Menu Utama

NFC: 3 Bulan Untuk Audit Kata ‘Tiada Penyelewengan’

Penulis yakin, majoriti pencacai pembangkang sekarang ini sedang menyurukkan muka masing-masing setelah Ketua Audit Negara sendiri tampil mengesahkan projek NFC tidak ada sebarang penyelewengan seperti yang digembar gemburkan mereka sebelum ini.

Apa pun yang disebut dalam laporan itu, ianya tidak langsung merujuk projek itu sebagai gagal kerana dana yang dikeluarkan kerajaan telah diselewengkan oleh pengurusan NFC.

Malu betul rasanya jadi ahli PKR dan penyokong Pakatan sekarang ini, mana tidaknya, sudah setaraf dengan lembu yang dijadikan isu.

Sebenarnya, kita semua pun tahu tidak ada penyelewengan dari mula, malah sudah sering diulang-ulang setiap kali bercakap hal ini, tapi masih juga nampak sengaja buat tidak faham.  Dalam usaha menutup malu, PKR sahaja yang ulang-ulang kata ada penyelewengan sehingga ke satu tahap kita pun terfikir, bodoh jenis apakah ini, dah terang tidak ada seleweng masih dikata ada seleweng?

Jadi bila sudah sah tidak ada penyelewengan, apa isunya yang PKR memekak sangat tu?

Kalau dulu menjual nama Ketua Audit untuk mensensasikan cerita, sekarang bila tuan punya nama pun dah mengakui tidak ada penyelewengan whatsoever, apa lagi modal yang ada untuk menipu rakyat?

Dalam masa yang sama penulis kecewa betul dengan sikap Ketua Audit Negara.  Penulis pelik kenapa beliau ambil masa hampir 3 bulan untuk keluar kenyataan bahawa tidak ada perkataan penyelewengan dalam laporan yang dikeluarkannya sendiri.

Ya, kita di alam siber memang tau tidak ada (perkataan penyelewengan)  tapi PKR berulang kali menipu kata ada sehingga orang kampung menganga ditipunya.

Kalau Ketua Audit awal-awal lagi keluar memberikan kenyataan di dalam media arus perdana, tidaklah masalah ini menjadi isu yang besar sangat.  Kurangnya kecekapan Ketua Audit menyebabkan semua orang termasuk Perdana Menteri sendiri terpaksa campur tangan untuk meredakan pembohongan yang disebar PKR.

Sehinggakan muka Rafizi Ramli pun dah sama dengan lembu, baru Ketua Audit tampil nak menjelaskan keadaan.  Muka Zuraidah jangan cakaplah, lembu campur biawak.

Penulis menggesa orang macam Ketua Audit ini dibersarakan awal kerana tidak cekap menjalankan tugas dan sengaja mensabotaj kerajaan yang membayar dan menanggung hidupnya selama ini dengan membiarkan penipuan dan salah faham hasil dari laporannya berleluasa.

Penulis juga yakin hari ini Ketua Audit letak jawatan, besok saja PKR akan tawar tempat kepadanya, silap-silap dilantik Naib Presiden.  Taklah susah-susah nak bertanding macam orang lain, bergaduh sehingga ada kerusi yang terbang kerana berebutkan jawatan.

Suka penulis nak sebut disini, yang diserang pembangkang  ialah syarikat orang Melayu kerana NFC akan tutup peluang pengimport daging lembu yang dikuasai kaum cina.  Lembu-lembu PKR ini tidak peduli soal dana kerajaan, wang rakyat atau apa, sebaliknya syarikat orang Melayu ini perlu ditutup demi menjaga perniagaan kaum cina.

Itu matlamat yang pertama.

Matlamat yang kedua untuk pastikan Shahrizat tidak kekal bertanding di Lembah Pantai yang sekarang dikuasai anak perempuan Anwar Ibrahim, sebab kalau itu berlaku, Nurul Izzah akan jadi Ahli Parlimen sepenggal sahaja.



(Next News) »



145 Komen to NFC: 3 Bulan Untuk Audit Kata ‘Tiada Penyelewengan’

  1. tengkudin says:

    hahahaha..elok totok gay tu nyorok dalam bontot lembu2 dalam kandang NFC je..hehehehe

    malunyaaa oiiii!!!!

    rafizi dan mak lampir zuraidah..mana mau lari??? itu olang yang bagi info kat ko pun kaki kelepet jugak…dah kene pecat pun…rupanya dia songlap duit NFC ribu ribu jugak…

  2. zumazore. says:

    KAK IJAT tengah kira RM100 juta tu nak buat apa… mungkin nak kasi beli lembu bayak-banyak pas tu kasi hadiah kat WAN JIJAH sebab tak ajar anak buah dia jadi orang yang baik…
    MAK LAMPIR N SI JAMBU RAFIZI tengah cari orang yang buat cerita pasal dia supaya dia leh saman sebab nak kumpul duit bayar saman KAK IJAT!!!

