Menu Utama

Peringatan tentang golongan penyamar..

Saidina Ali r.a. pernah menyatakan bahawa di akhir zaman nanti, fitnah akan keluar dari masjid-masjid oleh mereka yang kononnya warak dan alim. Dan banyaknya fitnah ini adalah seumpama buih-buih.

Namun, akhirnya buih-buih yang banyak ini akan kembali kepada mereka yang meniupkannya, lantas jatuh tertimpa dan melemaskan mereka di dalam fitnah-fitnah yang mereka sendiri cipta selama itu.

Memang benarlah seperti apa yang tertulis dalam Al Quran.., di akhir zaman nanti, akan lahir mereka-mereka yang mengaku ulamak tetapi kerjanya tak lain menyesatkan dan membawa perpecahan dikalangan umat Islam.

Begitulah halnya yang terjadi kepada ahli-ahli politik didalam PAS. Pada zahirnya mereka berimej serta membawa watak seperti orang alim, tetapi sebenarnya mereka hanya tak lebih dari perosak bangsa dan perpaduan masyarakat.

Kenyataan ini bukannya bertujuan untuk menghina sesama manusia, tetapi apa yang PAS lakukan terhadap imej Islam hari ini amatlah teruk. Lihat saja bagaimana Nik Aziz mempermainkan syurga dan neraka. Siapakah dia sehingga mampu menentukan tempat manusia di akhirat?

Jika benarlah Nik Aziz orang yang mengamalkan apa yang diajar oleh Islam, dia mesti akan memikirkan baik dan buruknya kesan dari apa yang hendak dikatakannya. Ini tidak, ikut suka hati dia saja bila hendak menilaikan keimanan serta ketaqwaan muslim yang tak sependapat dengannya.

Mari kita sama-sama renungkan ayat 3:78 dari surah Ali Imran..

“Dan antara mereka, ada segolongan yang memutarbalikkan lidah mereka dengan al-Kitab supaya kamu menyangkanya daripada sebahagian al-Kitab, sedang ia bukanlah daripada al-Kitab; dan mereka berkata, “Ia daripada Allah”, tetapi ia bukanlah daripada Allah, dan mereka berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahuinya.”

Jelas di dalam ayat tersebut Allah dah beri kita peringatan yang jelas tentang manusia-manusia seperti yang terdapat didalam PAS. Cuba kita ingat balik fatwa dan kenyataan yang banyak di ucapkan oleh Nik Aziz mahupun pemimpin PAS yang lain..

Semua itu mampu menyelewengkan aqidah pengikut parti politik tersebut kerana ia jelas bercanggah dengan apa yang dituntut dalam Islam. Malang sekali bagi pengikut dan penyokong PAS.., mereka-mereka ini begitu taksub dengan Nik Aziz dan menuruti segala sikap Nik Aziz yang membenci pemimpin kerajaan.

Sebahagian dari mereka sememangnya menyokong PAS kerana nama Islam yang ada pada PAS. Dan kebanyakan dari mereka ini menyokong PAS disebabkan sifat suka menimbulkan kekacauan serta mahu menggulingkan kerajaan akibat pemikiran yang dihanyutkan iblis melalui perasaan benci dan riak.

Bagi mereka ini, apa yang Nik Aziz buat langsung tidak boleh disoal. Ini kerana semuanya adalah benar belaka. Malah ada di antara penyokong mereka menganggap ahli politik seperti Nik Aziz ini sebagai keramat. Sedangkan realitinya, Nik Aziz itu tak lebih dari seorang ahli politik yang berselindung disebalik topeng agama sahaja.

Jadi, kesuraman ukhwah Islamiyah di negara ini adalah berpunca dari ideologi songsang yang dibawa oleh ahli-ahli politik yang menyamar sebagai ulamak didalam PAS.

Oleh itu, umat Islam di negara ini hanya akan kembali cemerlang jika manusia-manusia seperti Nik Aziz ini tiada lagi…






67 Komen to Peringatan tentang golongan penyamar..

  1. Anti Ungrateful Immigrants says:

    InsyaAllah golongan-golongan keparat dan parti durjana ini akan tumbang jua akhirnya akibat melacurkan Islam & Melayu demi kuasa pemerintahan. Amin…Allahuakbar!!

  2. Anti Ungrateful Immigrants says:

    Terima kasih PAS sebab bawak “Saidina Umar Abdul Aziz” untuk mengajar umat Islam bagaimana nak menguruskan masjid melalui pilihanraya masjid. Terima kasih banyak2 PAS. Anda memang terhebat. Terhabat dalam menggadaikan agama Islam…

  3. Muhammad says:

    Dapig yg kafir harbi dah buat pilihan raya masjid jadi Pas bila lagi??

    Pas nak buat Negara KEBANJINGAN….

    TakeBEER!!

