Menu Utama

Bakal Banduan Kata, “Itu Jawatan (PM) Aku Punya Walau Dipenjara”

Begitulah obsesnya Anwar dengan jawatan Perdana Menteri.  Macam sudah tidak boleh ditahan-tahan keinginannya itu sehinggakan bila dah dipenjara pun dia masih mahu jawatan tersebut di’reserved’kan untuknya.

Kata Anwar yang dipetik sekian banyak portal berita pembangkang, rencananya jika dia dipenjarakan, seorang Perdana Menteri interim akan dilantik ke jawatan tersebut jika Pakatan harami ini menang dalam Pilihanraya Umum ke 13 (PRU13) nanti.

Perdana Menteri interim ini akan menyerahkan kembali jawatan tersebut kepadanya sebaik sahaja dia dibebaskan dari penjara kelak.  Malah gambaran tugas Perdana Menteri interim itu pun sudah dibayangkan Anwar – dia perlulah hadir ke penjara dan memberikan laporan kepada Anwar setiap hari sehinggalah Anwar dibebaskan.

Situasi sama kata Anwar, pernah berlaku di Turki pada 2002 bila parti Keadilan pimpinan Tayyib Erdogan menang ketika Erdogan sedang merengkok dalam penjara.  Abdullah Gul dilantik menjadi Perdana Menteri interim sehinggalah Erdogan dibebaskan 4 bulan kemudiannya.

Jadi keadaannya di Malaysia ini ditakdirkanlah (mintak jauh) Pakatan harami ini menang PRU-13, kita akan ada Perdana Menteri yang kerjanya berkawat hari-hari, masuk ke penjara memberi laporan kepada banduan seperti Anwar.

Mungkin bukan yang pertama dalam dunia sebab seperti kata Anwar, Turki dah buat itu lama dulupun.  Tapi tak semestinya Turki buat, kita pun kena buat juga.

Mungkin taraf banduan di Turki dengan taraf banduan di Malaysia tak sama sehinggakan rakyatnya tidak kisah Perdana Menterinya (walaupun interim) hari-hari berkawat masuk jel untuk melapur kepada banduan yang tinggal di dalam.

Dari satu sudut yang lain kelihatannya, selain obses dengan jawatan Perdana Menteri, Anwar juga obses dengan Turki.  Sikit-sikit Turki, sikit-sikit Turki.  2 hari lepas masa di Muar, dia kata kepada penduduk disitu, dia boleh sahaja lari ke Turki untuk mengelak dari penjara tapi dia tak mau katanya sebab Azizah suruh lawan (piirraahhh).

Masa Saiful buat laporan polis mengadu diliwat pun, dia lari menyuruk ke dalam kedutaan Turki, Turki lagi.

Puas penulis memikirkan apa yang hebat pasal Turki, rupa-rupanya Turki adalah satu-satunya negara Islam dimana homoseksual tidak dilarang dan diharamkan, seperti pernyataan dibawah:-

Turkey is the only Muslim country in the world where homosexuality is not illegal since the republic was founded in 1923. There has not been any significant political pressure on homosexuality during Ottoman Empire period also. This makes Turkish gay life unique in the world.

Fahamlah sekarang ya kenapa Anwar terlalu taksub dengan Turki sampaikan dalam semua hal pun dia akan merujuk kepada Turki juga.

Ada rakan penulis dari parti PAS berharap, setakat itu sajalah Anwar akan menurut jejak langkah Turki, tidak sampai ke tahap menukar negara ini menjadi sekular sepenuhnya.  Mereka ini pun takut juga dengan kegilaan Anwar meniru Turki dalam banyak hal.

Tapi penulis katakan kepadanya, jangan risaulah, Anwar yang pasti akan jadi banduan, jadi Perdana Menteri?  Insya Allah tidak.



(Next News) »



106 Komen to Bakal Banduan Kata, “Itu Jawatan (PM) Aku Punya Walau Dipenjara”

  1. tony gunawan says:

    saudara-saudari marilah kita sama-sama tanpa mengira kaum dan agama berdoa setiap masa agar saudara anwar ibrahim dapat dibebaskan daripada segala pertuduhan jahat oleh mahkamah tinggi kuala lumpur pada 9 januari 2012.sekian terima kasih! hidup anwar!hidup anwar! hidup anwar!

    • jebat says:

      mampus anwar..mampus anwar haram jadah…cepat mampus aman malaysia

    • bangKano says:

      Mabuk la lu sorang sorang ko ni memang tadah pungkok kat Anwaq patut la mas sukak bangat sama bong Nuar…!!

    • fazli says:

      Hidup Anwar Ibrahim PM baru Negeri Sungai Buluh….kah…kah…kah…..kasi liwat Pak Gunawan…..

    • Delta_Source says:

      Doa yang sepatutnya ialah memohon kebenaran sebenar terserlah.

    • pasdaplaknat says:

      Assalamualaikum,

      saudara-saudari muslimin dan juga penganut agama lain, marilah kita berdoa supaya Tuhan tunjukkan kebenaran. Jika Anwar Ibrahim berada di pihak yang benar, tunjukkanlah kebenaran mengikut fitrah yang aman dan tenteram.

      Tetapi jika Anwar Ibrahim itu benar2 terlibat dengan kegiatan jahat itu semoga Allah tunjukkan dengan sejelas2nya dan hukumlah ia di dunia lagi sebagai pengajaran buatt umat manusia lain..pengajaran dan hukuman buat pentaksub2nya yang banyak memesongkan kebenaran dan keamanan..

      Sama ada beliau bersalah atau tidak berilah hukuman atas keangkuhannya membuat huru hara demonstrasi yang mengganggu hak manusia lain seperti mana yang dilarang dlm Islam! juga memfitnah dan merosakkan negara..

      Sesungguhnya org yang benar itu tidak gentar dengan kebenaran..org yang bersalah sentiasa berhelah menggunakan pelbagai perisai termasuk PERISAI MANUSIA melalui demonstrasi!

      AMINN YA ROBBAL’ALAMINNN!!

