindakan Tun M tersebut?

            aku akui ada pemimpin UMNO yang gila duit, babtu aku tak nafikan.. sama je juk, belah hang pun, jangan pulak belah hang hang nak tutup mata..

            yelah juk kita serah pada Allah, puak umno dah berusaha walaupun selalu dipalit fitnah.. buatlah macammana pun ..selebihnya tawakal.. InsyaAllah M’sia akan diperintah UMNO/BN dengan lebih baik, lebih adil dan makmur kerana sentiasa bersandarkan Al-Quran dan hadis agar tidak lari dari landasan.

          • bujuk says:

            Kita kena terima manusia ni kebanyakannya FASIK, ni ada banyak dalam Quran. Masalah sekarang adakah kita pertahankan orang yg. rasuah dan gila harta ni..? kalau dah terang rasuah, hukum la dan bukan sorok serta pertahankan kesalahan dia. Aku sokong kalau ada pemimpin PAS rasuah di hukum, malah lebih lagi hukumannya kerana memalukan agama. begitu juga pegawai2 agama seperti penjaga wang zakat, t.haji, wakaf yg. mana menjaga nama baik agama.

    • Wong Pin Ter says:

      Saya harap kuasa ketiga yang dimaksudkan oleh Hassan Ali bukan kuasa ketiga berbentuk politik tetapi kuasa ketiga di dalam bentuk NGO yang akan menjadi kuasa pendesak kepada pihak kerajaan (UMNO) dan PAS agar lebih mengutamakan kepentingan dan hak orang Melayu dan Islam. Mana parti yang dilihat lebih memperjuangkan dan mempertahankan kepentingan dan hak Melayu dan Islam maka sokongan orang Melayu dan Islam akan digerakkan oleh NGO-NGO ini ke arah parti tersebut.

    • INTIFADAH says:

      ASALAMUALAIKUM! SAUDARA, THIRD WAVE YG DIMAKSUDKAN OLEH DHA IALAH UMAT ISLAM YG TIDAK MENJADI AHLI KEPADA SEMUA PARTI POLITIK. SAYA ADALAH SALAH SEORANG DARI THIRD WAVE YG DIMAKSUDKAN. KEBANYAKAN KAMI ADALAH GOLONGAN BERKERJAYA MENJADI PEMERHATI & MENILAI, PARTI MANA YG LEBIH BANYAK MEMBERI KEBAIKAN KEPADA BANGSA, AGAMA & NEGARA. PARTI MENCARUT, MEMAKI-HAMUN & MENGIKTIRAF KEBEBASAN SOSIAL AMBIGA & KOMUNIS PASTI DITOLAK HIDUP-HIDUP. PERLU DI INGAT, JUMLAH KAMI ADALAH 58% & ISLAM ADALAH 40%. KEPADA PEMIMPIN SUNDAL & BERTOPENGKAN ISLAM, TUNGGULAH SAAT ANDA DIJATUH TERSUNGKURKAN. KAMI TIDAK REDHA DGN PEMIMPIN HIPOKRIK. ALLAHUAKHBAR

  9. Anak_Nogori says:

    jadi selama ini tak silap la ramai orang gelar Khalid Samad ini Khalid Gereja.

    • ciku says:

      sebenarnya tak bagus kalau kita mengelarkan seseorang dengan perkataan yang tidak baik.. den kurang bersetuju tapi..dek kerana khalid nih dah melampau sangat nak mengangkat kristian sampai perbuataannya seakan2 menghina Islam (walau tidak melalui perkataan ) den gelarkan jugak khalid gereja.. tak ke celako!

      • bujuk says:

        nafsu tuan dah mengalahkan ilmu tuan… baik mintak maaf cepat.

        • ciku says:

          baik bujuk, terima kasih.. tapi masih ada kebenarannya… den cuma tak sanggup tgk dia “campak” Islam sekejap then mengelupur menjilat gereja konon untuk menunjukkan kebaikan pembawaannya… sudah terang lagi bersuluh.. ISLAM TEMPATNYA DI ATAS.

