Menu Utama

Bila Malaysia Ada Polisi Melindungi Keselamatan Israel?

DALAM usaha mengurangkan ketegangan yang timbul akibat komitmennya untuk melindungi keselamatan Israel jika berjaya menjadi Perdana Menteri kelak, Anwar dilaporkan sebagai berkata, kenyataannya itu adalah selari dengan polis negara dan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu memang ya tapi Malaysia?

Anwar kata kenyataannya untuk melindungi keselamatan Israel itu adalah selari dengan resolusi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Inisiatif Keamanan Arab berteraskan “Penyelesaian Dua Negara” yang disokong Malaysia.

Penulis lihat Anwar semakin  hilang ‘seni’ memutar belit sebab apa pun polisi mengenai kewujudan negara Israel dan Palestin yang disokong Malaysia seperti di dakwanya, itu tidak sama sekali bermaksud ‘melindungi keselamatan Israel’ seperti yang disebutkan Anwar dalam temubualnya dengan The Wall Street Jurnal’ pada Khamis.

Negara Malaysia tidak mungkin akan melindungi Israel, apatah lagi mempunyai polisi seperti itu dalam dasar antarabangsanya.  Malaysia adalah penyokong kuat penubuhan negara Islam Palestin dan berulang kali menyokong rakyat Palestin dalam menghadapi pencabulan antarabangsa oleh tentera Zionis.

Ya, tentera Zionis yang Anwar nak melindungkan keselamatannya itulah.

Jadi penulis harap, toksahlah terpedaya dengan kenyataan Anwar.  Penulis nak jelaskan sekali lagi, apa pun persetujuan Malaysia di peringkat antarabangsa mengenai Israel dalam hal penyelesaian isu Palestin, tidak ada satu pun yang bermaksud bahawa negara ini akan melindungi keselamatan Israel seperti yang disebutkan Anwar.

Dan jangan lupa, ini bukan kenyataan kali pertama, Dr. Chandra Muzaffar (bekas Timbalan Presiden PKR) dalam siaran Buletin Utama semalam mendakwa Anwar pernah keluar kenyataan sama di Australia pada 2006.

Oh ya, tidak lupa disebutkan, Anwar ada ‘memberi amaran’ kepada sesiapa supaya jangan memutar belitkan kenyataannya itu (siapa yang putar belit?) atau menghadapi saman dari pasukan peguamnya.

Dalam hal ‘tafsiran’ ni cepat saja Anwar nak menyaman, sebab dia tau boleh diputar belitkan.  Walhal pada Sabtu, ada kenyataan ‘jelas’ dari Trio Datuk T akan penyebaran video seks kedua yang melibatkan Anwar.

Kenapa yang itu sibuk taknak saman?






104 Komen to Bila Malaysia Ada Polisi Melindungi Keselamatan Israel?

  1. Anti Ungrateful Immigrants says:

    http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203363504577184631682335306.html

    Baca news tu kat official Wall Street Journal website. Aku rasa UMNO berpakat ngan WSJ wat fitnah kat Anwar pemimpin anugerah tuhan ni. Mana boleh bakal imam Mahdi ni sokong Israel. Dah la pemimpin paling suci.

    • selamber says:

      agaknya la ye..tak patut betul UMNO ni..kesian imam mahdi nak menegakkan hak asasi manusia pun kene fitnah dgn UMNO..tak pe yg penting kote tegak ye..hehe

      • neutron says:

        KAh..kah… balaci Ameno cepat jump to konklusion…. Baca itu yang digaris saja tapi tarak mau paham keseluruhan … Ini la cacai Melayu Ameno…bangsa yang suka petik separuh separuh… yang penting untung… Hukum agama pun ambik separuh juga…

        • selamber says:

          Ini kenyataan sorg pemimpin korang..kata2 sorang pemimpin secara langsung dianggap fakta…bercakap di media antarabangsa pulak tu..ko ni pun pendek akal ye neutron

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Aku rasa ko yang bengap. Baca semua la news tu dan fahamkan. Kalau tak reti english, bukak kamus k

        • Cfu says:

          Anwar tak payah sibuk jaga Israel. Jaga kote lagi baik.

        • jebat says:

          Kenyataan Anwar mengenai Israel mengejutkan – Duta Palestin

          30/01/2012 5:52pm

          KUALA LUMPUR 30 Jan. – Duta Palestin ke Malaysia, Abdelaziz Abughoush menyifatkan sebagai “pelik dan ganjil” kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam temubual dengan Wall Street Journal bahawa beliau menyokong penuh usaha melindungi keselamatan Israel.

          “Kami terkejut dan terperanjat dengan kenyataan pelik itu bahawa beliau menyokong keselamatan Israel,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

          Abughoush berkata, oleh kerana Palestin menjadi isu utama bagi semua umat Islam, dan Malaysia pula menjadi pendokong utama sokongan terhadap perjuangan rakyat Palestin, maka adalah pelik dan ganjil apabila seorang pemimpin beragama Islam dari negara ini membuat kenyataan demikian.

          “Kami tak tahu siapa sebenarnya yang memerlukan perlindungan keselamatan kerana hakikatnya Israel memiliki lebih 200 jenis senjata nuklear serta angkatan tentera yang dilengkapi senjata canggih.

          “Kami tidak pasti adakah jaminan keselamatan perlu diberi kepada penakluk atau rakyat Palestin yang ditakluki, yang ditindas saban hari serta berdepan dengan tindakan yang bercanggah dengan undang-undang dan perbuatan tidak berperikemanusiaan oleh kumpulan penakluk, yang mencabuli undang-undang kemanusiaan dan antarabangsa serta tidak menghiraukan usaha masyarakat antarabangsa untuk mewujudkan keamanan dan kestabilan di Timur Tengah,” katanya. — BERNAMA

        • tuduhxda bukti says:

          Ko ni dh terang2 ANWAR bela ISRAEL ko masih anggap dia orang yg paling baik sangat kat dunia,said binik dia…..kalo dia baik,dia mesti cakap tntang keselamatan negara PALESTIN bukan negara ISRAEL……kalo UMNO wat salah,seluruh dunia nk bagi tau,kalo pembangkang wat salah semua senyap

  2. Mooohyideen says:

    Tak payah la buat pusing2 cerita. Yg pasti umno dah bayar APCO RM76 juta, dan kita tak tahu apa rahsia negara yg dah terdedah..

    • selamber says:

      BODOHnya ko ni moo..KITA GUNAKAN diorang kita gunakan kepakaran yg diorg ada ko faham tak..KITA GUNAKAN diorang utk kebaikan negara..bukan mcm penjubor tu..nuar tu jd EJEN & menyokong serta mengiktiraf ISREAL..ko reti ke tidak bezanya..jgn jd urban yg bodoh siapa yg menjd ancaman kpd negara skrg ni?

      • Sesumpah says:

        Aku setuju ngan ko selamber. Kalau kita nak guna produk yahudi takde salah apa pun. Sebagai contoh, cip CPU Intel yang dicipta oleh yahudi. Cip Intel telah digunakan secara meluas dalam semua komputer di seluruh dunia. Siapakah orang Islam yang mampu mencipta cip sehebat Intel ? Setakat ini belum ada lagi kan. Memandangkan belum ada lagi orang Islam yang berkeupayaan mencipta produk tersebut, kita sebagai orang Islam terpaksa menggunakan produk tersebut walaupun ia dibuat oleh yahudi. Aku belum senaraikan lagi produk-produk lain buatan yahudi yang orang Islam masih belum mampu membuatnya. Insya Allah, suatu masa akan datang 100% produk yahudi boleh dibuat oleh orang Islam.