  3. bujuk says:

    Apa sebenar dah berlaku ni?
    Kalau lepas 3/4 bulan baru nak tutup lubang dah terlambat… Pengarah dia pun dah ngaku guna duit NFC beli kondo, pergi melancung(ada tiket lagi), bayar kredit kad Rm600,000. Takpalah kita tunggu SPRM dan PDRM siasat dan jawab isu kondo tu…..
    Ketua Audit kata dalam laporan tiada isu “penyelewengan” tapi ia tak bermakna sekarang ni tiada penyelewengan…

    • selamber says:

      Sudah la bujuk…”Anwar bebas pun tak semestinya tak bersalah”..kan..apa lg isu yg korang nak yakinkn pada rakyat..semuanya kantoi

    • jebat says:

      penjilat2 Pu Ki R mana nak percaya semua ni bro.. pada diorang kerajaan terlalu zalim walau duit rm500 dah sebat awal2 lagi..

      • hang sabun says:

        betul tu jebat….kat tempat aku terang2 totok pas@pkr bersungguh2 hantar borang nak amik rm500 tu…mcm muka tak tahu malu…tapi diaorang kata….bagi duit amik tapi undi ke bulan jugak….tak mengenang budi….terang2 aku rasa duit tu mcm haram je…..memang haramjadah diaorang ni…

        • bujuk says:

          Duit k’jaan apasal haram pulak? Kalau haram semua kakitangan k’jaan jangan ambil gaji.
          Kan aku dah tulis… UMNO anggap duit dan harta k’jaan macam UMNO punya. Suka2 je nak buat apa, sebab tu Kak Ijat kena cuti hingga selesai siasatan kes NFC.
          Jangan perasan la kawan….

    • StinGray says:

      bujuk says:
      Apa sebenar dah berlaku ni?….itu lah sebenarnya yg berlaku….nak sebenarnya apa lagi….hang sebenarnya tak paham ni bujuk…itu lah yg sebenarnya…emmmmmm

      • pasdaplaknat says:

        bro..kite mesti ‘sopan’ dgn bujuk…nt pkwe die C4 mengamuk..maki hamun Rosmah..hahaha..

        haha pelik aku dgn karektor2 balaci2 PR ni..
        ade yg mcm MAFIA (yg ugut nk pukul aku dulu..tp lari hilang smpai skrg). ade yg mcm MAKNYAH (C4), gila meroyan mencarut lupa kain sendiri terlondeh.. (meroyan-sakit mental org pmpuan lepas bersalin) tp kdg2 mcm gangster pn ade..

        ade yg mcm ‘professor’ygxde degree-copy-paste (moo-lembu) siang mlm,

        yg bujuk ni plak..pelik sket karektor nie.. die ‘lembut lembai’ sopan santun.. cm muslimat..hahah tp dlm lembut lemabi..ligat putar belitnya..

        kena kutuk pun masih ‘sayang’ dgn bro2 kt MyKMU ni..tiap2 hari layan..rindu kot..wpun mulut ckp benci.. UMNO..

        pahit manis di MyKMU….blh buat gathering ni haha.. Moo sponser..

  4. bangKano says:

    Puak puak bengap ni memang suka buat andain palsu supaya doktrin persepsi dapat meresap ke dalam minda orang jahil,bebai,bodo macam sang kelembai.Tu la idealisme yang di garap oleh Anwaq giler sewel bercita cita nok jadi PM ke-7….

  5. Shah says:

    Project Husam dengan kambing jampari yang mencecah jutaan ringgit wang rakyat. Apa dah jadi? Dengar hancur sebab asyik ke KL ke condo bersama kekasih baru Cina. NFC jutaan ringgit wang pinjaman

  6. carlosmontoya says:

    Wang rakyat yang sepatutnya digunakan untuk Penternakan Lembu digunakan untuk membeli kondominium, beli tanah, beli kereta mewah, pergi umrah, perniagaan restoran mewah di Singapura, belanja kad kredit sehingga beratus ribu wang rakyat demi anak bini? Apa kejadah semua nih? Walaupun dikatakan hanyalah untuk mencari keuntungan! tetapi adalah salah bila digunakan untuk tujuan lain.. kalau macam tu elok ler NFC tukar jer bidang ke bidang hartanah! Pulangkan balik wang rakyat tu kepada mereka yang memerlukannya! Ramai lagi penternak yang memerlukan pinjaman untuk membesarkan ladang perternakan!

    • zumazore. says:

      WEI BODO!!
      yang aku tau pembelian kondo tu sebenarnya ialah untuk tujuan di jual semula selepas 5 tahun di beli.. sebab selepas tempoh itu harga kondo itu akan meningkat dan di situ akan menghasilkan keuntungan yang agak lumayan… so napa nak pertikaikan stratigi perniagaan orang?…

      • carlosmontoya says:

        duit tu kerajaan luluskan atas proposal nak bela lembu..bukan nak buat suka hati mak bapak dia dan kau wakakakak

        • selamber says:

          WOI BODOH sekali lg..hehe..sudah la toya..nampak sgt ko tak pandai dlm perancangan strategi perniagaan..ko mkn gaji buta je pandai..BODOH

          • carlosmontoya says:

            KESIAN LER LU PUNYA BAPAK LAHIR ANAK KURANG BIJAK…WAKAKA..LU CUMA TAU CAKAP BODOH HEHEHEHE….LAYAN LA LU BRO

          • selamber says:

            sbb ko tu BODOH jd kene la ckp ko BODOH..takkan bodoh pun nak dikata pandai…BODOH..!

