Menu Utama

PAS bisu bila berdepan dengan kafir DAP..

Dalam hal ADUN yang enggan pakai songkok sebagai pakaian rasmi semasa Sidang DUN Sarawak, dimana suara Lim Guan Eng yang selama ni begitu lantang kononnya menentang sifat rasis dan perkauman dalam Malaysia? Takkan Lim Guan Eng hanya menyalak bila UMNO yang buat, tapi tak salah bila geng dia sendiri yang amalkan?

PAS pula kenapa hanya setakat berani menyatakan kesal mereka terhadap ADUN-ADUN DAP yang menghina pemakaian pakaian istiadat tersebut? Takkan hanya itu yang mampu PAS suarakan? Kenapa PAS tak hentam DAP sepertimana yang mereka sering lakukan terhadap UMNO?

Inilah bukti bahawa PAS amat takut kepada DAP didalam Pakatan. PAS hanya berani sesama melayu, tapi kerandut telur mereka serta merta kosong apabila berhadapan dengan puak-puak kafir.

Dan PAS sudah menunjukkan kepada kita yang mereka adalah pak turut didalam Pakatan. Mereka hanya mengikut arahan kafir DAP didalam segala hal malah tak terkecuali didalam bab-bab adat dan juga beragama.

Seperti isu pemakaian songkok dalam pakaian istiadat ini, PAS terketar-ketar untuk membuat kenyataan kerana ia dilakukan oleh kumpulan mereka sendiri. Apatah pula ianya dilakukan oleh regim DAP yang selama ini menjadi idola kepada PAS, makin senyaplah mereka daripada membincangkan perkara tersebut.

Jadi, apa yang boleh kita harapkan kepada PAS untuk mentarbiahkan kafir DAP seperti yang didakwa oleh Hadi Awang sebelum ini? Kalau dalam hal-hal adat serta agama sendiri pun PAS tak mampu bersuara dengan tegas, macam mana PAS hendak mengawal kafir-kafir ini nanti jika mereka diberikan amanah untuk menjaga negara?

Cuba bayangkan, DAP baru memperolehi 12 kerusi DUN di Sarawak, tetapi mereka begitu angkuh dan sombong menolak pemakaian songkok yang terdapat didalam pakaian istiadat dengan alasan ia tak menunjukkan kebebasan beragama.

Dan bagaimanalah nanti agaknya kalau ditakdirkan Tuhan, puak-puak ini dapat mentadbir Malaysia? Tak mustahil agama rasmi negara pun akan mereka tukarkan dengan alasan kebebasan beragama juga. Inilah yang PAS buta tentang kafir-kafir DAP yang sedang mereka peluk sekarang.

Umat Islam di Malaysia wajib menolak PAS bagi menjamin imej bangsa dan agama terpelihara. PAS bukan saja memalukan bangsa melayu, tetapi mereka juga telah menjatuhkan imej Islam didalam negara.

Kerjasama mereka dengan DAP sekaligus membuka ruang untuk kafir-kafir HARBI tersebut memijak-mijak bangsa melayu dan juga agama Islam. PAS tak peduli semua itu sebab mereka teah dilanda penyakit kemarukkan kuasa.

PAS juga dikuasai dendam lama Nik Aziz terhadap UMNO. Sebab itu lah PAS sudah hilang fokus didalam politik negara hinggakan mereka tak tahu untuk membezakan yang mana benar dan yang mana salah.



(Next News) »



294 Komen to PAS bisu bila berdepan dengan kafir DAP..

  1. Anti Ungrateful Immigrants says:

    PAS jelas-jelas jadi barua Melayu dan pelacur Islam kepada kafir harbi haram jadah DAP

    • Gen2Felda says:

      nak tahu kenapa pas sentiasa redha jadi barua terutama barua mat jubo? kenapa pas tahu mat jubo itu KOTOR tapi tetapi dijilat? Siapa mat jubo sehingga begitu kuat pengaruhnya?

      ini cerita yg.RAKYAT MALAYSIA wajib tahu siapa mat jubo:

  2. tengkudin says:

    PAS bukan je BISU…tapi dah jadi HAMBA seumur hidup pada TUANnya DAPIgs!!

    • Gen2Felda says:

      dah lah bisu, tapi takot dengan dapigs…konsert MTV wave kat I-City tak mampu batalkan..

      lagi satu, pas suka demonstrasi sebenarnya ikut syiah..macamana hukum dan asal usul demonstrasi? klik:

    • 3036 says:

      PAS pengkianat Islam & Melayu..!!!!
      PAS lah antara penyebab perpecahan masyarakat Muslim dinegara ini!!
      Aku tak akan biarkan ianya berlaku!!!!
      Kepada orang2 PAS, langkah mayat aku dulu!!!

  3. Moohyideen says:

    Laaa…..isu dia tak nak pakai songkok jer…bukan langgar peraturan dewan pun…

    • ElectroMagneticPulse says:

      mmg tak langgar undang2… tapi tu kan salah satu istiadat dan pemakaian mase event tu…
      kate DAP tak rasis…tak perkauman… tapi what happen kat atas tu ape dah jadi… sebelum ni boleh je…kenape ttibe sekarang dah pandai nak tunjuk sombong?…

      • Gen2Felda says:

        bila fuckatan menang nanti (ni cuma cakap kosong je lah) dapigs wajibkan ahli dewan pakai topi topekong cina..Adakah kita akan lihat wakil pas membantah?

    • razif says:

      hang ni masalah nihh, bengong nak mampoyyy

    • C4 says:

      kena pakai songkok tinggi macam barua2 UMNO dari Johor

      • jebat says:

        astaghfirullah al azim.. C4 aku syorkan ko berhenti je la penampilan ko dlm mykmu ni.. Dah terpesong jauh sangat.. Yang bersongkok tinggi tu la yg memperjuangkan bila islam dicaci dan dimaki dulu.. Yg bersongkok tinggi jugalah yg memeperjuang kemerdekaan malaysia.. Mengucap c4 kalau ko beragama islam..

        • C4 says:

          pakai songkok tinggi macam barua UMNO tu ..

          tidak melambangkan islam ..

          kat indonesia pakai songkok tinggi tapi jual babi guling ….

          • zumazore says:

            astaghfirullah al azim.. C4…

          • C4 says:

            kenapa tak pernah pergi ke indonesia ke ????

          • raplahjingaa says:

            kat ethiophia / yaman / nigeria….ada yang pakai sarban cam wali selipar…..tapi makan babi jugak…..

            nak kira macam mana tu….? ingat si farid jer yang childish….ada yang lagi teruk….

          • mamu says:

            c4 sedih bila UMNO menghina agenda dan masa depan DAP untuk agama Islam, c4, DAP adalah pembela agama Islam di malaysia mahupun membantu segenap umat Islam di dunia ni..

      • kid says:

        mmg le isu songkok aje, tp isu yg lebih besar adalah signifikan perangai huduh tuu..cuba ko nak pegi meminang anak orang pakai jeans koyak..tak beradap..camtu ler perumpamaannya

      • hulubalang says:

        ko nie mmg da rosak

      • ElectroMagneticPulse says:

        C4 rosak akal…. dah takde modal…

      • C4 Taik babi says:

        C4 mu ni memang taik. Aku assume mu ni melayu. Jasad melayu+Islam tapi jiwa mu adalah DAP.

      • bangKano says:

        Kalo persiangan DUN semua ADUN pakai pakain istiadat berketayap putih dah tentu ADUN DAP mesti mau pakai. Kalo gitu gaya nya ubah pakain rasmi persidang DUN semua mesti pakai ketayap putih ganti kan songkok hitam mesti beres punya tak dak lagi dik kecoh ADUN DAP tak mau pakai pakain istiadat.

    • jebat says:

      dap sebenarnya nak tengok reaksi org melayu. Lepas satu2 dap mencuba bermula dgn masuk masjid membuka aurat,pastu isu tak memakai pakaian rasmi DUN. DAP kagum dengan kesetiaan pas membelanya bila dikutuk oleh UMNO. Tapi sayang pas yg dikatakan pembela islam dan melayu tidak mampu berbuat apa hanya mampu tersengih2 mcm kerang busuk.. Betul songkok bukan syarat masuk DUN tp DAP kene ingat itu adalah tradisi zaman berzaman sejak dulu lagi.. DAP ingin mencabar kesabaran melayu dengan berselindung disebalik kebebasan. Melayu yg membela DAP adalah barua yg harus dihapuskan..

  4. C4 says:

    walau apa pun PAS tidak pernah menyerahkan tanah malaysia ini walau seinci pun kepada orang asing…. macam mana UMNO serahkan tanah singapura ke Cina

    • Farid Parit says:

      Pas dah gadai tanah di Kelantan kepada taukeh2 CINA Singapork..
      C4 buka mata dan buka hati terima kenyataan ..

      • C4 says:

        buktikan …..

        • OrangBukit says:

          OOOO..pandai lak C4 ni mintak bukti….kalo tuduh orang…tak pernah ada bukti…bodonye…heheheheh

        • Moohyideen says:

          Buktikan…bawak ke mahkamah…kes Nik Aziz buat jamuan RM600 pun korang buat laporan kat MACC…

        • anok klate says:

          ko ade mate, ko dtang klantan tengok la bhaii..ak org klantan, da muak da ngan janji2 pas..mcm org bodo je prcye ckp depa.mang pas xtnjuk dpan2 diorng bg tnah kt org cine, tp diorng bg tanah mlalui pmilikan bangunan or premis2..ko dtang tgk kt wkaf che yeh la..premis2 yg brnme mlayu sbenarnye disewa oleh org mlayu drpd cine yg mrupakan pmilik bgunan trsbut.org cine brniaga tepi jalan dah smpai 20 thun lbih da (ak xingt name tmpt).ko bygkn, bniaga tepi jln..blocking laluan org.jln raye bsar lak tuh.x kne halau pon.lau org mlayu, da smpai notis da xsmpai sminggu brniaga..tuihhh pas!..fak!

        • C4 Taik babi says:

          Dah la tu C4 taik. mari sinih aku tunjuk tanah di loging kat gua muse nung. mu kalu tak tahu tok soh & buke oghe kelate tok soh dok kecek banyak. ADUN pas selising tu mu kenal? Aku ni oghe selising, semo oghe tahu dia dok gomol bini oghe dale keretapi tumpat-KL.

      • bujuk says:

        Macamana pulak pasal Iskandar Malaysia di Johor tu…. boleh ulas sikit?

        • C4 says:

          Melayu kat Iskandar tak dapat apa2 pun….

          yang kaya cina singapura ………..

          • Zen says:

            Sebab C4 golongan suka tabik pada cina dan menjadikan melayu makin leman hinge tak mampu beli hartanah iskandar.

        • Gen2Felda says:

          nak cerita bab iskandar malaysia terlalu banyak..Rakyat Johor akan ada jaminan pekerjaan dan masa depan lebih baik dengan pembangunan bersepadu cam nih..melayu totok cacai pas saja yg.tak melihat bab +ve…hati penuh hasad dengki khianat..

          http://malaysia.news.search.yahoo.com/search/news?p=Iskandar+Malaysia&ei=UTF-8&fr=slv8-&fr2=newsdd

          • bujuk says:

            Hahhahaahha…. belit lagi gen2, hang fikir samakah maruah negara dengan peluang pekerjaan. Nampak sangat korang ni kebulur harta, sanggup gadaikan maruah negara untuk pembagunan. Ko tengok berapa kerat kedai melayu dalam ‘twin tour’ itu namanya pembangunan yg. ko bangga TunM buat. Siapa yg. dapat untungnya? Ada pakcik, sepupu, adik ko dapat lot kedai disitu… sudahlah ubahla cara fikir ko. UMNO memang jamin pembangunan tapi untuk siapa?

