Menu Utama

Faekah: Haram Ibrahim Ali Masuk Selangor, Peraturan Mana Pakai Tu?

ASALNYA penulis tak berminat nak mengulas tentang betina kecik, tapi mulut tempayan ni.  Tapi memikirkan di akhir-akhir era pemerintahan  Pakatan haram di Selangor ini, makin banyak bunyi pulak betina ni, terpaksalah penulis mengulas juga.

Sebelum itu nak penulis nak terangkan bahawa penulis bukan peminat Ibrahim Ali, juga bukan peminat Perkasa walaupun pemimpin kesayangan penulis (Tun Mahathir) menjadi penaung pertubuhan tersebut.  Kasih sayang penulis pada Tun Mahathir tidak sedikit tergugat dengan tugasnya di Perkasa.

Tapi penulis lebih berminat dengan ugutan betina pendek ini untuk mengharamkan kaki Ibrahim Ali dari menjejak kaki ke tanah Selangor.

Itu undang-undang mana yang dikutipnya?  Setahu penulis, rakyat Malaysia boleh saja melintas dalam mana-mana daerah dalam Malaysia melainkan dikenakan perintah sekatan oleh Mahkamah, bukan Setiausaha Politik MB macam Faekah.

Kelihatannya, baru sepenggal memerintah Selangor, kepala betina pendek ini sudah lebih besar dari kepala Khalid Gagap pun.

Penulis pernah mendengar, Allahyarham Tan Sri P. Ramlee, mengharamkan kakinya sendiri dari menjejak Perak setelah berkahwin dengan bekas permaisuri negeri tersebut, Norizan.  Beliau hanya kembali semula ke Perak selepas Sultan Perak yang pernah memperisterikan Norizan mangkat.

Tapi itu tindakan yang diambil sendiri oleh P. Ramlee, bukan dilarang oleh siapa, waima oleh Almarhum Sultan sekalipun.

Penulis juga tahu ada orang-orang tertentu yang diharamkan untuk memasuki Sabah dan Sarawak, tapi itu adalah kerana Sabah dan Sarawak wilayah yang mempunyai autonami tersendiri seperti mana diputuskan oleh Suruhanjaya Cobbold sebelum menyertai Malaysia.

Di Semenanjung ini belum pernah penulis dengar mana-mana rakyat dilarang dari melintasi mana-mana negeri pun, apatah lagi diputuskan oleh betina pendek macam Faekah – yang tidak punya authoriti whatsoever untuk bercakap sedemikian.

Dalam masa sama, penting juga nak tahu, apa sebenarnya tekanan yang menyebab kepada kenyataan tidak waras oleh Faekah ini?  Adakah kerana Ibrahim Ali mempertikaikan tindakan Khalid Gagap memegang jawatan portfolio agama, dibanding dengan ramainya exco lain dari Parti Adat & Sukan (PAS) yang boleh diharap memegang jawatan tersebut?

Pada penulislah kan, kecil benar ‘salah’ Ibrahim Ali tu sehingga nak diharamkan menjejak kaki ke Selangor.

Kenyataan Ibrahim Ali itu adalah posisinya sebagai rakyat Malaysia untuk memberi pandangan.  Bukankah Pakatan haram ini kata yang mereka akan memberi seluas-luas peluang kepada rakyat Malaysia untuk memberikan pandangan dan pendapat, tidak seperti sekarang dimana semunya disekat, kata merekalah.

Ini baru Ibrahim Ali komen pasal Khalid memegang portfolio agama pun Faekah nak Ibrahim Ali diharam masuk Selangor?  Kebodohan apakah itu?

Memang kita tahu kenyataan Faekah itu tidak akan jadi kenyataan tapi yang penting sekarang ‘keinginan’nya untuk mengharamkan Ibrahim Ali masuk ke Selangor, terang-terang menunjukkan Pakatan haram dan PKR ini hanya cakap besar pasal kebebasan bersuara.

Seolahnya pemimpin Pakatan haram ini tidak langsung boleh ditegur dan dipertikaikan tindakannya (tapi cakap besar pasal kebebasan bersuara).

Lebih elok kalau Faekah menasihatkan Khalid Gagap cara untuk mengatasi masalah sampah yang makin buruk di Selangor.  Ini belum lagi janji nak kurang cukai pintu 20% dalam manifesto pilihanraya lepas menjadi kenyataan, dah kelam kabut nak menguruskan masalah sampah ni.  Elok-elok Alam Flora uruskan, ditarik balik untuk diagih-agih kepada kroni, akhirnya siapa yang menderita?

Penulis yakin Selangor akan jadi negeri pertama dalam sejarah dimana kerajaan negerinya hilang kuasa kerana masalah sampah.