        Sekurang-kurangnya Malaysia tidak pernah menjamin perlindungan untuk keselamatan Israel. Mungkin silapnya Anwar ialah kerana terlalu nak menjaga hati semua orang. Dengan media Barat, beliau memberi kenyataan yang Pro-Barat, tapi apabila balik ke Malaysia beliau akan tukar kenyataan. Dengan Orang PAS, beliau akan secara bersungguh-sungguh sanggup mempertahankan kesucian Islam dan Orang Melayu. Apabila berhadapan dengan kaum Cina dan India pulak, beliau berubah nada kepada menyokong hak-hak kaum minoriti berkenaan. Oleh itu, saya rasa beliau memang pemimpin yang hebat kerana mampu menjaga hati semua pihak dalam satu masa.

      • bujuk says:

        selambe boleh sebut apa kebaikan dan kepakaran YAHUDI selain dari membelit dan menipu untuk kepentingan bangsa dan negara mereka?
        Ya… mereka bijak dan hebat, tapi bukan untuk kita. Allah dah sumpah bangsa ni adalah bangsa yg. tak boleh di percayai…. tapi bijaknya pemimpin UMNO ambik mereka jadi tuan PENASIHAT.
        Kita boleh berkawan tapi bukan bersahabat…. maknanya tak boleh percaya pada bangsa laknat ni.

        • selamber says:

          antaranya mcm yg sesumpah sebut diatas..

          • bujuk says:

            Tunggulah masa akan tiba semua YAHUDI akan dibunuh sehingga tiada tempat untuk mereka berlindung bilamana semua benda bercakap kecuali 1 pokok.

          • selamber says:

            itu yg dah nyata..tp ape ke halnye dgn mamat penjubor tu nak buat..sbb nak raih sokongan antarabangsa ke?..atau mintak simpati puak yahudi..

          • bujuk says:

            Anwar bijak berkata2 dan meraih sokongan tak kira siapa. sebab tu PAS dan DAP boleh bersama dalam PR walaupun dulu KuLI pernah satukan PAS dan DAP tapi tak seberjaya Anwar.
            Anwar mampu mempertemukan Ulamak dunia dengan pimpinan Yahudi. Ni bukan aku kata, tapi ulamak2 besar kata kerana karisma yg. ada pada Anwar yg. mampu mencari jalan persamaan yg. semua orang perlu.
            Aku secara peribadi tak sokong mana2 pimpinan m’sia bekerjasama dengan Israel. Tapi mampukah kita menanggung sedikit azab di dunia ini kerana segala kemewahan dan keseronokan di kuasai YAHUDI. Jika mampu ayoh… kita ganyang yahudi sepertimana Hitler ganyang YAHUDI suatu masa dulu, kerana mereka layak d ganyang.
            Jika tidak janganlah kita mengadu domba hingga kita bergaduh sesama sendiri.

          • bluekang says:

            Maak ai…..kau tak malu ke bujuk..

          • anwar bukan bijak berkata2.. tapi bijak memutarbelitkan isue… die berjaya memutarbelitkan isu sampai kite sesame sendiri boleh bergaduh… penyatuan anwar bukan lah penyatuan ikhlas… tapi ade udang disebalik batu….

            kau tengok la ape jadi dengan PAS sekarang… anwar berjaya menyatukan PAS dan DAP.. ya betul.. tpi banyak berlaku perubahan negatif pada parti PAS tu sendiri salah satunya perjuangan asal parti sanggup dibuang… apabila usaha untuk menegakkan akidah umat islam diboikot oleh parti yang kononya perjuangkan islam tu, disebabkan pengaruh yang anwar berjaya serapkan dalam PAS tu sendiri…. mane golongan ulamak bujuk?… diketepikan….

            hang kate “Anwar mampu mempertemukan Ulamak dunia dengan pimpinan Yahudi. ” … ulamak mane tu bujuk?…

            sedar la bujuk hang tu kne tipu je…
            kau toksah la nak ckap yg kau tak sokong mane2 pemimpin yang sokong israil… dalam ayat kau tu dah terang2 kau sokong anwar.. pemimpin yang menyokong pelindungan israil tu la yang kau angkat…

            ade die sibuk2 pasal palestine tu?.. xde… tapi pemimpin yang kau kutuk2 selame ni tu la yang duk sibuk hantar bantuan lah ape la kat palestine…

            anwar?… siap pegi mintak maaf dengan zionis….

    • Anti Ungrateful Immigrants says:

      Woi moo, ko tak payah tengok tv, bukak internet boleh? Software komputer ko pun yahudi punya. Jangan bagi mak ko pakai lapik puki time haid, sebab tu yahudi yang reka. Bole?????

      • zumazore. says:

        dia mana sama ngan kita… kita makan nasi dia makan rumput dan sekoi tu yang sengal macam moooooo!!!!
        SENANG JE… YANG BAIK KITA TERIMA TAPI YANG TAK BAIK JANGAN IKUT LAAA…

  3. m8 says:

    anuar tengah pening kiri kanan depan belakang kena serang, kalau selalu dia sempat nak serang balik, sekarang dia pening…..

  4. neutron says:

    Kah.kah… MAT SELAMBER suka Ameno iktiraf ISRAel.. matlamat menghalalkan cara….. gunakan mereka dan naikkan bendera mereka di PWTC bangunan kuramat Meloya kita… kah..kah… nai bendera sama macam iktiraf negara ISrael la bongokkk

    • neutron says:

      UMNO naikkan bendera ISRAEL…kah..kah… UMNO iktiraf ISRAEL… cacai sokong kah…kah…

      • neutron says:

        Patut itu bundera ISRAEL kasi naik sebelah bundera ada gambar Najib juga…. taksub tahap GABAN.. pemimpin punya muka pun kasi taruk di bundera…cacai AMENO suka PWTC ada bundera ISRAEL…kah..kah…

        • selamber says:

          kat pejabat PKR naikkan bendera gambar KOTE bengkok anwar..amacam?..trademark bro..hehe

        • pasdaplaknat says:

          UMNO tidk pernah ada iktiraf Yahudi.
          APCO itu adalah rekaan Nuar sb Yahudi adalah sahabatnya..jd dia boleh gunakan port Yahudi utk fitnah musuh2 Yahudi..

          Bendera Israel itu pnting jg, tp yg lbh penting apa yg ada dlm perancangan ejen2 Yahudi spt Nuar ini..

          tp Insya Allah-Tuhan tdk akan biarkan sekutu2 musuh2 Islam ini berjaya.termasuklah Nuar dan Paksi Kejahatan-PR!

        • zumazore. says:

          KO ni napa neutron? mabuk ke… anak bengap sapa la dia ni??

      • selamber says:

        takkan nak gantung seluar dalam diorg kot..hehe..tp ade ke pemimpin2 negara sebelum ni mengeluarkan kenyataan secara terbuka tentang skongan atau pengiktirafan negara Israel yg laknat tu?..ada ke pemimpin negara menyatakan sokongan keselamatan kpd Israel?..ade ke?..
        Tun M masa diwawancara oleh diorg dulu pun takde menyatakan sesuatu yg menjatuhkan maruah Islam & Prinsip negara..malah dia dgn tegas menentang secara terbuka..ko tak baca & ko tak tengok semua tu..sbb tu ko ni BONGOK

  5. StinGray says:

    …bekas presiden ABIM..pak syeikh..aNugerah tuhan..imam mahadi koonooonnn….pirahhhh

    Kalau dah penjubur tu, penjubur la jugak..Tum dah lama perasam dah perangai setan ni..tu pasai kena terajang dgn Tun..