    • Anti Ungrateful Immigrants says:

      Apa barang pilihanraya masjid…Tak masyuk. Pilihanraya umum baru masyuk beb. Kebulur nak jadi pemerintah la katako…Islam? Sepak masuk lubang taik. Melayu? Terajang masuk tempat sampah. Congrates PAS!

  4. Farid says:

    Dari Berita Harian Hari ini: UMNO tak lekang dari Aktiviti Maksiat, Kisah penyanyi Rossa dari Indon..

    “……Mengulas mengenai persembahan khas di Tropicana Golf & Country Resort, Rossa teruja untuk bertemu peminatnya kerana berasakan persembahan berkonsepkan makan malam itu lebih dekat dengan khalayak.

    Selain rangkaian seleksi popularnya, dia bakal membawakan beberapa lagu daripada penyanyi tempatan termasuk dendangan Dayang Nurfaizah dan Anuar Zain yang disifatkan cukup istimewa.

    “Boleh dikatakan malam itu nanti akan lebih Rossa. Sudah dua minggu kami berlatih dan tentu saja saya mahu lebih intim dengan peminat yang selama ini membuka pintu selebar-lebarnya untuk saya,” katanya.

    Persembahan yang turut mendapat sokongan Badan Amal dan Kebajikan Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (BAKTI) ini dijangka berlangsung satu setengah jam dengan menyampaikan hampir 20 lagu termasuk Aku Bukan Untukmu, Hey Ladies dan Atas Nama Cinta

    Diminta mengulas perihal moral selebriti Indonesia khususnya membabitkan teman baik sendiri, Krisdayanti yang mengakui hamil sebelum nikah, secara jujur katanya artis bukan manusia sempurna dan ada kalanya terkhilaf.

    Namun tambahnya lagi peminat semakin bijak membuat pertimbangan apabila hanya menyenangi karya seseorang bukannya mencontohi pelakuan atau sikap idola mereka dengan membabi buta.

    • Gen2Felda says:

      aku cabar pemuda pas buat demonstrasi membantah konsert MTV World Stagedi I-citi yg.bakal diadakan..Kalau perjuangan ‘islam’ kamu tulin dan tidak palsu, maka aku nak tengok pemuda pas ada telor tak buat demo…

      jangan kamu hanya berani berdepan Umno yg.sama bangsa tetapi diam dan takot bila berdepan dapigs dan melayu liberal pGayR.

    • Sesumpah says:

      Aku dengar PAS baru ajer menganjurkan pertandingan bina badan kat Kelantan. Kira hebat gaklah PAS ni rupa2nya.

  5. jebat says:

    dengan bangganya ustaz2 pas menggelarkan lim guan eng seorang khalifah agung islam. Seorang pembela penternak babi begitu diagung2kan.. Dunia politik.. Apa kisah nasib bangsa dan agama.. Yg penting kuasa..

    • Telok_Blangah says:

      Bila masa lah PAS menggelarkan LGE sbg khalifah agung Islam…..Cukup2 la tu…

      • jebat says:

        yang dok pang pung pang pung kat ceramah ‘agama’ tu ape.. Tanya tuk guru korang yg dok buat ‘ceramah’ malam2 buta sampai 1,2 pagi..he..he.. Dah malu kot tak nak ngaku..

      • Gen2Felda says:

        Ni petikan dari Harakah:

        Written by Mohd Sabri Said

        Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayob berkata, kenyataan Lim Guan Eng memperlihatkan kesungguhan kerajaan Pakatan Rakyat untuk memastikan rasuah, penyelewengan dan kronisme dijauhi sebagaimana dilakukan oleh pengtadbiran Khalifah Umar Abdul Aziz.

        “Kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang itu mengejutkan banyak pihak kerana beliau bukan Islam. Sepatutnya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang menguasai pengtadbiran negeri lain terlebih dahulu berpandangan macam tu,” tegasnya ketika berceramah di perkarangan Pejabat Perhubungan PAS Negeri di Pongsu Seribu semalam..

        p/s: kalau pas tak iktiraf lim mengaku nak jadi macam khalifah umar abdul aziz, mereka dah bantah kerana guna nama khalifah agung islam itu lebih-lebih lagi bila banyak tindakkan dia yg.membunuh peniaga kecil melayu,merampas tanah melayu, kronisma, bagi duit judi pada warga miskin dll.

    • Farid says:

      Eh…setahu aku yg Panggil LGE ni Khalifah ialah org UMNO…eh depa yg create, depa pulak yg kata Pas yg reka. Taktik penipu biasa UMNO. Contoh dalam kes harga RON95, agama Rasmi.