          • bujuk says:

            kalau benar iklas, tuan patut bertemu muka dan nasihat dia. sekarang tuan buat telahan, sedang tak tau apa cerita sebenar disebalik isu ni.Tanya dan minta penjelasan… jika benar salah, tariklah kepada kebenaran. Taknak ikut.. itu hal dia dengan tuhan.

  10. Wong Pin Ter says:

    Hassan Ali kata ” Para pengundi di Shah Alam khususnya orang Melayu/Islam jangan beri walau satu undi pun kepada Khalid Samad”

    Maka Khalid Samad menjawab ” Kalau tidak beri undi itu pada Khalid Samad bererti undi itu akan pergi kepada UMNO. Ini memang menunjukkan Hassan Ali adalah budak suruhan UMNO.”

    Kalau betul pun Hassan Ali adalah budak suruhan UMNO sudah tentu maruahnya adalah jauh lebih baik daripada Khalid Samad menjadi budak suruhan Kristian dan Kafir.

  11. pasdaplaknat says:

    PAS skrg sudah cukup HANYIR..BUSUK..
    org2 yg jahat dan busuk skrg ni mengemudi PAS.
    Yahudi Laknatullah itu terang2 bangsa yg dilaknat Tuhan, tp PAS tidak sebut epatah haram bila Al-Jubry Laknatullah tu dgn terang2 mencabuli prisip AQIDAH Islam tentang Yahudi..

    jelas..PAS sudah HANYIR..

    kerja UMNO xperlu fikir mcm mana nk lemahkan PAS dn PR. Itu kerja Tuhan. Skrh UMNO hanay tumpukan pemulihan dan penambahbaikan pd agama, rakyat dn negara..

    • umnototok says:

      Ha yalah…biarlah aliran perjuangan antara UMNO dan ‘kuasa ketiga’ tu sama bagai ‘irama dan lagu’.
      Rapatkan saf luruskan Barisan… dan sama2lah kita perjuangkan agenda menegakan ‘akkidah’, maruah bangsa, dan Kedaulatan Raja Melayu…..!!!!
      Ketepikan kepentingan diri demi bangsa, agama, tanah air dan kuasa Raja2 Melayu.

      • bujuk says:

        Harap2 lepas ni UMNO bagi ruang DHA kutip Arak d 7E negeri2 UMNO dan bersihkan gereja2 dari aktiviti murtad. Boleh kan…

        • selamber says:

          Boleh aje…dialu-alukan..

          • bujuk says:

            Aku tunggu negeri pertama Haramkan arak d 7E.

          • pasdaplaknat says:

            aku tau bujuk..
            ayat ko tu ayat MAJAZ..
            SINDIRAN..
            bermaksud ko sndiri tidak ikhlas dlm hukum ALLAH..
            ko meletakkan parti tu sbg matlamat..

            org beriman dia jelas…sesiapa yg benar dan betul melaksanakan Islam..org itulah kita berikan sokongan..bukan kira ida dar bangsa ARAB atau AJAM (dlm konteks kebodohan org PAS, ialah antara bangsa PAS dan bukan bangsa PAS..)

            so aku harap ko istighfarlah kalau dlm hati ko hanya utk mempersendakan bab arak ni..

          • bujuk says:

            ok… ko undi siapa jika DHA tanding perlimen PEKAN lawan DS.Najib?

        • pasdaplaknat says:

          Insya Allah inilah yg amat diharapkan..
          kita mahukan kuasa ke 3 inilah yg bantu kuatkan SAF kepimpinan Islam..betulkan kesilapan pemerintah secara hikmah dn berilmu, dan menjadi ‘mata dakwah’ untuk membolehkan kerajaan menguatkuasakan undang2 spt haramkan arak..

          bila AQIDAH jelas, enjin generator yg menggerak IMAN kita bertenaga, datanglah apa jua seruan dan hukum, pasti kita mampu buat tanpa dolak dalih..

          ini bab AQIDAH pn sudah sesat (PAS), mcm mana nk laksanakan Syariat??..tipu dan menipu lgi adalah! bg alasan baru nk draf HUDUD lah, tp masa kafirkan org lain xigt punya!

