Menu Utama

Turun Bendera 5 Minit, Dapat 3 Semester Penggantungan

AKAL budak-budak universiti hari ini nampaknya tidak kurang sedikit pun dari akal budak-budak tadika.  Kerja bodoh yang dibuat dek ketaksuban kepada parti politik tertentu dan agenda disebaliknya menyebabkan budak-budak ini sanggup menggadai masa depan masing-masing.

Apa masalahnya dengan generasi hari ini pun penulis tidak pasti.  Tapi itulah keputusan Universiti Pengajian Sultan Idris (UPSI) yang menggantung pengajian budak keding Adam Adli selama 3 semesta kerana menurunkan ‘banner’ Perdana Menteri tidak sampai 5 minit.

Dan kemudian dia jugak yang menaikkannya semula setelah diherdik seorang lelaki.

Itulah bodohnya, akal letak lutut.  Sekarang siapa nak membantu?  Buta saja jadi bodoh dan dibodohkan pembangkang.  Konon dengan turun bendera tak sampai 5 minit itu boleh diangkat menjadi wira rakyat, hero dan apa kejadah yang lain sedangkan tanpa sedar hanya diperalatkan untuk kepentingan sementara.

Sekarang pembangkang pertikai budak keding tidak dapat khidmat guaman dalam kes pendengaran di UPSI.  Sejak bila kes dalaman seperti ini dihadiri oleh pihak peguam?  Tapi hanya kerana dia menjadi alat pembangkang untuk memalukan Perdana Menteri, maka keistimewaan itu diberikan kepadanya oleh pembangkang.

Disitu pun dah nampak motif politik dibelakang kekecohan dicetus budak keding dan kumpulannya pada malam tahun baru.  Tapi soal itu tidak mahu diperbesarkan pembangkang sebaliknya hukuman penggantungan ini pula dituduh didalangi motif politik.

Apa jadi masa depan budak-budak muda hari ini kalau penyudahnya nanti semuanya masuk Universiti semata-mata untuk diperalatkan pembangkang?  Status ‘undergrads’ itu sebenarnya belum membuktikan apa-apa pun, jauh lagi nak tunjuk hebat dalam politik.

Tidak setakat itu, dilatih juga untuk menjadi penipu tegar seperti mana yang dibuktikan dibawah:-

Penulis bimbang kalau trend ini berterusan, masa depan anak muda kita akan semakin kelam – bukan sebab tak diberikan peluang dan bantuan untuk belajar tapi kerana terlalu sibuk untuk jadi hero kerana benda-benda bodoh yang sebegini.

Harapnya dalam pindaan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) yang akan datang, kerajaan dapat membuat sesuatu agar tindakan juga boleh dikenakan kepada dalang yang menyebabkan para pelajar ini mensia-siakan waktu pembelajaran dan waktu yang sepatutnya digunakan untuk tujuan belajar dengan aktiviti-aktiviti politik yang tidak berfaedah.






67 Komen to Turun Bendera 5 Minit, Dapat 3 Semester Penggantungan

  1. tengkudin says:

    padan muka ko setan adam adli..
    apa kata lepas ni ko turunkan seluar ko dan bagi kat anuar bagi ko 3 das air keramat dia lam bontot ko..heheheh

    • BudakPilah says:

      kah.kah..UPSI gantung hari ini dia buat pindah kredit masuk Unisel apa susah.Sebenarnya yg gantung tuu bebal coz nampak sangat otak kolot (zaman monarki )…Tanya mana2 pakar politik keputusan ini bagi benefit kat opposition & Adam Adli kalau masuk calon di kawasan Orang Educated Contoh Klang Valley kemungkinan besar akan menang.Realitinya,UMNO sekarang dalam proses kejatuhan kerana dah tak ada orang bijak dalam saf utama.Idea Mahathir hanya sesuai di zamanya kalau tiru alamat bungkus laa..

      • MenantuOrgFelda says:

        wooi bongok..unisel ada tawar kursus perguruan ka? kalau dia tukar course sekalipun, masih lagi masa yang dihabiskan sebelum ni terbuang..membazir wang rakyat saja..

        oh ya, BN akan dapat balik Selangor, gamaknya laku lagi modal UNISEL untuk sibodoh macam ni?

