Menu Utama

Ketua “Parasit” dan “Parasit-Parasit” yang diimplan di dalam PAS…

Fenomena Datuk Dr. Hasan Ali yang dipecat keahliannya sebagai ahli PAS dan Exco Kerajaan Negeri Selangor memang menjadi perbualan hangat di kalangan para peminat dunia politik tanahair. Semalam, saya berpeluang untuk hadir ke sidang akhbar yang diadakan beliau di rumahnya yang terletak di Taman Tun Dr. Ismail (TTDI).

Sudah tentu para wartawan nak dengar nama-nama yang dikatakan sebagai “PARASIT” oleh Hasan Ali sebelum ini. Siapakah parasit yang dimaksudkan? Khabarnya, Khalid Samad dan Rani tak sabar nak tahu tentang identiti parasit itu!

Memang Hasan Ali tak jawab pun semalam. Beliau berkata, semua identiti parasit itu akan didedahkan di dalam ‘roadshow’ ceramahnya yang akan diadakan tidak lama lagi di seluruh negara. Hasan Ali yang anjurkan sendiri ‘roadshow’ itu.

Tapi, sekiranya diteliti sidang akhbar beliau semalam, memang jelas sekali Hasan Ali membayangkan Anwar Ibrahim sebagai ketua parasit yang merosakkan perjuangan PAS, kepentingan agama dan umat Islam, bangsa Melayu dan institusi Raja-Raja Melayu.

Mengapa penulis berkata demikian?

Hasan Ali berkata, dia memang tak boleh bersekongkol dengan Anwar Ibrahim. Dan kenyataan Anwar berkenaan hak LGBT di Malaysia pada wawancara dengan BBC di Mumbai tersebut merupakan salah satu faktornya. Beliau berkata, itu memang pendirian asal Anwar sejak dulu lagi mengenai LGBT tak kira di mana jua dia berada.

Hasan Ali mendakwa beliau dipecat dari PAS berpunca dari kenyataannya yang rasional terhadap perhimpunan 901 di Mahkamah Jalan Duta tempohari. Hasan Ali hanya menggesa agar mahasiswa tidak terlibat dengan perhimpunan itu yang sememangnya melibatkan masalah peribadi Anwar sahaja dan tidak bersifat ideologi. Beliau tak mahu mahasiswa terlibat dengan masalah peribadi Anwar. Itu saja.

Namun, kenyataannya itu menjemput kemarahan Azmin Ali yang menggesa PAS mengambil tindakan terhadap Hasan Ali. Hasilnya, beliau dipecat keesokan hari. Nampak sangat PAS ikut telunjuk PKR dalam menentukan hal ehwal rumahtangga sendiri.

Dalam senario lain, isteri jiran A bergaduh dengan isteri jiran B, suami jiran B suruh suami jiran A ceraikan isterinya! Dan suami jiran A menurut dan menceraikan isterinya, begitulah perumpamaannya…

Dalam sidang akhbar semalam, Hasan menegaskan bahawa beliau hanya akan kembali sekiranya pengaruh parasit itu dihapuskan dari PAS, manakala parasit yang berada di dalam PAS dihapuskan. Itu syarat Hasan Ali untuk kembali kepada PAS.

Jadi, siapa lagi kalau bukan Anwar yang begitu cocok dengan identiti parasit itu?

Khalid Samad dan Rani nak tahu tentang siapa lagi parasit, kan?

Menurut Hasan Ali, ketua parasit itu juga telah meletakkan parasit-parasitnya di dalam PAS dan diusahakan untuk menjawat jawatan-jawatan strategik di dalam PAS.

Jadi, Khalid Samad dan Rani perlu kaji dan renung diri sendiri sama ada jawatan yang mereka sandang itu merupakan jawatan-jawatan yang “strategik” atau tidak di dalam PAS. Kalau rasa macam diri sendiri yang dimaksudkan Hasan Ali, mengaku sajalah. Lagipun, siapa yang makan cili, dia yang akan terasa pedasnya…

Lagipun, takkanlah Hasan Ali nak tuduh Nasharuddin Mat Isa atau Harun Din sebagai parasit pulak, kan? Siapa yang nak sangat Hasan Ali dipecat dan disingkir dari kepimpinan PAS sebelum ini? Tanyalah diri sendiri…






24 Komen to Ketua “Parasit” dan “Parasit-Parasit” yang diimplan di dalam PAS…

  1. selamber says:

    Caya la Hassan ali..hehe..’Assan sula jd golila..’ dlm citer P.Ramlee..Sarjen Hassan..kasi tembak itu parasit..