133 Komen to Faekah: Haram Ibrahim Ali Masuk Selangor, Peraturan Mana Pakai Tu?

  1. Wong Pin Ter says:

    Mengikut interpretasi dan pemahaman pemimpin dan para penyokong Pakatan Rakyat kebebasan bersuara dan keadilan hanyalah untuk para pemimpin dan penyokong mereka sahaja. Sesiapa yang bukan daripada kalangan yang menyokong mereka adalah tidak dibenarkan bersuara dan menyatakan pendapat dan tidak berhak untuk mendapat keadilan. Fahaman yang sebegini ditambahkan lagi dengan sifat mendewa-dewakan pemimpin akan menjurus kepada sistem pemerintahan diktator ala Hitler, Lenin, Stalin dan Mao Se Tung dan yang seangkatan dengannya.

  2. C4 says:

    akhir-akhir era pemerintahan UMNO di malaysia, makin menyerlah apabila banyak bunyi pulak betina-betian seperti rosmah, sharizat dan maznah rais suami kepada perogol amah ………..

    • mie says:

      tapi betina mcm rosmah,shahrizat dan maznah rais bersuami kan jantan sejati,bukan jantan yg suka main dgn pelacur cina atau jantan yg suka sondol belakang yg sejantina dgn nya.

      • C4 says:

        jantan sejati ….hu…hu…. sebab dia rogol amah dia yang sejati tu…..

        • selamber says:

          mcm kak jijah tu..laki dia balun bini azmin pun ok je..laki dia liwat saiful pun ok je kan…hehe..jijah..jijah..

        • zarman says:

          C4,ko dah pastikan duit dlm bank cukup untuk membayar saman fitnah ataupun larangan mahkamah dari sesiapa menuduh/fitnah rais yatim?. Harap sesiapa ambil perhatian kpd tulisan ko untuk tindakan selanjutnya, kwang kwang kwang

        • fabregaz says:

          rogol amah?ada 4 saksi ke?klu takde fitnah tu..

          • pasdaplaknat says:

            dh terang2 dh mereka puak2 Pckatan Laknat ni beramaln dgn fitnah.. Amah tu sndiri sahkan itu semua fitnah.. blogger alat fitnah tu dh kena saman..

            tp nk wt cmne..anjing2 PR degil jg.. jnji dpt DUIT..

        • HeroTamil says:

          Rogol amah?….huahahaha….mamat sharpshooter pun dah kena RM300K….huahahahahahaha

    • pasdaplaknat says:

      silap tu C4..disaat2 akhir sblm Pakatan Rakyat (laknatullah) tersungkur..dan lebur..
      Insya Allah..tanda2 sgt jelas.. jgn kecewa ye C4..better siapkan anti-sedative medicine sblm ko jd GILA nnt ye..

    • parut says:

      Sebab ko pun bnyk bunyi

    • raja kongkiak says:

      Hahahahaha…mana lagik hebat… toron pantat pulacor,gasak bini orang,sumbat lubang taik jantan,gosok ponggong orang,balun jamban siam,tukang urut sundal dari indon,semuaaaaa biggboss PR yang hantam hahahahaahahah….dah tuhhh satu donia boleh tengok tuhhhhh…bini pulak tolong coverline, tapi terkantoi laa pulak. Berani saman surat habaq tapi teloq tarak nak saman orang yang bagi tau surat habaq..hahahah sudah laaaaaaa..kalau kaki lendiaq…lendiaq jugakkk

    • yon76er says:

      ko percaya akn cerita tuuu semua tapi bila siNuar tuu menJUBOR dan meLAYAN CinaDoll DAN tapau Bini kwn sendiri ko tolak mentah2 walau ada bukti…KESIAN AKU TEGOK KO NIE LAH C4.

  3. C4 says:

    porah lah penulis anjing UMNO…kenapa Taib mahmud menghalang pemimpin PKR datang sarawak???? lupa2 pulak

  4. C4 says:

    Khalid Gagap,…. penulis artikel ini mengejek orang gagap…..

    adamyan yg tak gagap …kenapa tak jadi MB Selangor….?????

    dah tak ada idea kelemahan fizikal org dikutuk ….

  5. C4 says:

    …… Lebih elok kalau Faekah menasihatkan Khalid Gagap cara untuk mengatasi masalah sampah yang makin buruk di Selangor. …….

    apakah masa UMNO memerintah dulu selangor berseh dari sampah …????

    • selamber says:

      konon nak jd tikus baiki labu..makin jahanam ade le..

    • bujuk says:

      Masalah sampah d selangor dah selesai. Terima kasih MB dan PBT2 yg. cepat bertindak. Dalam masa 2 minggu sampah dah d kutip seperti biasa.

      • pasdaplaknat says:

        pandai2 je wakil si Gagap ni ckp selesai..
        sistem pungutan pn xsettle smpai skrg..

        cpt2 je nk cover (menjilat)..xhabis2 ckp bohong..

        kroni2 PR nk cpt kaya..sapu projek sampah..sbbtulah cpt2 tamatkan kontrak Alam Flora.. tamak sgguh..

      • bujuk says:

        Ada dengar maslah sampah d s’gor lagi? Rasanya kalau ada tiap2 hari masuk TV dan utusan fitnah kan.