          • ElectroMagneticPulse says:

            kalau semua pemikiran macam ko ni bujuk…sampai bile2 malaysia tak maju… semua salah… macam la PR yang ko banggakan sangat tu boleh buat malaysia maju… ape yang mereka dah sumbangkan?… kedai cina banyak kedai melayu kurang tu bukan masalah parti politik…tu masalah kesedaran diri sendiri… kalau dah malas… siapa nak bagi lot kedai pecuma…nak maju kene usaha la…

          • Gen2Felda says:

            betul tu electro…nak tunggu melayu beli lot kedai ,,jadi projek gajah putih lah..

            yg.penting ada peluang pekerjaan setiap kali lot kedai diniagakan…..peluang pekerjaan yg.terbuka untuk semua termasuk mat dan minah kelantan ..dengan peluang kerja,rakyat dapat jaminan hidup,peluang pendidikan,simpanan hari tua,pelaburan dll..

            p/s: kalau nak ikut tahap IQ bujuk, biar iskandar terbengkalai tapi p.pinang maju walau harga hartanah sana bumi tak mampu beli.

    • OrangBukit says:

      C4, tanah mmg tak pernah diserahkan oleh PAS sbb mereka tak pernah rasa memerintah. Tapi belum memerintah dan kerana nak sangat memerintah, maruah pun mereka gadai…paham …bodonye…heheheeh

      • PakLong says:

        C4 ni memang bangang, bodoh, bahalol yang tidak boleh diajar. Pandainya memang tidak boleh diikut langsung.

        • C4 says:

          paklong boleh cakap apa sahaja …….

          tapi hakikatnya tanah melayu disingapura dah terlepas….

          • bujuk says:

            Betul 3x, lepas Singapura, batu putih kemudian Iskandar m’sia terbaru tanah KTM. Dulu kita boleh bangga kerana ada harta kita di singapura yg. tidak boleh diusik, sekarang habuk pun tadak. Sebabnya pemimpin UMNO tamak duit konon tanah yg. baru lebih tinggi nilainya, tapi diorang bodoh sebab tanah tersebut hak singgapura bukan hak m’sia. Berapa kali kena tipu dah pemimpin UMNO ni dengan Lee Kwan Yu.

          • ElectroMagneticPulse says:

            korang hari2 kene tipu dgn agenda PR korang tak sedar?…
            hahahahhahahahahahha…….

          • C4 Taik babi says:

            C4, mu tahu dok sejarah pasal sebab apa spore di beri kat Cina? mu ada baca ko dok. Ni aku bagi beberapa point utk mu baca, jadi la oghe cerdik sikit.
            1. Parti Komunis( majority Cina )kuat masa tu.
            2. spore majority cina, sebab UK bawak masuk.
            3. PAP + DAP cuba utk ambik kesempatan keatas huru hara komunis.
            4. Umno release Spore kat cina, utk menyekat pengaruh PAP, dan utk mengekang gabungan PAP+DAP.

            Paham?

          • Gen2Felda says:

            bujuk…kesian dengan tahap kerosakan mental ko..Pelabur terbesar iskandar datang dari rantau arab…Tanah KTM ditukar ganti dengan 3 lot tanah lain yg.bernilai komersial…pulau batu putih bukan diserah kepada singapork tetapi hasil penghakiman dari ICJ …

            bila lah cacai pasrael kat sini bila cakap akan guna pakai fakta?

          • Gen2Felda says:

            apa guna ‘ada harta kat singapork’ tapi tak boleh dibangunkan? selama-lamanya jadi rel keretapi?

            lagi pun kerajaan malaysia belum buat kata putus samada nak terima atau tidak tanah tu kerana banyak soal teknikal belum selesai..

          • 1 malaysia says:

            x smua btlepas kt tgn sngapore,,smua ada had dia,,malaysia msih ade had n sbb npe dorg jual tanah kt iskandar tu,,psl batu pth tu ko x tgk brita ke cmne mlysia smpai nek mahkamah antarabangsa utk dpt kn batu pth tu???? tp mahkamah antarabangsa yg tetapkn bt putih tu jatuh kt tgn sngapore dgn sbb2 trtentu…..BUKAN KERAJAAN MALAYSIA SUKE2 BG SNGAPORE K…huhu

      • Moohyideen says:

        So….bukan salah Kejaan BN yg memerintah ke…? Macam mana ko tahu maruah pun kita gadai..

        Songkok pun jadi isu…apsal tak nak tgk Aktiviti2 Taib Mahmud and famili kat Swak tu..??

        • OrangBukit says:

          Moooo…(bunyi lembu tau),
          Tak paham juga sama cam C4. Tu yang tukar hasrat/matlamat negara Islam tu kenapa? Tu yang sokong Ambiga tu kenapa? Tu yang sokong sangat kep Guan Eng nak buat pilihanraya mesjid di PP tu kenapa…?
          Pikir sendiri la…bodonye…heheheh

      • bujuk says:

        Pertama YDP dewan tak wajibkan semua ADUN pakai pakaian rasmi… sah2 salah YDP tersebut dan memang ada perancangan dari pihak BN sebenarnya. Kedua songkok tak melambangkan Melayu atau Islam, ini yang gagal di ajar oleh BN pada seluruh rakyat hingga ADUN tersebut memberi alasan kebebasan agama untuk tidak pakai songkok. Ketiga, Maruah apa yang PAS gadai, kan PAS dah komplen pada LGE untuk tindakan terhadap ahli DAP yg. tidak menghormati pakaian rasmi dewan. Takkan nak suruh PAS bunuh ADUN tersebut…. apa punya baghallah.

        • ElectroMagneticPulse says:

          pembace harakah dan penyokong PAS yang mengamalkan islam hipokrit dah mule nak salahkan BN dan UMNO…. habis selame ni PAS dlm PR buat ape?… tak ajar DAP tu care melayu dan islam ke?…
          kate sejak PAS ade dlm PR kaum bukan islam semakin faham islam…
          tapi sekarang ape dah jadi?… bile jadi macam ni..nak salahkan BN dan UMNO…. bende ni tak payah ajar la wey… semua orang dah tau…bukan DAP tu baru sehari dua duk kat tanah melayu ni…
          semua nak salahkan UMNO BN… macam budak kecik…

          • pakjabit says:

            pas ni mmg bodo… dah geng DAP dia buat hal.. nk salahkn org laen… sumpah mcm bodo aku tgk… cakap umno-bn x ajar plak… Pas bukan ke bajet paling2 islam n paling2 melayu ke? xleh nk ajar cina2 yg dia jilat 2? agama,bangsa, negara ni tgjwb kita la.. nampak sgt nk lepas tangan… penakut nk tegur… bacul punya pas.. demi politik islam tolak tepi..

          • C4 says:

            “tak ajar DAP tu care melayu dan islam ke?…”

            apa lah kau ni bangang sgt …depa tu bukan orang Islam dan melayu …… mat salleh yang dtg ke sini pun tak diajar ” care melayu dan islam “…

          • bujuk says:

            Hang habak mai, 54 tahun UMNO ajar ajaran salah… boleh ke DAP dapat terima semuanya yg. betul dalam 2 tahun?
            Tu melayu pun ramai lagi yg. sesat tutup aurat memadai dengan selendang lilit tengkok atau pinggang. Puteri pulak pakai tudung seluar ketat baju singkat. Ni la ajaran Islam UMNO. Lagi satu baju kurung dengan tudung masa ziarah org. mati dengan sembahyang raya, lain2 boleh buka. Tak percaya jeling pemimpin wanita/puteri UMNO yg. mengaku Melayu Islam. Tu pun nak backup lagi kata tuhan pandang hati kita, walaupun tak tutup aurat hati kita baik konon…. tak tau kitab mana korang belajar?

          • ElectroMagneticPulse says:

            bujuk nak cakap UMNO ajar ajaran salah…..
            kahkahkah….. ko belajo kat pondok mane sampai cakap ajaran UMNO salah?… ape yang salah? ajaran agama kat sekolah kerajaan ape yang salah?… ade unsur syiah ke dlm tu?… selame ni kat sekolah depa belajar sejarah…sampai ade yang cina dpt A dlm sejarah…ko kate depa tak faham lagi…. kaum cina duduk dlm malaysia dah lama…takkan tak faham2 lagi care dan agama islam dan melayu?… eh..jap2…dulu cakap PAS bejaya buat DAP faham islam dan cakap UMNO gagal buat MCA faham islam… sekarang ni DAP tak faham islam dan dah mula nak tunjuk belang taknak pakai songkok ko nak salahkan UMNO pulak? ko ni memang putar alam la….same la macam Haramkah dengan nuar jubori idola ko tu…

          • ElectroMagneticPulse says:

            nih aku nak cakap pasal pakaian yang ko nak salahkan UMNO tu pasai ape?… itu bukan masalah UMNO dgn BN…
            dalam buku teks agama yang kerajaan bagi kat sekolah2 tu semua lengkap…pasal tudung.. even dosa terdedahnya sehelai rambut perempuan pun ade depa aja…
            pasal aurat dari mane kemane perlu ditutup…
            dah diajar tapi kalau kesedaran individu tu belum sampai lagi nak buat macam mane….takkan UMNO BN nak pakse… tuhan bagi akal tu lain kali gune elok2…kat kelantan tu…dah 20thun lebih nik aziz jadi pemerintah…
            aku tengok budak2 kelantan datang KL ni rosak gak…
            terutama pasal isue seksual…. ape nik aziz buat kat kelantan tu?.. takde bagi didikan agama ke?… sekolah pondok besepah kat kelantan tu… tapi rakyat kelantan ramai lagi yang rosak…hadoooii…. bujuk, bujuk….
            semua bende nak salahkan UMNO… tak berasas… macam PR tu semua betul… semua baik…. agaknye kalau nuar tengah menyudu depan ko pon ko cakap die tengah pikir care nak tarik pelabur luar ke malaysia…macam tu ke?..hahahahah..udah2 le tu….

        • jebat says:

          sudah ku jangka DAP akan terus mainkan emosi orang melayu islam.. Bukan susah utk melaga2kan melayu islam.. Persendakan islam dan budaya melayu pasti melayu akan melenting.. Yg aku hairan bijak pandai PAS yg bersengkongkol dengan DAP tak nampak kes2 yg begitu jelas spt DAP menyalurkan wang hasil judi kpd fakir miskin, masuk masjid tidak menutup aurat, isu arak, kuil yg dibina dikawasan majoriti melayu.. Bila la PAS nak sedar kesan buruk bersengkongkol dgn musuh islam yg nyata ini..

      • C4 says:

        so tahu pun kau …… UMNO yg pernah memrintah tapi menyerahkan tanah ke singapura

        • Gen2Felda says:

          bagi detail sikit bab ‘serah tanah’ nih?

          aku bagi hint sikit:
          1)bab lee kuan yu
          2)KTM

          • bujuk says:

            Sudah la Gen2, dari tanah singgapura, batu putih, Iskandar M’sia dan tanah KTM. Lepas ni tak tau mana pulak. Tanya TPM ko masa jadi MB johor berapa banyak tanah orang melayu tergadai pada orang singapura? Sampai TunM tarik ke pusat. Ko masih percaya lagi org. macam ni lantik TPM pulak.

          • ElectroMagneticPulse says:

            orang suruh bagi detail…bukan suruh putar belit…
            kenapa…sebenarnye ko tak tau ke?… main cakap je eh?..
            bile orang mintak bukti takde lak… style PR…
            hehehehehehe…..sory la de…jgn marah yop..