    Anuwar = Peliwat..Penzina..Badut Israel…saman la…toksah nk gempak la aljuburi..ketua peguam hang tu pun tengah sibuk merayu kat mahkamah…takde masa nak selamatkan hang lagi…mati keras la hang sorang2…

    • pasdaplaknat says:

      Dajjal tu masuk ABIM pn entahle apa yg dia target sbb stkt pandai berpidato je tp kt belakang sonsang..
      di MCKK dlu pn cerita pasal ‘aktiviti’ Nuar ni blh tahan jgk, keluarga nya tahu siapa Nuar sejak MCKK lg..

      boleh lah risik2..di Kg nya…Permatang Pauh..
      Kahwin dgn Wan Azizah pn secara ‘LARI’, Wali MUJBIR (bapa wan Azizah) tak restu..

      • bujuk says:

        Tak baik dedah Aib orang, apatah lagi cerita lama yg. tak tau betul ke tidak. Bimbanglah jika Allah dedahkan aib kita pulak nanti…

        • StinGray says:

          munafik@khawarij..

        • PR Bodoh says:

          anwar ni munafiq..dlm quran pn didedahkan pasal munafiq…

        • ha hah…. bujuk pandai nak sound orang “jgn dedahkan aib orang”….kahkahkah…

          ko baru belajar ke bujuk?…

          selame ni ape pendirian kau bila mooo, C1, C4 termasuk kau dan media PR duk canang pasal keburukan pemimpin2 UMNO dan ulang2 bende yang same dan yg dah bertahun2 lamenye tu?…

          sekarang ni takkan kau tak nampak, keburukan PR dah pun didedahkan?…
          ade tu UMNO tak buat ape pun tapi orang PR sendiri yang dedahkan…. tu la orang salu ckap “the thing will speak it self”…

          bende ni PR dah tak boleh lari…
          para komentar, blogger dan media PR dah tersepit dah pun dengan bende ni….

          • bujuk says:

            Aku nasihat semua termasuk diri aku sendiri… takkan buat baik pun salah. kata sokong DHA buat baik….

  6. StinGray says:

    tumpang lalu mooo, hero nk lalu….lain kali aku baca yea…

    macai2 pembangang ni kalau si Aljuburi tu padam kena sambaq petir pun depa dok ckp konspirasi dan putar belit UMNO…silap2 depa kata agenda UMNO gan Tuhan nk jatuhkan penjubur tu….

    hangpa semua ni, takde imbangan pemikiran ke…satu badan hangpa jilat aljuburi tu..kawasan2 sensitif toksah la jilat jugak….

    ok mooo..laluan dibuka balik utk hang copypaste sampah sarap hang kat sni…

    • Mooohyideen says:

      Laaa…semenjak bila pulak ahli umno ni suka membaca??? Sekadar baca Metro kisah seks tu ade ler… tu je pun yg korang mampu baca..

      • Cfu says:

        Moo, macamana kau tau Metro ada kisah seks? Ooo kaupun baca juga ye…. hahaha.
        Tunjuk alim konon. Pukul 7.23 orang sibuk ke rumah Allah, Moooo sibuk beri komen dalam Mykmu.Entah solatpun melepas.

        • Mooohyideen says:

          Nak lawan dgn org umno ni dgn la knowledgelable. Kalau lalu kat mana2 kedai, akan kelihatanlah muka depan cerita seks. Kat opis aku, gang2 clerk yg sokong umno ni suka baca Metro, takkan aku buat2 bodod. kena lah bijak. Malam ni clerk2 aku bz tgk AJL. Tu je keje org umno…bila Bob ajak ke arah kenbaikan, mereka condemn balik…

          Aku bukan bodo macam ko..

          • StinGray says:

            konon2 nk bg tau hang ni manager la yea…hehehe…syarikat malang mana la yg amik hang ni…

            mat copypaste ada clerk…fuyooo..tah2 hang yg clerk kot…boss hang tu yg suka baca metro..tu yg hang tak berani nk tegur..

            hang kat situ sbg Senior manager Copypaste Department ke???..hehehehe

          • Cfu says:

            Moooo, aku orang Umno tak tau apa itu AJL.
            Jadi kau lebih tau AJL. Tak solat Isyak lagi si Moooo ni

          • StinGray says:

            mooo..minggu ni period bro…

          • Cfu says:

            Moooo, Tempat kerja aku terbalik pula. Geng Pas kuat baca Metro berjam-jam. Sampai geng Umno tak ada chance la nak baca Metro.

          • selamber says:

            Besor sgt ke moo ni..terrer sgt ke moo ni..ke provok je lebih..dah tertekan la tu

          • pasdaplaknat says:

            Moo, ko meloyar buruk setakat mana yg ko larat?
            Bab seks bukan mengira politik atau bangsa, sbbtulah adanya HUKUM. dan hukum itu tidak pula ckp utk hukum org UMNO je..

            Bab seks, kalau betul perangai org UMNO mcm tu, itu berdosalah mereka disisi Tuhan-tapi, aku tgk paper HARAMKAH lah yg paling kuat dorongan seksual..jual ubat seks ni mcm jual coklat je.., menggalak..dan org2 PR lagi banyak terlibat dgn jenayah seks-paling mudah ICON dan SIMBOL PR ada dua org PKR: raja gay dan pelacor, PAS : Kaki tibai bini org..khalwat.

            TETAPI sungguhpun begitu..dosa begitu Allah masih AMPUNKAN..hanya dgn berwudhu\'(dosa2 maksiat kecil), beristighfar, bersolat dan berdoa serta TAUBAT Nasuha (dosa2 besar dan berat) tinggalkannya..

            TETAPI..dosa Jenayah AQIDAH-Mengubah2 serta mempersendakan Tuhan-Mengubah2 hukum2NYA, benda yg Allah HARAMkan atau Laknat tiba2 kita pula pergi halalkan, muliakan, mengatasi Tuhan dlm bab ini-boleh MURTAD dan KUFUR hukumnya.

            Ko sembanhyanglah 100 rakkat sunat sehari pun dgn 5 waktu wajib, jika AQIDAH ko dh ditolak, tergelincir, tiada satu pun amalan Allah terima-yg ni CONFIRM! ini semua Ulama’ Ahli Sunnah Wal Jamaah sepakat!

            Cara utk pulihkan AQIDAH yg rosak itu-mesti betulkan kembali Ijtihad AQIDAH td menerusi hati dan lidah, lepas tu WAJIB MENGUCAP Kalimah Syahadah semula..lepas tu kena bertaubat sebanyak2 nya.. dgn satu lafaz pun seseorng itu boleh jatuh Murtad wpun dia bersembahyang..

            Kpd Moo..eloklah ko stop dr menyokong makhluk laknat Nuar ini jika ko hndak selamat AQIDAH..

            UMNO xde kena mengena dlm bab ni.. ini urusan AQIDAH-

            benarlah apa yg Hasan Ali katakan.. Jenayah AQIDAH dlm PR sgt dhsyat..

          • Wong Pin Ter says:

            Lagi satu dalam Haramkah ada satu iklan mencari jodoh. Di dalam iklan ini ramai pak-pak lebai PAS yang offer mencari jodoh untuk isteri kedua,ketiga dan keempat ada pulak tu siap offer untuk kahwin misyar dan lain-lain lagi. Memang kuat seks lah mereka ini macam ketua Umum Pakatan mereka itu namun yang itu lagi dasyat sebab tidak boleh lagi membezakan jantina yang sesuai.

