Menu Utama

Karpal Singh Pun Kata Liwat Berlaku Tapi…

Suka sama sukalah.

Itu yang pelik macam mana Hakim bebaskan Anwar hanya kerana ragu-ragu dengan bukti DNA itu tercemar atau tidaknya bila mana peguam bela Anwar sendiri kata perbuatan liwat itu memang berlaku tapi suka sama suka.

Bila Karpal kata liwat memang berlaku itu bermakna dia tidak dispute yang DNA asal air mani itu memang ada disitu.

Sebab itu penulis menanti dengan penuh minat penghakiman penuh yang akan dikeluarkan bila-bila masa dari sekarang sebab penulis yakin sangat bahawa penghakiman itu akan mendedahkan dengan lebih terperinci pendapat hakim dalam kes yang memakan masa 3 tahun ini.

Cakap pasal 3 tahun, ada sebab kenapa kebanyakan orang terkejut bila hakim baca hanya 3 perenggan penghakiman ringkas pada 9 Januari untuk membebaskan Anwar sebab biasanya penghakiman berkajang-kajang panjang.

Apatah lagi bila kes yang makan masa 3 tahun.  Sepatutnya bukan berkajang tapi ber’padang-padang’ panjang.

Paling penting rakyat nak tahu sekarang ialah macam mana Hakim kata bukti itu sudah tercemar bila peguam belanya sendiri pun tak nafikan kredebiliti bukti itu semasa masih dalam dubor Saiul, yang dipertikaikan mereka ialah proses mengeluarkan bukti itu yang konon tidak mengikut standard antarabangsa.

Begitu juga dengan soal-soal lain yang dibangkitkan peguam bela seperti Anwar tidak ada keupayaan untuk meliwat kerana sakit tulang belakang dan sebagainya (tapi dalam masa sama Karpal kata liwat memang berlaku cuma suka sama suka).

Kita juga minat nak tau apa yang terdedah dalam tidak kurang 3 sesi perbicaraan tertutup yang dipohon peguam Anwar terutama bila Saiful beri keterangan tentang aksi-aksi intim yang berlaku pada 26 Jun 2008.

Tapi, sekarang soal ‘suka sama suka’ ini yang penting kerana jika benar hakim bersetuju dengan Karpal bahawa liwat suka sama suka itu berlaku, maka masih ada lagi Seksyen 377C Kanun Keseksaan dimana Anwar dan Saiful boleh didakwa secara bersama-sama kerana melakukan hubungan terlarang.

Nampak gayanya Anwar masih belum tidur lena juga lagilah, imej meliwat itu masih lagi terpalit kepada dirinya, tapi lebih teruk bila peguam bela dia sendiri pula cakap tu.  Ini lagi bagus dari 2004 (sewaktu Anwar dibebaskan kali pertama dari tuduhan meliwat Azizan), kerana waktu itu hakim kata dia terlibat dalam kegiatan homoseksual, kali ini peguam dia sendiri cakap, main-main tu?






93 Komen to Karpal Singh Pun Kata Liwat Berlaku Tapi…

  1. bujuk says:

    Kasian ADAMYAN….. dari lenggok bahasa rasanya bukan Anwar yg. tak lena tidur, tapi Adamyan yg. tidur tak lena. Mengirang salah, melentang pun salah, meniarap apa tah lagi. Seperti bila Anwar BEBAS, Adamyan pulak yg. terpenjara.
    Kepada Adamyan nak bagitau janganlah suka sangat melihat kejatuhan orang lain bimbang tak sedar kejatuhan diri sendiri. Janganlah buka AIB orang, bimbang nanti Allah buka Aib kita. Iklaskan hati menulis kerana Allah baru jauh dari hasad dengki. Hairannya ADAMYAN tau pulak tak elok doakan keburukan orang lain, tapi diri sendiri sentiasa mengharapkan keburukan pada MUSUH yg. belum tentu bersalah.
    Saiful jaga diri baik2, dari bahasa ADAMYAN menunjukkan rela korbankan Saiful yg. selama ini dianggap WIRA dan penyelamat UMNO asal Anwar jatuh dan dimalukan.
    Isu Anwar ni serahlah pada Allah tentukan, Saiful dah BERSUMPAH. Takkan tak percaya dengan balasan Allah, sedangkan Allah adalah seadil-adil pemberi balasan. Sambunglah kerja yg. baik, tinggalkanlah sifat2 mazmumah dalam diri kita.

