Menu Utama

901: Anwar Terdesak Kerah “Bala Tentera” Tak Cukup Umur..!!!

Mungkin dek kerana terlalu terdesak, Anwar Ibrahim yang sedang berdebar-debar menanti hari keputusan penghakiman kes liwat IInya di mahkamah, telah bertindak mengerah seluruh “bala tentera”nya untuk mengepung Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di Jalan Duta, 9 Januari ini.

Bagi memastikan dirinya terlepas dari disumbat ke Sungai Buloh kembali, Anwar turut memanggil “tentera-tentera junior” yang belum cukup umur bagi acara penghangat badan untuk mencetus kekecohan di depan pagar UPSI baru-baru ini.

Hasilnya, budak-budak berhingus itu ada yang terjatuh akibat melawan polis ketika cuba ditahan pihak berkuasa itu. Namun, bagaikan “skrip-skrip” drama terdahulu, pasukan PDRM yang cuba mengawal keadaan huru-hara di depan premis institusi perguruan ulung itu telah diburuk-burukkan oleh juak-juak “Imam Mahdi” itu.

Seterusnya, Anwar kembali memberi fokus kepada tarikh 9 Januari ini. Sebenarnya, diberitahu bahawa Anwar memang tengah pening kepala. Dia tahu bahawa dia tidak punya harapan memandangkan semua bukti kukuh menuding jari kepadanya.

Lagipun, ketika perbicaraan bela diri tempohari, Anwar agak berang kerana taktiknya cuba menyatakan dirinya “mati pucuk” oleh doktor upahannya, Thomas Hoogland, mudah dipatahkan Timbalan Pendakwaraya. Malah, taktik itu dikatakan memalukan dirinya sendiri!

Lebih memburukkan keadaan lagi, Anwar “kantoi” lagi menipu berhubung kes liwat IInya itu. Dia berdegar-degar menyatakan di luar mahkamah dan mengelilingi seluruh negara menyatakan dia punya saksi alibi yang kukuh untuk membuktikan dia tidak berada di lokasi XXX itu. Tunggu punya tunggu punya tunggu, tiada seorang saksi alibi pun dipanggil Anwar ketika bicara bela diri tersebut!

Mungkin kerana terlalu terdesak menyedari “jangka hayat”nya yang semakin pendek dan nyawa-nyawa ikan, Anwar menyuruh Azmin dan AMK untuk mengerah semua cabang-cabang PKR untuk menghantar 100 orang penyokong parti itu hadir ke Mahkamah Jalan Duta pada 9 Januari ini. Kerahan “bala tentera” itu dipanggil “Gerakan Bebas Anwar 901”.

Sekiranya kerahan tersebut berjaya dan penyokong PKR taat pada “titah” Timbalan “Imam Mahdi” itu, maka dianggarkan seramai 100,000 orang penyokong tegar Anwar akan mengepung Kompleks Mahkamah tersebut. Jumlah tersebut dikatakan mampu “menawan” mahkamah itu sekiranya Anwar didapati bersalah.

Pada saya, para penyokong Anwar tak mungkin hadir seramai itu pada Isnin ini. Paling kuat pun, hanyalah sekitar 3,000 hingga 5,000 orang sahaja. Jumlah 100,000 orang itu hanya gebang auta semata-mata. Tak percaya? Tunggulah 9 Januari nanti.

Yang akan hadir mungkin hanya dikalangan sedikit mahasiswa-mahasiswa bangang seperti Adam Adli. Kemudian, puak-puak PKR veteran yang sudah pencen yang tidak punya pekerjaan. Selain itu, makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang diumpan dengan wang saku dan “shopping trip” untuk hadir untuk memerhati. Dan selebihnya adalah jurukamera dan pencacai yang akan merakamkan “drama Polis kononnya kejam” di mahkamah.

Bagaimana nak dapatkan 100,000 orang? Yang hadir mesyuarat cabang ketika pemilihan pun boleh kira dengan jari! Itu belum kira yang bertumbuk dan baling kerusi sesama sendiri! Masa reformasi tahun 1998-1999 dulu pun tak seramai itu. Azmin berani bertaruh kepalanya untuk menjamin 100,000 orang akan hadir? ‘Kencing” la lu Azmin…

Anwar perlu sedar. DAP memangg suka dia masuk penjara. Sekurang-kurangnya, mereka tak perlu pening fikir nak beri jawatan apa pada Anwar sekiranya Pakatan Haram menang PRU 13 nanti. Karpal pun memang tahu Anwar meliwat. Tak payah temberang pada Karpal, dia dah tahu lama dah. Sebab tu dia suruh Anwar bertaubat!