  2. Wong Pin Ter says:

    Saya sebenarnya mempunyai kebimbangan yang lebih besar bahawa Anwar Ibrahim adalah parasit yang berkhidmat untuk puak Zoinis Yahudi demi untuk melemahkan pengaruh dan kekuatan Islam di Malaysia dan seterusnya menjadikan negara ini sebagai negara sekular sepenuhnya seperti Singapura hari ini dan akan mengiktiraf ideologi dan pejuangan Yahudi di seluruh dunia. Kaedah yang digunakan adalah dengan melemahkan parti-parti politik yang ada kaitan dengan Islam di Malaysia iaitu PAS dan UMNO. Melemahkan parti-parti ini daripada luar adalah sesuatu yang sukar untuk dilakukan dan akan mudah untuk dikesan dan difahami. Cara paling efektif dengan melemahkan parti-parti ini daripada dalam dengan meletakkan orang-orang yang mempunyai ideologi yang sealiran dengan Anwar Ibrahim pada jawatan-jawatan strategik dan berkepentingan di dalam kedua-dua parti ini. Mereka ini boleh dikenalpasti berdasarkan cara dan tindakan politik mereka malah percakapan mereka yang akan lebih condong kepada aliran pemikiran Anwar Ibrahim. Saya percaya parasit-parasit Anwar ini bukan hanya wujud di dalam PAS malah UMNO juga. 10 tahun dahulu siapakah yang akan pernah terfikir bahawa PAS akan menjadi sebuah parti yang sebegitu liberal apabila sanggup berkompromi soal penubuhan negara Islam dan perlaksanaan hudud malah sesiapa yang menentangnya atau mempersoalkannya akan terus dijatuhkan hukum sebagai kafir. Maka demi membendung dan menghapuskan fahaman Islam yang fundementalisme ( mengikut istilah barat) di dalam PAS maka perlu diletakkan sekumpulan besar para pemimpin yang berfahaman liberal untuk menguasai kepimpinan parti demi mengekang pengaruh ulama-ulama PAS daripada bersuara dan berpengaruh di kalangan umat Islam di Malaysia. Manakala UMNO walaupun sebuah parti nasionalisme Melayu namun memandangkan orang Melayu adalah beragama Islam maka dengan melemahkan platform politik mereka secara tidak langsung adalah boleh melemahkan umat Islam di Malaysia keseluruhannya ( walaupun bukan semua orang Melayu yang menyokong UMNO). Parasit-parasit Anwar di dalam UMNO mungkin seramai parasit-parasit Anwar di dalam PAS juga cuma mungkin belum boleh menonjolkan diri buat masa ini, menunggu masa yang sesuai barang kali. Ini adalah strategi serampang dua mata atau killing two birds with one stone .Yahudi berjanji akan membantu Anwar untuk ditabalkan menjadi PM dengan syarat hancur dan musnahkan kedua-dua parti politik berkaitan Melayu dan Islam di Malaysia terlebih dahulu. Yahudi telah mempelajari bahawa membiarkan pemimpin Melayu Islam seperti Dr. Mahathir yang menghentam dan mengkritik dasar dan sikap Yahudi secara terbuka akan mempengaruhi pemimpin-pemimpin Islam negara lain akan turut sama akan menentang dan menjatuhkan Yahudi di seluruh dunia. Mereka telah berjaya menjatuhkan Saddam Hussein di Iraq, Muaamar Gaddafi di Libya dan kini Bashar al Assyad di Syiria sedang menunggu giliran. Mahmoud Ahmedinejad di Iran pun sedang menunggu giliran untuk dijatuhkan cuma perancangan masih lagi berjalan. Di Malaysia mereka tidak perlu menghantar tentera atau mengenakan sekatan ekonomi dan sebagainya sepertimana dialami oleh negara-negara tersebut di atas. Cukup dengan menukar sistem politik dan pemerintahan di Malaysia. Yahudi pun sebenarnya merasa was-was jika Anwar akan berubah fikiran dengan tidak menyokong dan mendokong ideologi dan kepentingan mereka setelah menjadi PM nanti, maka DAP lah yang menjadi taruhan dan sandaran mereka untuk melaksanakan konspirasi Yahudi ini. Anwar akan dipaksa meletak jawatan dan DAP lah yang akan mengambil alih jawatan PM ini nanti apabila mereka mendapati Anwar sudah tidak lagi berguna untuk menjaga kepentingan mereka nanti.Di dalam permainan politik ini PAS lah yang akan mengalami kerugian politik yang paling besar manakala yang paling untung sudah tentulah DAP.