    • mRsTURDY says:

      Aku harap kali ini Anwar kena btul2 bertaubat. Dah 2 kali kena cekup! Nie barangkali Allah bagi peluang pada dia lagi..! Ingatlah!!Umur pun dah senja! Air muka pun makin gelap dan berserabut.

      • pasdaplaknat says:

        aku rasa ko yg kena kesiankan diri ko tu BUJUK.. putar belit.. konon nak nasihatkan org lain tentang agama..tp ko sendiri JAHIL dan FASIQ dgn hukum!!

        pada satu post ko ckp mcm ‘ostad’ (cilok dr ceramah kuil PAS kot), pd satu post lain ko londeh semua hukum then ko pamerkan perangai sejati pencacai PAS/PR… itu ke MAHMUDAH? kamu syaitan mana ko pakai boleh ubah2 wajah mcm sesumpah?

        Selagi ko menyokong puak sesat, menyokong atas assobiah.. maknanya diri ko sndiri belum tertegak Islam dan hukumnya..ko perbetul dulu diri ko yg hati membusuk itu dlu sblm nasihati org lain!!

        Munafik je ayat posting ko tu.. uweekkk geli tengkuk bace!!

        • pasdaplaknat says:

          bujuk – ” Janganlah buka AIB orang, bimbang nanti Allah buka Aib kita…”

          cehhh..buleh berlakon mcm ni mamat ni.. hari2 die posting keje aibkan org.. bersaksikan ramai org tetiba ko nasihatkan org jgn aib..??? ni ke hasil tarbiah PAS?
          munafiqun!! perbetul diri ko sendiri dlu weii.. tinggalkan puak sesat PAS tu dulu then bru layak nasihat org lain!!

          • C1 says:

            orang nak post cara baik pun ko marah…

            BODOH lah kau ni pasdaplaknat… hehe

          • StinGray says:

            baik ada makna…….cuba Dato Seri Aljuburi kena penjara….post cara baik jugak ke????….ngok..

          • selamber says:

            siap dengan bom lg..hehe..bongok tul

          • pasdaplaknat says:

            hahaha ‘baik’ ala SESUMPAH.. ko lah yg BONGOK C1.. mcmlah kami xkenal

            tul tu Stingray, kalau Sheih Aljubri tu kena penjara siaplah puak ni akan maki & carut habis2 pd DS Najib dgn Rosmah.

            tera lepas pun 3 biji BOM meletup.. GANAS sungguh haiwan2 Aljubri

          • bujuk says:

            Anwar telah dibebaskan dari hukuman bersalah meliwat, bukan sekali tapi 2 kali. Jadi tak perlu jaja fitnah lagi.. serah pada Allah untuk membalas setiap tipu helah, tak kira bendera mana kita berlindung.
            Aku tak kata aku terbaik, tak pernah buat salah. Tapi kalau dah jelas salah sebagai saudara Islam aku menasihati. terpulang nak terima/tidak, harapnya tanggungjawab aku dgn. Allah dah selesai.

          • selamber says:

            aik..senangnya ckp dah selesai ye..mmcm lepas tangan je..mcmna yg dikatakan selesai tu..

          • C1 says:

            anwar dah lepas..

            percaya lah pada qada’ dan qadar…
            percaya kepada ketentuan nya..
            buat apa nak argue lagi..

          • pasdaplaknat says:

            aku kata makhluk2 balaci PR ialah SESUMPAH krn kalau ketentuan Allah Ta’ala itu memenuhi NAFSU mereka, maka cpt2lah ckp REDHO..terima QADA’ Allah..

            ya mmg itu keimanan seorang Muslim..dn ko tgk kekecewaan org UMNO atau yg sebelah Saiful tidak pula buat HURU HARA DEMO gila mcm org xde agama.. semua org tenang dan terima..xde kecoh!!

            tp bayangkan kalau QADA’ Allah menetapkan 901 hrtu Anwar kena tangkap.. adakah macai2 C1 dn BUJUK akan ckp redho? Qada’ Allah?

            pirahh..jenis MUNAFIK.. nnt melalak lah mcm ANJING jadian.. meroyan nk kecoh letup sana sini..

            so moralnya macai2 PR..xpyh nk nasihat org lain.. pls TORCH UR SELF FIRST! FULL OF DIRTS!

