Menu Utama

Strategi Lama PKR Menular ke Dalam UMNO?

Semalam dilaporkan hampir 300 orang Pemuda UMNO (tidak dapat dipastikan secara jelas) dikatakan berhimpun dan mengugut untuk membakar ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat. Yang jelas ia diketuai oleh EXCO Pemuda UMNO Malaysia, Lokman Nor Adam yang juga bekas pemimpin pemuda PKR suatu ketika dahulu.

Jika himpunan ini sebagai membantah dan mengecam polisi atau keputusan kerajaan-kerajaan negeri di bawah Pakatan yang merugikan agama, bangsa dan negara, maka ia boleh diterima dan dianggap satu perjuangan bermoral. Malangnya, himpunan tersebut hanyalah untuk mengugut PKR agar membatalkan Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai 2011 nanti. Kita berhimpun secara haram untuk meminta satu perhimpunan haram lain dibatalkan? Di mana logik akal fikir sekumpulan pimpinan Pemuda UMNO yang merestui tindakan ini?

Himpunan semalam dan ugutan untuk membakar pejabat PKR (jika benar) tidak lebih daripada budaya orang gasar yang diwarisi oleh kumpulan Anwar Ibrahim sendiri.

Kumpulan ini menunjukkan budaya samseng, ganas dan tidak beretika sejak 1998 sehingga 2004. Mereka membakar trak polis, menahan bas membawa perayu undi, melakukan sekatan jalan raya, mengadakan perhimpunan haram sesuka hati, mengugut untuk membakar Seri Perdana di Kuala Lumpur, merosakkan PWTC tempat terletaknya ibu pejabat UMNO Malaysia ketika itu.

Hasilnya PKR kalah pada 1999 dan kalah teruk pada 2004 yang antara sebabnya ialah rakyat biasa yang tidak taksub kepada kepartian dan ideologi politik menolak politik ganas. biadap dan seumpama orang gasar. Dalam kumpulan inilah terletakknya Lokman Nor Adam, Ezam Mohd Noor, Zahid Mat Arip, Wan Indera Putra, Tian Chua, Saifuddin Nasution dan ramai lagi.

Namun selepas 2004, kumpulan ini dilihat hilang sengat dan sebahagiannya kembali ke pangkuan UMNO. Manakala sebahagian lagi telah berubah menjadi ahli politik yang matang, bijak dan bertamadun. Hanya segelintir yang belum berubah seperti Tien Chua kelihatan terpinggir dalam parti sendiri.

PKR telah mengalami transformasi budaya politik yang luar biasa. daripada parti orang gasar, biadap dan tidak menghayati semangat demokrasi, mereka menjadi sebuah parti yang sering dilingkungi kumpulan intelektual (biarpun intelektual separuh masak) dan para pemimpin muda yang mempunyai kebolehan berfikir, berbahas dan melakukan penyelidikan seperti Nik Nazmi dan Tricia Yeoh. Malahan kumpulan gasar sederhana seperti Suhaimi Sri Muda, Saari Sungib dan lain-lain juga turut berubah jalan politik mereka menjadi lebih sederhana dan budiman.

Justeru ahli Pemuda UMNO yang berada di luar kepimpinan Pemuda pusat harus berani mempersoalkan mengapa Pemuda UMNO harus mengulangi skrip PKR yang telah nyata gagal sejak sedekad lalu? Mengapa UMNO harus mengadaptasi budaya-budaya samseng dan tidak bertamadun PKR yang jelas gagal menarik hati majoriti rakyat pada 199 dan 2004?

Apakah UMNO ketandusan pemikir dan strategis sehingga terpaksa menggunakan skrip lama PKR untuk meraih sokongan?

Memang kita mahu Pemuda UMNO yang berani, gagah perkasa dan sanggup mati mempertahankan maruah agama, bangsa dan negara. Namun berhimpun seramai 300 orang di hadapan pejabat PKR dan mengugut untuk membakarnya hanya kerana isu Bersih 2.0 ini sangat melucukan.

