Menu Utama

Anwar Tidak Bersalah

Menurut sms The Star, Mahkamah Tinggi memutuskan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bersalah atas tuduhan meliwat Saiful Bukhari Azlan. Berita lanjut akan datang kemudian.



(Next News) »



74 Komen to Anwar Tidak Bersalah

  1. C4 says:

    tak apa mahkamah rayaun ada lagi … kuasa najib kat situ ….

  2. C1 says:

    hehe… alhamdulillah. busy twitter pepagi ni.. anwar free…

  3. tengkudin says:

    nampaknya takder modal la nak kata konspirasi..hehehehe…

    mahkamah dunia lepas..
    mahkamah akhirat paham paham la..hehe

  4. MenantuOrgFelda says:

    pelik aku, siapa pulak usik dna dalam dubor tu? hakim ni tak abis mengigau ka? tak pasal jahanam masa depan orang…

    • bujuk says:

      Dalam perbicaraan pun dah dinyatakan sempel tersebut telah diusik dan salah lebel. Tapi kes masih terus berjalan… sepatutnya waktu ni, dah tolak sebab ujian doktor menunjukkan tiada kesan liwat.

    • C4 says:

      suruh siafol tu pergi kat chow kit lah …. jual bontot kat sana dapat banyak duit lagi….. ini kes dah kalah tentu mak mah tak bagi duit kat saifol….

    • jebon sial says:

      yg jahanamkan masa depan Nuar ialah diri dia sendiri…tak pernah insaf…

  5. Pro BN says:

    hakim ni pun kita tak tahu mcm mana. Ini membuktikan mahkamah adil dan tak ada sebarang konspirasi dari pihak kerajaan seperti yg diaorang tuduh2 tu….

  6. Pro UMNO says:

    dunia lepas le…..akhirat jangan lupa….lepas ni orang akan tengok anwar dipihak benar…walaupun disebaliknya….memang dunia dah terbalik….kegiatan Nabi Luth kembali menguasai dunia dah merebak ke Malaysia…itu yg yahudi yang nak sangat tu disokong pulak puak2 mcm ni

  7. veteranpas says:

    http://www.debatbukujingga.com/2012/01/anwar-ibrahim-dibebaskan-mahkamah.html

  8. orang tengah says:

    aku rasakan mcm ada strategi je…mula2 dibebaskan itu belum masuk rayuan Saiful lagi….lepas tu baru tengok…aku rasa korang sendiri tahu la….Ni pasal kegiatan liwat memang berlaku…aku rasa ramai orang tahu…cuma dia tak nak mengaku je…bermatian2 mempertahankan…termasuk taknak bersumpah taknak bagi DNA…tapi jangan lupa akhirat itu tempat sebenar…masa tu baru tahu….sekarang ni cuma takde bukti teknikal je…..mc nampak hantu tapi takde bukti….

  9. mahmud rosmah says:

    ada 14 hari..pengahkiman pun simple je…aku ingat court of appeal akan overrule th verdict…dan anwar masuk…harini brgkali hakim takut berlaku rusuhan kot…

  10. konceng says:

    ADA HIKMAHNYA 2 DGN KEPUTUSAN HAKIM MEMBEBASKAN PELIWAT TERSOHOR!
    TUNGGU & LIHAT APA KESUDAHANNYA…..

    • C4 says:

      kalau mahkamah kata tak ada …macam man pulak kau kata ada???? kau telah mengatasi mahkahmah ….

      • truthseeker says:

        kau tahu pun nak hormat keputusan mahkamah bila keputusan dia menyebelahi kau. Tapi bila Mahkamah tak kaitkan najib dgn altantuya kau kata mahkamah najib kawal.

        • bujuk says:

          Bukan salahkan Najib, tapi persoalkan kenapa isu C4 tidak diperincikan. Ko..ni bawa banyak masalah la C4, hehe.

          • insan kerdil lagi hina says:

            btul tu.. asl yng umno buat smua xelok pd pndngan diaorng tp ap yng krjaan bgi trus je trima.. pndai plak kta tu hak diaorng.. pdhal hak tui..

      • bangKano says:

        Hang ni tak baca ka penghujahan verdik tu..? Mahkamah tak kata liwat tak berlaku tapi DNA tu yang di persoai kan tentang keaslian nya sama ada dah di sentuh…. bingai punya olang maa…!!!

  11. bujuk says:

    Alhamdulillah….
    Kepada penyokong PR, diingatkan jangan terlalu gembira dan menghentam serta menghina pihak musuh politik kita.
    Tujuan kita menarik orang dan bukan memusuhi….

  12. Moooohyideen says:

    in the first place, anwar tak patut bela diri pun..kes ni lintang pukang…dua tiga kali si sepol tu tukar statetment

    • C1 says:

      3tahun yang lepas dah tau kes lintang pukang…

      takde idea dah nak sabit kesalahan… last2 lepaskan ajer lah DSAI.. 🙂

  13. mrSkundel says:

    Makhamah terbukti tidak dibeli oleh UMNO, dan terbukti bahawa kes ini diadili sebaik mungkin.