          • C1 says:

            dah takde sape percaya saipul kecuali engkau dan ahli keluarga kau jer…

          • selamber says:

            hekeleh..lepas ni kalau saiful berjaya dlm kes rayuan jgn pulak ko meroyan..kene terima “Qada & Qadar” pulak ye C1..tau..jgn tipu tau

    • StinGray says:

      cian cacai2 peliwat…penat hangpa mengamuk x abis lg….Raja Liwat hangpa dah berseronok-seronok bersiar-siar di India….

      Ingat dia nk pergi mekah ke???…buat sujud syukur….emmmm

      Bujuk kata…(Isu Anwar ni serahlah pada Allah tentukan, Saiful dah BERSUMPAH. Takkan tak percaya dengan balasan Allah, sedangkan Allah adalah seadil-adil pemberi balasan. Sambunglah kerja yg. baik, tinggalkanlah sifat2 mazmumah dalam diri kita.)

      Munafik sungguh hang ni bujuk….sebelum keluar keputusan, bkn main hang sumpah seranah sana sini…kononnya konspirasi la..hakim dh kena beli la…angkara Najib dan Rosmah la….lepas kluar keputusan hang spin mcm lebaik kulup taik kucing plak…..kalau hang tak malu pada kami, x pe bujuk…tapi malu la pada Allah….

      Dato seri Aljuburi blum lpas sepenuhnya lg….bila saipol forward kat mahkamah rayuan nanti, aku nk tengok komen ko mcm kat atas tu ke jugak?????…

      • C1 says:

        anwar dan keluarga nya buat sujud syukur kat masjid segambut lah masa balik dari court.

      • StinGray says:

        cian cacai2 peliwat…penat hangpa mengamuk x abis lg….Raja Liwat hangpa dah berseronok-seronok bersiar-siar di India….

        Ingat dia nk pergi mekah ke???…buat sujud syukur….emmmm

        Dato Sri Al…. pergi India nak cari Loyar untuk lawan kes jika ada rayuan..Lagi pun India banyak tempat selamat untuk lepas gian 3 tahun tak jumpa… takut kena lagi.Jenuh Jijah melayan.

      • bujuk says:

        Stingray… boleh siarkan sumpah seranah aku? ye aku ada kata konspirasi dan pendakwaan politik, yg. lain ko ambik dari tulisan orang lain. Sorry…

        • StinGray says:

          Alahai bujuk…hang terkunyah cili apa ni??…cili api..cili merah ke cili jeruk…sabaq bujuk sabaq…esok lusa peguam saipol nk forward kes dia di Mahkamah Rayuan….hang jgn sumpah serana lagi yea..YA Hakim kat Malaysia ni adil2 belaka….

    • jebon sial says:

      sedap bahase….hero ko bile nak bersumpah…ke dah jadi cicak sesumpah…

    • bajuk says:

      hoi bujuk nampaknya banyak lagilah orang kena liwat dek anwar nanti sebab dah sah meliwat pun boleh bebas.Itu kata karpal singh peguam anwar

    • bluekang says:

      Pigidahhhhh…mahu lecture org konon… cakap tak serupa bikin…tak de credibility langsung..lu tak malu ke…

  2. Adamyan says:

    “apa kau merepek ni setan?” – Ahmad Nisfu

  3. Bulan Empat says:

    Anwar sendiri merasakan dirinya belum diberi kebebasan mutlak. Pertama pendakwa akan membuat rayuan sebagai proses biasa dalam apa jua penghakiman. Tidak ada sebab yang kita bolih nampak bahawa rayuan tidak patut dibuat. Dalam rayuan kemungkinan DNA nya akan diminta untuk analisa.