Isu Bersih bukan isu agama, bangsa dan negara pun. Isu Bersih ialah isu pilihan raya dan keselamatan negara yang bukan tanggungjawab Pemuda UMNO Malaysia sebagai sebuah sayap politik. Ia tanggung jawab kerajaan terutamanya pihak Polis.

Pemuda mahu tunjuk berani tidak bertempat hanya memalukan parti dan menyebabkan rakyat yang tidak berpartisan menyampah kepada kita.

Jika kita mahu mengatakan mencuri itu salah, jangan pula kita mencuri atas alasan mahu menghalang orang lain mencuri.

Hakikatnya UMNO jika mahu kembali kuat harus mempunyai strategi dan pendekatan luar biasa dan bernafas baru, bukannya mengulangi skrip lama. Lebih tenat skrip tersebut diciplak daripada kumpulan yang gagal sama sekali membantu PKR melakarkan kejayaan pada 1999 dan 2004.






70 Komen to Strategi Lama PKR Menular ke Dalam UMNO?

  1. abu says:

    ape pun, ni mmbuktikan pemuda UMNO bebas melakukan ape sahaja, mengugut siapa sahaja
    ape tindakan polis ? tiada

    http://www.youtube.com/watch?v=K827assUn7c&feature=player_detailpage
    http://www.youtube.com/watch?v=kabDmx8cs08&feature=player_detailpage

    Sekumpulan Pemuda Umno malam tadi berkumpul di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya dan mengugut membakar bangunan seteru politik mereka itu.
    Dalam demonstrasi yang diadakan dalam keadaan hingar bingar, kira-kira 300 orang menurut anggaran PKR datang dengan bermotosikal dan menuntut PKR agar menarik balik sokongan mereka ke atas perhimpunan BERSIH 2.0 yang dijadualkan pada 9 Julai.
    Setiausha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail yang bekejar ke ibu pejabat parti setelah dimaklumkan oleh ahli-ahli parti berkata beliau tiba pada jam 11 malam semalam dan memantau dari jarak jauh.
    “Macam mana saya tahu mereka ahli Umno? Pertama, mereka bawa bendera Umno dan mereka memakai baju T merah yang tertulis Patriot,
    “Saya juga nampak mereka (exco Pemuda Umno Lukman Adam dan bekas Wira PERKASA Arman Azha Abu Hanifah) mengetuai kumpulan itu,”
    Katanya, beberapa ahli PKR juga sempat merakamkan ucapan berap-api Lukman yang berbaur hasutan.
    “Sudah tentu, dia ada kata yang dia mahu bakar ibu pejbat kami. Dia boleh nafikan semua itu tetapi kami ada rakamannya,” kata Saifuddin.
    Timbalan Ketua Penerangan AMK Rozan Azen Mat Rasip yang juga berada di lokasi ketika kejadian itu berkata Lukman secara terangan mengugut untuk membakar ibu pejabat PKR jika parti itu terus menyertai perhimpunan pada 9 Julai ini.
    “Dia juga mengugut (Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim) dan (Pengerusi Jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0 Datuk) S Ambiga tentang perhimpunan itu,” katanya sambil menambah kira-kira 50 ahli AMK memantau kejadian malam semalam itu.
    Berdasarkan maklumat yang diperolehi dari blog pro-Umno, kumpulan Pemuda Umno itu berkumpul di dua lokasi. Pertama di sebuah stesen minyak di Shah Alam dan kedua di tol Batu Tiga, Lebuhraya Persekutuan sebelum menunju ke ibu pejabat PKR.
    Rozan membuat laporan polis pada kira-kira jam 11.40 malam selepas kumpulan berkenaan bersurai.
    Katanya, beliau juga menyaksikan kira-kira 20 anggota polis yang lengkap bersenjata dalam keadaan bersiap sedia tetapi mereka tidak melakukan sebarang tangkapan.
    “Sebab itu kita juga tertanya-tanya,” katanya sambil meminta polis menyiasat kes itu.