PAS pun dah jelik dan menyampah tahap dewa pada Anwar. Tak payah temberanglah. “Rahsia” ini bukan lagi rahsia. Huru-hara PAS sebelum ini pun disebabkan Anwar, Azmin dan konco-konconya. Depan memanglah nampak “manis”, tapi dibelakangnya hanya Allah saja yang tahu! Rasanya PAS akan buat kenduri kesyukuran jika Anwar mati terus!

Jadi, faham-fahamlah Anwar. Redha sajalah dengan apa yang Hakim akan tentukan. Kalau menang kes ni, jangan lupa ucap terima kasih banyak-banyak pada Hakim Mahkamah yang selalu kamu kutuk tu. Jangan lupa salam dengan Najib kerana membuktikan PM tak campur tangan dalam kes kamu tu.

Tapi kalau kamu kalah kes ini, jangan pula kamu salahkan Hakim kerana beliau hanya menyampaikan takdir Allah. Kamu janga pula tuduh Najib “beli” sistem keadilan kerana Najib terlalu sebok untuk ambil tahu tentang kes jenayah yang kamu buat sendiri.

Sebaliknya, muhasabahlah diri tu. Hentikanlah liwat sana sini, langgan China Doll sana sini. Bersara terus dari politik. Duduk dalam penjara tu baik-baik. Jangan ajak banduan buat demo pulak! Kalau gian sangat nak buat demo, gigit berus tandas tu. Jangan buat perkara-perkara yang bertentangan hukum lagi. “Dosa tau!” kata Pak Lah!






131 Komen to 901: Anwar Terdesak Kerah “Bala Tentera” Tak Cukup Umur..!!!

  1. yon76er says:

    aku hanya dpt kata or tulis disini…kah..kah..kah…padan dgn MUKO Kau Nuar………………..dan Penyokong2nya yg BANGGANG TUUU

  2. Mooohyideen says:

    Kita sendiri nak pergi…tak payah kerah pun..bukan sekadar anwar..malah sesiapa yg tidak diberi pengadilan di Malaysia…

    • selamber says:

      mana ada org nak pergi..dah banyak buat laporan polis pun

      • C4 says:

        kenapa nak buat laporan polis …. kalau orang ramai nak pergi….. nampak sangat dayus nya UMNO….. jenis tak ada kote langsung…. menyesal aku menyokong UMNO dulu ,…. rupa nya UMNO tak ada kote …. orang pregi buat laporan polis …

        • zumazore. says:

          azmin ofer kat samdol-samdol PKR yang datang akan di beri RM 200…. KANTOI LAGI..

        • C4 memang pakar bile berfikir gune lutut… laporan polis dibuat sebab dah terang2 depa tu semua nak buat kecoh… tengok la ape jadi dalam bershit dan perhimpunan2 dulu2 tu… takkan polis nak duk diam… dah la menyusahkan orang.. negara ade undang2… takkan nak bia negara kita dilihat negara luar sebagai negara yang tak aman…. kau stop sokong UMNO sebab kau senang kene tipu dgn PR haram tu…

          lgi pun ape dapat lepas perhimpunan tu?..ape yang korang dapat?.. ape rakyat dapat?.. dont waste time la… tu soal peribadi anwar, pasal ape nak masuk campur….

          soal takde telur, tu bukan isue…kau ckap macam tu sebab sengaja nak provoke je kn… sekrang nak selesai masalah bukan gune telur… ni bukan zaman pendekar nak kire ade telur takde telur.. ni dah abad ke 21..semua orang pakai otak…

          ckap berapi tapi bile buat keputusan hampeh.. bile buat keje hampeh…

          kalau anwar bersalah pun memang patut..bukan sebab mahkamah tak adil, tapi sebab gagal kemukakan bukti yang kukuh… beri keterangan pun dalam kandang… takde telur ke?.. takut kne soal?… yang die mampu hanya ckap die ade alibi.. tu je?..

          tak terfikir ke kenape anwar takut nak serah DNA?.. tak terfikir ke kenape bile berhadapan dgn kes saiful die nak lari? tak terfikir ke kenape die ambil karpal signh sedangkan kapal ni la yg mule2 sekali dedahkan anwar peliwat…die sendiri mengaku ade bukti anwar ni gay…

          jadi manusia tu gune la akai brader…
          telur kau tu simpan je la… tak kemane pon..

