Menu Utama

Video Seks: Pakar Confirm Lelaki Itu Anwar

Prof Hany Farid dan Prof Lorenzo Torresani, 2 pakar yang disebut dalam fakta kes berkaitan penayangan video lucah oleh Trio Dato T dihadapan 13 wartawan di Carcosa Seri Negara pada Mac lepas, bukanlah ahli UMNO ataupun rakyat negara ini.  Ulang balik ya, 2 pakar, bukan satu tapi 2.

Walaupun seorang itu ada ‘Farid’ pada namanya, tapi jangan risaulah, bukan ahli UMNO.

Oleh itu, penemuan kedua pakar ini berkenaan keaslian video lucah tersebut dan lelaki yang beraksi di dalamnya, punya merit dan kredebiliti penuh.  Pendek kata, kalau siapa tak percaya penemuan 2 pakar ini, orang itu memang dilahirkan untuk menjadi bodoh.

Takdelah dipanggil kedua orang ini pakar tanpa bersebab, mesti ada sebab.  Dah tentulah memang kerja mereka mengkaji sudut-sudut dan teknik video yang diketahui wujud dalam dunia sehingga menjadi pakar.

Kalau Hadi Awang yang ambik gambar pun tak reti tu, bagi kenyataan menafikan ketulenan video tersebut, selayaknyalah kita gelak dan ludahkan dia, dia siapa? Dia hanya presiden parti PAS, parti kebajikan, apa dia tau pasal teknikal video nih.

Hadi nak cakap pasal Islam pun dah tak layak (sebab PAS dah jadi parti kebajikan), lagi mau cakap pasal hal-hal teknikal video ke?  Tolonglah jangan bagi kami gelak.

Penemuan ini pulak dibentang di dalam mahkamah, bukan ceramah.  Dalam ceramah, siapa pun boleh cakap apa yang dia mau cakap tapi dalam mahkamah, semua pun perlu dalam keadaan bersumpah dan rasmi.  Penting dan banyak bezanya kedua pendekatan tersebut.

Fakta kes yang sama juga menunjukkan bahawa rakaman CCTV yang diperolehi dari pihak keselamatan Apartment di Ampang dimana kejadian tersebut berlaku mengesahkan kehadiran Anwar dan Eskay pada waktu dan tarikh yang disebutkan.

Checkmate!!

Ada pihak kata hukuman denda yang dikenakan ke atas Trio Datuk T ini amat ringan, mana tak ringannya, antara RM 1,000 hingga RM 3,000 je.  Sistem mahkamah di Malaysia ini memang macam tu, alangkah kesalahan yang lebih berat macam meliwat pun boleh bebas sementara menanti perbicaraan dengan jaminan serendah RM 20,000 je, apa lagi tayang video lucah pada wartawan untuk dedah kebenaran, bukan nak naikkan syahwat sesiapa.

Tapi sistem yang sama juga membolehkan pendakwaan merayu kesnya ke peringkat lebih tinggi kalau tak puas hati.

Apa pun, biarlah proses itu berjalan.  Yang penting kepada semua kita ini ialah lelaki yang beraksi dalam video tersebut ialah Anwar, merangkap bakal Perdana Menteri Pakatan Rakyat.  Mahu kah kita berPerdana Menteri orang yang sebegini rendah moralnya?

Dalam kita menuju negara maju ni, malu benar rasanya kita kalau berkoyan koyan bukti menunjukkan Anwar tak bermoral pun tapi masih kita pilih sebagai Perdana Menteri.  Apa dah kehabisan sangatkah pemimpin dalam Malaysia ini yang boleh diangkat ke jawatan itu sehinggakan kaki tibai jantan betina juga yang dipilih?

Dulu kata takde video, sekarang dah ada video, dulu tak ada DNA, sekarang ada DNA.  Malah, orang yang berada di tempat kejadian pun dah mengesahkan bahawa Anwar memang lelaki tersebut.

Kadang-kadang penulis pun tak faham, kebenaran macam mana lagi yang kita mahu baru nak percaya Anwar tak bermoral?






260 Komen to Video Seks: Pakar Confirm Lelaki Itu Anwar

  1. Tuan gedukngok says:

    Farid? Nko ke farid? Ko dah tikam belakang pojaan ko ye! Pengkhianat betol la nko ni farid!

    Ya lah, apa-apa hal tikam belakang dia dulu sebelum dia tikam belakang ko kan, kan, kan….sama spesis….hehehe!

    Dah checkmate cam ni…..mungkin perjuangan dah selesai kot! Or wait n see first!

    • Gen2Felda says:

      KINI..SAH SUDAH ITU VIDEO MAT JUBO…

      soklan yg.perlu dijawab cacai pasamdol dan pGayR kat sini..

      1)adakah anda sokong pas? alasan apa?
      2)adakah anda sokong pGayR? alasan apa?

    • 3036 says:

      Penyokong PAS/PKR/DAP ~ they are living in DENIAL!!!

      Tidak dapat menerima hakikat bahawa ketua yang mereka puja2 mempunyai akhlak & moral yang rendah!!

      Video ini membuktikan Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin!

      Apatah lagi menjadi Perdana Menteri sebuah negara Islam!

  2. C4 says:

    sekadar pandangan dari 2 pakar Prof Hany Farid dan Prof Lorenzo Torresani, ni masih belum boleh mengubahkan undi rakyat dari PKR, PAS,DAP kepada BN

    • hulubalang says:

      hahahaparak..ko nie mmg bodoh..kalau pasal kes Teo tue korang panggil pakar yang ala2 bingai tue kononnye nk buktikan yg dia bukan bunuh diri , korang pcaye lak pakar tu punye conclusion.tp bile kes anuar bodoh nie korang tk percaya lak ape pakar tue ckp..ape lagink buat nk bg korang yg bingai2 nie percaye..nak tunggu anuar mengaku?sampai dia mampos pun dia takkan mengaku ..

      • Wong Pin Ter says:

        kalau Anwar mengaku dia buat semua kejahatan itu pun ia masih belum mampu mengubah sokongan rakyat yang bodoh dan bangang dari PKR, PAS dan DAP kepada BN.

        • C4 says:

          anwar boleh pergi pemimpin lain ada lagi …..

          apa masalah nya ……..

        • zach says:

          dlam youtube kan dh ader pendedahan ttg video fitnah ini oleh dato johari… pgi la usha2 sme… dia smpai sgup pg bangkok tok tukar wajah jadi tan sri p.ramle.. eskay org mne???

          • Tuan gedukngok says:

            Hahahaha….yg ini senang je nko percaya….hahahaha, kaldai!

          • bujuk says:

            Bukan cam tu, tapi nak bagitau teknologi buleh mengubah bukti atau ditipu. Tapi saksi yg. adil tidak boleh ditipu.

          • raplahjingaa says:

            heh…heh…macam hang ?

          • ElectroMagneticPulse says:

            zach : dah la video, dah disahkan tulin dan dah disahkan orang dlm video tu siapa…ko masih kate tu fitnah?.. ko tau ke tak difinisi fitnah tu ape?… ape la… korang penyokong PR ni kenape taksub sangat membela pemimpin yang takde kredibiliti tu?… orang lain kene tuduhan je dah letak jawatan…anwar bukan setakat tuduhan tapi siap dgn bukti..tapi masih tak letak jawatan..tak tau malu ke?…

          • ElectroMagneticPulse says:

            bujuk : yang johari pegi tu die buat care ape?… perubahan wajah gune makeup je ke?.. sekarang ni mereka buat ujian untuk mengenak wajah tu bukan tengok luaran je…ade teknologi lagi canggih depa gune… lain kali kat rumah tu ade astro tengok la rancangan discovery chanel…jgn dok asik tgok raja lawak je… tu pon kalau ade astro la… johari nak buktikan teknologi boleh menukar wajah orang… die tau tak macam mane kaedah dan teknologi yang macam mane pakar tu gune untuk mengesahkanya?…. ala…sebenarnye bile tengok video tu…semua orang tau memang anwar….

      • jebat says:

        natang c4 ni bdk bodoh la,biarkn dia bodo smpai ank cucu dia,haha.cian dia kn,caye hnye sbelah PR jer.agak2 dia dah mnum air mani juburi kot,hahaha

        • zach says:

          ingatlah bro fitnah 2 dose yg paling besar… sape ko tok mengatakan itu anwar??? polis pon xbrani.. knp eskay xminta dibicarakan.. jam omega pe crita?? bukti dh cukup tp xkan makan tuan kot

          • abgsudin says:

            CCTV lobi hotel juga mengesahkan Anwar berada di tempat kejadian padda masa dan tarikh yang disebutkan..

            ada komen?

          • Tuan gedukngok says:

            Fitnah memang dosa besar….tak dipertikaikan langsung. Tapi kalo dah ada bukti yg tak boleh dipertikaikan memang nko saja tak nak menerima kebenaran. Bukti ini bukan subjektif lagi sekarang….kaedah saintifik dah digunakan. Tuhan yg bagi kita aql. Tapi kalo ko nak teros jadi kaldai itu hak ko…tak payah lah cerita benda-benda lain. Direct to the issue….bangang!

          • bujuk says:

            Hahahhaa… cctv macam kes saifol keee?
            Ko nak pengaruh budak UMNO felda boleh laaaa… Kalau betul Anwar kenapa tak dakwa dia macam kes saifol. Kan ada aktiviti luar tabie jugak dalm video tu?
            Setakat hearsay org. m’sia dah tak percaya, sorry.
            Aku harap k’jaan dapat buat sesuatu yg. betul dan benar.

          • ElectroMagneticPulse says:

            zach yang masih bute…. masih cakap video tulin tu fitnah….
            fitnah macam mane yang ade bukti brader?…cikgu sekolah ko penah ajar tak?.. atau time cikgu ko ajar time tu ko tak datang kelas?…

            bujuk : ko nak merendahkan orang felda kke bujuk?.. ko tu bagus mane?… ko ni antara penyokong PR yang tak bole terima kenyataan…senang je kite sebagai rakyat untuk pikir… dalam video tu anwar… so die layak ke nak jadi pemimpin?… sekarang dah dibuktikan oleh pakar… ape ko nak lagi?… jgn jadi bodoh… nak buat ape terus bela pemimpin macam tu…

          • jebat says:

            bukan polis tak berani nak dedahkan pelaku seks tu tp takut dikata subahat.. Pakatan haram kan pakar main emosi rakyat..

          • bujuk says:

            Baik tak payah jadi POLIS kalau takut….
            Polis dah bagi tau dulu, VIDEO tersebut bukan PALSU tapi takda pun bagitau Orang dalam vidoe tu Anwar. Yg. cakap macam tu hanyalah peguambela dato T untuk kenakan Anwar. Tapi kesian rakyat tak percaya sebab dato T ni rakyat tau ada kepentingan.
            Eskay kata ini memang kerja Anwar, tapi apasal bila Anwar taknak jadi saksi kes dia baru dai dedahkan perkara ini?
            Saip mintak Anwar letak jawatan, dia sapa?
            Kesian aku tengok Najib terpaksa guna cara ni untuk jatuhkan Anwar, siap nak tubuh suruhanjayadiraja untuk siasat… hhehehehhe.
            Sila la Najib buat suruhanjayadiraja… aku setuju, tapi jangan la guna duit k’jaan untuk kepentingan diri/UMNO. Sebab Anwar dah nafikan begitu juga Keluarga dia dan pasti mereka ada bukti dan saksi untuk keterangan mereka. Polis tak pernah siasat Anwar dalam kes ni untuk tanya Jam Omega dan sebagainya. Pelacur tersebut juga belum disoal siasat… banyak benda ngarut sebenarnya.

          • MELAYU says:

            membuat maksiat dosa juga bro. membohong kata diri diracun pun berdosa jua bro. Meliwat pun berdosa juga bro. Berlagak alim tapi sebaliknya berdosa juga bro. Mempunyai hubungan dengan isteri orang, suami orang (ops!) berdosa juga bro. Abis ape citer.

        • abgsudin says:

          herasay apa jadah, dah prove dimahkamah…soal blowjob, klaau pelacur cina tu buat report bolehlah tindakan diambik..kalau tak buat report, nak tangkap atas alasan apa?

          bodo..

          • raplahjingaa says:

            dia salah ke….dia tak salah ke…rakyaat dah tahu hobby budak anwar tu….dan seperti yang lepas-lepas rakyaat akan longkangkan dia dan PR….jangan mimpi la nak ke putrajaya…….rakyaat dah tau sangat.

          • bujuk says:

            Bukti dah ada kan, nak tunggu report juga ke?
            Pelik la korang ni, Polis ada bukti ko merompak atau membunuh atau edar dadah tapi kena tunggu ada orang report baru boleh ambil tindakan…?
            Patut la maksiat, jenayah dan pembunuhan serta perkara buruk berleluasa kat m’sia sebab polis tunggu report.

          • AisMan says:

            Bujuk ko jgn melulu, polis tak boleh amik tindakan undang2 sebab dlm kes ni tak ada unsur jenayah. Semasa didedahkan video ni pun bukannya nak suruh polis tangkap orang yang buat tu , tapi nak kenal pasti siapa orangnya, itu saja… emo lak ko ni. Perkara yang memalukan dan menyedihkan ini perlu dihentikan agar orang islam tak terus terjerumus dalam fitnah atau taktik kotor ataou konspirasi atau apa jugak yang ko nak panggil. Siapakah orang yang bertanggungjawab utk hentikan perkara ini. Jawapan pada kemelut ini ada pada DSAI. Perkara yang sangat mudah DSAI boleh buat ………………tunjukan jam Omega dia pada publik abis cerita.