        • pasdaplaknat says:

          Utusan dgn TV3 bukan kaki fitnah lah kalau cmtu..sbb tk masuk berita..

          so fitnah ko pd Utusan dan TV3 tu mmg betul2 fitnah lah..ko yg sahkan..

          keduanya mmg sampah bermasalah di Selangor belum settle..sbb TAMAKnya kroni2 DAP utk sapu projek ni dr alam Flora.. isu ini sudah berkali2 di masukkan dlm media..tp jenis MB pekak..

          xde pe lah sgt..
          ko ni kuat putar belitlah bujuk..sesumpah

      • yon76er says:

        SELESAI….kah..kah…kah…c4 ko dok mana????????kah…kah……dan bila jadi wakil MB SAMPAH tuu??????

    • zumazore. says:

      SEKURANG-KURANGNAY tak lah menimbun sampah kat yepi jalan sampai macam bukit lak… alah kalau nak cari sebab tu cari la yang logik sikit… setakat ceramah memanjang apa yang ruginya… aku ingat ALAM FLORA tu di hentikan khidmatnya jadi makin baik tapi jadi makin taik ada laaa.. so penyokong PR lu tengok sendiri la apa kebolehan pemimpin PR LEH BUAT?.. BAGI CAN SATU PENGGAL JE DAH JADI HARU BIRU…

  6. C4 says:

    anjing kurap macam ibrahim ali tu dah tak laku lagii….. nak bertanding dengan tiket PAS di Pasir Mas dah tak diterima…. nak masuk UMNO balik dah tak laku ….. nak masuk PKR jauh sekali….

    dok melalak macam anjing giler dengan PERKASAM nya …. kesian ibrahim ali …..

  7. C4 says:

    ibrahim ali kena cium tangan rosmah …. kalau boleh jilat bontot dan puki rosmah sekali ….. boleh bertanding atas tiket UMNO…..

  8. C4 says:

    ………Elok-elok Alam Flora uruskan, ditarik balik untuk diagih-agih kepada kroni, akhirnya siapa yang menderita?…..

    masa UMNO /BN (Babi Nasional) memerintah selangor …… semua janji tertunai ke???? semua sampah dipungut habis ke???? masa UMNo memerintah tak ada kroni ke ????

    porah …. cakap dengan org kampong boleh lah mereka percaya ….

    • selamber says:

      dah menggila c4 ye..hehe..suke tgok ko mcmni..konon2 provok la tu..PEHHHH..!!

      • raplahjingaa says:

        c4 dah hangin satu badan !! hehe

        • zumazore. says:

          CAKAP MACAM ORANG BANDAR SANGAT C4 NI..SIAP HINA ORANG KAMPUNG LAGI.. sekarang sapa yang bodo yang kat bandar yang bergelumang ngan sampah ke yang kat kampung yang aman dan tenang???? c4 the bengong’s PR…

      • StinGray says:

        mcm koboi mabuk brandy..hang overdose ke C4..???

        • pasdaplaknat says:

          die punye mabok meroyan meyondol2 habis C4 laknat ni.. merugikan ke PR upah org sakit mental mcm ni..

          aku rasa C4 ni mak nyah..sbb die kuat meracau2..pastu mencarut2 yg pelik2..

    • konceng says:

      C4…dah bkali2 gua nasihatkan lu pergi brehat,gua sorkan lu tempat brehat..
      dlm negara dpulau jerjak…
      luar negara dpulau comondo…
      anacam oktak!

    • fabregaz says:

      dia hina org kampung pasal dia haiwan kampung

      • zumazore. says:

        dia hina orang kampung sebab dia tu menyesal jadi orang bandar … kenapa tak jadi orang FELDA!!!
        yang bangga jadi orang bandar hanya dia ni je yang … bandar sangat la sampai PEMIMPIN BODO N BENGONG PUN DIA KATA PANDAI!!!!

  9. NKbangi says:

    Jelas dan terang bahawa para pengikut “PKR-DAP-PAS” SEPERTI C4,di dalam ruangan “KOMEN” di atas, terkenal dengan kebiadapan bertutur.

    Tiada adab dan tiada kesopanan.

    Tiada salahnya mengemukakan pandangan masing-masing, tetapi wajar penuh adab dan hikmah (assuming C4 itu se orang Muslim).

    Lihat sahaja cara Harakah (yang “mewakili” Parti “Islam”) mencela di dalam 50% kandungan medianya; sedikit sangat isu yang betul-betul membina jatidiri, ummah mahupun menguatkan persaudaraan sesama agama. Dari dulu sehingga lah sekarang.

    Apakah silapnya pendidikan beliau (C4) oleh ibu-bapa beliau dan guru beliau dulu?

    Sama-sama kita fikir…

    • bujuk says:

      penyokong UMNO yg. biadap taknak list sekali ke?
      Adillah bila bagi pandangan….

