Menu Utama

Kalau Saya Azlan Mohd Lazim

Penulis mempunyai 2 anak lelaki yang masing-masing sudah memasuki alam persekolahan.  Penat jerih membesarkan kedua orang ini memang kalau dikenang-kenang bukanlah satu perkara yang mudah.  Sesiapa yang pernah melalui pengalaman sama tentu faham apa yang penulis katakan.

Sebagai seorang ayah, kasih sayang penulis kepada kedua cahaya mata ini memang luar biasa.  Jangan kata diduga seperti anak En Azlan ini, digigit nyamuk pun penulis akan lumat-lumatkan nyamuk tersebut kalau dapat.

Justeru penulis berkongsi perasaan yang sama dengan En Azlan walaupun situasinya berbeza.  Tanggungjawab melindungi anak  yang kini berada dalam kedudukan sukar kerana pengadilan yang cuba dinafikan banyak pihak, termasuk Majlis Peguam.  Apatah lagi tanpa isteri disisi.

Ini betul-betul kisah klasik antara 2 darjat, antara yang berduit dan berpengaruh dengan yang tidak berada.

Anaknya dituduh memfitnah Anwar Ibrahim sedangkan tidak sekelumit pun ‘proses pemfitnahan’ itu disebut sepanjang 3 tahun perbicaraan. Apatah lagi bila keputusan hakim membebaskan Anwar bukan sebab unsur fitnah tapi lebih kepada isu-isu teknikal.

Soal liwat berlaku itu tidak dinafikan sesiapa, waima oleh ketua peguam bela Anwar tapi katanya ‘suka sama suka’, bukan paksaan seperti didakwa.  Tak payah pergi jauh, ini saja sudah cukup untuk rakyat menghakimi siapa Anwar.  Yang bodoh-bodoh datang berhimpun pada 9 Januari itu datang sebab Anwar menipu, kononnya semua ini adalah agenda politik UMNO.

Pendek kata, mereka datang bukan kerana menyokong Anwar dalam hal liwat tapi menentang ketidak adilan yang konon dipaksakan oleh UMNO dalam kes Anwar Ibrahim ini.  Tapi penulis percaya, majoriti yang datang pulang dengan lidah bergulung kerana keputusan Hakim itu benar-benar membuktikan UMNO tidak langsung terlibat.

Jadi satu persoalan yang tinggal, kalau ini bukan konspirasi  UMNO, apa motif dakwaan Saiful Bukhari?

Penulis tidak mahu cakap secara spesifik kerana hanya akan menjejaskan kes tapi cukup sajalah disebut, tidak ada satu orang yang begitu bodoh mahu mendakwa dubornya diliwat (bukan sekali tapi beberapa kali) secara suka-suka, melainkan perkara itu benar-benar berlaku.

Anwar dan homoseksual bukan kali pertama, sudah tercatat dalam rekod 10 mahkamah pelbagai peringkat di Malaysia bahawa dia memang terlibat dalam kegiatan homoseksual sejak dari 1998 lagi, apa yang pelik tentang itu?

Penulis mendoakan semoga En Azlan berada dalam keadaan tenang, menantikan proses seterusnya berjalan.  Pengadilan ini belum selesai lagi, seperti yang disebut peguam cara II negara semalam, pihaknya akan mencadangkan kepada Peguam Negara untuk memfailkan rayuan.

Insya Allah, keadilan akan tertegak juga pada satu hari nanti, yakin dan percayalah dengan itu.

Anwar sendiri menunggu sehingga sehingga September 2004 (dari 1998)  untuk dibebaskan dari penjara, bukan kerana tidak meliwat tapi kerana tarikh-tarikh diberi saksi utama, Azizan Abu Bakar tidak konsisten.

Penulis yakin, Iblis bernama Anwar ini ada tempatnya tersendiri di neraka.  Mungkin dunia ini terlalu indah baginya, dipenjarakan sekalipun dia beroleh keistimewaan yang tidak diperolehi banduan lain.  Tertangkap menindih pelacur dalam bentuk video pun, masih dinafikan kebenarannya.

Sabarlah En Azlan, Allah swt sentiasa bersama-sama orang yang sabar.






136 Komen to Kalau Saya Azlan Mohd Lazim

  1. C4 says:

    apa tujuan artikel ini ? supaya rakyat menyokong kembali UMNO/BN ????

    porrah lah …… tidak akan mengundi UMNO/BN selama2nya ….

    • Anak_Nogori says:

      baca, tapi sendiri tak faham, lepas tu bertanya soalan bodoh.