    • jebat says:

      yang tersirat sudah menjadi nyata.. Pakatan haram bukan pejuang kepimpinan yg bersih sebenarnya.. Walau dibuktikan dlm apa bentuk sekalipun demi politik mereka tetap pusing kiri kanan depan belakang.. Anwar yg disanjung melakukan aksi porno dihalalkan demi putrajaya.. Agama dilelong semurah2nya sempena menunggu tarikh pengkebumian riwayat anwar aljuburi dan konco2nya.. Bertaubat lah c4 dan sahabat2 pakatan haram…

      • bujuk says:

        kesian… umno buat macam2 tapi rakyat dah hilang kepercayaan pada UMNO/BN. Kalau rakyat percaya rekacerita korang ni, polis/k’jaan/Ngo tak perlu buat report halang bersihkan. Automatik rakyat akan tolak Anwar dan bersih sebaliknya polis makin galak hingga pakai baju bersih pun kena tangkap. Tuduh nak perang DYMM dan ugut ISA.
        hahahhahaha…. kesian UMNO/BN. Korang tengok ada MCA/Gerakan dan MIC kesah pasal bersih? korang je terpekik/ terlolong, cina/india tepuk tangan tengok kebodohan korang.

        • flash says:

          cina india tepuk tangan seronok sebab melayu berpecah belah. . yg rugi kita yg untung diorang. dorang ape pedulik, kita je kesah, tu yg pergi berarak nanti. yg dari sarawak pon sanggup turun semata2 nk berarak. melayu tu. . makin lama makin layu ngn sandiwara pakatan ni. . freedom of religion sampai yg menyokong murtad pon korang sokong. apa faedah kt negara? ada bersih ni makin ramai pelabur asing nak melabur? kalau ya, dipersilakan. . jangan sebabkan nk menang putrajaya, semua pon kita gadai, baik maruah, agama, bangsa, moral, n gadaikan semua yg ada tok anak cucu kita kt dorang

    • Manggis says:

      Sdr C4. Yang patut tuan risaukan bukannya kes video seks yang heboh dikatakan pada masa sekarang. Kes ini pula tidak memberi kelebihan apa-apa pun pada BN/UMNO. Sebaliknya, tuan perlu lebih risau dengan kes liwat dimahkamah. Ini kerana DSAI telah dipanggil oleh Hakim untuk membela diri. Tuan kena kerja kuat dan membantu mencari bukti yang sahih untuk pasukan pembela yang diketuai oleh Karpal Singh. Sekadar tuan berkokok diluar mahkamah dan terus menerus menjerit-jerit konspirasi tidak kemana pun. Kita diluar mahkamah sekadar mampu memberi ulasan ikut rasa dan pendirian politik masing2. Kita kena terima hakikat bahawa walau apa pun hujah yang disuarakan, kedua-dua belah pihak tetap tidak akan mengubah pendirian. Fikir-fikirkanlah.

      • C4 says:

        apa pun video yang keluarkan oleh UMNO……

        apa kes yang melibat kes liwat….

        ianya tidak akan mengubah pendirian pengundi2 PAS,PKR dan DAP……

        jangan ingat bawak kes liwat dan video lucah …..

        pengundi boleh mengundi BN balik …..

        matlamat UMNO supaya rakyat mengundi BN balik…..

        tak lebih dari itu …….

        • abgsudin says:

          hati kalau dah gelap, apa pun tak boleh buat nak buat dah…

          • biar lah bang sudin..usah pedulikan org2 cam nie..esok lusa kalau negara dah tergadai ..dia org nie semua dah mampus..cucu cicit kita semua akan sumpah seranah…sok tak aman la dia orang dalam kubur…biarkan.. biarkan…

          • C4 says:

            gelap disisi UMNO tak apa ……

            jangan gelap disisi tuhan ….

          • C4 says:

            memang pun bila pemimpin UMNO mati….

            dia mendapat sumpah seranah dari rakyat ….

            kerana mengadaikan singapura …..

          • zach says:

            masuk sni bro http://youtu.be/6L_rM1f0Gq4

          • abgsudin says:

            CCTV di lobi hotel mengesahkan anwar ada sana pada tarikh dan masa yang disebutkan..mana mau lari?

            perkara ni ada dalam fakta kes semalam

          • bujuk says:

            CCTV rakam org. sama dalam video, tapi bukan Anwar… korang kena tipu. Macam Sadam Husin tipu tentera US buat replika kereta perisai/ tank. letak tengah padang pasir. Tentera US terus tembak guna ‘scud’ tapi takdak hasil, cam korang la kena tipu hidup2 dengan Eskay.

        • jebat says:

          sahih sudah bagaimana pemikiran c4. Walau apa warna pun PR itulah pilihannya.. C4 mempunyai penyakit hati yg begitu parah.. Dendam,fitnah,provok,syak wasangka sebahagian kesannya.. Hanya al quran mujarab penyakit hati..

        • stingray says:

          kesetiaan tak berbelah bagi C4 pada peliwat negara..pantun utk C4

          Kalau C4 pergi melawat
          Jangan lupa memakai cawat
          Kalau AnWar suka meliwat
          C4 pula suka di liwat.

        • abgsudin says:

          CCTV lobi hotel merakam anwar memang ada ditempat kejadian pada masa yang dikatakan

          • bujuk says:

            CCTV rakam org. sama dalam video, tapi bukan Anwar… korang kena tipu. Macam Sadam Husin tipu tentera US buat replika kereta perisai/ tank. letak tengah padang pasir. Tentera US terus tembak guna ‘scud’ tapi takdak hasil, cam korang la kena tipu hidup2 dengan Eskay.

        • bujuk says:

          Ye betul, ramai lagi pemimpin berwibawa selain Anwar dalam PR. Walau siapapun jadi PM dari PR selepas PRU13 kami bagi sokongan penuh. Kami ada TGHH, Mat Sabu, Husam, Salehuddin, Mahfuz, Tuan Ibrahim, Ust.Nasa, LKS,LGE,… ah banyak lagi.
          Azam kami satu, BN mesti dinyahkan dari PUTRAJAYA walaupun tampa Anwar. Kami sedar sebelum PR ditubuhkan lagi bahawa Anwar akan dihalang walaubagaimana cara sekalipun oleh UMNO/BN. Tapi takpa kita akan buat seperti PRU12, Anwar bertanding selepas PRU dan diangkat PM seperti berlaku di Turki.
          UMNO/BN merancang kami juga ada rancangan, Yg. Pasti rancangan Allah sebaik2 perancang.
          Hancur,hancur…hancur BN.

          • anti bongok says:

            Bagus2, syabas2.
            Nak sgt anwar gak kan jadi PM.
            Esok kalu berlaku bala bencana di malaysia, engko lah moga2 org pertama yg akn kena sambar petir kerana bersama2 berjemaah dengan para kafir, fasik dan munafik, malahan bersama2 dengan peliwat dan penzina untuk menjatuhkan sesama Islam.

            Syabas2..moga di padang mahsyar esok, engko tetap boleh bersama mengiringi anwar kesayangan ko itu.

            Allahuakbar!!

          • Tuan gedukngok says:

            Memang Allah yg sebaik-baik Perancang. BN dah tentulah tak bole nak mengatasinya, tapi so far BN has not done badly, memerintah Malaysia tanpa henti selama 53+ tahun. Rancangan nkorang? Trial and error nampak…..so far semua error…..kahkahkahkah!

          • bujuk says:

            Habis yg. korang lawan TGNA di kelantan tu apa cerita pulak… hahhahahahaha. Perasan bagus….
            Kami bantah peliwat dan penzina, tapi kami lagi bantah pada pemfitnah.
            Peliwat dan penzina selesai maslah bila taubat pada Allah, tapi dosa pemfitnah kena minta ampun pada semua orang yg. sampai fitnah dia pada orang itu.

        • anti bongok says:

          engko ni C4,
          aku cuma doakan ko sendiri yg akan melihat terbukanya hijab kekejian anwar tu dpn mata ko sndiri..sbb nmpak sgt ko bukan saja buta hati tapi juge ade masalah psikotik.

          Islam dah sebut, jangan kita buta hati di dunia kerana ia juga akan membuatkan kita buta mata dari melihat Allah SWT di akhirat kelak.

          Soal kekejian anwar tu tak prlu dikaitkan dgn isu UMNO ke, BN ke.tp itu soal moral sorang manusia yang pakatan nak angkat jadi pemimpin negara.
          Engko dah banyak sgt menuduh UMNO dan BN, tapi satu bukti pun tak diberikan oleh ALLAH, tapi segala kejahatan anwar dah macam2 bukti Allah bagi termasuk pelbagai tanda, tapi engko masih tak faham2.

          Kesian..baiklah ko pi bermuhasabah atau kalu susah2 sgt, better ko pi jadi sahabat baik dgn anwar agar ko tau..di mana wujudnya kebenaran itu.

          istighfarlah!!!

        • anti bongok says:

          lg 1, ko kalu tak tau sejarah, jgn la ckp byk.nnti membongokkan diri sendiri. itulah sebab dah kena brain wash dengan pakatan yg subjek sejarah tu menipu.kesian…

          Bukan umno yg gadai singapura ok, tp singapura trpaksa dilepaskan oleh Tunku Abdul Rahman coz untuk menjaga survival nasib melayu dan Islam di tanah melayu.
          Bilamana mase tu lee kuan yew kafir tu tak habis2 menuntut digugurkan hak2 keistimewaan org2 melayu dalam perlembagaan yang dah pun disepakati bersama mase nak capai merdeka.

          Ko tak de pd mase jerih perih penduduk tnh melayu mase tu, sampailah buat rombongan ke london..menuntut merdeka dari org putih yang pndg rendah pd org tanah melayu. So better ko byk2lah belajar lagi, tuntutlah ilmu wlau smpai ke negara China.
          Kalau tak, sampai bila2 la org2 pakatan akan dianggap sebagai pembangkang yang kurang ilmu.
          KESIAN..

        • raplahjingaa says:

          …..mengundi balik BN ??…..hmm….seteruk-teruk BN adalah semasa pemerintahan pak lah mat tidoq…..tu pun…budak anwar tu gagal ke putrajaya….melainkan dia pi makan angin naik boat cruise..hehe.

          Its ok to dreams…….dream on….who knomws it might come true….in another dream !! heh..heh..

        • raplahjingaa says:

          Pendirian pengundi tegar PR memang tak boleh di ubah….itu adalah hukum dunia….ada yang pandai…..dan mesti ada yang bodoh..heh…heh…yang dok meroyan bila kalah..tentu lah yang bodoh !!

        • jujur says:

          memanglah tak mengubah pendirian anak2 haram dari PKR DAP DAN PAS ni tremasuk kau C4 sebab kepala kau ni semua pengikut2 syaitan yg tak bole menerima kebenaran.

    • omegay says:

      Rakyat????.. rakyat yang mana, rakyaat yang memuja gay ka. peduli apa kalau penyokong gay tak undi BN. Majoriti masyarakat melayu akan beralih arah dari pakatan gay kepada BN. Tak percaya tak apa, 50 tahun majoriti rakyat telah memilih BN dan akan terus memilih BN. Rakyat yg sokong Pakatan Gay tak pernah mewakili 50 % pengundi pun. Rakyaat konon. piiiiirrrrrrrraaaaaaah

      • 3036 says:

        Skung ni Pakatan hanya mengharapkan undi bukan bumiputra.. sbb undi bumiputra skung ni untuk Barisan Nasional..

    • raplahjingaa says:

      heh…heh….dah habih sangat la tu…..sian

    • Tuan gedukngok says:

      Hah, apa ni? Dah start nak pusing 180 darjah? Tak sebut nama anwar pon. Ko tak usahlah……kalo anwar gol, yg lain tu: PKR, PR, PAS semua gol. DAP lain, dia komunis dan ultrakiasu, selagi ada komunis dan ultrakiasu dalam Malaysia ni DAP hidup!

    • OrangBukit says:

      Rasenya tak usahlan membua masa dan tenaga cuba nak membetulkan yang sorang ni (C4), sebab..tengoklah… hujah cam budak darjah 1 je…entah2 budak tadika lebih pandai berhujah dari dia…heheheh

  3. fabao says:

    c4 klu kena hantam blakang dgn nua pun dia akan ckp org tu buka nua..hg xpyh komen la c4 semua dah tau tahap ketaksuban hg

  4. Gen2Felda says:

    kat luar negara dimana tahap sosial mereka begitu terbuka, mereka tak boleh terima pemimpin kantoi buat maksiat…Pemimpin tu biasanya terus letak jawatan..

    tapi kat negara ni yg.islam agama rasmi, pemimpin yg.buat maksiat tahap hilang akal dipertahan dan dijilat….lagi sadis bila yg.menjilat tu penganot parti yg.merimej agama,berkopiah dan berjanggut..

    • C4 says:

      apa perlu terus letak jawatan……????

      sebab niat sebenar UMNO hanya nak menjatuhkan pemimpin parti lawan sahaja…..

      itu jea….. isu liwat, video lucah …… semua ajenda UMNO nak menjatuhkan karier politik sesaorang …………….

      fahaman ini sekarang perpahat di kepala rakyat ……..

      itu sebab UMNO sukar mengembalikan sokongan mereka……..