          Dan perlu diingat Hasan Ali bukan ‘serang’ kedai arak dikawasan non-muslim tau..bujuk hang jgn tipu helah tau..BRDOSA.. Hasan Ali kecewa dgn PENCABULAN maruah Islam di kawasan Shah Alam, kawasan majoriti umat Islam….dn melanggar akta juala minuman keras..tp PBT dikontrol oleh DAP..halang Hasan Ali!

          Hasan Ali juga tidak sebodoh Hadi Awang yg langsung tiada akhlak dan hikmah dlm perjuagan Islam.. bila melancarkan AMANAT HADI.. amanat gila lagi sesat.. ingt mcm tu ke seruan JIHAD Fisabilillah? senang2 lancarkan hukum berunsur fitnah dan putar belit..

          So kalau arak nak hapuskan arak sepenuhnya..mmg ambil masa lah..kafir pun ramai, umat Islam yg berjiwa kafir pun ramai spt Khalid Gereja laknat tu..

          kita perlu seiring dgn pentarbiahan kefahaman Islam secara hikmah dan berkesan, disamping penguatkuasaan undang2 Syariah..
          yg penting kita tidak benarkan atau tambah, apatah lg dikawasan muslim-mesti HARAM dijual sama sekali..

          kalau harap tokong berserban di Kelantan tu sampai matilah kerja maki hamun org.. kerja Islam xbuat..itu perosak Islam namanya..

          Wallahua’lam

        • ciku says:

          kokok berderai-derai, ekor bergelumang taik!

  12. Bulan Empat says:

    Mereka hanya sibok berpolitik hingga tidak sedar kedai arak, rumah pelacur dan pondok judi bercambah dimerata2 seluruh Selangor dan Penang bagaikan cendawan lepas hujan.

    Teranugerah lah dua negeri ini sebagai king of maksiat kerana mereka diperintah olih kafir laknat yang tiada halal haram dalam kamus hidup mati mereka.

    Diperintah kafir bolih tahan lagi kerana mereka memang dah kafir pun dan tempat mereka hanya neraka jahanam. Malangnya diantara kelompok mereka terdapat ummat rasul yang sudah berjaya dikafirkan. Kerana mereka memang tidak pernah berniat untuk mengislamkan sikafir dari mula pun. Harapkan bulan jadi logo kononya dengan ditambah warna hijau mereka lah yang paling islam lebih islam dari islam lain.

    Tapi jika islam gembira melihat rakan dikafirkan apa pulak jenis islam mereka ini.

    SEkadar simpan janggut, pakai jubah, tambah bini, lebih lah islam nya. Begitu ?

    • pasdaplaknat says:

      paling dahsyat di Selangor kegiatan pelacuran, kedai2 judi, arak menggila sakan tumbuh..
      yg peliknya serbuan setiap hari tangkapan dibuat..tp masih tk berkurang..
      dn seoalah2 kegiatan ini didalangi oleh org2 politik PR yg sengaja mahu ubah negeri Selangor jd negeri maksiat..

      cubalah siasat latar bekalakang org2 DAP.. siapa mereka dlunya?
      terlibat dgn aktivit haram..
      so agaknya tkkanlah krn jd EXCO..pendapatan haram yg lumayan tu senang2 nak dihapuskan..

      yg bodohnya lebai PAS tu.. jilat bulat2.. kena tipu dgn syaitan!

  13. Anak_Nogori says:

    Nasib ada Hassan Ali duk menelanjangkan siapa sebenarnya PAS dan PKR…dulu macam2 UMNO dituduh mengalakkan penjualan arak di7eleven dsb..rupa2nya bila PAS dan PKR dah perintah, boleh mereka halang rampasan arak dan membendung maksiat diSelangor kununnya elok dapat putra jaya dulu, baru hapuskan maksiat.

    Ya Allah…ni macam rupanya islam agama PAS..sesat lagi menyesatkan.

    • bujuk says:

      Salah tu… PAS bukan halang, tapi kita nak buat cara betul, tak huru-hara, tak macam samseng. Cara mendidik dan berhujah…
      Boleh ke UMNO pergi lorong HJ TAIB bersihkan lorong tu serta-merta? mesti ada step dia, letak polis untuk kurangkan aktiviti, bagi pekerjaan yg. sesuai, tempat tinggal dan sebagainya. bila dah sikit baru boleh kuatkuasakan undang2, tangkap, penjara dan sebagainya.