      • selamber says:

        mcmtu baru la adil..kalau korang yg mulut celupar asik kita je kene jg sopan santun ye..sendiri mau ingt la bro..jgn jd bacul

    • pasdaplaknat says:

      C4 tu dia tktahu langsung adab..
      kalau hujah tegang dgn isi hujah oklah jg wpun jilat si Nuar reput busuk tu..

      tp kalau asyik mencarut bertalu2.. kalah org kafir..

      ada pulak sekor org Munafiq dlm ni..pura2 tunjuk ‘alim kucing’, pura2 mcm Islam..tp sama tumpang cela, kutuk, fitnah org lain…
      bila org UMNO kasar sikit..cpt2 dia amik ‘jubah’ maunfiq nya..berlakon jd alim lah..

      tp bila puak dia mencarut..maki..kutuk..fitnah..dia pn buat bodo je..siap tmpang sekaki dgn C4…

      elok sgtlah tu..iblis dgn munafiq..sama2 dilaknat Tuhan

    • yon76er says:

      Dapat Guru mcm Pok Nik & SiNuar , inilah hasilnya ie. c4,c1, bujuk dan siMoooooo@lembu..sebagai Anak Murid terbaik mereka..

  10. paklang says:

    Kesimpulan dari semua komen ni .. aku dapati c4 ni gila … tapi tak kisah lah kita layan je lah .. kalau tak layan aku takut dia turun minyak …. layan je lah

  11. bluekang says:

    Dia gila campur babi…jadi gila babi…

  12. neutron says:

    Brahim dari parti PERKOSA dan cacai Ameno bodoh bodoh belaka nak pertikaikan perlantikan MB… Sultan Selangor ok jee… hanya yang bodoh je nak pertikai perkenan Sultan… menjunjung Sultan kunun…

  13. tengkudin says:

    sepatutnya suhaimi raja PASir tu pun kene halau dari Selangor sebab menghina DYMM Sultan Selangor…

    tok him..kasi bantai je minah blurr tu..hehehe

  14. kassim selamat says:

    aku suka kenyataan ko “hanya yang bodoh je nak pertikai perkenan Sultan… menjunjung Sultan kunun…”

    Siapa yg guling2 ataih jalan bantah kptsan Sultan Perak haaaa?

    Dah le bodoh jdi barua Dapig plak,..tuiii

    • fabregaz says:

      tak ada siapa yg pertikai sultan selangor..yg org dok cerita baginda sendiri merasakan tiada calon pas yg layak sbb tu perkenan..

  15. amir says:

    c4,ko tuduh najib bunuh atlantuyakan?ade buktike?pasal isu rais yatim tu ade buktiker?ade video ker?kate najib ngn rosmah macam?ade buktiker?ko dapat semua sumber tu dari mane?dari harakah yang asyik mengutuk dan memaki hamun orang jer?tu ker?dan aku tgk ko ni suke mencarut,maki hamun dan menceritakan keaiban orangkan?jage2 c4.jangan ape yg ko sebut tu balik pada ko balik.allah tu maha adil.lagi satu c4,sebelum dapat satu kabar angin tu sisat betul2 dulu.jangan main redah jer.takut jadi fitnah pulak.ko tak takut ker dosa fitnah?aku nak lepasni kalau ko ckap bg ngan bukti yang betul.baru cakap.jangan nak maki hamun jer.

    • fabregaz says:

      mamat ni dia bukan kira..janji berita negatif puak dia dia kata fitnah berita negatif belah sini semua dia percaya..

    • bujuk says:

      Bukan Najib bunuh….
      Tapi kita pertikaikan bagaimana C4 yg. dibawah jagaan Kem.Pertahanan terlepas kepada Unit Khas yg. jaga TPM. Dimana C4 disahkan digunakan oleh pembunuh (anggota unit khas)untuk menghapuskan Altantunya.
      Boleh ulas camana C4 jatuh ke tangan Unit Khas?

      • pasdaplaknat says:

        Nuar brahi yg suruh..tp dia guna nama Najib..
        biasalah teori konspirasi..apply balik lah..
        xpyh buat2 heran lah… benda dlm pengursan manusia..mesti boleh lepas.. tabung Memali pun bocor sampais krg xdpt dikesan..heran sgt tu..masing2 xnk mengaku…

      • bujuk says:

        C4 tolong cerita kat sini camana unit khas tangkap ko dan letupkan Altantunya?

      • yon76er says:

        bujuk ko ingat c4 tuu hanya KEMENTAH saja yg ada ker??? Dadah bekilo cuba diseludup, mercun berkontena kena rampas, petrol tiap2 ari telepas keseberang dan rokok jangan ckp laa.. . inikan benda c4 tuu , klu nak seludup bawa dlm seluar dalam pon blh. Tup..tup nak kaitkan semua tu pada k’jaan dan DS Najib…
        LOW class puya tuduhan tampa bukti…

  16. amir says:

    lagi satu minah faekah ni,ape hukum ko pakai sampai ko nak haramkan ibrahim ali masuk selangor?tu negeri family ko ker?ade undang2 islam ade menghalalkan cara ko ker faekah?

    • bujuk says:

      IA(ibrahim ali) telah pertikai perkenan atau titah Sultan, Jadi MB boleh nasihatkan supaya penderhaka diharamkan menjejaki negeri selangor. Nampaknya IA dah diam sekarang…. takut la tu.