      Ko nak undi siapa, ko ingat ada orang kisah?….apa punya tahap mentaliti lah yg ada dalam PR ni?.

      • zumazore. says:

        c4 ni kan bebal..
        yang dia tak nak sokong BN tu dia punya pasal la.. tak ke mana undi dia tu.. yang aku tengok paling ramai terkedu ialah ORANG P.R dari ORANG BN.. ye le mereka melabur sorang RM150 untuk hadir berhimpun kat makamah, harapan satu dunia leh kasi panas pasal cerita AL-JUBURI ni n di tambah lakunan gaduh ngan polis nanti akan buat dunia tekan MALAYSIA… tapi akhirnya mereka TERKEDU ngan cerita yang tak terjangka..
        ANYWAY, SYABAS HAKIM..walaupun ada segolongan yang akan kecewa tapi kebaikkanya nampak lebih banyak..

        • jebat says:

          c4 ni anjing pondan suruhan petualang bangsa..

          • SAMKETOTBADIGOLSOOD says:

            nih aku cut and paste artikel nih khas utk ko ngan kuncu2 ko C4…

            ‘Soal liwat berlaku itu tidak dinafikan sesiapa, waima oleh ketua peguam bela Anwar tapi katanya ‘suka sama suka’, bukan paksaan seperti didakwa. Tak payah pergi jauh, ini saja sudah cukup untuk rakyat menghakimi siapa Anwar.’ –

            Maksudnyer…mangkuk ayun yg korang backing sgt tu dah sah-sah kaki liwat,kaki jubor,cuma yg berekod hanya 2…yg tak berekod Wallahualam!

            Ko takmo undi BN/UMNO?ader ker kitaorg menangis merayu-rayu suruh ko undi?Aku menangis sebab mengenangkan kebodohan ko yg melampau.

            Dunia dah semakin tua,sepatutnyer ko dah sedar aper yg patut ko perjuangkan,dajal depan mata pun ko ingat imam Mahadi tu dah consider tenat dah!

          • mRsTURDY says:

            C4 nie kenapa peranannya dialu-alukan di web ini? Buang saja org tua nie lagi bagus! Pandangan2nya sungguh karut dan menghasut!

          • zumazore says:

            jangan…
            kalau kita buang c4 n orang seBEBAL denganya maka hilang lah budak milo kita ni… cayang c4 jangan merajuk ye!!!!
            budo c4

    • Bulan Empat says:

      Penulis dilihat meluahkan rasa simpati dan ketidak puasan hatinya diatas ketidak adilan yang berlaku. Tidak adil adalah sifat manusia. Maka kita bahaskan tentang sifat manusia.

      Dengan meletakkan dirinya di tempat Azlan dia meluahkan kekesalan seorang ayah pada seorang anak yang diperlakukan sebegitu rupa kemudian diperlekehkan dan menerima cemohan dari pihak pihak berkepentingan.

      Ternyata ini bukan kempen untuk Umno. Umno telah berada disitu sekian lama dan bukan semua orang Melayu menyokong Umno termasok anda. Maka anda bolih teruskan terus dengan ideoloji dan fahaman anda tanpa merasa digugat.

    • pasdaplaknat says:

      Mmg rakyat patut sokong..UMNO BN ‘pembuka’ Malaysia Moden..dr xkenal kepala paip air smpai kenal apa itu MONOREL..org2 bongok PR je yg BONGOK! apa pun tadak..asyik bela sekor berok Permatang Pauh je.

      ..supaya rakyat menyokong BN/UMNO..ya itu lebih baik 1000x dr menyokont Pakatan Rakyat-PAKSI SYAITAN!

      • C1 says:

        untuk budak2 pulak..
        daripada jahil tentang seks..
        dah expert..

        • selendangbiru says:

          budak2 jahil tentang sex dah expert disebabkan mak bapak jahil bro tak ada kena mengena dgn orang lain. sendiri mau ingatlah.

        • P164 says:

          kalau didikan agama ibu bapa betul dan selaras dengan perkembangan masa kini, x kan timbul isu seks bebas. x payah nak salahkan umno. Negeri bawah pas pn banyak maksiat. ko tgk lah C1 kt selangor, berapa banyak umah urut skrang ni. Ni lah hasil pakatan rakyat nk pesongkan akidah umat islam

          • C1 says:

            rumah urut wujud sejak zaman umno bn

          • StinGray says:

            sebab hang jadi pelangan tetap rumah urut tu…

          • selamber says:

            Siap urut kote lg..c1..hehe

          • C1 says:

            aku urut kat wak kat kampung jer..

            perempuan bukan muhrim tak bole sentuh haram…

            hang tau agama kan?