  14. man on da street says:

    “bujuk says:
    Apa yg. HARAM dah PAS HALAL kan?
    12:25 PM on February 1, 2012”

    Lets think back, Islam mengharamkan, umat islam mengkafirkan sesama umat islam, Pas meghalalkan nya! Islam megharamkan berduakan imam sewaktu bersolat , Pas menghalalkan nya! Islam mengharamkan mendoakan sesama umat islam di laknaknatkan, se bagai contoh, mendoakan pecah perut, Pas menghalalkan nya! Islam megharamkan umat islam berkawan dengan iblis dan syaitan,sebagai contoh bro nicky ajij dari serambi mekah mengatakan bolih, Pas menghalakan nya! Mau lagi lists yang berjela jela kah Bodh or Bujut or whatever you called yourself. This lists , panjang nya bertahun tahun selagi Pas wujud di Malaysia lu tau kah! Dah tak dak modal lah kut atau pun lu ni buta akal atau budak hingusan dalam pas (parti ajaran syaitan) Malu nak mengaku lu melayu, lebih baik gelar you ni , anjing parti DAP, memang sesuai , atau pun keldai PKR.

    • bujuk says:

      Nak tanya tuan.. kalau orang melayu@islam tapi tak percaya hari kiamat, kafir ke tidak?
      Solat 2 imam ni PAS tak pernah halalkan atau galakkan. Boleh bagitau spesifik siapa yg. suruh solat 2 imam?
      Kalau ada yg. buat kebetulan ahli PAS, tanya dia lah… samada tak cukup ilmu atau apa. Bab berkawan dengan syaitan jelas hadis dan Quran kata syaitan adalah musuh yg. nyata. TGNA hanya bagi jawapan politik bila ditanya bab berkawan dengan DAP. TGNA kata kalau syaitan nak tolong PAS pun kita terima. Takda sebut PAS sanggup berkawan dengan Syaitan untuk menang pilihanraya… kan.
      Tapi bila utusan dan pimpinan UMNO memutarbelitkan perkataan pemimpin PAS itulah yg. merosakkan pemikiran rakyat. TGHA dan TGNA beberapa kali ajak UMNO bermuzakarah dan berbincang perkara2 ni untuk bagi kefahaman pada rakyat, tapi UMNO tolak…

      • ciku says:

        sembahyang 2 imam mmg berlaku kat kampung arwah babak aku, bukan setakat jumaat, sembahyang raya pun nak sabotaj, siap polis terpaksa jaga sebab pas buat kecoh! nak rasa sembahyang raya kat masjid BN buat.. tah laa.. tapi tu dulu la masa aku kecik2, sekarang depa dah sedar.. tak jatuh kafir kalau berkawan dengan bukan Islam..

        lepas tu pas lagi dahsyat, sanggup berkawan dengan syaitan yang terang2 nak jatuhkan pemimpin Islam dan tak mau iktiraf Islam sebagai agama rasmi.. syaitan suruh langkah mayat dia kalau nak buat negara Islam ikut “perasa” pas.
        alih2 tak jadi sebab dalam Al-quran tak sebut pasal negara Islam katanya.. dah seribu tahun lebih Al-Quran diturunkan, sekarang baru depa sedar, Allah masih sayangkan mereka dan diberikan petujuk agar “rujuk” semula pada Al-Quran..
        UMNO mmg dah tau sebab depa mmg merujuk pada Al-Quran cuma tak perlulah terpekik melalak sebab sikap orang berilmu selalu tunduk! Apa yang penting Islam adalah agama utama yang diiktiraf benar dan perlu dihormati oleh semua penganut lain dan jangan kacau daun atau main2 sama Islam!

        Tapi bagi pas, Islam itu mainan politik(kuasa).. “syaitan” nak letak kat mana pun pas tak kisah.. asalkan saudara seIslamnya dapat dijatuhkan.. ITULAH GODAAN SYAITAN demi kuasa.. (أعوذ بالله من الشيطان الرجيم) fahami la sekali lagi ayat diatas supaya kita beoleh petunjuk..

        bujuk mesti panas pasal aku angkat UMNO.. heheh.. Moo dulu slalu fitnah aku dapat sponsor.. takpa bab tu biar Allah yang balas, aku maafkan..