    • selamber says:

      betul tu bro..ada benarnya teori tu..sbb tu la pembebasan anwar dari kes liwat beliau sebenarnya telah memberi kredit kpd UMNO (BN) drpd tohmahan & fitnah oleh beliau & sekutunya..kerana pekung Anwar telah pun terdedah dgn sendirinya & rakyat sendiri boleh menilai keadaan sebenar beliau..

      Perpecahan dlm PAS..yg melibatkan Hassan ali juga suatu petunjuk yg positif sebenarnya..lebih2 lg telah menyedarkan HA sendiri keadaan sebenar PAS..& mmg suatu yg amat dialu2kn sekiranya HA akan melakukn proses penerangan &

      • selamber says:

        & pendedahan tentang gejala yg dikatakan parasit dlm PAS..mudah2an akan membuka mata org Islam seluruhnya & Melayu khusunya…

        Oleh yg demikian juga..mudah2an masyarakt akan dpt penjelasan nti tentang siapa sebenarnya Anwar..bapak segala parasit..dan mudah2an kita dpt MENOLAK parasit2 sialan antarabangsa ini..demi Agama Bangsa & Negara kita…mudah2an

        • pasdaplaknat says:

          Ye sdr Wong, sy pun mula rasa perkara yg sama. Kalau dulu sy byk fokus kpd PAS, tp skrg sy nampak PAS mcm wanita yg telah dirogol setelah ‘menggatal’ dgn PKR dan DAP.

          Bila Hasan Ali dipecat dgn tanpa bicara, atau kesalahan yg tiada salah, semakin bimbang kita agenda JAHAT yang dimainkan oleh Anu-war jauh lebih JAHAT dr yg disangkakan.. ada hikmah yg sgt besar sejak peristiwa 1998 di zaman Tun, manusia laknatullah ini terus menerus melaksanakan agenda jahat dgn eleman hasutan-fitnah-propaganda saraf yg cukup JAHAT kpd pemimpin dan parti pemerintah.

          Agenda utk menggugat apa shj perkara, asalkan BN dpt ditumbangkan bukan lg berdasar kpd kelemahan atau salah laku UMNO lg.. tp sbnrnya utk meneruskan cita2 musuh2 Islam!

          Semoga kita semua dan tanah air tercinta ini dilindung Allah, dgn Kekuasaan Allah Yang Maha Agung, dihancurkan PARASIT2 perosak agama dan negara ini..sblm sempat mereka melaksanakan agenda jahat..AMINN..

    • Yop Tulin says:

      Setuju 110%!!!

  3. yang risau says:

    Parasit2 dan virus2 yg sedang merosakkan PAS dari dalam ialah puak ANWARI dan puak SYIAH.

    Anwari ni kita tau dia pro kpd siapa, cara bercakap dia dan hala tujunya mcmmana.

    Puak Syiah plak klu nak kenal kempen dia aggresif, orang syiah PAS bila berucap suka puji Iran dan Hizbollah.(Kata Hizbollah berjuang utk Palestin, padahal Hizbollah berjuang utk Lubnan.) HAMAS disebut sekadar batuk atas tangga( walaupun sebenarnya HAMASlah pejuang sebenar di palestin sbb mrk adalah penduduk di tanah suci tu.sbb mereka ahlul sunnah).

    orang syiah PAS suka buat pertemuan dgn duta-duta Iran. Selalu pergi Iran. Ideologi Syiah cukup bahaya sebab bertentangn dgn akidah Islam ahlul sunnah.Dan kepala mereka dah ada di majlis tertinggi sekarang ni.