    Kedua rakyat mahu pun polis belum lupa mengenai lapuran palsu yang dibuat Anwar di balai polis menyangkal video seks yang tersebar luas sekian lama. Video yang telah disahkan oleh pakar asing itu adalah 99.999 % Anwar. Penonton juga mengesahkan itu adalah Anwar, disamping kawan rapatnya Eskay yang kemudian didakwa tidak dikenalinya.

    Apa sebab kes ini tidak bolih atau tidak patut dibuka. Anwar tentunya menghitung nasibnya tentang lapuran palsu itu dan pasti ada penghakiman perlu diteruskan.

    • bujuk says:

      Cukup-cukup lah, rakyat dah penat ikut cerita porno ni. Kalau setakat buat fitnah untuk jatuhkan seseorang, baik tembak je… cepat sikit. Apakah kita nak anak2 sekolah buka utusan baca cerita porno tiap2 hari?

      • StinGray says:

        bunuh org pun dosa jugak bujuk….hang ni selalu bagi idea longkang….kan ke elok hang nasihatkan Dato Seri Aljuburi tu bertaubat, drpd hang suruh tembak dia….cian la kat jijah tu….

        Mat sabu mesti suka dgn statement hang ni…dia pun dh lama intai Pn. Presiden tu…

        • bujuk says:

          dosa tetap dosa, kalau tembak – seorang je berdosa. Tapi fitnah ni semua yg. bercakap, menulis dan mendengar dapat dosa. Malah fitnah tu lebih besar dosa dari membunuh.
          Masalah korang ni tak puas2 memfitnah dan menghina maruah orang. Apakah korang hanya akan sedar bila fitnah tersebut jatuh atas kepala?

          • StinGray says:

            sapa yg fitnah kerajaan punya konspirasi tu bujuk…sapa kata yg Hakim dah dibeli….tu apakejadah namanye…fatwa ke????….bujuk2…

          • prostingray says:

            Bujuk bucuk wei..sedar kah kamu., yg kamu sedang memfitnah?…but knowing pefitnah,xkan nak mengaku buat fitnah…yg si anuar sah sah karpal sendiri buat kenyataan anak guam nya meliwat., fitnah apanya …suka sama suka katanya., tp tidak dipihak saiful .,(liwat berlaku cara paksaan) …

          • bluekang says:

            bab puak dia org jaja cerita najib bunuh al-tantuya tu tak pulak dia org kata berdosa, buruk utk budak sekolah etc…pigidahhh..cakap yg datang dari org yg tak da credibiliti…hei malu le sikit…aku consider puak2 ni punya maruah sama macam kolam najis indah water…hitam and busuk ..mual tekak nak muntah..

          • bujuk says:

            2 kali Anwar didakwa dan tidak bersalah.., hakim memang telah dibukikan dibeli bila suruhanjaya diraja kata ada salahgunakuasa perlantikan ketua hakim dan hakim2 kanan. Tiada pertikaian..
            Konspirasi memang diyakini bila Saiful jumpa Najib sebelum diLIWAT? Apa ke jadahnya Saiful jumpa Najib sebelum d Liwat atau selepas d Liwat? Kenapa ada keistimewaan tersebut? kenapa Najib berubah cakap dari nafi berjumpa, berjumpa untuk mintak biasiswa, kemudian pegang tangan Saiful sejuk? Apakah nama cerita tersebut jika bukan KONSPIRASI?
            LIWAT berlaku? sedangkan doktor2 kata tiada kesan di liwat. Bukan sorang, tapi semua. Mereka tak mampu nak tunjukkan ‘list’ semasa pemeriksaan bontot Saiful melainkan keputusan akhir yg. bergantung pada kajian pakar DNA.
            Isu Altantunya, orang tak kata Najib bunuh. Tapi orang pertikaikan bagaimana pembunuh dapatkan C4 yg. hanya boleh dikeluarkan dari stor senjata dengan T.tangan Menteri. Menteri pertahanan tak jawab bagaimana C4 terlepas pada unit KHAS. Kenapa tiada siasatan?

          • StinGray says:

            hang ni bujuk….hang argue statement karpal ke…peguam bela dia sendiri yg ckap Liwat berlaku atas dasar suka sama suka…bkn kami yg cakap…hang nk spin ape lagi….

          • bujuk says:

            Siapa Karpal? Doktor atau peguam?

