Menu Utama

Menjelang 9 Januari: Anwar Bukan Pejuang Tapi Penakut aka Pondan

Sedar atau tidak, perbicaraan Anwar telah mencatat rekod dunia sebagai perbicaraan yang paling banyak ditangguhkan dengan sengaja, bukan akibat hal-hal yang tidak boleh dielakkan.

Tapi syukur, penantian yang panjang itu akan berakhir juga 9 Januari ini, tak kisahlah apa pun keputusan yang penting wang rakyat tidak lagi dibazirkan oleh pasukan pembelaan Anwar dengan penangguhan demi penangguhan.

Tapi kalau boleh disabitkanlah dengan kesalahan sebab DNA miliknya dah dijumpai dalam dubornya Saiful.

Sepanjang tempoh yang panjang ini, penulis menilai Anwar bukanlah seorang pejuang tapi penakut.  Anwar sepanjang proses ini pernah meminta kesnya digugurkan sebelum perbicaraan bermula pun, pernah minta seluruh pasukan pendakwaan digugurkan dan kemuncak kepada semua itu, meminta hakim bicara digugurkan!!

Semua pun dengan motif yang sama – mengelakkan kesnya dari didengar oleh masyarakat umum seterusnya mendedahkan perlakuan-perlakuan jelik jantan dengan jantan yang masuk dalam kategori x-rated.  Itupun Anwar masih mahu mengelak apabila meminta perbicaraan diadakan dalam keadaan tertutup sebaik bab yang jelik ini sampai.

Kenapa pula nak diadakan secara tertutup kalau betul tak buat?  Itu ada satu bab lain, sekarang cerita bab pejuang atau penakut

Dan jangan sekali-sekali lupa, diawal-awal kes ini bermula pun, Anwar sudah terlebih dahulu melarikan diri ke kedutaan Turki dan bersembunyi disana.  Ini saja membuktikan bahawa Anwar bukanlah seorang yang berani atau disebut pejuang ini tapi adalah semaha-maha penakut manusia.

Malah, Gerakan 901 yang nak diadakan pada 9 Januari ini pun satu lagi mercu tanda Anwar sebagai seorang penakut.  Pelik betul bila dia menggerakkan penyokongnya untuk berhimpun beramai-ramai  dan seterusnya menimbulkan kekecohan bila keputusan belum pun dikeluarkan.

Nak bebaskan macam mana kalau Anwar masih bebas?

Kita yakin akan ada kekecohan sebab bukti sejarah sudah banyak.  Malah kejadian rusuhan budak-budak naungan pembangkang di Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) minggu sudah pun sudah cukup menggambarkan agenda sebenar pada 9 Jan nanti.

Provokasi sehingga mencetus kekecohan adalah motif utama perhimpunan pada hari tersebut dan skrip sama juga akan diulang tayang setiap kali – menyalahkan polis bila ada berlaku kecederaan kepada peserta perhimpunan.  Walhal polis pun taknak ambil tindakan kalau perhimpunan itu tidak diadakan.

Lebih baik depa lepak berek, cuci senjata dan polish kasut.

Sebenarnya ada macam-macam lagi bukti jelas yang menunjukkan Anwar ini seorang yang penakut.  Enggan serah DNA, enggan buat sumpah laknat adalah antara beberapa bukti jelas yang menunjukkan Anwar ini seorang yang penakut.

Anwar juga takut menengahkan isteri dan anaknya sebagai bukti alabi seperti yang sering didakwanya pada awal-awal kes ini bermula.  Anwar takut isteri dan anaknya tidak mampu bertahan dari serangan pendakwa raya dan akhirnya mengesahkan bukti alibi itu sebenarnya tidak wujud!!

Kesimpulan penulis, semua fakta-fakta ini membuktikan yang Anwar sememangnya seorang lelaki bacul yang langsung tidak boleh diharap untuk menerajui negara ini sebagai Perdana Menteri.  Dia hanya berani di depan orang sahaja, itupun sengaja dibuat-buat sedangkan jauh dalam hatinya – ada bunga nyah….






49 Komen to Menjelang 9 Januari: Anwar Bukan Pejuang Tapi Penakut aka Pondan

  1. fazli says:

    Muka pun macam tak dapat jubor…..ada hati nak jadi pemimpin…puiiii

  2. Jeffry says:

    YG NI WA STUJU..BAPOK, NYAH, SELIR, BAPAK AYAM BLA..BLA..BLAAA KEHKEHKEHKEH

  3. Mooohyideen says:

    Yahoo!. Now with Friends.