  6. Telok_Blangah says:

    Bagaimana dgn akhlak dan peribadi pemimpin UMNO? Adakah ramai di kalangan pemimpin UMNO boleh dan telah menjadi IMAM di dalam solat? Membaca doa? Menutup aurat dan sebagainya. Tidak dinafikan mungkin ada segelintir ahli atau penyokong PAS yg agak tidak islamik. Tetapi apa yg menjadi kekuatan PAS adalah pada dasarnya yg hendak memartabatkan Al-quran dan sunnah saw sbg teras dlm pentadbiran negara. Jika dikaji balik sistem perundangan negara yg menjadi panduan dan dokongan UMNO memang lari dpd asas syariat Islam. Pun tidak dinafikan juga sumbangan UMNO dlm soal Islam di Malaysia cume senario apa yg berlaku skrg ni, pemerintah tidak SERIUS melaksanakan syariat islam sepenuhnya. Sbb itu banyak maksiat dan jenayat berlaku di Malaysia……..

    • Farid says:

      Hello Telok Belanga..UMNO ada sumbang ape..

      Contohnya fesyen Wanita Muslim yg di ketuai oleh Kak Mah. Semua ahli Panel samada tak tutup aurat ataupun pakai tudung separuh.

      Threse Kok masuk masjid tak tutup kepala kecoh, isteri pemimpin UMNO byk tak tutup aurat tak kecoh pulak?? Hello theresa Kok tu Islam ke..? Bodoh punya UMNO!

      • Telok_Blangah says:

        Bro Farid, sumbangan UMNO dlm soal Islam memang ada tetapi cuma UMNO tidak serius dlm soal syariat Islam. Ambil Islam mana yg perlu sahaja tidak menyeluruh. Bina masjid cantik2 mcm putrajaya tetapi kosong dgn jemaah. Sumbangan itu memang tidak mencukupi dlm soal memartabatkan Islam di Malaysia. Dlm konteks negara Islam, PAS dilihat lebih dominan dlm menerajui negara ke arah negara Islam yg lebih menyakinkan……

        • Farid says:

          Setuju!!

        • Gen2Felda says:

          telok…adakah ko pasti ko tidak memfitnah bila kata ”Bina masjid cantik2 mcm putrajaya tetapi kosong dgn jemaah”….tak rasa berdosa ke berbohong?

          Umno dah banyak built from scratch bab2 munakahat,muamalat,jenayat,syariah,ekonomi islam,pendidikan tetapi aku sedih bila si farid dan engko hanya nampak bab fesyen wanita muslim tu aje….ni ke tahap IQ korang?

          Malaysia adalah negara terbesar pemegang dana Sukuk dunia tu nak kira cam mana? mana arab saudi?
          universiti islam,darul Quran,pajak gadai islam,dinar emas dalam perdagangan dengan negara2 islam, perbankan islam di semua bank komersial dll.tu kira camana?

        • Gen2Felda says:

          kerajaan Umno bina 860 buah masjid setahun sehingga dibantah lim kit sial di parlimen tu bukan sikap kerajaan Islam ke?

          antara syarat negara islam tu:
          pemimpin adalah dari kalangan orang beragama Islam (YDP Agong)
          pemerintah tentera adalah dari orang islam..
          rakyat beribadat dalam keadaan selesa dll.

      • Tuan gedukngok says:

        OOO..maksiat dan jenayah tak berlaku di kelantan? Kahkahkahkah….jangan laah bercakap ikut sedap je. Tak jauh pun dari pejabat MB tok guru hang tu, kan ada lubuk pelacok…jangan lah buat-buat tak tau pulak!

  7. jobor says:

    negara Islam? mana ade dah bro.. Hj Hadi kate xde negara Islam dalam Quran, negara kebajikan ade!!
    kesian farid ngan tok belangah. nampak je buruk orang, tapi dalam parti sendiri wat x tau jer.. huhu

    • Telok_Blangah says:

      Bagaimana pula dgn pemerintah UMNO? Adakah layak malaysia dikenali sbg negara Islam? Dan dikenali sbg negara Islam paling maju?

      • tenno says:

        sbbkan kita duduk kat sini mmg la tak nampak…sbbkan kita ni tak luaskan mata…mmg kadang2 kita rabun…telok_blangah bukan calang orgnya, belajarnya tinggi, sekarang cuba listkan negara umat islam majoriti yg paling advanced dan moden dlm dunia?

      • Gen2Felda says:

        semua negara arab dan dunia juga mengiktiraf Malaysia negara Islam..
        kalau pasrael tak iktiraf,,kitaorang fahammm..

    • Mak Pidah APs says:

      Tak kisah lah label apa, janji Islam di tegakkan dan ikut dasar2 Islam sepenuhnya.

      • raplahjingaa says:

        pirahh…kat sini hangpa nak gebang pasal Islam….hello bro…wali hangpa pun dah tak berapa nak mau sembang pasal Islam…takut kena jentik dek benggali tu….hangpa pulak nak belakon kat sini….hangpa silap tempat kot…..

        Haji Hadi ??? he…he…kalau la abu jahal hidup dan tengok perangai haji hadi…..tentu dia senyum syok…..rupanya ada orang yang lebih jahat drp aku….he..he…aji hadi !!