        • bujuk says:

          panas la jugak walaupun bilik aircond.. cuma nak ingatkan, jangan fitnah terutama bab agama Allah. Bimbang jadi dosa yg. berantai….

          • ciku says:

            kurangkan sikap syak wasangka kau juk.. kuat sangat tuh! semua orang tak betul..

            sama-samalah kita berusaha untuk membawa perubahan dan kebaikan ye juk!.

            firman Allah swt yang bermaksud,
            “Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa; dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang; dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. Dan bertaqwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani.” Al-Hujuraat ayat 12

            Rasulullah saw juga telah bersabda yang bermaksud,
            “Berhati-hatilah kamu dengan berprasangka kerana sesungguhnya berprasangka itu adalah sebohong-bohong ucapan” Hadith riwayat Bukhari dan Muslim

          • bujuk says:

            terima kasih atas nasihat tuan. Rasanya reply saya hanya nasihat dan bukan prasangka… atau saya khilaf?

  15. mzbj says:

    as’salam semua? BUJUK, SELAMBER n CIKU adalah pejuang politik yg bgus.. tahniah la korang dpt berdebat dgn bernas.. aku tgk perdebatan korang bermutu.. sama ada BN or PR aku tgk sama je.. politik itu kotor tp utk memilih pemerintah seseorg itu perlu mengundi melalui saluran politik.. hanya ada berapa persen je pemimpin yg jujur n amanah.. apa yg nyata dpt aku jelaskan ialah tindakan DHA utk menyertai operasi2 JAIS adalah tepat bersesuaian dgn jawatan yg disandang.. cuma tindakan itu tidak disenangi oleh rakan2 pakatan lain.. disebabkan mereka berkuasa diselangor,maka mereka dgn sesuka hati menyatakan tindakan DHA tidak betul kerana mengganggu mata pencarian mereka yg kafir.. isu utama yg dahulu DHA ialah arak,kalimah allah dan terakhir gereja(hanya menyebut sebahagian drpdnya).. siapa yg jual arak ialah org2 DAP. siapa yg terlibat dlm kes murtad? ialah org2 DAP. dan disebabkan mereka telah bersetuju utk berkerjasama dlm pakatan maka isu2 yg diperjuangkan DHA telah dipersetujui oleh rakan2 PAS yg lain kecuali DHA wlpn sebahagian drpd itu adalah ternyata HARAM.. PAS tidak menghalalkan yg haram tetapi mendiamkan diri disebabkan PAKATAN.. nak panggil apa mcm tu namanya ye? dan yg nyata sekali semenjak PR perintah selangor berribu2 rumah urut konek tumbuh mcm cendawan di selangor. drpd sg besar,sekinchan,klang,s.alam,puchong,usj,pj,sg buloh,rawang,selayang,gombak,hulu klang dan ampang.. aku pun x terkira dah berapa jumlah semuanya.. jika 1permis itu harga lesen rm300 utk setahun, berapa jumlah semua yg ada di selangor? jadi apakah pemimpin2 PAS terlepas pandang semua itu? atau mendiamkan diri atau bak kate pepatah menghalalkan yg haram? ahli2 PAS sendiri tidak bersetuju dgn apa yg berlaku tetapi penyokong2 tegar ini tetap mendiamkan diri disebabkan arahan pusat katenya.. so fikir2kan la dulu sblm melangkah ke dewan undi pru13 nti..

  16. syahmi says:

    Jika benar hassan ali nak bela akidah kenapa didalam isu agama kepada pemimpin BN dia xbising pon,tapi bila melibatkan PAS terus melalak.Kenapa dia xbising isu saman RM25 ringgit terhadap 3 orang penari tiang baru2 ini,kenapa dia xbising bila ada program umno/bn yang melibatkan maksiat.Nampak sangat tujuan beliau burukkan PAS kena untuk membalas dendamnya kerana tidak dilantik sebagai MB selangor,sebaliknya Khalid Ibrahim,padahal beliau(hasan ali) lebih lama dan punyai banyak kelebihan berbanding khalid ibrahim

Leave a Reply

Threesome