    Discover news, videos and much more based on what your friends are reading and watching. Publish your own activity and retain full control.
    Login with Facebook
    Mat Zain: Najib must throw book at Shahrizat, Jamil Khir
    The Malaysian InsiderThe Malaysian Insider – Mon, Jan 2, 2012

    Email
    Print

    Related Content

    Zakat: Jingga 13 mahu Agong pecat Jamil Khir jika tidak minta maafEnlarge Photo

    Zakat: Jingga 13 mahu Agong pecat Jamil Khir jika tidak minta maaf
    Mat Zain: Najib must throw book at Shahrizat, Jamil KhirEnlarge Photo

    Mat Zain: Najib must throw book at Shahrizat, Jamil Khir

    Top Malaysia Stories

    GPMS HITS OUT AT POLITICAL PARTIES EXPLOITING STUDENTS
    Bernama – 11 hours ago
    [NEWS] MUHYIDDIN DISTURBED – 2
    Bernama – 10 hours ago
    STERN WARNING FOR TEACHERS, STUDENTS INVOLVING IN ILLEGAL RALLY ON MONDAY
    Bernama – 7 hours ago

    More »
    By Shannon Teoh

    KUALA LUMPUR, Jan 2 — Datuk Mat Zain Ibrahim urged Datuk Seri Najib Razak today to act fairly by taking action against Datuk Seri Jamil Khir Baharom for allegedly abusing zakat funds and the family of Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil over “even more abuse” in the RM250 million National Feedlot Centre (NFC) scandal.

    The former Kuala Lumpur CID chief has repeatedly called for Minister in the Prime Minister’s Department Jamil Khir to be investigated for using part of RM63,650 in zakat funds to settle his legal fees, especially after Johor police pursued a tithe collector for misappropriating RM19,510 in zakat money.

    Mat Zain added in a statement today that if zakat collector Reduan Mohd Said was sentenced to be whipped thrice and jailed four years, then “Shahrizat’s family faces punishment many times larger as the amount of public money involved is several hundred times more.”

    “If the prime minister remains silent to protect Jamil Khir… then it is inconsistent and unjust since a tithe collector was sentenced for the same offence.

    “If legal action is taken against Jamil Khir… it is still unfair if he (Najib) does not take action against Shahrizat’s husband and children who abused even more public funds for personal gain in the NFC scandal.

    The former senior policeman said “abusing zakat or public funds fall under the same section in the Penal Code.”

    Wanita Umno chief Shahrizat has faced growing calls to resign, including from Tun Dr Mahathir Mohamad, after repeated allegations including the use of public funds to purchase RM27 million in land and property unrelated to the national cattle farming project.

    PKR first latched onto the issue after the RM250 million federally funded cattle project made it into the pages of the Auditor-General’s report for 2010, which described the NFC as “a mess”.

    Since then, the party has made several revelations related to the scandal, including the NFC’s purchase of twin multi-million luxury condominium units in Bangsar, the alleged use of project funds to finance Shahrizat’s as well as her family’s personal expenses and trips abroad.

    It also alleged there was a transfer of resources to unrelated companies in Singapore, as well as the purchase a Mercedes-Benz CLS350 for RM534,622 and two plots of land in Putrajaya’s Precinct 10 for RM3,363,507.

    The latest disclosure by PKR, made last Tuesday, alleged that some RM10 million was diverted towards the purchase of luxury condominium unit in Singapore for the family of the women, family and community development minister.

    Shahrizat has sought to deflect attention by stating she was “only the wife” of the national cattle farming project’s chairman and had nothing to do with the NFC.

    The Auditor-General also revealed in his report that Jamil Khir (left) and two senior Federal Territory Islamic Religious Council (MAIWP) officials withdrew zakat funds to settle their legal fees in 2010.

    According to the report, Jamil Khir, MAIWP director Datuk Che Mat Che Ali and MAIWP chief prosecutor Shamsudin Hussain had withdrawn RM63,650 from the council’s zakat fund to settle their legal costs incurred when Anwar named the trio as respondents in his qazaf application.

    The audit report also confirmed that the sum was repaid to the fund after the council obtained a RM70,000 grant in June 2010 as part of its general resources allocation from the government.

    But PKR has said MAIWP only repaid the amount in December that year.