        • Mak Pidah APs says:

          Baguih lah…banyak kan lah mebaca Utusan dan TV3 tu. Ni lah hasilnya.

          • Tuan gedukngok says:

            Apa hasil baca harakahkahkah, cikmak oi??

            Teloq blangau…ehh silap telok blanga, yg panggil Malaysia negara Islam termaju tu orang luar, sebab pada depa layak lah depa panggil. Ko nak panggil ke tak nak ke siapa pedulik. Tapi itu semua hasil kerja tangan UMNO. PAS dok membangkang je dari muda sampai ke tua. Tak lama lagi lupus terussss!

          • Gen2Felda says:

            pas buang negara islam..
            penganot pas buang barisan olamak dari saf kepimpinan..
            pas berketuakan mat sabu yg.pernah bersekedudukan
            mat sabu bukan ulama,bukan profesional tapi pakar caci dan carut yg.sara anak bini dari menjaja cerita fitnah dan pemecah umat…

            Adakah pas kini parti islam atau parti penjilat dapigs?

          • raplahjingaa says:

            Lagi baik baca utusan drp harakah….tak de benda lain….ubat kuat…ubat kuat…ubat kuat….hangpa tak dak kerja lain ke…..

  8. kobis80 says:

    Jika anda tidak berpuas hati kepada Tn Guru Nik Aziz.anda aturkan perdebatan secara terbuka.Saya cabar anda.Bicara anda seolah2 Tuan Guru adalah golongan Munafik.Dia tidak menentukan org itu masuk syurga.org ini masuk neraka.tp dia mengatakan cara mereka pemimpin Bn menjerumuskan diri ke arah kebinasaan iaitu neraka.Sungguh pun anda tidak menyokong PAS tp jgnlah anda mengutuk dan menganggap Tn Guru Nik Aziz sedemikian.Jika Beliau atau Pemimpin2 PAS lain mempunyai imej teruk,mengapa BN beria2 mengajak bersatu bersama?

  9. umnototok says:

    Masalah orang2 menyamar ni, kadang dek terlalu obsess, sampaikan kadang2 mereka tak sedar
    siapa diri mereka sebenar. Macam kisah orang dah masuk ke alam ghaib ‘alam bunian’ dek kerana
    terlalu hayal tenguk gadis2 bunian yang cantik2, dah lupa diri dah, last2 lupa pula jalan balik dan
    lupa juga asal usul mereka. Akhirnya, bila Raja Bunian dah perintah mereka supaya balik ketempat asal mereka kerana masa pun dah tamat untuk mereka berada di negara bunian, maka menyasaulah mereka tersesat entah kemana2lah???!!!!

  10. jebat says:

    melayu tak sedar diri.. Utusan dah terlalu byk jasa kpd melayu.. Tanyalah atuk nenek ko sape yg sebarkan semangat kemerdekaan? Sape yg membela islam bila ada gerakan meruntuhkan moral umat.. Apa ko fikir harakah tu tak pernah menipu dan fitnah? Harakah tak pernah menghasut membenci sesama umat islam?

    • Telok_Blangah says:

      Kemerdekaan? Siapa yg tak kenal Tok Janggut di Kelantan, Mat Kilau di Pahang, Hj Abdul Rahman Limbung di Terengganu dan ramai lagi…Kesemua mereka adalah pejuang sejati yang memperjuangkan kemerdekaan sehingga ada antara mereka dibunuh dan dipenjara oleh penjajah Inggeris.

      UMNO? Adakah di dlm mana2 sejarah terdapat pemimpinnya dipenjarakan atau dibunuh oleh penjajah? Di sini kita boleh membuat penilaian sebenarnya…sejarah itu bukan untuk dibaca sahaja tetapi dikaji dan dihayati bersama…..

      Para penjajah tidak mudah memberikan sebarang kemerdekaan kpd sesebuah negara melainkan penggantinya kelak menuruti cara mereka….

      • Tuan gedukngok says:

        Penilaian sebenarnya itulah yg menunjukkan orang Melayu UMNO itu pandai, cerdik-cerdik belaka dan berani. Pandai dan cerdik kerana dapat memerdekakan negara tanpa mati atau masuk penjara. Berani, kerana berani melawan arus, iaitu arus perdananya kalau nak merdeka kena mati dan masuk penjara – ikut logik nko lah yg kalo mati dan masuk penjara baru gah…baru sah merdeka nya. Kita tak perlu ikut cara orang. Ikut cara sendiri janji berkesan – iaitu dapat kemerdekaan. Tok Janggut dan yg lain-lain tu berani dan kerana mindset mereka kata lawan mesti cara fizikal sebab itulah kaedah itu yg mereka ikut. Tapi lawan british yg punya ramai talibarut, senjata lebih canggih dan banyak tipu muslihat, membuatkan kaedah mereka tak berapa berkesan, jadi tak berjaya dapat kemerdekaan. Macam mana pun mereka tetap wira.