        • jebat says:

          c4 ni jenis ketam batu.. Walau diterang mcm mana skalipun isu yg dibangkitkan dia tetap tak faham.. Mindanya telah tertutup walau diberi penerangan oleh kerajaan. Ini semua kerana hatinya telah dihitamkan oleh syaitan bertopeng DAP. Yang dia tahu membalun UMNO shj.. Tak guna menjadi melayu kalau bersengkongkol dgn musuh melayu. Nak bercakap pasal islam tp hati sendiri penuh dengan sifat munafik.. Lain cakap lain buat. Takbirrrrrrrr

          • fabao says:

            senangnya cakap ‘umno serah singapura’..awat hg ada ka masa tu dan tau apa sebab musabab berlakunya benda tu..org yg hidup masa tu termasuk org pas pun sedih tp depa faham situasi masa tu..sbb tu TAR tak digulingkan..hg pnh study ka kenapa benda tu berlaku takat main ckp ckp ja aku pun boleh kata ‘pas buang perjuangan islam’..mst hg ada alasan hg..so apa yg berlaku pun mst ada

    • Anti Ungrateful Immigrants says:

      Bodonya C4 ni…PAS tidak pernah serahkan seinci pun kepada orang asing? Hahaha…memang tak bagi seinci, bagi 1000 hektar dan 999 tahun jer kat cina. Bodo betul budak ni. Kesiann…dah la taksub…taksub cam pengikut ayah pin.

      • Moohyideen says:

        Eh Cina tu org asingkah??? Macam mana semenjak BN memerintah Penguasaan Bumiputera masih tak sampai 30% and share alloted to bumi hanya tinggal 2 billion shj dari 52 billion …??? Sapa dapat..?? Sapa yg pencuri sebenarnya??

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Yes…cina orang asing. Pendatang merempat zaman british. Sebab mereka dari negara China..termasuk juga kaum India dari negara India. Penguasaan bumiputera tak sampai 30%, hanya 19%. Tapi dalam PR, DAP selaku mastermind akan mengikut jejak PAP Singapork dalam dasar ekonominya. Sekarang di Penang pun dah jelas bagaimana mereka ‘membunuh’ ekonomi Melayu. Apa akan jadi jika DAP memerintah Malaysia? Melayu Malaysia akan jadi Melayu Singapork. Ko penah fikir tak? Ke saja2 buat bodo menegakkan benang basah demi politik? Dari mana fakta ko rembat bab hanya tinggal 2 billion daripada 52 billion? Dari kitab PAS, haramkan ke? Hahaha…bodonyer ko sebab percaya. Siapa2 pun boleh cakap tapi bukti tarak.

          • C4 says:

            Tengoklah berapa banyak Tanah Simpanan Melayu telah dikhianati oleh UMNO tetapi sampai sekarang tidak diganti.

            Tanah Rezab (Simpanan) Melayu dari 3 juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermula 44% TRM yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun.

            1.22,000 ekar tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung 5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru, Kampar untuk Univeristi Tuanku Abdul Rahman (UTAR).

            2.200 ekar tanah rizab Melayu, tapak kilang simen Perak Hanjoong di jual kepada YTL.9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu.

            3.Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.

            4.Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2.

            5.26,000 hektar tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Piai Johor diambil untuk New Town Ship.

            6.300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Terengganu kepada Vicent Tan.

            7.Pada tahan 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) diambil untuk projek kolam udang.

            8.Tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor

            9.Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun oleh orang tempatan telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Pulau Batu Putih terlepas pada Singapura.

            10.Seluas 273 ekar rezab Melayu Kg. Chu Badak Sentul K.Lumpur yang diduduki oleh 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan.

            11.Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Penchala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.

            12.Sebanyak 840 hektar tanah rezab Melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor Ekonomi Pantai Timur).

            13.Tanah seluas 2500 ekar ladang kelapa sawit di Jalong Tinggi Sungai Siput Perak telah dijual kepada Cina Singapura.

            INI SEMUA SAPA PUNYA KERJA ?????

          • bujuk says:

            Masalahnya org. asing tu dah diberi kerakyatan oleh pemimpin UMNO dulu. Aku tk tau apa diorang rasuah Tunku hingga sanggup gadai kerakyatan pada cina dan india. Sekarang korang bising kata pendatang pasal apa? Kesalahan yg. lepas tidak boleh ditutup dan korang kena terima seadanya bahawa mereka juga warganegara m’sia atau ko suruh Hishamudin jangan bagi kad pengenalan biru pada diorang, itu pun kalau Hisham ada batu la… keris dah tak boleh pakai sebab dulu dia dah menangis mintak maaf pada MCA.

          • raplahjingaa says:

            bagi free tanah dekat orang….dan bagi untuk pembanguna….adalah dua benda yang berbeza…..kalau ikut hang….cina tak boleh ada seekar pun tanah di malaysia ni…..

            Tapi…..kalau ikut wali hang….cina dah lama di tindas oleh orang melayu……

            guano ni ??

          • Anti Ungrateful Immigrants says:

            Boleh tak ko beza tanah untuk komersial & tanah untuk individu? Contoh: Genting Highland. Semua dapat manfaat dari segi ekonomi & peluang pekerjaan. Kalau kerajaan PR sial bagi tanah kat Cina kat Perak selama 999 tahun, itu baru gadaikan tanah namanya. Memang tepat orang kata – apa2 pun, salahkan jer UMNO, habis cerita! Tapi bila setiap benda korang salahkan UMNO, semakin jelas kebodohan korang. Depan Melayu sendiri, korang cakap kerajaan gadai negara, depan DAP harbi sahabat baik korang, korang cakap kerajaan tindas cina. Ni lah contoh manusia akhir zaman, manusia yang munafik dan sanggup gadaikan agama demi agenda peribadi & nafsu untuk mendapatkan kuasa.

        • C4 says:

          dia tak sedar yang cina tu dulu mengundi BN….

          bila dah tak mahu undi BN marak …. tak terima kasih ….

          • jebat says:

            sebelum dapat jadi kerajaan pas dah tunduk ngan dap.. Tengokla selangor bila dr hassan ali tegur pasal arak.. DAP tengking sikit je terus diluluskan kilang arak yg lebih besar.. Kalau dapat perintah malaysia bukan setakat songkok dibuang tp masjid diruntuhkan..

          • bujuk says:

            Tengoklah wahai cina2 yg. merayau dlm kmu, korang langsung tak dihargai oleh UMNO, bak kata pepatah melayu habis madu sepah dibuang. Kalau boleh diorang nak hantar korang balik cina dan india, nilah busuk hati melayu UMNO. Dulu nak merdeka merayu jumpa ketua cina dan india untuk tubuh Tanah Melayu merdeka dan sebagai balasan tawarkan kerakyatan, sekarang bila tak sokong diorang senang2 nak halau. UMNO dah gila talak… hahahahah.

          • Anti Ungrateful Immigrants says:

            C4 tolol, cina ada agenda mereka sendiri & tak kira parti politik apa pun, mereka tak akan redha dengan orang melayu. UMNO sahaja parti Melayu yang berkeras & tidak berganjak dalam mempertahankan Melayu & Islam. PAS? Ikut Khalifah Guan Eng jer…negara Islam dah ntah ke mana. Hadi & Nik Najis sebab baru sedar negara Islam tadak dalam Al-Qur’an? Baru baca Qur’an ke?

        • c6 says:

          itu pasal manusia2 yg mcm ko ni….pemalas nak mampus….dok rumah nak duit masuk….lepas tu dok hentam kerajaan….mmg dasar x berguna ko ni……

          • ElectroMagneticPulse says:

            style PR….biasa lah brader C6… keje nak komplen je…
            peniaga melayu tak ramai pon nak salahkan BN….
            habis kalau dah pemalas macam depa tu…takkan nak bagi tanah, lot kedai free… takmau usaha..keje nak disuap je…

          • pasdaplaknat says:

            betul tu C6 dn ElectroMaganeticPulse
            puak2 PR ini hidup mcm DEDALU
            menumpang atas hasil usaha kerajaan, lepas tu ckp berapi2, padahal akal dangkal, tidak tahu berterima kasih mahupun berysukur dgn nikmat Allah..

            nk duduk bergelunjur di rumah ckp pandai mcm professor.. tp pemalas semua nk free.. mmg itulah perangai puak2 PR especially PAS..bangsa PAS muka tak malu..

        • jebat says:

          betul melayu masih gagal menguasai 30% kekayaan negara. Apa sebabnya? Sebabnya ada melayu yg bersifat munafik mengajar bangsanya jangan kaya. Bila kaya mulalah difitnah rasuah. PAS elergik kpd org kaya pastu mulala nak fitnah. Setiap ahli pas diajar bersyukur dgn apa yg ada.. Usaha bersungguh2 dulu baru bersyukur.. Bila rakyat susah mulala nak salah kan UMNO.. Woi beruk2 pakatan haram jangan tahu menuding bila gagal ok.. Bersepah2 agensi kerajaan boleh tolong kalau nak berjaya. Nak seribu daya taknak seribu dalih.. Sory terkasar bahasa..

        • C4 Taik babi says:

          ni sekor lagi pengkianat

      • C4 says:

        itu bukan orang asing dia rakyat malaysia ?????

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Cina babi tetap tak patriotik…tak sayangkan negara. Setakat nak cari kemewahan kat Tanah Melayu ni…

          • C4 says:

            SAPA YANG BAGI ?????

          • Anti Ungrateful Immigrants says:

            Ko ni sokong cina ke sokong Melayu? Yang aku nampak, depan Melayu bukan main nak jadi hero, depan Cina, tuduh kerajaan Melayu sekarang ni tindas Melayu. Memang sah munafik. Ikut jejak Nabi PKR Anwar Ibrahim al-Liwat dengan Nabi PAS Nik Najis al-Mughalazah ye? hehe

        • raplahjingaa says:

          ceh,,,,kena kat hang,…hang buka cerita umno bagi tanah kat cina…..tak kena kat hang….hang kata patut kena bagi, sebab depa pun rakyaat malaysia…..hang ni wire malfunction ke ? serba tak kena…..punya spin..spin…sampai hang sendiri pun pening….sian

          • bujuk says:

            Ingat komunis tak?
            Siapa yg. bagi tanah pada Komunis hingga tertubuhnya kampong Baru?
            Kg. Baru ni 80% cina, ada PAS marah k’jaan dan kata bukan2 pada UMNO yg. bagi tanah pada bekas komunis ni?
            Kalau ikut politik PAS patut suruh UMNO/k’jaan tembak je komunis ni, tapi PAS tak buat camtu sebab kita faham diorang juga adalah rakyat m’sia dan berhak untuk hidup dinegara ini. Inilah indahnya Islam…

          • raplahjingaa says:

            Masa tu PAS dalam kerajaan……!! bila persetujuan dibuat….bila PAS dah keluar….camana hangpa nak bising…..hang yang sama buat keputusan tu…..hang nak tipu sapa ?? heh..heh

          • Wong Pin Ter says:

            ////Ingat komunis tak?
            Siapa yg. bagi tanah pada Komunis hingga tertubuhnya kampong Baru?
            Kg. Baru ni 80% cina, ada PAS marah k’jaan dan kata bukan2 pada UMNO yg. bagi tanah pada bekas komunis ni?
            Kalau ikut politik PAS patut suruh UMNO/k’jaan tembak je komunis ni, tapi PAS tak buat camtu sebab kita faham diorang juga adalah rakyat m’sia dan berhak untuk hidup dinegara ini. Inilah indahnya Islam…/////

            Maknanya PAS bersetujulah dengan tindakan UMNO memberikan tanah kepada Cina komunis tersebut..