          • selamber says:

            ele..betul ke ni..hehe..kote ko bengkok ye

          • C1 says:

            hahaha… suka nya ko

          • pasdaplaknat says:

            salah laku maksiat dan zina disebabkan fikrah mak bapak dan persekitaran. Mmg xdinafikan kelemahan krjn pemerintah.

            Tp pilihan untk jd baik adalah lbh banyak dr buruk di Malaysia ni. Penerapan Islam telah bermula sejak se awal sekolah, pendidikan Islam itu formal dan xformal.. mak bapak lah yg kena perhalusi..

            bila bertemu sahabat2 dr timur tengah, penerapan Islam di Malaysia kata mereka lebih baik dr suasana tempat mereka.. cuma kitalah kena bijak memilih..dunia ini bukan Syurga..mesti ada ujian..barulah terbentuk iman!

            hidup mcm macai2 PR hanya mencari salah org..itu bkn kerja cara Islam..cara Islam ialah sama2 betulkan..bukan sekor peluk tebuh sorng lg aje yg buat.. itu NGOK namanya!

      • C4 says:

        tanpa ada nya UMNO pun manusia dah kenal kepala paip dengan monorel ….. apa kah dengan ada nya UMNO baru manusia kenal kepala pai dan monorel…..

    • bangKano says:

      Artikel ini semata mata untuk membukak mata orang ramai supaya membela hak asasi rakyat mengikut perlembagaan & undang undang. Keadilan bukan semata mata untuk orang kaya,berpengaruh politik,orang kenamaan dll tapi jugak hak pada orang biasa & miskin. Nampak sangat Majlis Peguam bersikap seberat sebelah memihak pada Anwaq sampai sanggup pujuk Peguam Negara jangan memohon rayuan kes liwat ll ke mahmkamah lebih tinggi. Ni ka keadilan dan pembela hak asasi yang di laung laung kan oleh Majlis Peguam..? Semua torak belaka oleh orang yang ngaku depa cerdik undang undang semua nya haprak seperti Anwaq & penyokong tegak depa. Tapi tang bila Anwaq buat rayuan kes liwat l ke mahkamah pada 2004 bole pulak Majlis Peguam tak kata apa apa pun sungguh hipokrit depa nih. Orang lagu ni ka kita dok pi pakat sokong wahai puak puak bingai..????

  2. C4 says:

    nak bawak isu simpati saya fool kat sini….?????

    tak ada sapa yang nak simpati pada saifool ….. sebab dia sendiri jual stor kunyit…. kononya nya nak cari duit ….

    sebab exam pun gagal….

  3. Orang UMNO says:

    Liwat tu berlaku ke tidak? Tak kisahlah secara paksa ke, bak kata ko jual stor kunyit ke ataupun suka sama suka?

    Yang penting kita nak tahu, IA BERLAKU ATAU TAK?????

    Saiful tu nobody, tapi Brother Anwar Bin Ibrahim adalah pemimpin! Kita bertanggungjawab.

  4. Moooohyideen says:

    Kes Rahim Thamby cik belasah anak daru sunti (sampai pregnant), kes ini di bwak oleh Lim Guan Eng.

    last2 LGE yg masuk jail. Ada korang kisah???

    Kes Perwaja, rugi ratus2 juta (zamn dulu tu), tapi Eric Chia selamat. ada korang kisah??

    Kes TBH, apa penyelesaiannya, ada korang kisah??? Ini kes bunuh ni…???

    Kes Sarbani.. apa penyelsaiianay??

    kes bunuh Norrita, apasal tak nak sia callers Norrita?? Semua tahu sugar daddy dia Menteri UMNO.

    Chua Soi Leks, ada video, ada org charge??

    • Anak_Nogori says:

      Kalau itu persoalan yg ko bangkitkan…kenapa pula kes2 tu ko amik kisah?…yg kes liwat antara Anwar dan sepol ni ko tak amik kisah plak?….adakah krn Sepol tu ikan bilis, Anwar tu jerong maka keadilan tak perlu ditegakkan buat sepol?..gitu?.