        Jadi ko kata kita pasca-merdeka kita ikut cara penjajah la bila merdeka macam tu? Ada tak negara lain yg merdeka dengan cara mati dan masuk jel, pasca-merdekanya tak ikut cara penjajah dan sekarang berjaya masuk tahap negara maju dan melangkaui Malaysia? Mungkin ada yg aku terlepas pandang, tapi rasa-rasanya takda!

        Yg penting kemerdekaan itu. Pasca-kemerdekaan kita yg bentuk negara ini. Jangan tuding jari pada UMNO kalau PAS gagal untuk bentuk negara ini ikut acuan mereka. Kalau sehingga sekarang majoriti rakyat selesa dengan cara UMNO ko nak kata apa??? Cara penjajah ke tidak, rakyat yg menentukan. UMNO ada rancangan jangka panjangnya. Takde lah tup tup merdeka terus jadi. Rancangan PAS? Yang asal dah tergolek dog, yang baru tak tahu lah berapa lama boleh tahan. Ntah-tah PAS lupuuusss terrruuuusss….kahkahkahkah!!!

      • tenno says:

        Pahlawan2 tu semua gugur syahid insyAllah, tetpi merdekakah malaysia ditangan pahlwan2 ini?

        Siapa yg menggerakkan satu suara melayu berkumpul dan beriltizam memerdekakan bumi malaysia ini? Siapa yg ditangkap, dikejar british selepas menulis memaut anak bumi bangkit dari lena, dan bergema sebagai satu suara?? keadilan kah? harakah kah??

        Penjajah tidak meninggalkan bumi ini tanpa ada yg mewarisi identiti mereka namun berpecah dan bercerai tak pernah memberikan manfaat pada ruh islam sedari dulu jika org islam mahu mengkaji sejarah…jika bercerai itu tuntutan agama, maka imam2 besar dahulu, imam hambali, maliki dll dan wali2 dahulu seperti ibrahim adham dll dah lama jadi panglima perang memerangi dinasti abbasiyah dan umayyah. Tak pernahkah kita tanya knp Ali b Abi Thalib menurunkan pedangnya dan meninggalkan jawatan khalifahnya dlm peperangan siffin?

        • jebat says:

          bijak..bijak.. Aku suka kenyataan ko tenno. Kita hentam pakatan haram sampai mampus.. Pakatan tak sedar untung diperintah BN..

        • Gen2Felda says:

          pas penjual bangsa dan agama demi nak dapat simpati dapigs untuk berkongsi kuasa…
          buang negara islam
          buang hudud
          buang olamak
          angkat kaki khalwat jadi ketua
          junjung mat jubo dalam bab kalimah Allah untuk kristian guna
          cover mat jubo dalam video seks
          berjuang hak sama rata dapigs

          adakah pas ni boleh kita harapkan untuk jadi benteng agama dan bangsa bila mereka menggelar assobiah bagi perjuangan bangsa tetapi dapigs punya perjuangan untuk kaum cina mereka tak pernah pertikai?

          Umno dan Utusan penggerak penyatuan melayu..
          pas mencelah dan memecah belahkan melayu melalui topeng agama..

  11. Telok_Blangah says:

    Tuan, org luar sape yg menggelarkan Malaysia negara Islam maju? Jika dilihat pembangunan di UAE, Dubai dan kawasan timur tengah arab, pembangunan diaorang lagi maju berbanding Malaysia.

    Oklah, x kisahla Malaysia negara Islam maju atau tidak. Pokok pangkalnya, bilakah dan apakah perancangan pemerintah UMNO skrg ni hendak melaksanakan perundangan syariat islam dan meletakkan di atas sekali di dlm perlembagaan negara jika dikatakan PAS hanya pandai membangkang sahaja……silakan..

    • Tuan gedukngok says:

      Apesal pulak aku nak cerita pada ko perancangan UMNO. Tak perlu! Ko tengok dan nikmati je lah hasilnya. Bila cerita kerja nkorang takde lain carik isu teknikal nak kutuk, kata itu tak betol, ini tak betol – jadi watpa buang masa. UMNO rancang dan buat. Kita buat ikut acuan kita, bukan acuan PAS atau sesapa. Jadi tak heran lah kalau PAS tak setuju sebab dia ingat cara dia yg betul, walaupun tak pernah buat. Objektif kita dalam UMNO untuk memertabatkan Islam dan bangsa Melayu dan memakmurkan negara adalah tetap dan tak pernah goyah. Macam mana cara dan timeline tak perlu cerita pada ko. Sangat banyak dah dicapai, masih banyak perlu dicapai. Kejayaannya sedang dan akan terus menerus dinikmati bersama, termasuklah dgn nkorang yg kat luar tu, ahli PAS ke DAPigs ke – semua tompang semangkok, macam selama ni sehingga sekarang. Tetapi malang, segala mangkok hayun ni bukan tau bersyukur, kutuk UMNO lagi ada la!