    Citing legal provisions, Mat Zain insisted last week the trio had committed misappropriation of property under Section 403 of the Penal Code and should be punished accordingly.

    He also cited Section 409B of the Penal Code, which states that if any offence prescribed in Section 403 and 404 is proven, “it shall be presumed that he had acted dishonestly until the contrary is proved”.

    Jamil Khir denied on Saturday he and two religious officials had misappropriated alms money to pay their legal fees.

  4. selamber says:

    Anwar Berahim memang TAK LAYAK untuk diangkat jd pemimpin apa lagi untuk menjadi Perdana Menteri..

  5. Anak Lenggong says:

    Nik Aziz simusang berjanggut berkata perhimpunan bebaskan anuar brahi tu halal dengan menyamakan perkara perhimpunan tersebut dengan ibadah sembahyang 5 kali sehari… sekali dlm seminggu (Jumaat) dan 2 kali setahun (sembahyang hari raya)…aku nak tanya balik kepada melayu PAS..adakah perhimpunan untuk saorang peliwat tu satu ibadah dan suruhan allah..

    • raplahjingaa says:

      Si tua kutuk tu jangan dok kira dengan dia…syaitan pun dia buat kawan…iblis apatah lagi.

      Pandai-pandai dia buat tafsiran sendiri…dia tu siapa ? hanya seorang tua yang sudah hitam hatinya….bila selalu mendampingi syaitan dan iblis.

    • selamber says:

      bro..kalau dah ketuanya kata mcmtu dah tentu la pengikut2nya yang mangkok akan mengikut..dah tentu la dikatanya jihad..mana la pergi akal diorg nih..!!

  6. tukul says:

    bapuk tua

  7. Moooohyideen says:

    Dalam posting Mykmu.net kata dai IS IRRELEVANT..TAPI APASAL MASIH POSTING LAGI ISU DSAI???

    Ex Exco Perak (Ngo DAP) akan didsiasat oleh DAP.

    Komen Moo: Eh amount macam ni pun DAP siasat, walhal amount RM250 juta Kak Jat UMNO tak nak siasat, malah TPM mempertahan kan pulak..ish..ish..parti rasuah sgt umno ni…

  8. StinGray says:

    alaa moooo…saja2 posting santai sempena percutian abadi mamat tu dipusat perhanginan satu badan Sg.Buluh…..hang joint tak??????…

    • Moooohyideen says:

      ye ke “saja-saja’???? Aku tengok dah byk posting dah…macam bukan saja-saja jer…he..he….

      percutian abadi??? semenjak bila pulak ada ‘abadi’ di alam fana ni???

      • StinGray says:

        dok situ sampai mampus!!!!…..tak seni langsung la hang ni….mcm geng guling2 atas jalan la hang ni…

        cian aku tengok hang ni…sorang2 jea menjawab….benda btul moooo…hang reply mcm mane pun jawaban hang semuanya ke laut…

  9. mrSkundel says:

    Kalau takde si Anwar nie AMAN SIOT Malaysia..

  10. Moooohyideen says:

    Dari Wikipedia…

    Masjid Yayasan Mohammad Noah merupakan satu-satunya masjid di Genting Highlands, Pahang. Masjid ini dibuka pada 1981 bagi memudahkan pekerja dan pengunjung Muslim menunaikan solat ketika berada di kawasan percutian dan perjudian Genting Highland.

    Mohammad Noah merupakan bapa kepada bapa mertua Perdana Menteri Malaysia, Tun Abdul Razak Hussein. Anaknya Datin Hajah Rahah dan Datin Hajah Suhaila. Antara cucu beliau ialah Datuk Seri Mohd Najib bin Abdul Razak dan Datuk Hishammuddin Hussein. Tan Sri Mohammad Noah merupakan antara pengasas Genting Highland.

    • Moooohyideen says:

      Org UMNO jugak yg asaskan Genting. Tahniah kepada UMNO – parti sekular Malaysia!

      • selamber says:

        PAS pun dah lebih sekolar dah skrng ni..mcm komunis pun ada..!

      • StinGray says:

        mooo…nape la tepunya otak hang ni….dah macam red indian mabuk todi….

        siapa yg mengasaskan sesuatu tempat pun hang nak politikan……siapa manusia pertama yg mengasaskan dunia ni mooooo????….bkn Nabi Adam a.s ke????….perlukah kita nak salahkan siapa pengasas tu sekiranya bkn tujuaan dia nak lihat sesuatu tempat tu menjadi buruk????…

        Mampukah hang nk tanya pada Allahyarham Mohammad Noah tu apakah niat dia????….