    Saya risau jika pihak PAS masih tak sedar, PAS nanti samada akan jadi parti semi-sekular atau jadi parti Syiah suatu hari nanti.

  4. Anti Ungrateful Immigrants says:

    Sumpah aku benci DAPig ni. Aku rela berjihad & mati memerangi DAPig harbi ni.

  5. StinGray says:

    keimpulannya….pak lebai kulup taik kuching PAS kena tipu dgn apek laknatullah….awat la hangpa ni bengong sgt PAS oii…

    Pasai Anwar ni toksah cakap la…iman dia ada kat pungkok jantan lain…kiblat dia kat Tel Aviv…

  6. tony gunawan says:

    HASAN ALI PARASIT NO 1 DALAM PAS

    • selamber says:

      ..bukan ko ke yg parasit

    • pasdaplaknat says:

      org yg mengatakan Hasan Ali PARASIT dia adalah PARASIT sebenar dan musuh Islam!

      Hasan Ali Mujahid yg berani menenatang agenda SYAITAN, mengalahkan ularmak2 bisu lain dlm PAS yg sedap ditonggangi oleh Anu-war dan DAP..

  7. namron says:

    Setelah dipecat daripada PAS dan menjadi orang terbuang setaraf Zul Kulim dan berahim Ali, hassan ali mula belajar dari pemimpin Umno cara nak buat kerja2 fitnah!..hasilnya Hasan Ali kini menjadi orang paling ‘Bangsat’ di antara org2 bangsat yang lain!…org cina cakap ‘Lu manyak mangsat’
    itulah title yang ada pada hasan ali sekarang!..Apabila dipecat dari PAS, beliau menuding jari ke atas DS Anwar yang menyebabkan beliau dipecat!. Kemudiannya menyebut terdapat `parasit-parasit’ di dalam PAS yang turut menyebabkan beliau dipecat. Ertinya, sudah tentu bukan DS Anwar sebagai `parasit’ tersebut kerana DS Anwar bukan berada di dalam PAS. Tetapi mengapa si bangsat ini menuduh DS Anwar menyebabkan beliau dipecat? Ini bermakna, Dr Hassan Ali ini mempunyai hati yang busuk dan dendam kesumat yang tak kesudahan!…. tidak hairanlah orang seperti ini dicampakkan oleh PAS dan selayaknya menjadi tukang pikul tong taik lambang Umno!!….betul lah seperti kata wfauzdin,…Sibangsat ini telah memilih jalan akhir kehidupan beliau iaitu dengan meninggalkan Jemaah Islam untuk bersama sama golongan-golongan munafik yang menjadikan fitnah sebagai cara hidup…..

    • StinGray says:

      hang rasa2 la…hang yg bangsat ke asan ali yg bangsat…hang rasa2 la kehidupan dan keimanan dia lagi rendah dari hang dak??…hang rasa2 la yea…

      • ex-umno says:

        Hanya Bangsat menyokong Bangsat…lagi mahu tanya kaa??
        Aku duduk area rumah dia kenal sangat dengan dia ni. Kami semua dah tahu lama dah perangai dia ni. Tu yang decide buang awal2 sebelum PRU13. kalau tidak lagi parah dibuatnya.
        Saari Sungib saje je jolok sikit, nak tgk response dia.
        Tapi memang betul laa tekaan kami selama ini.

    • pasdaplaknat says:

      namron, apakah justifikasi bangsat bg pencacai haram mcm ko?
      bangsat krn membantu agama Allah?
      aku nk mntk pencacai2 najis PR tolong of-topic kejap pasal UMNO

      tolong fokus, apakah sbnrnya kejahatan HASAN ALI dari sudut keimanan sbg seorang Muslim?

      Apakah tindakan2 beliau yg boleh dikatakan lebih baik dr syaitan2 bisu dlm PAS dan dajjal2 dlm PKR?

      mengapa takut sgt dgn Hasan Ali sehingga ganyang dia tanpa pembelaan? dia bersenjatakah?

      atau sbnrnya Paksi Kejahatan-PR mula takut dgn penentang2 yang BENAR dan BAIK dlm PR?