    • Gen2Felda says:

      rakyat majoriti yg.selama ni diam melihat beruk2 sarkas fuckatan buat demo sesuka hati tok nenek dorang kini mula bersuara. Kesabaran rakyat majoriti sudah over the line.

      fuckatan kini gusar dan ketakotan….himpunan ber-shit 9 july akan berhadapan dengan suara rakyat majoriti yg.kini menyebabkan babiga pandy kutti bersama kekasih barunya mamat sabu ketaQ pala butoh..

      wally nicky,khalid gagap, mat jubo dan ramai lagi ketua2 zoo keeper akan bersembunyi di belakang kanak2 pasti,muslimah dan bayi mereka serta india estate yg.dijanjikan lawatan percuma ke KL …..

    • jujur says:

      kalau aku dengan kau sekali aku bakar jadi ABU

  2. abu says:

    Isu Bersih bukan isu agama, bangsa dan negara pun. Isu Bersih ialah isu pilihan raya dan keselamatan negara yang bukan tanggungjawab Pemuda UMNO Malaysia sebagai sebuah sayap politik. Ia tanggung jawab kerajaan terutamanya pihak Polis. —-> rujuk artikel diatas

    so, wat pe perkasa & umno sebuk2
    ni urusan spr polis dan rakyat (BERSIH)

    • Telok_Blangah says:

      setuju!

      • kak siti says:

        Abu & Telok-Blangah sama-sama bengong

      • Gen2Felda says:

        perhimpunan NGO ‘Patriot’ depan pejabat pGayR adalah tempias tsunami ‘Gelombang Merah’….
        ketua AMK adalah antara orang paling terkincit dan fobia kebangkitan Pemuda Umno dan Patriot.

        mat jubo akan jadik cengkerik tua terketar-ketar dibelakang azmin.

        • bujuk says:

          Kalau berani serang la, pejabat PAS, nak tengok langit tinggi rendah.

          • raplahjingaa says:

            Bujuk bab ni aku kena sokong hang….mangkuk mana yang nak buat kerja yang tak berfaedah tu ?

            Tunggu jer angin kuat sikit…..Pejabat PAS akan runtuh sendiri…hahahahahahah

          • mamu says:

            Pejabat Pas pun Dap apa bagi dana untuk buat, harap Pas apa ada??? dah 50 tahun lebih Pas berpolitik, satu Wisma sendiri pun Pas tak mampu buat lagi, man pi semua collection ceramah????????

          • pasdaplaknat says:

            AMBOII.. bujuk ngok..
            sejak bila org PAS pun sudah jadi gangster samseng ni?

            aku berani je serang pejabat PAS jika PAS melampaui batas agama dan negara…

            ko ingt pejabat PAS tu ‘dibawah naugan ARASH’ kah..semacam je ko ugut.. pegi mampos lah.. laknat punya parti!! PAS laknatullah

            kalau tk kerana PAS yg meroyan dgn puak kafir inilah takkan jadi perpecahan, ugut mengugut antara umat Islam di Malaysia ini berpunca dari tidak rasionalnya PAS bersama dgn puak2 lakntullah DApig + AMBIGA PARIA + PGAYR+ syaitan2 ejen Zionist..

            so..bg manusia buduh ngok mcm ko bujuk..hanyalah ‘jundi2’ najis hasil tarbiah manusia2 bernajis seperti N.AJIS dan MAT SABUT..

            kasi suluh dulu la muka org PAS dlm MANGKOK JAMBAN bro!