  2. pepalih says:

    yer…banduan tetap banduan… biar reput dlm penjara tu…

  3. selamber says:

    Saudara-saudari sekelian marilah kita sama-sama tanpa mengira kaum & agama berdoa setiap masa agar Saiful berjaya di dalam kes liwat tersebut & kita doakan agar Anwar dihukum dengan sewajarnya kerana perbuatan & niat jahatnya itu..Mudah2an negara kita terpelihara dari bala bencana akibat perbuatan manusia durjana itu..& Mudah2an negara terus terpelihara di dalam keamanan & kesejahteraan hendaknya…Insyaallah..Amiiiinnn

  4. kulaan says:

    Dia bakal jadi PM. Jadi Permanent Resident(PM) di Sg Buloh.

  5. Icuk Sugiarto says:

    Tony Gunawan
    Berdoa Anwar dibebaskan?? Kau mimpi kena smash ke apa? Dia diberi peluang utk bela diri tapi dia TOLAK beri keterangan bersumpah di mahkamah. Alibi dia mcm Kak Jijah dgn Izah tak di bawa.

    Baik kau berdoa utk di berikan hidayah lagi baik.

  6. Jika dia salah salahlah dan jika tak bersalah tak salah. Hak dia dah diberi masa perbicaraan, tapi dia tak guna hak itu.Eloklah anwar masuk Sg Buluh, manusia sperti anwar sesuai ditempat seperti itu.

  7. RAJA KONGKIAK says:

    Mahkamah nak buat keputusan yang tuhhh depa kata jahat! Yang sengaja tembak “ayaq shot” dalam lobang jamban tak salah!!! Haaaaa mahkamah orang hutan kaa apaaa puak-puak pembangkang nih nak guna. Dah berapa lobang taik dia kasi hamtam..puan boleh kata ok lagi!!! Cuba mamat yang suruh “berdoa” nih kena toron..haaa dia nak mintak doa kaaa dakkkkkk!!!!! KAUM GAY memang dok berdoa semoga kaum sejenis mereka terbebas….!!! Masyaalllahhhhhhhhhhhh..

  8. Mooohyideen says:

    Apa Tun M bukan ex banduan kah??

  9. adruus says:

    Kalau lu tak buat apasal takut mau sumpah dan tentunya Allah sesekali tidak menzalimi hambaNya yang BENAR. Oklah takmau sumpah tak apa tapi aku cabar lu pi saman itu eskay atau tunjuk sket itu jam Ooooome…..

    • Mooohyideen says:

      Laaa…bersumpah dalam hal ini bukan ikut hukum Islam. Ko ni ikut adat melayu or hukum Islam???? Tak paham2 lagi…tu lah org umno asyik dok adat2 melayu je..

      • fazli says:

        Moooo…sumpah Bai’ah PAS tu macam mana Moooo….ikut hukum islam ke…..ikut adat melayu mooooo…..PAS sungguh mooo ni…..kah…kah…kah…..

      • Delta_Source says:

        Nabi bersabda :-

        فمن كان حالفاً فليحلف بالله أو ليصمت

        Ertinya : Barangsiapa yang ingin bersumpah, hendaklah dia bersumpah dengan nama Allah atau (jika tidak), hendaklah dia diam sahaja (tidak bersumpah) (Riwayat Al-Bukhari)

        لو يعطى الناس بدعواهم؛ لادعى رجال أموال قوم ودماءهم، ولكن البينة على المدعي، واليمين على من أنكر

        Ertinya : Kalaulah diberikan (kebebasan) kepada manusia untuk mendakwa; nescaya akan akan individu yang mendakwa milikya harta satu kaum yang lain dan darah mereka, oleh itu (dalam Islam), Pembuktian menjadi tanggungjawab pertama ke atas pendakwa, dan (apabila telah sabit bukti), sumpah menolak adalah bagi mereka yang mengingkari (bukti tadi). ( Riwayat al-Bukhari & Muslim)

      • jijan says:

        Ko ni….bersmpah dengan Nama ALLAh yg ko sembah pun ko tak le terima….mcm mana ni…Skrg ni ALLAH jer yg akan laknat saiful jika dia salah tapi saiful dah tunjukkan dia berani kerana benar…..lain ler ko sembah dengan ALLAH yanng ada anak…..

      • selamber says:

        BODOH punye mooo..sumpah bai’ah ikut Islam atau adat PAS ye moo..bole pulak ye..hehe

  10. Bulan Empat says:

    Anwar berkata

    “Saya tidak akan bersumpah laknat walau pun disaat akhir . Walau pun dengan bersumpah akan mengalih persepsi rakyat dan kebenaran akan memihak kepada saya.

    Kerana….,

    Saya tahu akibat sumpah laknat.
    Akibatnya terlalu berat. Azab Allah
    yang dijanjikan tidak tertanggung berat nya.

    Maka, saya tak akan bersumpah kerana
    saya manusia yang telah melakukan dosa besar dan laknat. Tak kan kau semua tak bolih fikir ”

    Itulah yang sebenarnya walau Nuar
    belum cakap. Ada akai fikir sendiri.

    • Mooohyideen says:

      Laa…ikut Islam dalam hal ini bukan buat sumpah laknat. Ko ni ikut Hukum Islam ka Hukum yg ditetapkan Utusan Msia??

      • P164 says:

        Nape masa kes 1998 dulu dia sanggup sumapah dalam mahkhmah. Sekarng ni x berani. Yb Zulkfli Nordin, kulim bandar baru ada menyatakan dalam blog dia semalam. Ko bacalah blog yb zul tu

      • Delta_Source says:

        Hadis Nabi :-

        لو يعطى الناس بدعواهم؛ لادعى رجال أموال قوم ودماءهم، ولكن البينة على المدعي، واليمين على من أنكر

        Ertinya : Kalaulah diberikan (kebebasan) kepada manusia untuk mendakwa; nescaya akan akan individu yang mendakwa milikya harta satu kaum yang lain dan darah mereka, oleh itu (dalam Islam), Pembuktian menjadi tanggungjawab pertama ke atas pendakwa, dan (apabila telah sabit bukti), sumpah menolak adalah bagi mereka yang mengingkari (bukti tadi). ( Riwayat al-Bukhari & Muslim)

      • jijan says:

        Mcm ler ko ni pandai sgt hukum Islam……

      • selamber says:

        Bersumpah dlm mahkamah pun tak berani..apa hal bro..