      • abgsudin says:

        apa punya kebodohan, UMNO niat baik, taknak orang terpedaya dengan anwar pun salah ke?

        kalau dengan meninggalkan anwar tu menyebabkan undi BN bertambah, nak buat macam mana ye tak.

        • C4 says:

          jangan terperdaya dengan anwar ………

          tapi terpedaya dengan najib dan rosmah tak apa ke????

          • jebat says:

            aku terpedaya dengan wan azizah sebab bg tau laki dia anugerah tuhan kpd rakyat malaysia.. Ha..ha..haa..tui..tui..tui..

          • Gen2Felda says:

            penganot fuckatan bila dah terjerat dan kantaoi akan balik kepada strategi basi ‘tu konspirasi umno’…umno yg.salah…umno fitnah….

            NANTI BILA MASUK KUBUR BILA TAK BOLE JAWAB SOKLAN MUNKAR NANGKIR MUNGKIN MASIH GUNA ALASAN SAMA KOT?

          • anti bongok says:

            ni bukan soal terpedaya ok,
            soalnye selagi tak de bukti kukuh dan sahih, apesal nak kutuk2 lagi najib dan rosmah??

            RPK da terang2 kata anwar yg arahkan buat fitnah pada najib dan rosmah. tak faham2 lagi ke??

            kesian2..sebab org pakatan mmg pale otak da kena brain wash dan psikotik setting dalam mind word2 mcm ni : ‘najib althantuya, konspirasi, fitnah, rasuah..’ dan mcm2 word lgi yang berulang2 dari dulu smpi sekarang.

            Takkan nk tggu kiamat kot baru nak buka mata hati tu??
            KESIAN..

          • raplahjingaa says:

            aku pun terpedaya jugak….pikir punya pikir…anugerah kot mana….? rupa-rupa nya yang tu…….patut le beriya-iya azizah kata anugerah…..biol ! hahahahha

          • OrangBukit says:

            C4…ni keluar lak hujak yang lebih ngok….ada ke berhujah cam tu….tu le…orang suruh sekolah…gi berpolitik….eja pun tak berapa betul…heheheh

        • zach says:

          yg bodo cm ko yg nie sesuai http://youtu.be/scdrpFAm2jI

          • abgsudin says:

            CCTV hotel rakam anwar ada ditempat kejadian, sila rujuk fakta kes semalam

          • zach says:

            cctv hitam putih jugak ke??
            boleh diperincikan lg x? coz x didedahkan lg??…. dlu video sex kejap je dh kuar tv

      • jebat says:

        isu anwar bukan konspirasi UMNO. UMNO tidak mampu menegakkan kemaluan anwar utk dijolok dlm dubur saiful dan dalam kemaluan pelacur cina.. Terimalah ini sebagai fakta..

      • raplahjingaa says:

        hmmm….rakyat mana tu c4 ? rakyaat peru kot…..rakyaat malaysia dah pilih BN / UMNO sejak dari merdeka lagi……hang ni…..siann

      • stingray says:

        C4 yg bebal..liwat bkn isu utk menjatuhkan sesiapa pun..liwat adalah perbuatan durjana kaum lelaki yg memasukan zakarnye ke dubur seorang lelaki lain..dengan rela atau paksa..

        • zach says:

          kalau ko rela x diliwat cam saiful 2 cik stingray???

          • Tuan gedukngok says:

            Apa punya soklan….ko rela ke? Sebab tak rela lagi la si saiful ngadu kat polis….apesal bangsat sangat ni?

          • bujuk says:

            Tuan geduk, dalam laporan polis Saifool kata rela. Ko jangan nak memandai.
            Dalam siasatan awal Doktor, ada tusukan plastik?
            Dalam siasatan HBKL taida kesan liwat.
            Alih2 dalam kajian DNA ada banyak kesan DNA?
            Dalam banyak2 DNA hanya DNA Anwar disiasat?
            Tunggulah perbicaraan penuh, aku yakin semua akan terbongkar dan harap tiada hakim “not relevan” dalam kes ni nanti bila pembela kemukakan hujah seperti liwat 1.

          • abgsudin says:

            takde kesan penetration sebab anwar guna KY Jelly, apa tak sebut yang itu?

            lagipun, macam mana nak dapat air mani anwar untuk diletak ke dalam dubor saiiful, melainkan anwar sendiri yang memancutkannya ke situ

          • zach says:

            kalau aku baik mati dari kne liwat?? lawan ttp lawan.. xkan bg sng2 je beb… xtahu la ko kn..

      • raplahjingaa says:

        rakyaat manaaa tu c4 ? sampai kena pahat !! iskh…iskh..

      • OrangBukit says:

        Ni satu lagi…bodo sebodonya…tak pernah dijumpa manusia di Malaysia sebodo dia ni la….hehehehe

    • zach says:

      cam budak2 pulak aku negok mat felda nie… hahahahha.. dlm islam ader keadilan… kalau xbersalah… buat pe nk takot… siasat la

      • abgsudin says:

        memang siasat pun, itu yang sampai disahkan pakar amerika tu..99.9% anwar, lagi apa mau gebang?

        • bujuk says:

          Hahahahahha…
          Saksi tu cakap ka, atau peguam bela Eskay cakap?
          Nak bagitau hang kenapa setiap kali kes melibatkan UMNO, peguambelanya adalah Abdullah ni?
          Dia dilantik jadi peguam untuk jaga kepentingan UMNO ke?
          Sekarang kalau Abdullah ni jadi peguam, rakyat dah tak percaya. Sama macam linggam..(correct 3x) yg. walaupun dihukum bersalah tapi tiada hukuman oleh k’jaan.

          • Tuan gedukngok says:

            Ko ni merapu….tak tau prosedur mahkamah, diam lah. Nak belajar undang-undang dah terlambat kot.

            Apesal pertikai datuk t lantik shaffee abdullah jadi peguam? Dia boleh lantik sesiapa pon, waima karpalat sinki….takda kena mengena dgn UMNO. Jgn la tipu diri sendiri. Tengok fakta, fahamkan, baru boleh berforum.

        • abgsudin says:

          saksi mana pulak? siapa yang dipanggil sebagai saksi dalam kes eskay? bukan depa semua mengaku ka? perkara tu ada dalam fakta kes, kalau anwar tak puas hati, lantik peguam buat interventionla..

          eh, bila anwar nak saman eskay?

      • Tuan gedukngok says:

        Kaldai!

  5. Sesumpah says:

    Kesian Farid. Tak pasal2 nama dia terbabit. 🙂

    Kes ni sebenarnya dah nak masuk 2nd level. 1st level, Dato T dah berjaya mencapai matlamat walaupun mereka terpaksa mengorbankan diri sendiri. Seluruh rakyat Malaysia rasa terhutang budi dengan mereka kerana pendedahan yang menggemparkan ni. Selepas ini, apa yang diharapkan ialah si pelakon blue tu pulak diheret ke mahkamah. Mengedar video lucah memang salah. Tapi berlakon dalam video lucah jugak adalah satu kesalahan. Oleh itu, pelakon jugak patut didakwa di mahkamah. Buktikan bahawa mahkamah Malaysia adalah adil dan saksama. Harap beri hukuman yang setimpal untuk pelakon tersebut.

  6. jebat says:

    mengakulah anwar.. Kembalikanlah martabat islam dan bangsa melayu.. Kuburkanlah PKR kerana ia tidak bermatlamat selain utk anwar.. Sejak kehadiranmu terlalu byk maruah agama dan bangsa dipijak2 oleh DAP.. Pintu taubat masih luas terbuka..

    • Tuan gedukngok says:

      Mahu ke dia? Baru ni pergi phuket, lepas tu ke Jakarta pulak. Tak tuduh apa-apa, tapi syak! With his track record, tak salah kan kalo aku syak….!

  7. RAJA KONGKIAK says:

    Bab pengundi PKR nak sokong Nuar Ibrahim bukan persoalan besaq! Pengikut taghut Nuar di sini masih kelighuuu nihhhh…Kita dok gebang bab Ketulenan akan menesia yang buat permainan kuak lentang dan kuak buka hingggut tuh sajaaaaa. Pakar yang dah di panggey punnn dah 99.99 % yakin “makhluk” yang buat kayuhan terakhir di atas pelapik putih kuning tuhhhhh adalah Nuar . Cuma kita perlu pengesahan dan Nik Ajis saja lagi…tapiii nakbuat macam mana tok wan nik aku tak mau tengok..haaaaa jadikkk dia tak boleh nak bali “confirmation” terhadap ketulenan makhluk tersebut. Bagi C-4 heheh maa kata makhluk tuhhhh “sua awang jeton dia” depan mata punnn dia tak cayaaa punya…lain laa kalau dia terjeton sekali..baru dia tauuuuuuuuuu!!! Kak wan aku pun dah tak laghat nak tengok botoi lemenet…tiap kali tengokkk dokkk gterbayang yang pelik-pelik kat abng diaaa tuhhhh. Lagi punnn dok pikiaq..nayaaaa laaaa kena “sumbu” di mahkamah nantiii….lahabau Eng punnn dok tersenyum sambey dok gelentey taik idung…dalam hati dok kata” haiyaaaa…nuaaa..lu ini kali mesti jadik cincau punyaaaa…’ Kapai singh kata jugak..haaaaa..”makalau kalah punn apa masalah aku..duit buleh jugak” Pok cik hadi…tak mau nak tengok(kata dia laaaaaa entah betoi entah tidak) kalau tengok tertiba tersahih makhluk yang buat henjutan garisan penamat tuhhh Nuar…alahai..lagi payah..nak kata bukan dah betoi..nak kata betoi dulu dah kata bukan…Penat kata depaaa…jadik jangan tengok ambik keputusan apa pun hehehehe. Selebihnya adalah penyokong PAS dan PKR yang dah laaaa terkantoi lepas tuhhh tertipu. Mau tak mau kena laaaa lawan walau pun melawan semacam lembu buta masuk kandang lumba.. Yang PAS pulak dah ketua depa kata besi tak leh jadik saksi..pakat dok “baca khutbah pasai besi tak leh jadi saksi.” sampai silap tajuk..oghang ceghita bab DNA di baca pasai besi video. Maka bersyarahlah bab tak boleh jadik saksi…Oghang kataa nak buat buktyi..depa kalih nak jadi saksi. Kita hanya boleh senyum sebeb takaty tuhhh saja depa mengaji. Puak PAS yang agak berjanggut …dok bersembang..”mana boleh tulen, walau pun 99.99% tulen” Kita hanya boleh senyumm…nak tau tulen sughuh depa pi ukoq kepanjangan dan kebangkitan serta isu padu awang jeton Nuar…dapatlah ketulenan perkiraaan. Jadik kepada puak PKR dan PAS gunakan lah apa sahaja teori dari pada subjek fizik, kimia atau biologi untuk mepastikan Nuar anda bukan tulen…Tapi baki yang ada akai yang kena pikiaq dan boleh tafsir,…Cuba tanya Nuar..camna membalun hari tuhhh ada ‘keluar yg tulen atau yang tak tulen”..Apa nuar paling bimbang kalau-kalau cina dolll tuh menjadi saksi…” cuba bayangkan” apa ugutan pulak akan sampai..heheheheeh C-4 udah-udah laaaaa…lagi banyak bagi pembelaaan kaghuttt..lagi banyak boss engko seghabuttt

    • C4 says:

      aku tidak membela anwar Ibrahim…..

      cuma kau hairan dengan anjing2 UMNO, mudah sangat percaya ….

      kerana mudah percaya lah orang melayu mudah dijajah …..

      mudah ditipu oleh UMNO dan bangsa2 lain ….. mudah dibeli ….

      sehingga sebijik pulau pun boleh tergadai kepada lee kuan yew

  8. zumazore says:

    MASIH KAH ANDA MENYOKONG SI AL-JUBURI/ AL-LIWATI/PELIWAT… MAKA ANDA DI SYORKAN MEMBUAT PEMERIKSAAN KESIHATAN DI KLINIK HAIWAN TERDEKAT UNTUK MEMASTIKAN KETULINAN JANTINA DAN PENYAKIT YANG DI HIDAPI….
    HANYA MANUSIA SAHAJA YANG AKAN TAHU KOTOR ATAU TAK , SELAIN DARI MANUSIA MEMANG TAK DI ANUGERAHKAN KELEBIHAN ITU OLEH ALLAH…..

    • C4 says:

      UMNO boleh cakap mereka tu pakar…..

      adakah rakyat percaya ????? adakah rakyat akan mengundi balik BN????

      • abgsudin says:

        percayalah, pakar..compare dengan kau yang apa taik pun takde

      • jebat says:

        ya..aku rakyat malaysia akan mengundi BN..dulu betul undi anwar tp aku menyesal.. Kini aku ingin bersama UMNO

      • raplahjingaa says:

        Rakyat percayaaaa……tu kat Putrajaya tu..alaaaa…bangunan cantik yang ada kubah hijau tu…..pejabat perdana menteri Malaysia….presiden UMNO tu…

        yang rakyaat tak percaya office dia kat damansara…..dengar kata dah nak kena gadai……hahahahahah

      • stingray says:

        hanye org buta jea yg tak percaya, pasal dia tak nampak, tapi kalau video tu ada suara org buta pun percaya 99.9%

      • OrangBukit says:

        C4…nak tau…rayulah supaya Selangor, PP, Kedah dan Kelantan buat pilihan raya utk Adun sekarang…buatlah kalau betul-betul berani…cakap buleh…dengar je le…hujah budah darjah 1 le….heheheh

  9. jebat says:

    mana reaksi pencacai2 anwar tak muncul2 lagi ni.. Ke dah demam.. Mana yg demam tu jgn pergi jumpa doktor tp jumpa bomoh tau.. Doktor tak dak ubat.