    • pasdaplaknat says:

      Ibrahim Ali tidak langsung pertikai perintah Sultan, pencacai2 Nuar je yg rekabentuk siri fitnah baru supaya dpt tutup isu bodohkan PAS..

      PAS dibodohkan dgn menarik balik potfolio kerja core bussiness PAS..dn diberikan kerja yg PAS amat jijik dan HARAMkan..

      Tp utk tutup bau najis membusuk.. Tuanku Sultan di jdkan objek utk mengiakan kerja jehat mereka..

      Ibrahim Ali pertikai MB gagap sekular tu..harap maklum..

      • bujuk says:

        Ko maksudkan Tuanku BODOH dan BOLEH D PERGUNAKAN sesuka hati ke?

        • pasdaplaknat says:

          masya Allah..bujuk kutuk Tuanku Sultan pulak..
          sampai hati lah ko hina Sultan, apa salah Tuanku pd anjing2 PR..Tuanku tk bantah apa2 sbb Tuanku tahu Puckatan Haram akan gugurkan org2 baik..

          • pasdaplaknat says:

            bujuk..KEPALA Usrah ko bg assigment stail baru ke utk perang saraf?
            guna kaedah lembut utk nick ‘bujuk’..

            guna kaedah kasar utk nick lain?

            slow n lemah lembut..slow2 cucuk jarum hasutan ye..

          • bujuk says:

            baca semula tulisan sendiri..
            …laknat “Tuanku Sultan di jdkan objek utk mengiakan kerja jehat mereka.. ”
            ko kata sultan jadi Objek..? apa maknanya kalau bukan seperti aku tulis tu?
            Ko ni sasau ke?

          • pasdaplaknat says:

            ko tu yg sewel..bujuk moslimat PAS..
            aku ckp puak Pakatan yg jdkan Tuanku Sultan tu objek utk mengiakan kerja jahat.

            TAPI yang laknatnya ko tu bujuk.. ko pegi tambah ini :

            Ko maksudkan Tuanku BODOH dan BOLEH D PERGUNAKAN sesuka hati ke?

            ko yg ckp bujuk..ko HINA Sultan dgn perkataan tu!

          • bujuk says:

            Sendiri tulis pun tak ngaku lagi, lagi mau belit pusing keliling PWTC… hehe. Takpalah…

    • zumazore. says:

      PAS yang ajar!

  17. carlosmontoya says:

    Halo Ibraheem & syed hasan!
    Last year Sarawak banned some opposition/activists from entering the state…
    dah lupa kah????
    or maybe your brain is too small….cannot remember things??

    • fabregaz says:

      of cos remember..its your brain too small or empty to understand the situation between selangor and sarawak

      • pasdaplaknat says:

        Sarawakian learn from lesson..what has done in Selangor..
        dont let them (opposition dogs-hounds) start ‘disperse’ their shits..cut them before the GAY dan PARIA start doing BAD there..

        that the point carlos PRNGOK..

  18. carlosmontoya says:

    If Ambiga can be banned from entering sarawak for not causing any trouble why cant the ib katak be banned from selangor when he is causing so much trouble? causing hatred between muslims and christians and the malays and non malays.

    • selamber says:

      ooo..toya ko org kapir rupanya ye..ko bukan org MElayu ye..kalau ko rasa nak hidup bebas tanpa ada sebarang sekatan atau tertakluk kpd undang2 & perlembagaan negara..silakan keluar dri bumi Tanah Melayu ini..ko bwk la ambigay sekali..kitorang tak kisah pun..kitorang tak marah..keluar la..silakan la ye

      • pasdaplaknat says:

        ni saki baki penjilat Nuar + Paria bAmbiga tu… menyalak pun xkuat dh.. hahah kesian2..
        Nuar dh get ready nk ke Sg Buloh Inn lepas PRU13 nnt..

        jgn la Hakim wt silap tangkap kepala dajjal ni sblm PRU13.. tangkap dia selepas kita ‘bertempur’ dgnnya PRU13 nnt.. biat 7 keturnan Pucktan nyesal xsudah..
        Insya Allah..PR pecah berderai…

    • HeroTamil says:

      hikhikhikhikhikhikhik….
      Sabah and Sarawak state government banned Ambiga, cause THEY have the AUTHORITY TO THAT.

      as simple as that.

  19. carlosmontoya says:

    and this malaysia boleh is also not their “mak, bapak punya tempat”……..

  20. carlosmontoya says:

    We are living in Bolehland. So logic does not apply here. Frankly I hate this guy so much that I say just ban this racist and leave us in peace. He should by now be in jail for inciting racism but somehow thanks to BN, he is dangerously roaming and spewing racist speech everywhere. You too MI. Stop airing this air heads!