    • StinGray says:

      mat sabu beromen dgn bini org ada korang kisah….yg main dlm keretapi tu apa pok nik ckp…

    • bangKano says:

      Ni sekoq punya bodo tak reti guna akai walau pun ada otak. Kes depa tu tak dak bukti cukup untuk dakwa mereka. Lain la hang bodo jadi penyiasat tak dak cukup bukti teruih pi caj last last kantoi sapa yang malu..? Pi tengok kes Eric Chia dulu zaman Tun M jadi PM tak dak nok caj kerana tiada bukti aleh aleh bila Pak Lah jadi PM nok tunjuk diri dia smart teruih arah SPRM caj last apa jadi buang kes pada peringkat sebutan mahkamah belum lagi pendengaran. Jadi sapa yang malu..? dah tentu pihak pendakwaan ( BPR la tu ) termasuk Peguam Negara. Tu la cakap Tun M depa tak mau dengak kunun nok tunjuk diri tu bersih,cekap,teluih last last kewibawaan sebagai PM terjejaih habih bila PRU 12 BN kantoi….!!!!

  5. Moooohyideen says:

    Sepol tidak ada pentas???? Siap jumpak PM lagi, semua Menteri UMNO dapat coverage main media kutuk Anwar, tu pun ko kata tak dpt pentas lagi???

    So bila Khir Toyo nak buat statement ni??? Kata lepas 9 Jan 2012??

    • Anak_Nogori says:

      Tak perlu ko cuba nak alihkan isu buat2 tanya pasal kes Khir Toyo plak..nanti dia jawaplah..ko ingat dia macam Imam Mahadi ko tu ke bila ditanya pasal jam omega terus lari mencicit2 tak cukup tanah.

    • pasdaplaknat says:

      Moo (lembu), Anwar gunakan sepenuhnya parti rekayasa PKR dan PR itu utk mementaskan dirinya sbg pemimin anu-gerah… (syaitan). Dia bergerak sana sini atas pentas politik memperlembukan mecai2 PR termasuklah yg bertudung labuh berjubah just utk bela dirinya sekor itu..

      manakala SAIFUL.. beliau tidak menggunakan pentas2 politik UMNO/BN buat ceramah mcm si Nuar, hak beliau utk umpa PM.. apa yg ko sakit hati sgt?

      Kalau aku dianiaya, org lain semua tkpercaya..aku akn jmpa org tertinggilah.. PM tu utk rakyat bukan utk macai2 PR.. lantaklah dia nk jmpa 100x sehari pun selagi tidak adacampur tangan legislative dan executive..

      tp berok Anwar dh ckp awal.. dia akan campurkan kuasa badan eksekutif dgn tangan2 jahatnya JIKA PR menang! beliau akan dibebaskan dan aturkn nya sbg PM.. wow hebatnya melawan ketentuan Allah..

      • C1 says:

        pasdaplaknat(pukimak) …ko pahamtak? UMNO pakai saipul untuk fitnah dan jatuhkan kredibiliti anwar ibrahim..

        masa hari kes report saipul report polis pasal kena liwat… kau tau siapa panggil semua wartawan untuk sidang media highlight kes ni ?? Pejabat Timbalan Perdana Menteri.. yang panggil..

        tak percaya ko pergi tanya semua wartawan

        apa kena mengena pejabat timbalan perdana menteri dgn kes liwat saipul…

        ada otak pikir lah BODOH… dah lah munafik..

        • StinGray says:

          berani kerana benar…kalau tak buat nape lari mcm cencurut kat kedutaan turki tu???…dari situ dh nampak….muka pucat basi takut sangat….bini dtg jemput baru berani keluar…lawan tetap lawan konon…

          semua wartawan harakah dgn malaysiakini ke???…

          • C1 says:

            tak.. semua wartawan media arus perdana..

          • selamber says:

            kesian tengok pencacai pencacai meroyan melenting tmcm beruk..hehe..korang sedar ke..korang bekerja keras untuk Anwar tp PM (Najib) bekerja untuk rakyat..nampak tak bezanya..cian c1 c4

          • C1 says:

            meroyan melenting macam beruk tu macam kau ker?

          • selamber says:

            kan aku dah tulis td..c1 c4..beruk

          • C1 says:

            haha..pandai selamber spin…

            diri sendiri beruk mengata orang…

          • selamber says:

            takde..aku mengata ko tak caya tgok sape yg melenting2 yg maki2..bukan ke c1..c4..yg mcm beruk..hehe

          • bluekang says:

            cerita bodoh yg dia dengar dan di jaja dari wartawan haramkah dgn keldaian daily memang le macam tu…jgn nak chong le munafik..tak sempat panggil conference satu m’sia dah tahu..in fact si juburi tu tahu d moment si saiful lodged polis report…betul kata Stingray..kalu betul and berani apasal lari…ada ugutan bunuh konon…yg sebetulnya dia dah jadi tekedu and pendek akal masa dapat tahu laporan polis dah di buat saiful..dia lari le kat Turkish embassy nak dapat asylum..tapi lepas pikir panjang2 dan dapat akal kelentong dari peguam dia mula tukar cerita ada org nak bunuh..cuba pikir sikit kalau org betul nak bunuh dia ni dah lama dah dia jalan…

  6. carlosmontoya says:

    UMNGOK…UMNGOK..MASIH TAK DAPAT TERIMA HAKIKAT LAGI KE? BUAT ISU SENDIRI LEPAS TU KETAWA SENDIRI2 JE WKAKAKAKA..