          • selamber says:

            hehe..apa la bangang pembangang ni..ingt rakyat nak sokong ke perbuatan korang ni..org ramai buat laporan polis sbb tak bersetuju & tak suka tindakan korang yg terlampau tu..sedo la sikit wahai pencacai C4..BENGONG

        • raja kongkiak says:

          yang ada kote cuma kat Nuaa saja sebab tuh dia boleh boh konetto bengkok dia kat mana-mana mangkok tandas “jambu” heheh..bengap!

        • Wong Pin Ter says:

          Hakim belum pun umum keputusan secara rasmi kenapa nak kalut sangat buat perhimpunan 901? Ini menguatkan lagi keyakinan ramai pihak memang Anwar Ibrahim terlibat dengan perkara-perkara yang tak bermoral ini.

    • raplahjingaa says:

      hmmmm…kesian kat polis…nampak gaya nak kena buat buffet lagi kot. hantu-hantu lapar nak makan !

      • zumazore. says:

        BRO..
        bagus gak ada PKR ni, sb barulah polis ada kerja… senam sikit,polis yang tengah ada masalah ngan hal lain bolehla lepaskan gian… banyak bahan kat situ tu. kalau aku jadi FRU abis aku sebat kau-kau macam kat NEW YORK ari tu! ye lah nak test power

    • tengkudin says:

      yela…jangan lupa saiful tu sekali..dia tu pun patut dapat keadilannya jugak sebagai mangsa liwatan aljuburi…

      • C4 says:

        bukan mangsa liwat …saya fool pun suka yang bontot diliwat

        • selamber says:

          ..mmg engkau fool..hehe

          • StinGray says:

            ngaku pun hang C4 yg Anwar tu berliwat dan meliwat…kami pun nk tau tu jea…sapa yg goda sapa tu bkn persoalan kami…yg penting akhlak dan iman org yg digelar Imam Mahdi yg teringin sgt jd PM malaysia tu ditahap mana…..kalau tahap binatang lupakan la hasrat tu…..

          • jebat says:

            puak2 pakatan haram memang percaya pun bro anwar ni meliwat dan diliwat tp.. biasa la politik…

        • raja kongkiak says:

          Aikkkk jadi engko pun SUKA DILIWAT laaaaa…gilooo sungguhhhhhhhhhhh kumpulan gaylong nih

    • C4 says:

      kalau BN dan UMNO kena kerah kakitangan kerajaan supaya hadir…..ha…ha…ha…

      kalau tidak dikerah tak ada sapa yang nak datang …..

    • hehe…. orang2 yg bangang je datang buat kecoh kat situ. buat la bende yg boleh datangkan hasil, tak enyusahkan orang, tak langgar undang dan yang paling penting buat bende yang boleh nampakkan kite ni masih waras.

      aku tau la name kau ade “mooo”… tpi jgn la jdi lembu… ade otak pikir la… jgn orang menderhaka pon kau ikut menderhaka jgk… aku ingat kau dduk bandar, penglihatan kau luas.. rupenye setakat dalam bilik mandi kau je..

      ape yang tak adilnya?… anwar diberi peluang untuk beri keterangan, mahkamah terpakse tangguh kes banyak kali sebab kerenah anwar, anwar diberi peluang kemukakan bukti, anwar diberi peluang serah DNA untuk membuktikan die tak bersalah dan macam2 lgi… tu kau kate tak adil?..

      kalau tak adil dah lame dah anwar kne sumbat kat sungai buloh sane…

      malaysia bukan macam indon… sikit2 nak merusuh. pikir la ape kesanya pada negara.

      pikir pakai otak, buat keputusan pakai akal.. bukan pikir pakai kaki, buat keputusan pakai nafsu… tpi nak buat cane..tu lah standard penjilat PR…

    • hasnil says:

      hello moo,laywer dia ada berapa orang,minta tangguh nak dekat 3 tahun,lepas tu tak mahu di soal oleh pengdakwaraya,tak adil ke.dah tu nak suruh rakyat jadi hakim,lebih baik tak ada mahkamah,menghabiskan duit cukai saja.

    • Icuk Sugiarto says:

      Moo
      “malah sesiapa yg tidak diberi pengadilan di Malaysia…”

      WTF Moo??
      – 60 times of court delays.
      – Refused to give statements under oath.