      • sungai siput says:

        cerdik jugak budak tu sebab 3 semester je kena gantung

        dia tau anwar mesti menang pilihanraya 13 nanti upsi ambik la di balik

        upsi pun ada cuak gak takut nuar jadi PM pasal tu UPSI gantung 3 sem aje, playsave macam najib jugak

        hahahaha

        da gila politik kat malaysia ni

        bung nuar tengah terkonteng2 nyawa ikan, najib bagi balik nyawa kat nuar

        hapuskan isa, adakan kan akta berhimpun

        betul jugak pepatah melayu pisau makan tuan

        sendiri tanggung lah PM oii…

      • mrazuar says:

        BRO,
        Kalau aku nak cari pensyarah untuk ajar kursus perguruan dikolej aku dan ada 2 calon datang interview
        seorang dari upsi dan seorang lagi dari unisel.Agak2 antara 2 orang ni yang mana satu aku aku pilih?

        Ko jawablah sendiri kalau ko cukup cerdik

    • serling says:

      Adli dan anwar buat analogi
      Bagai Idola kencing berdiri
      Tak hairan adli begitu aksi
      Bodoh perangai, otak dikunci

  2. jebat says:

    memang patut pun.. nak jadi hero konon.. jgn ingat bila jadi student U semua benda kita tahu..

  3. Pak Din says:

    Tarikh pendengaran dh tau pasal apa tak hantar Lawyer..
    Puak Anwar mana pedulu dh dgn mamat ni ssb dh bebas tuduhan meliwat.
    Nasib ko lah Adam.. lepas ni tak de siapa peduli.

  4. selamber says:

    eloknya dibuang je..student konon..takde rupa mcm student pun..rupa penyangak ade le..ada hati nak jd wira rakyat..PEHHHHH..!!

  5. sup bontot says:

    anak sial… inilah didik anwar al-juburi. padan muker ko adam adil. ko dgn nuar mampos tak nak hidup myusahkan org aje. barua nuar kaki bontot n cipap cinadoll.

  6. korokstabang says:

    Memang tahap bangang yang pi turunkan bendera di perkarangan pwtc tu pehal lainlah kalau dalam tanah mak pak dia bolehlah ni dalam tanah harta milik UMNO biasalah bendera pemimpin UMNO, coba pi turunkan gambar nik ajis depan ibupejabat pas tengok kena pelembang trajang ke tak apa punya bodo namanya pelajar u bodo kalahkan kaldai.

    • pego says:

      Aku sokong, kalau dalam tanah pak/mak dia..nak turun naik seratus kali pun orang tak peduli.

      Demokrasi apa, menceroboh dalam kawasan orang. Itu pun nasib baik orang tak dakwa.

      • bujuk says:

        Lain kali jangan cabar bebudak tu… Anak muda memang pantang d cabar. Dulu sekali Pak Lah cabar rakyat, berlakunya BERSIH 1.

        • selamber says:

          budak2 tu termakan hasutan dari sape lg..kalu bukan si Nuar tu

        • korokstabang says:

          pasai cabar lah maksud hang, coba pi cabar anak hang yang skolah rendah soh dia pi turunkan bendera umah aku tgok aku report polis aku report pengetua skolah aku luku sbijik dia garenti kena buang skolah tadak main gantung punya pasai croboh harta orang cikgu ada ajar kat skolah, budak skolah rendah lagik cerdik tapi mamat U tu seko bodo ngalahkan budak skolah rendah cabar dia makan taik lagi baik

          muehhhhahahahahaha

  7. arjuna waspada says:

    Sdra Sdra di MYKMU
    Mohon izin saya masuk.

    Golongan Jen Y yang dianggar kan 7 juta orang ketika ini menjadi rebutan Najib, dan pra 901 menjadi rebutan Anwar juga.

    Pasca 901 sudah tentu Adam dan sahabat nya didalam kumpulan mahasiswa akan menentang AUKU dan menyokong akademik fredom.