          • pasdaplaknat says:

            Amat bodohlah siapa yg dengar seruan makhluk PR diatas-minak beri undi majoriti pada PAS?

            lepas tu ckp pulak asal bukan UMNO? amboi2.. SOMBONG dan ANGKUHNYA..masih xsedar diri lagi ke parti PAS tgh dihina skrg ni..
            dh melampaui ketentuan Tuhan pulak, asal bukan UMNO?.. makhluk pencacai tu tahukah yg mana Tuhan nk terima sebagai pemerintah?

            Adakah puak yg sedang rosak AQIDAH, nk bg undi majori kepada parti DAYUS yg sedang MEMBUSUK dan ROSAK? waraskah kita nk bg undi pd PAS?

            makhluk pencacai tu terlalu kecewa dgn prestasi parti pujaannya sehingga TIDAK RASA MALU menyeru kita semua beri undir kepada tipu helah iblis laknatullah..

            ckup2lah.. bersedialah terima balasa balik apa yg telah dibuat selama ini..Islam agama terpelihara..sesiapa yg mempermainkan Islam utk kepentingan selain dr Allah..jd mcm PAS skrglah..

        • StinGray says:

          mooo ada 10 ticket msuk syurga..takde hal bro dia nk buat ape pun…bg 1 ticket bleh tak moooo..

      • Cfu says:

        Moo, macamana kau tau Metro ada kisah seks?Ooo kaupun baca juga ye….hahaha.
        Tunjuk alim konon.Pukul 7.23 orang sibuk ke rumah Allah, Moooo sibuk beri komen dalam Mykmu.Entah solatpun melepas.

      • selamber says:

        ala..ko yg bnyk membaca konon..tp pendek akal jugak

  7. pasdaplaknat says:

    Nuar dh sgt2 sesat skrg ni..itulah aku kata Hakim buat keputusan bijak, lepaskan Nuar.
    Org yg xphm akan marah2 kenapa kerajaan dikatakan biar shj gerak kerja Nuar..
    tp kita kena bijak..Nuar SESUMPAH yg dilaknat Allah ini mesti dibiarkan BEBEAS sehingga belang asalnya jelas dimata rakyat.

    Terbaru-anjing2 Nuar dlm PAS tgh melobi untuk MEMECAT MB Kedah Azizan-krn mesih menggunakan AUKU di KUIN.

    Azizan pula bersedia utk dipecat-dn tempelaknya-BUKU JINGGA bukan Al-Quran yg kita mesti ikut..

    Apa sudah jadi tu? belum apa2 lg sudah bergaduh..bergaduh atas dasar POKOK.. pincang!

    NAH PADAM muka puak Pucktan.. Tuhan akan laga2kan kamu..biar pevah dn terhina jd sejarah zaman berzaman buat generasi masa depan! Insya Allah

    • bujuk says:

      Ni kelebihan PR, boleh tegakkan ideologi masing2. Asal bukan UMNO (ABU).
      Yg. hentam Azizan just Aziz bari yg. tak tau politik dan akedemik…. takda apa, saja bagi peluru sikit pada UMNO.

      • Wong Pin Ter says:

        Aziz Bari itu siapa bukankah dia professor pakar perundangan yang sentiasa menjadi rujukan Pakatan Rakyat…Ini adalah kenyataan orang yang sudah kalah dalam perdebatan dan terpaksa keluarkan apa sahaja hujah yang logik demi menegakkan benang yang basah dan menutup bangkai gajah yang sudah mula berbau busuk.

        • bujuk says:

          ya… tapi dia taktau politik. Bila tersepit terus salahkan orang. Tak mustahil nanti bila d pecat lidah dia jadi macam Hasan Ali.

      • selamber says:

        Ideologi Yahudi..Ideologi komunis..ideologi sekular..ideologi LGBT..semua nak ditegakkan kan..hehe..syabas pakatan haram..hehe..bg peluru tp tertembak diri sendiri..kesian

        • bujuk says:

          Bagi menang dulu… nanti dah menang kita susun semula ikut priority. asal bukan UMNO….

          • selamber says:

            Dah SEMESTINYA UMNO..nak harapkan pakatan haram..hmmm makin jahanam

          • Wong Pin Ter says:

            Nak susun balik bila dah dapat kuasa nanti? Dah tonggang terbalik macam nie nak susun semula apanya…lagipun bodoh sangat ke DAP itu bila dah dapat kuasa nak biarkan PAS buat ikut kehendak dia? Manakala Yahudi pula apakah akan melepaskan peluang terbaik yang ada di depan mata begitu sahaja? Tidak mahu sokong UMNO tidak semestinya membiarkan agama sendiri menjadi rosak dan kucar kacir…akibat menurut hawa nafsu politik gila Anwar Ibrahim.

          • bujuk says:

            Kuasa pada majority… jadi sama2 kita bagi PAS majority. Sama dalam BN, UMNO mampu berkuasa sebab majority. Ingat PRU-10 hingga TunM letak jawatan bila melayu tolak UMNO dan BN bergantung pada undi cina dan india?
            Tapi UMNO tak ambil kesempatan zaman PakLah bilamana semua bangsa bagi sokongan penuh pada PakLah. PRU-11 PakLah menang lebih 80%, tapi tak naikkan taraf sekolah agama, tak daulatkan bahasa melayu(patut masa ni buat undang2 1bahasa 1negara@ 1BN)sekarang nak buat tak boleh sebab UMNO lemah.
            Jadi apakata PRU13 bagi peluang PAS ganti UMNO dengan kuasa penuh, solid majority dimana melayu sokong penuh pada PAS. Kita saksikan keberanian PAS menegakkan agama dan bangsa serta bahasa. Kalau tak boleh harap PRU14 kita swing semula, kalau US dan barat boleh tukar pemerintah takkan orang Melayu tak boleh? Buktinya US lebih maju dari kita sebab tidak jumud dengan satu2 parti. kita kena pilih pemimpin/ parti yg. tawarkan pilihan terbaik.

          • selamber says:

            hehe..bujuk2..kerusi pun tak cukup..camana PAS nak memerintah..

          • Wong Pin Ter says:

            Macam mana nak menaruh kepercayaan kepada PAS kalau hari ini semua orang Melayu dan Islam di Malaysia sudah dapat melihat dengan jelas dan nyata bahawa PAS hanya mampu dan berani menjadi penjilat kepada DAP dan PKR. Lihat sahaja di negeri Selangor ini exco Agama pun MB dari PKR yang pegang kalau PAS nak beri pandangan atau teguran pun kena dapat lampu hijau daripada MB yang semua orang tahu pun lebih cenderung untuk memihak kepada DAP. Alangkah hinanya PAS hari ini. Kalau PAS mahu majoriti orang Melayu Islam mahu memberikan sokongan padu kepada mereka sebagaimana PRU 1999 maka ada dua perkara penting perlu dilakukan. Pertama jangan lagi mengangkat Anwar Ibrahim sebagai pemimpin agung mereka yang berkemungkinan akan dapat jadi PM. Kedua keluar daripada Pakatan Rakyat dan jangan lagi bekerjasama dengan PKR dan DAP serta kembali kepada asas kepimpinan dan perjuangan yang asal. Itu sahaja.

          • bujuk says:

            Wong.. sumua tu terjadi sebab PAS kurang kerusi. Sebab tu aku mintak kita semua bagi UNDI pada PAS dan tengok hasil kerja PAS. Kalau KO kita ubah laa…

    • Wong Pin Ter says:

      //Azizan pula bersedia utk dipecat-dn tempelaknya-BUKU JINGGA bukan Al-Quran yg kita mesti ikut..// – yang ini saya sangat setuju dengan MB Azizan.

      • bujuk says:

        Azizan memang bijak, kalau letak dalam forum rasanya aziz ni mati akal… sia2 je jadi pakar perundangan. Lawan dengan geng UMNO boleh la… dia ni.