      • StinGray says:

        mooo…ce suruh peliwat tu angkat sumpah jd PM…hang rasa dia bersumpah ke dak???…moooo dh sesak napas..

  11. fazli says:

    Errrrr….sumpah Bai’ah Pas tu bukan sumpah untuk politik ke? keliru aku….kah…kah…kah….gadaikan institusi kekeluargaan demi survival politik PAS…..cer citer totok PAs oiiii….

    • Mooohyideen says:

      Org UMNO sentiasa keliru, yg tak keliru bab curi duit rakyat. Kak jat punya famili dah selamat dgn RM250 juita mereka.

      • selamber says:

        …400juta..600juta…apa kes

        • Mooohyideen says:

          Kalau rasa salah, suruh la MACC buat siasatan. semejak bila BN ni takut kat PR pulak?????

          Or else tak payah kecoh macam kes tanah pasir kat selangor . punyalah kecoh..siasat punya siasat last2 org umno DUN punya… so tiadada tindakan..

          kes TBH RM1200.oo pun siap panggil dan siasat sampai 3.00 am, ini kan pula ratus2 juta.

          Tak payah dok kelentong…

          • selamber says:

            ..600 juta..tp rakyat dpt air kotor..kebajikan la katakan..hehe

          • Mooohyideen says:

            Eh mana ko dapat Fakta ni??? Nampak sgt ko ni jadi bododh sbb bayk baca UTusan dan TV3. mengikut Laporan SPAN (Suruhanjaya Air Negara), air paling tercemar adalah Perlis, diikuti Perak/Pahang? trengganu dan kemudian baru kelantan. apasal negeri2 lain yg lebih kotor tak dilaporkan dalam Media BN pun????

          • selamber says:

            ..federal bg peruntukan 600juta..tp kebajikan rakyat tak dijaga pun..ke mana disalurkn..terjagakah kebajikan rakyat macamtu..hehe..kesian rakyat kene tipu

          • Mooohyideen says:

            Peruntukan kepada negeri2 BN terus kepada kjaan negeri, tapi kalau peruntukan Federal kat Negeri2 PR, tak sampai kjaan negeri. Sampai kepada badan kjaan (Federal). Macm negei yg sengkek spt kelantan, masalh sikit, sbb income kurang. sila rujuk Saifudin Nasution. Kalau tak betul dah lama Kjaan pusat dah saman amamt ni berikutan kenyataan beliau in April 2011.

            Kesimpulannya Kjaan pusat telah menidakkan hak rakyat kelantan. ada isu ni masuk TV3???

          • jebat says:

            siapa tak kenal saifuddin nasution tu.. harapkan muka berkerutu lidah bercabang..agen yahudi tu..

          • Mooohyideen says:

            So ko menilai kejadian Tuhan macam tu ker??? Itu adalah kejadian Tuhan. Siapa ko yg nak komen kat sini?? Adakah ko ingat kisah Bilah bin Rabbah??? Apa kah Tuhan menilai manusia macam tu???

            aku nak tanya kat mana ko kata dia lidah bercabang???

            aku nak habaq kat hang, dalam kes Saiful, pihak PR mengatakan Saiful ada jumpak Najib dekat his privated residence, Najib kemudian menafikan. kemudian, pihak PR menunjukkankan bukti gambar (Najib + Saiful), Najib gelabah dan tukar statement, Saiful datang mintak scholarship. – Nampak sgt PM BN ni lidah bercabang. Untuk pengtahuan korang, si sepol tu anak angkat Mumtaz. Dan…Mumtaz ni adalah pembantu sulit kepada Mak Badak air aka Bik Mama.

            anyway ada ka flop student boleh senang2 jumpak TPM kat rumah dia mintak scholarship???? Dah lak tu bukan jumpak Menteri pelajaran, tapi TPM/Menteri perthanan.

            Ko try jumpak Moohyideen tgk mintak biasiswa untu famili hang yg flop in his education tengok. Hang rasa Moooohyideeeeen nak layan hang ke tak…

          • Mooohyideen says:

            Jebat,

            Komen aku pasal komen ko tentang muka org yg menggerutu kat bwh.

          • selamber says:

            Hehe..aku tengok ko semakin terdesak nampak..makin gelabah mooo ni ye..maklum la dah semakin suntuk masanya…gunakan segala sumber yg ada utk buat provokasi..yeaaahhhaa…hehe

          • StinGray says:

            mooo..hang jgn jd mcm Sam ketot tu dh le..tension punye pasal sampai terkencing dlm sluar…..

          • Mooohyideen says:

            Apa isu kencing dalam seluar?? Ada macam RM250 juta famili Kak Jat dapat???

          • selamber says:

            600juta..??..hehe

          • StinGray says:

            rilek moooo…hang jgn tekan sgt jiwa hang tu…tak pasai2 period plak hang nanti….jgn mare yg moooo…gurau2 901 jea…

          • fazli says:

            **So ko menilai kejadian Tuhan macam tu ker??? Itu adalah kejadian Tuhan. Siapa ko yg nak komen kat sini?? Adakah ko ingat kisah Bilah bin Rabbah??? Apa kah Tuhan menilai manusia macam tu???(Moohyideen)….Part ni aku macam nak respek ko…..tapi bila ko sebut ‘ Dan…Mumtaz ni adalah pembantu sulit kepada Mak Badak air aka Bik Mama’….Terus aku nak sebut ko ni macam hanjing…..kah…kah…kah…..macam babi la ko moooo…..

          • raplahjingaa says:

            Rujuk kat Saifuddin Nasution ???? hik ! hik ! hik !…hang ni moooo kalau nak buat rujukan tu agak-agak la sikit…

            Saifuddin…kat UMNO ada jugak Saifuddin…tak boleh pakai jugak…pokok kata moooo…kedua-dua Saifuddin ni memang tak boleh pakai !! Mangkaq !!