          • Fazli Yusof says:

            Carlos….carlos….kalau ko buat pinjaman bank la misalnya….takkan ko nak makan duit pinjaman tu sampai habis tanpa buat pelaburan…..dah namanya pun pinjaman….sukati mak bapak dia la nak buat apa pun….kan strategi perniagaan dia….bukan dia tak bayar balik….apa laaa benak sangat puak puak pembangkang ni….

          • pasdaplaknat says:

            haa’ah amik ko TOYA..kena btg idung balik..
            pinjaman MARA besarkan rumah..itu khianat tu..sbb ramai lg yg perlukan loan mcm tu utk keprluan tp lebai PAS tu amik bukan utk matlamat asal..

            .
            klu nk ckp bab loan ni mcm2 helah org dibuat, cuma asalkan ia dibayar balik.

        • jebat says:

          ha..ha..apa nak heran toya woi..budak U yg duk sokong pakatan haram tu pun belum tentu guna duit pinjaman pendidikan utk pendidikan.. lebai Pas kat umah aku buat loan bisnes MARA tapi perbesarkan rumah boleh pulak.. asal kan pakatan haram semua boleh..

    • StinGray says:

      membesarkan ladang penternakan BABI ke toya…DAP sungguh hang ni….

  7. amir says:

    bagi aku pasal isu nfc ni kalau betul dah terbukti shahrizat yang betul aku harap xde lagi puak2 yang asyik mengutuk dan mengeji beliau.tapi andaikate sebaliknyer aku harap beliau menerima hukum yang setimpalnya.bujuk,apa pandangan ko selepas ketua audit sendiri skang buktikan yang shahrizat tak bersalah?tapi aku akan jangkakan ko akan kate tu semua konspirasi itulah inilah.tul x bujuk?

    • bujuk says:

      Siapa Ambri buang nak kata salah ke tidak? baca laporan beliau dengan teliti.. dia kata tiada isu tapi apa yg. SPRM/PDRM siasat tiada kaitan dengan audit negara.
      Petunjuk d sini kondo, tiket dan kad kredit… kalau boleh d bersihkan, bagus. selamat wang rakyat…
      Aku mengharapkan Kak Ijat tidak terbabit, begitu juga keluarga dia.

      • StinGray says:

        hang ni mengharapkan ke menyindir???…toksah nk tunjuk alim la…org kat sini dh masak dgn belit khawarij hang tu…

        setiap perkataan yg ada dlm kamus Dewan, dan setiap pada Hadith dan Nas hang guna utk kepentingan politik meraban hang tu jea….

        • bujuk says:

          Aku kenal siapa lawan aku… yg. penting orang luar yg. meninjau2 sikap dan bahasa forumer yg. mana betul dan boleh meyakinkan serta tidak emosional dan berbudi bahasa.
          Tulisan Forumer yg. mewakili parti akan menjadi taruhan dan kepercayaan orang luar pada parti. Jadi gunalah bahasa yg. baik kalau nak tarik orang undi UMNO.

          • pasdaplaknat says:

            bahasa yg baik tp isinya BURUK. BOHONG-FITNAH -MEMPERDAYAKAN manusia utk jd sesat tp pakai bahasa ‘elok’.. itu kah yg ko maksudkan bujuk?

            ko ni blh disamakan dgn AYAH PIN jugak..

        • pasdaplaknat says:

          cube tgk…mase Ketua Audit negera buat laporan pasal NFC, cuma ckp ‘ada kelemahan’…nah terus macai2 ni melompat mcm BEROK gunakan isu ini dgn dikreditkan nama pd Amrin Buang..

          tp bila Ketua Aduit Negara ini nafikan tentang penyelewengan..dgn pantasnya balaci2 ni ‘SEMBAH DERHAKA’- siapakah Ambri buang nk bla..bla..

          wah..wah2..bujuk..copy sebijik peranagi Nizar Sarkas-Balaci low class PAS pd DAP

          teruk lah lu bujuk..hati kotor..xckp benar..

  8. Cfu says:

    Bujuk, Nik Aziz pun tak mau isytihar harta.Ni tak adil la. Asyik pemimpin UMNO je yang kena isytihar harta.Husam Musa dah sapu wang rakyat Bujuk masih tak tau ke?

    • bujuk says:

      TGNA kata sedia istiharkan harta jika d minta. Yg. bagi alasan tu Nazri Aziz dan Ali Rustam… aku baca akhbar juga.

      • jebat says:

        tp.. nak ke si anwar ngan azmin tu istihar harta.. nanti terkejut beruk puak balaci pakatan bangang ni..