    ANWAR BEBAS DAN TAK BERSALAH HAHAHAHAHAH..PUAS HATI AKU

    • pasdaplaknat says:

      PR-PAKSI SYAITAN lah yg suka lah peliwat memenuhi ruang udara negara ini? supaya cpt bala Allah turun?

      Anwar bebas aku juga puas hati sbb UMNO tidak jd PUNCHING BAG oleh puak2 gila PR. lihatlah sendiri betapa gila dan sakit jiwanya macai2 PR bergencot2 mcm pelacor… menang atas apa? otak bodoh menang sorak dgn iblis!

      • C1 says:

        wei bahalol aka pasdaplaknat(pukimak)… spin lebih..
        aku nampak kau yang gila..

      • bujuk says:

        Bebas atau terpenjara… UMNO sentiasa jadi PUNCING BAG sebab UMNO tak cerdik. Tak tau nak berhujah tapi suka buat masalah. Sekarang memang zaman UMNO jadi tertuduh, pesalah atas kesalahan lampau yg. tak terhitung. Kebenaran semakin jauh dari UMNO kerana rakyat dah tak percaya…. bagi duit RM500 pun rakyat kata beli undi. Maknanya rakyat tau tu umpan pilihanraya, tapi rakyat bijak rm500 ambil dulu, undi kemudian bukan duit UMNO pun.

    • fabregaz says:

      kalau hg kata ini konspirasi maknanya isu ni belum tamat la dol..akan ada lg la perkara2 yg akan berlaku..yg seronok sgt why?heran aku kata konspirasi klu hg rasa ending dia mcm ni..anwar la pny konspirasi kot?

    • bangKano says:

      Hoi mangkok coba hang paham betoi betoi penghujahan verdik hakim Mohd. Zabidin pada 9/1/2012, dia kata: Tertuduh dilepas kan dan di bebas kan dari tuduhan liwat dia tak cakap Tertuduh tidak bersalah. Coba hang amati kenyataan hakim lainpada kes lain buat verdik bunyi lagu ni: Tertuduh di dapati bersalah dan di hukum………!!! Kan ada perbezaan kedua dua statmen tu kan ..? Lain la kalo hang bengap susah nok paham kenyataan keundang undangan sebab hang tak dak terdidik dalam bidang undang undang kot…!!!

      Tertuduh di lepas kan & di bebas kan dari tuduhan liwat tu bermakna Anwaq bukan tidak bersalah melakukan liwat tapi ada kesilapan teknikal terhadap pengendalian DNA yang kurang teliti oleh polis/pendakwa.

      Jika hakim berkata: Tertuduh di dapati bersalah dan di hukum penjara selama…dan sebatan….. Tu bermakna hakim berpuas hati terhasdap bukti yng di kemuka kan oleh pendakwaan menepati kes prima facie ato melampaui keraguan…!!!!

  7. pasdaplaknat says:

    Kasihan dan sedih melihat wajah ayah Saiful dlm berita semalam..aku juga merasai perasaan jika ada anak… apapun Allah SWT jua Maha Berkuasa..mana yg Baik adalah dlm Ketentuan-NYA.. beruntunglah bg org2 yang BERSABAR..

    • C1 says:

      kau takde otak memang kesian..

      anak tadah bontot sukarela nak gi bela buat apa…

      lepas tu nak tuduh anwar ibrahim punya keje…

      pasdaplaknat(pukimak) otak kat bontot ker?

      • P164 says:

        jangan nak berlagak, nanti kalau kena batang hidung ko anak main bontot baru ko rasa.. Allah maha adil

      • Shah says:

        Kalaulah bontot anak LGE atau bontot Gobind anak Karpal Singh kena bedal oleh Anwar dah tentu tiada kes kena tunda. Seluruh dunia akan kecoh dan Karpal akan pasti Anwar ari bicara esok jatuh hukum. Kalau Saiful adan kaitan saudara mara dengan LKS & KS atau Hadi Awang dah tentu Saiful terus di bela. Ini manusia hypocrite

      • StinGray says:

        ala C1…dia tadah bontot pun kat boss hang jugak…biarla….depa suka sama suka…tak caya hang tanye karpal…

        • C1 says:

          mahkamah dah cakap anwar tak bersalah..

          makcik2 pakcik2 kat kampung ngan felda pun suka dgr beita tu..

