Menu Utama

September, 2011

 

PAS terus dibuli DAP dan PKR…

Sebagaimana yang dijangka, PAS akhirnya tewas lagi ditangan DAP. Setelah kalah pada pusingan pertama berhubung isu penubuhan Negara Islam atau Daulah Islamiyyah, PAS sekali lagi tunduk “kowtow” kepada rejim DAP pimpinan Karpal dan Kit Siang. Sudah 2-0 jadinya sekarang. Jika dikaji sejak mula PAS menyertai Pakatan Haram pada tahu 2008 (itupun disebabkan menghadapi PRU dan kebetulan menang sebab orang marah pada Pak Lah dan KJ), PAS dilihat begitu lekeh sekali di dalam pakatan “setan” tersebut. Mungkin itulah balasan Allah kepada mereka yang kononnya pejuang Islam, tapi sanggup berpeluk dengan orang-orangBaca Lagi


Hudud: Sukarnya Menjadi Penyokong Pakatan Rakyat

Sebenarnya dalam banyak hal penulis memang selesa menjadi penyokong UMNO dan menulis mempertahankan UMNO diruang maya yang tidak terbatas ini.  Walau semasa zaman hitam pemerintahan Dolah Badawi, tidak pernah rasanya penulis  diperbodoh-bodohkan oleh parti UMNO yang penulis sokong. Perjuangan dan dasar parti kekal begitu, cuma kalau ada yang boleh dikomen ialah keadaan-keadaan dan keputusan yang kadang kala ada keperluan untuk penulis menegurnya sebagai membawa suara hati dari rakyat diperingkat akar umbi. Begitu juga dengan BN, dari segi dasar semuanya pun masih sama dan tidak berubah. Percakaran sikit sikit sana siniBaca Lagi


PR Tolak Hudud? Tak Terkejut Pun…….

Eleh Harakah, pusing-pusing pulak ya.  Konon PR akui enakmen syariah Kelantan dan Terengganu mengenai perlaksanaan hudud, walhal ceritanya harapan dan impian PAS nak melaksanakan hudud di Kelantan sekiranya berpeluang memerintah negara telah terpadam sama sekali. Kami langsung tak terkejut atau terkezut seperti mana kata orang muda.  Awal lagi pun penulis dah tahu yang PAS hanya anjing suruhan DAP dan PKR.  Sidang media Pakatan Rakyat di ibu pejabat PAS pun diadakan selepas tengah malam supaya tidak sempat keluar dalam suratkhabar hari ini seterusnya meletakkan PAS terutamanya dalam bahang api yang membara.Baca Lagi


Anwar ada masalah “erectile dysfunction”? Mati pucuk???

Perbicaraan bela diri kes liwat II Anwar Ibrahim dijadualkan bersambung pada 3 hingga 7 Oktober ini. Menurut barisan peguambela Anwar, mereka akan memanggil Dr. Thomas Hoogland yang di”import” khas dari Jerman. Untuk rekod, Dr. Hoogland merupakan doktor yang bertanggungjawab merawat penyakit “tulang belakang” Anwar ketika dilepaskan dari “kandang” oleh Pak Lah suatu ketika dahulu. Untuk apa dipanggil Dr. Hoogland datang ke Malaysia untuk menjadi saksi pembelaan kes liwat Anwar ini? Beberapa spekulasi telah didedahkan berhubung tujuan Anwar memanggil Dr. Hoogland bergegas ke Malaysia untuk memberi keterangan. Antaranya ialah Dr. HooglandBaca Lagi


DRAMA SEBABAK Pakatan Rabak


Hudud: Siapa kena bom, esok? Pas atau DAP?