        Siapa yg mengasaskan semua negeri dimalaysia ni????…..adakah semua negeri2 tersebut bebas dari maksiat…termasuk yg kononnya serambi mekah tu?????…..

        Hang jawab soklan aku ni…..byk betul setan kat dlm urat saraf hang ni….

  11. P164 says:

    Ye la Mooo. Pemimipin ko je yang paling mulia kt dunia ni. kalau pimpinan ko tu diberkati allah dah lama ko dapat memimpim malaysia. Sebab banyak yang tak betul lah x dapat-dapat lagi. Hancur semua negeri bawah pakatan…..

    • Moooohyideen says:

      Untuk pengetahuan ko, Firaun memerintah lagi lama dalam umno, tetapi masih memegang tampok pemerintahan tersebut walaupun kufur.

      • P164 says:

        sudahlah ko.. Firaun ko cakap. Berapa banyak rumah urut kt selangor. Kt puchong kawasan Tereso Kok, semua buat x tahu je. PAS jadi apa…

      • selamber says:

        halo..sedo la sikit..sapa yg firaun tu..tu gambo yg kat atas tu nampak tak..sedap je mengata cermin la muka tu sikit..ko tengok Nik Ajis tu kd MB brapa lama?..nak pegang jawatan sampai padam kot ye..dah tu bole pulak mengata kufur..Islam sgt ke korang nih..??

      • StinGray says:

        si tua kutuk pok nik tu pun antara pemimpin ( MB ) yg paling lama memerintah dimalaysia ni walaupun songsang dan munafik….smpai skrang dok kemaruk lagi nk jadi pemimpin..mcm firaun kan mooo….

  12. mrSkundel says:

    Apakah sebenarnya perjuangan si Anwar ini selain daripada ingin mendapatkan kuasa sebagai Perdana Menteri dan juga membebaskan dirinya daripada perlakuan salah?

    Jawapannya TIDAK ada,itu sahaja.

    Jika kita mengikut semua ceramah tomahan Anwar terhadap Barisan Nasional semuanya tidak membawa apa-apa faedah melainkan menyemarakkan api kebencian. Tiada satu pun didalam ceramahnya memberi nasihat, menuju kebaktian, keamanan, kemakmuran, serta menyatupadukan antara kaum-kaum serta kedamaian.

    Sama juga apabila kita melihat setiap video ceramah DAP. Isunya ialah mengenai hak keistimewaan orang melayu. TIDAK ada isu lain. Kalau dibangkitkan isu mengenai perbelanjaan kerajaan, DAP pasti akan mengaitkan dengan pemberian subsidi kepada orang Melayu. SETIAP ceramahnya tanpa gagal, akan menyentuh hak-hak orang bumiputra khususnya orang melayu yang beragama Islam.

    Seolah-olah hak-hak sedemikian rupa TIDAK sepatutnya sama sekali diberikan kepada orang melayu malah sepatutnya lebih afdal diberikan kepada yang merit, iaitu merit yang dimaksudkan ialah kaum CINA DAN INDIA yang TIDAK kenal erti halal-haram, yang tidak pernah tenat daripada mengaut keuntungan.

    Bagi PAS pula, alahai. PAS sekarang ni bergantung 100% kepada DAP. Jika kita lihat didalam portal dapmalaysia.org setiap artikel atau blognya tidak banyak menceritakan tentang kehebatan PAS. Tetapi jika kita lihat portal harakahdaily.net, berapa banyak artikel dikeluarkan oleh PAS menyokong serta mengangkat DAP? Its a simple maths calculation. Anda cuma kumpulkan beberapa banyak artikel dari pertengahan tahun 2011-sampai ke akhir tahun 2011 daripada kedua-dua portal tersebut kemudian anda buat nisbah.

    Disitu apa yang dapat kita lihat sebenarnya?

    Jawapannya tidak lain dan tidak bukan ialah PAS sememangnya jadi pak turut DAP.

    Tetapi ingat, PAS mempunyai alasan untuk menangkis persepsi sedemikian rupa. Alasannya ialah keagamaan. DAP tidak berjuang berlandaskan keagamaan, jadi itu pasal DAP tidak upload artikel-artikel daripada PAS/harakah.