  21. YA DIMANA KITA BISA MENEMUI ,ORANG YANG DIKATAKAN ,ALIM ULAMA PEWARIS NABI INI ,YA INI SEMUA RAHASIA ALLAH SUBHANAHUATAALA ,JADI KALAU BEGITU ,TENTU KENA MINTA DENGAN ALLAH SUBHANAHUATAALA ,YA MINTA JUMPA ORANG SEPERTI INI AMA ALLAH TAALA ,PESAN DARI GURU SAYA SEMASA SAYA BERADA DI DURI RIAU ,CARILAH AHLINYA DIMANA KITA BERADA DI SITU ADA AHLINYA ,YANG PENTING JANGAN PUTUS ASA ,USAHa WAJIB DI TERUSKAN

  22. pasdaplaknat says:

    Peraturan krjn bangsa PR wpun pelik, semua org kena cakap ‘bagus’..barulah dikatakan setia pd ‘pejuangan’.. jika tidak terimalah nasib anda spt Dato Hasan Ali..wpun partinya sudah hukum pecatnya, partinya juga tetap DIHUKUM.. jgn main dgn bng NUAR.. dendam kesumatnya keras..

    Kebebasan bersuara bg bangsa Pakatan Rakyat hanya kebebasan mereka memfitnah dan mengutuk UMNO/BN. Tapi UMNO/BN xboleh kutuk dan bongkar keburukan mereka..bng Nuar ckp itu KONSPIRASI.. melalui ALAT PERKAKAS UMNO..

    Bangsa yg memperkudakan org Melayu-Cina DAP akan mengatakan Malaysia ini bebas jika DAP berkuasa, PKR jd pembantu dan PAS jd pencacai utk tarik Melayu…sistem ini barulah ‘adil’ dan ‘bebas’..

    Malaysia ini akan dipuji bebas jika bangsa Cina yg sudah sekian lama menguasai kekayaan dan ekonomi negara, diberikan semua sekali pd mereka, jangan beri langsung pd Melayu..hapuskan semua hak2 Mleayu biar org Melayu miskin se miskin2nya.. xseimbang komposisi kekayaan pn xpa..janji Cina diberikan semuanya..

  23. Anak Lenggong says:

    C4 dok meroyan sebab dia dok nanti nuar brahi kat depan rumah disegambut nak kasi bontot kat nuar..pada C4..kalau nuar dapat tibai bontot dia dapat laa hasil sepanjang hidup..tapi malangnya nuar tak brahi dengan bontot C4 yang berkarat sebab tu laa dia dok meroyan.

    berbalik pada si Faekah ..dia ni kan anak dara tua….darah udah terlebih dan naik kekepala ..tu yang dia meroyan tu..sampaikan nak tunjuk kuasa yang dia tak pernah ada.

  24. Jack says:

    Admin. tolong jangan delete komen c4 mengenai Rais Yatim. Kita nak email kat Datuk Rais dan pihak2 yang berkenaan untuk di ambil tindakan lanjut…..

    • pasdaplaknat says:

      bagus2 sy setuju..biar ajar sekit anjing pondan sekor ni.. meroyan melebih2.. mcm xdk Tuhan, mcmlah nyawa hidup dia tu Nuar yg bg..
      bodoh C4..mau hntar ke Palaestin, biar Israel ‘belai’ dia dgn peluru!

      • pasdaplaknat says:

        siapa yg beru masuk ke sini akan terkejut dgn watak C4.. kehebatannya mencarut dn jg mengaitkan segala2 bnda buruk dgn Najib dn Rosmah..

        bg nya mcm tiada sempadan langsung halal haram… ini watak2 yg diasuh olh Rejim NUar, jd spt spesis mcm Adam Adli jg.. suka menggila xtentu pasal..

  25. amir says:

    bujuk,ape2pun aku mintak kat ko nasihatkan member ko c4 yang asyik mencarut dan memaki hamun tak tentu arah tu.kite asyik bercakap pasal orang lain,kemudian mengutuk,pastu mengeji orang sampai kite terlupa yang die juga manusia biasa dan kita juga manusia yang tak terlepas dari kesilapan.kite same2 doakan atas kebaikan sesama manusia.aku rase ko pun setujukan bujuk ape yang aku kate tul tak?bujuk,ko rase pemimpim pr semua ni maksum ker?ko rase pemimpin pr semua terlepas dr segala dosa ke?jawab bujuk jangan tak jawab.

    • bujuk says:

      Selagi nama manusia dan bukan Nabi kita semua terdedah dengan dosa. Orang alim banyak protection dia sebab ilmu dia, Ahli ibadah Allah selalu disamping dia, org. biasa kawan2 lah yg. ingatkan dia. Jadi sebagai kawan/ saudara islam aku nasihatkan diri aku sendiri dan saudara semua terutama penulis forum supaya mengelakkan fitnah dan mengumpat.
      Boleh camtu amir?
      Jadi apakata kita cerita pasal kebaikan je… macam aku post cerita MB kedah tu..

      • pasdaplaknat says:

        bujuk..sbbtu aku panggil ko MUNAFIQ..ko ni ahli neraka kalau tk taubat!

        ko ckp lagak ‘alim’-ELAKKAN FITNAH dn UMPAT?

        ko ni bongoklah bujuk.. ko cpt sgt lupa.. sial lah lu bujuk..lu kalau nk mabok tp tk kait dgn Allah, dgn NABi, dgn Al-Quran, aku tk sakit hati sgt..tp ko ni laknatullah!

        ko cucuk jarum syaitan ckup licik.. ko suruh post citer kebaikan utk PAS-PR je.. tp utk UMNO ko halalkan dan paksa org lain akui fitnah dan keburukan? cmne ni?

        bujuk sesumpah post kt atas..