    Pada Adam dan sahabat seangakatan dengan nya akademik fredom sangat mustahak dan penting bagi mereka sebab:

    Akademik fredom bermaana:
    1.Dapat masuk IPTA IPTS
    2.Tak perlu bayar yuran apa apa.
    3.Dapat PTPPN dan tak perlu bayar balik.
    4.Dapat biasiswa bank negara petronas dan JPA untuk masuk belajar dan lawat England Amerika.
    5.Tak perlu masuk kuliah.
    6.Tak perlu ambil ujian dan peperiksaan.
    7.Bolih minta tambahan pinjaman kerana kos FB ihsan telcos dan IPOD blakberi tablet gajet meningkat dan kos clubbing meningkat.
    8.Bolih lawan balik pensyarah yang tak bagi markah tinggi walaupun ta masuk kuliah walau pun tak siap kerja, dan bolih buat petisyen kumpulan untuk bangkang markah rendah,itu lepas jumpa berkumpulanminta tunda tarikh ujian berkala.
    9.Tak perlu lulus peperiksaan.
    10.Bolih lepak ,naik moto Kris atau yamaha LZ,pergi ke rumah GF untuk tidur dan studi grup.(beli moto dengan duit pendahuluan PTPPN, cengkram hanya 154 rm on the road ihsan tokey cina baik punya)
    11.Bolih angkut GF pergi KLCC,Lumut,Georgetown, Sungai Petani,kuantan,jaybee.
    12.Tak bolih kena tindakkan olih University.Bebas keluar masuk kampus dengan kris LZ yamaha dan sewa kancil atau saga 75rm kongsi 4 sahabat)
    13.Bolih pakai pakaian suka hati.
    14.Bolih main futsal sehari suntuk.
    15.Bila gugur kerana cicir pelajaran, cakap Universiti no good.,pensyarah tak ada pakaran.
    16.Bila ada sahabat yang suka belajor, dia hasut” jangan jadi nerd” dan ” lu ulat buku.”….
    17.Minta ibu bapa hantar lain punya U atau kolej bila kena buang.(!)
    18.Cukup 5 tahun, cari kerja yang mesti ada bilik airkon opis ada awik cun, pangkat mau tinggi, pakai kot tie seluar baju kasut tali pinggang handbeg kulit jenama, beli kat Bukit Bintang Walk dan KLCC(sogo no way),,minta gaji 3,000,hisap rokok jenama impot bukan keretek..minum kopi mesti ada brand punye,.(lifestyle Jen Y),dengan tiada kelulusan kertas sijil dll.
    Berani hanya minta kerja dengan GLC aje,dengan company cina, manager senyum besar,sebab ada alasan tolak pekerja melayu…..
    Ini lah akedemik freedom,
    Dengan lesen besar 1M
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    • penyokongketuanan says:

      betul cakap ko, kat mana pun memang tak ada kebebasan mutlak, mesti ada had yang jadi pengukur. kalau nak bebas, jangan masuk universiti. Majoriti besar mahasiswa boleh ikut undang-undang dan peraturan yang sedia ada, kenapa nak ubah? Kalau tak nak ikut, keluar saja, tak perlu protes dan gelapkan masadepan.

    • C4 says:

      apa kah itu yang dituntut nya ???

  8. Mooohyideen says:

    Saiful taksub pada UMNO boleh la pulak??? CGPA 1.63 kena buang!

    • takbai says:

      PAS marah sebab malam tahun baru tu Hasan Ali dan JAIS serbu pusat hiburan. PAS dah kowtim dengan DAP atau takut kat Ronnie Liu. Islam aper yang PAS dukong ni.

    • StinGray says:

      moooo…saiful tu bekas staff siapa????…siapa idola dia sblum ni yg buat keputusan CGPA dia jd mcm tu???…dia buat kopi utk sapa???….dia tadah pungkok kat sapa???…hang cepat lupa sejarah laa…

    • C4 says:

      awat menteri UMNO yang dituduh rogol amahnya tidak disiasat dan didakwa????

  9. Mooohyideen says:

    Ini lebih baik dari Lagi Kak Jat, sign dua -tiga minit..dapat RM250 juta. Infact money is being transfered before agreement was signed. how’s about that??

    • takbai says:

      Mat Sabu kena tangkap khalwat dengan Normah pun guna ramai peguam. Sama mcm si peliwat.