      Ada kejayaan, ada kemajuan, ada peningkatan, walaupun kadang-kadang slow dan terhalang sebab kepada kita: “Its a long term commitment, ongoing and pragmatically implemented”. Bukan terburu-buru, baru digertak dek karpal dah terkangkang. Ni mayat karpal pun belum ada untuk dilangkah negara Islam PAS dah tergolek dog! Rancang macam-macam, hudud lah, qazaf lah, semua bagai nak rak, last-last negara Islam takda pun dalam Quran. Jangan tanya apa UMNO akan buat, UMNO dah buat, sedang buat dan terus akan buat. Hasil nya nko sedang tengok dan nikmati dan akan terus terlopong melihat ia terus berkembang maju.

      Jangan nak spin lagi la bang, kutuk itu ini. Tengok gelagat porkynicky dikelantan dah le. Itu lah model kerajaan PAS terkini…..tunggang langgang!! Sebiji masjid pun tak terbuat!!!

      • Gen2Felda says:

        apa hasil perjuangan pas kini? mereka semakin liberal…hala tuju hidup mati siang malam pikir soal undi dan pilihanraya…jual agama dan bangsa demi nak kasi hati lim kit sial senang..karpal sink senyum, mat jubo suka…semayang mereka pernah khyusuk? jika sebelum,pertengahan dan abis semayang asik cerita politik…

    • jebat says:

      teluk blangau ni tahu menikmati je usaha kerajaan umno tak tau menghargai.. Apakah hasil nya lebih baik bila pas perintah? Ha..ha..haa..tuiii. Yb pas tempat aku tido dari pagi sampai petang.. Bila budak2 minta bantuan nak anjur bola sepak disuruh rujuk kerajaan negeri.. Kepala atok dia.. Bukan mintak ribu2 mintak bola sebiji dua je.. Hari2 dok canang nak ganti umno perintah malaysia nak jaga dewan undangan negeri pun tak mampu.. Kalau yb pas ni jadi kerajaan alamat lingkup la malaysia.. Nak ganti umno.. Ha..ha..ha..tuii…tuii…tuii

  12. jebat says:

    harakah hanya lidah orang politik yg penuh dengan fitnah.. Suara keadilan pun menipu dan fitnah bila menuduh tan sri musa hassan lumpuh la.. Kpd pencacai pakatan haram jgn nampak buruk org je bodoh sendiri disimpan.. Kalau dah kaki fitnah jgn bercakap kebaikan la..

  13. PANGKAH LAGI says:

    rakyat indon,bangla,nepal pun tau bersyukur dok kat m’sia.Mereka kagum dengan dasar-dasar yg kerajaan laksanakan.Bukan tau ceramah sana sini.Kalau ngko orang rasa di zalimi tukar je kerakyatan jadi indon ke.Skarg melayu pun dah macam indon

    • pasdaplaknat says:

      itulah bezanya akal budi manusia yang ada agama dengan manusia yg berhati BATU dan BUSUK ( PAS, PKR). wpun berada dlm nikmat mereka mengeluh mengeji.. xubahs eperti sikap BANI ISRAEL di zaman NABI MUSA!! yg memutar belit kebenaran!

      Tuhan pasti akan bg pengajaran pd mereka..sama ada cepat atau lambat..atau ditangguhkan di akhirat nant.. alamatnya AZAABUN ALIMM (azab yg pedih lg berpanjangan) so kt atas dunia ni berloyar buruk dan berbohonglah sepuas2 hati mcm si Farid, Bujuk, Teluk blangah,makcik ngok…

  14. Akira says:

    Wahai para pembangkang, aku tgk korang ni ckp bab agama mcm terlalu bgos je….Ntah2 anak bini kat umh tak terjaga, cmne nk masuk syurga cmtu?? Laknat Allah cmtu….. Nk ckp bab2 agama pon ntah skolah agama masa skolah dulu xpnh dtg…Mtk maaf la ek, jgn amek hati, sbg ingatan je…. So skrg ni kalo dah rasa UMNO tu kurang dari segi keagamaannya, apa la salahnya korang yg pandai2 agama ni masuk dlm UMNO. Korang basuh sikit yg mana tak betul tu..Tu baru cara yg betul kalo nk ajar org… Stiap org ada kelemahan.. Aku suggest korang masuk dlu dlm UMNO, tgk perkembangan baru korang nk ckp pape…..Kalo korang rasa xbtol, tegor..Guna platform yg betol, bkn dgn cara mengeji org cmni…Ntah2 korang ni masuk PAS pon xde sumbangan pape pon. Skali lg aku suggest ko join dlu….pastu gunakan platform perwakilan tu sbg saluran yg betul…Itu la gunanya sistem demokrasi…Aku tak yakin dengan PAS blh tadbir negara, silap2 aribulan negara kena jajah blk dek bangsa asing…..Phd Al-Azhar

  15. pasdaplaknat says:

    Penyamar2 munafiq ini juga banyak dlm posting2 ni..itupun sudah nampak ciri2 golongan perosak Islam ini bergerak..dgn lidah pemutar belit 24jam.. nick banyak2..tp sekor dua ekor jer.. ade yg xde maruah tp nk lawan UMNO.. pakai nick org lain.. lglah pengecut!