        • selamber says:

          harta ISMET ULAM RAJA kat luar negara ada banyak lah..hehe..

        • bujuk says:

          Sebelum tu pastikan Najib setuju sebab dia PM dan ketua k’jaan sekarang. najib pun senyap je bila TunM kata siapa taknak istihar harta jangan jadi Menteri.

          • StinGray says:

            mana hang tau Najib senyap….hang SU dia ke???….mcm2 ular la hang ni bujuk…asal jawab jea hang ni…..

          • bujuk says:

            Najib umumkan semua Menteri dan MB perlu istihar harta pada SPRM atau letak jawatan…..
            boleh camtu stingray?

          • pasdaplaknat says:

            amboi2..cpt aje suh letak jawatan..klu kena kt UMNO/BN
            buat syarat yg sama jgklah kt MB Kelate tu… 21 thn pn xmau letak jwtn..ambo dah kayo..anak menantu ambo pun..

          • StinGray says:

            hang ni bujuk selalu canfused diantara strateji PM dan nasihat mantan PM…sama mcm hang confused diantara Islam dan PAS…

  9. carlosmontoya says:

    Hakikat bhw ketua audit mjalankan audit ke atas NFC dan bukan NFCorp tidak mengubah fakta bhw ada penyelewengan dana awam 250juta

    • Bulan Empat says:

      Jenis bengap betul kepala ko ni. Bila dikatakan tak ada unsur2 penyelewangan maknanya duit 250M itu disahkan telah digunakan untuk tujuan bisnis bukan tujuan lain. Maknanya duit telah dilaburkan untuk membeli material dan asset didalam kelompok bisnis yang sama saperti tercacat di working paper mereka diperingkat awal.

      Kalau seleweng makna nya 500K buat beli mercedece S class, 460K buat beli BMW 5 series, 100K buat majlis kahwin bini No. 3. Tapi ini semua disahkan tak ada.

      Syarikat belum untung, bukan seleweng, bukan jenayah, bukan berdosa.

      Syarikat besar tidak ada yang catit untung first year, second year atau third year. Untung akan nampak selepas itu.

      Ko semua ini miskin idea. mahu berkarya, bahan tak ada. Semua cerita berunsur fiction dan dongeng yang meletihkan.

      • carlosmontoya says:

        Siapa cakap itu tidak menyalahi kontrak perjanjian dengan kerajaan? Dalam proposal kata nak bisnes lembu..tapi rupanya nak bisnes kondo pulak..apasal tak propose awal-awal?? lainlah kalau duit pinjaman itu dipinjam dari bank,ko nak beli jet pejuang pun depa tak kisah yang penting dapat bayar balik…tapi dalam kes pinjaman soft loan kerajaan kena ikut kontrak sebab itu duit rakyat..dana rakyat yang dipertaruhkan..

        • selamber says:

          ADUSSS!!..toya..toya..ko ni stereo type punye orang le..kalu tak pandai tu tak yagh la nak komen makin jelas keBODOHan ko ..tahap ko cuma makan gaji je..ok

        • Bulan Empat says:

          Dana bisnis boleh dilaburkan utk property. Property yang semestinya ada appreciation bukan liability yang depreciate in value.

          Bila sudah disahkan tak ada penyelewengan, makna nya tak ada penyelewengan.

  10. Cfu says:

    Sebenarnya tidak ada penyelewengan. Ini semua rekaan fitnah PR sahaja. Pembawa fitnah tunggulah api neraka sedang menanti mereka.

    • Bulan Empat says:

      Dia orang semua ini tak pernah terjemahkan tindak tanduk dia orang dalam konteks halal haram, syurga neraka, tak pernah.

      Sebab itu kita nampak dalam kumpulan mereka, yang berjubah, berserban menjanjikan syurga pada pengikut. Yang sorang lagi asyik membalun melayan nafsu serakah yang dengan tak pernah rasa puas bertahun tahun.

  11. Cfu says:

    NFC tu pinjam duit. Ikut suka dialah nak buat apapun, asal untung dan boleh bayar balik pinjaman. Tak ada kena mengena dgn duit rakyat pun. Bodoooooo PR

    • carlosmontoya says:

      Ko lagi bongok takdak skolah punya manusia..ingat itu loan biasa dari bank?? itu adalah pinjaman dari dana rakyat..kena lah penggunaannya mengikut perjanjian dalam proposal mereka..

      • selamber says:

        sapa ajor ‘dana rakyat’ tu..skolah pasti ajor ke

        • carlosmontoya says:

          JADI DANA MAK BAPAK KAU?? WKAKAKAKA.. APA SEKALIPUN ISTILAHNYA ITU ADALAH DUIT RAKYAT BUKAN DUIT UMNO WKAKAKAK

          • pasdaplaknat says:

            alah duit rakyat je modal ko ye toya..
            PR lesapkan duit rakyat Selangor dgn projek2 bodoh FRUIT VALLEY, Husam lesapkan duit rakyat dgn projem KAMBING xe bulu..(sbb smpai skrg bulu kambing pn xnmapk), Ariffahmi lesapkan duit rakyat Kelante dlm PMBK, Pentdbiran ajis lesap RM600 juta tp paip air hilang cmtu je..

            proposal kejadah ape FRUIT VALLEY tu DAP nk kebas duit.. PIG VALLEY kot

            ayya.. ini toya sgt ngok..mata sudah tutup sblh mcm itu dajjal..

