Menu Utama

Ringkas: Watak ‘Izzah’ Dalam Ombak Rindu Tiru Personaliti Sebenar?

Sekarang ini sedang hebat di blog-blog hiburan bahawa watak utama ‘Izzah’ dalam filem Ombak Rindu yang baru-baru ini mencatat kutipan sebanyak RM 11 juta adalah diadaptasikan dari watak sebenar seorang pemimpin politik tempatan

Asas kepada kenyataan itu ialah antara dialog yang dituturkan dalam filem tersebut seperti ‘pelacor’, ‘perempuan cuma untuk puaskan nafsu’, ‘tidak bermaruah’ dan sebagainya dikatakan sangat mirip dengan watak sebenar dalam dunia politik yang dimaksudkan penulis.

Disamping dalam kebanyakan babak, watak lakonan Maya Karin itu sering kelihatan bertudung biru muda dan memandu kereta mewah (setelah berjaya berkahwin dengan watak utama Haris, lakonan Aaron Aziz) menguatkan lagi tanggapan bahawa ada usaha untuk menujukannya kepada seorang pemimpin sebuah parti pembangkang.

Penulis tidak pasti sejauh mana kebenaran berita ini kerana penulis sendiri baru bercadang-cadang nak melanggan filem ini melalui saluran Astro first 480, itupun didesak isteri yang rungsing kerana semua rakan-rakannya FBnya bercerita tentang filem tersebut sedangkan dia tinggal kelu.

Apa pun jika benar, penulis tidaklah merasa ralat kerana keluarga pemimpin itu memang diketahui kurang dari segi moral yang sangat hebat.  Bukan saja tidak bermoral, malah luar dari norma kehidupan normal antara lelaki dan perempuan.

p/s Dengar kata Maya Karin dah boring hidup solo?  Betul ke?






6 Komen to Ringkas: Watak ‘Izzah’ Dalam Ombak Rindu Tiru Personaliti Sebenar?

  1. MenantuOrgFelda says:

    Itu hari milosuam kata Afdlin shauki tiru rosmah dalam final maharaja lawak, hari ini adamyan kata Izzah dalam ombak rindu tiru watak sebenar pulak. ini macam nak lawan balik je.

    hehehehehehehehe…

  2. tengkudin says:

    memang pun..aku tengok citer ombak rindu cam kisah nurul izzah..atau jijah..

    nama pun sama…dan ditambah pulak ..lam citer tu ada kawan si harris tu yang bercinta dengan laki orang..rupanya GAY!!…HEHEHEHEHHE

  3. Bulan Empat says:

    Ulasan rengkas dari temubual RPK dengan NST :-
    1. Anwar tak bolih mengangkat dirinya saperti Nelson Mandela kerana Mandela seekor gajah, Anwar cuma anak tikus.
    2. Mandela dipenjara sebagai tahanan politik sementara Anwar kerana masaalah peribadi nya.
    3. Anwar bolih terus jadi gay, pelanggan pelacur, bapak & suami, tidak ada siapa yang patut ganggu dia kerana itu hal dan kegemaran peribadinya. Tetapi Anwar kena terima bahawa dia tak akan bolih jadi pemimpin. Dia dikecam kerana perbuatan jahat, dosa dan khianatnya dan dalam masa sama bercita cita menjadi PM. No way.
    4. Sekejap lagi Anwar akan dilupakan oleh sekutunya dan pencacainya kerana dia tidak lagi relevan dalam aliran politik semasa iaini selepas PRU13 dimana mereka kan meramai ramai meratapi kekalahan mereka.

    Dan (mind you) RPK bukan orang UMNO. Dia sudah terang terang cakap walau dia tentang Anwar dan PKR tapi dia tetap tidak sokong Najib. Sehingga hari ini RPK tetap dilihat lebih berat kearah pembangkang kerana disitulah asal nya dia. Dalam situasi begini dia masih sanggup beri komen diatas secara ikhlas, sukarela tanpa dikuasai olih sesiapa, tanpa disogok RM5juta atau apa jumlah pun yang akan diletak atas kepalanya oleh seterunya sebentar nanti.

    Komen nya diatas berkapasiti sama individu lain saperti Chandar Muzaffar, Datok Nalla, Zahrain, Zulkifli Nordin , Ezam dan semua bekas sekutu rapat dajal pengkhianat besar itu.

    • pasdaplaknat says:

      aku heran cmne lah pencacai2 PKR boleh sustain dgn parti songsang mabuk tu?

      Tubuh parti untuk bela Anwar.. tp buat2 guna nama kebebasan dan adil.. bodoh lah xkanlah xboleh fikri jauh.. Anwar sedap2 melanyak duit Yahudi..pergi overseas leboh kerap dr kita balik kg.. hidup mewah.. tp just main air liur je..

      itu tk kira lagi kegiatan LORONG GELAP anuwar brahi ni yg terer berlakon baik.. cukup rmai individu2 ‘alumni’ penyokong Anuwar Brahi skrg.. tkknlah xboleh fikir pencacai oii?

      • Bulan Empat says:

        Dia heret semua orang untuk handle masaalah. Dia bayangkan incident Tahrer sq. di Mesir akan berlaku di KL. Dia merasa terlalu hebat tengok student bergolek atas jalanraya, baling batu pada polis, bakar kedai, bakar bangunan dan bakar semuanya (kecuali rumah dia.Rumah pencacai dia dibakar dia tak peduli)

        Ini lah Anwar dajal sejak dari berumur 20 tahun hingga ke 64 tahun. Dia mula meliwat dari seawal umur itu, dia rancang kekecohan sejak umur itu (diMemali) dan dia masih kekal orang lama yang mengigit tangan, mengkhianati kepercayaan diberi dan segala gala yang buruk.

        Yang kita tak faham, ramai lagi yang masih mengharapkan dia untuk terus berlaku demikian.

  4. Jack says:

    MENENTANG PUAK KAUM NABI LUT A.S. ADALAH SATU JIHAD!!!!
    MARI BERJIHAD!!!

Leave a Reply