      Please Moo wake up from your Inception-induced dream.

  3. bujuk says:

    Aku jangka PM dan TPM akan ke luar negara pada 901 untuk tidak terpalit sebarang tindakan polis pada rakyat yg. akan keluar beramai2 menyatakan sokongan pada Anwar.

  4. intan says:

    jangan lupa pakai pendakap leher ye bang nuar….hahaha

  5. bobman says:

    Aku harap anwar mati terpijak oleh lembu2nya sendiri.

  6. takbai says:

    baik jaga semua kedutaan asing di Kuala Lumpur. taktik lari ke kedutaan Turki ramai dah tau. rasa2 negara mana yang ‘halalkan’ gay dan homoseksual?

  7. bujuk says:

    Kita tunggu 901 siapa yg. akan lari…

    • StinGray says:

      bujuk..tlg la jgn buat kelakar liwat pg2 buta ni….bangun jiran aku plak dgar aku gelak sakan pasai lawak bendul hang ni….

      btw…aku perasaan hang ada bakat la jd pelawak…tp buat masa ni, aku rasa level lawak hang tahap2 funfair jea bru…tp aku suka la kat lawak hang….

      • C4 says:

        JIRAN KAU TERTAWA SEBAB KAU MENYOKONG UMNO LAGI….UMNO DAH NAK MAMPUS DAH

        • zumazore. says:

          ye ke budak ni… banyak sangat baca harakah tu yang jadi macam ni … sian .. anak sapa yang goblok sangat ni

          • jebat says:

            ha..ha..anjing2 anwar dilepaskan berkeliaran menyalak tak tentu pasal.. kesian c4 lepas ni jadi anjing tak bertuan..

          • StinGray says:

            9hb ni Anwar lepaskan anjing2…FRU pun aku harap lepaskan anjing2 gak…kita tengok anjing mana yg speed x toleh blkng….aku rasa anjing2 Anwar ada yg pecah rekod dunia 7saat/100 meter…kena perambat dgn anjing FRU….

          • raplahjingaa says:

            dalam politik ? apa yang hangpa tau pasal politik….guling-guling makan tar tu bukan politik….tu tak dak akai !!

      • bujuk says:

        Siapa yg. menyorok di Afrika selatan ???
        Kenapa lari dalam keadaan sekarang… dikatakan lebih 40 ketua negara sambut ulang tahun parti pemerintah Afrika selatan, tapi tak di sebut sorang pun Nama ketua negara tersebut…. hehe.
        Yg. disebut negara yg. orang tak pernah dengar…. hahaha.
        Najib tak takut, tapi dah tugas dia keluar negara waktu ni nak buat camna..kan.

    • tengkudin says:

      ANUGAY: Turki!!!! I’m comingg!!!

    • C4 says:

      kita tunggu PRU 13 ni sapa yang lari…..

  8. C4 says:

    yang amat terdesak sekali BN dan UMNO kena menang PRU kali ini…. Najib dan rosmah kena menang kali ini….

    kalau tidak kedua2nya akan disumbat kan ke sungai buluh…..

    Anwar ibrahim nak terdesak apa ….. bukan tak biasa …..

    • Bulan Empat says:

      Seorang penjenayah akan rasa bangga dia keluar masok penjara. Penjenayah dan pengkhinat tak akan sedar diri sampai mati pun.

    • Shah says:

      Kehendak Allah swt, InsyaAllah BN akan menang. Sebab UMNO tetap UMNO.

    • Shah says:

      Buang masa mempertahankan kaki bontot, main bini Azmin Ali dan kawan dengan gay.

      • osman says:

        INGAT KAWAN FITNAH TU DOSANYA LEBIH BESAR DARI MEMBUNUH

        • jebat says:

          patutnya ayat tu untuk ustaz2 yg duk maki hamun dan menfitnah malam2 diceramah2 anjuran gabungan 3 beradik pas+Pkr+DAP..

        • Shah says:

          PAS membuat fitnah dapat pahala. Macama kalau UMNO bagi duit itu dinama Rasuah
          Kalau PAS bagi duit itu dinama Amal Jariah
          Kalau ceramah UMNO, Hujan turun itu bala
          Kalau ceramah PAS, Hujun turun itu rahmat
          Kalau PAS masuk gereja ikut Nabi, UMNO buat kafir

        • StinGray says:

          menyokong peliwat dapat pahala ke???…

    • Icuk Sugiarto says:

      C4,
      Anwar tak terdesak itu kau kata nak sedapkan hati.