  10. tengkudin says:

    kalau pakar dari UNCLE SAM dah confirmkan memang NUARCHINADOLL dalam video tu…..nak kata apa lagi wahai parti kebajikan malaysia( PKM) ..hehehehe….kalau ikut hadi..video tu besi je…..kalau nik ajis lagi best…video tu tak close up muka punai tengah henjut china doll…..hehehehe..jadi tak leh terima itu punai…apa punya mangkak la nik ajis..kalau video tu boleh close up..dah sure tukang ambik tu subahat sama..ingat ini citer lucah ke?? tere jugak nik ajis bab bab video lucah ni..hehehe

    alahaai…anuwar PANDIKUTTY!! HEHEHE

    • C4 says:

      tak cukup lagi untuk aku mengubah pendirian aku untuk mengundi BN….

      kalau org tak keluarkan lagi video lucah nik aziz…..

      • stingray says:

        Bn tak perlukan sampah masyarakat msia mcm ko C4..tak de sapa kat sni pun yg pelawa ko undi BN..usah nk perasan la C4..ko patutnye di kuarantin di timor laste jea..

      • Tuan gedukngok says:

        Ko memang dah gone case! Kalo ko merayu nak undi UMNO pun kiorang tak layan!

      • OrangBukit says:

        Hei C4 bongok, tak de siapa pun nak ubah pendirian kao…kao memang bodo,…manusia paling bodo di Malaysia…mungkin juga di dunia atau planet ni…heheheh

      • fabao says:

        tak pyh la undi bn..cukupla hg pecaya mamat tu adalah idola hg nuar..

      • AisMan says:

        Bagus jugak tanggapan ko pada Nik Aziz tu, Orang UMNO pun tak pernah tepekir smpi situ. compom……mental disorder

    • C4 says:

      bawak lah pakar video dari langit hijau pun…..

      rakyat tidak semudah itu percaya dengan dakyah UMNO/BN….

      ianya tidak akan menjejaskan undi PKR, UMNO dan DAP…..

      tak percaya …. bubar parlimen sekarang ????

      jangan guna SPR nak menipu ……….

      • abgsudin says:

        engkau jelah, ramai lain yang percaya dah

        • jebat says:

          semalam aku tak percaya tp ari ni aku percaya.. SITI NURHALIZA pun percaya.. Ko dengar lagu dia percayalah………

        • cakap kat sini tak guna.. ramai2 pergi la buat polis report kata video tu tak betul .. tuduh lah umno punya kerja, umno fitnah.. baru la kata fight hingga ke hujung nyawa..apamacam??

          • zach says:

            ketingalan zaman…. seluruh malaysia dgn semua cawangan pkr dh wat report de…. sudah2 lah bodo 2… kat utusan n tv3 xkan kuar punye… kami dh buat report… xder tindakan de

          • abgsudin says:

            agak-agak kalau mintak bukti, boleh bagi ke? satu salinan report cukup, ada?

      • raplahjingaa says:

        heh…heh….aku percaya…..aku percaya…aku percaya…..dah terbukti….memanjang hangpa jadi pembangkang !!…..kalah la tu…

      • OrangBukit says:

        Ngapelah C4 sekor ni dijadikan manusia…kalau dijadikan ular kan baik…boleh lebih membelit….heheheh

  11. C4 says:

    Sehingga ini aku masih belum boleh percaya lagi itu anwar Ibrahim…..

    Dan UMNO/BN masih belum mampu menyakinkan aku dan keluarga aku untuk mengundi BN….

    Sepatutnya BN dan UMNO kena keluarkan lebih banyak lagi video lucah anwar Ibrahim….

    Mungkin sampai 100 video lucah Anwar Ibrahim, dengan berbagai adegan, dengan berbagai perempuan serata dunia….

    Lagi pun sepatutnya UMNO kena juga keluarkan video lucah Nik Aziz, Dr Harun Din dan Haji Hadi…… 50 adegan lucah2 mereka…..

    Baru lah aku respect dan aku pandang hebat dengan UMNO…..

    Tu sebab orang dah tak percaya dengan UMNO/BN lagi

    • abgsudin says:

      hati dah gelap memang macam tu…nak tunggu mak bapak sendiri dikongkek anwar ibrahim baru nak percaya agaknya, masa tu apa gunanya lagi dah..

      tengok ajela si saiful, apa jadi?

    • raplahjingaa says:

      Tak ada siapa pun kat sini nak suruh hang percaya……saja seronok tengok hang……kekadang hang buat lawak….kekadang hang sedih untuk diri hang sendiri….seronok tengok !

      • C4 says:

        bila ada berita datang dari orang2 fasik (golongan songkok tinggi) hendak lah kamu semak dulu berita tu …………

    • stingray says:

      satu keluarga bodoh rupanye C4 ni..umno tak kuar video lucah pok nik, harun din dan hj hadi sebab dorang tak buat..tu tanda kebenaran umno yg ko perlu respect…

      • zach says:

        mmg umno xkuarkan… tp juz merelakan je… coba keluarkan video mirip2 tpm ke najib ke… mau habis di ISA kn… tp kmi pembangkang xkan buat bgitu… prinsip hidup sbg seorng islam masih utuh

        • abgsudin says:

          kalau ada keluarkanlah, masalahnya memang takde, nak keluar apa bendanya..

          anwar?

          memang ada, 99.9% lagi kesamaannya

        • Tuan gedukngok says:

          Gambar superimpose Najib dengan altantuya tu sapa punya kerja…..”kami pembangkang takkan buat gitu” kunun….jangan buat lawak bodo la, kaldai. Tapi pembangkang terlampau bodo takat gambar macam tu je lah, itu pun tak semenggah. Cuba depa ni ada pakar teknologi canggih….tak abole bayangkan apa fitnah dan onar yg pembangkang akan buat.

          Prinsip hidup orang Islam sepatutnya tidak menerima orang yg bermasaalah moral dari jadi pemimpin negara…..jadi penghulu pun tak boleh!

      • C4 says:

        itu sebab aku suruh golongan songkok tinggi keluar kan video lucah Nik Aziz atau Hadi Awang ………….. baru lah ada swing dari mengundi PKR, PAS dan DAP ke mengundi BN….

        • Tuan gedukngok says:

          Apa cerita buat filem lucah ni? Nko nak ko keluarkan lah n.ajis ke, hardybesi ke, sesapa je. BN tak buat tu semua tapi memang sentiasa menang PRU. Video anwar tu memang lucah tapi ditunjuk supaya ko tahu siapa anwar sebenarnya. N.ajis atau hardybesi walau munafiq camana pun mereka bukan penzina, setakat yg kita tahu la!

    • Tengku says:

      Tak nak percaya? Kalau macam tu senanglah. Kau pergi rompak bank. Bila ada muka kau kat CCTV, kau cakap je tu bukan kau.

    • kak siti says:

      C4 hang ni bodoh tahap biul, masih tak percaya Nuar yang melalukan adegan????. Lagi nak minta vedio Nik Ajis, Harun Din mana boleh mereka tak buat macam tu mana nak pi tangkap gambaq mereka. Semoga Allah membuka hati kamu, dan mengampun segala dosamu.

      • C4 says:

        apa susah nya super impose jea muka hadi awang dan NIK aziz… kat mana2 video lucah ………..

        • Tuan gedukngok says:

          Kalau tak susah ko buat lah. BN tak minat dan tak buat kerja-kerja bodo macam tu!

        • anok klate says:

          hahahahaha..bodoh bebal.msti ko org kuat pas kn c4..si anuar al jubori tu dh tpu ulamak yg masyhur taw x?..ulamak yg stiap org knal pom dye blh tpu, apetah lg nik ajis n abdul hadi yg nmpak sgt jahil.ulamak tu yusoff al kardavi..xtaw r ak eja btol k x..

    • OrangBukit says:

      Memang…. C4 ni dah kalut….heheheh..bodonya…langsung tak tau teknologi, tak tau ICT, tak tau video…dll. Apakah boleh percaya hujah camtu…hehehe

  12. Manggis says:

    Untuk mengenali lebih terperinci mengenai Prof Hany Farid, “distinguished professor at Dartmouth College” sila ke cs.dartmouth.edu/farid. Dartmouth College adalah salah sebuah universiti Ivy League.

    Prof Hany Farid ialah “pioneer of Digital Forensic” serta telah membangunkan “suite of software tools” yang boleh membuktikan samada sesuatu imej grafik, gambar atau video itu telah diubah (tampered). Dia telah diikiraf di AS sebagai seorang Pakar dalam bidang Digital Forensic. Sila juga google “The Digital Journalist.org/issue 0802 mengenai temubual dengan Hany Farid mengenai digital forensic. Boleh juga klik youtube NIST Colloquim Series – Digital forensic. Banyak lagi websites mengenai Prof Hany Farid.

    Bukan calang orang rupanya Hany Farid. Bila dia kata tulen dan mengesahkan pelaku tersebut maknanya dia telah melakukan proses ujian dan pembuktian yang sukar dicabar dimahkamah.

    Nasihat saya google seberapa banyak maklumat mengenai Prof Hany Farid dan kenali beliau dengan lebih dekat mengenai hasil penyelidikan mengenai digital forensic dan perisian-perisiannya. Kemudian buatlah kesimpulan masing-masing.

  13. bluekang says:

    new peumpamaan…”Bodoh macam C4″..

    • C4 says:

      tak kisah apa pun kau nak cakap……

      hakikat yang nyata UMNO gagal meyakinkan rakyat dengan isu video lucah…

      majoriti rakyat …….. masih tidak mengundi BN….. bah kan aku rasa meluat2 ada lah

      • abgsudin says:

        kalau ikut beberapa (bukan satu) keputusan pilihanraya kecil kebelakang ni, UMNO dan BN menang..di sarawak pun sama, BN menang…

        • C4 says:

          tepat kau boleh beli ….memang lah boleh cakap macam tu …..

          kalau dah kuat sangat apa sibuk2 nak ajak PAS kerajaan perpaduan…

          • jebat says:

            c4 dah diliwat memang hati dah gelap.. Nanti aku buat video ko kene liwat ngan anwar aljuburi.. Mana la bujuk,farid,zach? Berdebat dgn diorang lagi best. C4 tak da pa pun pusing2 tang tu gak.. Pemikiran dah beku..

          • raplahjingaa says:

            kan berapa kali dah di jelaskan…..kami kesian tengok anwar dok panjat nik ajis…..dan karpal sink celapak naik belakang dua-dua sekali……hang pernah tengok tak benggali naik kuda dua kepala ?? hahahahahah

          • Tengku says:

            Kenapa kau tak tanya je kenapa perlu kaum Muhajirin dan Ansar bersatu?

          • neutron says:

            Aslkm, macamana nak bersatu kalau siraplahjingga jijik dengan mamak siap kata kami mamak kasta paria…. mamak ni hina tak sama dengan melayu

          • raplahjingaa says:

            Deyy…..tak payah !! tak bersatu dengan hang pun tak luak UMNO….ni, hari ni hang tak pi jadi tugu kat padang kota ka ?

        • abgsudin says:

          aku tak taula sapa yang ajak tapi isunya tadi nak menjawab tohmahan kau yang mengatakan UMNO lemah, tu aku tunjuk tu sapa sebenarnya lemah..

          rakyat mual dengan Pakatan, dengan Anwar, lepas jantan, betina, lepas betina?

          jangan kuda sudah..

      • raplahjingaa says:

        hush !! hang ni….rakyaat mana tu c4 ? kalau bukan peru….rakyaat colombia kot…..hahahahah

      • OrangBukit says:

        C4..hujah darjah 1…opssss…dah turun lagi…hujah murid tadika….hehehe

      • anok klate says:

        org bodoh mang pkir cmtu c4..ko la BODOH..

  14. mrSkandal says:

    C4 nampaknya kamu seorang sahaja yang berhujah kat sini..mana yang lain?

    C4 aku rasa ko tak kisah pun kalau Anwar itu bersalah kan? Yang penting bagi ko ialah untuk melihat UMNO tumbang kemudian kamu hendak melihat mana² melayu yang berjaya dalam karier mereka untuk jatuh sekali dan hidup susah mcm kamu bukan?

    C4 bukan semua rakyat khususnya orang melayu yang menentang UMNO..hanya yang tidak berpendidikan sahaja yang menentang..itu pun dah makin kurang apabila DAP cuba untuk membubarkan hak keistimewaan orang melayu satu persatu..

    Ko nak kata Hadi..Nik Aziz..Ustaz Harun Din punya video..ko ni gile ke apa? Walaupun aku tak sokong PAS tetapi takde lah aku nak menurun tarafkan para pemimpin PAS sebegitu hina sekali..