  4. luth says:

    Kesian penulis artikel ini, masih meroyan tanpa dapat menerima hakikat yang sebenar. hahahaha

  5. pasdaplaknat says:

    org yg tk bersalah raut wajah tenang dan berseri..apatah lg org yg hidup MEWAH!

    tp kalau dh bebas pn wajah berkerut..lebih tua dr umurnya, hati xhappy.. maknanya dia sendiri pn takut dgn bayang2 diri.. ada dosa lampau yg menghantui dirinya kot?

  6. StinGray says:

    Kalau Karpal Singh tu pun terkejut dgn keputusan YA Hakim….paham2 jea la apa yg tersirat…..”SUKA SAMA SUKA”

  7. Anak_Nogori says:

    Dlm penghakiman pendek itu tak nampak hakim mengatakan bahawa Anwar dilepaskan krn tidak meliwat sepol, cuma mahkamah tidak yakin 100% DNA itu diusik dan semata2 hanya keterangan dari Sepol.

    Dalam bahasa mudahnya..tidak cukup bukti dan liwat antara Anwar dan Sepol itu berlaku sama ada dipaksa, terpaksa atau suka sama suka.

    • Bulan Empat says:

      Jika diamati penggulungan hakim semacam longgar. Pada peringkat awal mahkamah telah menerima semua bukti bolih diguna pakai untuk pendakwaan berjalan. Setelah diterima, mahkamah putuskan bahawa bukti sudah cukup lalu kes pun berjalan. Jadi untuk hakim mengatakan sebaliknya setelah 3 tahun menunggu lebih dari 60 kali penangguhan, macam something go wrong somewhere along the highway (stail mak bedah)

      Anwar bebas, BN pun bersih dari tuduhan konspirasi menjatuhkan sorang manusia. BN pun dilihat tegap, kukuh dan konfiden hadapi PRU. OK, tapi apa yang buatkan BN terlalu yakin bebasnya Anwar yang telah menjadikan tegapnya BN akan menghilangkan keupayaan nya untuk mengheret lebih ramai rakyat menelan kata dusta dia ?

      Atau ada udang disebalik batu karang dari verdict sebegini ? Mungkin dia tetap akan kena selepas rayuan ? Saperti memaksa dia serah sample DNA lalu dia kantoi ?

      Atau caj lain sedang menunggu ? Polis report paalsu tentang drama china doll misalnya.

  8. bajuk says:

    bayangkan kalau aljuburi jadi PM dia boleh boleh pilih je mat jambu mana dia nak liwat sebab tak kan kena penjara Siaplah kau adam adli muka kou tu macam tina nanti anwar suruh beli KY jelly.Lepas tu paham jelah

    • Anak_Nogori says:

      Bagi saya..Anwar sudah doom..jawatan PM itu hanya tinggal mimpi2 indah buat Anwar…zaman dia mempengaruhi rakyat sudah berlalu dgn isu2 liwat dan china dollnya…atau bahasa mudahnya moral Anwar cukup2 rendah.

      Contohnya zaman reformasi dulu Anwar boleh mengumpul lebih dari 50 ribu dalam satu2 masa, kenapa?..kerana masa itu mereka2 itu keliru, mereka2 itu masih dipengaruhi oleh kebijaksanaan Anwar berpidato dan ditambah dgn isu simpati.

      Sekarang…rakyat tidak keliru lagi..Anwar, Azmin, Sam Ketot nak kumpul 10 ribu pun susah..tambah2 rakyat sudah boleh menerima tranformasi yg cuba diserap oleh Najib sekarang ini..Najib dia bekerja utk rakyat sedangkan rakyat bekerja utk Anwar…itu bezanya.

      Jadi tak perlu risau…cuma kita tak boleh releks…pembangkang seharusnya diserang.