        FITNAH-
        Altantunya adalah kisah benar lagi nyata tentang seorang manusia yg. mengupah polis khas untuk menghapuskan seorang wanita luar yg. mempunyai hubungan dengannya menggunakan bahan letupan tentera. Berita ini tersebar d seluruh dunia tentang kehebatan unit khas menghapuskan bukti.

        FITNAH-
        Bab badwi jaga babi… ini satu sinis kepada PM yg. menjaga kepentingan penternak babi melebihi rakyatnya.
        9:49 AM on January 20, 2012

        “C4 tolong cerita kat sini camana unit khas tangkap ko dan letupkan Altantunya?”

        bujuk says:
        FITNAH-
        Mungkin Tok Jib je yg. reti… hehe.
        2:15 AM on January 26, 2012

        bujuk says:
        FITNAH-
        Ada dengar maslah sampah d s’gor lagi? Rasanya kalau ada tiap2 hari masuk TV dan utusan fitnah kan.
        9:32 PM on January 25, 2012

        FITNAH-BOHONG
        Ustaz UMNO ada? Masuk kampung minta sambut dengan kompang dan nasi minyak, lepas tu janji jambatan baru, jalan baru, sekolah baru, masjib baru…. kemudian hilang tunggu lagi 5 tahun, janji lagi. Hulur lagi, ada sampai rm1000. ni bekas menteri UMNO yg. cakap, aku tolong sampaikan.

        9:49 AM on January 20, 2012

        bujuk says:

        CELAKAlah perkataan kamu wahai stingray. mengatakan sesuatu yg. kamu tidak faham tentangnya… dan memang kamu celaka.
        8:42 PM on January 19, 2012

        org mcmni ke yg nk ajar org lain jd baik?

        bujuk?

        mcmlah aku tktau ko tu ade byk nick utk saperatekan karektor..

        kt sini xramai mana balaci PR..mgkin 2 ekor je..

        • bujuk says:

          Aku reply amir yg. minta aku nasihatkan C4… ko apahal?
          Atau ko cemburu/dengki sebab amir tak mintak ko(Imam UMNO) untuk nasihatkan C4 dan forumer d sini?
          Ada aku kata aku paling baik, paling alim, paling pandai…? Takda kan. Aku siap tulis nasihat utk. diri aku kemudian baru orang lain… aku tak faham masalah ko, tapi aku taknak cari masalah. Aku dah banyak kali juga minta ko tak payah baca dan reply aku.. kan.
          Lagi satu apa yg. aku tulis biasanya ada perkataan mungkin, siasat, agaknya dan seumpamanya. Ini ruang politik bukan ceramah agama yg. 99% baik. Tapi aku cuba sedaya upaya yg. terbaik… bergantung juga provokasi korang.

          • pasdaplaknat says:

            bujuk moslimat PAS ni..’berebut’ AMIR pulak dahh..aduhh aku peninglah dgn makhluk dua alam ni…

            ko spin ke situ pulak dah bujuk..xterpikir pulak ko ade prasaan cemburu kt laki2?

            jijik weeii..ko ni ape ha? GAY ke?

            Aku tgk ko putar belit, kutuk org lain, lepas tu slow n steady ko pusing2..then ko hamparkan watak ‘alim kucing’ lepas tu ko puji2 lah parti anutan sesat ko tu sbg nak hasut org lain..ceh..uwekk.. game bosan!

            kalau ko tu otak betul dgn Islam, ko kena stop dulu sokong org2 sesat dan munafiq cm PR.. tmbh2lah Nuar tu.

            lps tu ko kena tunjuk sifat ikhlas dan benar pd perkara yg benar.. baru lyk ko nk ajak org jd betul..

            ini sndiri tempang..tp lagak ‘alim kucing’.. lepas tu hasut org lain ikut.

          • bujuk says:

            Aku tau ko dendam dengan PAS, apasal aku pulak jadi mangsa. Manusia kalau buat sesuatu bukan kerana Allah macam tu la… bila tak dapat apa yg. d hajati mereka akan dendam, putus asa, maki hamun dan -ve. Tapi kalau mereka Iklas krn.Allah apa pun ujian baik atau buruk mereka akan syukur dan muhasabah. Dalam UMNO pun ada yg. Iklas, tak kejar kebendaan, pangkat dan harta iaitu pakcik-makcik d kampung. Mereka mengundi dacing walaupun tak dapat kain pelikat, gula dan beras. Mereka tak marah dan mogok walaupun kawan2 yg. lain dapat, mereka tidak.