          • bujuk says:

            Betul tu wong pin ter, PAS bukan parti ultra melayu tapi Islam yg. bermaksud siapa2 yg. duduk dibawah naugan Islam akan selamat dan hak mereka dijamin antaranya Akal, Harta, Maruah dan Nyawa selain dari Agama. Iaitu anda yg. kafir tidak dipaksa untuk menganut agama Islam tetapi Orang Islam tidak boleh menukar agamanya kerana Islam itu tinggi dan tidak ada yg. lebih tinggi darinya.

          • bujuk says:

            raplahjingga, PAS bukan spesies cam UMNO ikut aje apa pemimpin cakap. Kalau tak betul kita tentang, contoh k’jaan perpaduan.
            PAS tidak bantah masa tu sebab itu adalah cara yg. betul. Tapi masalah UMNO ialah UMNO boleh bagi tanah pada cina yg. korang kata orang asing tapi parti/k’jaan lain tak boleh bagi tanah pada org. cina kerana itu namanya pengkianat bangsa…. budak tadika pun tau korang penipu.

          • C4 Taik babi says:

            Bujuk bodoh, kalau kau bodoh tak yah la nak perbodoh kan org lain. Cuba kau tengak kat dalam dunia ni, negara mana yg berjaya mematah kan Komunis? Hanya malaysia, aku ulang ya, hanya malaysia yg berjaya mematah kan pemberontakan komunis. salah 1 dari strategy nya adalah bagi tanah kat cina2 komunis tu suruh dok diam2. so kerajaan boleh concentrate pada pembangunan. Paham????

          • raplahjingaa says:

            kalau budak PASTI memang sungguh…..alaaa bukan hang tak tau apa yang dia ajar kat sana…..tengok hang ! macam tu lah PASTI…..sian.

    • razif says:

      tanah tak gadai, tp maruah bangsa dan agama nak gadai, sedar la wahai anak bangsa, jgn la mudah diperbodohkan

    • kun aguero says:

      SAYA SOKONG..TNY DEPA SAPA YG SERAHKAN SINGAPURA PADA CINA DULU?SIAPA?SIAPA?SIAPA?

      • kid says:

        tolong baca buku sejarah sbb dan bila singapura masuk malaysia n sbb dia kuar malaysia…bukak minda sket,dan perhati ada tak berkenaan isu siapa serah singapura..jgn maih boh aje…senang2 kata serah singapore kat cina

        • C4 says:

          buka sikit sejarah sapa yang mati dekat bukit candu ….???

          masa berperang dengan jepun mempertahankan singapura ….???

          Lt Adanan …ada cina mati ??? sekor cina pun tak mati ….

          kenapa Tengku abdul Rahman senang2 bagi kat Lee Kuan Yew???

          • raplahjingaa says:

            betul tu c4 yang ni aku kena sokong hang…..tapi kalau hang tanya wali selipar…..dia akan kata komunis tu yang perjuangkan kemerdekaan…..

            hang tanya pulak pasal ‘Lt Adnan….dia akan tanya hang balik…” sapo dio…ketua cawange mano ? hahahaha…..hang dengan wali selipar….sama saja buta sejarah !!

          • jebat says:

            c4 pandai pulak ko tp yg duk sanjung LGE tu nape

        • C4 says:

          tolong sikit baca sejarah kenapa alMarhum Tun Dr Ismail bekas menteri kabinet Tengku berhenti dari kabinet???

          • OrangBukit says:

            Hoi…bodo…
            Tak abis-abis dengan auta kao…konon pandai sejarah…suruh org baca…pegi dah…everything ckp pasal data, bukti tapi haprak…apa yang kao beri…No 1 – 13..haprak…mana bukti..cakap buleh….dengar buleh…truth…sorry le…kao ni memang bodo…nai kaitkan dengan sejarah…konon ckp pasal singapura…piiii…lah…sampai tua la lu…camtu…cakap je besar…hehehehe

          • jebat says:

            baru tau ke c4 ni bodoh dan auta je lebih.. Aku dari awal lg dah anggap dia mcm najis berat.. Tp aku pun malu sebab dia melayu sebangsa dengan aku..lagak pandai tp bodoh mcm babi.. Nyondol je yang dia tahu.. Tersilap sondol kene batang hidung sendiri..

    • stingray says:

      Pas tak pernah serah tanah msia,sbab masih kempunan lagi nk memerintah, cuba dh perintah nanti, silap2 bini2 pun serah kat org lain..(rujukan kes-mr mat sabut & normah))

    • jebat says:

      ada pemimpin serah anu kpd saiful.. Nape c4 tak marah

      • C4 says:

        tu lah kau bodoh …… isu anu tak kena mengena dengan tanah KTM disingapura

        • raplahjingaa says:

          yang hang marah sangat tu pasal apa…? hang nak marah pasal sejarah ….kejadian yang berlaku sebelum hang ujud…ooiii banyak tu kalau hang nak marah….

          portugis menawan melaka….british menjajah malaya….siam menyerang kedah…komunis bunuh orang melayu…….hang ni penuh dgn kemarahan…….,.sakit ni .

        • jebat says:

          c4 hari2 bercakap pasal islam tp hari ini hilang sifat islam

        • bujuk says:

          Ko nanpak tak c4, bila cai2 UMNO tak boleh jawab. Dia mula provok dan alih tajuk… heheheh. Tanah KTM baru lagi diserah pada singapura, tak sampai 10 tahun pun. Sebelum tu serah batu putih, tu pun menteri UMNO kata menang-menang, siapa yg. dia nak tipu aku pun tak tau…

          • raplahjingaa says:

            batu putih di tentukan oleh mahkamah the hague…dan tanah ktm tu di tukarkan dengan tanah yang lain…..letih nak bagi hangpa faham,.,,.,budak tadika pun kalau bagitahu berkali-kali depa faham jugak…

            hangpa ni…….

          • Wong Pin Ter says:

            Singapura telah tergadai kepada British semasa zaman Stamford Raffles lagi ( sekitar 1850an kalau tak silap ) akibat sikap tidak berpandangan jauh waris kesultanan Singapura pada masa tersebut yang mahukan kesenangan material dengan segera. Selama di bawah pemerintahan Inggeris ini kemasukan immigrant terutama daripada China berlaku amat pesat sekali sehingga mengatasi jumlah penduduk Melayu/Asal Singapura. Maka apabila Singapura merdeka pada 1963 melalui pembentukan Malaysia dan apabila diadakan pilihan raya kita boleh agak kaum mana yang ada suara majoriti. Dan apabila suara majoriti di Singapura mula lantang mempersoalkan hak-hak Melayu di seluruh Malaysia maka kepimpinan negara pada masa tersebut perlu bertindak pantas ( walaupun tidak semestinya betul) untuk mengelakkan kaum Cina di negeri-negeri lain di Malaysia ikut mempersoalkan hak-hak Melayu sebagaimana kaum mereka di Singapura. Maka sebab itulah di suruhnya Singapura keluar daripada Malaysia. Kalau pun betul UMNO bersalah kerana menyerahkan Singapura kepada Cina manakala ada lagi 13 negeri untuk Melayu maka apakah PAS harus mengulangi kesilapan UMNO ini dengan membiarkan sahaja DAP menguasai politik negara dan bertindak sesuka hati semata-mata kerana ego politik dan dendam kesumat terhadap UMNO? Dan membiarkan keseluruhan Malaysia tergadai kepada Cina? Andai ini benar-benar berlaku apakah UMNO sahaja yang bersalah dan PAS tiada saham langsung di dalam masalah ini?

          • bujuk says:

            Aku tau batu putih keputusan mahkamah, masalahnya apa yg. UMNO buat untuk pertahankan batu putih? Ada ke korang jumpa Sultan Johor untuk jadi saksi menunjukkan kedaulatan batu putih? dokument2 yg. dibawa AG langsung tidak membantu tapi Rais yatim kata keputusan menang-menang. Ko boleh terima ke menang-menang? Hak kita dapat pada orang menumpang. Contoh kau sewakan rumah pada aku dan selepas 10 tahun aku bawak kes kata rumah ko rumah aku tapi ko masih boleh ziarah rumah ko yg. yadi rumah aku sekarang, dan ko bagitau anak2 ko keputusan mahkamah menang-menang. Anak ko happy ke…?

          • bujuk says:

            Lagi satu tanah KTM yg. di tukar adalah berlainan syarat. Maksudnya dulu hak milik kekal, singapura tiada kuasa atas tanah tersebut, tapi sekarang bila2 masa singapura boleh halau ko… faham tak?

    • mamu says:

      c4, umno nak gadai penang plak lepas ni…

    • jebat says:

      sape yg bg tanah ke cina kat perak sampai 999 tahun… Bukan ke niza lilin dari pas…

    • raplahjingaa says:

      PAS tak ada kuasa apa-apa pun….nak berunding apa ??

  5. Muhammad says:

    Kebanyakan juak Pas ni pemikiran sempit sbb baca haraMkah kitab alquran juak Pas …..kalu kita crita kebenaran sampai mampus pun juak pas tak percaya….

    Isu ladang rakyat,bazaar tak guru,isu air tak penah selesai kerana kelantan ditadbir oleh wali selipar nik aziz dan pemimpin Pas yg otak tahap otak udang…..

    Sarban je besar tapi otak kecik!

    selagi pemimpin melayu Pas memimpin kelantan,kedah selama itulah hidup org islam terus miskin hina dipandang jijik oleh org cina Dapig.

    islam itu indah tapi Pas melacurkan islam demi kuasa.

    • Moohyideen says:

      Ko pernah baca Harakah lately??

    • bujuk says:

      Kenyataannya negeri paling miskin ialah negeri BN iaitu Sabah dan Terengganu yg. mempunyai hasil minyak…. kenapa yeee?

      • ElectroMagneticPulse says:

        negeri2 yang PR dapat tawan tu pun dapat2 dah maju….kemajuan tu atas hasil usaha sape ek? bukan kerajaan BN yang terdahulu ke?…

        • C4 says:

          itu memang dah tugas kerajaan yang memerintah ketika itu….

          tak payah nak diungkit lagi….

          • raplahjingaa says:

            Alhamdulillah…..kerajaan mejalankan tugas denagn baik…..tak gitu c4 ?…tu la aku kata hang ni jenis dengki…kianat hang marah…. hang mengaku kerajaan jalan kan tugas..at the same time…hang dengki tahap kamikaze

          • C4 says:

            sapa yg memerintah pun …

            itu dah tugas dia tak payah ajar lah..

            mana2 negara dalam dunia pun buat macam tu ….

            dalam masa yang sama juga rakyat berhak memilih siapa yang dia suka untuk memimpin nya …… bukan ???

            jadi tak perlu bising lah kalau rakyat memilih selain dari BN…

          • raplahjingaa says:

            he…he…tak bising aiih…selama ni pun rakyaat memilih BN…dari dulu sampai sekarang……hang yang dok meroyan rakyaat tak pilih PR…hahahahahah

          • mamu says:

            ini la bahasa manusia yang pandai bersyukur

          • OrangBukit says:

            Ooooo…C4, kalo itu tugas kerajaan yang memerintah…yang dapat memerintah pastu…gunakan abis2 untuk sendiri…apa lak tugas mereka…OOO…tugas mereka ngabiskan saje…nape terengganu balik ke BN? Nape Sabah walau pun dah kempen abis-abisan sampai ke Luar Negara tu pun tak dapat pada kump kao….

          • bujuk says:

            Kenyataannya, apabila negeri BN dikuasai PR maka keuntungan berlipat kali ganda, rakyatnya semakin selesa. Menandakan PR lebih baik dari BN.
            Orang bukit, ko memang ulu laaaa…. masa PAS perintah t’ganu royalti minyak dijadikan rasuah oleh BN untuk tarik undi rakyat dengan pelbagai nama, dermasiswa la, fakir-miskin la, tuisyen la dan berbagai lagi. Atau ko ni jenis melayu yg. TunM sebut mudah lupa.
            Sabah coming soon, ko tunggu PRU13.