    Jadi kenapa pula PAS yang memperjuangkan keagamaan harus mengeluarkan artikel yang memuji parti yang tidak berjuang berlandaskan keagamaan?

    Hidup di Malaysia ini aman. Mungkin kemakmuran itu belum kita kecapi. Tetapi insyaAllah, kalau semua rakyat Malaysia rajin bekerja, tiada semangat syak wasangka diantara kaum-kaum maka Malaysia boleh pergi lebih maju.

    Semangat perkauman ini sebenarnya bermula daripada orang Cina. Cina ni dari dulu lagi dia cuma akan tolong kaumnya saja, kerana didalam dunia Cina adalah China. Dimana pun mereka berada, mereka tetap akan kembali atau menyalurkan wang bagi membantu China. Cuba lah anda lihat apabila peminta sedekah orang melayu atau orang-orang yang minta derma amal untuk rumah anak yatim Islam meminta bantuan daripada orang cina di tepi-tepi jalan atau dikedai-kedai makan, mereka (cina) tidak satu pun memberi wang walaupun RM0.10.

    Mereka hanya gelengkan kepala kemudian secara loghat kurang ajar cakap TAMAU TAMAU.

    Ini semua kajian saya dan kawan-kawan dah buat. Kasihan kan orang melayu. Lebih kesian lagi apabila ramai orang melayu sudah bermula berpuak-puak.

    • Moooohyideen says:

      Kami benci pada:

      i Mereka yg pura2 memperjuangkan Islam, tapi sebenarnya adalah sekular.
      2. Kami benci kepada meraka yg salahguna kuasa/rasuah (EG PKFZ RM12.1 billion)

      DSAI tak ade pun kami tetap menentang penyelewengan! Tentang UMNO/BN

      • mrSkundel says:

        yaaa..oleh yang sedemikian rupa apa kata kamu pergi bagi tahu kepada Anwar apa yang sebenarnya yang kamu harapakan dalam perjuangan kamu itu.

        Apakah Anwar bukan memperjuangkan sekular?

        • Moooohyideen says:

          Bila Anwar memperjuangkan sekular???

          Siapa yg tolak hudud?? Kjaan Kelantan dan pass bill Hudud, tapi Ketua BN tak nak sign, siapa ketua BN tu..???

          • selamber says:

            Ake korang amik tahu isi kandungan & perincian dlm bill hudud tu..?..korang tahu ke kenapa bill hudu yg korang rangka tu tak diluluskan..??..korang tahu ke banagimana nak pinda atau menubuhkn ssuatu perlembangaan..??..korang ada ambik kira ke persekitaran semasa..??korang ada mabik kira ke persekitaran akan datang pulak..??….main sedap je hudud..hudud..kalau pandai sgt buat la dulu kat negeri yg korang perintah..tunjukkn bukti kebaikan pemerintahan korang..bole?

          • StinGray says:

            hang ni tau ke apa Hukum Hudud tu mooo????….atau hang just refer kat Suara Keadilan jea nii…..

          • mrSkundel says:

            Anwar belum tolak lagi hukuman hudud. Itu saja jawapan paling tepat boleh diberi kepada anda.

            DAP sudah pun tolak hudud kerana berlanggar dengan prinsip perlembagaan negara.

            Kedua PAS pula sudah tukar kepada kebajikan. Berlandaskan Islam yang selaras dengan Perlembagaan negara. Tiada hukum hudud dibincangkan.

            KAPISHHHHH…ada faham??

          • Rindu Damai says:

            Tapi dia pejuang GAY.

          • Rindu Damai says:

            Tapi dia Pejuang GAY

      • StinGray says:

        kami tu hang dgn C4 dan bujuk ke?????…emmmmm dua tiga kerat jea….tu pun sat lagi pupus la ‘kami’ hang tu….

  13. Azman Fi says:

    Manusia yg bernama Nuar… Hehehe
    Kau lah manusia yg paling selamba.Selamba kau hingga tau2 je air mani dah kat jubur. Yg peliknya kata tak ada ditempat kejadian.Tetapi tak tahu ada di mana … Hehehe AnuWAR AnuWAR mcm mana kau boleh dipuja .. ?

    • Moooohyideen says:

      Tu imaginasi korang…???

      Ikut court prosiding macam kartun..korang baca Utusan dan tgk TV3 jer….