    • mustaqim says:

      aku pun setuju gak ini urusan spr polis dan rakyat….kalau dibuat di stadium padang terbuka dan jalan kat putraya…

      walaupun aku ahli umbo dan xbersih…tapi aku rakyat juga yang meniaga didalam kawasan yg bersih nak buat demo…ape xda kene mengene ngn aku plak..lain la korang yg keje makan gaji…mmg la xda kene mengena……

      senang camnie laa..korang pun dah setuju nak ikut keling tue kan….bagus laaa…nanti kat akhirat aku klem depan ALLAH kerugian aku kat korang sume xkira la umno perkasa pas pkr rakyat yg menyibuk turun kat kl…apa kata g buat kat cina meniaga kat petaling street ker, india cari makan kat gate of india brickfield ker…penang bridge ke…depan istana agung kat putrajaya ker..

      • mustaqim says:

        takde la cina india tue boleh klem kat akhirat dari ALLAH…mulut ckp senang..kat akhirat kena tanya nanti make sure mulut tue senang jawab gak…jgn tertutup rapat cam ada gam sudah…kerugian aku, dan peniaga lain di kl mmg jelas terjejas.so kita jumpa di sana je laaa…(depan ALLAH)…nanti korng jawab laa…tanya la ketua saya ambiga….ALLAH senyum je nanti…

      • bujuk says:

        Bro ada akai pakai…
        Kalau cikgu ko tu cina dan bagitau ko 5 + 5 = 10, ko kata salah sebab dia cina ke?
        Itulah namanya bodoh tak leh diajar…
        Kalau dah betul ikut la, kalau salah tolak la… tu pun susah.

    • John says:

      Perkasa & UMNO bukan rakyat ke?

      • mustaqim says:

        yg pembangkang je rakyat…sbb diorang je betul…lain sume salah…bukan rakyat…bukan manusia pun..yg sokong diorang walau main pelcaur ke bontot ke bini org ker..semua rakyat dan ahli syurga…..bagus laa…citer byk pun tak guna bro…tadah tangan doa pada ALLAH…tunjukkan diorang jalan..atau kita hitung je la di hrai hitung itu…

      • raplahjingaa says:

        heh….heh spot on john. bagi

        Bagi ahabau-lahabau ni semua siapa nak jadi rakyaat mesti sokong kaki liwat….kalau tidak depa tak recognise rakyaat Malaysia….wakakakaka

      • bujuk says:

        Kalau rakyat kenapa boleh ugut orang, nak bakar la.. tak kena tangkap polis?
        Rakyat biasa pakai baju kuning pun kena tahan?
        habaq sat…

        • zumazore says:

          KO INGAT DENGAN TUKISAN KO TU ORANG AKAN PERCAYA KE?… KAN KO TU BODO , ADA KE TULIS “Rakyat biasa pakai baju kuning pun kena tahan?
          habaq sat…HANYA YANG PAKAI BAJU KUNING BERTULIS BERSIH 2.0 JE YANG AKAN DI TAHAN SEBAB MEREKA NI BERBAHASA HUTU BERASAL DARI AFRIKA .. (KAKI GADUH PUNYA PUAK AFRIKA)…
          POLIS MALAYSIA ANTARA YANG TERBAIK DI DUNIA.. TAK BODO MACAM PENYOKONG P.R KATA PAKAI BAJU KUNING JE KENA TANGKAP!!!???? LAWAK BODO LAH BUJUK NI
          KO SEBENARNYA TENGAH BUAT LAWAK KE BUJUK?

          • syahmi says:

            zumazore. ko tak ikut perkembangan ke? baca utusan taik lagi. ahli parlimen gopeng pakai baju kuning kena tangkap…betul2 bododh punya lawak ko…

        • raplahjingaa says:

          Aku pakai baju kuning FAM tak kena tahan pun……

    • KuntaKinte says:

      perkasa nak buat itu hak dia juga sama macam Bersihkan? 🙂 Takkan bersih saja boleh?

      • bujuk says:

        Masalah kenapa nak ugut orang?
        Kau nak buat demo sejuta ke 2 juta orang ke apa kami kesah, tapi apasal nak kacau orang dan ugut2 orang.