          • hulubalang says:

            bukannye nak ungkit..just nak ko buka mata and pikiran ko..so at least ko sedar fakta yg ade kemajuan di bawak oleh kerajaan yg memerintah waktu tue..

          • ElectroMagneticPulse says:

            bujuk : “Kenyataannya, apabila negeri BN dikuasai PR maka keuntungan berlipat kali ganda, rakyatnya semakin selesa. Menandakan PR lebih baik dari BN.”…kahkahkah… boleh blah… ko dengar cakap siapa tu?…. tak payah la….
            air percuma pon sekarang kerajaan negeri selangor dah tak mmpu nak bayar….. keuntungan ape tu?…. mane pegi untungnya tu?.. masuk poket khalid ke?…atau untuk support kos nuar pi luar negara burukkan name malaysia?..
            atau mengabih buat kempen anti ISA yang bukan untuk rakyat tu?…

      • raplahjingaa says:

        Index mana yang tengok ni bujuk ?…..ni semua akibat dok nga-nga di markas PAS la ni……buat homework sikit…..jangan main redah saja…..

      • jebat says:

        miskinkah terengganu??? Setiap tahun kerajaan UMNO terengganu menaja warga emas ke mekah.. Setiap ibu tunggal dibantu dr segi kewangan, setiap rumah uzur dibaiki tanpa perlu bayar walau 1 sen pun, anak2 diberi tuisyen secara percuma,bantuan komputer.. Miskin nya terengganu dan kayanya selangor sampai rumah PPRT pun dinaikan sewa.. Kah..kahh..kahh

        • zumazore says:

          SUMBER MEREKA IALAH DARI HARAKAH… BANYAK TAPISAN DAN TOKOK TAMBAH.. YANG JAHAT DI WAR-WARKAN YANG BAIK DI TUTUP RAPAT-RAPAT… ITULAH PAS..

        • bujuk says:

          Ini laporan Audit negara, ko pertikai laporan audit negara ke?
          PM dan DYMM pun rujuk benda yg. sama. Ini bukan hal pergi haji dan bantuan2 tu, rasanya kalau betul berjalan tampa rasuah dan seumpamanya pasti T’ganu tak duduk tempat corot. Sebelum ni Kedah antara tempat corot tu, bila PAS ambil alih dah naik ranking sikit. Mula2 PAS perintah UMNO kata kedah akan lingkup sebab selama ni dibantu k’jaan pusat untuk urus negeri, Alhamdulillah dengan kecekapan Ust.Azizan dan pertolongan Allah kedah dapat tempuhi semua tu walaupun kurang hasil negeri.

          • hulubalang says:

            hahahaprak..kecekapan?wei..hang dah pi kedah ka? pi la sana tengok..pastu hang list kan aku apa yg hang definisikan kecekapan tu..

          • jebat says:

            majunya kedah sampai bantuan kpd fakir miskin sewaktu umno perintah dulu dimansuhkan.. Hebat2..

          • raplahjingaa says:

            tempuh memang lah kena tempuh bujuk oii….naik ranking apa tu bujuk….tolong explain sat…? hang ni bukan aku tak tau…..main redah suka hati hang aja…..

            teringat aku kempen cikgu kita tu dulu….”‘ kalau kita menang hari ni….esok jugak kita runtuh patung burung helang yang mahathir bina di langkawi…..dah bertahun dahh….dok kat situ jugak “‘……heh…heh…

    • C4 says:

      Macam mana Pas melacurkan islam tu ?????

    • bujuk says:

      Semua isu ko sebut dah selesai, terbaru pengerusi persatuan peniaga bazaar tok guru mintak maaf pada TGNA dan k’jaan PAS k’tan kerana merosakkan nama TGNA dan k’jaan dan mereka juga berterima kasih kerana k’tan telah memenuhi permintaan mereka. Lu lambat siang la…..

      • raplahjingaa says:

        hahahah….dah jenuh depa dok riuh-rendah buat demo……tertekan nik ajis….terpaksa memilih antara keuntungan kroni dan penjaja……umno jugak yang tolong tu…..hang tu bukan tau apa…..dok nga-nga ceduk dari harakah pagi petang siang malalm……siann

  6. mrSkandal says:

    Bukan setakat itu sahaja..PAS masa diberi tempoh untuk memerintah Perak telah memberi tanah freehold terhadap Non-Malays..

    UMNO melepaskan Singapura kerana tidak sanggup untuk melihat pertumpahan darah yang berkemungkinan besar akan berlaku pada waktu itu.

    Kalau belum memerintah pun dah terlalu berlembut..nanti bila dah perintah apa akan jadi pula?

    Saya hendak tanya lah kepada C4 dan Farid..apakah yang kamu berdendam sangat terhadap UMNO?

    Apakah kamu tidak cukup makan dan minum kamu sehingga kamu kebuluran?

    Apakah kamu tidak mempunyai pekerjaan sehingga terpaksa meminta sedekah?

    Apakah rumah kamu tidak disalurkan air paip untuk kegunaan harian?

    Apakah kamu terpaksa menyorok-nyorok untuk keluar bersiar-siar di Malaysia seperti apa yang telah berlaku kepada rakyat palestin?

    Apakah kamu sampai tidak mampu menghantar anak² serta keturunan kamu ke sekolah?

    Apakah UMNO dan Barisan Nasional pernah menutup pintu rezeki kamu? Menghalang kamu untuk mencari rezeki?

    Janganlah kamu hendak salahkan kerajaan seandainya nasib kamu kurang baik. Kamu semestinya pernah dengan pepatah melayu “Usaha itu tangga kejayaan”…apakah kamu tidak pernah usaha untuk menjayakan diri kamu sehingga peringkat yang lebih tinggi?

    BN dan UMNO khususnya tidak pernah sesekali pun menghalang rakyat Malaysia untuk menjadi kaya atas daya usaha sendiri malah ia digalakkan lagi dengan memberi pelbagai manfaat seperti pinjaman MARA dan PTPN bagi untuk belajar selain daripada itu pelbagai lagi badan² kerajaan yang diwujudkan bagi membantu untuk rakyat malaysia khususnya berjaya..tetapi persoalannya apakah setiap individu itu sanggup untuk menerima cabaran sehingga berjaya?

    Hey C4 dan konco² pro pembangkang,

    Janganlah kerana kes berdarah Allahyarham Ibrahim Libya kamu terus membenci dan berdendam kerana apakah kamu tahu apa sebenarnya perjuangan si Allahyarham pada ketika itu tidak sesuai dengan proses pembangunan negara ketika tahun 80an..yang terang- terangan boleh menyebabkan Malaysia dilabel sebagai negara pengganas dan barbarian..

    bukannya UMNO hendak menolak hukum hudud..tetapi hukum hudud itu wajib dikenakan terhadap keseluruhan umat manusia bukan sahaja terhadap orang Islam..seandainya ia dijalankan maka apa kan jadi? Apakah kita akan menjadi seperti Iraq atau Afghanistan? Lihat apa telah terjadi terhadap dua buah negara ini?

    Afghanistan mengamalkan sistem hudud sehingga menyebabkan rakyat mereka sengsara dan hidup didalam kedaifan..apakah itu yang hendak kita lihat berlaku terhadap anak cucu kita?

    Hey C4, Farid dan konco² pro pembangkang,

    Apakah kamu berdendam terhadap UMNO dan BN kerana pemecatan Dato Sri Anwar Ibrahim? Sedarkah kamu DSAI pada waktu itu hendak meminjam duit IMF dan membuatkan Malaysia berhutang dengan bank antarabangsa yang diterajui oleh Yahudi..seandainya Malaysia pinjam kita hendak bina sekolah pun terpaksa meminta persetujuan daripada IMF..mereka akan pegang saham² syarikat² konglomerat kerajaan atau GLC..mereka akan pegang resources kita..dan mereka juga akan pegang sistem keselamatan negara kita bagi menjamin kepentingan mereka..

    Daripada kita memberi atau membiarkan orang luar memegang resources kita lebih baik orang kita sendiri (Islam dan Melayu) yang pegang..

    Inikan pula kamu memberi ruang serta mandat untuk DAP menerajui ekonomi Malaysia..

    Hey C4 serta konco² nya yang pendendam

    Seandainya orang melayu tidak pegang sebahagian besar ekonomi negara..tak kisah lah daripada UMNO, PAS, atau Melayu PKR..maka teruklah orang melayu di Malaysia ini..

    Apakah kamu tidak pernah membaca komentar² yang diluahkan di laman Malaysiakini dan blog² pembangkang yang bukan melayu? Lihatlah betapa jijiknya mereka rasa terhadap orang melayu..mereka tidak mahu dan mereka benci melihat orang melayu berdaya saing..

    Mereka tidak takut akan Islam yang dibawa oleh PAS. Kerana Islam yang dibawa oleh PAS bakal menyekat orang melayu daripada meraih ekonomi kerana perjuangan PAS terlalu kesederhanaan..malah bukan sederhana sahaja ianya mendorong kemunduran..

    DAP akan menggunakan PAS bagi menyekat ekonomi orang melayu. Salah satu mereka mahu memegang GLC serta syarikat konglomerat kerajaan..dimana ramai anak² muda melayu kita sedang bekerja disana..

    Tahukah kamu wahai C4 dan konco² pro pembangkang..bahawa ramai non-malays belum mendapat status kerakyatan atau lebih senang digelar ialah mereka masih memegang I/C merah..DAP sedang memperjuangkan supaya kerakyatan ini diberi supaya apabila diberi kerakyatan makan nisbah melayu dan bukan melayu akan menjadi 50:50..hehehehe dan ini akan menyukarkan keutamaan untuk diberikan kepada bumiputera..

    Hey C4 oh C4 dan Farid serta para penyokong pembangkang,

    Kamu bising BN memberi kerakyatan terhadap orang Indon atau Philippine di Sabah..biarlah saya bagi contoh ini..dan ini merupakan antara salah satu sebab:

    Contoh 1: Apabila seseorang rakyat Indonesia yang beragama Islam datang dan menetap diMalaysia lebih daripada 10 tahun, bekerja, serta bergaul dengan orang Malaysia maka secara tidak langsung loghatnya seakan-akan mcm orang Malaysia..kemudian setengah mereka kahwin dengan orang malaysia maka anaknya bolehlah dikategorikan sebagai rakyat malaysia..kemudian anaknya pula kawin dengan orang tempatan malaysia maka hasilnya orang itu bolehlah dikategorikan sebagai melayu.

    Sebagai contoh: Mansor bin Masikun..si Masikun ini merupakan orang sumatera datang ke sini bekerja kemudian kawin dengan orang tempatan dan mendapat anak serta menamakan anaknya Mansur..kemudian Mansur pula berkahwin dengan orang tempatan dan menamakan anaknya Manaf. Maka jadilah Manaf bin Mansur..disini boleh dikategorikan sebagai orang melayu Islam..maka bertambahlah lagi penduduk melayu..Manaf pula mungkin berkahwin dan menamakan anaknya Mahfuz..so ia jadi lah Mahfuz bin Manaf = Melayu

    Kamu mungkin tak pikir kot benda² ni..

    Sama juga mcm Singapura apabila mereka membawa masuk Taiwanese menjadi sebahagian rakyat mereka dan juga Hongkies (hongkong) bagi memberi nisbah Cina lebih tinggi daripada Melayu dan India..