          • selamber says:

            hekeleh..toya..otak BODOH ada hati nak komen..koen sikit wakaka..wakaka..hehe..

  12. bujuk says:

    Aku nak kongsi berita MB kedah…
    http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=11983
    Kalau ada MB UMNO camni, aku terima dengan senang hati jadi MB aku.

    • jebat says:

      tranungkite??? he..he..puak pakatan fitnah tu..ala macam sayuti omar ketua penjilat PKR last2 ngaku fitnah nasib baik setel luar kalau tak muflis org tua tu…

  13. amir says:

    tu aku cakap,jage2lah bg orang menyebarkan fitnah tersebut.

  14. carlosmontoya says:

    Siapa cakap beli kondo adalah pelaburan yang strategik?? pergi survey statistik yang ada di jabatan penilaian harta ada berapa ribu unit kondo yang tidak terjual diseluruh malaysia disebabkan kelembapan ekonomi??

    • hasnil says:

      time kelembapan ekonomi lah masa yang sesuai nak beli hartanah,kena fikir long term dan roi.wang pinjaman tu pun bukan nya kerajaan lepaskan semua.

  15. tengkudin says:

    hehehehe….harga kondo sekarang pun dah mahal..lain la cam tivoli villa atau kondo tempat aljuburi meliwat tu ..lain la..murah…sebab kene pakai password MOKHTAR!! hehehe

  16. Cfu says:

    Wahai Carlosmontoyol. Siapa kata pelaburan hartanah tak strategik. Mana ada harga hartanah turun. Tak caya cuba kau jual rumah kau.

  17. jebat says:

    pakatan haram ni berlagak je bagus tp hampas.. YB Fuziah Salleh menghulurkan limau 2 biji sempena tahun baru cina di pasar kuantan.. dah la limau kecut..berlagak mesra rakyat tp bodoh.. limau diberi kpd kaum melayu..he..he..cina tak pandang limau 2 biji tu..

    • P164 says:

      Bagi limau sebiji cm bagi 500. Semua benda nk buat gempak kalau pakatan rakyat ni. Suruh jaga sampah kt selangor pn haru biru. Kalu jaga malaysia, x tau lah ape nk jadi.

      • selamber says:

        Hmmm..belum tentunya maslah sampah kat selangor ni akan selesai dlm jangkamasa yg singkat ni..kebanyakan tender2 angkat sampah baru je keluar..dan kalau dah select kontaraktor2 baru pun belum tentu kelicinan perjalanan seperti yg kita harapkan..maka bersedialah Selangor utk menjadi ‘pusat pelupusan sampah’ hehe..syabas kerajaan Selangor

    • bujuk says:

      Yg. penting nilai keiklasan nya, bukan harganya.

      • Mooohyideen says:

        apasallembu NFC lagi mahal??? saiz yg sama kat tempat biasa RM3,000, kat NFC RM4,500???

        • angkasaraya says:

          tgklah berapa berat lembu nfc tu lembu ooii?

        • StinGray says:

          moooo sepatutnya hang bangga NFC jual RM4500.00…bkn sapa pun…species hang jugak….

          • pasdaplaknat says:

            Moo..jeles lah tu..
            lembu dijual berdsarkan byk faktor, saiz semasa dewasa (2thn keatas), baka-keadah pemakanan-nisbah saiz kepada susutan berat selepas disembelih..

            kalau lembu yg dibela ditepi jalan oleh paria/ singh tu murah lah sbb main belasah je makanan, ragut pokok2 org.. xde pikir kualiti atau modal makanan lembu tu..

        • Cfu says:

          Harga lembu dah naik. Dulu untuk korban RM350 satu bahagian. Sekarang RM400.Kau betul-betul Moooo la. Sebab tu harga kau murah sangat. Betoi tak Mooooooo

      • P164 says:

        memang betul keikhlasan tu penting. x perlu nak hebahkan kalau benda tu sebesar kuman. kalau bantuan 500 ke, baucer buku ke, k lah jugak..

        • bujuk says:

          Yg. penting siapa yg. hebahkan?
          Pemberi atau penerima?
          Jika pemberi yg. hebah.. tiada nilai d sisi Allah melainkan d sisi manusia juga. D mahsyar nanti si pemberi kata aku dah bagi banyak derma mana balasan aku, Allah jawab pegilah mintak pada orang yg. kamu bangga2 kan.

          • StinGray says:

            ishhh3..hebatnya ilmu hang bujuk…siap tlg jwbkan bg pihak Allah…hang ingat hang ni sapa bujuk….sasau sungguh…..