  26. amir says:

    Betul bujuk.Tapi ko jangan lupe gak pasal kisah seorang abid yg beribadah 1000 tahun tapi disebabkan seorang perempuan serta tunduk dengan pujuk rayu syaitan akhirnya masuk ke nerakan jugak.Serta kisah seorang pelacur yang die beri minum pada seekor anjing akhirnya masuk ke syurga.Pengajarannya bujuk,kite jangan rase confident dengan segala amalan yang kite ade cukup untuk masuk ke syurga Allah yang mulia.kadang2 orang yang kite keji dan umpat tu yang akhirnye masuk ke syurga.kite tak tau tulx bujuk bile kite akan mati?macammane keadaan kite sewaktu mati nanti tulx?ko rase salah tak ape yang aku cakap?sebab tu aku marah sangat ngn member ko c4 tu asyik mencarut,memaki hamun,memfitnah sane sini, sedangkan islam suruh kite siasat dulu sebelum bercakap,tapi aku tgk c4 tu bercakap dulu dah lepas semua baru nak siasat.camtu ker cara die bujuk?sekian thanx kalau ko dgr nasihat aku yang tak seberape ni bujuk.

  27. amir says:

    Tapi bujuk,ko jangan lupe gak sedangkan seorang ahli ibadah yang sudah beribadah selama 1000 tahun pun akhirnya masuk ke neraka jugak disebabkan seorang perempuan serta termakan pujuk rayu syaitan.Dan kisah seorang pelacur yang akhir hayatnya masuk ke syurga kerana memberi seekor anjing minum.Kite jangan pikir amalan kite dah cukup dan cukup untuk masuk ke syurga ALLAH yang mulia.ALLAH tu maha adilkan bujuk?sedangkan kite mati bile pun tak tau bagaimana penghujung hayat kite pun tak tau samaada kite mati dalam iman atau kufur pada ALLAH.Aku rase pemimpin pr pun ade yang membuat kesilapan.jadi same2lah bermuhasabah diri.

    • bujuk says:

      Itu kerja Allah….
      Tugas kita berusaha melaksanakan sebaik mungkin segala perintahnya dan meninggalkan segala larangannya.
      Cth. Anak2 kita d sekolah, biasanya yg. rajin yg. baik dan bijak dapat 5A. Jarang2 berlaku yg. malas, degil dan bodoh dapat 5A. tapi tak mustahil berlaku….
      Malah ada juga yg. hebat langsung takda A sebab Allah bagi dia demam, itu ujian samada dia redha atau dia salahkan Allah bila dia demam waktu periksa. Jadi ujian Allah itu berbagai bentuk, ada ujian sebab susah dan ada ujian kesenagan. Hanya hamba Allah yg. berjaya semua ujian yg. akan berjaya… Wallahhualam…

      • pasdaplaknat says:

        bujuk iblis ni belagak mcm alim..
        nk tiru stail PORK NIK.. gaya ayat..
        lepas kutuk maki org lepas tu amik jubah jd alim balik..
        cehh..

        sama mcm Nuar jgk..lepas melempiaskan nafsu haramnya, mandi2 lepas tu pegi sembahyang Terawih..menurut Dato Eskay..

        dahsyat tu org yg beramal tp blh jd jahat..maknanya amalanya Allah TOLAK dan jd FITNAH buatnya…

      • pasdaplaknat says:

        bujuk..ko tokshler nk berlakon ‘alim’ tp ko penipu..
        ko nk cucuk jarum iblis supaya sokong PAS-PR laknatullah tu yg dh sesat teruk tu…dgn pura2 tunjuk baik..

        kalau betul ko beriman dan ikhlas dgn perkataan ITU KERJA ALLAH.. cerita bab redho dan takdir.. tp kenapa ko masih kekal dgn menjilat org2 yg sesat?

        mengapa ko masih puja ideologi PAS, yg terang2 menolak Allah sbg Tuhan, yg meletakkan kuasa politik itu mengatasi Allah?

        mengapa tidak redho dgn segala ketentuan2 Allah, semuanya di tuduh kerjA UMNO? Najib? siapa kah yg takdirkan semua ini? Qudrah siapa?

        kalau ko tu otak betul dgn ape yg ko ckp di atas..awal2 lagi ko dh kena pisahkan diri dulu dr PAS dan PR..

        lepastu bersihkan hati, betulkan I’tiqad dan Ijtihad, ckp yg benar barulah layak bersembang mcm di atas..

        ini dlm satu page..kejap jd BIAWAK..kejap jadi SESUMPAH..kejap pakai jubah org alim.. menipu makhluk bolehlah bujuk..tp disisi Allah permainan kotor ko akan dibalas jua selagi ko tkbertaubat NASUHA..

  28. As.Ismail says:

    Pengalaman dipanggil dlm satu mesyuarat MTES … Nampak ketidak profesionalisme si Perempuan tu. Siap toleh kebelakang buat mata jeling2 mcm budak2 yg tak nak berkawan sbb tak suka apa yang diusulkan oleh kami untuk memajukan satu projek terbengkalai. Sebagai ahli dlm mesyuarat tu sepatutnya Si perempuan ni menyuarakan apa yg sepatutnya dibuat. Bukan tunjuk sikap kebudak-budakan. I wonder why Tan Sri Khalid pilih dia???

Leave a Reply

Threesome