        • zumazore says:

          APA KO ORANG TAK UGUT? DALAM ISU BERSIH NI?… OII BRO (BROK) TENGOK MUKA SENDIRI KAT CERMIN LAGI BAIK DARI SURUH ORANG TENGOK MUKA MEREKA KAT CERMIN KO… DAH KETURUNAN BANGANG MEMANG TAK LEH WAT APA LA… TAWAKAL JE…

        • raplahjingaa says:

          Dah la tu…..hangpa ni…kesian la kat bujuk….hangpa dok boh dia tak renti-renti….bagi lah chance hamba Allah tu bernafas sikit…..dia pun melayu jugak….agama dia pun sama macam kita…..

          beza dia dengan melayu yang lain sikit jer…

          dia melayu lekeh…melayu tak dak class…..hahahahahah

    • raplahjingaa says:

      heh..heh abu….abu…aku tersenyum baca ayat hang yang last tu….” ini urusan SPR, polis dan rakyaat(bersih)” …..apa yang tak kena dengan ayat tu……..??

    • raplahjingaa says:

      Abu….abu dah jadi macam cik joyah hang ni……..sendiri buat fitnah…sendiri yang komen…aduhai

      • abu says:

        Isu Bersih bukan isu agama, bangsa dan negara pun. Isu Bersih ialah isu pilihan raya dan keselamatan negara yang bukan tanggungjawab Pemuda UMNO Malaysia sebagai sebuah sayap politik. Ia tanggung jawab kerajaan terutamanya pihak Polis.
        —-> rujuk artikel diatas (artikel yang ditulis oleh kuntakinte)
        sape kuntakinte ????? scroll smpai atas———Posted by KuntaKinte
        lain kali baca artikel baru post komen, jngan main serbu jer

        • raplahjingaa says:

          heh…heh dah sungguh….demo perkasa ok jer…untuk orang melayu…aku sokong !

          • bujuk says:

            Ko memang resis, nak buat camna… takpalah.
            Tapi Allah dah ingatkan tiada kemulian pada bangsa….

          • zumazore says:

            ABU MASIH TAK PERASAN LAGI APA SALAH AYAT DIA TU BRO.. DIA MULA GELABAH PUYUH BRO! TAK PE KITA TENGOK SAMPAI MANA DIA LEH JALAN SAMPAI SATU MASA KITA TERAJANG DIA N DIA AKAN TERSUNGUKUR TAMPA LEH BANGUN SEMULA… BODO TAHAP KRITIKAL ADUdoh NI…
            DIA MASIH TAK PERSAN LAGI TU SEBAB DIA TAK ADA “PERASAAN” DALAM JIWA DIA… KITA TENGOK DIA TAU TAK..
            TAPI AKU TAHU DIA AKAN GUNA JAWAPAN FIZIK PUNYA

          • raplahjingaa says:

            Memang aku resis….tahap ultra !

        • jujur says:

          sudahlah abu,cakap mcm bagus,boleh belahlah lu .ayat2 lu tak standard untuk dibalas.kosong mcm tuan2 lu juga dalam pukimak PKR

    • abuk says:

      lu manyak bengong ler abu.. supa abu rokok..

  3. Hafizan says:

    Peh..malu siut.. HQ kena serang..hehe.. apa lagi AMK gi le serbu PWTC pulak! itu pun kalo brani le.. nak demo psl utusan pun tarik hand brake bila ada geng lain nak join..hehe..

    PKR ngn Pas ni berani atas pentas ceramah je..bila bertembung tiba2 telur hilang!!