  9. Shah says:

    Anwar akan buat lagi, percayalah. Dulu Melayu tipu Melayu. Sekarang Anwar sudah gunakan Islam tipu Islam. Habis lah Anwar membawa bencana

  10. dibebaskan atas sebab teknikal je pun. tak bemakne anwar tak besalah.. mahkamah dunia…mahkamah akhirat nnti bukti tu akan ckap sendiri…

    kalau ade akal, pikir lah knape selame ni anwar selalu tangguh kes, taknak bagi DNA, taknak bersumpah, sanggup memburukkan kehakiman negara kat luar…

    bile dah bebas, boleh lgi pulak tu buat cerita yang keputusan mahkamah ni disebabkan tekanan dari luar…

    hari ni karpal sendiri ckap, keputusan takde kene mengena pun dgn tekanan luar yg kite sendiri tak tau betul ke tidak wujud tekanan tu…

    ape pun kite tau yang anwar peliwat, cumanya die dilepaskan dari dakwaan saiful..tu je… kes video ade lagi…
    rakyat jgn jadi bodoh duk dengar dan terima ckap orang tua tu bulat2 ye..

    rakan baik die yang lebih tau siapa die dah pun tggalakn die, inikan pula anda yang hanya penyokong saja… sebab ape anda menyokong anwar?.. ape perjuangan die?.. mane kesan perjuangan die selain dari membuat huru hara kat negara dan mencalarkan imej negara dimata dunia?…

    anda digunakan untuk kepentingan diri die saja…

    jangan duk bangga sangat die terlepas…

    • Bulan Empat says:

      Apa yang dibuat Anwar adalah jelas. Tapi ending nya buat kita semua confuse dan bingong.

      Seolah olah ini satu ending yang difabricate. Atau diubahsuai mengikut afterthought cita rasa semasa.

      Biasa nya jika verdict ialah bersalah penggulungan hakim dibuat dalam 32 muka surat. Hakim akan melisankan nya sampai berbuih mulut untuk menerangkan justifikasi. DEmikian jika verdict adalah sebaliknya, justifikasi juga perlu bagi memuaskan pihak pendakwa bahawa OKT dibebaskan. Dalam kes ini penggulungan tak sampai 10 minit seolah olah teks yang baru telah ditulis pukul 5 pagi 9/1 untuk dibaca pada pukul 9/1 menggantikan yang lama.

      Diluar court tidak terdapat FRU dan alatan mereka bagi mengawal 100K orang penyokong yang mungkin membuat kacau sebagaimana apa yang berlaku dalam Bersih. Ini dilihat seolah olah polis tahu hanya 4.5K akan berhimpun atau lebih dahsyat jika polis juga sudah maklum akan verdictnya. Maka persiapan tak perlu.

      Ini namanya konpius.

  11. raja kongkiak says:

    Majlis peguam kata, “tok sah laaaa dok mintak buat rayuan lagi dahh, keadilan untuk nuar dah terlaksana” Macam tuh laaaa maksud Bar Council yang melihat apa sahaja keadilan adalah untuk DSAI sahaja. Oghang lainnnn…bukan masalah depa!. Hak termaktub di dalam undang-undang,hak memohon semakan semula@rayuan adalah dibenarkan.

  12. Walaupun Bung Anuar B Ibrahim dibebaskan dari tuduhan kes LIWAT II, minta penjelasan dari loyar loyarnya disini.. Apa Maksud Karpal Kata …kejadian adalah SUKA SAMA SUKA… minta penjelasan dengan maksud kata kata tersebut.

    Tak apalah dia dibebaskan ada hikmanya nanti kita sama sama tunggu dan lihat.. Siapa nak berPM kan Bung Anuar B Ibrahim terus beri sokongan. Tak payah nak berbelit cakap. Bagai mana pula nanti jika rayuan di buat dan Bung Anuar B Ibrahim didapati salah..? Dia dah pergi India. Gian gamaknya , ingat ge Mekkah. Tapi tak apa kita berperasangka baik padanya dia kesana pergi makan angin.

    • Bulan Empat says:

      Kita ingat segala cerita pasal Nuar akan berakhir selepas 9/1. SElepas court putuskan Nuar akan dihantar ketempat yang sesuai untuk dia.

      Jangkaan kita ternyata meleset. Jadi kita terpaksa terus tembak beliau dan ini proses menambah dosa sebenarnya. Mengutuk cara lisan mahukan dalam penulisan dosa nya sama saja.

      Tapi apa pilihan kita pasal manusia Nuar ini tak berhak terima sebaliknya dari kita, hanya kutukan.