          • selamber says:

            elok la bg la diorg hepi..sekurang2nya ada hiburan gak tuk diorg..

          • bangKano says:

            Hang jangan nok buat muhung. Ada ka hakim tu sebut Anwaq tidak bersalah…? Hakim cuma kata Tertuduh di lepas kan & di bebas kan dari tuduhan liwat. Ayat tu bukan bermakna Anwaq tidak bersalah bongok. Hang nok aku kata bebai hang marah tapim tu la realiti nya…!!!

          • bujuk says:

            Kalau dah hakim kata lepas dan bebas maknanya tak bersalah laa… memang tak cerdik la korang ni. Kalau bersalah takkan lepas dan bebas?
            Mana belajar pun aku tak tau, ni banyak sangat baca utusan fitnah la ni….

      • pasdaplaknat says:

        Astaghfirullahadzim.. ko ni binatang ke syaitan C1?

        aku ckp pasal BAPAK SAIFOL.. pahal ko BONGOK sgt!
        naluri seorang bapa yg pengasih akan fikirkan anaknya sehingga mati.. hal anakl itu serahlah pd Allah.. sbb yg laknatnya ialah MAJIKAN SAIFUL..

        ko blagak nak mampos je C1, nnt anak jantan ko kena mcm tu.. biar balasan Tuhan kena bg org2 yg angkuh mcm ko ni C1.. bangsa bebal!

  8. tengkudin says:

    harap ayah saiful bersabar la..
    kebenaran pasti muncul..

    DAJAL BONTOT berleluasa membontot
    tapi mangsanya kene tanggung aib..

  9. Moooohyideen says:

    Awas!! UMNO tengah meroyan, Njaib pulak tak tau bila nak call PRU..

  10. C1 says:

    Artikle ni jalan cerita lebih jurang sama jer yang kelular kat sinarharian online..

    http://www.sinarharian.com.my/nasional/bapa-saya-yakin-anak-saya-tidak-salah-1.17703

    kepada pencacai-pencacai umno kat dalam mykmu ni… pergilah kat link akhbar sinar harian online tu… kesian aku tengok pakcik azlan ni kena hina dengan public kat ruangan komen… takde pulak pencacai-pencacai umno nak support dia kat situ… tau melalak dalam mykmu.net ni ajer…

  11. Rafi says:

    Biasalah. Yang kaki-kaki bontot tu mestilah pertahankan ketuanya si Anwar bontot tu. Jangan-jangan ada syer juga.

    • C1 says:

      mahkamah dah cakap Anwar Ibrahim tak bersalah..

      kalau bersalah duduk dalam jail dah dia..

      • StinGray says:

        kat mahkamah rayuan blum lagi C1…

        bro..Anwar kata dunia luar yg tolong lepas bebas dia, bkn karpal dan cacai2….karpal kata Anwar bebas bkn pasai tekanan dari negara luar….hang rasa C1 sapa yg betul??…

        Cian aku tengok hangpa ni…meroyan siang malam nk anwar bebas…bila dh bebas dia kata dunia luar yg tolong….giler betul la boss hang tu…tak respect langsung kat hangpa semua…

      • tengkudin says:

        bukan tak bersalah..tapi diBEBAS sebab bukti tak cukup..tak bersalah dengan bebas pun tak paham…pasal tu ALJUBURI tak LEGA..bak kata BEBAS dalam ZOO je..tak leh pi mana mana..hehehe

        • bujuk says:

          Semua akhbar utama kata Anwar tak bersalah ko spin benda apa ni? nak sedapkan hati yg. runsing ke?
          Aku bagi tip…. banyakkan zikir pada Allah, InsyaAllah tenang.

          • bangKano says:

            Semua akhbar yang kata Anwaq tak bersalah sebenaq nya depa dah spin kata hakim tu. Hakim tak ;ernahn kata Anwaq Tidak bersalah cuma: Acquited & discharged ( di lepas kan & dibebas kan )..!!

          • StinGray says:

            bujuk…hang ni suka sgt memulai dgn fitnah dan diakhiri dgn kalimah Allah…hang ingat kalimah Allah tu payung ketaksuban hang pada seseorang ke???..