      Dia tour tak henti henti sepanjang minggu ni suruh orang demo(baca:riot) Isnin ni. Itu kau kata tak terdesak? Come on, get a grip sister.

      It’s just not worthwhile to show your love to a rabidly lying megalomania corrupt and good-for-nothing bisexual.

  9. Bulan Empat says:

    MANA Keris Hishamudin, MANA KPN, MANA ketua Pemuda.?????????

    Semua lembik mati pucuk . Sebab itu mereka naik tocang.

    • bujuk says:

      Tau takpa…. UMNO sekarang berharap pada ibrahim Ali dan NGO rasis je macam GPMS dan PEKIDA… Cakap menteri dah tak laku, apa tidaknya ramai yg. ada masalah NFC lah, SU kena tangkap rasuah lah, macam2.

  10. C4 says:

    najib seorang yang pengcecut ..mana berani berhadapan dengan anwar ….

    • Moooohyideen says:

      Laaaa…sapa kata Najib beranai. Suruh dia debat terbuka dgn anwar.

      Kat US Pemimpin Democrate dan republican has no issue to debate on TV- Live!!

      Kat Malaysia TV untuk propaganda BN dan rancangan2 yg melalaikan masyarakat…

    • jebat says:

      anwar berani belakang je.. sian saiful..

    • raja kongkiak says:

      Nuaa klass menderrr brooo..kelas darjah tadikaaaa….huishhhhh agak-agak laaaa apo pekdah nak jumpo budak tadiko tuhh hahahaah…nua layak jumpa”jambu” jerr baru ada cerita jamban hahaha

  11. mrSkundel says:

    PR kata kalau Anwar masuk dalam penjara pun mereka tetap akan mara ke putrajaya.

    Persoalannya, betul ke DAP & PAS akan membebaskan DSAI apabila mereka menang PRU-13 nanti?

    Soalan seterusnya, apakah akan terjadi jikalau DSAI dikekalkan dalam penjara?

    Lagi persoalan akan timbul, apakah PKR akan diamkan diri? Atau Azmin Ali dilantik sebagai pengetuanya pula?

    Satu lagi soalan, jikalau dikekalkan dalam penjara bermakna PAS & DAP bersetuju dan percaya akan kesalahan DSAI?

    ATAU

    Jika dibebaskan, maka peluang untuk LKS ataupun Dato Hadi Awang untuk menjadi PM akan terlepas? Ini satu peluang yang tidak mungkin akan kembali.

    DAP sudah lama eyeing post PM dan kuasa untuk memerintah Malaysia kerana DAP melihat Malaysia sebuah lubuk emas bagi kaumnya saja.

    Manakala PAS juga sama, kerana PAS melihat Malaysia boleh menjadi HUB untuk penubuhan kuasa Islam yang lebih kuat dan dinamik. Serta objective PAS ialah untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Islamik full throttle. Apakah hasrat PAS akan tercapai jikalau DSAI sebagai PM? Atau PAS juga akan kekalkan DSAI dalam penjara?

    Disini kita boleh ada opportunity cost. Kedua-dua parti DAP & PAS mempunyai peluang untuk melaksankannya bagi memberi advantage or kelebihan kepada objective parti masing-masing. Tetapi apakah kedua-dua parti tersebut sanggup menggugurkan objective serta hasrat yang telah lama terpendam didalam lubuk hati untuk mengorbankan prinsip perjuangan mereka semata-mata untuk mengizinkan DSAI menjadi PM?

    Apakah DAP & PAS tidak sedar bahawa jikalau DSAI berada di kerusi Perdana Menteri maka suatu kuasa mutlak diberikan kepadanya? Dimana DSAI boleh mengatur serta mengawal kedua-dua parti tersebut.

    ATAU

    Apakah DAP & PAS tidak terlintas walau sedetik didalam pemikiran percaturan politik mereka tentang kebarangkalian bahawa jikalau DSAI menjadi PM maka dia boleh mengatur siapa yang patut menjadi DPM dan PM seterusnya dimasa akan datang TIDAK tergolongan didalam antara parti DAP mahupun PAS?

    DSAI bukannya bodoh, dia adalah oppotunist dan licik orangnya. Berhati-hati lah wahai PAS terutama sekali.