          • umnototok says:

            Betul2 gaya dan cara bercakap si Mooo….ni sebiji macam bakal PM Sg. Buluh…yalah paling tidak ada juga pewarisnya…jika ‘dia’ dah tak ada di dunia nanti….

          • Bulan Empat says:

            Agak nya si Moooo tak pernah miss ceramah Nuar. Terikut gaya cakap, lagu dan gaya lenggoknya.

            Setakat yang diatas tu jadi ikutan OK lagi, tak lah namapak salah sangat. Tapi terikut perbuatan, amalan dan kegemaran Nuar, dahsyat jadinya.

          • Mooohyideen says:

            Aku pun selalu dengar Tun M cakap. Dia ni pun bijak. aku pun suka Tun M punya orator skill. both anwar and Tun M are great leaders. Sayang seribu kali sayang, Tun M is secular.

            Ko cakp aku skg siapa Pemimpin BN yg bijak???

          • jebat says:

            apa ni mooo..provok diri sendiri ke.. memang dah jadi darah daging puak pakatan haram..suka buat provokasi..

          • Mooohyideen says:

            Bila org tanya ko cakap provokasi.
            Eg dalam Bersih, kita tuntut 4 perkara (yg dibenarkan dalam perlembagaan), korang tak benarkan, nak berhimpun (spt yg dibenarkan dalam perlembagaan Malaysia), korang tak kasi.

            So jelas Malaysia adalah Negara autokratik.

          • raplahjingaa says:

            hang pernah tengok tak surat tuntutan rasmi dewi hindu hang tu moooo ?

            Kita autokratik dengan penjenayah,peliwat dan orang-orang yang tak menghormati perlembagaan negara jer moooo.

          • Mooohyideen says:

            Ye..ke….la..aku ingat ini negara demokrasi..patut la FDI kurang….lepas tu salahkan PR pulak…rupenye autokratik…

          • selamber says:

            ala..pakatan haram bukannya amalkan demokrasi pun..lebih kpd autokrasi lg..sendiri mahu jd bos sampai mampus..hehe..demokrasi takde tp demojalanan ade le

          • Mooohyideen says:

            Siapa yg emmerintah malaysi/memegang mandat??? Bukan PR pun…

            kalau nanti PR pegang kuasa, hang rasa patut ka PR beri ruang dalam media utama kat BN??? Tiap2 hari kelluar Berita kutuk BN.lepas tu spin off cerita pasal BN untk jadikan berita itu negatif….org BN nak berdemo tak kasi… hang rsa patut ka buat macam tu??

          • raplahjingaa says:

            PR nak pegang mandat ? macamana ? PR tu tak ujud…cuma ada DAP/PKR/PAS…sebagai pembanggang kat Malaysia ni..

          • Shah says:

            Alami pengertian bersyukur. Anwar jadi PM banyak bencana alam akan berlaku. Sebab dah lama kuat main bontot

          • Mooohyideen says:

            macam mana hang tau?? macam mana hang tak tau Menteri BN yg auw auw tu tak main bontot jugak???

          • raplahjingaa says:

            ntah la moooo…tapi kalau dia main bontot hang…hang pi buat la report…baru la boleh nak siasat….kan..kan..kan.

          • Mooohyideen says:

            Tu Samy Vellu punya daa…

          • raplahjingaa says:

            Anwar great leader mooo ? mungkin jugak….leader untuk orang-orang macam hang ! bukan takat leader jer kan moooo ?

            ….dah jadi imam mahadi pulak dah !! hentam jer la mooooo

      • raplahjingaa says:

        jauh lari topic moooo…? ada getaran tak keruan, hang ok tak mooo ?

    • Mooohyideen says:

      Ini rekaan umno. tak paham teruskan baca Metro, utusan, TV3, jgn lupa AF, Mari Menari dan Raja Lawak. Ini hiburan sebati dgn UMNO.

  12. tengkudin says:

    dia macam dah tau je masuk jel..heheheh

  13. Bulan Empat says:

    Kalau kehendak Yang Maha Kuasa saperti itu, kita manusia sebenarnya tidak mampu menolak. Sebalik nya dengan keimanan kita disuruh mencari hikmah yang tersembunyi diandaikan ketentuan ini mengambil tempat iaini menjadi PM nya seorang pengkhianat besar yang kegemaran nya hanya bercakap dan meliwat.

    Dalam cara yang mudah difaham walau Yang maha Esa berkuasa untuk matahari diterbitkan dari utara, kita tak lihat benda ini berlaku. Jika berlaku nya kejadian mustahil serupa ini pasti akan menghuru harakan dunia dan penghidupan seharian manusia.

    Kesimpulan nya Allah tidak endorse sesuatu yang pelik kerana benda pelik akan menghuru hara kan manusia.

  14. Pro UMNO says:

    lagi cepat si peliwat ni masuk penjara lagi senang dan aman Malaysia ni…..bagi duduk lama2 sikit kalau boleh sampai reput…..yg pengikut pulak boleh join kalau nak….kira sama rasa dan sama rasa la….baru kau langit tinggi ke rendah…

  15. Wong Pin Ter says:

    Sebenarnya tindak-tanduk Anwar Ibrahim sendiri yang telah menampakkan dirinya memang bersalah daripada awal kes liwat ini berlangsung:

    1. Lari ke Kedutaan Turki atas alasan ada orang mahu bunuh dia sebaik mengetahui Saiful membuat laporan polis.
    2. Memaksa salah seorang PA Rahimi Osman membuat akuan bersumpah palsu.
    3. Membuat kenyataan awal konon tidak berada di tempat kejadian semasa kejadian liwat ini berlaku ( ditolak oleh bukti CCTV)
    4. Berusaha mendapatkan semua bahan bukti sebelum pun pihak pendakwa membawa kes ke mahkamah.
    5. Berusaha beberapa kali supaya kes tuduhan liwat ditangguhkan kalau boleh dibatalkan sama sekali.
    6. Berusaha beberapa kali supaya hakim bicara menarik diri dan digantikan dengan hakim yang cenderung untuk memihak kepadanya.
    7. Tidak membenarkan atau menghalang pihak polis untuk mendapatkan spesimen DNA daripada beliau.
    8. Takut membuat sumpah muhabalah atau sumpah laknat.
    9. Takut untuk bersumpah di dalam mahkamah sebagaimana yang lazim dilakukan ketika perbicaraan di dalam mahkamah civil.
    10. Tidak berani untuk berdiri di kandang saksi yang membolehkan barisan pihak pendakwa menyoal balas beliau atau memeriksa balas keterangan beliau.
    11. Buat perhimpunan 901 untuk raih simpati dan memberi sedikit tekanan kepada badan kehakiman ( kalau tidak salah apapasal kalut buat perhimpunan 901 ).
    12. Tiada lagi kelibat peguam -peguam yang membelanya pada 1998/1999 yang membantu barisan peguam beliau kini atau sekrang-kurangnya menyatakan sokongan terbuka mereka terhadap Anwar di dalam menghadapi kes liwat kali kedua ini. Malah ada yang secara terangan menentang Anwar seperti Zulkifli Nordin.
    13. Rakan-rakan yang sanggup berjuang bermati-matian pada 1998/1999 dahulu demi Anwar Ibrahim kini telah menjauhkan diri mereka daripada Anwar Ibrahim dan mula mendedahkan tembelang sebenar Anwar seperti Ezam Noor dan Ruslan Kassim….

    Dan banyak lagi…. kalau nak diceritakan di mana ini akan mampu membuka mata dan minda bagi mereka yang mampu dan mahu berfikir secara waras dan logik serta tidak dipengaruhi oleh sentimen emosi serta taksub kepada Anwar.Namun bagi para fanatik, pentaksub dan penjilat tegar bagilah apa bukti sekali pun mereka akan tetap menjulang Anwar.

    • Mooohyideen says:

      Wong Pin Ter says:

      Sebenarnya tindak-tanduk Anwar Ibrahim sendiri yang telah menampakkan dirinya memang bersalah daripada awal kes liwat ini berlangsung:

      1. Lari ke Kedutaan Turki atas alasan ada orang mahu bunuh dia sebaik mengetahui Saiful membuat laporan polis.
      Komen Moo: kalau aku pun cari perlindungan. Kalau dalam kes Liwat 1 kena belasah, ada polis buat kenyataan mintak maaf? Apakah jaminan keselamatan Piahak Polis? Kjaan BN akan guna segala maciniries yg dia ada untu nak musnahkan seseoranh, hatta dalam kes Norrita, yg dibunuh di Condo Sri hartamas, ada polis siasat siapa dia punya sugar daddy?? (menteri UMN).
      2. Memaksa salah seorang PA Rahimi Osman membuat akuan bersumpah palsu.Komen Moo: Org UMNO ni sanngup bersumpah hatta guna nama Allah, apatah lagi guna nama Undang ciptaan manusia. Dalam kes saiful, mengangkat sumpah laknat sedemikian tidak mengikut Hukum slam, itu ada jahiluiyah org arab yg suka bersumpah2.
      3. Membuat kenyataan awal konon tidak berada di tempat kejadian semasa kejadian liwat ini berlaku ( ditolak oleh bukti CCTV)Komen Moo: Anwar menagadaka mesyuarat ekonomi dgn 4/5 org org kjaan bersama juga Rafizi. mereka ini memberi maklumat mengenai ekonomi kepada PR, anwat melindungi maklumat /pemberi maklumat. Apasal mahkamah tida menmanggil 4/5 org ini sbgai saksi???
      4. Berusaha mendapatkan semua bahan bukti sebelum pun pihak pendakwa membawa kes ke mahkamah.Komen mOo: Apa yg ko cakp ni Labuuu…nampak sgt ko tak ikut prosiding mahkamah. si Saiful tu anak angkat MUMTAZ Jaafar. mumtaz Jaafar ni pembantu sulit Bik Mama.

      5. Berusaha beberapa kali supaya kes tuduhan liwat ditangguhkan kalau boleh dibatalkan sama sekali. Komen Moo: Prosiing yg tidak mengikut peraturan. Contohnya Saiful charge lain, kertas pertuduhan lain. apa ni???
      6. Berusaha beberapa kali supaya hakim bicara menarik diri dan digantikan dengan hakim yang cenderung untuk memihak kepadanya.Komen Moo: Hakim telah membuat penghakiman sebelum kes tamt, nmpk sgt hakim tdk pofessional.

      7. Tidak membenarkan atau menghalang pihak polis untuk mendapatkan spesimen DNA daripada beliau.Komen Moo: Polis cuba menipu.Anwar kata speciment dia dalam Kes Liwat 1 masih ada, gunakan specimen itu. DNA tidak akan berubah tetapi kita tahu usia DNA tersebut. Jadi polis memerlukan DNA yg baru untuk ditempekkan di bontot saiful. Maka polis pun tahan anwar semalaman, tapi tidak di soal siasat. Rupa2 nak mabik sampel mineral water , berus gigi dan rambut anwar time tu. Itulah standard polis malaysi di bawah UMNO.
      8. Takut membuat sumpah muhabalah atau sumpah laknat.Komen Moo: Org UMNO ni memang bododh macam babi. Tidak ada sumpah laknat dalam kes seperti ini. Qasaf boleh dilakukan. So korang ikut Hukum Islam atau Hukum UMNO???
      9. Takut untuk bersumpah di dalam mahkamah sebagaimana yang lazim dilakukan ketika perbicaraan di dalam mahkamah civil.Koem Moo: Ni siapa yg berkata ni???
      10. Tidak berani untuk berdiri di kandang saksi yang membolehkan barisan pihak pendakwa menyoal balas beliau atau memeriksa balas keterangan beliau. Komen Moo: Ni sumber Utusan.
      11. Buat perhimpunan 901 untuk raih simpati dan memberi sedikit tekanan kepada badan kehakiman ( kalau tidak salah apapasal kalut buat perhimpunan 901 ).Komen Moo: Rakyat dah meluat dgn UMNO/BN. Apa ko ingat org2 kg yg pi KL ni anwar yg bayar kah? Kita menentang kezaliman. Org melayu waktu dulu pun berdemo menentang pemerintah (waktu tu Malayan Union).
      12. Tiada lagi kelibat peguam -peguam yang membelanya pada 1998/1999 yang membantu barisan peguam beliau kini atau sekrang-kurangnya menyatakan sokongan terbuka mereka terhadap Anwar di dalam menghadapi kes liwat kali kedua ini. Malah ada yang secara terangan menentang Anwar seperti Zulkifli Nordin. Komen Moo: Zul Noordin tu akun nak tanya ko apa kes yg dia wakili??? Dalam kes anwar, dia bukan peguam utama, lagipun time tu anwar dok lokap. Bukan dapat byk maklumat sgt. Kalau ko nak org munafik macam ni, ko ambik lah…Dulu kisah aresenik tu dia yg reka…
      13. Rakan-rakan yang sanggup berjuang bermati-matian pada 1998/1999 dahulu demi Anwar Ibrahim kini telah menjauhkan diri mereka daripada Anwar Ibrahim dan mula mendedahkan tembelang sebenar Anwar seperti Ezam Noor dan Ruslan Kassim….Komen Moo: mereka ini sebenarnya berjiwa UMNO yg laparkan harta dan kedudukan. meraka nak masuk UMNO/BN..biarkan…kami pun tak nak org macam ni..tengok ADUN Perak yg keluar ke parti bebas tu, selaps mereka keluar terus tiada tdkn yg diambil ke atas meraka. Zul Noordin trus dapat ‘Datuk’.