            Hang confidence ke pengetahuan hang sama dgn sifat Allah yg maha mengetahui…

            sebelum ni hang pun kelam kabut, rungsing, mengelabah, merapu sampai memfitnah najib dan kerajaan pasal kes liwat ni…awat…masa tu hang tak teringat nak berzikir pada Allah ke???

          • bujuk says:

            bangkano… maksud ko utusan, star, berita harian tu spin kata2 hakim?
            Aku tanya satu, ko ada dalam bilik perbicaraan ke tidak?
            Stingray..
            Apa pulak fitnah aku kali ni?
            Dulu aku ada tanya kenapa Saiful jumpa Najib 2 hari sebelum kes tapi Najib tak megaku? kemudian minta biasiswa, kemudian tangan sejuk…. ini cerita dari mulut NAjib. aku hanya tanya bukan tuduh. Sejak bila pertanyaan jadi tuduhan?

  12. C4 says:

    bagaimana dengan seorang menteri UMNO yang dikatakan rogol amah nya ……. ada siasat ke…ada dakwa ke ?????

  13. keamanan NEGARA says:

    bila politik malaysia akan tamat..cuba PAS dengan UNMO bersatu..atau senang cakap melayu bersatu..mesti negara akan aman dan xde politik kotor nie..malas tol nak undi sbb ntah yang mana betul..masing2 ada isu nak menjatuhkan lawan..kalau wujudkan parti baru melayu PAS dengan UNMO bersatu..mesti ramai yang sokong..bukan apa orang muda sekarang dah muak dan menyampah dari perdana menteri pertama lagi asik bergaduh jaaaaaaaaaaaaaaaaa…..bila mau settle nie..selagi PAS dengan UNMO x bersatu aku malas nak undi mana2..BOSAN…

  14. keamanan NEGARA says:

    sori salah taip lak UMNO*

  15. Brother_Borak says:

    Salam. Ya, mana ada ibubapa yang tak sayangkan anak mereka KECUALI yang buang-buang bayi. Dalam hal ini En. Azlan mengharapkan keadilan untuk anaknya dari perspektif undang-undang. Sebagai satu pertubuhan yang berlandaskan undang-undang, Majlis Peguam tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan berupa politik. Mereka sepatutnya bertindak sebagai satu badan yang mempertahankan sistem kehakiman negara bukannya menyokong mana-mana pihak. Dalam konteks Saiful ini peruntukan undang-undang itu ada baginya membawa kes ini ke Mahkamah Rayuan dan sebagainya. Maka dengan itu MP tidak sepatutnya cuba untuk mengajar apa yang perlu atau tidak dilakukan oleh Peguam Negara. Kenapa MP tidak mempertikaikan tindakan Anu..war dalam isu penangguhan kes yang terbanyak dalam sejarah perbicaraan negara? Kenapa tidak mempertikaikan tindakan peliwat ini dalam menghina sistem kehakiman negara? Kalau begini sikap MP dimana keadilan untuk Saiful? Disini jelas MP mempolitikkan sistem kehakiman negara dan undang-undang. Secara tidak langsung juga MP telah memperlihatkan mereka bukan sebuah badan bebas dan ternyata menyokong pembangkang.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

  16. Nam Ron Ittakul says:

    kalau gua jadi Azlan Lazim, gua bawak saifol pergi berubat pulihkan jubur yang telah rabak bukan pergi mintak belas kasihan Ag buat rayuan!…kahkahkah..kalau jubur saiful dah gatai sangat bak mai kat gua biar gua tutuh sampai keluaq ayak kunyit!…kahkahkah

  17. StinGray says:

    hai bujuk…intai2 nampak….

  18. bujuk says:

    Dari sebelum Hakim jatuhkan hukum sampai sekarang tak habis debat lagi pasal Anwar. PAS bijak kerana pecat HA sebelum kes Anwar, so tak perlu divert isu sebab tenggelam sendiri. Puak pencacai yg. kata terima hukuman HAKIM tak habis meroyan lagi, baguslah meroyan sampai PRU13.
    Aku cadang Adamyan tukar tajuk lainlah… isu Anwar ni dah jelas korang kalah, bagilah hujah apa pun. Aku cadangkan cerita pasal Kak Ijat semula yg. mintak cuti. Atau Pusat Zakat yg. kata boleh guna duit zakat untuk merendahkan mahkamah Syariah dari mahkamah Sivil bila guna wang zakat untuk menteri yg. pertahankan mahkamah SIVIL. Isu lain pasal sampah d selangor, yg. dah berapa minggu tak d kutip. Madrasah salihiah tu apa perkembangannya? PASDAPLAKNAT dah bagi memo pada YDPA ke?