    UMNO tidak terajang PAS keluar daripada perkongsian kuasa. Ianya berpunca apabila PAS berjanji tidak kacau kawasan UMNO tetapi PAS mengambil peluang untuk melebarkan sayap dikawasan-kawasan UMNO. Itu kotornya. Jadi janganlah PAS bising kerana UMNO pun main kotor juga. Ini kan politik..tiada yang bersih walau macam mana sekali pun. Dan janganlah samakan kerajaan PAS dengan kerajaan Islam sewaktu zaman Rasul-Allah. Kerana banyak perbezaannya dari segi kemuliaanya.

    Fikir-fikirkan lah.

    • bujuk says:

      Apa kawasan2… ingat gengster ke?
      Dalam politik kami berkhidmat tak kira kawasan, warna kulit dan pegangan. semua orang kami tolong selagi warganegara m’sia dan prinsip kemanusiaan. Apa UMNO bantu ikut kawasan ke?
      Dengan ini jelas UMNO resis.
      Utk. pengetahuan cai2 UMNO, pemimpin PR tak berebut jawatan macam pemimpin UMNO. Saling buka pekong kawan untuk naik. Jangan tak tau semua kes NFC, Akaun Awang adek dan rasuah SU TPM adalah cerita dari dalam UMNO.
      PR dah ada calon ganti DSAI jika ditakdirkan beliau dipenjarakan.

      • fabao says:

        jeng3x..mat sabu ke?

      • jebat says:

        he..he..bujuk itu lah yg sepatutnya yg dibuat oleh pemimipin..tp sayang YB aku Fuziah Salleh dari PKR bukan Umno pun tanya dia apa yg dibuat utk menangani masalah di kuantan? pejabat khidmat rakyat pun tak dibuka..makan gaji buta je.. tp kalau bab mengata org nauzubillah…

        • bujuk says:

          Setau aku, YB bekerja sepanjang masa. 1 hari 24 jam. Pusat khidmat biasanya dibuka oleh wakil YB, sedang YB keluar bertugas berkhidmat pada rakyat.
          Kalau makan gaji buta takdalah kecoh isu LYNAS. Biarlah orang kuantan yg. terima bencana kalau ada berlaku kebocoran sisa toksid…. apa Fauziah Salleh peduli.

          • jebat says:

            sibodoh nak bercerita pasal LYNAS.. kilang memproses petroleum kat kerteh lagi bahaya tp tanyalah pekerja kat situ adakah mereka sanggup berhenti kerja hanya kerana risiko?? dah berpuluh tahun kilang tu beroperasi dan beribu bumiputera melayu kaya raya hasil kerja di kilang petroleum.. hanya yg bebal mengatakan kilang LYNAS itu membawa kemudaratan yg kritikal.. bodoh mcm Fuziah Salleh la ko ni bujuk..

          • bujuk says:

            Hasilnya dapat pada negara, LYNAS ni hasilnya dapat pada Australia. Kesan negatif aje yg. dapat pada M’sia.

      • StinGray says:

        memang la puak hangpa tak kira kawasan…tu yg bini org pun hangpa sesah…

      • mrSkundel says:

        Sapa yang cakap pasal kawasan ni brader bujuk? Sapa yang rasis?

        Secara terang-terangan DAP memperjuangkan hak kaum mereka dan cuba menurunkan apa yang telah diberikan kepada orang melayu..ko nak cakap apa bujuk?

        Hehehe bujuk oh bujuk..lepas anwar masuk penjara..kalau LKS nak ganti dia..kemungkinan besar LKS pun masuk penjara gak. Semua dah diatur bujuk..letak sesiapa pun..mesti sumbat dalam penjara punya lah.

        Jangan risau..kamu nak rusuhan atau kita hidup aman damai mcm sekarang? Kamu pilih

        • bujuk says:

          Ko yg. kata PAS rampas kawasan UMNO kan… ko dah tua sangat ke?
          Apa ko nak ugut berlaku sejarah 13 mei. Dulu boleh la UMNO main isu kaum sekarang, rakyat dah tak heran kita 1 M’sia kata Najib.
          Kalau PR menang, yg. tak AMAN adalah pemimpin2 UMNO. Kita tengok waktu tu tentu UMNO tak peduli lagi perhimpunan haram. Semua halal seperti yg. berlaku di negeri PR sekarang. Berpuluh perhimpunan haram tapi UMNO halalkan.

          • selamber says:

            ala..tak lain dari korang jugak..