Lebih kurang setengah sejam dari sekarang, Pakatan Haram yang diketuai oleh Anwar Ibrahim akan membuat kenyataan media di ibu pejabat Pas mengenai pendirian pakatan pembangkang itu tentang perlaksanaan hukum hudud sebagaimana yang diminta oleh Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat. Keputusan yangg dijangka ada dua. Sama ada Pakatan Haram akan bersetuju untuk melaksanakan hudud Pas itu, atau tidak bersetuju. Sekiranya Pakatan Haram bersetuju, maka ia adalah satu kemenangan untuk Pas dan hudud “ciptaan”nya. Dan sekiranya tidak, maka ia adalah satu kemenangan mutlak DAP sebagai parti dominan di dalam PakatanBaca Lagi


Apa, UMNO Punca Empire Meletup?

Jangan terkejut, tajuk atas tu gempak saja.  Sebelum puak sana mula, kita mulakan dulu, kalau benar-benar terjadi nanti (UMNO dituduh), tidaklah terperanjat sangat sehingga boleh menggegar jiwa.  Penulis yakin, sekarang ini dan waktu ini pun petugas propaganda dan gerak saraf Pakatan sedang berkira-kira nak memindah kesalahan kepada UMNO. Maklumlah, sekarangkan ada satu penyakit gila dikalangan komponen Pakatan Rakyat untuk meletakkan semua kesalahan kepada UMNO walaupun dalam hal kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin depa sendiri, organisasi dibawah kendalian mereka sendiri dan sebagainyalah. Masuk akal tak masuk akal, bukan depa peduli. LebihBaca Lagi


Musang berbulu ayam dalam badan-badan strategik kerajaan?

  Oleh Zaini Hassan  APABILA saya diberitahu mengenai maklumat ini saya tidak tahu di mana hendak bermula. Apakah benar maklumat yang saya terima ini? Jika benar apakah wajar saya dedahkan? Jika saya dedahkan apakah implikasinya? Namun saya tetap berdoa agar maklumat ini salah. Jika salah, mungkin saya boleh tidur lena dan bersyukur keadaan itu tidak berlaku, walaupun saya mungkin dipersalahkan kerana menulis sesuatu yang tidak berlaku. Tapi sebagai penulis, itulah risiko yang harus dihadapi. Apa yang saya tulis ini mungkin sedikit memeranjatkan, tapi biarlah pihak-pihak tertentu yang menyiasat mengenai kebenarannya.Baca Lagi


Sejak Bila Pakatan Peduli Hal Kuota Melayu?

Kalau bab bertukar lidah demi nak dapat kelebihan politik ni kan, elok serah saja pada Pakatan.  Zaman berzaman kita semua tahu perjuangan melayu/bumiputra ni hanya diusahakan oleh UMNO, kebetulan atau apa 99.999 peratus orang melayu di Malaysia adalah beragama Islam, tolak yang cuba dimurtadkan oleh gereja DUMC, Ayah Pin, Lina Joy dan Aishah Bukhari. Tujuan sebut tu adalah kepentingannya. Apa yang dinikmati orang melayu/bumiputra hari ini adalah hasil usaha UMNO, bukan hasil usaha siapa yang lain.  Jadi kalau UMNO nak beri kouta, nak tarik kuota, nak kaji kuota, semuanya adalahBaca Lagi


Kita Perlu Elak Bergantung Kepada Kuota Bumiputera, bukannya hapuskan

Satu benda kena tabik dekat Malaysiakini dan Malaysian Insider, dua portal milik pembangkang yang sudah agak lama wujud. Pantang ada peluang nak mengenakan Perdana Menteri (PM), mereka akan gunakan sebaik mungkin tanpa rasa segan silu. Benda yang PM tak maksudkan apa semua mereka akan wujudkan sendiri. Matlamatnya jelas, menjatuhkan air muka dan kredibiliti mana-mana PM yang ada di negara ini. Terbaru dalam sesi soal-jawab pada Forum Mega Trend Khazanah 2011 semalam, PM Datuk Seri Najib Tun Razak telah menyebut mengenai isu kuota dan bumiputera. Ini adalah transkrip dan terjemahan apaBaca Lagi