    C4..dalam kes² yg melibatkan masalah remaja disekitar luar bandar banyaknya datang daripada kelantan..ini bukan reka² punya citer..Nik Aziz memang seorang ketua yang hebat..dan secara individu aku tau dia baik orangnya..cuma dia ada kelemahan..dan kelemahan dia telah menyebabkan puak Non Muslim mengambil peluang untuk memecah belahkan orang melayu..selain daripada itu..ramai golongan remaja yang rosak jika hendak dibandingkan dgn negeri² lain yang rosak rata²nya kelantan juga yang tinggi..

    Aku ada ramai member kelantan..bila aku tanye mereka pun kata itu hak individu masing²..

    Tgk lah kamu C4 cara kamu pikir..

    Kalau betullah Anwar memang melakukannya..barang sesiapa yang melindungi dia berdosa

    Dan kalau betullah Anwar tidak melakukannya barang sesiapa yang memfitnah dia pun berdosa..

    Kenapa DSAI tak mengeluarkan bukti² dan fakta yang lebih bernas untuk counter attack?

    Ni aku nak tanye ko C4..kenapa DSAI tak masuk PAS? Aku peliklah..ke PAS dan DAP hanya perlukan Anwar untuk tawan Malaysia..kemudian mereka akan menghumban Anwar keluar??

    Fuhhh bahaya betul permainan Pakatan Rakyat ini..

    Untuk pengetahuan kau..video lucah itu telah berjaya meyakinkan segelintir penyokong PKRPAS dan DAP..takpe byk masa lagi untuk membuka mata rakyat..

    • bujuk says:

      mrScandal, aku tau UMNO tak suka Anwar tapi korang tak boleh nafikan dia adalah antara idola UMNO suatu waktu dulu. Anwar tidak akan dituduh dan difitnah begini sekiranya UMNO tidak takut pada karismanya.
      Anwar bersalah atau tidak, itu antara dia dengan tuhan kita tak tau selagi dia tak mengaku dia bersalah, aku memang tak percaya saksi macan Eskay, sorry. Kawan yg. mengaku ada sama2 buat maksiat tiba-tiba mengkianati kawan, aku tak percaya.
      Sebagai parti politik biasala nak tumpaskan musuh politik dia kan. UMNO pun kalau boleh nak hapuskan PAS. So apa bezanya.
      Pasal Kelantan ada orang buat maksiat, itu aku tak nafikan sebab hidayah Allah bukan kuasa Nik Aziz tapi beliau telah berusaha, berdakwah menerangkan Islam dan menyekat segala punca maksiat. Nabi Nuh pun tak dapat selamatkan anak/isteri dia kan. Malah ada Nabi yg. berdakwah lebih 1000 tahun hanya ada pengikut kurang 100 orang.
      Bab pergunakan siapa2, itu politik la… ko tengok politik TunM, bila nak kalah dia lantik Abdullah ganti walaupun dia tak suka sebabnya rakyat suka Tun Abdullah masa tu. Tapi bila Tun A jadi PM, TunM buat kecoh kritik macam2 sampai ugut keluar parti untuk jatuhkan TunA. Habis apa ko nak kata bukan UMNO pergunakan TunA untuk tarik pengundi tahun 2004?
      Jadi tak salah jika PR juga gunakan Anwar untuk tujuan yg. sama untuk dapat PUTRAJAYA, lepas tu bergantung pada rakyat jika suka Anwar dia terus jadi PM, tapi kalau rakyat tak suka kita ganti lah…

      • Wong Pin Ter says:

        //aku tau UMNO tak suka Anwar tapi korang tak boleh nafikan dia adalah antara idola UMNO suatu waktu dulu// – Itu dulu sebelum orang tahu perangai dan tembelang sebenar Anwar, sekarang tidak lagi. Masa 1998 dipecat oleh Tun M majoriti orang UMNO dan Melayu keseluruhannya menyokong Anwar dan di dalam PRU 1999 BN menang majoriti amat tipis ( bawah 300 undi ) di kebanyakan kawasan kebanyakannya di sumbangkan oleh undi bukan Melayu/Islam yang tidak mahu PAS mengetuai kerajaan andaikata pakatan Barisan Alternatif waktu itu menang di dalam PRU tersebut kerana ditakuti PAS akan melaksanakan hukum Hudud.

        //Anwar tidak akan dituduh dan difitnah begini sekiranya UMNO tidak takut pada karismanya.// Karisma apa yang Anwar ada..karisma berbohong dan temberang adalah. Kalau dari segi karisma rasanya Hadi Awang, Lim Guan Eng dan lain-lain rasanya lebih berkarisma berbanding Anwar. Tapi kenapa tiada video atau apa-apa tuduhan salah laku seks dikenakan terhadap mereka semua sebagaimana yang dialami Anwar andaikata Umno hendak memfitnah mereka. Ini kerana mereka tidak buat perkara sebagaimana yang dibuat oleh Anwar.

        //Anwar bersalah atau tidak, itu antara dia dengan tuhan kita tak tau selagi dia tak mengaku dia bersalah,// Sudah tentulah Anwar tidak akan mengaku salah kerana dia tiada moral sebagai mana ketua IMF Strauss Kahn dan lain-lain lagi.Dosa dia adalah antara dia dengan Tuhan betullah tu tapi tidakkah PR punya maruah dan harga diri sehinggakan orang yang diragui moralnya terus dibiarkan memimpin apakah PR sudah ketandusan pemimpin yang berwibawa.

        //Kawan yg. mengaku ada sama2 buat maksiat tiba-tiba mengkianati kawan, aku tak percaya//. ada pandangan kalau kita nak kenal peribadi seseorang kita kena tengok dengan siapa dia bersahabat..kaki masjid akan berkawan dengan kaki masjid…kaki judi akan berkawan dengan kaki judi..kaki minum arak akan berkawan dengan kaki minum arak..dan kaki betina akan kawan dengan kaki betina juga…

        //Pasal Kelantan ada orang buat maksiat, itu aku tak nafikan sebab hidayah Allah bukan kuasa Nik Aziz tapi beliau telah berusaha// Ini menunjukkan kegagalan dan kelemahan dakwah dan pentadbiran Nik Aziz di Kelantan tapi dia dan balaci-balaci PR khasnya PAS sibuk pasal maksiat di negeri-negeri lain.

        //Bab pergunakan siapa2, itu politik la//- betul tu matlamat menghalalkan cara sesuatu yang taboo dan amat dijauhi PAS suatu ketika dahulu kini sudah menjadi amalan sejak bekerjasama dengan PKR dan DAP dan setelah menguburkan jauh-jauh cita-cita menegakkan negara Islam.

        //Tapi bila Tun A jadi PM, TunM buat kecoh kritik macam2 sampai ugut keluar parti untuk jatuhkan TunA// -Dr. Mahathir kritik Pak Lah kerana kelemahan kepimpinan dan pentadbirannya kan merugikan parti, kerajaan dan negara secara kesuluruhannya.

        //Jadi tak salah jika PR juga gunakan Anwar untuk tujuan yg. sama //-tiada keikhlasan dan kejujuran di kalangan parti-parti di dalam PR mereka saling memperguna dan menipu di antara satu sama lain demi kepentigan perjuangan dan ideologi politik masing-masing. Di dalam permainan ini setakat ini DAP yang kerap menang manakala PAS sentiasa kalah.

        //lepas tu bergantung pada rakyat jika suka Anwar dia terus jadi PM, tapi kalau rakyat tak suka kita ganti lah// -Kalau Anwar jatuh Hadi Awang yang naik jadi PM ok lah tu, tapi kalau Lim Guan Eng atau Karpal Singh naik jadi PM kita pun tau apa implikasinya.. semua orang pun maklum kuasa yang ada pada seorang PM.

        • mrSkandal says:

          Terima kasih Wong Pin Ter..

          Nak tambah lagi satu- DAP memang tak suka melayu..DAP juga tidak suka Islam.

          Islam yang dibawa PAS hanya fokus pada akhirat..dimana kita masing² pun tidak boleh jamin 100% siapa yang masuk syurga dan siapa yang masuk neraka..kat situ ada loophole bagi hati penganut bukan Islam

          Melainkan DAP ini dikuasai penuh oleh orang Islam lain lah ceritanya.

          PAS menggunakan Islam bagi menakut-nakutkan orang melayu supaya sentiasa fokus pada hal agama tapi dalam masa yang sama melupakan tanggungjawab sebagai seorang manusia di dunia..

          Keimanan seseorang ini adalah sesuatu hak mutlak individu..sesiapa boleh beriman janji dia tau akidahnya. Bukannya hak kita atau orang lain untuk menilai keimanan seseorang itu.

          Janganlah salah faham..hidup ini kena balance..kita kena bekerja dan kita juga kena menjalankan kewajipan sebagai seorang Islam.

          Kamu tuduh UMNO semua kaya-raya..mana bukti kamu? PAS pun ada yang kaya-raya..PKR pun ada juga yang berharta tetapi takdepun UMNO nak menyekat ekonomi mereka..malah UMNO lebih galakkan lagi..

          Kamu kata UMNO rompak duit rakyat iaitu daripada cukai..cukai pun melayu tak sampai 50% pun yang bayar cukai..

          Kamu kata UMNO tak salurkan duit kepada rakyat..abis tu yang pelajar² pro pembangkang yg dapat biasiswa begitu ramai tu apa kebendanya??

          Yg apply loan MARA buat business yang apply Bank Rakyat buat business tu apa kebendanya? Ramai jer yang bukan ahli UMNO pun..

          Bujuk..kita semua percaya pada Qada dan Qadar bukan?

          Kita semua percaya bahawa kehidupan seseorang manusia itu ketika dia dilahirkan- maka perjalanan kehidupan dia telah di rancang oleh Allah (SWT) betul atau tidak??

          OK..penah tak kamu terpikir kenapa DSAI tidak menjadi PM pada tahun 1999 dan seterusnya?

          Ni semua Qada dan Qadar..ada sebab mengapa Allah (SWT) menghalang atau tidak memberi DSAI jadi pemimpin Malaysia..

          Mungkin rezeki itu telah diberikan kepada orang lain iaitu Tun Abdullah dan Dato Seri Najib..

          Ada kemungkinan juga rezeki menjawat PM akan diberi kepada Tuan Guru Haji Hadi..

          Tetapi ini semua kerja Allah (SWT)…

          Dalam konteks perjuangan Pakatan ini cuma saya lihat ia ada dua perkara sahaja yang diperjuangkan..

          Pertama- Keadilan individu iaitu Anwar Ibrahim

          Kedua- Memansuhkan DEB..kemudian memansuhkan hak keistimewaan bumiputera..

          Lain perjuangan TIDAK ADA..

          PAS perjuangan Islamnya sudah kaputttt…tukar ke Kebajikan

          Ko tanya lah individu yang menyokong DAP..ko tanya dia beberapa soalan yang ringkas

          1) Kamu percaya kepada kitab Al-Quran itu merupakan wahyu yang disampaikan oleh Allah (SWT) kepada Muhammad (SAW)?

          2) Kamu rasa Islam sepatutnya disama tarafkan dengan agama lain?

          3) Apa pendapat kamu tentang hak keistimewaan bumiputera?

          4) Adakah orang Islam sepatutnya diberi hak untuk menukar agamanya?

          Empat soalan inilah yang membuatkan aku TIDAK akan sama sekali memangkah atau menyokong Pakatan Rakyat..

          • pasdaplaknat says:

            mantap bro..teruskan berhujah menentang puak munafiq ini..
            bila tersepit jer terus cari sandaran TUHAN dan NABI..

            TETAPI..kalau tk tersepit, hujah politik byk, dicanang2 tanpa bersandar langsung lagi pada akhlak Islam.. berpolitik mengalahkan SYAITAN dan DAJJAL.. bohong fitnah manipulasi tipu dn segala ilmu jahat Zionist digunakan..dosa pahala Allah dan Nabi seolah tidak wujud..

          • pasdaplaknat says:

            setuju mrSkandal!!
            mereka puak munafiq PAS ni hanya berselindung dgn agama bila perlu je..
            Qada Qadar mereka mana ada..sbb tu kalau menang mereka kata itu kuasa rakyat, PAS kuat..bukan kuasa Allah

            tp kalau kalah ini kerja UMNO..UMNO lah yg bawak pengundi hantu, UMNO lah yg tipu melalui SPR..dr A-Z semunya UMNO.. sekali lagi menafikan QUDRAH dan IRADAH Allah SWT..

            jdnya puak2 PR ini kita boleh anggap ISLAM mereka hanyalah tempelan dan plastik.. malah mungkin ada yg telah kufur lantaran I’tiqad yg songsang di ajar PAS pandi..
            olejh itu mereka tidak layak langsung bercakap hal ke ISLAM an UMNO atau org lain sbb mereka sendiri pun SESAT!!

      • stingray says:

        bujuk..tak de org lain dlm PKR ke yg lebih suci dr AnWar ke?..yg lain2 tu mungkin lebih teruk perangainye dri mantan banduan sg,buloh tu ke? so sebab tu AnWar digunakan yea..

  15. mrSkandal says:

    Jap² Jappp esok lusa Anwar kata kedua-dua professor itu menipu..maka dengan hati yang terbuka diterima oleh penyokong PAS..

    Astaghfirullah²

    • raplahjingaa says:

      dia pi thailand…dia akan kelentong mangkuk-mangkuk PAS yang dia pergi memunajat diri di pondok agama di pattani……dia pi Indonesia dia akan kata dia pi minta advice kiai-kiai di sana……

      Balik mai dia goreng machai-machai PAS….siap ada yg menagis teresak-esak…aku pernah tengok sediri !!….dah macam siamang tak dapat buah setul….buruk rupa !!