          • raplahjingaa says:

            Kalau pembanggang menang ? alahai bujuk…zaman pak lah mat tidoq, zaman BN paling lemah dalam sejarah pun hangpa tak boleh menang…ini kan pulak sekarang ni.

            Tapi hangpa aku rasa masih ada peluang nak menang….menang sorak !! alaaaa…macam saban tahun..hehe

          • bujuk says:

            Bro… sekali-sekala baca ulasan tunM dan veteran UMNO. Mereka ni boleh baca sokongan politik. Sebab tu sinis kak Ijat dan beberapa pemimpin UMNO bermasalah turun. Kalau UMNO kuat, diorang tak digesa turun. TunM terpaksa support Najib tak seperti zaman PakLah dia sesah PM. Tapi dia tahu tak cukup, sebab tu sampai sekarang UMNO masih nyanyi lagu perpaduan dengan PAS. Akhir sekali lantik Hasan Ali jadi Orang tengah… tak ke bebal, Hasan Ali tu orang PAS camna nak jadi orang tengah. Nampak terdesak sangat setelah Mufti Perak dan Sultan Mizan pun tak mampu, akhirnya lantik orang PAS. Kami tau tujuan sebenarnya nak pecahkan uquah PAS sebab mustahil PAS akan dengar pujukan UMNO.
            Najib tak percaya pada pemimpin UMNO yg. selalu merajuk dan tikam belakang bila tak terpilih. Sebab tu minta sumpah taat setia…. tak tau la boleh percaya ke tidak sumpah pemimpin UMNO. Sebab tu agaknya KuLi dan beberapa pemimpin kanan UMNO tak hadir PAU lepas.
            Tapi baguslah kalau korang masih percaya UBN boleh menang.

          • selamber says:

            Insyaallah..BN (UMNO)akan tetap terus berkuasa memegang tampuk pemerintahan negara..

      • mrSkundel says:

        Hehehe bujuk oh bujuk baru itu hari ada pertelingkahan berlaku diantara PKR dan DAP berebut kawasan tengok apa jadi? Masing-masing takkan forgo..hehehe kamu kata memperjuangkan tanpa mengira kaum dan warna kulit?

        EH tapi lain pulak..cerita daripada portal kamu sendiri..Hehehehe..bujuk oh bujuk..

        Nape PAS tak mau let go je kawasan dekat Pahang dan Ganu kat PKR (SWAP)..PAS tak mau kan? Pasal apa? Hehehehe

        • bujuk says:

          Kami berkhidmat pada semua, kerusi cerita lain. Itu maknanya dalam PR berebut nak berkhidmat untuk rakyat. Tapi tak la macam UMNO hingga keluar parti seperti bekas ketua penerangan PEKAN yg. joint DAP.

          • selamber says:

            iye ke berkhidmat untuk rakyat..hehe

          • raplahjingaa says:

            berkhidmat untuk rakyaat ? hang pi cerita kat peniaga-peniaga melayu yang gerai makan mereka di runtuhkan oleh kerajaan DAP !…silap-silap depa humban hang kot jambatan Pulau pinang !!

            untuk rakyaat konon….apa yang dah hangpa buat kat rakyaat ?

          • bujuk says:

            Peniaga tersebut berapa orang nak di banding dengan yg. lain? PR telus undang2, kalau meniaga hingga ganggu lalu-lintas, trafik sesak dan membahayakan mestilah dihalang. Pemandu dan penunggang motosikal langgar lampu Isyarat pun kena saman sebab itu membahayakan diri dan pengguna lain.
            Korang pun marah kalau meniaga hingga kereta nak lalu pun tak boleh… cerita apa?

          • raplahjingaa says:

            ooooo…halang lalu lintas !! hang pi tengok kat perak road tu….cina meniaga sampai atas jalan….orang complain…alih-alih DAP tutup terus jalan tu untuk traffic…divert pi jalan lain….so depa senang meniaga kat situ !!

            hang apa tau bujuk ?

          • bujuk says:

            Ok la tu…. takda kesesakan, dapat jalan baru. Itu pun nak marah lagi…

  12. osman says:

    Apa yg dapat aku katakan disini adalah puak2 UMporNO tu yg sebenarnya bodoh dulu kini dan selamanya orang nak pergi Mahkamah depa nak buat laporan Polis apa bodoh sangat dia ingat bapak dia punya Malaysia ni.