    • Telok_Blangah says:

      Penyamar? Bagaimana pula dgn nick yg digunakan oleh saudara? Adakah ia begitu sopan? Beginilah, jika dianggap PAS tidak boleh menjalankan pemerinahan Islam, tugas dan tanggungjawab UMNO selaku pemerintah skrg melaksanakannya. Sbg rakyat biasa, kami hanya menginginkan sebuah negara Islam yg menepati ciri2 sptmana terkandung di dlm al-quran dan sunnah saw.

  16. Gen2Felda says:

    hadi tak rasa berdosa ke terhadap nyawa yg.melayang ketika peristiwa memali dimana orang kampung angkat senjata menyerang kerajaan yg.digelar sekular dan menolak islam? Ketaksuban penganot pas seperti ibrahim libya akibat menelan bulat2 ‘amanat hj.hadi’ itu?

    Kini bila hadi sendiri kata dalam Quran tak ada negara Islam, adakah penganot pas masih yakin pas akan memperjuangkan hak islam?

    DAP KEKAL DAN KONSISTEN DAN TAK PERNAH BERUBAH DENGAN CITA2 MALAYSIAN MALAYSIA NYA..
    PAS DAH BERAPA BANYAK KALI TUKAR HALA TUJU? (negara islam, bersama kepimpinan ulama dan terbaru negara berkebajikan demi nak ikut rentak dapigs)

    Pasrael adalah parti kasta rendah dalam fuckatan…mereka menjilat dapigs tetapi dapigs tak pernah jujur dgn.mereka…kini pilihanraya masjid adalah jalan dapigs pecahkan umat islam di rumah ibadat umat islam tetapi pasrael tetap tidoorrrr..

  17. nik jusoh says:

    kekadang aku sedih …hik22 nape la aku dilahirkan di kelantan.. yg diperintah oleh hampas.. mu tunggu Pru 13.. aku akan buktikan kelantan boleh berubah

  18. nik jusoh says:

    teringin kawe tgk karpal sinki ngan lim guan pakai serban duk semeja bersama n.ajis hok pakat negara kebajikan..mung tokse lupe hukum hudud pulok…hidop nipu nate beruk…

    • umnototok says:

      Aku sangat bersimpati dgn ‘nik jusof’ dan kawe2 di sana, dan lebih sedih lagi sepatutnya
      bila peruntukan mengalir kesana aku harapkan lebih banyaklah peratus Melayu Bumiputra yang peroleh nikmat pembangunan dari Kerajaan Persekituan, tetapi banyak tersekat2 oleh kerana birokrasi dan keputusan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di sana.
      Harap2 biarlah ada angin perubahan dlm PR13 nanti setidak2nya aku yg berada di negeri
      lain pun suka bila org kita dapat nikmat yg sama seperti negeri lain di bawah pemerintahan BN.

  19. bangKano says:

    Nik Aziz dan para pemimpin PAS yang lain ada lah orang bebai macam keladai terpakai memang tak boleh pakai akai nya. Depa ni memang tak cerdik tapi pandiaq skala besaq tak layak memimpin ummah yang ada macam macam agama,akidah,bahasa,budaya dan bangsa. Depa ni cuma layak memimpin sekandang lembu tapi kalo ladang lembu macam kat AS lagi depa tak reti kerana bingai tak dak ilmu ternak besar besaran. Projek ternak keli organik kat Kedah pun dah kantoi la ni. Alangkah malu nya MB Kedah oiii…!

    Tu kan menunjuk kan pemimpin hamPAS memang bebai tak reti nak urus kan projek. Depa cuma reti beri ceramah agama pada penyokong bodo piang yang tak tau pakai akai…!!

  20. Telok_Blangah says:

    Bagi semua penyokong dan pendokong UMNO. Kamu semua adalah Islam dan PAS juga adalah Islam. Sama2 Islam. Rasanya cukup2lah kita memaki hamun sesama kita dan berbalah sesama sendiri. Pesan nabi, jika antara kita berbalah, rujuklah kpd 2 perkara. Insyaallah, umat Islam akan bersatu kerana Allah dan Rasul. Buat pengetahuan lagi, sy masih lagi ahli UMNO tetapi menyokong perjuangan PAS kerana melihat dasarnya. Jika mana2 parti yg boleh menyakinkan dgn dasarnya kepada Islam, tak kira siapa, sy akan tetap sokong. Sekian……

    • Gen2Felda says:

      dasar pas dah berubah….apa pendapat anda?

      ahli umno tapi sokong pas…itu statment berbau munafiQ.

      aku harap ko pergi pesan perkara sama kat tranungkite…tengok ‘orang2 islam pas’ terima nasihat anda dengan berterimakasih atau kena maki free.