      Derma ceramah PAS yg dikutip seluruh Malaysia pun tak tau hilang ke mana?
      Islam flipflop ‘Nik Aziz wali selipar’

      • pasdaplaknat says:

        depa sibuk pasal Audit kerajaan.. karung derma diorng tkpenah2 audit..masuk poket sape pn kita tktau.. PUNOH!

        • C4 says:

          audit kerajaan memeriksa duit yang dipungut dari rakyat ….

          duit derma atau sedekah orang ramai masa ceramah tak perlu kepada audit kerajaan …..

          faham lah sikit dengan jentera pentadbiran kerajaan ….

          • StinGray says:

            Pentadbiran Kerajaan mana yg hang paham…kerajaan langit Ayah Pin ke???..siapa kerajaan skrg???…hehehe

  10. Mooohyideen says:

    Closing the Books on Murder in Malaysia
    Tag it:Written by Our Correspondent
    Friday, 05 November 2010

    Episod sensasi pembunuhan Penterjemah berbangsa Mongolia kelihatan seperti telah berakhir.

    Penutupan kes itu awal minggu ini oleh Peguam Negara gara-gara tuduhan memberikan kenyataan palsu oleh penyiasat persendirian yang telah membelit PM Najib Razak terhadap kes pembunuhan penterjemah berbangsa Mongolia Altantuya Sharibuu dalam tahun 2006 sebenarnya telah membiarkan seorang yang rapat dengan PM terlepas daripada tuduhan membunuh.
    Penutupan kes itu dilihat sebagai penulisan bab terakhir dalam satu kes pembunuhan sensasi dalam riwayat 1 Malaysia, yang melibatkan satu kematian yang menggerunkan, konspirasi peringkat tertinggi, dipercayai melibatkan lebih daripada 100 juta Euro rasuah dan satu pendakwaan yang dilihat sebagai pentas palsu untuk menjauhkan pendakwa sejauh yang mungkin daripada melibatkan Najib sebagai TPM dan isterinya Rosmah Mansur dalam kes tersebut.

    Penyiasat Persendirian, P Balasubramaniam, diambil bekerja pada tahun 2006 oleh Abdul Razak Baginda, seorang sahabat karib Najib yang berperanan sebagi seorang penganlisis pertahanan daripada Malaysian Strategic Research Centre , untuk menjauhkan Altantuya daripada Baginda kerana dia (razak Baginda) telah meninggalkan perempuan Mongolia itu. Altantuya menuntut bayaran upah sebanyak USD$500,000 kerana peranannya sebagai penterjemah dalam transaksi kapal selam Pranchis kepada Malaysia. Satu pasukan pendakwaan Peranchis masih menyiasat kes penjualan kapal selam kepada Malaysia dan mencari sama ada rasuah juga dibayar kepada ahli politik Perancis dan Malaysia.

    Pada Julai 2008, semasa perbicaraan yang membosankan itu berjalan, P. Balasubramaniam mengeluarkan akuan bersumpah menuduh Najib pada masa itu TPM terlibat dalam pembunuhan itu, sebagai cara untuk menarik balik seluruh kandungan akuan bersumpah pertama tersebut maka satu akuan bersumpah lain (kedua/palsu) telah dibuat oleh P. Balasubramaniam secara ugutan.(Note: Both declarations can be found here).
    Peguam P. Balasubramaniam, Americk Sidhu, mengutuk penutupan kes itu, mengatakan jika kenyataan yang kononnya palsu itu disiasat secara menyeluruh oleh polis, maka ia akan membantu kita untuk membuat kesimpulan bahawa orang yang rapat dengan Najib adalah terlibat dalam pembunuhan itu.

    Menteri Undang-undang Nazri Aziz, dalam jawapan bertulisnya di Parlimen, mengatakan kes tersebut ditutup sebab P. Balasuramaniam telah memberikan dua akuan bersumpah yang bercanggah antara satu sama lain, oleh itu, kedua-dua akuan bersumpah itu tidak menjejaskan perbicaraan terhadap dua orang pengawal peribadi Najib dan Abdul Razak Baginda, yang berakhir dalam bulan April 2009 selepas 159 hari perbicaraan dimana pengawal-pengawal peribadi itu telah dijatuhi hukuman gantung sampai mati. Mereka merayu hukuman, dengan prasangka yang tinggi bahawa mereka akan diberi kebebasan sebagai balasan tidak mendedahkan siapa yang mengarahkan mereka membunuh Altantuya.