    Tahun 2007/2008 dulu bolehlah nak buat Bersih, orang tak halang sebab ramai meluat ngn Pak Lah.. kali ni silap lah.. dgn pertubuhan2 silat pun dah mula bersuara..jgn dicabar

    • bujuk says:

      Kami tau undang2, kami rakyat m’sia yg. bersih dan mahukan keamanan. Kami tak termakan dek provokasi UMNO yg. kebudak-budakan. Kalau betul berani bakarlah, baru tau kami anak jantan ke tidak…

  4. bangKano says:

    BERSIH memang tak bersih bersih jugak kerana pemimpin depa punai dan pungkok penuh dengan lendiaq najis serta minda depa penuh dengan kegilaan,kerakusan kuasa dan tamak wang bila dapat kuasa depa nak pelekoh semua sumber bumi dan khazanah negara. Tu tujuan depa sebenaq nya nak ada kan perhimpunan BERSIH perguna kan orang bodo PAS & PKR dengan topeng pakai tema keadilan,ketelusan & bebas rasuah kunun…Poraaahhhh…sana lu bole cakap lah pi gebang sana kelentong sama tambi,aci,nyonya.apek,pokcik jugak mokcik & brother….!!!!

    • Tuan gedukngok says:

      Betoi tu…..sekali Melayu hilang kuasa, jangan harap nak dapat balik! Depa lagi terer menipu, membelit, merompak segala! Nanti Melayu apa tinggai??

  5. basir says:

    Ambiga tu duku pernah mengadakan forum Berkenaan memeluk agama islam, sekiranya bersih 2.0 mendapat sambutan bermakna kemenangan bagi ambiga dan forum memeluk agama islsm dibawanya akan mula dilupakan,suatu hari nanti dia akan membawa semua isu ini,

    • raplahjingaa says:

      Depa ni semua kalau cakap pasal Islam…..wali songgo pun lari !….

      Depa dok jadi pecacai kafir harbi yang dah tentu anti Islam…..depa boleh ikut belakang keling paria mata satu tu….yang menjadi peguam kes murtad Lina Joy….mempertahankan Lina untuk keluar drp agama Islam….

      Siapa nak tengok thaipusam alaf baru….mai la KL 9 Julai ni…..tengok pecacai PAS berarak belakang keling mata satu….siap pakai baju kuning tu

      ….well..well…well…gendang mesti ada…tak caya hangpa tengok la nanti..

      • bujuk says:

        Alo kawan, siapa yg. sokong masa Ambiga tubuh IFC kalau bukan Nazri Aziz, KJ, rais yatim… Pemimpin pembangkang termasuk Zul Kulim yg. bantah. Mana telur pemuda dan perkasa?
        Sekarang lain, Ambiga bawa isu PILIHANRAYA BERSIH, so sebab tu kami sokong.. ko apa masalah?
        Tak kacau korang pun.

        • zumazore says:

          ULAMAK PAS PERNAH MENGKAFIRKAN UMNO SEBAB BERSENGKOKOL NGAN KAFIR DALAM POLITIK.. TAPI NAH KO AMBIGA JADI KETUA PADA PAS SIOT, DAP JADI PENAJA TUNGGUL BEB, PKR NPAS JADI BARUA BEB , SEBAB MEREKA GUNA PERKATAAN “B.E.R.S.I.H” IAITU BAHASA MALAYSIA.. KENA UMPAN BEB…KETURUNAN BODO…

          • Bebas Sokmo says:

            siapakah ulama PAS yg mengkafirkan UMNO tu, tlg pastekan kata2 dia tu kat sini……aku lama jgk cari tapi tak jumpa……kalau setakat kata2 rambang tak acilah…tak nak jadi pemfitnah plk.

        • raplahjingaa says:

          aloo….hang buktikan yang depa sokong ifc…..bagi aku bukti….aku nak tengok….aku tunggu ni….

        • syahmi says:

          betul2 bujuk… yg sokong ambiga adalah nazri aziz, KJ dan anak2 paklah dan dr M.itu fakta. korang buta ke?buta hati

  6. Aku rasa Exco pemuda UMNO yang diwaklil Lokman Nor Adam ada agenda untuk memalukan UMNO, belum pernah ada dalam sejarah mana-mana sayap UMNO hendak membinasakan parti lawan dengan cara yang sangat keji sebegitu untuk memusnahkan lawan. itupun kalau benarlah Lokman Nor Adam mengugut untuk melakukan perkara tersebut seperti yang dikatakan, Pemuda UMNO pada masa kini dilihat terlalu jauh terpesong dari perjuangan asal. Pemuda terlalu mengikut hawa nafsu dan menari mengikut rentak dan tarian pembangkang yang sudah pasti sangat2 memusuhi UMNO.