        • selamber says:

          takde kaliber tuk jd pemimpin pun..baru kene tanya wartawan je dah MELENTING..emosinal lebih..takleh terima tekanan sikit..sama je la mcm si penjubor tu

        • StinGray says:

          hehehe…bujuk confused..tak tentu arah menjawab…PAS PEROSAK AKIDAH

        • bujuk says:

          Aziz bari ni orang akedemik yg. nak lawan orang politik. Hujah dia mungkin betul tapi tak sesuai… orang politik berpijak d bumi nyata sedang orang akedemik berhujah macam buku cerita.
          Macam bola sepak juga atas kertas MU menang lawan Liverpool, tapi kenyataannya MU kalah atas gelanggang dan sokongan padu lawan.

          • StinGray says:

            bujuk dah pening dan semakin confused…abih semua kluar MU gan Liverpool terbabit sekali…

            contoh hang tu tak relevan langsung…politik bukan ikut atas kertas semata-mata…politik ikut isu semasa dan berpuluh puluh faktor persekitaran lain…

            Bila masa org politik PAS & PKR berpijak dibumi nyata…puak2 hangpa tu tak sudah2 berangan mat jenin….kononnya…ari ni kita menang esok dah tak de kilang arak…tol..pirahhh

          • bujuk says:

            Itu namanya politik.. AZAM mesti ada. Tak mampu buat banyak buat sikit pun ok. Tapi kalau takda AZAM macamana nak TRANSFORMASI?
            Antara sebab Liverpol menang ialah AZAM yg. kuat disertai sokongan padu penyokong… hehe.

  8. pasdaplaknat says:

    upah sbg anjing PR ni xkn selamatkan ko di sisi Allah la Mo.. ko menyokong org2 yg sgt sesat disisi Tuhan..ko dikra sama juga dpt saham dosa spt mereka..

    itupun kalau ko takut dgn kematian lah..kalau ko rasa hebat boleh tongkat langit bersama puak Zionis…tuggulah balasan ultra power di Mahsyar nnti..

    rakyat sdg menolak Pakatan Haram..ko jilat dan spin fitnah byk mana pn.. surveylah skrg..kalau xpercaya..

    • Mooohyideen says:

      Tak payah dok spin tuduh org lain support zionis… UMNO dgn bangganya hire APCO suruh jadi image consultant dan bayar RM76 juta. DAP pun tak buat tau…

      Boleh tak ko agak apa maklumat sulit pasal negara ni yg depa dah ambik??? Lepas kena tegur, terus stop. Apasal stop???

      • pasdaplaknat says:

        APCO tu adalah rekaan dan fitnah Nuar pd UMNO. APCO company tu sendiri dh keluarkan kenyataan tidak ada ke mengena dgn urusan yg dituduh.

        Kalau bab berniaga dgn Yahudi-ko pun pergi jugak kot McDonald? STARBUCK, TESCO..pembiaya besar Yahudi Zionist tu.. so cmna?

        tp yg boleh lngkup ialah menyertai gerakan Zionis ini dgn bawa agenda2 jahat mereka..spt yg Nuar buat..dan dia sendiri dh mengaku..apesal yg ko sibuk2 nk nafikan pulak Moo?

        xyhlah calit najis Nuar pd UMNO pulak.. byk sgt ko fitnah UMNO..nnt peluru tu jd BOOMERANG…akan patah balik dan musnahkan PR..

      • pasdaplaknat says:

        Nuar yg disupport dan support Zionist.. dh ckup byk statement pengakuan dia..apesal yg ko sibuk2 ubah pulak..ko ni Nuar ke?

        UMNO xhire UPCO, tp Nuar yg rekacipta fitnah itu utk tutup kes LIWATnya.. tp xberjaya, sbb bangkai busuk besar xleh tutup dgn ranting kayu reput (fitnah)..APCO sndiri telah nafikan penglibatan..

        Mcdonald, Tesco, dgn beratus lg gedung milik Yahudi tu ko pegi belanja tu cmne?..

        • Moooohyideen says:

          Tak Hire??? Siapa ada bukti lagi, bila bawak ke Parlimen…terus kena ban. -memang dasar dalam umno tak boleh bawa kebenaran..walaupun pahit…kena sokong jer…

          Macam Bik Mama sekarang lah…bila umno jatuh nanti baru semua akan condemn Bik Mama. Buat masa sekarang semua Bik Mama buat Indah belaka walaupun spend RM100k semalam kat Hotel dubai..

          • bz body betul puak PR ni kan….
            sampai rosmah spend 100k pon tau…

            kali ni dari penulis mane lak yang kau bace?… kahkahkah….

            bengong giler…

            aku rase yang susah nak bawak kebenaran PR je…. semua kebenanran yang tak berpihak pada pemimpin korang semua konspirasi…. dah la kebebasan bersuara dalam PR terhad…sape berani bersuara.. dibuang…macam terjadi kat hasan ali la antaranya….

            PAS duk dlm PR, jadi keldai…. UMNO jatuh nak buat ape kondem die…

      • pasdaplaknat says:

        maklumat sulit negara xpyh tunggu APCO..Nuar dh sekian lama jd tukang lapor pd luar..
        xyh spin le Moo..nmpk bodoh je kalau spin..sbb Nuar yg buat..

  9. Pee-Gay-R(egistered) says:

    imam yahudi boleh sgt kau jd ANVAAR, klau nk jd iman mahadi memang takkk lah… sudah la perangai mcm setan bernafsu binatang pula tu.. org jahat mcm dia tu memang nk bertahta dkt dunia ni, selagi ajal x smpai.. bawa2 la bertaubat anwar ibrahim.. jgn keliru la puak2 PAS ni dgn agenda2 ANVAAR.. nuar~ nuar~

  10. mustaqim says:

    dan masih ramai org menyokong anwar…ikut pemahaman aku sampai bila aku xleh nak paham…

    tapi DAP once said…kalau dia letak calon babi pun dia akan menang..so aku leh figure that out sikit2 laaa…

    hmm…anwar…pemimpin dari timur??imam mahdi????hmmmm…….ckp je la ikut suka mulut korang nak pertahankan israel…nanti depan ALLAH kita berbahas ya…yg kalah bukan jadi arang atau abu tapi laknat

  11. tony gunawan says:

    najib berkawan dengan orang israel senyap-senyap!

  12. pasdaplaknat says:

    What da HELL this gay (NUAR) were talking about? the state of Israel?

    Alah telah sahkan penghinaan terhadap Bani Israel, bangsa yg dilaknat, bangsa yg tidak diberikan tanah, yg dirakamkan dlm Al-Quran, tia2 si laknat (Anwar Ibrahim) ini mengatasi Tuhan?

    weii MACAI2 PAS dan PKR yang beragama ISLAM..korang masih BUTA lagi ke?

    Ini bukan soal UMNO-BN lagi..ini SOAL AQIDAH.. jgnlah ngok smpai mati dlm kufur wahai yg seagama dgn ku..usah spinlah..sgt jelas!!

    • pasdaplaknat says:

      *ALLAH telah sahkan penghinaan terhadap Bani Israel,…( mohon maaf atas kesilapan ejaan nama Allah Tuhan Yang Esa)

    • Cfu says:

      Depa ni kalau nak tegakkan alJuburi, sanggup terkeluar dari Islam pun tak apa.Sebab makhluk anugerah Tuhan boleh jamin syurga untuk depa.