          • bujuk says:

            Alooo… bro, Al-Quran ni kalam Allah. Aku cuma sampaikan aje. Tak caya tanya Imam UMNO, ada tak maksud ayat Quran sebut camtu…

          • pasdaplaknat says:

            alooo bujuk..
            ni citer bab ikhlas ke? hebat nyeeeerrr..

            mana ade ikhlas dlm kamus org2 PR..
            tapi..bila smpai kt UMNO.. urusan ikhlas itu dipersoalkan? xbaik cmtu bujuk..pilih kasih..

            PAS lngsung lah suke hebah wpun bg rm50.. pork nik kasi ‘rasuah’ kt org ASLI time PRK dulu tu ikhlas ke?

            nampk posing sakan je..depan camera..undilah prti ambo.. pemberi tu yg hebah kn?

            di Mahsyar nnt silalah mintak pahala kt Pork Nik yer..kot2 die blh bg.. dh janji sorga…

          • StinGray says:

            bujuk…maksud dlm ayat Al-Quran tu tak sama dgn maksud dlm hati hang, wlaupun hang guna susunan perkataan ayat Al-Quran yg sama..

            hang ni menghalalkan cara demi politik bkn membuat perkara yg halal demi iman…toksah nk pusing2 pakai sari ambiga la bro…

            hang ni suka tiru khawarij punya style…nape yea????

          • pasdaplaknat says:

            soheh tu StingRay..
            bujuk khawarij ni die gunakan Al-Quran utk halalkan matlamat politik puaknya..

            pdhal Hasan Ali dh ckp dlm EXCO Selangor begitu terang Kafir perkudakan org Islam demi matlamat jahat mereka..

            tanggunglah dosa bertimbun2 bujuk dgn konsep khawrij ko ni!

          • bujuk says:

            Aku tak sebut nama sapa2 atau mana2 parti, camna korang boleh tuduh aku spin sebab politik?
            betul kata orang tua2, orang yg. bersalah sentiasa berasa orang tengok dia, orang ngumpat dia dan macam2 perkara -ve. sebab ada bisikan dari sahabat dia yg. bertanduk dan berekor tapi tak dapat d lihat dengan mata kasar.

          • pasdaplaknat says:

            yelah2 ko menang2.. nnti ko nangis plak..kalau bangkang ko byk2..
            bujuk berjiwa moslimat PAS..
            hahaha..

          • StinGray says:

            ishh3…hang pusing la bujuk…aku rasa ular sawa pun kena tution dgn hang cara2 belit yg perfect…

          • pasdaplaknat says:

            bujuk moslimat PAS ni membelit ‘slow n steady’ je..slow2 die pusingkan kita..smbil ‘hamparkan’ hujah2 ‘alim kucing’ utk kaburkan org yg xkenal dia..

            sungguh KOTOR perilaku mu wahai cik bujuk.. opss.. en bojuk..

    • Mooohyideen says:

      isu limau kecut sama ke dgn NFC RM250 juta tu????

      • P164 says:

        aku reply msg bujuk lah moo. Barang baik mestilah harga mahal ckt. Lembu pn sama. Cuba ko tnya pakcik Nuar ko berapa dia bayar cinadoll tu. kn barang baik…

      • pasdaplaknat says:

        Moo (lembu) ni xhabis2 dgn ‘zikir’ 250 juta tu.. modal tu je ke yg ade dlm otak ko nk sorong Nuar jd PM?

        jilatan yg lemah..semakin kering..

      • Cfu says:

        Mooo tu bukan faham RM250 juta. Dia faham 25 sen limau kecut je. Tu la modal da.

  18. amir says:

    carlosmontoya,sudah2lah ko nak tegakkan benang yang basahtu.aku nak tanye ko carlos,yang ko pg beli tanah kat tempat yang tak strategik buat ape?belilah tanah ker kondo dekat tempat yang strategik.contohnye kalau kat beli tanah ker kondo kat kawasan kl ni skang<pastu dalam 5 atau 6 tahun tunggulah.dari 300k leh sampai 400k atau 500k zaman skang.

    • carlosmontoya says:

      KAT KL LA BANYAK UNIT KONDO TIDAK TERJUAL. LAPORAN PENILAIAN HARTA TAHUNAN ADA KAT KAUNTER JPPH..PERGI SURVEY.

      SHAHRIZAT=LEMBU, SHAHRIZAT=UMNO, OLEH ITU UMNO=LEMBU.

      • pasdaplaknat says:

        yes..kalau kes pembayaran tu xsettle, kondo tu nnt betul2 jatuh nilai hartanah, olklah barulah boleh isu salah pelaburan ditimbulkan.

        Kalaulah project ni diaward pd macai2 lembu Nuar, sudah pasti xkn bising2 mcm ni..sbb KAMBING HUSAM ekor pn xnampak..xde sekor pun macai2 ni rase MALU!

      • selamber says:

        hehe..BODOH lg toya

    • Moooohyideen says:

      Itu kalau duit sendiri , nak buat apa lantak la..ini government money..Bodoh!