    Yang penting sekarang apa-apa hal pun PAS tetap kuda tungganggan DAP.

    Perjuangkan kita ialah menyelamatkan kaum Melayu daripada dijadikan baruah DAP.

    Melayu TIDAK akan selamat dibawah payung Pakatan Rakyat yang secara terang-terangan memberi keadilan kepada bangsa kafir yang menentang dasar polisi Islam di Malaysia.

    • C4 says:

      apa kurang nya dengan UMNO jadi kuda tungganggan MCA, MIC dan PPP…..

      bagaimana dengan JPO, Temasik boleh masuk ?????

      • mrSkundel says:

        Mana ada bro..tolong jangan reka cerita boleh tak?

        • C4 says:

          apa pulak reka cerita ….dah lama rakyat tahu ….. cuma tak cerita jea…. berapa banyak dah tanah2 simpanan melayu terlepas kat tangan cina ….. ???? semasa UMNO berkuasa …… lupa ke ????? apa kah itu bukan tungganggan ?????

          • bujuk says:

            Itu kerjasama… sama2 untung ma.

          • mrSkundel says:

            Itu rekaan parti kamu saja. Udah-udah lah kamu nak mengata UMNO bagi pada cina.

            Ni yang PAS nak bagi kat Cina nie KUASA tau bukan tanah, bukan business, bukan sekolah, ataupun tempat berjudi atau pelacuran.

            Ni hang punya PAS dan PKR nak berkongsi KUASA. Kamu tau apabila ada KUASA tu apa maknanya?

          • bujuk says:

            habis selama ni, MCA MIC dan lain2 parti ada wakil jadi MENTERI tu bukan kongsi kuasa ke? Atau ko nak kata menteri yg. bukan UMNO takda kuasa. Habis kenapa pulak kes PKFZ tu, MENTERI MCA yg. kena DAKWA bukan MENTERI UMNO?

          • jebon sial says:

            C4 ko cube2 la bukak fail Nuar ni mase dlm UMNO…ape kata dia ttg Pas Dap…kemudian mcmamna dia boleh kaya raya…tanya Nallakarupan…

  14. C4 says:

    tapi kes video lucah edaran dari Tan Sri Sentil Kumar (Eskay) dan Tun Rahim Thamby Chik ada lagi…..

  15. C4 says:

    kesian saifol tak dapat duit …..

    tapi sikit2 tu dapat lah kot …..

    letih turun naik makhakhmah …..

  16. mrSkundel says:

    Semua kes-kes berkaitan dengan Kerajaan Selangor dikendalikan oleh syarikat peguam-peguam Pro-DAP..hehehe ini bukan kroni ke namanya?

    • C4 says:

      memang lah tak kan nak bagi pada penguam pro BN…..

      • mrSkundel says:

        Eh u kena adil maaa betul tak? Siapa yang boleh buat kerja la yang patut dapat bukan melalui kroni..hehehehe

        • bujuk says:

          Bukan taknak adil pada BN, tapi hasilnya seperti berlaku d PERAK. Habis semua rahsia k’jaan d beri pada Pembangkang dan akhirnya k’jaan jatuh. Ahli UMNO tak setia pada K’jaan… sebab tu SUK Selagor dulu, MB tak suka. Jadi jangan salahkan orang lain bila anda tak dipercayai…

  17. StinGray says:

    cian najib gan rosmah kena tuduh sebelum ni….

    lepas ni rindu la aku dgn jeritan “konspirai” “fitnah Umno” “Mahkamah kepunyaan umno” “polis kejam”..

    mcm mana la Aljuburi nk tarik balik tuduhan yg dia dh buat pada najib dan umno diseluruh dunia tu…

    Tahniah Anwar dan Tahniah Najib…dan renungkan siapakah diantara mereka berdua yg mendapat keuntungan berpanjangan dari keputusan hari ni…

    kpd saiful sekiranya kamu benar, pasti akan dtg kebenaran walaupun bkn didunia..

    kekuatan OMEGA adalah keputusan hari ini..

    • C1 says:

      yer la kesian najib takde sape nak bersihkan nama dia yang dah busuk satu dunia..

      at least nama anwar hari satu dunia dah bersihkan.. kat CNN, BBC… al jazeera… bla.. bla.. bla..

  18. kun aguero says:

    hahaha..sudah kalah kes diam je la..nk cover apa lagi..

  19. C1 says:

    game over.. tunggu PRU13 dah la…

  20. http://www.kitagempur.com/images2/joget1234.gif

  21. Team Pembelaan Bung Anuar Bin Ibrahim …Berkata ” perlakuan adalah atas dasar suka sama suka..” PRU 13 bolih sokong yg mana terbaik…Moral cerita ” Pilih yg bermoral atau tidak bermoral nanti.”Tanya disudut jiwa atau hati, yg mana satu idaman kalbu.

  22. kun aguero says:

    team pembelaan apa lagi..dh kalah terima la hakikat..

  23. lalala says:

    takpe la, lepas di dunia. akhirat mungkin tidak. dalam dunia sekarang ni, macam2 boleh jd. untunglaaaa terlepas.. sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.