      • Telok_Blangah says:

        Tak semestinya apabila tidak sependapat dgn UMNO dianggap PAS. Mungkin terdapat segelintir ahli UMNO yg tidak setuju dgn dasar dan cara UMNO memerintah negara. Pun tidak dinafikan ada segelintir ahli PAS yg bersikap tidak islamik. Sy adalah ahli UMNO tp menyokong PAS adalah benar sehingga kini kerana PAS dilihat lebih cenderung ke arah Islam. Terpulang kpd pihak anda mempercayainya atau tidak…..

        • odeng133 says:

          kita sokong umno nak duit time mengundi je…pangkah tetap PAS…wakaka..munafiq ke mcm tu..heeeee…

          • umnototok says:

            Kalau awak terus bersikap gitu, macamana nak nak berdepan
            dengan anak-cucu-cicit awak, belum berdepan dengan Allah.
            Apa2 ajelah, tiada siapa boleh sekat awak punya pendirian pun….tepuk dada tanya iman…

    • raplahjingaa says:

      Hemm….UMNO di pertahankan bukan kerana Najib atau Tun atau sesiapa saja….kerana UMNO bukan perseorangan ianya adalah satu instituisi yang menjadi wadah perjuangan orang Melayu dalam mengekalkan penguasaan politik bangsa dan agama…

      Tak ada sesiapa pun dalam UMNO yang mengatakan bahawan pemimpin UMNO adalah anugerah tuhan kerana kami sedar mereka juga adalah manusia biasa…ada kelebihan dan kekurangan….malah tak ada siapa pun di dalam UMNO yang mendewa-dewakan mereka sampai tak masuk akal…..kerana kami sedar kemuliaan seseorang itu adalah jauh lebih bermakna jika ianya di sisi Allah swt

      Bila UMNO ingin menghulurkan tangan….PAS dengan sombong menolaknya hanya kerana PAS menguasai 2 negeri drp 13 buah negeri yang membentuk Malaysia…..Semua orang Melayu yang beriman berkehendakan Islam sebagai cara hidup…..jadi bergerak lah kearah itu……

  21. kobis80 says:

    Apa lagi Umno cabarlah PAS dan Pakatan Rakyat berdebat secara terbuka yang disiarkan di saluran perdana.Tak kisahlah apa isu sekalipun.soal buku jingga,negara berkebajikan,soal subsidi.Lagi elok Pemimpin Umno yg paling atas debat dgn Pemimpin Pakatan Rakyat yg paling atas.Ini tidak asyik duk serang org sebelah pihak jer.serang kat tv,kat paper.kan elok 2-2 berdebat dgn disaksikan jutaan rakyat.ada berani?siapa lagi penakut?Umno ke Pakatan Rakyat.soal menang kalah dlm perdebatan bukan yg dicari.tapi penjelasan 2-2 pihak dlm sebarang isu yg paling penting.InsyaALLAH terungkai masalah kalau tak banyak pun ada jugak rakyat dpt info sebenar.apa lagi Umno cabar Pakatan Rakyat debat terbuka.Pakatan dah cabar dulu.tapi Pemimpin paling tinggi Umno tak layan.Berpegang kepada pepatah Berani kerana Benar Takut kerana Salah.Wallahualam.

    • Gen2Felda says:

      yg.penting REALITI bro..
      kalau juara berdebat tapi negeri dan pentadbiran lintang pukang buat apa?

      NKRA, GTP, negara berpendapatan tinggi tu yg.rakyat nak dengar dan bergantung harap menjadi realiti agar anak cucu ada jaminan masa depan..

    • raplahjingaa says:

      Hemmm….Pemimpin Pakatan dok cabar kat harakah jer….” saya cabar si polan ni “…..” saya cabar si polan tu “…….pas tu senyap ruyup, yang dok kena tipu…totok macam engkau orang…..hehe

  22. umnototok says:

    Orang yang pandai cakap, tak semestinya pandai buat kerja.
    Apa yang dah terbukti orang2 Pakatan bukan pandai cakap pun,
    banyak cakap ‘iyalah’, kerjanya mengarut saje!!!!

    • Untuk di-angkat sebagai pemimpin kita tidak perlu golongan2 ini :-

      a. Pakar Pidato
      b. Pakar Penggubal Fatwa
      c. Bekas dan Bakal banduan

      Olih yang demikian kita maintain apa yang ada.

Leave a Reply