    • bujuk says:

      Bukan camtu, tapi Lokman dah diarah sebagai menunjukkan kesetiaan pada UMNO. Mana dia berani lawan, sebab dalam UMNO lawan pendek rezeki. Jelaskan UMNO pencabul undang2 negara tapi apa aaaww… buat…..????
      Boleh pulak pakai t-shit merah tampa di tangkap, walau jelas membelakangkan undang2 negara.

      • raplahjingaa says:

        Depa tak buat apa lagi pun…..heh..heh….tapi bujuk aku tak sokong cara depa…hang jangan risau…bab ni hang betoi….dah hang pi balik…pi balik tidoq.

      • mamu says:

        c4 apa lokman tu.,,, mana tau, sebab c4 kata dia adalah ahli UMNO dan masih bergiat dalam UMNO, kata dia, dia menentang UMNO dari dalam, ternyata politik murahan pakatan boleh di hidu….

      • syahmi says:

        lokman giler jwtan, ezam dapat snator, dia tak dapat apa2 lagi, mana aci kan. sebab tu nak tunjuk hero

  7. Telok_Blangah says:

    “Jangan ikut telunjuk kafir laknatullah”

    Hanya tinggal satu hari lagi tanah KTM iaitu satu2nya sebahagian hak tanah melayu habis direntap dan dirampas oleh pemerintah Singapura……Tanah TLDM di Woodlands tinggal sejarah……Istana Kg Gelam Kerabat Sultan Husein tinggal sejarah…..Pulau Batu Putih tinggal sejarah………Habis semuanya diratah oleh ‘kafir laknatullah’…..

    Sekarang ini, ruang udara Malaysia juga diceroboh oleh Singapura….Maruah negara tercemar lagi. Pada pemimpin yang memerintah Malaysia skrg ini, kami rakyat bawahan dah ‘penat’ merayu dengan apa yang berlaku di hadapan mata kami. Jet2 pejuang Singapura begitu bebas terbang di ruang angkasa Johor sehinggalah hari ini…. 🙁

    • bujuk says:

      Betul2, tapi puak penyokong UMNO ni buta dan tuli, nak kata apa.. Zahid hanya berani kata Sin. jagan guna ruang udara m’sia je… kalau aku jadi Zahid aku tembak setiap jet sin. yg lalu ruang udara m’sia. Sebab nanti sin. akan kata itu ruang udara bersama kerana m’sia tak pernah halang jet dia masuk ruang udara kita.

    • zumazore says:

      TANJUNG PAGAR MILIK 999 TAHUN OLEH K.T.M AKAN DI PINDAHKAN KE WOODLAND BUKAN DISERAHKAN TANPA GANTIAN… PEMBOHONGAN OLEH Telok_Blangah .. ISTANA KG GELAM TAK DI IKTIRAF SEBAB SINGAPORK TU SEBUAH REPUBLIK, TETAPI MEREKA DI BERI ELAUN SEBAGAI PENGITIRAFAN KERAJAAN SINGAPORK…PEMBOHONGAN OLEH Telok_Blangah .. TANAH TLDM DI WOODLAND IALAH TANAH PAJAKKAN ….PEMBOHONGAN OLEH Telok_Blangah ..PESAWAT PEJUANG SINGAPORK CEROBOH RUANG UDARA MALAYSIA? ADA BERANI KE ? .. TAPI AKU TAHU KO NI MEMANG PEMBOHONG… FITNAH DARI HARAKAH…

Leave a Reply

Threesome