  16. abu says:

    http://www.youtube.com/user/keadilandaily#p/u/4/u23Axbbdzgs

  17. stingray says:

    kecian C4, dpt boss yg suka meliwat, berzina dan kaki temberang..tak pasal2 ner belasah kat sni..boss dia bersedap sedapan yg dia bermaki makian di sni…tak patut..tak patut..

    • C4 says:

      sama juga dengan golongan songkok tinggi …..

      bila lawatan keluar negara …..boss memburit yang lawa2 …..

      barua2 songkok tinggi …hanya kat luar sahaja duduk dalam kesejukkan

      • anok klate says:

        ko ni dh mcm org giler la c4..sape ko?..jgn2 aljubori kot.ayt sme je ko gne..cme diubah susunan..biasela, puak2 pas, pkr or dapig mang kaki belit.

  18. tengkudin says:

    Salam 2 all.

    Melainkan Anwar Ibrahim sudah hilang sifat kemaluan, dia wajib letak jawatan!!! Semua jawatan. Takde dolak-dalih dah. Takde putar belit, takde bohong lagi. Semuanya sudah jelas. Daripada prosiding pertuduhan terhadap Datuk Trio pagi tadi di Mahkamah Kuala Lumpur atas dakwaan menyiarkan video lucah, terbukti perkara berikut:

    1. lapuran pakar daripada Dartmouth College, New Hampshire, Amerika Syarikat mengesahkan lelaki didalam videoklip tersebut ialah Anwar Ibrahim;

    2. rakaman kamera litar hotel membuktikan Anwar Ibrahim dan Datuk Eskay berada di lobi pada tarikh kejadian;

    3. lapuran pakar membuktikan ketulinan rakaman tersebut dan tiada sebarang unsur tampalan atau ‘superimpose’;

    4. Datuk Shazryl, rakan baik Anwar dan turut dirakam didalam videoklip tersebut serta turut kelihatan didalam kamera litar di lobi bersama Anwar mengakui lelaki itu ialah Anwar Ibrahim;

    5. Videoklip tersebut mengesahkan terdapat tiga watak didalam videoklip tersebut iaitu seorang lelaki (Datuk Shazryl), seorang lelaki dikenalpasti sebagai Anwar Ibrahim dan seorang wanita berbangsa China.

    Perlu teman tekankan disini kita tidak menuduh Anwar berzina dengan China-Doll tersebut. Itu persoalan yang perlu dibuktikan di Mahkamah Syariah berdasarkan beban pembuktian yang ditetapkan syara’.

    Apa yang penting disini ialah video tersebut membuktikan Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin, apatah lagi menjadi Perdana Menteri sebuah negara umat Islam!

    1. Di Amerika, Ahli Kongres Demokrat bernama Weiner meletakkan jawatan setelah gambar separuh lucahnya tersebar di laman cyber. Beliau mengakui kesilapan dan meletakkan jawatan, terutama setelah ditegur oleh Presiden Obama sendiri;

    2. Di Turki, enam orang bakal calon pilhanraya sebuah parti politik meletakkan jawatan parti dan menarik diri daripada bertanding dalam pilihanraya Turki setelah video lucah membaitkan mereka disebarkan dilaman web;

    3. Di Indonesia, saudara Ariffinto, Ahli MPR Parti Keadilan Sejahtera, Indonesia meletakkan jawatan setelah dirakan menonton satu videoklip lucah semasa Dewan sedang bersidang;

    4. Di Amerika Syarikat, Dominique Strauss-Kahn, Pengarah Urusan IMF meletakkan jawatan setelah dikenakan pertuduhan cuba merogol seorang pembantu hotel di New York, dan menyerahkan sampel DNA nya untuk ujian pihak polis;

    Tetapi di Malaysia, setelah dipanggil membela diri kerana meliwat pekerjanya sendiri Saiful Bukhori Azlan, dengan pembuktian DNA yang jelas; dan dengan videoklip yang disahkan ketulinannya dan disahihkan dengan laporan pakar ianya Anwar Ibrahim, diikuti dengan rakam kamera litar beliau berada dilobi bersama Datuk Eskay dihari kejadian: manusia yang ditabal oleh bininya sendiri sebagai anugerah tuhan bukan sahaja tidak mahu meletak jawatan, bahkan menyalahkan Kerajaan dan semua orang lain atas kegiatan tidak bermoral dia.

    Kekadang bila tengok rentetan peristiwa diatas, orang kafir pun lebih tinggi maruah dan nilai diri serta prinsip mereka. Dan yang paling malang, manusia yang ditabal bin sendiri sebagai anugerah tuhan ini mengheret sekali para ulama’ suk, ustad-ustad kalkatu dan yang sewaktu dengannya kedalam kancah kehinaan ini. Benarlah sabda Rasulullah saw, diakhir zaman ini nanti yang ma’ruf jadi mungkar, yang mungkar jadi ma’ruf. Dan yang lebih parah, kita disuruh buat yang mungkar, dan dicegah daripada membuat yang ma’ruf.

    Nasihat teman kepada kepimpinan PAS terutama yang melabel diri mereka ulamak supaya bermuhasabah lah diri, takutlah kepada ALLAH swt. Buatlah yang ma’ruf, cegahlah kemungkaran. Kembalilah kepada Islam berdasarkan Al Quran dan sunnah. Pada Haji Hadi, teman seru supaya ambil alih jawatan Ketua Pembangkang. Kembalikanlah integriti dan kewibawaan pembangkang.

    Kepada Anwar Ibrahim, letak lah semua jawatan; politik, kerajaan dan lain-lain. Letaklah jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh; letaklah jawatan sebagai Ketua Pembangkang; letaklah jawatan sebagai Ketua Umum dan Penasihat PKR (lagipun jawatan ni memang tiada dalam Perlembagaan), letaklah jawatan Penasihat Ekonomi Selangor, hentikanlah sandiwara dan lakonan jijik dan kotor ini; hentikanlah mengheret dan memperkudakan para ulama’ terutama dari PAS. Ringkasnya: pergilah bertaubat nasuha. Cucilah diri. Kubur dah terlalu dekat. Maut dah terlalu hampir. Siksaan ALLAH itu satu kepastian!!!

    Kepada Polis dan Peguam Negara, satu siasatan wajib dilakukan untuk mengenal pasti samada Anwar Ibrahim telah membuat lapuran palsu. Jika keterangan dan bukti cukup untuk mendakwa Anwar Ibrahim atas cubaan membuat lapuran palsu (kerana membuat lapuran polis mendakwa bukan dia didalam videoklip itu), maka pihak polis dan Peguam Negara seharusnya tidak gentar untuk mengheret Anwar Ibrahim ke Mahkamah.

    Kepada rakyat Malaysia, berhati-hati. Teman mendapat maklumat dari sumber dalaman PKR sendiri bahawa mereka merancang membuat satu videoklip palsu ataupun mengubahsuai videoklip Eskay sehingga menimbulkan keraguan; dan video palsu itu akan dicetak dengan banyak dan ditaburkan kepada rakyat disegala pelosok negara. Kaum-kaum durjana ini kemudian akan membuat lapuran polis mendakwa UMNO, BN dan Kerajaan bertanggungjawab kononnya menyebar videoklip itu. Setelah rakyat nanti terpengaruh dengan video palsu itu, mereka akan bawak cerita konon jelas dari video palsu itu bukan Anwar Ibrahim. Dan rakyat akan terpengaruh dan percaya sebab mereka sudah menerima video palsu itu. Teman nasihatkan pihak berkuasa dan Kerajaan supaya mengambil tindakan pre-emptif. Jangan tunggu nasik jadi bubur; jangan sampai rakyat terpengaruh saperti cerita ‘gambar si-mata lebam’!!!

    Adios amigos, grasias senor.

    Wallahua’lam dan wassalam.

    Zulkifli Bin Noordin
    Jumaat
    22 Rejab 1432
    24 Jun 2011

  19. Kalau kita pandai bersyukur atas anugerah tuhan memberi kita cukup panca indera berbagai guna termasuk otak untuk berfikir dan menilai, maka kita akan hargai terutama sekali otak kita yang duduk nya dalam kepala. Otak dilindungi olih dinding keras iaini skull, dibaluti kulit dan diselubungkan pula dengan rambut. Kenapa Allah jadikan otak didalam kepala tentu ada sebabnya.

    Malangnya masih terdapat segelintir kita sengaja membebalkan diri, membatu hati dan mensifarkan upaya berfikir sendiri untuk menerima sesuatu yang jijik lagi jelik.

    Menerima sesuatu yang terbukti memual, meloya dan jijik , jelas menunjukan siempunya otak itu enggan menggunakan anugerah yang diberi Allah itu.

    Mereka ini antara yang merasa diri mereka tergugat, terbiar dan tidak terbela maka mereka memilih untuk mementang. Walau mereka tahu mereka sebenarnya tak akan kemana. Their days are numbered. They are with their dreams and its mere infatuation, nothing more.

  20. Tengku says:

    Kepada penunduk-penunduk Pas dan PKR, bukti dari pakar tak penting. Yang penting mulut dari Wan Azizah. ‘Tu bukan Anwar’.

    Orang-orang yang memegang tampuk pemerintahan PAS, PKR, DAP umum mengetahui bahawa jantan tersebut ialah Anwar bin Ibrahim. Hanya golongan bawahan sahaja yang dibiarkan menjadi bodoh.

    • Tuan gedukngok says:

      Tapi tengoklah, kalo satu hari wan azizah tiba-tiba insaf dan kata “itu memang sah anwar ibrahim” dah tentulah dia orang akan belasah/gasak/tibai wan azizah: dah dibeli oleh UMNO berbiliun-biliun, dah derhaka dengan suami, sundal dan sebagainya…..tengoklah! Terlampau taksub ke, atau ada agenda tersembunyi didalang dajjal luar negara ke, atau terlampau bangsat tak bole berfikir?

    • 3036 says:

      Wan Azizah lah yang kene jawab diakhirat..
      sebab Wan Azizah PENIPU BESAR!! Sama seperti suaminya!!

  21. Anti Ungrateful Immigrants says:

    Bangang2 PR ni kalau anwar tutuh lobang jubo diorang pun diorang akan cakap konspirasi UMNO…Diorang ni takde harapan dah…abaikan jer. Tak penting. Ramai dah sedar, tinggal bingai2 cam C4 ni jer yang masih bodoh. Biarkan dia dengan kebodohan dia…

  22. RAJA KONGKIAK says:

    Teringat kata C-4 Melayu mudah kena beli…!! Memang betoiii laaaa mat oiii melayu dalam PKR dan PAS semua kena beli dengan dek DAP. Bukan takat kena beli siap kenai juai lagi…Dah laaaa C-4 tak payah laaa nak bengongkan kepala kamu…dah abihhh dahhhhhhhh… Tengok Johari Bedul siap dengan buat “solekan peghan jikey” lagi pastuu pangey rfeporter kononnya..dia dah sama macam P.Romley…Ghabun ayam apaaaaa YB tuhhhhhhh. Makalau lagu tuhhh saja yang boleh YB-YB PKR buat nak korek balik Nuar yang dah semakin tertimbus di dalam lubang yang sendiri korek…”lekeh” sungguh..Tok sah kata yang celiknuh macam kita boleh gelak…Yang ghabun warna pun boleh melugai!!!. Hagham tak sama pun..adakah dia ingat dia boleh sama dengan P.Romley…Letihhhhhh!!!!!Kecuali Tok wan Nik aku saja yang akan kata..”muu memey terraaa laaa Johri..muuu sebijik macey P.romley” Tapi Johri terlupa dia tak sama dengan Nuar..hahahahahaah.Dah laaaaaa sejuta modai punnn dah tak gunadah…pakar dalam malaysia pun dah kata yaaaa..daghi england pun kataaaa yes..malahan dari USA negara kecintaan Nuar pun kata yang sama..apooo layiiiiii bang oiiiiii!!!! Lekah sungguh PKR punya pengikut..takut nak carik pengganti lain. Sanggup menipu, menelan ayaq lioq yang dah busuk semata-mata pertahan yang satu DONIA dah tauuu sapa yang yang MAIN JONGKANG JUNGKIK” dalam televideo22 menet tuuuuu. Bimbang..takutt kalau-kalau lelaki Y nih akan merena minda dan jiwa selagi mana penyokongnnya gagal menasihati dan membentuk jiwanya menjadi kembali normal dan meninggalkan apa yang tidak normal. Apa yang berlaku kepada lelaki Y adalah kerana sabotaj dari pengikut beliau sendiri. Mereka menipu dan menyokong tanpa menasihati nya. Marilah kita berdoa..dan berdoa semoga..lelaki Y kembali ke jalan yang normal. Semoga penyokong lelaki Y akan terbuka minta dario yang kelam kepada yang cerah daripada yang tertipu kepada yang tidak mudah di tipu. Kepada yang berilmu gunakanlah akal di kepala bukan berfikir di benak hati. QALBU sering tertipu pada hal otak sentiasa menilai dan mentafsir kalau di gunakannya dengan benar!. Kesihan otak penyokong pembangkang mereka menjadikannya terkurung,lalu mereka gunakan HATI untuk berfikir maka bercelaru laaa kesudahannya. Kalau lah ada penyokong lelaki Y yang dari dulu memberi isyarat agar perbuatan seperti itu WAJIB di tamatkan..mungkinj tidak sampau ke sebegitu “laghutttttt jadinya”..Mudah mudahan Allah membuka jalan pulang yang sebaiknya kepada lelaki Y dan penyokong serta pengikuttttttt mereka

    • mrSkandal says:

      Heheheheh..ini betul² menghiburkan..ang patut bg talk kat depan puak² PKR/PAS ni..