      • Shah says:

        Nasihat Abang Anwar nak jadi PM jangan main bontot. Dari segi syariat agama pun haram. Kalau Wan Azizah tak boleh puaskan nafsu Abang Anuar kahwin lagi satu seperti Hadi Awang kahwin tiga yang muda baru lepas pengajian barang masih fresh

      • selamber says:

        realiti tu bro..bukan imaginasi mcm korang punya imaginasi

      • StinGray says:

        yg dok menyorok kat kedutaan turki tu nape????….imaginasi yea?????

      • Azman Fi says:

        Kalau baca Utusan,RPK kata 90% anuWAR dalam video seks.Dan kalau tenggok TV3 dan juga disahkan oleh RPK,anuWAR pernak minta tolongnya untuk membersihkan nama Datuk Eskay Shazryl,tetapi anuWAR kata tak mengenalinya,hehehehe manusia sesumpah ini.Bermcm2 wajah.
        Raja Petra ini adalah antara ahli awal yg menyertai Parti Keadilan Rakyat.RPK ini asalnya totok dgn anuWAR Brahim.Fitnahnya berlori terhadap pemimpin UMNO juga kerajaan BN,waktu itu RPK bebal dan buta ikut saja apa yg diperkatakan oleh anuWAR.Tetapi kini baru dia sedar,tetapi dalam sedar dgn tidak sedar ada hati nak main tarik tali dgn Perdana Menteri kita DS Najib… Ini lah sebuah maruah jenis pemikiran yg ada dlm penyondol dan pengikut Pktn Haram PKR PAS dan daPIG.

        Ada hati nak mengajar UMNO.Hehehe

      • fobia says:

        mooo..lu pernah kena liwat tak? ko ingat org mcm nuar bila dia nengok ko nongeng dia tak stim.

        • fobia says:

          wa..pernah kena liwat mooo..time wa umur 4thn mooo…skrg wa 38 mooo..34 thn wa masih menderita mooo…wa fobia mooo… bab tu wa benciiiiiii pada peliwat mooo..

  14. Bulan Empat says:

    Nak angkat rakyat jadi hakim konon untuk mengadili dirinya. Kalau orang lain jadi OKT tentu dia akan tetapkan sapa yang paling layak jadi hakim. Ini jenis manusia yang sentiasa bercakap, suka bercakap dan yang jelasnya sentiasa menjawab apa yang orang tak tanya. Yang tidak relevant. Yang ditanya, yang relevant , yang terbuka luas peluang untuk dia jawab tidak dijawab dan tak pernah disangkal saperti :

    1.Macam mana air dia tertinggal ditempat yang tak sepatutnya dia berada.
    2. dari mana datang password mokhtar.
    3.macam mana datang footage cctv muka dia terpampang sedangkan dia dakwa dia dengan bini dia dan anak masa itu.
    4. kenapa bini dan anak dia tak testify sebagai alibi. Macam isteri PM buktikan beliau tengah berucap dalam satu majlis time dia didakwa berada disuatu tempat.
    5. Kenapa dia tidak berdiri dikandang orang salah untuk menjawab pertuduhan dengan ‘ all i say is truth, nothing but the truth.
    6. Kenapa ini tak bolih, itu tak nak bla, bla, bla.

    hancccccccccccccuuuuuuuuussss punya dajal baghal.

    Agaknya dia mengharapkan almagedon jadi kenyataan dan dia serta seluruh umat manusia ditimbus kerana 2012 dunia akan kiamat. Jadi dia tak perlu kes

  15. Anak_Nogori says:

    Raja Petra pun dah tak mahu bersekongkol dgn anugerah tuhan ni….diAustralia katanya…pemimpin boleh jadi gay dan dalam masa yg sama boleh jadi Menteri…diMalaysia kena pilihlah..nak jadi gay ka, atau nak jadi PM…Anwar tak boleh dapat kedua2nya sekali.

  16. RAJA KONGKIAK says:

    AGAK agak Nuar dah siap BEG besaq dak lagi..Kita kena ambik faham,makalau dia kata tak akan cabut,makna kata dia nak blah laaaaa tuuuuuuuuuuuuuuu. kalaulah dia kata akan bersumpah,sebenaqnya TOBAT di tak akan bersumpah. Kata perpatah orang Guyana..Belum pernah spesis SESUMPAH akan bersumpah..Kak wan dah tau dahhhhh sebab tuh dia tak kata apa-apa pun. Dia mungkin berasa eloklah aNUgerah dia tuh di simpan seketika untuk menghalang berlakunya tragedi main belakang di belakang dia…

Leave a Reply