      Dan banyak lagi…. kalau nak diceritakan di mana ini akan mampu membuka mata dan minda bagi mereka yang mampu dan mahu berfikir secara waras dan logik serta tidak dipengaruhi oleh sentimen emosi serta taksub kepada Anwar.Namun bagi para fanatik, pentaksub dan penjilat tegar bagilah apa bukti sekali pun mereka akan tetap menjulang Anwar.

      Komen Moo: Hancur kan BN/UMNO..melayu dah lama tinggalkan parti ini, kcuali mereka yg tidak berpegang kepada prinsip Islam.

      • selamber says:

        Sudah la moo..ko ni memang BANGANG..nak jugak mempertahankn kaki liwat & pengkhianat bangsa no 1 tu ye..sedo la sikit wahai pencacai anwar ni..mana veteren2 PKR yg dulu bermati2an menyokong anwar ni..diorg semua dah lari..dah keluar malah diorg dah sedo pun siapa anwar tu…yg ko masih nak pertahankan penjubo tu wat hapa..

        hehe..malu la sikit ngan diorg yg dah kuar PKR tu sume..sedar2 la wahai pencacai anwar (moo..)..PKR dah nak hancur..dah nak lebur..& elok la hancur & lebur drpd terus terusan merosakkn negara..HAPUSKAN ANWAR IBRAHIM !!..HANCURKAN PKR..!!…HIDUP UMNO..!!

      • Wong Pin Ter says:

        Jawapan semula:

        1. Lari ke Kedutaan Turki- sebab takut dan sedang kabur dan kelam kabut pemikiran tidak pasti apa tindakan terbaik yang patut dibuat pada waktu itu. Kalau orang memang nak bunuh dia dah lama dia kena bunuh, sedang Presiden atau PM negara lain yang dikawal 24 jam pun orang boleh bunuh apatah lagi orang macam Anwar Ibrahim.
        2.Paksa Rahimi buat akuan bersumpah palsu..yang suruh buat peguam Pro Anwar. Buat akuan bersumpah ini ada mengikut hukum Islam ker?
        3.Tidak faham ayat..mula-mula Anwar kata dia tidak berada di tempat kejadian pada masa tersebut dan ini menjadi alibinya yang kuat untuk menyatakan dia tidak terlibat dengan liwat tersebut. Bila bukti CCTV keluar dia terpaksa mengaku berada di tempat kejadian pada masa tersebut. Mesyuarat dengan 4/5 orang pasal ekonomi (kononnya) berlangsung sebelum kejadian liwat berlaku…

        OK yang lain-lain nanti saya sambung semula sebab ada urusan lain nak buat ketika ini.

        • Wong Pin Ter says:

          Sambungan semalam:

          4. Jawapan tidak berkaitan–apa kena mengena Saiful anak angkat Mumtaz dengan usaha untuk mendedahkan semua bukti sebelum kes dibawa ke mahkamah.
          5.Kalau proceeding tidak ikut peraturan mohon sahaja supaya proceeding dibuat mengikut peraturan. Ini sengaja memohon penangguhan demi penangguhan yang kadang kalanya atas sebab yang tidak munasabah. Malah beberapa kali cuba nak batalkan kes. Macam ada benda yang mahu disembunyikan sahaja.
          6. Penghakiman apakah yang telah dibuat oleh hakim bicara sebelum kes selesai dibicarakan? Sebenarnya dia mahu supaya hakim sentiasa memihak kepada dia sepanjang perbicaraan kes berjalan.
          7. Kalau ambil specimen kes liwat 1 maka pihak pembela akan pusing cerita keputusan tidak tepat sebab sampel itu sudah terlalu lama lebih 10 tahun. Untuk mengelakkan penipuan pada sampel DNA yang baru selain polis dan kakitangan forensik wakil daripada pengadu dan tertuduh boleh hadir sama sepanjang proses persampelan, analisis sehingga keputusan diperolehi.
          8. Hanya ulama PAS dan yang sewaktu dengannya yang kata sumpah laknat tidak boleh. Masa Anwar masih TPM dan mula-mula dituduh terbabit perbuatan liwat ulama-ulama sebeginilah yang dok sibuk suruh bersumpah laknat. Atas kepentingan politik sekarang sudah tukar cerita.
          9. Akhbar -akhbar yang pro Pakatan Rakyat seperti The Sun dan Sinar Harian melaporkan perkara ini. Benarkah Anwar ada bersumpah di dalam mahkamah, ada sesiapa boleh bagi bukti?
          10. Akhbar -akhbar yang pro Pakatan Rakyat seperti The Sun dan Sinar Harian turut melaporkan perkara yang sama.
          11. Rakyat yang tidak suka UMNO tidak semestinya suka dan sokong Anwar@PKR dan Pakatan Rakyat. Ramai juga rakyat yang tidak menyokong UMNO tetapi menyampah dan meluat melihat gelagat Anwar dan para penyokong fanatik dan bebal beliau. Orang2 kampung ( rasanya lebih ramai datang dari bandar) datang berdemo 901 sebab pemikiran mereka telah diliwat dan diperdaya oleh Anwar kononnya dia dizalimi sedangkan hakikatnya dia menzalimi dirinya sendiri. Orang Melayu dahulu berhimpun menentang Malayan Union untuk mempertahankan kepentingan agama dan bangsa untuk kepentingan masyarakat umum. Yang berdemo 901 ini atas kepentingan peribadi pemimpin yang rendah akhlak dan moralnya.
          12. Zulkifli Nordin adalah peguam Anwar untuk kes liwat 1. Pasal cerita arsenik ini Azmin Ali yang reka sebab dia yang selalu berulang-alik ke penjara melawat Anwar. Bila cerita ini jatuh ke tangan puak-puak PAS dihebohkan cerita ini di dalam Harakah. Penulis cerita ini adalah Dr. Mohd. Hatta Ramli (sekarang ahli parlimen di Kelantan ) dan Dr. Zulkifli Ahmad ( sekarang ahli parlimen Kuala Selangor ). Saya masih ingat lagi cerita ini sebab saya memang ada baca edisi khas Harakah untuk cerita Anwar kena keracunan arsenik.
          13. Anwar Ibrahim sendiri adalah bekas Timbalan Presiden UMNO merangkap TPM yang telah kempunan untuk menjadi Presiden UMNO merangkap PM. Maka Anwar sendiri pun sebenarnya amat berjiwa UMNO dan sangat laparkan harta dan kedudukan. Sebab itulah dia mengidamkan jawatan PM dengan tidak mengira dengan cara apa sekali pun. Perjuangan untuk rakyat hanyalah alat untuk mendapatkan kuasa semata-mata.

          Soal ramai orang Melayu ramai tinggalkan UMNO mereka masuk parti mana- PAS,PKR dan DAP? Adakah ketiga-tiga parti ini adalah parti yang Islamik? Orang PAS lompat UMNO mungkin kurang tetapi orang PKR lompat UMNO adalah terlalu ramai sebab asalnya ( PKR Melayu Islam ) adalah orang UMNO juga.
          Yang pastinya di dalam PRU akan datang PKR akan terus bungkus manakala PAS jatuh terduduk ( kalau nasib tak baik mungkin terus lumpuh seumur hidup). Hanya DAP yang akan terus gagah sambil tersenyum lebar di atas kejayaan mereka memperkudakan PKR dan PAS.

  16. Mooohyideen says:

    Berita terbaru dari radio pkul 6 ptg tadi, kerajaan akan menaikkan bayaran premium insuran kenderaan berkuatkuasa 16 januari ni – alasannya – pelarasan perlu dibuat setelah beberapa puluhtahun tidak di’revise’……
    Hadoi…jaga perut kaum pemodal/kroni lagi….

  17. wmwi says:

    dia ni dah gila gamaknya

    teringin sangat nk jadi pm

    sanggup jd pm walaupun dari penjara!dia

    ni dah gila ka!! dia ingat jawatan pm

    boleh beli di pasar malam ka…..

    mimpi tak habis2

    • Mooohyideen says:

      Apa ko ingat Najib dulu tak nak jadi PM kah?? apa ko ingat Mooooooohyideeennn tu tak nak jadi PM kah???

      • selamber says:

        dia tak layak..peliwat & penzina..heee..jgn la..mitak jauhkan la

      • Wong Pin Ter says:

        Ramai yang mengidam mahukan jawatan PM tapi mereka tidak menampakkan sifat terlalu desperate untuk menjadi PM sebagaimana Anwar Ibrahim.

        • umnototok says:

          Kat pekan pun ada PM jenis ‘ni’..
          Naik basikal pakai topi kombat, tiup wisel kuat2 sambil bagi arahan kpd pemandu kenderaan yg bergerak kat jalan, bagai jalan-raya hak bapak dia…itulah gambaran apa akan terjadi kpd PM negara sg. buluh…..

        • Mooohyideen says:

          Siapa kata Najib tak desperate???

          • selamber says:

            takkan nak biarkan peliwat & penzina jd PM..ooohhh..tidak..memang patut Najib pertahankan jwtn PM.

      • raplahjingaa says:

        masaalahnya moooo….peliwat tak kan di angkat jadi PM ! mana nak letak muka rakyaat Malaysia nanti…berketua kan peliwat ?

        orang Burkina Faso pun akan ketawakan kita moooo !!

  18. terbit fajar says:

    Dr Asri sarankan pihak itu untuk beristkharah kerana sebagai muslim kita berkelebihan untuk kembali kepadanya. Bertanya dan meminta.

    Tanpa terlihat unsur memihak/taking sides saranan beliau adalah yang terbaik.

    Jika diri teraniaya, difitnah dan telah diburukkan dengan tujuan menjatuhkan nya , mintak pada Allah bukan dengan tindakan manusia.

  19. selamber says:

    Keluarkan seberapa banyak serangan kpd mykmu sbg provokasi…gunakan segala fitnah yg ada..buat seberapa banayk fitnah yg bole…hehe..cepat2..kesuntukan masa dah nih..hehe..moo bujuk c4 c1…sape lg

  20. selamber says:

    gunakan segala sumber yg ada..keluarkan seberapa banyak serangan dlm mykmu untuk buat provokasi..keluarkan seberapa banyak fitnah & putar belitkan fakta…cepat..cepat..masa semakin suntuk niiihh…hehe..cepat mooo

  21. pasdaplaknat says:

    Mati akal xblh spin..mulalah merepek..ye moo

  22. takbai says:

    pasal kes Anwar ni kenapa PAS tak buat solat hajat?????

    mooooo…. komen sikit….
    nik aziz….komen sikit…
    hadi awang….komen sikit…

    adakah homoseksual tu halal dalam Islam?

    mooooo….. komen anda?

    tolong jangan ‘cut&paste’.
    malu nyer berlagak pandai konon. LEMBU

  23. Mooohyideen says:

    300 ahli pembangkang di P. Pinang sertai BN

    NIBONG TEBAL 7 Jan. – Pakatan pembangkang yang memerintah Pulau Pinang menerima tamparan apabila 300 ahli dan penyokong mereka di Sungai Acheh, di sini menyertai Barisan Nasional (BN), hari ini.