  13. jigenoo says:

    Kenyataan2 DSAI berhubung dengan “archaic law” dan pendirian beliau tentang Israel seperti membodek masyarakat antarabangsa menyokong beliau. Dengan cita2 besar menjadi PM tentulah DSAI mahu bersiap sedia dengan sokongan antarabangsa bila menduduki kerusi empuk itu kelak. Maklumlah, sokongan antarabangsa yang didambakan DSAI majoritynya memang telah memadam “archaic law” yang dimaksudkan. Majority mereka juga adalah sekutu kuat Israel.
    Yang peliknya kenapa soalan2 berkenaan yang rajin ditanya oleh wartawan2 media antarabangsa ni…

    Bagaimanapun kenyataan2 DSAI berkenaan pendirian beliau atas perkara2 berkenaan masih samar2 dan masih boleh diputar belit oleh beliau. Ditambah dengan kehebatan beliau bermain kata dan berdebat serta kepercayaan tak berbelah bagi penyokong2 beliau..

  14. pasdaplaknat says:

    jika ada pun rasuah org UMNO bernilai RM 100billion-tkkn sama berat dosanya si laknat Anuwar ini!

    so usahlah bodohkan diri wahai pencacai2 muarahan PR.. xguna lg memperjuangkan musuh Allah..

    sikit masa lg MB Kedah Azizan mgkin jd mangsa seterusnya puak Yahudi Nuar ni..

    jgn tunggu sehingga Malaysia ini diambang kemusnahan dek musuh2 Allah ni..barulah kita rindukan zaman sblm ini.. xguna dh..

    wpun kita canggih dn terdedah dgn media mengenai dkyh2 musuh2 yg merosakkah begitu banyak negara Islam..tp di sini masih ramai yg jd bodoh dan LEMBU pd puak2 perosak ini..

    kita langsung tidk ambil pengajaran dan waspada.. malah kita xsabar2 utk jdkan Malaysia pn rosak spt negara2 yg dilanda kerosakan politik!

    bila kita tidak diuji Allah dgn rasa kepedihan sebgitu, kita seolah2 ‘mendesak’ Tuhan supaya jdkan spt itu di Malaysia, mcmlah BEST dan PUAS, tp kita tidak rasa sengsaranya hilang segala nikmat besar-KEAMANAN

    .tp berkat doa org2 Soleh dan pemimpin negara yg masih dilindungi Allah, Malaysia masih lagi terpelihara wpun ejen musuh2 besar sedang giatkan usaha

    jika kita nafikan keaman, maka kita kufur dgn Allah.

    “YA AMANAL KHO IFIIN..AMINNA MIMMA NAQHOF..” yg selalu dibacakan dlm doa2…diseru Asma’ Allah Taala atas TUHAN KEAMANAN yakni Allah Ta’ala…

    insaflah wahai pencacai2 PR..

  15. Mooohyideen says:

    aya Muhammad Muizzudin bin Zaini
    Julai 2011 lalu, genaplah usia saya 19 tahun.

    Saya perkenalkan diri, sebagai remaja yang ingin tahu. Apa jua medium yang termampu saya pergunakan, saya usahakan sebaiknya agar saya dapat mengikuti perkembangan semasa, khususnya berkenaan negara Malaysia yang tercinta ini.

    Iya, Datin Seri. Umur saya, sangat muda. Kedudukan saya, jauh benarlah kiranya dibandingkan dengan Datin Seri. Namun, saya yakin dan percaya, andai umurlah yang menjadi penentu kelayakan seseorang untuk bersuara, tidaklah layak sama sekali untuk suami Datin Seri memegang amanah pentadbiran negara sekarang, kerana di luar sana terdapat ramai yang lebih tua usianya!

    Tegas saya, saya adalah remaja yang memerhati. Saya tidak mahu, sekadar menjadi manusia yang kerjanya memuaskan tembolok sendiri. Tidak juga hanya terpaku di bilik darjah, ‘menelan’ buku teks sekolah. Saya percaya, erti hidup pada memberi!

    Datin Seri Rosmah Mansor yang saya hormati,
    Saya pohon jutaan kemaafan, andai surat kecil ini menyinggung Datin Seri. Saya tidak berniat untuk menyakiti hati Datin Seri, jauh sekali memburuk-burukkan. Surat kecil ini, hanyalah usaha kerdil saya, menyampaikan isi hati. Ia hanyalah suara hati dan pandangan seorang anak muda.

    KASIH SAYANG KEPADA RAKYAT

    Datin Seri,
    Pernah suatu pagi, saya dibawa ibu untuk menziarahi jenazah anak tunggal seorang jiran kami. Kanak-kanak kecil itu, baru berusia 6 tahun. Khairani namanya. Runtun rasa di hati, sebaik melihat keadaan rumah tempat tinggalnya kanak-kanak itu bersama ibunya. Saya cuba membayangkan, bagaimanalah andainya hujan lebat menimpa bumbung rumah itu. Atapnya berlubang-lubang, hinggakan saya fikir memadai dengan cahaya matahari yang ‘mencuri’ masuk melaluinya untuk menyinari ruang dalam rumah daif itu. Saya terpaksa melangkah berhati-hati, kerana lantainya berkeriut dan goyah sekali.

    Hadir insaf dan syukur di dalam hati saya, bahawa betapa saya memiliki hidup yang jauh lebih baik dan selesa berbanding ramai lagi rakyat kebanyakan.

    Di sekolah, saya punyai rakan-rakan yang sulit sekali melangsaikan yuran bulanan asrama. Bukan culas, bukan malas, tetapi kesempitan hidup menyukarkan mereka. Adik-beradik ramai yang masih bersekolah, ditambah taraf hidup dan kos keperluan yang kian meningkat dari sehari ke sehari, semuanya membebankan!

    Datin Seri,
    Sungguh saya tidak mampu mengelakkan rasa kecewa, apabila mengetahui yang Datin Seri bermalam di sebuah hotel di Dubai dengan kos melebihi RM100, 000 semalaman. Sehingga ke hari ini, saya masih teringatkan rumah daif adik Khairani, juga nasib ramai lagi yang saya temui sepanjang umur ini. Saya tahu, betapa besarnya urusan Datin Seri, juga kedudukan Datin Seri. Mungkin memang Datin Seri berhak, tetapi, apakah Datin Seri langsung tidak teringatkan kami, rakyat yang kesusahan? Apakah Datin Seri langsung tidak terfikirkan nasib ratusan, ribuan lagi rakyat yang tidak bernasib baik?

    Apakah tiada langsung rasa bersalah di hati Datin Seri? Rasa bersalah kerana tinggal hanya untuk semalaman tetapi dengan kos yang boleh menyamai lebih kurang pendapatan selama 66 bulan bagi 40 peratus rakyat Malaysia! 40 peratus inilah rakyat yang pendapatan bulanan bagi setiap keluarga adalah lebih rendah daripada RM1500 sebulan. Bahkan setiap 3 daripada 4 keluarga ini, adalah sebangsa dengan Datin Seri, bangsa MELAYU!

    Atau apakah Datin Seri tidur dengan lena malam itu?

    Hingga hari ini, sudah bertahun saya tidak ke restoran Pizza Hut, McDonald dan seumpamanya. Kerana cukup dengan hanya melihat dari jauh, hadir rasa pilu mengenangkan saudara-saudara seagama, anak-anak muda seusia saya atau kanak-kanak, wanita dan orang tua yang dibunuh kejam di Palestin oleh rejim zalim Israel hasil sumbangan restoran-restoran ini.

    Ia dipanggil, kasih sayang Datin Seri. Maafkan saya, tetapi saya terpaksa bertanya, apakah tiada langsung walau secebis pun rasa kasihan kepada rakyat Malaysia yang hidup serba kesusahan? Rakyat yang terpaksa melupakan impian dan keinginan kerana kesempitan hidup, namun terpaksa pula menanggung kos penginapan Datin Seri dan rombongan di luar negara untuk hanya semalaman!? Bayangkan pula kos penerbangan untuk keseluruhan rombongan selain daripada penginapan!