      Otak mambuk pencacai laknat mcm ko ni NAMRON dreaming bersama pelukan SYAITAN kononnya PAS itu Jemaah Islam?

      wei bongok..PAS itu jemaah SYAITAN!

      Jemaah Islam yg betul akan implementasikan segala yg berkaitan dgn syariat dan akhak Islamiyyah, membuat kefasikan dan kemnuafikan.. menentang yg BATHIL

      Tapi PAS berpeluk melacorkan diri dgn DAP laknatullah, menruntuhkan syariat Islam, menyeleweang telalu banyak dr jalan2 dakwah lepas tu ko nak pkas org duduk dgn najis PAS??

      ko maha bongok punya makhluk, ko rasa serban ajis najis tu boleh bg Redho Allah padahal dia tidak bercakap benar dgn agama!

      Ko tu sbnrya BANGSAt dan PENCACAI KUFFAR yg bertopengkan Kehijaun PAS. Bila PAS buat kerja haram, menindas, tidak lagi fokus kepada Islam, rejim ini cuba memanipulasi dan memburuk2 org2 yg benar, baik?? tp org yg bermasalah, AKIDAH pun hancur, akhlak buruk, kaki betina, ckp kotor, memcarut, fitnah berjabu2 spt MAT SABUX kenapa PAS julangnya?

      itu tanda ras jelas PAS MUNAFIQUN!

      PAS Laknatullah!

  8. bujuk says:

    nevermind…. k’jaan PR dah bagi greenlight pada DHA untuk buat roodshow. Silakan, keselamatan DHA dijamin d negeri PR, tiada gangguan seperti ceramah Mat Sabu dulu(isu mat Indera).
    Walaupun secara peribadi aku simpati pada DHA ni, tapi selepas beberapa kenyataan akhbar nampaknya DHA telah cedera IMAN nya oleh serigala2 yg. mengepongnya. Dulu aku dah cakap pasal kambing yg. keluar kumpulan mudah d baham serigala. Nampaknya dah hampir jadi kenyataan. PAS adalah satu2 wadah terbaik umat Islam d M’sia yg. bercita2 besar menegakkan syiar Islam d M’sia kerana platform politiknya. Ada NGO lain yg. bergerak sebagai sokongan dan desakan tapi tak mampu buat apa2 tampa kuasa politik. UMNO tak boleh diharapkan hingga setakat ini. Jika tidak umat Islam m’sia tak perlukan PAS.
    Forumer sekelian boleh buat telahan, andaian, fitnah dan sebagainya pada PAS dan pimpinan, tapi tampa melihat keburukan dan kemusnahan yg. lebih buruk dalam UMNO adalah penilaian yg. tidak ADIL.
    Tiada mana2 pertubuhan pun dalam dunia ni disertai semua para malaikat melainkan semuanya adalah manusia biasa yg. bukan MAKSUM. Jadi fikirlah sebagai manusia dan bukan malaikat. Sebagai manusia setiap kesalahan perlu d perbetulkan, dinasihat dan diambil tindakan disiplin. Mengharapkan manusia tidak melakukan apa2 kesalahan adalah salah, begitu juga membiarkan manusia sentiasa melakukan kesalahan juga salah.
    Jadi aku nasihatkan jangan menulis fitnah kerana kita bertanggungjawab diatas setiap tulisan kita. Jangan maki hamun tampa sebab kerana bimbang tak sempat minta maaf. Wallahuaalam…

    • pasdaplaknat says:

      Bujuk, toksah belagak lah PR tu nk control bg green linght pulak pada HASAN ALI.. dh pecah dan tindas, tidak ADIL pada HASAN ALI tiba2 tkmalu pulak ckp bg green light?

      weii.. dah buang dia, so xde kena mengena lglah dgn PR, apehal yg nk perlukan permission Paksi Syaitan-PR pulak?

      Paksi Syaitan-PR Insya Allah akan dihukum Allah dgn seberat2nya..
      sudahlah banyak menzalimi Agama, negara difitnah, sedangkan menjaga nama baik tanah air adalah salah satu tuntutan Islam apatah lg dgn Kuffar spt YAHUDI dan NASRANI..

      tp puak2 PAS ngok terus menerus mengikut jejak langkah YAHUDI-ejennya ANu-war. dgn kepetahannya menyelit2 perkataan ‘Allah’, Subhanallah’ tp isi ucapannya penuh MUNAFIQ, seluruh isi pertu PAS menjilat2 si lakantullah..