    “walaupun ada percanggahan antara kedua-dua akaun bersumpah itu, percanggahan itu tidak menjejaskan keputusan perbicaraan pembunuhan Altantuya”, kata Nazri.”Lebih-lebih lagi, individu tersebut(Balasubramaniam) masih berada di luar negara.” Tambah Nazri keputusan untuk menutup kes itu dibuat selepas di atas pertimbangan yang berhati-hati berdasarkan keputusan penyiasatan polis dan keterangan saksi-saksi.

    Walaupun kedua-dua pengawal peribadi itu disabitkan bersalah, Baginda dilepaskan dalam keadaan tanpa membuat apa-apa pembelaan. Dia kemudian tergesa-gesa meninggalkan Malaysia ke England, sehingga sekarang. Seorang daripada pengawal peribadi itu dalam kenyatan beramarannya mengatakan dia diambil bertugas membunuh Altantuya dengan upah RM 100,000. Tetapi kenyataan tersebut tidak timbul dalam mahkamah sepanjang perbicaraan. Tidak diketahui siapa yang mengarahkan pembunuhan dan siapa pula yang akan membayar upah tersebut.

    Altantuya 27 tahun adalah penterjemah dalam sesetengah fasa pembelian kapal selam scorpene yang bernilai berbilion ringgit,( yang masuk ke dalam syarikat Razak Baginda sahaja sebanyak €114 dalam bentuk bayaran rundingan ) telah ditembak di kepala dan mayatnya telah diletupkan dengan bahan peledak dalam hutan tebal dekat pinggir bandar Shah Alam. Sebelum dia mati dia beritahu P. SBalasubramaniam yang dia dijanjikan bayaran sebanyak US$500,000 kerana membantu transaksi kapal selam tersebut.

    Dalam kenyataan beramaran pengawal peribadi itu, sewaktu Altantuya hampir dibunuh , dia mengatakan kepada pembunuhnya yang dia sedang mengandung dan minta dikasihani supaya tidak dibunuh.Ini menimbulkan spekulasi mengapa mayatnya dimusnahkan dengan C4. adakah tindakan itu untuk menghapuskan bukti DNA siapa yang ada dalam janin dalam rahim Altantuya.
    (yang lain terjemahlah sendiri)
    ……………………………………………………………………………………………..
    The episode of a sensational killing of a Mongolian translator appears to be about finished

    The closing of a case earlier this week by Malaysia’s attorney general over allegedly false statements by a private investigator that tied Prime Minister Najib Tun Razak to the 2006 murder of Mongolian translator Altantuya Shaariibuu literally lets unknown persons close to the prime minister get away with murder.

    The closure of the case appears to write the final chapter in one of Malaysia’s most sensational murder cases, one involving a gruesome death, intrigue in high places, more than 100 million euros in alleged bribes and a trial that appeared to be rigged to keep prosecutors as far as possible away from Najib, then the deputy prime minister, and his wife, Rosmah Mansor.

    The private investigator, P Balasubramaniam, was hired in 2006 by Abdul Razak Baginda, one of Najib’s best friends and a defense analyst from the Malaysian Strategic Research Centre think-tank, to attempt to keep Altantuya away from Baginda because he had jilted her. She was demanding revenge and US$500,000 for her role as a translator in the sale of French submarines to Malaysia. A French prosecutorial team continues to probe the sale of the subs to Malaysia and whether kickbacks were paid to top French and Malaysian politicians.

    In July of 2008, as the trial droned on, Balasubramaniam issued a statutory declaration alleging that Najib, then the deputy prime minister, was involved in the murder, only to retract the entire contents of the declaration a day later and issue a second saying he had made the first under duress (Note: Both declarations can be found here).

    Balasubramaniam’s lawyer, Americk Sidhu, denounced the closing of the case, saying that if the supposedly false statements were investigated thoroughly by police, they would have led to the conclusion that people close to Najib were involved in the murder.

    De facto Law Minister Nazri Aziz, in a written statement to parliament, said the case was closed because Balasubramaniam had given conflicting statutory declarations, and that anyway, they didn’t affect the trial of two of Najib’s personal bodyguards and Abdul Razak Baginda, which ended in April of 2009 after a 159-day trial in which the bodyguards were sentenced to death. They are appealing the verdict, with suspicions running high that they will somehow be given their freedom in exchange for their silence on whoever ordered them to kill the woman.