      • MenantuOrgFelda says:

        loan..loan..bayar balik..skang sapa bodoh?

      • pasdaplaknat says:

        Moo LEMBU ko yg bodoh..
        statement AUDIT ada ckp loan 17-20 thn tu jd FREE grant utk keluarga Shahrizat ke?

        kalu xde jgn jd iblis yg suka memfitnah utk pecah belahkan manusia..

        laknatlah atas ko dgn keluarga ko yg makan duit haram dgn kerja2 jahat mcm ni!

      • selamber says:

        lerrrr…dah kata pinjaman..takkan tak faham2 lg..waduh2 moo ni..marah pulak mcm dia sorang je rakyat

  19. Brother_Borak says:

    Salam. Kita ucapkan terima kasih kepada Perkasa kerana membangkitkan perkara ini dalam pertemuan antara NGO-NGO dengan pihak fidlot yang berkenaan. Terima kasih juga kepada blogger-blogger yang menyiarkan berita terbaru ini. Dalam hal ini kita juga terkejut dengan Audit Negara yang sebelum ini menghentam jabatan-jabatan yang pada pendapat mereka sebagai lemah, sering melakukan kesilapan berulang, pembaziran, lambat dalam pemprosesan dan lain-lain lagi yang negatif. Malangnya Audit Negara dalam hal ini juga lebih kurang sama. ‘Paku Dulang Paku Serpih’. Audit juga didapati melakukan kesilapan berulang, lembab, lemah dan tidak sejajar dengan kapasiti sebagai penganalisa kepada jabatan-jabatan lain. Alasan dengan mengatakan kekeliruan antara dua nama syarikat yang berbeza adalah sangat mendukacitakan sebagai sebuah jabatan yang berkuasa antara jabatan. Kesilapan yang dianggap kecil itu sebenarnya memberikan kesan yang sangat besar dari mata masyarakat. Lebih-lebih lagi apabila isu tersebut dipolitikkan. Lebih mendukcitakan ialah perkara ini telah berlanjutan sehingga tiga bulan dari laporan asal yang dikeluarkan. Audit seolah-olah ibu ketam mengajar anaknya berjalan betul. Setelah ada campurtangan dan desakkan pihak NGO barulah perkara ini dapat diperbetulkan. Apakah niat dan motif sebenarnya audit berkelakuan begini? Kita bersetuju dengan penulis supaya mereka yang melakukan kesilapan begini supaya bersara awal.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    • pasdaplaknat says:

      Bro, dlm PAS pun PARASIT2 belaan Nuar boleh masuk dlm sistem dalaman PAS dan pecah belahkan dlm masa yg singkat, xsmpai 1 penggal..
      tk mustahil jugak agend2 perosak Nuar meresap masuk di peringkat2 tertinggi pentadbiran negara..

      sbb kadang2 kita pelik..isu yg dimainkan oleh puak Nuar-PR, semacam di’lagu’kan bersama2 oleh pihak2 ini dlm pentadbiran kerajaan..

      isu NFC ni sikit sebanyak menjadi modal berterusan untuk bohong dan hasut rakyat.

      Audit Negara pulak bersifat seperti melontar bola..utk saksikan game ini..xbuat2 apa2 just biarkan NFC dibantai cukup2..

      sedangkan laporan Audit negara yg lalu, penyelewengan besar kewangan atau belaja urus tidak betul ialah melibatkan pegawai2 peringkat atasan pentadbiran kerajaan seperti keputusan2 yg dibuat oleh Ketua2 Jabatan, Pegawai2 kanan dan pengawai2 perlaksana..cuma beberapa kes yg melibatkan hal profil tinggi.

      tetapi Audit Negara tidak pula fokus pd usaha pembenterasan ‘anai2’ yg memegang amanah perlaksana pentadbiran negera negara ini yg berulang2 saban tahun. Mereka inilah perlaksana, memilihi specs, membuat keputusan pemilihan terhadap sesuatu perbelanjaan, bukannnya Menteri.

      Menteri hadir dlm sesuatu Mou pun setelah dasar kementerian itu dipersetujui oleh pegawai2 pentadbiran juga, pendek kata Menteri kena tanggung juga wpun salah org bawah.

      ..sebaliknya dlm isu laporan Audit 2011, seperti sudah dirancang puak2 Pembangang PR ini- difokuskan kepada isu2 bersifat politik- Isu NFC yg bersifat pinjaman berbayar dilanyak selumat2nya sbg modal fitnah besar Pembangang PR utk hasut rakyat..seolah2 RM250 juta tu ditunaikan dan dijoli sakan..

      sedangkan mereka tidak pula bercakap mengenai integriti pewagai2 atasan ini. Mungkinkah ini PARASIT2 upahan PR juga? tk mustahil jg sbb PAS boleh lingkup krn dlm majlis SYURA yg dlunya keras dgn agenda Islam, tp rosak selepas diresapi PARASIT2 belaan Nuar..

  20. djray says:

    memang itu kelebihan pembangkang setaraf lembu tu.. yg benar jadi bersalah.. yg bersalah jadi benar..