    ** kes china doll xbukak lagi.tunggu & lihat.

    harini menang orang kate UMNO ade agenda politik tersendiri. kalau anwar kalah korang kate UMNO beli hakim.. sebenarnye korang nak ape eh?

    **pasni habis la perjuangan mahasiswa2 sume, kes anwar dh menang. alah ~ nk provok kerajaan sume tu ~ lalalala

  24. mrSkundel says:

    Yang penting sekarang Makhamah tidak dibeli oleh UMNO/BN.

    Makhamah menjalankan tugas dengan adil.

    Ok tutup cerita..move on lets go..

  25. C4 says:

    3 tahun masa dan tenaga mahkamah, polis dan pendakwa terbuang gitu jea….. banyak kes2 lain yang lebih penting untuk dibicarakan …. yang melibatkan jutaan ringgit…..

    demi memuaskan nafsu serakah pemimpin UMNO…. sahaja ….kakitangan kerajaan dipergunakan …..

    • mrSkundel says:

      Biar aku betulkan statement ko nie. Sekarang strutur gaji kerajaan competitive mcm kerja swasta. Bezanya cuma swasta kenaikan agak tinggi dalam 20% melebihi gaji government.

      Tapi kamu kena ingat..keja govtment bermakna kamu sudah bersumpah untuk berkhidmat kepada kerajaan yang sedia kala.

      Kalau ko nak jadi kaya sangat, pergi lah berniaga ngokkk..ni lah dia tamak..pastu cina DAP kata u amik RM100 saja ok lagi itu RM900 mau bagi pada cina..kamu pun anguk dan takbir..hahahaha

      • C4 says:

        kalau nak kaya sangat masuk UMNO….boleh makan rasuah …. ada kuasa boleh luluskan projek … dapat komisyen….bagi anak bini makan dengan duit haram….

        dulu kini dan selamanya kerja pemimpin UMNO…. rakyat dah tahu

        • insan kerdil lagi hina says:

          hbis prti len xambik rsuah ke?? bkn smue yang krja ngan krajaan orng @ pnykong umno.. rmai yng trpksa b’bhong mngku mykong UMNO pdhal pngkh prti len.. nrmal la kan mnusia yng m’mandng orng len dgn pndangn bnci akn sntiasa melhat dgn kjelikkan wlapun orng itu buat kbaikan..

        • jebon sial says:

          g la check siapa Nuar sebelum ade PKR…

  26. C4 says:

    hentikan sikap menjatuhkan karier politik orang dengan isu liwat tu…

    lawan lah dengan cara anak jantan ….

    bak kata tengku razaliegh … tahap politik macam ini macam …politik longkang ….

    • jebon sial says:

      ni bukan lawan politik bro…ni lawan tahap pemikiran…antara bangang, bodoh,tolol, pekak, tuli etc…cube2 la bukak mate hati tu…buat pertanyaan…nape Nuar tak berani sumpah…hatta dlm mahkamah pun..tak berani bagi DNA….aku tak kisah sgt klu Nuar jadi PM…tapi aku la yg akan menentang dulu sebab dah terbukti dari kate2 Kapal Sink…perbuatan suke same suke..maknenya ada berlaku…maknenya klu Nuar naik PM betul la tu.. Peliwat Malaysia no nol…PKR Peliwat Kental Rakyat…

  27. Gullit says:

    umno tak buat demo pun…. hahahaha…. ada aku kesah..

  28. Tubir says:

    Aku percaya anwar tidak bersalah sebab itu hakim bebaskan anwar dari tuduhan meliwat mohd saiful secara paksa.Tahniah untuk anwar ………lepas ni bolehke orang orang kat luar ni percayakan anwar al mahadi ni lagi ……..apa bezanya liwat secara paksa dengan liwat suka sama suka ?yg asasnya liwat telah berlaku…….apa macam?sendiri mau ingatla ya …..hahahaha

  29. Anak Lenggong says:

    Nik Ajis si musang berjanggut kata””Kalau tengok pada zahir pun nampak terang-terang jahat. Fizikal Anwar hendak bawa diri pun teruk. Hendak duduk sakit, hendak bangun lagilah sakit kerana belakang dia telah dirosakkan semasa dalam penjara. Orang macam ini macam mana nak guna seks dengan orang muda.”…..

    Aku cuma nak tanya Nike Ajis pulak…selama ni yang nuar dok jelajah menabur fitnah di seluruh negara tu nampak dia tak larat dan tak berupaya kee..lagi satu nike ajis yang lancapkan nuar serta kasi kat saiful supaya masukkan air mani nuar dalam dubur kee..Faham tak nike ajis tu yang pembebasan anuar cuma disegi teknikal sahaja..karpal singh sendiri mengakui didalam pembelaan yang liwat berlaku suka sama suka…

  30. jebon sial says:

    ADE TAK SESAPE YG AMIK GAMBO NUAR LPS BEBAS…MASE BACE DOA KESYUKURAN KE…NAK GAK TENGOK BACAAN MUKE DIE…HE HE HE…. ADE DOA KE….

Leave a Reply