  13. Shah says:

    Osman macam katak di bawah temperung. Sekarang zaman IT, katak di bawah langit, dah

  14. raja kongkiak says:

    Adalah difahamkan GURU-GURU yang memang menyokong mahaliwat pada 9/01 nanti rela untuk dihantar sekalipun ke hujung SABAH atau pun di sempadan dengan KALIMANTAN. Asalkan mereka dapat melompat dan bertempik semacam pembicaran@keputusan pada hari tersebut. Lepas nih nanti jangan hairan ada guru yang melutut@pakai ketayap masuk pejabat PPD negeri untuk amun kurnia. Kita tungggu kelihhhhh laaaaaa hahahaah

    • Moooohyideen says:

      Itu lah kuasa yg umno ada, siapa yg tak sokong kerajaan, meraka akan hanta ke ulu, siapa yg sokong kjaan mereka okay.

      Habis tu, cukai yg di pungut dari cukai dari mereke/perniagaan yg tidak sokong kjaan, apasal kjaan BN pun sapu jugak???

      • StinGray says:

        kalau hang tak sokong majikan hang…hang ingat company tu suka dan sayang kat hang mcm anak emas ke moooo…tak tau mana hang simpan akai hang???….

      • selamber says:

        kalau dah ada pemerintah jd kene la ikut pmerintah..tak kan nak dilawannya jugak sape suruh..

      • Bulan Empat says:

        Ko pun bayar cukai diHasil ke ? ingatkan ko kaki lari cukai.

      • RAJA KONGKIAK says:

        SEBAB tuhh laa pembangkang pun nak berkuasa! Hahaha…Hassan ali baru komen dah kena “balun” tak payak nak hipokrik laaa pembangkang oiii ,belom lagi memerintah. kalau tak boleh “mempunyai kuasa” tobat pembangkang nak berkuasa macam kerajaan laaaa nih!!

  15. Bulan Empat says:

    Seorang BEKAS future PM yang disanjung dipuja, dipuji didewa dan diimam Mahadikan, sudah tentu kecut perut mikirkan kena pindah rumah dan tinggal di belakang pagar jeriji. Memang kita tahu sebagai pakar jenayah bertahap tinggi saperti dia banyak pengalaman keluar masok penjara (sebagaimana yang dibanggakan pencacainya)

    Tapi bagi seorang yang sudah set target untuk jadi PM whether do or die, tidor mimpi jadi PM, bangun impi jadi PM, berjalan macam PM, bercakap lebih dari gaya PM , berjabat tangan macam PM and membuntut macam jahanam bukan PM, sudah tentu bukan saja perutnya kecut menunggu 901 yang verdict sudah lama bocor , malah buah telok dia pun termasok kedalam . Hilsng terus entah mana perginya.

    Sebab itu madu dia bernama Azmin tengah fight all out untuk kumpulan 100K penyamun tarbush buat rusuhan skala besar.

    Apa Hisham Keris nak buat kita pun belum tahu. KPN pun belum beri komen.

  16. OrangPekan says:

    Aljuburi berani bersumpah ke?

  17. OrangPekan says:

    Menteri Amaran dah bagi amaran dah…KPN kata kami sentiasa bersiap sedia… nothing new.

    • Icuk Sugiarto says:

      Menteri Amaran ni wa letih la. Santun nya melebih-lebih. Kalau kat negara Maldives mungkin sesuai kat dia.

      Kasi Nazri gengster tu balik la portfolio ni. Kuang ajar but everything was fine then.

  18. […] 901: Anwar Terdesak Kerah “Bala Tentera” Tak Cukup Umur..!!! […]

  19. bujuk says:

    Polis dah bagi permit, so dah tak HARAM dah. Marilah beramai2 memberi sokongan pada Anwar dari dakyah fitnah…..

  20. en.z says:

    mengapa mahu hidup menongkah arus..
    mengapa damai tak dicari..
    hidup ini ada aturan..
    kita diberi akal untuk berfikir..
    telah diwariskan sekian lama Al-Quran & sunnah.. sebagai panduan sekalian umat..
    tiada manusia yang sempurna di akhir zaman ini.. sesat dihujung jalan.. kembalilah kepangkal jalan..
    kembalilah kepada al-quran & sunnah..
    ya allah selamatkan malaysia yang aman dan makmur ini..

  21. WTF says:

    I would remember this post Bujuk, it is INTERESTING how much you support a PELIWAT compare your support to Hadi Awang!!!

    Hehehehe

Leave a Reply

Threesome