      Akhirnya org baik sptr Hasan Ali jd korban, apakah salahnya di sisi Agama yg dihalalkan beliau di ainaya, tiada peluang bela diri..

      nak ckp pasal KEBEBASAN? ptuihhh MUNAFIQUN! HASAN ALI tu sndiri xdpt KEBEBASAN..xpdt KEADILAN..

      jelas dan terang Allah nk buka pekung dan aib najis REJIM PAS dan PAKSI SYAITAN-PR

      AKu setiap hari berdoa di depan Allah jika benarlah semua ini cptlah Allah HANCURKAN PAKATAN RAKYAT-PAKSI KEJAHATAN ini bersama dgn pemimpin2 REJIM in!

      AMIN!

      • bujuk says:

        DHA sedang diuji sekarang…. samada dia redha dengan ujian Allah atau bangkit menentang, terpulang pada diri sendiri. Seorang pejuang Islam tidak akan bangkit menuduh orang lain sebaliknya redha dengan ketentuan Allah.

        • pasdaplaknat says:

          Bujuk..ko ni sekular!

          Hasan Ali kena fitnah, dia pejuang Islam yg difitnah, WAJIB atas dirinya memelihara MARUAH dirinya dan AGAMA!

          dia WAJIB lawan puak2 MUnafiq dlm PAS termasuklah Presiden PAS dan Mursidol AMN

          Ko nk menjilat2 ape lg xsudah2 nk julang martabat PAS yg sgt2 HINA skrg? PAS adalah kumpulan perosak ISLAM!

          WAJIB mufarakah dr PAS!

          Hasan Ali diuji, sama ada beliau pilih gerakan syaitan atau pilih Kesyumulan Islam..
          Alhamdulillah beliau bijak, dan diselamatkan Allah.krn beliu DIPECAT bukan letak jawatan..bermakna beliau BERSIH dan tidak lari dr perjuangan..

          cuma perjuangan sesat dipisahkan olh Allah darinya!!

        • sengoti says:

          apakah tindakan yang memenuhi maksud ‘redha’? berdiam diri dan mmbiarkan perkara yg dirasakan tidak betul terus berlaku?
          DHA dipecat kerna atas alasan tindaknnya merugikan kepentingan parti. Beranikah pihak PAS mengatakan tindakan DHA merugikan kepentingan Islam? Menjelang tahun baru, DHA mengetuai operasi anti maksiat. Agaknya ada lagi ke operasi sebegitu selepas ini?

    • sengoti says:

      Sememangnya DHA akan mudah dibaham oleh serigala2 yg memang gemarkan kes2 begini utk diekploitasi. Tp kambing ini tidak lari, tp dibuang. Kenapa PAS snggup mmbuang org yg sebegini tegas dlm isu islamnya, wlupn dr segi politik memag merugikan PAS? Adakh PAS kini semakin menjadi sprti UMNO yg demi politik snggup ekloitasi sgla bnda termasukla agama dan bangsa

  9. Yop Tulin says:

    Kalau dah DHA ditendang keluar dari PAS,siapa lagi perjuangkan Islam dalam parti tu? Rakan2 kongsi pun dah tak percaya, bagi EXCO merapu2 kat korang.Begitulah hinanya PAS, begitulah kedudukan PAS kalau dapat Putrajaya nanti ( yg dulu korang jugak nak lelong).Menteri Sukan, Belia, Pelancongan semua dapat kat korang.Menteri Dalam Negeri, Pertahanan dapat ke DAP, percaya sangat lanun2 tu.Esok segala IC merah semua dpaat biru.Pangkat2 General dalam TLDM, TUDM semua dapat ke Lim, Tan, Muthu, Samy.Yang si SamDol jadi Bentara kat dapor masak

  10. yang risau says:

    T.G Haji Hadi nak tarik diri dari bertanding PRU depan?!

    PAS free-free tak ada presiden dalam parlimen.

    APA CERITA??

Leave a Reply

Threesome