      Depa ni bukannya apa..depa dengki ja..depa ni mcm melayu zaman taun 40an-90an yg duk dengki tak tentu pasai..

      Asalkan tgk ja Melayu senang skit..depa terus ngata mcm²

      Aku dulu tak suka tgk drama melayu kat TV, pasal citer depa smua ttg dengki/mengumpat serta mengutuk dan mcm² lai..

      Tapi bila aku try nonton balik..aku pikiq ada betul gak..msg² yg cuba disampaikan dlm drama² melayu ni..

      Maaf aku terlari skit dr topik..tp aku nak try sangkut-pautkan drama melayu ni dgn orang melayu kita yg byk nyokong PAS/PKR nie..lakni DENGKI & MENGUMPAT itu saja..

      Depa tau komplain aja..cuba ang try suh depa buat kerja..depa tak mau..depa tau nak komplain dan ngumpat jaaa..

      Depa kata kerjaan tak tolong orang depa (PAS) bila kita suh pi masuk sekolah kerjaan depa tak mau..kita suh depa tuntut ilmu sampai ke negara omputih depa kata masuk neraka..depa nak juak pi Lebanon dan Libya nuuu dok perang n menghasilkan mujahidin..

      Hey depa mana penah paham..kita nak berjihad bukan takat senjata jaa..kita berpuasa pun jihad..kita berkerja cari rezeki pun berjihad..kita nuntut ilmu ke negara omputih pun kita berjihad..yg depa tau jihad ialah amik senjata..tak pun mengumpat dan menghina kerajaan..

  23. Yop Tulin says:

    Walaupun ramai orang ( samada UMNO dan PAS) mengatakan Najib dan Hishamudin lembik, saya percaya proses siastan video yg cukup lama dan teliti ini akan memberikan kemenangan moral pada UMNO/BN lantas menaikan imej mereka berdua. Cuba bayangkan jika ini berlaku di zaman Tun Mahathir? Video belum keluar dah sumbat masuk jail, lepas tu baru perbicaraan, lepas tu baru nak cakap siasatan dijalankan, keputusan Hakim pun pelik2! Sebab itulah tindakan itu memberikan sokongan moral dan menaikan imej ANwar sbg mangsa yg dianiayai.
    Sekarang terbukti tiada pengaruh Najib ke atas Hakim2, Hishamudin pun tak guna ISA keatas Anuar,
    malah ANuar diberi kebebasan penuh berjalan merata negara termasuk keluar negara,. Dah polis kata video tulin pun tak puas hati, ok kerajan upah pakar dari US pula menyiasat. Tak tau berapa ratus ribu atau juta RM kerajaan perabihkan duit nak bagi nampak perbicaraan berjalan dgn penuh adil tanpa gangguan.Malah sejak Najib ambil alih tiada ISA ke atas ahli politik pembangkang , walaupun DAP sibuk berkempen anti ISA, sedangkan abang kandung mereka di Singapura lah paling ketat laksanakan ISA , dgn saman ,menyaman sampai JB Jeyaratnam bengkrap dan terpaksa menjual buku utk menampung hidupnya.Saya rasa tindakan pro Anwar yg kemudian adalah mewarwarkan bahawa 2 pakar US itu diupah utk menyatakan pelakon dalam video itu Anwar. Dan sekali lagi kerajaan dgn penuh kesabaran cari pakar dari negara lain pulak.. Jadi saudara semua jgn lah berharap episod ini akan berkahir.Cukup lah ini sbg noktah utk muhasabah layakah orang sebegini mengetuai Putra Jaya ?

  24. ElectroMagneticPulse says:

    pada penyokong PR … sedor la… bukak mate besor2… jangan jadi bodoh terus duk bela anwar tu.. kredibiliti die sbagai pemimpin dah hancus…dah taklayak jadi pemimpin… jangan jadikan diri korang bodoh dimate masyarakat sebab sanggup tolak teknologi, sanggup mainkan dan menyempitkan hukum islam semate2 nak menang dlm debat syber ni dan nak bela orang yang kotor…

    ha ni aku nak promote…. marilah kita same2 menjauhkan diri dari perhimpunan bersih bodoh 9.07.2011 tu nanti… tu semua hanye untuk kepentingan politik sesetengah pihak tapi bukan untuk rakyat… tu care zaman perang… ade care lagi professional yang boleh dilakukan…

  25. pasdaplaknat says:

    mereka puak PR ni dlm perut kolon mereka ckp btul tu Anu-war punye keje dlm video..
    tp bile smpai ke tekak dn lidah mereka nafikan.. yelah sbb TAKSUB dan SURVIVAL politik yg TIADA HALA TUJU.. HALATUJU mereka ialah buat demo..fitnah hentam kerajaan..

    dan dgn kebesaran Allah SWT.. kesahihan bukti video itu tidak di adili di Malaysia, sebaliknya melibatkan banyak pakar forensik imaging seluruh dunia termasuk negara UNCLE SAM-AMERIKA iaitu negara pujaan ANU-WAR. so no doubt lg ANU-WAR blh ckp.. sbb AMERIKA tu geng sokong ANU-WAR..

  26. pasdaplaknat says:

    dan hal kedua ialah, jika puak2 PAS seperti HADI bongok dan N.AJIS jamban yg kononya meletakkan ADDIN sbg perjuangan membohongi rakyat dlm isu skandal seks ini.. menafikan HUDUD, menafikan TA’ZIR.. maka tanggunglah dosa sebesar2nya melebihi peliwat dn penzina ini terhadap rakyat yang dua ekor berok ini telah hasut..

    ALLAH MAHA MEMBALAS.. tunggulah..kalau di dunia telah di aibkan.. bayangkanlah di akhirat nnt..BERTAUBATLAH sebelum NYAWA SAMPAI KE HALQUM>> ANU-WAR – N.AJIS – HADI

  27. jebat says:

    Mp sg.petani ni memang bodoh,pada mulanya kata pakciknya tak terlibat sekarang apa sudah jadi?Siapa yg Fitnah?Kalau Pakciknya fitnah saman sajala pakciknya ada berani?Bodoh bodoh bodoh betul betul bodoh punya mp.

  28. OrangBukit says:

    Yang jelasnya…kenapa la PKR, PAS dan DAP beli orang cam C4 yang paling bodo di planet ni…heheheh…cian….

  29. neutron says:

    Aslkm, Dei macha macha UMNO…. korang ni cepat sangat jump over the gun ler… Kenapa la bangsa Melayu ni senang sangat buat conslusion??.. Bodo apa?? … Cek dok belek laporan kat TV berkali kali…Meme le video tu tulin… tak di super impose…Orang educated macam cek tak nafikan… tetapi… polis pun tak berani kata pelakon tu ialah Anwar… kat TV hanya kata MENYERUPAI….. depa tak kata pun 100% Anwar…

    Yang korang bangang sangat kata confirm itu adalah Anwar apahal?? Meme le CCTV lobi pun cakap ada kelibat Anwar.. tetapi kalau mamat belalai ( yang polis sendiri tak berani confirm) dalam video tu jugak yang lalu kat lobi tu.. of course ler CCTV akan merakam orang yang MENYERUPAI…. SO.. sebelum apa apa kita jangan le jump over the gun… kalau masih ada 0.001% keraguan atau ketidak pastian seperti yang di lapor TV … bermakna kita hanya MEMFITNAH si Anwar…. ingat ingat dosa bro/sis…. korang takbelajar ugama ker…

    • Ini satu contoh manusia bebal yang sentiada menolak kebenaran. Kalau bukan Nuar dalam video itu sapa lagi ? hantu raya peliharaan Nuar ke ? Pernah ke bini dia, anak dia, pencacai dia buat effort untuk manusia dalam video yang diatakan serupa macam nuar tu untuk keluar tampil dan membuat pengakuan. Pandukutty pundek, hampas tak guna 1/2 sen pun.

      Jam omega mana pergi ? Sialan betui.

      DNA dalam buntuk saipol itu hantu raya punya lah.

      Baghal, keldai, pundek pandikutty , ada akai tak mau pakai.

      • mrSkandal says:

        Hahahahaha betul²

        Korang tgk lah apa akan jadi kepada melayu kalau pakatan rakyat memerintah..

        1) Melayu akan menjadi bingai (bodoh/bahlul/bengap/dungu)

        2) Melayu akan jadi pemalas kerana mengharapkan KEBAJIKAN

        3) Melayu akan menjadi peminta sedekah di negara nya sendiri i.e DAP bagi RM100 jer..takpun kesian punya pasal RM1000 pendek kata “Ini wa sudah kasi u maaa..apa lagi mau?” Maka PAS akan menyuruh melayu bersyukur dan berdoa

        4) Berkemungkinan melayu Islam jadi/mengamalkan/mengikut/meniru prosidur mcm agama Kristian dimana umat kristian akan menyuruh paderi mendoakan atau mengampun dosa² mereka..manakala melayu yg Islam pula akan menyuruh PAS mendoa atau mengampunkan dosa mereka kalo bukan PAS maka tak makbul lah kot hahahaha

        pada dalam konteks Islam hanya kita (secara individu) secara langsung berdoa dan bertaqwa kepada Allah (SWT) dan kita sebagai umat Islam hanya mendoakan kesejahteraan untuk semua kaum manusia didunia ini terutama umat Islam.

        5) Melayu akan menjadi mundur kerana DAP akan memastikan PAS mempengaruhi orang melayu supaya fokus 100% terhadap agama manakala ekonomi dan dunia perniagaan diterajui oleh puak² DAP.

        6) FELDA akan dibubarkan..apabila sudah bubar maka pemilikan tanah estate dibuka kepada semua..jadi SIAPA YANG ADA DUIT BOLEH BELI..kat sini korang tau ler sapa yang ada duit..kalo bukan orang bukan melayu..

        7) Melayu jadi balachi dan paria mcm di Thailand dan Singapura..

        8) Melayu boleh convert sesuka hati

        Hahahahaha

        jap ada lagi..

        9) Kroni Anwar jadi kaya-raya

        10) Karpal Singh jadi Peguam Negara (AG)

        11) Melayu tidak dibenarkan memperjuangkan bangsanya kerana akan dianggap racist

        12) GLC akan dipegang dek DAP

        13) Tiada lagi hak keistimewaan bumiputra..

        14) DAP = Malaysian Malaysia

        15) PKR = Keadilan Rakyat (Anwar sahaja)

        16) PAS = Mula² Negara Islam kemudian tukar kepada Kebajikan

        17) Malaysia boleh dijadikan Republic

        18) Menukar konstitusi atau perlembagaan negara ie: PM boleh daripada golongan DAP

        19) OK melayu balik kampung tanam jagung

        20) DAP akan kata “OK melayu lu tak boleh kerja jadi engineer,arkitek,bankers,akauntan,doktor, pilot, atau mana² yg professional”

        21) DAP akan kata “OK melayu ni wang RM100-RM1000 tiap² taun mesti dapat punya lu tak perlu kerja lagi haaa ok haaa”

        22) DAP akan kata “Ok melayu lu pi jadi itu ustaz saja aaa..hari² mau dgr ceramah yaa..nnt ada angpau kasi sama u dgr itu PAS ceramah yaaa”

        23) DAP akan kata “OK PAS tolong kasi fatwa keluar suruh ini melayu fokus pada itu lu punya agama saja ok..ini ekonomi semua lu kasi kita DAP saja lah yaaa ok aaaa..”

        24) PAS akan senyum dan angguk kepala dan turban mereka..Melayu akan ramai pakai turban gak..hahahahha pastu ada janggut sikit..alim ke tak iman ke tak itu belakang kira

        25) Hahahahahahhahahahaha

        • Tambah lagi satu

          26) Babi di potong/ dilapah secara terbuka saperti lembu & kambing disembelih dan disaksi ramai2 saperti masa Hari raya korban . Dan
          PAS akan terus kata tak salah babi dipotong dan ditonton, kerana dalam Qur’an hanya kata haram makan tak ada sebut tak bolih tonton.

          Sembelih katak sudah ada di Penang.

        • 3036 says:

          ALLAHUAKBAR!!!

          ALLAHUAKBAR!!!

          ALLAHUAKBAR!!!

    • Tuan gedukngok says:

      Okay, aku nak try pahamkan logik ko: 99.99% pasti itu anwar, 0.01% (bukan 0.001%) tidak pasti. Jadi yang 0.01% tidak pasti itu sudah cukup untuk menimbulkan keraguan such that kalo kita kata itu anwar, ko kata “bermakna kita hanya MEMFITNAH si Anwar…” ! Betol? Tengok logik aku pulak:

      Sebaliknya pula, adakah 99.99% itu tidak cukup untuk menimbulkan keraguan tentang nilai dan amalan moralnya such that beliau sepatutnya melepaskan segala jawatannya dan tidak lagi bercita-cita untuk jadi PM. Tidakkah 99.99% cukup untuk menimbulkan keraguan kepada hati kecil kita such that kita tidak lagi mahu menyokongnya untuk memimpin apa pun: parti dan jauh sekali negara!