    “Although there are contradictions between the two statutory declarations, the contradictions do not affect the outcome of the trial of Altantuya,” Nazri said. “Moreover, the individual (Balasubramaniam) is still believed to be abroad.” Nazri added that the decision to close the case was made after “careful consideration” of the results of the police probe and witness statements.

    Although the two bodyguards were convicted of the crime, Baginda was acquitted under controversial circumstances without having to put on a defense. He then hurriedly left the country for England, where he has remained ever since. One of the two bodyguards said in a cautioned statement that they had been hired to commit the killing and were to be paid RM100,000 to do it. But the statement was never introduced into the marathon trial and never was anybody asked who had done the hiring or made the payment offer.

    The 27-year-old Altantuya, the translator in some phases of the billion-dollar purchase of French Scorpene submarines that netted Baginda’s company €114 million in consulting fees, was shot in the head and her body was blown up with explosives in a patch of jungle near the suburban city of Shah Alam. Before she died, she told Balasubramaniam she had been promised US$500,000 for assisting in the submarine transaction.

    In the bodyguard’s cautioned statement, it emerged that Altantuya, almost with her last words, told her two assailants that she was pregnant and begged them not to kill her. That has led to speculation that her body was blown up with C4 explosives to hide any DNA evidence of who the father might be.

    Balasubramaniam, who remains somewhere in Chennai, has continued to insist loudly that Razak Baginda, who is married, had told him that the translator had been Najib’s sexual companion before the then-deputy prime minister passed her on to Baginda because it wouldn’t look good for a prospective prime minister to have a girlfriend.

    After making the first declaration, Balasubramaniam was hauled into a Kuala Lumpur police station, where he was forced to recant it in a second under threat to his family, he later testified. After that, according to statements he made under oath, he was taken to meet with Mohamad Nizam Razak, Najib’s brother, and Deepak Jaikishan, described as a “business associate” of Najib’s wife, Rosmah Mansor, where he was promised RM5 million to leave the country and shut up. He later displayed cancelled checks showing he had been paid RM750,000 out of an account maintained by Jaikishan. According to his sworn statement, Balasubramaniam said Rosmah was “very pleased” that he had agreed to retract the statutory declaration and wanted to have breakfast with him.

    Nazri told the parliament that Balasubramaniam was initially investigated for providing false statements, which would make him liable to three years in jail and a fine. That makes it a mystery why the case was dropped against him, since one of the statutory declarations was demonstrably false – either the one implicating Najib and describing the murder, or the one recanting it.

    A team from the Malaysian Anti-Corruption Commission first made an appointment to interview Balasubramaniam in the UK, where he was staying out of fear for his safety, but cancelled the appointment without an explanation.

    “The evidence is staring you in the face,” Sidhu said in a telephone interview from Australia. “A whole pile of witnesses can confirm the first statement and who have been investigated by the police have said the original statement was made of his own free will. If they had investigated, they would have had to interview Rosmah, Nizam and Jaikashan over the checks to Bala.They can’t afford to charge him. If they do that, they would hang themselves. They had no alternative but to close the file to save Najib and his entourage.”

    To say Balasubramaniam’s first statement was explosive is an understatement. In addition to saying Najib had been Altantuya’s lover before he turned her over to Razak Baginda, Balasubramaniam wrote that Najib had a sexual relationship with the Mongolian woman and that she liked anal sex. Before she was killed, according to the statement, she told Balasubramaniam that she, Baginda and Najib had been together at a dinner in Paris during the transaction over the submarines.

    Najib has repeatedly denied he had ever met the woman, swearing to Allah that no meeting had taken place. During the trial of the two elite bodyguards, a friend of Altantuya who had accompanied the woman to Malaysia said there was no record in immigration that she had ever been in the country.
    Back to top
    View user’s profile Send private message

  11. takbai says:

    mooo… lembu, tulis guna idea sendiri bro. aper punya bahlol yg tau “cut & paste” saja. sekolah kau tahap mahfuzzz kot.