    Cuba anda lihat saya tidak menyatakan China kerana China, taiwan, Hongkong, Macau, ada jurang perbezaan..rakyat Hongkong tidak beberapa gemar dengan China sama juga Taiwan tidak suka atau tidak ngam dengan China..pasal apa? Itu diaorang punya hal

    Fuhh penat aku menaip

    • randomsee says:

      C4 dan Farid hanya nampak orang melayu hanya di Malaysia sahaja…tapi mereka tak tahu nusantara itu apa….tu sebab mereka janggal dengan nama melayu yang ada di indonesia, filipina dan thailand..

      • C4 says:

        kerana melayu ada di indonesia, filipina dan thailand..

        maka malaysia boleh serah sebijik pulau kat Cina ?????

        • jebat says:

          walau sampai kiamatpun c4 ni akan mempertahankan parti dan pemimpinnya.. Makhluk mcm ni la yg diingini oleh anwar aljuburi dan LGE laknatullah.. Usahlah berdebat serius dgn c4.. Tahap kebebalan dan kebingaiannya tiada tolok bandingan.. C4.. Ko jilat la LGE sampai mampus..

          • C4 says:

            aku tak jilat LGE…. macam kau orang jilat najib dan Rosmah

          • OrangBukit says:

            Sokong jebat. Raso-raso den…C4 ni memang menjilat abis…semua jilat…LGE, KS, LKS, mungkin juga AI…hehehe

        • zumazore says:

          C4 TAK CAKAP MELAYU ADA DIPULAU SYLICIS DAN DI AFRIKA? KURANG BIJAK LA C4…

        • raplahjingaa says:

          pulak…hang ni racist sungguh…heheh…marah nik aziz nanti….

        • OrangBukit says:

          Sekali lagi….bodo nya C4 ni….nak cakap Nusantara pun tak tau…tah-tah Nusantara tu kat mana pun tak tau…heheheh

    • Muhammad says:

      Mr scandal..

      mmg logik penjelasan tu….kalu juak PAS mcm C4 baca sampai mampus tak akan percaya….

      hasil politik Pas campur agama jadilah islam tahap peminta sedekah,islam kelas murahan dan jijik sbb ada manusia Pas yg bertopengkan syaitan.

      kahak hijau….

      • C4 says:

        “hasil politik Pas campur agamajadilah islam tahap peminta sedekah,islam kelas murahan dan jijik ” …..

        ini kenyataan suadara seolah2nya memisahkan politik dengan agama ????

        apa kah dalam islam tak ada politik ?????

        • mrSkandal says:

          Pasal kamu selit kan Islam ke dalam politik maka kotorlah Islam tu jadinya..

          Itu pasal ketika zaman Rasulullah (SAW) dia tak suruh orang pergi mengundi..dia cuma menyampaikan pesanan yang diterima dalam bentuk wahyu daripada malaikat dan menyuruh agar umat manusia bersembahyang dan mengamati undang² Islam kerana hukumannya lebih teruk disesudah meninggal nanti..

          Orang Islam marah dan kata salah apabila orang bukan Islam kata Rasulullah (SAW) seorang politik..memang betul baginda bukan ahli politik

          Tapi PAS kata apa? Islam itu politik..tang mana Islam itu politik?

          Kamu tgk apa jadi pada sahabat Rasulullah Saidina Hamzah dan Saidina Ali? Kerana perselisihan fahaman politik..

          Kalau bukan kerana perselisihan fahaman politik jadi apa punca??

          Padah akibatnya apabila kita menyelitkan agama kedalam politik..pentunjuk telah diberi, pesanan telah diterima, kita kena sentiasa beriman dan beringat..sebagai seorang individu sebagai seorang muslim..kita cuma kongsi sahaja ilmu yang kita ada..

          Sekarang tengok apa sudah jadi?? Nama baik Islam entah kemana..

          Jangan campur adukkan Islam dengan politik..Islam itu hak istimewa seseorang muslim..Islam itu suci..jangan kerana politik atau jangan kerana Anwar bin Ibrahim atau Nik Aziz bin Nik Mat kamu semua mencampur adukkan Islam dengan politik..

          Islam di Arab itu wahabi kenapa kita dilarang mengikut wahabi? Islam di Iran itu Shiah..kenapa kita dilarang mengikutinya??

          Kalau kita betul democratic maka PAS wajib jangan sesekali memberi ceramah tentang keburukkan Shiah..atau menghalang Shiah daripada berleluasa di Malaysia

        • stingray says:

          dlm islam mang ada politik..tp bkn mcm politik yg PAS bwk..politik pcah belah,politik kafir mengkafir,politik fitnah,politik yg menjanjikan surga pd pengikut,politik yg menukar rasuah mnjadi hadiah,politik yg sekejap halal sekejap haram.politik makian(rujuk komen C4),politikan bini org dikamar 121,

        • raplahjingaa says:

          Islam ada politik….tapi Islam tak dak PAS….boleh faham kan ?

        • OrangBukit says:

          C4 ni memang bodo le….tak yah lah hujah panjang2 dgn dia…buat ngabis air lior…buat penat lidah…buat penat taip keyboard je…rasenya sampai mampui pun dia tak kan berubah….hehehehe

    • bujuk says:

      Panjang celoteh ko.
      1. “UMNO melepaskan Singapura kerana tidak sanggup untuk melihat pertumpahan darah yang berkemungkinan besar akan berlaku pada waktu itu.’
      Sekarang bersih nak berhimpun, Ibrahim Ali kata mungkin akan berlaku pertumpahan darah jugak sebab suruh cina simpan makanan… apa k’jaan kena bagi negeri mana pulak supaya negara aman. Baru aku tau sekarang ni UMNO penakut dan dayus kerana gagal pertahan maruah sendiri dan gadaikan hak untuk hidup senang lenang.
      2. UMNO tak halang semua rakyat jadi kaya, tapi pemimpin UMNO merompak harta negara untuk hidup kaya.
      3. Isu kad pengenalan merah yg diminta DAP…. kelakarlah UMNO ni, masa mintak merdeka dulu apasal korang senang2 bagi kerakyatan pada pendatang. Sekarang dah terlambat nak ungkit2 bab kerakyatan. Aku bantah k’jaan guna kewarganegaraan m’sia untuk tambah rakyat melayu, cina atau india atau lain2 dengan cara tak bermaruah atas alasan apa pun.
      4.’Mereka tidak takut akan Islam yang dibawa oleh PAS. Kerana Islam yang dibawa oleh PAS bakal menyekat orang melayu daripada meraih ekonomi kerana perjuangan PAS terlalu kesederhanaan..malah bukan sederhana sahaja ianya mendorong kemunduran..”

      Hairan la korang ni, DAP pun kata PAS sederhana tapi UMNO kata PAS fundamantalis, jumud dan sebagainya. Sedang PAS hanya perjuangkan Islam yg.Rasulullah bawak.

      • Mereka ber2 itu adalah antara yang paling kosisten mengikuti blog ini. Dari semua komen mereka , kita dapat paham yang mereka ini ditahap gaban kerbau tua, yang dagingnya sudah terlalu keras susah untuk dilapah dan tak bolih dikunyah.

        Mereka ini antara manusia yang kecewa. Kecewa kerana tak dapat apa yang mereka harapkan. Bila makanan sudah ditangan, digaul untuk disuap. Sebelum sampai kemulut, makanan jatuh dan tak dapat makan. Bayangkan betapa kecewanya, sedangkan perut masa itu terlalu lapar kerana dah lewat waktu makan.

        Itulah scenerio nya barangkali. Kebencian mereka bukan sebarangan malah ketahap keterlaluan. Orang macam ini kita beri kan doa untuk mereka. Itu saja

      • mrSkandal says:

        Bujuk,

        1) Penduduk majoriti Singapura pada ketika itu ramai bukan melayu. Nisbah akan menjadi 50:50..apabila nisbah 50:50 maka Malaysia tidak boleh ada sistem bumiputera..apabila tidak ada bumiputera maka pejuangan PAS sekarang bukannya mcm sekarang..mungkin kita sama² masih memperjuangkan nasib Agama dan bangsa kita..Lebih baik keluarkan Singapura kerana kita tidak mahu dilabelkan daripada negara² luar sebagai sebuah negara yang bersikap extermist

        Ada faham bujuk??

        2) Kamu usahalah bujuk..usaha cari rezeki..bukak perniagaan..beri orang bekerja..kongsi ilmu..ada lah rezeki kamu melimpah ruah..takde sesiapa pun yang halang..Tapi DAP dia mahu PAS halang melayu daripada memegang ekonomi..DAP mahu PAS mengekang orang² melayu daripada memajukan diri..dalam dunia business ada bengkang-bengkoknya..kalau lurus bendul mcm tu jer lah hasil perniagaan kita..kita bukannya menipu tetapi kita kena licik dalam dunia perniagaan..kalau tak mcm mana nak survive? Ni benda logik..janji kita tidak jual dadah, arak, atau mengaut duit pelanggan..atau menutup periuk nasi orang InsyaAllah akan OK

        3) Masa nak merdeka dulu penjajah kata apa? Penjajah akan memberi kemerdekaan seandainya kita beri 1 juta kerakyatan..lagipun pd waktu itu Malaya mana ada duit nak hantar non bumi ni balik..PAS mana pada waktu itu? Mana PAS? Japppp mana PKR??? PKR mana?? Takde kan…semua takde time tue..so history stays as history

        4. Dah memang betul apa..cuba lah hang pi tgk ceramah PAS sapa yang hadir? Bukan aku nak menghina bangsa aku sendiri..dulu aku suh sanak saudara aku gi sekolah depa tak mau..kata sekolah kerajaan sekolah neraka..suh masuk sekolah agama kerajaan pun tak mau..kata ajaran Islamnya tak betul..jadi depa masuk sekolah agama rakyat..bukan tak bagus..ianya bagus..tapi janganlah nanti kamu komplain kalau hidup kamu serba kekurangan..

        Banyak lagi..ada satu kes dulu masa kat t’ganu, ada pelajar minta scholar ship dari kerajaan PAS nak gi belajar engineer kat US..tak diberikan..disuruhnya pegi ke Uni jordan amik jurusan keislaman..memang bagus..tapi pelajar tu sampai sekarang jadi guru sekolah agama..cita² nak jadi engineer dia mana???

        • bujuk says:

          Maaf aku tak dapat hadam alasan ko….
          Rasulullah masuk kota Madinah, umat Islam jauh dari 50:50. Dan Islam masuk ke Melaka lagilah jauh nisbahnya. Zaman Tunku Islam kuat dan aku yakin lebih 70% orng Islam, takkan tak boleh pengaruhi pendatang asing seperti kata korang untuk terima Islam? Nak tanya korang kalau semua cina ni Islam boleh tak korang terima? Masalahnya UMNO ni nak cina & india masuk melayu tu yg. masalah.
          2. Aku masih berpegang pada sunah Rasulullah, baginda adalah peniaga yg. cemerlang tampa tipudaya dan bisnes bengkang-bengkok seperti peniaga UMNO yg. melingkupkan harta negara sebab terpaksa tanggung kerugian PERWAJA, MCIS, BBMB,MBF dan terbaru Sime darby yg. bernilai berbilion ringgit. Ko boleh terus berniaga cara ko tapi janggan mintak k’jaan bantu bila ko bankrap. Aku tak tau mana kitab ko belajar.
          3. Aku heran UMNO nak merdeka tapi ikut telunjuk penjajah. Aku belajar sejarah jugak, tak pernah jumpa Inggeris mintak 1 juta rakyat untuk merdeka. Pada aku UMNO bukan pejuang kemerdekaan kerana UMNO menciplak idea ni dari parti lain. Tapi sebab UMNO tak berani/penakut nak hunus senjata sebab tu dia ikut telunjuk penjajah.
          Boleh ko sebut siapa pemimpin UMNO yg. mati atau mengangkat senjata melawan penjajah. UMNO hanya berani angkat sepandok derdemontrasi, tapi sekarang nak haramkan apa yg. dulu korang buat.
          4. Ko silap kalau kata orng yg. pi ceramah PAS orang susah sebab jika dibanding dengan org. UMNO rasanya lagi teruk. Org. PAS pergi ceramah bagi duit, org. UMNO pergi ceramah mintak duit. Itu perbandingannya.
          T’ganu PAS perintah tak sampai 5 tahun(yg. terbaru). Nak tanya ko, kalau ko nak kerja doktor ko akan cari jalan sampai jadi doktor kan. Tapi kalau ko gagal bio dan kimia ko sah2 tak boleh jadi doktor walaupun ko nak jadi doktor. KO pi tanya pelajar U di mana2 U, apakah mereka dapat semua yg. mereka cita2kan. Tapi kalau kesugguhan dia kuat dia pasti dapat apa yg. dicita2kan. skang openuniversiti banyakkan.