    • C1 says:

      mykmu mana boleh tak cerita pasal anwar… tak happening nanti…

      pasdaplaknatullah… terkencing malam kalau tak baca artikle pasal anwar…

  19. C1 says:

    ..

    http://www.qaradawi.net/component/content/article/5508.html

  20. mrSkundel says:

    Pada pendapat peribadi saya, keadilan telah pun termaktub bagi pihak Anwar Ibrahim dan juga UMNO serta Saiful.

    Pertama, keputusan pihak makhamah membebaskan Anwar Ibrahim.

    Kedua, nampak sangat tiada campur tangan dalam keputusan hakim oleh UMNO.

    Ketiga, process bicara secara adil untuk Saiful telah pun terlaksana.

    END OF STORY

  21. mrSkundel says:

    Saya juga berharap suatu hari nanti Malaysia memberi kebebasan mutlak kepada rakyat.

    Jadi tiadalah isu tentang penukaran agama

    Party-party diizinkan tanpa gangguan complain dariapda badan-badan agama

    Hak gay dan lesbian juga wajib dilindung oleh perlembagaan

    Serta, kerja pelacuran juga dijadikan kerja yang sah dan boleh dikenakan cukai mcm di Australia atau New Zealand.

    Inilah contoh demokrasi yang harus diperjuangkan oleh semua rakyat Malaysia.

    Selain daripada itu, untuk mahasiswa boleh berpolitik. Walaupun ianya boleh mengundang perpecahan perpaduan diantara para pelajar pelbagai universiti.

    Ini semua demokrasi.

    Mcm di Amerika, suatu ketika dahulu tiada satu berita pun kita dengar mengenai puak atheist tetapi sekarang puak atheist pun telah diberi penghormatan dan dilindungi oleh perlembagaan Amerika. Kerana Amerika merupakan sebuah negara contoh dan harus dijadikan sebagai asas kepada mana-mana negara Malaysia sebagai lambang objective yang hendak dicapai. Iaitu DEMOKRASI.

    Sekian Terima Kasih

  22. C4 says:

    Kalau Saya Azlan Mohd Lazim….

    saya suruh anak saya yg lain pulak ….

    buat kes liwat

  23. bluekang says:

    BABI= Butoh Anwar Bontot I, Biar Anwar Bantai I,

  24. Wong Pin Ter says:

    Hak asasi dan keadilan mengikut intepretasi Pakatan Rakyat ialah apabila sesuatu perkara atau keputusan menyebelahi dan menguntungkan mereka. Jika menyebelahi dan menguntungkan pihak yang mereka tidak senangi maka itu bukan hak asasi dan keadilan namanya. Dengan pemikiran yang sempit dan dangkal ini maka apakah rasionalnya memilih mereka untuk memerintah negara Malaysia?

  25. Mantap says:

    Kes-kes liwat dan rogol tidak perlu ke mahkamah lagi kerana tidak akan ada bukit kalu cam tu…kalu dulu kes raba punggung pun kena masuk lokap …la ni nak raba ke apa ka bole sangat la…

  26. namron says:

    Kasihan Bapak saifol!..mengapa tergamak saifol memperdayakan bapanya hinggakan bapanya yakin saifol dah kehilangan teruna akibat diliwat!!..mengapa saifol tidak bagi tau liwat benar2 berlaku tetapi dengan ‘plastik’…atau secara ‘bluetooth’..kahkahkah!…tapi salah bapanya juga pasal apa tak tanya mengapa 2 hari liwat baru lapor polis!..mungkin sibapa tak tahu anaknya pernah tidak mencuci dubur 2 hari tetapi pergi solat jumaat selamba je!..taukah si bapa bahawa anaknya pernah tertinggal seluar dalam kat rumah girlfriendnya dan hubungan dengan salah seorang tim. pendakwaraya yang kemudian disingkirkan?…banyak lagi yang si bapa tidak tahu atau tidak dicertitakan!…kalau saya jadi bapa sudah pasti saya akan melutut dan merayu pada Najib agar membantu anak yang teraniaya…sudah tentu najib akan membantu kerana saifol berjumpa najib 2 hari selepas di ‘liwat’..tapi najib tidak datang memberi keterangan kat mahkamah sebab ‘jantan’ najib dah disimpan oleh hantu kopek kat rumah!

Leave a Reply

Threesome