  12. takbai says:

    Karpal berhujah bahawa ‘liwat’ berlaku suka sama suka dan tak ada paksaan.

    Nik Aziz ” Anwar dihalalkan ‘sex bebas’ dan ‘gay’ sejenis”.
    ambo ni kan Nabi, tu yg ambo galakkan.

    Dulu Mat Sabu khalwat pun ambo cover kan line. demo nak ‘sedap2’ buleh sokmo. PAS dan DAP tu samo ugamo.

  13. mustaqim says:

    aku antara yg tidak sokong tindakan berat dikenakan pada adam adli…kerana sbg plajar dia mmg mentah lagi n senang dipergunakan macam zaman2 reformasi dulu…kini semua reformist yg dipergunakan paling bagus nyer contoh ialah ezam berjaya malah menjadi anggota kerajaan……..

    tindakan 3 semester mmg adil…ini juga menguji dan memberi dugaan pada adam adli untuk muhasabah diri dan kembali belajar di UPSI lepas 3 semester kalau dia betul2 ikhlas nak belajar and jadi cikgu……

    keputusan yang amat bijak…

  14. tukul says:

    balaci tegar suker cari lubang yg salah .

  15. Zainol memali says:

    Mantop tulisan mu arjuna waspada. cuma nak tambah sikit, sebab yang seterusnya ialah :- boleh meniru dalam exam dan kerja kursus, pensyarah tak boleh marah dan ambil tindakan. boleh berdemao ikut suka walaupun hanya untuk nak naikkan markah kuiz atau test dsb. Kerajaan wajib sediakan kerja untuk lepasan U tak kira walaupun lulus hanya cukup makan. Kerajaan kena naikkan pinjaman PTPTN untuk tampung kos menggugurkan kandungan GF yang termengandung dek kerana sesi belajar berkumpulan hingga dinihari.

    • pasdaplaknat says:

      hehehe..betul2.. lis out dan buat poster antar kt UPSI, UNISEL (unisel ni U mak bapak student2 situ..anak2 LORD)

      generasi Y yang bkl rosak dan melingkup..
      dimanjakan atas dasar FREEDOM.. freedom of syaitan..

      inilah racun2 perosak yg ditaburkan oleh pemikiran ANWARINAS!!

  16. daniel says:

    Apa salahnya turun banner/bendera PM ?
    Ini bukan bendera Negeri atau Negara ?
    Apa salah sebenarnya ?
    Nampaknya UPSI saja nak bagi warning, so next time insiden tak berlaku lagi.
    So budak ini jadi scapegoat.
    Kesian. Kena denda dengan primitive law.
    Kesian betul.

  17. Icuk Sugiarto says:

    Aku nak ucapkan Padan Muka Perdana pada budak Adam Adli tu.

  18. OrangPekan says:

    PR dah penaya kat hang lah,Adam Adli. Anwar dah terlepas dah, pi India dan overseas pun. Ada dia peduli kat Adam Adli? Ambil iktibar lah Adam, the biggest mistake you have made in your life.They used you and they left you alone…3 sem, hang nak buat apa? Nak pi demo lagi? Tak dak siapa nak tolong.

  19. StinGray says:

    budak bingai tu layak jd tukang URKON aljuburi tu jea….

  20. C4 says:

    elok dia keluar kejap cari duit ….

  21. ber pada pada lah sikit oi orang islam ni musuhnya keliling pinggang ,jika bukan kafir musuhnya ,orang islam yang iri dan dengki juga musuhnya ,kalau islam dah kuat dalam satu negara maka musuh dari luar negara segera menyerang atas bantuan para pengkianat ,ya siapa pengkianat tanyalah diri hang dulu ada tak hang memusuhi orang islam kalau ada hang lah pengkianat itu,lagi banyak hang memusuhi orang islam lagi besaklah pengkianatan hang itu ,hang faham ka ,kalau hang tak faham memang sah hang ni gurkha

  22. C4 says:

    “it emerged that Altantuya, almost with her last words, told her two assailants that she was pregnant and begged them not to kill her”….

    tak pernah aku dengar dimana2 …manusia sekejam itu dimuka bumi ini….rupa nya berlaku di negara malaysia yang aman damai ini..?????

    apakah hati perut sama dengan hati perut yahudi ?????

    bagaimana kah sekiranya berlaku kepada sanak saudara pembunuh itu sendiri….