  21. iya jika dari manusia yang mengetahui dari hal hukum yang asal/islam di ikuti mengetahui ilmu semasa yang hak dan yang batal marangkumi bab syariat ,tariqat ,haqiqat dan makrifat ,lagi mengetahui siapa yang ada di surga dan siapa yang ada di neraka ,bukankah surga dan neraka itu dah sedia dari lama dulu lagi yang telah berpenghuni sejak ianya di ciptakan lagi,kelulusan serta pengetahuan ini mau di letakkan sarjana apa ya

  22. BEBULU says:

    Di sini terserlah NFC tiada issue dan berharap pihak NFC ambillah tindakan mahkamah untuk menyaman mereka ini dan kembalikan kredibiliti anda dikalangan masyarakat dan membersihkan nama DS Sharizat yang tercalar… wassalam

  23. barang siapa yang mengatakan sesuatu yang buruk sangka dengan nabi muhammad s a w,pengertianya orang tersebut sudah menghina penghuni seluruh alam ini

  24. neutron says:

    Mamak tarak faham juga sama ini cacai Ameno… Dia worang ingat itu laki Kak Ijat pinjam bank juga! Itu 250 juta pinjam sama kerajaan atas usul bela lumbu untuk rakyat…
    Butul la cakap si Kalostoya… duit kerajaan ialah duit rakyat dan tiada proposal mau bili kondo … Kalau itu projek sudah komplit, capai target dan sudah untung… sudah bayar hutang duit rakyat, dia mau bili kondo siapa pun tarak kasi salah dia…

    Walau Mamak asal Chennai tapi mamak sudah ada IC,warga Msia dan sudah lama bayar cukai… maka mamak rasa itu Dato tarak cakap butul… kalau proposal ada kasi masuk rancangan pelaburan bili kondo dan kabinet kata wokey… itu Dato laki Kak Ijat tarak salah tapi Kabinet yang bodoh…kah..kah..

    • pasdaplaknat says:

      ko ni mabuk lagi dgn todi..
      strategi politik lemah mcm ni ke yg pencacai Paksi Kejahatan-PR usahakan setiap masa?

      Beli kondo yg ada strategik nilai hartanah kenapa pula dikatakan menyeleweng. Pinjaman bukan dilupuskan, jd apa yg meroyan sgt pasal dana tu?

      Dah xde isu nk pakse mangaku ada isu.
      RM600 Juta Kerajaan Kelantan lenyapkan tk pulak dibising2..itu duit rakyat utk rakyat semuanya..tp lesap..

      Merompak wang Yayasan Selangor utk kroni2 Khalid Gagap, tidak pula dicanang2 hebat..

      belum lagi dihitung penyelewengan projek2 Bumi, oleh kroni2 DAP, kontrak2 pungutan sampah, kontrak berjuta dibayar, tp sampah bersepah..

      puak ko tk adil le nuetron..bile xadil, dan byk sgt menipu Tuhan tk redho..bila Tuhan xredho xkan berjaya apa2.. malah xkn selamat, mcm berlaku pd PAS lah skrg ni.. tersungkur, wpun menyalaklah sampaipecah bukit.

  25. tony gunawan says:

    ketua audit sudah mendapat tekanan daripada pihak atasan!hahahahahahahhah

  26. tengkudin says:

    hahahaha..cover line nampaknya totok GAY ni…aku cadang korang totok GAY nyorok dalam bontot lembu la..hahahahhahaa

    • pasdaplaknat says:

      totok GAY dan totok pembalun pelacor..
      tanye lah pimpinan PAS ke, DAP ke.. secara peribadi semua mengaku wajah dan gerak geri badan NUAR dlm video tu.

      tp demi nk tumbangkan krjn Islam, DAP sanggup jilat jugak..for a moment..

      tgklaa kalau NUAR jd PM (nauzubillah), DAP atau PARASIT2 ni minta ape2 xdpt.. akan DIUGUT dan DILONDEHKAN lah apa yg NUAR buat..

      jd negara berada dlm genggaman musuh2 dgn begitu mudah..hanya kerana NUAR..

      • neutron says:

        Mamak tarak faham juga sama ko pdplaknat… ko tulis macam ada faham hukum tapi… saja juga mau jadi bebal… mamak doa juga ko tidak termasuk dalam itu golongan FASIK… kembali pada Islam dei tambiii..

  27. memang betul keikhlasan tu penting. x perlu nak hebahkan kalau benda tu sebesar kuman. kalau bantuan 500 ke, baucer buku ke, k lah jugak..
    Yg. penting siapa yg. hebahkan?
    Pemberi atau penerima?
    Jika pemberi yg. hebah.. tiada nilai d sisi Allah melainkan d sisi manusia juga. D mahsyar nanti si pemberi kata aku dah bagi banyak derma mana balasan aku, Allah jawab pegilah mintak pada orang yg. kamu bangga2 kan.atas dasar dakwah boleh kan

Leave a Reply

Threesome