    • StinGray says:

      Betul tu bro…kita kena berperansangka baik pada dia…dia pergi makan angin…

      tp aku kesian dgn cacai2 dia ni…masuk angin keluar asap jea kat sini….penat bro semalaman tido tepi jalan…lpas tu kena terpekik terlolong kesawanan plak…bintat kena gigit nyamuk pun tak ilang lagi….tau2 boss depa dh smpai kat mumbai makan angin bersama jijah tercinta….ishhhh..

      • Invisiblemen Al Mahdi says:

        Bagaimana kita umat Islam Melayu disini dan di luar sana tak kira siapa kita sokong… Buat Perhimpunan Aman minta Cik Karpal Singh kETUA pASUKAN pEMBELA bUNG aNUAR b iBARAHIM jelaskan apa yg di maksudkan dengan “SUKA SAMA SUKA”. Hakim kata mungkin masih dipertikaikan.Tak perlu gaduh sesama kita.

  13. bujuk says:

    Keseluruhan cerita menunjukkan rakyat M’sia dah tak percaya pada keadilan Mahkamah. Tak kira puak mana, semua tak percaya pada kebijaksanaan tuan Hakim. Sebabnya mungkin jawatan Ketua Hakim boleh ditawar mengikut kehendak peguam correct..correct..correct. Walaupun dah buat siasatan suruhanjayaDiRaja, tapi tiada hukuman pada yg. bersalah.
    K’jaan perlu lakukan sesuatu supaya sistem keadilan kembali dipercayai.

    • selamber says:

      iye betul..yg ini aku setuju..

    • StinGray says:

      Kalau hang nk kerajaan buat sesuatu, toksah la buat fitnah 365 hari pd kerajaan…bagi la idea yg membina, bkn bangkang 100% wlaupun hang tak tau apa yg hang bangkang….hang ni kan…suka ckp tak serupa bikin…kalau bikin tak pernah menjadi….nasihat hang selalu bercampur aduk dgn fitnah….tu perangai org busuk hati bujuk…opps..dkt sama ejaan bujuk dgn busuk…nsib baik x salah taip….sabaq bujuk…

      • bujuk says:

        baca semula post tuan, dan tanya pada diri sendiri siapa yg. suka fitnah dan hina orang lain?
        Moga Allah bagi petunjuk pada tuan…

        • C1 says:

          hehehe… stingray tu munafik.. mmg mcm tu

          • pasdaplaknat says:

            tu dr awal aku kata macai2 PR mcm C1/C4, Bujuk, Moo ni semua kaki Munafik.. buat fitnah sana sini lepas tu twist ckp org lain. BAPAK munafik besar dlm ruang MyKMU ni ialah BUJUK!! dia boleh post 2-3 wajah dlm satu entry.. dan haiwan2 pengikutnya yg menjilat dgn ENAK spt C1, C4, Moo semua ni useless.. jilat hari2 janji SEDAP dgn HAWA NAFSU.. sbb tu xkesah pn kejap carut kejap ckp Allah.. ini JAHAT punya ideologi!

          • StinGray says:

            sama mcm boss dia la bro…siang jd pak syeikh…malam naik mak syeikh….

  14. tukul says:

    kesiannya…balaci nuar bermatian mempertahankan kaki lubang depan dan belakang.

  15. Anak_Nogori says:

    Kepada Majlis Peguam, krebiliti kamu dari sari kesehari rakyat persoalkan..double standard kamu lagi terang lagi bersuluh, tak usah lah kamu nak nafikan.

    Sebagai rakyat yg dilindungi oleh perlembagaan negara, mereka pun layak diadili sehingga keMahkamah Persekutuan..takkan manusia spt Anwar sorang saja yg layak minta dibicarakan sehingga ke peringkat Mahkamah Persekutuan…apa Majlis Peguam lebih pentingkan politik dari keadilan buat rakyat yg memerlukan keadilan…ini seharusnya Majlis Peguam nyatakan pendirian mereka.