    • StinGray says:

      aku pun tak pernah dengar di negara2 lain ada…Imam mahdi..Nabi baru…Pak syeikh Raja Liwat…serambi Mekah…mcm2 ada kat malaysia ni…

    • selamber says:

      aku pun tak pernah dengar..seorang peliwat dgn pelbagai bukti pun bole terlepas hukuman..hehe..penjenayah pun hairan dgn kes ni

      • truthseeker says:

        Aku pun tak pernah dengar ada manusia se bodoh pengikut PAS PKR dok percaya kat anuar yg tak nak bersumpah, yg tuduh Dr M buat loan IMF, kat website IMF dah confirm malaysia tak der loan, yg tuduh Musa Hasan kawin artis, last2 pecah rahsia yg kawin tu bukan musa hasan. Macam2 fitnah. Tapi still puok2 taik ni dok percaya kat Nuar Dajjal.

  23. C4 says:

    “told him that the translator had been Najib’s sexual companion before the then-deputy prime minister passed her on to Baginda because it wouldn’t look good for a prospective prime minister to have a girlfriend.”

    YANG INI AWAT POLIS TAK SIASAT??????

  24. raja kongkiak says:

    Budak baru keras bubun tuh nak tunjuk hebat konon! Budak hingusan nin jenis yang makan puji! Ingat kalau orang puji lebih sikit tayar keretapi pun dia kunyah.Lepas tuh rasa hebat pulak sebab kena gantung 3 semester, mak bapak macam nak mampus cari duit untuk dia. berlagak macam lepasan PHd. Lepasan SPM ada laaaahh…budak pesen macam nih, kalau kata bagi peluang habis dinding jamban di buat karangan ..heheh

  25. nananurgayah says:

    apa kena mengenanya adam adli dgn PKR dan anwar Ibrahim..adakah dia menurunkan bendera Najib dan menaikkan bendera PKR atau Anwar Ibrahim? x usah nak tuduh tuduh..perbuatan dia kerana dia x suka Najib..itu saje..x de kena mengena dengan benda lain..mgkn najib ada menyakitkan hati dia tu..

    • raja kongkiak says:

      Dia punya suka dia punya hak. Tapi yang pi buat dighumah oghang tuh buat hapaaa. Tuh yang dia bengngong, akai sejengkai. kalau panjang pun takat jauh ayaq kencing saja.. nak jadi hero tapi tak kena gaya….Bukan nak jadi PHd punn baghu nak jadi cikguu..hahahaha bangap sungguhh budak “kencing bercabang” nihhh elok laa kena punggai…

    • truthseeker says:

      kalau kau menyakitkan hati aku, boleh ker aku pergi rumah kau bukak seluar kau jentik anu kau? Boleh?

  26. Anak Lenggong says:

    Memang bebudak ni bodoh kalau tak masakan group yang bersama dia merupakan pelajar yang ditendang daripada universiti asal mereka. Ade ke lebih kurang 50orang dikata mewakili ratusan ribu siswazah lain..sape yang iktiraf mereka ni…orang lain sibuk dok belajar mereka pulak dijadikan barua dan kuli batak kepada manusia yang mempunyai kepentingan peribadi…

    Lagi satu aku nak tergelak dengan perangai betina getik PAS..nama je bertudung labuh tapi perangai lebih teruk daripada pelacur jalanan…buat malu jee..Ini kah cara perjuangan yang diterapkan oleh PAS yang kononnya pejuang islam…perangai penuh dengan hasad dengki…suka membuat fitnah..samseng jalanan serta suka menjatuhkan maruah orang lain…apa yang pasti hakikat sebenar ujud nya PAS cuma menggunakan islam dan memaparkan kesederhanaan hidup dan berpakaian cuma sebagai topeng untuk kepentingan peribadi sahaja..ada pejuang islam sebenar dikalangan mereka dan tak sehaluan akan terus dipecat tanpa memberi peluang kepada oarang tersebut untuk mempertahankan diri..

  27. nananurgayah says:

    bila baca..fikir dan fahamkan maksudnye..jangan main tembak je..x sekolah agaknye awak ni…

Leave a Reply