      Sepatutnya kita kata: Masih ada keraguan yg memungkinkan (walau sekecil mana pun) bahawa pelaku itu bukan anwar, oleh itu kita reserve our judgement. Tetapi pada masa yg sama ada keraguan yang besar tentang moralnya dan oleh itu anwar tidak boleh lagi disokong untuk mencapai cita-citanya!

      Ko ni tak saintifik langsung, nama je “neutron”…..kehkehkeh!

      • raplahjingaa says:

        Jump over the gun ?…..ni…gun bontot hang balik Tamil Naidu baru hang tau…hang paham dak ratio 99.9% dan 0.01% tu apa…..?? dengan 0.01% tu hang dok jual temberang hang keliling pulau….

        I rest my case

      • Saintifik kepala hanggok. Jam omega ‘ada’ tapi tak pernah tunjuk, itu sainhotak nama dia.

        DNA dia tertinggal dalam buntut , sainkepalabutuh nama dia.

        Pencacai hilang akal, tak tau berfikir. Tak mahu ambik yang mana lojik yang mana bohong.

      • neutron says:

        Aslkm, Saya dah habaq polis pun TAK BERANI KATA 100% itu adalah Anwar… dan yang dok hebah kata memang pelakon itu mirip ketua pembangkang ialah media tak bebas yang hanya menurut apa yang disuruh oleh KERAjaan BN…dah tentu beritanya pun boleh lah kita pertikaikan… Saya rasa korang ni pun tahu jugak cuma buat buat tak tahu…. hati dah gelap makan duit upah UMNO …ahaks… Bila tiada saksi dan ada kesangsian maka apa yang katakan tetap jatuh kategori fitnah… well… kalau enggak mau terima nasihat ..mahu aja bikin dosa fitnah.. mahu aja pertikai hukum agama lo….silakan saja ngok….

        • mrSkundel says:

          Bro..kalo Polis sebenarnya sengaja simpan bukti itu untuk mendakwa anwar kemudian hari bagaimana?

          Bro neutron..kita nak dakwa seseorang bukannya sekali gus kita kasi hentam..we go ONE by ONE

          This is what we call playing chess game. Pencaturan kena ada..

          Sama juga dgn Pakatan Rakyat..depa pun tak main hentam semua, they go one by one..

          Rilekss bro..byk masa lagi..

          Anwar kata dia ada senjata Altantuya, kemudian dia ada PKFZ, kemudian dia ada RM52b share bumiputra lesap..

          Ko nampak tak apa yg cuba aku nak cakapkan..Anwar pun go ONE by ONE..

          Common la brader..adeyyyy thambi..

          • 3036 says:

            ANUar actually takot sama Polis Diraja Malaysia dowhh..
            Sebab itu ANUar gunakan “rakyat” sebagai perisainya~
            Geli aku..

        • Sesumpah says:

          Ko tau tak, andaikata ujian DNA tepat sekalipun, nilai 99.9% tetap jugak digunakan sebagai keputusan ujikaji. Ko faham ke tak psl sains forensik ? Mana ada dalam dunia ni tepat 100% sbb 0.1% adalah ralat yang biasa didapati dalam mana-mana pengukuran. Jam kat tangan ko tu betol2 tepat mcm kat tv ke ? Mesti ada ralat 0.01 saat punya. Walaupun begitu, 99.9% dah cukup untuk mengheret suspek ke muka pengadilan.

          • neutron says:

            Aslkm, baguih sungguh hang nak banding hukum agama dengan sains.. apa nak buat dah itu jalan yang ko pilih….baguih ..baguih….

          • Sesumpah says:

            Islam meletakkan sains di tempat yang sepatutnya. Sebab itulah dalam Al-Quran Allah suruh kita kaji alam ini dan kaitkan alam ini dengan kebesaran Allah. Sains menjadikan kita semakin rapat dengan Allah kerana misteri alam hanya dapat dicungkil melalui sains.

            Apabila pakar yang tau selok-belok tentang teknologi video memberikan keputusan ujikaji sebanyak 99.9%, bermaksud seseorg suspek tu perlu dibicarakan kerana mempunyai bukti yang kukuh. Soal sama ada dia bersalah atau tidak, itu terpulang kepada mahkamah yang tentukan.

            Bagaimana nak buktikan bahawa suspek tidak bersalah, sedangkan dia tidak melalui proses perbicaraan. Lawanlah kes ni di mahkamah dulu supaya rakyat dapat menilai siapa yang bersalah.

            Melakonkan aksi panas dalam video lucah adalah satu tuduhan yang serius. Oleh itu, tindakan untuk menafikannya jugak perlu serius. Mengapa perlu mengheret rakyat sekali jika dah tau diri tu tak bersalah ? Kalo Eskay buat fitnah, sila saman Eskay. Kalo nak impak yang lebih, buatlah sumpah mubahalah supaya rakyat menjadi lebih yakin.

          • Sesumpah says:

            Kita akan jadi sesat jika ambik sains semata2 dan menolak agama tapi kita akan jadi jahil jika kita ambik agama semata2 dan menolak sains. Seelok2nya ambiklah kedua2nya supaya kita tak jadi sesat dan jahil.

        • raplahjingaa says:

          Deyy……dalit.!! berapa banyak yang UMNO upah kami ? hang ada bukti ka ?…..cakap pasal fitnah..pehh ! macam hang mai turun dari syurga……tapi hang tak sedar…hang yang dok buat fitnah merata…..tolong jangan bawa masuk perangai tamil eilam kat sini…..

        • 3036 says:

          neutron yang BINGAI~ haahhaa

  30. Bila tak ada idea, akhirnya berok PAS dan PKR kata, kalau pun betul anwar dalam video tu, tetap sokong dia. Alhamdulillah. Aku memang dfah agak kata-kata macam ni akan keluar jugak. Kami apa pedulli lberok PAS dan berok PKR nak sokong anwar sampai mati, tetapi sebagai maniusia yang mulia, kami tak sokong manujsia peliwat diangkat jadi perdeana me nteri. Tuduhan najib arah bunuh altan tuya tak ada bukti pun berok pas nak percaya, bab idola sex depa ada bukti pun buat-buat tak percaya.Alahlai berok pas dan berok pkr.

    • Orang Indon bilang, ” kau semua tahu yang Nuar itu rendah sekali moralnya, masih lagi kau membutohkan-nya ”

      Disini bolih juga kita terjemahkan ” Butoh kau lah Nuar “

    • 3036 says:

      PAS dah dibutakan dengan kilauan Putrajaya..

      • anok klate says:

        org pas dah gelap mate da trpndang duit2 bile diorg nk printah negara 6ti..diorang xprlu bmbang la.kn skong pas msuk syurga..nik ajis da tempah da tmpt tuk pngikut2 pas yg taksub sgt kt syurga tu..TUIHHHHHHHHHHHHH..fuck!

  31. 3036 says:

    Heret jer Anuar ke mahkamah Syariah!!!
    Aku nak tgk penyokong PAS/PKR mana yang sanggup jadi lawyer dia!!!
    Berdosa besar dowh mempertahankan orang yang terang-terang bersalah..
    Di Syariah, si Karpal PooSingh tu tidak boleh bersuara!! Tiada lagi helah dan penipuan..
    Cukup2 laa menipu selama ini.. kes video seks ini perlu di-settle-kan di mahkamah Syariah.. gunakan undang2 Islam!!

  32. Telok_Blangah says:

    Pagi ini,masih ada lagi kapaldan jet pejuang tentera udara singapura yg terbang rendah di kawasan sekitar Johor bahru. Bila kerajaan nak bertindak? Bosan wei tgk ‘kelembapan’ dan tindakan pemerintah………………kenapa dgn rakyat sendiri bertindak pantas? Ini melibatkan maruan dan kedaulatan negara!!!!!!!!!!!!!!!

  33. C4 says:

    aku syorkan untuk lebih popular lagi….

    UMNO kena keluarkan video lucah Nik Azziz atau Hadi Awang pulak….

    sure rakyat lebih terhibur lagi …… dan akhir nya rakyat mengundi BN … itu lah matlamat yang ….

    golongan kopiah tinggi nak ………

  34. C4 says:

    Sebelum ini seorang kawan CiLiK© yang tinggal di Negeri sembilan pernah mendedahkan hal ini. Seorang kawan berkata Isa Samad (MB Negeri Sembilan) adalah hero Najib, beliau takkan disingkirkan dari UMNO hanya kerana kesalahan rasuah yang dilakukan kerana Najib telah terhutang budi kepada beliau. Terkejut CiLiK© dengan kata-kata itu. CiLiK© bertanya semula benarkah kenyataan itu? Dia berkata kebanyakkan orang Negeri Sembilan terutama masyarakat Cina tahu tentang cerita sumbang Najib dan Ziana Zain ini. Kawan CiLiK© kemudian berjanji untuk memberikan bukti yang kukuh mengenai hal ini. Kita tunggu dan lihat dalam pendedahan akan datang.
    Berikut CiLiK© dedahkan beberapa sumber-sumber yang diperolehi dari internet. Nampaknya memang ramai yang telah mengetahui skandal Najib dengan Ziana Zain ini. Berikut pendedahan dari Forumer UMNO sendiri di Forum Pro UMNO MyKMU.

    Nampaknya Skandal Najib ini telah menjadi buah mulut orang di internet. Malah salah seorang ahli keluarga penolong pendaftar Mahkamah Syariah tempat Najib didakwa juga ada mengeluarkan kenyataan berikut, Assalamualaikum…

    Semasa kes khalwat Najib dgn Ziana kebetulan adik saya jadi pendaftar Mahkamah Syariah di Seremban… baru lepas grad UIA pada masa tu.
    Dia pun tahu kes tersebut… semua diarah off record oleh Isa Samad pada masa tu…
    Bila jumpa dia… saya cuba korek-korek, dia pun takut nak beritau sbb baru keja kat Mahkamah

    Syariah… akhirnya pecah rahsia jugak.
    Kes Najib dan Ziana ditangkap khalwat adalah benar, cuma nak tuduh lebih dari tu saya tak berani sbb tak nampak.

    Cuma, bila berdua-duaan dlm bilik oleh bukan mahram faham-faham ajelah… ia sesuatu memalukan kpd seorang pemimpin tertinggi negara. Apatah sekali-sekala bercerita bab moral dan bab Islam, malah pernah perlekehkan ulamak…

    Najib sendiri pun bukan lah seorang yang berakhlak atau bermoral yang baik2,…. Cuma golongan bersongkok tinggi sahaja yang mengiktirafkan nya ……………….

    Najib tak pernah menjadi imam mana2 sembahayang waktu ………..dimasjid atau surau pun…
    Sebab Najib seorang yang jahil bab agama ……… pengetahuan najib dalam soal agama macam anak aku darjah enam sahaja …..

    Bini Rosmah mansor diketahui umum sebagai PM ke2 ……………
    Sebenarnya Najib tidak layak menjadi Perdana Menteri pun…

    • Sesumpah says:

      Bagi aku, daripada serahkan teraju kepimpinan negara ni kepada Nuar, aku lebih rela Najib sebagai PM. Sekiranya korang dapat berikan aku PM yang lebih baik dari Najib, baru aku sokong korang. Kalo tak, jangan haraplah aku nak sokong. Aku cuma nak negara yang lebih aman, makmur, maju dan selamat. Aku tak perlukan sebarang huru-hara atau rusuhan yang boleh mengganggu kestabilan masyarakat.

    • raplahjingaa says:

      laaa…dah besar anak kau rupanya c4…dah darjah 6 !! ni komen-komen engkau siapa yang buat kau ke anak kau…..wakakakakaka

    • Tuan gedukngok says:

      1. Ko fitnah najib ke? Tak perlu bawak saksi dan bukti? Jangan double standard Cipap4 oi! Cerita “Dengar cakap” orang tak laku terutamanya dalam mahkamah
      2. Najib setahu aku tak pernah keluar video dgn “belalai” terjuntai….kehkehkeh….satu donia dah tengok beb! Jadi dari segi moral, antara dua ni: najib dan anwar, siapa yg lebih layak jadi PM?
      3. Najib jahil bab agama adalah satu fitnah. Mana bukti ko? Dia tak mengimamkan sembahayang, kalau ya pun, bukan bukti dia jahil. Fitnah ni ko terdaya ke bawak keakhirat kalo tak dimaafkan oleh najib?
      4. Hisap lah kote ko sendiri, dah berapa lama dah najib jadi PM Malaysia, itu fakta la bangang!

  35. joi76 says:

    Kegagalan banyak pemimpin umno dan barisan Nasional dalam memenangi hati atau sering mengabaikan banyak permintaan rakyat menyebabkan rakyat menghukum Barisan Nasional pada pilihan raya yang lalu.

    Barisan Nasional Harus Kembali membelai hati rakyat jika tidak mahu kalah teruk dalam pilihan Raya yang akan diadakan tidak lama lagi.

    Tunjukkan ini selepas undi untuk undi akan datang tapi bukan hanya nak dekat undi baru nak bagi itu dan ini. ia akan menimbulkan banyak prasangka buruk..

    Kalau anda pihak kerajaan masih seperti dulu, percayalah Barisan Nasiaonal akan berdepan masalah besar dan mungkin akan gulung tikar suatu hari nanti..

Leave a Reply

Threesome