    Selain kecewa dengan kepimpinan, tindakan itu juga disebabkan kegagalan pemimpin pakatan tersebut menunaikan janji.

    Wakil kumpulan itu, Musa Ali, 52, berkata, mereka yang terdiri daripada ahli Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP di kawasan berkenaan keluar parti kerana tidak sanggup lagi ditipu oleh pimpinan pembangkang.

    “Semasa berkempen untuk Pilihan Raya Umum 2008 lalu, macam-macam mereka janji, tapi bila sudah menang janji hanya tinggal janji.

    “Kami dah bagi mandat untuk memerintah Pulau Pinang tetapi pembangkang tidak dapat melaksanakannya. Jadi untuk apa kita nak sokong mereka lagi?” katanya kepada pemberita selepas majlis Silaturahim 1Malaysia di sini hari ini.

    Pada majlis itu, kumpulan 300 orang berkenaan hadir menyatakan sokongan untuk menyertai BN dan mereka turut berikrar menyokong BN pada pilihan raya umum akan datang.

    Turut hadir pada majlis yang diadakan di pekarangan rumah bekas Ketua Ranting RKR Sungai Acheh, Ahmad Ibrahim itu ialah Naib Pengerusi BN Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman dan Anggota Dewan Undangan Negeri Sungai Acheh, Datuk Mahmud Zakaria serta pemimpin tempatan.

    Sementara itu, Zainal Abidin berkata, BN Pulau Pinang menyambut baik langkah kumpulan berkenaan menyertai parti itu.

    Beliau berkata pakatan pembangkang juga nampak semakin tenggelam punca kerana gagal menyelesaikan masalah dalaman sehingga ramai penyokong di peringkat akar umbi mula bosan dengan kerenah pemimpin mereka.

    “Tindakan mereka menyertai BN merupakan mesej jelas kepada pembangkang yang menunjukkan pakatan pembangkang gagal mentadbir dengan baik sehingga ramai anggotanya bertindak keluar parti,” katanya.

    Beliau yakin lebih ramai anggota parti pembangkang di Pulau Pinang akan meninggalkan parti itu dan menyertai BN kerana mereka percaya hanya BN mampu mengubah hidup mereka.

    “Ramai yang telah maklumkan kepada saya untuk menyertai BN dan kita akan menganjurkan majlis seperti ini pada masa akan datang dan saya percaya sokongan mereka akan mampu menguatkan lagi BN di Pulau Pinang,” katanya.

  24. Mooohyideen says:

    Najib Berbohong
    Posted on Saturday, January 07 @ 19:00:00 PST
    Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

    Kenyataan Media Oleh USTAZ HASBULLAH MOHD RIDZWAN

    DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR berasa cukup kesal dan kecewa terhadap tuduhan dan pembohongan YAB Dato’ Seri Najib Razak, Perdana Menteri Malaysia kepada Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat Selangor yang dikatakan tidak memberikan kerjasama dan kelulusan terhadap projek-projek yang telah diluluskan oleh kerajaan persekutuan. Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor beranggapan tuduhan yang dilemparkan adalah tidak berasas serta berniat jahat untuk memburukan kerajaan negeri.

    Najib semasa lawatan ke Hulu Selangor baru-baru ini telah membohongi rakyat di Felda Gedangsa apabila menyatakan kegagalan Barisan Nasional menunaikan janji semasa pilihanraya kecil Hulu Selangor lalu untuk membina rumah peneroka Felda generasi ke dua adalah disebabkan tidak mendapat kerjasama pihak kerajaan negeri. Menteri Besar Selangor telah mengeluarkan kenyataan balas dengan menyatakan tiada sebarang permohonan yang telah dibuat samada oleh pihak kerajaan pusat ataupun Felda untuk sebarang projek perumahan di kawasan Felda terbabit sehingga kini.

    Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor melihat pembohongan demi pembohongan yang sengaja dicipta adalah antara ‘grand design’ kotor Umno untuk merampas kembali negeri Selangor daripada Pakatan Rakyat. Umno berasa cukup gusar kerana rakyat Selangor telah melihat kebaikan dan ketelusan pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat yang cukup prihatin terhadap rakyat. Agenda ‘Merakyatkan Ekonomi Selangor’ Pakatan Rakyat juga telah menunjukkan hasil yang baik dan memberi manfaat kepada seluruh rakyat Selangor tanpa mengira bangsa, agama dan pegangan politik mereka.

    Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor menasihatkan supaya Najib dan Umno Selangor supaya menghentikan segala pembohongan dan fitnah terhadap kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kerana ianya akan menjadi cacian dan makian rakyat kepada Umno dan Barisan Nasional semula akhirnya.

    USTAZ HASBULLAH MOHD RIDZWA
    KETUA PEMUDA
    DEWAN PEMUDA PAS NEGERI SELANGOR

  25. Mrskundel says:

    Yg penting PAS sudah keluar dari prinsip asalnya. Jadi apa2 yg ditulis oleh harakahdaily saya rasa ianya tiada beza dgn tulisan penipu PAS. Kami akan tentang PAS dgn apa cara sekalipun walaupun PAS memperjuangkan islam.

  26. osman says:

    Sebenarnya PERKASA harus dipersalahkan kerana tersilat Solat Hajat. Kerana PERKASA Solat Hajat selepas Solar Asar iaitu waktu yg diharamkan Solat maka hajatnya tidak dimakbulkan…..TAKBIR

  27. osman says:

    Memang PR tak ujud sebab ROS penakut nak luluskan pendaftaran PR…..jeng jeng jeng….

Leave a Reply

Threesome