    • Invisiblemen Al Mahdi says:

      Majlis Peguam adalah alat satu tangan ghaib. Mereka lebih tahu tentang ini.Jadi apa juga kenyataan yg keluar dari Majlis ini kita kena kaji, kerana terlalu banyak perangkap. Setakat ini mereka telah berjaya menguna undang undang untuk tujuan tetentu.Lihat siapa dikalangan mereka.

  16. bob says:

    aku dah bosan dengan politik negara nie..asik benda yang sama ja..balik2 melayu gaduh sama sendiri. ramai budak muda sekarang yang x mengundi sebab menyampah dengan porak-peranda politik ntah yang mana betul atau yang mana salah..cuba kita ( MELAYU ISLAM )bersatu PAS dgn UNMO mesti lebih aman wujudkan parti baru perpaduan atau keamankan..yang masing2 nak fight sebab mau jadi pemimpin..rakyat huru-hara dengan politik..BOSANNYA..baik xyah undi lagi baik..sbb masing2 mau jawatan bukan perjuangan pada rakyat..disebabkan politik rakyat gaduh sama sendiri..melayu VS melatu..pe hal..so, buat xtau dengan politik pun xleh gak..sbb kang mula jatuh ke tangan pendatang yang niat nak rampas negara MALAYSIA..tapi disebabkan politik atas yang pentingkan jawatan..ramai orang muda malas nak mengundi..yang penting aku malas nak mengundi selagi pas dengan UMNO x bersatu..dan tubuhkan parti baru.

    • bluekang says:

      benda ni tak kan jadi kalau dulu puak dia org tak start dgn kata org melayu UMNO kapir, murtad dsbnya…yg kita tengok sekarang ni ialah petunjuk dari Allah atas perbuatan lampau mereka…

  17. Brother_Borak says:

    Salam. Kita tidak perlu pertikaikan keputusan Tuan Hakim. Dia mempunyai pandangan sendiri dalam menentukan sesuatu keputusan. Sistem undang-undang negara kita ada peruntukan untuk pendakwaraya membawa kes ini kepada Mahkamah Rayuan. Disini ada 3 orang hakim yang akan menganalisis dan mengkaji setiap laporan perjalanan perbicaraan terdahulu. Namun begitu yang jelas dan nyata terang ialah kenyataan ketua pembelaan bahawa liwat itu ada berlaku. Suka atau tidak suka ianya ada BERLAKU LIWAT. Ini peguam peliwat yang bercakap dalam mahkamah. Ada dalam minit perbicaraan. Memang benarlah kenyataan Hassan Ali dalam kajiannya beliau mendapati Anu…war tidak bermoral dan tidak sanggup untuk beliau keluar bersama dengan dia. Persoalannya bagaimana penerimaan Pas dalam menyatakan sokongan kepada Anu..war sedangkan perkara ini jelas bertentangan dengan islam? Kalau mereka masih beranggapan ini adalah fitnah, apakah Kapal Karam turut sama boleh memfitnah Anu…war dalam mahkamah? Tuan Hakim menyatakan ada berlaku liwat pada kes yang lepas. Peguambela sendiri mangaku ada berlaku liwat. Dr. PHD pun dalam kajiannya mendapati tertuduh tidak bermoral. Apakah ianya masih fitnah?

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

  18. umnototok says:

    Pada Anuwar ..Dia TIDAK BERSALAH..kerana meliwat Saiful!!!
    Pada Pendakwa dan rakyat ProSaiful…
    Anuwar BERSALAH MELIWAT SAIFUL!!!
    Pada Hakim ..Anuwar didapati TIDAK BERSALAH KERANA AIR MANI YG TERLEKAT DI BONTOT SAIFUL TIDAK DAPAT DIBUKTIKAN DENGAN DNA YG DIPADANKAN DGN BARANG BUKTI YG DIBAWA KE MAHKAMAH.
    Paling tepat kena ada undang2 yg membolehkan Anuar terpaksa serahkan DNA secara terus (direct) dari darah dia kah atau dari mana2 bahagian badan yg boleh mengukuhkan kesahihan padanan DNA untuk dijadikan barang bukti ‘TERBAIK’.
    Takkan Perintah Mahkamah tak boleh berbuat begitu?? Kita pun bukan pakar undang2…
    Walaubagaimana pun LIWAT tetap telah berlaku!!!

Leave a Reply

Threesome