    Peningkatan kos sara hidup waktu ini, sangatlah membebankan. Suami Datin Seri berterusan meminta seluruh rakyat berjimat, sedangkan isterinya? Hasil tindakan kerajaan pimpinan suami Datin Seri, mengurangkan subsidi untuk rakyat terbanyak sedangkan untuk para taukeh-taukeh besar dikekalkan, juga ‘penyelarasan-penyelarasan’ harga, teramatlah menyulitkan kami semua.

    Sungguh Datin Seri, kami sangat terbeban meskipun harga petrol dinaikkan walau beberapa sen. Ia akan mempengaruhi seluruh kehidupan kami. Harga makanan, pakaian, kos pengangkutan dan semuanya akan semakin menyulitkan kami. Saban hari, saya melihat ibu mengeluh kerana gajinya sukar sekali untuk disimpan, ia sekadar mencukupi untuk setiap bulan.

    Kami rakyat tidak meminta Datin Seri turut menaiki kereta biasa atau tinggal di rumah biasa seperti kami. Hanya yang kami rakyat pinta, supaya Datin Seri dan suami menyelami hakikat kesukaran yang terpaksa kami tempuhi.

    Malangnya, tindakan Datin Seri berbelanja mewah begini adalah sama sekali tidak menggambarkan Datin Seri dan suami bersama-sama kami. Sungguh, ini amat mengecewakan saya. Sukar sekali untuk saya mewajarkannya. Maafkan saya Datin Seri, sungguh ia tidak dapat saya terima.

    Datin Seri yang saya hormati,
    Tiadalah yang lebih mengecewakan dan membangkitkan kemarahan, melainkan ketika melihat Datin Seri dan suami di Festival Fesyen Islam Monaco. Bagaimana tidak, pakaian yang diperagakan langsung tidak menggambarkan Islam! Langsung tidak menutup aurat, menampakkan bahagian-bahagian yang sepatutnya sulit dan yang paling dahsyatnya, nama RasuluLlah SAW yang mulia tertera pada pakaian yang tidak menutup aurat!

    Apakah Datin Seri tidak menyedari, bagaimana kemarahan yang telah Datin Seri cetuskan? Nama RasuluLlah SAW yang mulia dihina sebegitu rupa! Namanya cukup mulia, hinggakan apabila disebut namanya, dikira manusia yang paling kikir sekiranya tidak dipanjangkan nama itu dengan selawat ke atasnya. Tiba-tiba, nama itu dihina sebegitu rupa! Bahkan, Datin Seri yang menghadapi teguran, kritikan, kecaman dan tunjuk rasa langsung tidak memohon maaf. Langsung tidak!

    Sedangkan para Ulama’ masih berbahas, bagaimana cara paling baik untuk mengagungkan Manusia Mulia ini, tiba-tiba Datin Seri kelihatan meredhai perbuatan yang jelas MENGHINA Baginda Nabi SAW!

    Sebenarnya, Datin Seri sudah dari awal menunjukkan kecekalan Datin Seri melanggar syariat Allah. Datin Seri tidak menutup aurat, bersentuhan, berlaga pipi dan berpelukan dengan lelaki bukan mahram yang disepakati sekalian Ulama’ sebagai perbuatan yang HARAM!

    Menyentuh anjing atau khinzir, hukumnya juga Haram. Namun, hilang kotornya dengan perbuatan menyamak. Malangnya, tiada apa yang mampu ‘membersihkan’ haram dan kotornya nya menyentuh lelaki ajnabi kecuali
    API NERAKA!

    Lalu, dengan semua perlakuan Datin Seri, apakah mungkin Datin Seri fikir kami rakyat akan menerima dakwaan Yang Amat Berhormat Perdana Menteri bahawa kerajaan pimpinannya berusaha keras berjuang demi Islam dan bangsa. Sedangkan isterinya sendiri, tidak memelihara Akhlak dan Syariat Islam, juga adab-adab kesantunan Melayu malahan!

    RAKYAT MENGIKUTI PEMIMPIN MEREKA
    Kata ahli hikmah, “Agama manusia itu, di atas Pemimpin mereka”. Tinggi sahsiahnya, baik akhlaknya, ikhlas hatinya, patuh dan taat kepada Allah, maka begitulah jua rakyatnya. Rakyat akan terpengaruh dengan ketua mereka.

    Malaysia hari ini, dalam keadaan yang benar-benar dahsyat bagi saya. Setiap masa perlu di dalam keadaan berjaga-jaga, kerana penjenayah menunggu kita alpa. Gerun saya melihatkan kanak-kanak yang bermain sendirian di halaman rumah, bimbang kalau-kalau ada manusia busuk hati yang berniat jahat kerana jenayah hari ini langsung tidak mengenal beza usia!

    Budaya Hedonisme melampau. Nafsu ‘disembah’ sebagai Tuhan. Remaja Melayu Muslim tidak segan silu memakai pakaian yang jauh menyimpang daripada Islam dan adab Melayu. Tidak kekok mengogok arak di pesta-pesta jamuan nafsu. Saban hari ada sahaja kes bunuh bayi lewat pergaulan tanpa batas! Hari ini, remaja mati dengan sia-sia. Samada mati dalam ketagihan najis dadah, atau kemalangan dalam perlumbaan haram.

    Bahkan seribu satu lagi, penyakit-penyakit sosial yang sedang membarah, membusuk di dalam negara tercinta!

    Bukanlah saya menuding jari kepada Datin Seri dan suami, saya akui malahan, bahawa Datin Seri kelihatan cuba berusaha sedikit sebanyak bagi menangani masalah-masalah ini. Namun, hakikatnya, keadaan rakyat sesuai dengan keadaan pemimpinnya!

    Manusia yang jelas disabitkan kesalahan rasuah, diangkat menjadi pemimpin! Manakala pemimpin lain yang mengkritik tindakan ini, di arah supaya tutup mulut dan diambil tindakan! Apa sudah jadi pada negara!? Sedangkan Nabi SAW bersabda, “Apabila amanah diberikan kepada BUKAN ahlinya, maka tunggulah KEHANCURAN!”

    Pemimpin negara tidak memelihara adab pergaulan Islam, tidak memelihara batas aurat, berbelanja boros tanpa timbang rasa kepada rakyat, justeru, bagaimana mungkin kita mengharapkan yang baik-baik daripada rakyat?

    Saya gerun melihat perkembangan ini, Datin Seri. Hari ini, kita mengeluh kerana ramainya anak-anak luar nikah yang didaftarkan. Bayangkanlah, apa yang mungkin kita keluhkan 5 atau 10 tahun akan datang!

    Antara sifat agama kita, INQILABIYYAH Datin Seri. Ertinya, adil dan zalim mustahil begerak seiring. Kebenaran dan kebatilan sama sekali tidak akan bercampur. Syariat Islam dan yang bercanggah dengannya, pasti tidak akan ditemui titik temu antara keduanya. Justeru, Datin Seri berusahalah sehebat manapun untuk memperbaiki masalah sosial, gejala buang bayi dan sebagainya, selagi suami dan kerajaan Datin Seri terus mengesampingkan hukum Allah, dasar Allah, syariat Allah, maka Datin Seri tidak akan BERJAYA! Berani saya kata!