          • mrSkandal says:

            1) Hehehe bujuk, pertama sekali orang cina malaysia ni berapa percent jer yang Islam? Masa cina mai Malaya dulu, apsal PAS takdok pun yang menyebarkan fahaman Islam? Fokus PAS kepada masyarakat melayu luar bandar sahaja..

            2) Hehehe bujuk, dulu United States of America dan negara² barat kecam pasal apa kerajaan kita bail syarikat² konsesi dan GLC nie..tetapi akhirnya mereka pun menggunakan teknik yang sama jugak..kerana apa? Aduyaiiii..ni semua melibatkan public fund- public fund tak semestinya duit rakyat secara keseluruhan tetapi ia terbuka kepada sesiapa yang meletakkan atau melabur..tak semestinya engko atau aku yang letak duit dalam tu..syarikat ni semua ada pinjaman dpd kerajaan..kalau lingkup hangus ler jadinyer..Perwaja tu masih fungsi lagi..ramai pekeraja rakyat malaysia dalam tu..ada setengah tu penyokong PKR & PAs lagi..kalo lingkup mana diaorang nak pegi? DONGOK betul la kamu nie

            3) Bro kamu penah dengar pepatah mengatakan THE PEN IS MIGHTIER THAN THE SWORD? Haaa..kamu pi baca dulu..mcm ni lah aku explain very simple, ko try biacara atau negotiate dengan senjata..apakan jadi..

            4) Ko buktikan kat aku dulu..kalau ko setakat nak kata orang melobi projek..kalau tak lobi sampai bila pun tak dpt projek..mcm ni lah contoh aku bagi..kamu nak buat business service/perkhidmatan kamu nak dapatkan panel..1st thing you have to know the people right? Make some friendship/relationship bak kata orang melayu pasang cable..kemudian kamu entertain (makan mlm/lunch)..apabila dah dapat banyak business kamu akan entertain skali lagi pendek kata kamu memberi penghargaan kepada sesiapa yang membuat business dgn kamu itu..apa ni semua bukan lobi? Ke pd pendapat kau..aku main dtg jumpa ko aku terus mintak business- aku cakap Bujuk aku nak ko tolong aku bg business skit buat lakaran bangunan (katakan lah aku ni arkitek) ko bagi ke tak?

            4) Bro kes tu mamat tu lengkap semuanya lulus semua matapelajaran yang melayakkan beliau..tetapi hasil tepengaruh supaya kononnya tak perlu mengejar keduniaan sangat..maka begitu lah hasilnya..

            Dalam Islam kena ada balance betul tak? Kamu wajib bekerja cari rezeki untuk dibawa pulang dan memberi makan minum terhadap ahli keluarga kamu..betul tak? Dalam masa yang sama kamu kena beriman..betul tak?

            Betul atau tidak kalau aku cakap adalah menjadi kewajipan seseorang muslim berusaha kearah kejalan Allah baik dari segi pekerjaan dan juga ketaqwaan..betul atau tidak?

            Orang kata manusia tidak boleh buat 2 kerja dalam masa yang sama..pada aku salah..Manusia boleh buat dua kerja tetapi bukan dua jenis pekerjaan..2 kerja yang dimaksudkan aku ialah kamu bekerja mencari rezeki dan kamu berusaha kearah keimanan..simple concept jer..betapa cantek nya Islam ini..

            Tapi aku tgk DAP nak suruh PAS influence orang melayu buat 1 kerja sahaja..aku nak cakap pun kang mcm tak baik..takpelah kamu faham²lah sendiri ye bujuk..

            Yang keja satu lagi tu DAP tidak mahu melayu focus atau berkecimpung sangat…itu sahaja..

          • bujuk says:

            1. Sebabnya UMNO telah sekat PAS berdakwah pada cina dengan kata PAS ekstrem, potong tangan, kena rejam, rotan 100 x dan berbagai fitnah. Sekarang DAP dah buka pintu, jadi senang la PAS nak berdakwah.
            2. Di luar diorang bantu tapi pengerusi eksekutif kena buang, tapi di m’sia masih bergayut lagi lepas rugi berbillion ringgit. Kalau tukar masuk GLC lain pulak, kemudian paksa k’jaan beli saham dia. cth. celcom dah nak mati dulu suruh telekom beli saham dia, tapi bila dah untung dia keluar telekom. Kroni hanya nak untung je…. kerugian k’jaan tanggong.

          • bujuk says:

            3.Yg. jelas korang memang takutkan…
            4.Ikut kat ko ni, memang patut bangunan kat t’ganu banyak runtuh sebab banyak ketirisan dan pegawai songlap. Kalau pegawai tu Islam dia akan buat kerja dia ikut kelayakan seperti kata PM ko’ kelayakan diutamakan.’ Tiada kompromi dalam hal rasuah, sorry.
            5. Pasal mamat tu, jawapan aku camni.
            Islam menggalakkan umatnya menuntut ilmu dunia tapi mewajibkan menuntut ilmu akhirat. Fardhu kifayah dalam hal dunia dan akhirat. Apa ko nak salahkan cikgu atau ayah ko nasihatkan ko jadi doktor sedang ko nak jadi pilot? Ayah dan cikgu ko hanya bagi nasihat atau pandangan keputusan di tangan ko, kenapa nak salahkan orang lain. Lain la kalau dia tak bagi ko belajar kalau tak ikut cakap dia.

      • mrSkandal says:

        1) Siapa yang rompak harta negara? Kamu ada bukti? Ada empat orang saksi?

        2) Kamu ada dokumen?

        Pihak pendakwa kes Dato Khir Toyo pun takleh nak korek mana² lagi..kesnya cuma mengapa sebuah syarikat swasta jual tanah dengan harga murah itu sahaja..

        Dia mcm ni lah..kamu takde duit..kamu cuma ada sebuah kereta dan kamu perlukan duit secara urgent..kamu jual kereta bukan? Dengan harga yang mcm mana?

        Simple jer..laa ni pulak Khir Toyo siap pinjam duit bank lagi untuk membeli..bukannya CASH mcm mana si DSAI beli umah CASH..haa itu saya nak tanya..mana datangnya CASH itu..

        kalau ada bukti kata hasil daripada usaha..maka tunjukkan dokumen..laa sampai sekarang pun masih takde lagi dalam blog² pro pembangkang..

        hmmmm…

        • bujuk says:

          Bagi satu pada ko la, terbaru kerugian SIME DARBY dalam hartanah di Abu Dabi, berapa billion tak ingat. Ada dalam file mahkamahkan. Sorry la aku bukan peguam dan pendakwa nak simpan bukti tersebut, kalau ko nak keratan akhbar nanti aku usahakan…heheheh.
          Kes Khir Toyo sebenarnya aku tak nak sentoh, tapi kau dah jual aku goreng laaaa….
          Kalau ko nak jual kereta, harga market 10 ribu ko akan jual habis murah 8 ribu kan.Takkan ko nak jual 5 ribu?
          Lagipun tuan tanah tak pulak sebut dia terdesak nak jual tanah tu… dia bukan orang miskin ataupun muflis.
          DSAI ko tanya dia sendiri, hidup lagi… tak puas hati suruh SPRM siasat cam Khir Toyo sebab aku tak jaga DSAI.

          • raplahjingaa says:

            hang tak caya kat mahkamah ke bujuk…?

          • mrSkandal says:

            Sime Darby bukan ke ramai orang Anwar? He so called long friend..heheheh..

            Bro dalam dunia koporate ni masih ramai lagi orang Anwar bukan orang Najib sahaja..

            Dalam dunia koperate ni pun ramai orang PAS bujuk..kamu try lah bekerja power sikit kenal orang² ni semua..

            Ramai ahli perniagaan PAS melobi gak..dapat projek..ada yg berjaya ada yang tidak..

            Ramai ahli perniagaan orang² Anwar gak..ada yang berjaya ada yang tak..

            Kamu try lah kenal dengan player² ni semua..mereka ni semua bangsa kamu dan seagama dengan kamu..

            Ni yang DAP tak mau..dia tak mau pasal ramai sangat melayu..DAP mau bangsa dia pulak..

            Lu try lah buat business perkhidmatan dengan syarikat Cina tgk depa bagi ke tak…

            Aku marah bukan pasal Pakatan bukan pasal diaorang nak takover kerajaan..aku marah pasal diaorang lembut sangat..angguk jer..Karpal Singh sound tepat jer ke muka PAS..

            Lu try tgk MCA ada tak sound tepat kat muka UMNO?

            Lagi satu aku amat musykil laa..apsal la Anwar tak masuk jer PAS..apsal dia nak tubuhkan PKR?

            Ko pikirlah..sedangkan 3 parti ni tak nak daftar bawah satu nama dengan ROS..

            Pejuangan masing² lain..cuma yang sama satu sahaja menentang korupsi..lepas korupsi dah tentang apa pula??

            Adakah keadilan DAP adil bagi PAS?

            Adakah keadilan PAS adil bagi DAP?

            Apakah keadilan PKR adil bagi PAS dan DAP?

            atau apakah keadilan PAS dan DAP adil bagi PKR?

            Tapi xplah ikut kau lah ko nak sokong mana satu pun..tepulang lah..

            Ko kata UMNO melayu katak bawah tempurung..ko tgk melayu thai apa jadi apabila pentadbiran negara takde suara² kuat orang Islam dan melayu?

            Ko tgk Singapura..mmg maju..maju giler..melayu sana mcm mana? Mmg diaorang kerja..tapi ko kena tau diaorang masuk national service diaorang takleh bawak jet, kapal laut atau tank..dia jadi private paling tinggi pun major..tu pun beberp kerat..Leftenant General?? ada?? Full fledged general ada?? takde kan

            Dalam temasik holding..semua family LKY punye..sama je dgn DAP..DAP tu khazanah nasional pun diaorang nak pegang tau..jgn main²

            Anything yang berkenaan dengan duit/ekonomi diaorang nak pegang..lain semua boleh bagi melayu..itu pun tgk keadaan

            Anwar Ibrahim ni kalau dia tak careful boleh tergadai beb kita semua..because he is just a man..he can do any mistake because human are bound to make mistakes..

            Aku kalau PR ni memerintah harapkan Mat Sabu jer la suara lantang..tapi knowledge itu aku agak was² sikit..

            Ko tgk la shadow cabinet PR..DAP punye bahagian gile² punya position..