    Bagaimana tidak? Datin Seri berusaha mengelakkan masalah bunuh bayi yang kita semua maklum ia bermula daripada pergaulan bebas, sedangkan hub hiburan malam, lesen judi dan konsert-konsert mega sebenarnya adalah penyumbang besar kepada masalah ini! Kerajaan pimpinan suami Datin Seri, umpama membina dan meruntuhkannya semula. Bina dan runtuh, kemudian bina dan runtuhkan lagi. Itulah kitarannya.

    KUASA
    Datin Seri ke luar negara untuk bertemu pemimpin negara luar, pernah juga Datin Seri menyambut kehadiran Perdana Menteri luar negara ke Malaysia, dana RM111 juta untuk PERMATA, pertemuan First Lady dan liputan-liputan meluas setiap aktiviti Datin Seri di media dalam dan luar negara, itu bagi saya menunjukkan yang Datin Seri seolah-olah punya kuasa di dalam pentadbiran negara.

    Justeru, sebagai anak muda yang penuh persoalan di minda, saya bertanya dengan baik, bagaimana ini semua berlaku? Sedangkan, kami rakyat tidak pernah melantik Datin Seri sebagai pemimpin negara. Suami Datin Seri yang memimpin kerajaan yang telah dipilih rakyat melalui proses Pilihan Raya! Atau apakah dengan hanya menjadi isteri kepadanya, menjadikan Datin Seri turut berkuasa?

    Datin Seri pasti tahu, berkenaan kebangkitan rakyat yang menyemarak di Timur Tengah. Kerajaan yang tidak bertimbang rasa diterjah dan dihalau rakyat! Antara isunya ialah bagaimana berkuasa dan kaya rayanya isteri kepada pemimpin-pemimpin yang telah tumbang itu.

    Saya cintakan negara saya. Tidak sanggup saya melihat negara porak peranda, namun, kiranya Datin Seri berterusan mengikut jejak langkah isteri-isteri pemimpin yang tumbang itu, maka mungkin Datin Seri dan suami boleh menerima nasib yang sama. Kami rakyat semakin tidak tertanggung lagi dengan tekanan-tekanan kewangan dan keperluan hidup sekarang!

    Datin Seri,
    Surat ini bukanlah ancaman, bukan juga ugutan. Ia sekadar luahan rasa, nasihat dan pandangan yang cuba seorang anak muda sampaikan. Ingin benar saya ingatkan, kedudukan yang Datin Seri nikmati hari ini, adalah kerana rakyat memilih suami Datin Seri. Kuasa di tangan kami, untuk menentukan jatuh dan bangunnya Datin Seri dan suami. Dan sebenarnya, kami rakyat hanyalah ‘jalan’ bagi Allah untuk mengatur ketentuan ini, Allah jualah yang meletakkan kekuasaan kepada sesiapa yang dikehendakinya.

    Justeru, berbaiklah dengan kami. Patuhilah suruhan Allah. Kami tidak pinta lebih, sekadar bertimbang-rasa untuk kami.

    Datin Seri yang dihormati,
    Surat ini mungkin sampai ke tangan Datin Seri. Mungkin sampai sendiri, atau terhenti di tangan pembantu-pembantu Datin Seri atau tidak mampu hampir sama sekali. Kiranya ia selamat sampai ke tangan Datin Seri, saya pohon maaf, kalaulah surat kecil saya ini mengguris rasa Datin Seri. Maafkan saya, kalau ia kerana kesilapan-kesilapan bahasa dan cara penulisan. Namun, andainya Datin Seri terasa hati kerana menerima teguran, tidak akan saya pohon maaf untuk itu! Teguran ini adalah benar, justeru tiada apa yang perlu saya risaukan dengan kebenaran. Ia pasti menang dan tertegak! (edisi Weblog M@RHAEN)

    Inilah PENCAK kami! PENCAK ANAK MUDA!
    Oleh: Muhammad Muizzuddin – Suara Fata

  16. Cfu says:

    Mooo, tempat kerja aku terbalik pula. Orang Pas kuat baca Metro.Kalau dapat Metro berjam-jam baca. Orang Umno tak dak peluang nak baca Metro.

  17. pasdaplaknat says:

    *** reply kt nick lembu (moo), tp terlepas kt bwh ni..script error.

  18. djray says:

    dia nak bodek yahudi bangsat.. walaupun Allah melaknat yahudi.. sponsorship kewangan punya pasal kot..

  19. Moooohyideen says:

    To: PasDapLaknat

    UMNO/BN appoint APCO, siap ada documentation dan invoice RM76 juta. Bila isu ini dibawa ke Parlimen, terus Anwar kena gantung. Dan BN terus hentikan kerjasama dgn APCO.

    Apa ni??? Semua bukti ada?? Nak kelentong apa lagi???

    PKo search APCO dalam internet and ko boleh nilai sendiri company ini, terang2 org Yahudi dgn propaganda mereka. Mereka juga Publicist Kjaan Israel dalam melaksanakan One Israel Concept. Mereka juga boleh memperolehi maklumat sulit negara. Kita tak tahu apa bentuk maklumat yg mereka dah ambik dari Negara kita dan kogsikan negara luar.

    Bila Anuar jadi tukar lapor???? Negara sana ada Intelligence. Bila kita buat deal tentera dgn third party seperty appint Perimekar/company luar pun boleh menyebabbkan maklumat sulit ketenteraan kita terdedah.

    Apa kecoh isu liwat??? Ikut Hukum Islam laksanakan Qazaf, bukan sumpah. Itu ikut adat2 arab yg suka bersumpah2. Korang ni ikut adat arab ke atau hukum Islam???

  20. Waris Jebat says:

    Biarkan Nuar bercakap atau diwawancara oleh media asing. Itu hak dia. Lebih banyak dia bercakap lebih banyak dia akan membuat kesilapan dan membuka pekung dia sendiri dan lebih meluat media barat kat dia. Pencacai dia kat sini memang kerjanya memcacai. Biarkan mereka terjun dengan labu-labunya. Lihatlah perkembangan akhir-akhir ini. Isu Hassan Ali, Isu Azizan dengan Aziz Bari, Isu Hadi tak nak bertanding (nak test market – melompat Mat Sabu dah siap siaga berangan-angan nak jadi Presiden tuh!!) Yang pasti satu pukulan maut kat Nicky Ajis. Bila lu mau bersara bro Ajis. Yang memenangkan pilihanraya bukannya C4, Moo, Bujuk, Montotnya atau Nutron. UMNO/BN punya penyokong setia dan tegar mereka begitu juga PAS/PR. Sama-samalah kita lihat dan tengok PRU13 nanti dah hampir2 sangat dah ni. At the end of the day, pengundi akan decide. Mereka tidak boleh dipaksa untuk memangkah untuk siapa oleh sesiapa, itu adalah HAK kami untuk memilih siapa saja yang kami suka. Bagi yang rasional mereka mahukan satu govt. yang boleh deliver dan punya pemimpin yang punya track record, banyak bekerja dari banyak bercakap.

  21. […] kata kenyataannya untuk melindungi keselamatan Israel itu adalah selari dengan resolusi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan Inisiatif Keamanan […]

  22. mrSkundel says:

    Tumpang lalu..Sekarang ni ada ura-ura mengatakan Dato Hj Hadi tak mau bertanding di PRU-13 hehehehe..pasal apa agaknya..

    Jap..kita tunggu Pakatan Haremmm mengeluarkan statement

  23. neutron says:

    UMNO sangat sonsang…. sikijap kata itu ISRAEL jahat… sikijap kata tarak hubungan dengan ISRAEL.. tapi kasi naik juga itu bundera ISRAEL denagn bangganya di PWTC…. UMNO mengiktiraf ISRAEL… 1MESIA 1ISRAEL….kah..kah…

Leave a Reply

Threesome