            Aduyaiii takpelah bujuk..kalo ditakdirkan kita melayu mengemis dinegara sendiri..nak buat mcm mana kan..terima jer laaa

          • bujuk says:

            Skandal aku respek jawapan ko, tapi racis sangat. Obama yg. kulit hitam dah jadi Presiden US ada dia lelong US?
            Kalau ko nak melayu kuat dalam PR hingga DAP tunduk setiap kata2 TGHH org. melayu pakat sokong dan undi PAS. Ada masalah ke, kita tukar driver jee… sekarang Najib, lepas PRU13 TGHH atau Anwar? kalau diorang selalu kemalangan dan langgar lopak kita ubah lagi bagi Zahid Hamidi ke, KJ ke. Boleh kan. Tapi Hisham dgn. Muhyidin aku tak berkenan…. nampak lemah sangat, naik pun sebab pegang belakang Najib.

      • raplahjingaa says:

        DAP kata PAS sederhana sebab bagi cina berdengung beer di depan markas…..

        DAP kata PAS sederhana sebab boleh solat di depan pejabat DAP….sambil qiblat mengadap madagaskar…..

        DAP kata PAS sederhana sebab nizar siap pakai baju hitam…angguk-anguk depan lilin….menziarah cina mampoih bunuh diri….

        hang nak suruh aku sambung lagi ka ?? banyak lagi ni……heheh

        • bujuk says:

          Adakah Islam mengharamkan perkara yg. ko sebut diatas? kecuali angguk2 depan lilin, sebab yg. ni aku pun tak setuju sama dengan ikat ancak oleh Zamry, sebab aku ada baca kitab dan belajar dua2 ni haram. So aku mintak Nizar dan Zamry minta maaf pada orang ISlam dan Taubat pada Allah.
          Lagi2….

          • raplahjingaa says:

            aik ! tadi kata DAP pun kata pas sederhana….la ni masuk bab hukum hakam pulak…..

            mmmm…..pembangunan iskandar tu haram ke di sisi agama ?
            soal penukaran tanah malaysia-spork tu haram ke di sisi agama ?

            jawab sat…..

          • bujuk says:

            Pembangunan tak haram tapi menggadai maruah/ kedaulatan tu haram. Sebab kita kena pertahankan kedaulatan negara kita dengan harta dan Nyawa. Contohnya kalau kau kahwinkan anak gadis ko digalakkan tapi kalau ada orang asing nak rogol anak gadis ko, ko kena pertahankan walaupun terkorban kerana mati kerana pertahankan maruah adalah syahid, tapi Islam la… kalau kafir tak termasuk.

          • raplahjingaa says:

            heh…heh….hang dok pusing kot tu aja bujuk oii….siannn.

          • Gen2Felda says:

            SEMAYANG ATAS JALANRAYA YG.TAK SUCI DEPAN PEJABAT PARTI KAFIR HARBI DAPIGS TU KIRA MENGADAI MARUAH ISLAM…CINA GULING2 KETAWA KEBUDUHAN PAS……MEREKA TAK AKAN GADAI BUDDHA SEMURAH TU DEPAN PEJABAT PAS!!

    • razif says:

      saya sokong dengan penjelasan mrSkandal, kenyataan yang anda berikan mmg ada asasnya, tp yang masalah adalah pada mereka golongan yang tak tau bersyukur dan mmg buta dalam menilai hak bangsa dan agama

    • C4 says:

      aku nak reply pun susah panjang sgt ….

  7. OrangBukit says:

    Sdr mrSkandal,
    Tak yah le susah2 nak explain kat C4 dan konco2nya. Mereka tu takkan paham. Kalo paham pun buat2 tak paham. Memang cam tu. Org bincang pasal lembu, dia masuk cerita kerbau…memang mereka ni dari kump yang suka pusing…pusing…segala-galanya…dari belakang ke depan dan mungkin ke belakang balik….heheheh

  8. randomsee says:

    NIk ajis duk bangga kononnya berjaya mendakwah DAP…last2 kebodohan Pas membawa kebinasaan DAP mempercayai n bahawa songkok itu ada unsur2 islamik…muahahhahahahahahhaha……rupanya nik ajis duk tarbiahkan DAP bahawa liwat dan zina hanya boleh dihukum jika ada 4 orang saksi sahaja…kalau DNA, video semuanya tak bleh pakai…muahahahahhahahahaha

    • bujuk says:

      Sebenarnya tiada kes, sebab perkara ni tak libatkan agama Islam pun. Tapi dari segi adab tak elok. Bukan dosa besar, tak haram pun.

  9. Anti Ungrateful Immigrants says:

    C4 & Farid tolol ni patut kena buang negara jer. Hantar duk cina. Buleh makan babi hari2….

    • C4 says:

      apa kau ingat Malaysia kepala bapak kau punya ????

      sewenang2 nya nak buang negara …..

      • Anti Ungrateful Immigrants says:

        Apa ko ingat Malaysia ni pelir bapak ko punya???? Atau puki mak ko punya??? Semua kerajaan buat ko cakap tak betul. Ko sekali ngan mak bapak ko cukup mentekedarah & boleh hidup aman sampai sekarang sebab kerajaan BN tau…orang yang menyembah kafir harbi penjahanam Islam n bangsa melayu bukan sepatutnya buang negara, patut kena rejam sampai mampos & diludah ramai2….

        • C4 says:

          poraah kau tu jenis barua UMNO yang paling bangang …..

          bila banyak sangat makan tahi pemimpin UMNO….. tak tengok negara luar …… kau ingat hanya malaysia jea amam ke ????

          kat negara lain pun amam juga……. Jepun, Korea, negara Europa dll…??

          amam kepada barua2 UMNO jea….. dapat banyak projek…

          • Anti Ungrateful Immigrants says:

            Mak bapak ko penah kebulur ke tak cukup makan duk Malaysia ni? Ko kenal internet ni pun sebab UMNO. Aku tak sokong mana2 pemimpin UMNO yang korup tapi aku sokong agenda parti UMNO. Aku tak sokong Pak Lah, aku tak sokong Khir Toyo, aku tak sokong KJ. Berbeza dengan orang PR tolol cam C4, C2, farid, bujuk ni. Semua pemimpin PR maksum, termasuk babi2 harbi DAP. Aku rasa kalau Guan Eng Piggy @ Kapal babi Singh cakap diorang ulama’ pun, korang ngaku…haha…kesian korang kan…korang bagus terjun perigi buruk, mampus dalam tu jer daripada jadi penjahanam Islam n Melayu sebab bersekongkol dengan DAP babi harbi…

        • bujuk says:

          Bila Melayu UMNO marah…… habis luar dalam, tok, nenek keluar. Hhahahaha… tak tau mana sopan santun dan budi bahasa melayu.

          • pasdaplaknat says:

            ye ke.. bila bangsa PAS marah…habis kluar maki hamun fitnah bohong.. siap ckp tuhan PAS mencarut? kt mana dia Islam dan akhlak? cmni ke ISLE PAS? nk betulkan UMNO? PAS yg sesat dn xbetul sbnrya!

      • raplahjingaa says:

        makaysia…..di perintah oleh umno…..dah tentu bukan hang punya !! ……itu kami punya !!

      • raplahjingaa says:

        Malaysia di perintah oleh PM dari UMNO……dah tentu bukan hang punya……..itu kami yang punya !! hahahahah

      • OrangBukit says:

        C4, Malaysia ni pun bukan BAPAK KAO YANG PUNYA…heheheh

      • jebat says:

        kalau malaysia ni bapak aku punya awal2 lagi c4 aku buat kajian kacuk ngan babi..

  10. mrSkandal says:

    Dear C4, Farid, and their allies..here are some of the comments that are copied from Malaysiakini regarding Apostates.

    Here I would like to share some of the comments made by our non-muslim malaysian about Syariah system.

    Saya tidak akan mendedahkan artikel sepenuhnya cuma tajuk sahaja..apa hendak saya dedahkan ialah komen² yg diberikan oleh Non-Muslims yang digemari oleh penyokong pembangkang..

    Article 1: One minister, but two answers on apostasy

    Comments:

    1) By DISGUSTED: If you noticed in the stats most of the people are from East Malaysia. They were “convert” to Islam by force or other inducements not out of the heart. A majority of them being poor for economic reasons to get the previledges accorded to muslims economically as well as to get instant Bumiputra status. There are some who are conned or coerced as it is happening amongst Orang Asli as well, where children who do not have a definite religion specified in their birth certificate are assigned as muslims when they enter into schools. In institutions like orphanages and social homes run by government the same thing is done. As long as this sort of conversion takes place to boost the numbers for political reasons there will be no sincere adherents of the faith just superficial ones who when not fulfilled of their physical desires will want to leave the faith. Faith must come from within the heart then it is sincere and will produce results for the faith.

    2) By Dicksonian_sltiger: Every Malaysian has to be given the freedom of choice in matters of religion. Even one who is born a moslem and who wishes to change his religion from Islam to Christianity, Buddhism, Hinduism, Zoroastrianism, Taoism, Confucianism, Bahia-ism, Spiritualism or Atheism and vice visa for that matter should be allowed so long as one does not walk around in nude in public, rape his daughters or grand-daughters, commit adultery or covert another man’s wife. Only such guys might be be able to reach the Gates of Heaven. The BN should stop all this bullshit in order to create a unified Malaysian Nation. Only the Pakatan Rakyat will be able to achieve this possibly; definitely not the BN in the least!

    3) By RR: Why this fuss? We have to just accept the Shariah Court’s decision that these ‘muslims’ were NOT muslims in the first place. Case closed. I think UMNO is at last seeing the reality of time and is moving forward by not forcing one to remain a muslim, if one does not faithfully follow the religion. This is a rational by the Shariah Court.

    4) By Disgusted: The truth is 80% of the people who “convert” to Islam are forced to do so not out of the heart. A majority of them due to the reason they have to convert if they had fallen in love with a Muslim and want to get married. Some for economic reasons to get the previledges accorded to muslims economically as well as to get instant Bumiputra status. There are some who are conned or coerced as it is happening amongst Orang Asli, in East Malaysia where children who do not have a definite religion specified in their birth certificate are assigned as muslims when they enter into schools. In institutions like orphanages and social homes run by government the same thing is done. As long as this sort of conversion takes place to boost the numbers for political reasons there will be no sincerity in the hearts of these people. All conversion must be from the heart not any otherwise. I know of many who have fled to Singapore and mostly to Australia who were forced to convert because of marriage.

    4) By Emperor: Religion cannot be imposed onto a child. The child should be allowed to decide on his/her own when he/she reaches 18 years old. Teach the child the different religious ideas and let him/her choose when the time is right. It’s like the right to vote. How can a child know what is what? This is pure brain washing and social conditioning and total destruction of humanity. The society is increasingly becoming sick day by day. So regardless what religion the Parents are, never impose ideas onto a child!!!

    Ok sekarang saya nak tanye sikit, boleh atau tidak seseorang itu hendak keluar daripada Islam ikut suka hati dia? Saya berharap C4, Farid, atau mana² wakil PAS sila atau tampil dengan jawapan yang bernas..

    Apakah C4, Farid atau mana² wakil PAS setuju bahawa setiap insan rakyat Malaysia diberi hak untuk memilih agamanya ketika umur 18tahun?

    TOLONG JANGAN BERI JAWAPAN DENGAN BERTANYAKAN SOALAN..

  11. Moohyideen says:

    No 1: Kalau aku cut and paste, nanti org UMNO kata aku bodoh sebab cut and paste, tapi kalau org UMNO buat boleh la pulak…..?
    No 2: Tak payah putar2…..Murtad tetap murtad…Ini isu yg semua umat Islam di Malaysia sedang hadapi, kalau tak murtad pun, bacalah tulisan seperti Marina Mahathir, bila bapak dia sakit dia panggil semua Buddhist Monks, Priest, Ustaz2 untuk berdoa kepada Tuhan mereka for her father’s health??? Macam mana kalau macam ni..?

    • anok klate says:

      kau skong pas msti konpem msuk syurga kan?..wahhh!!!
      bodohnyeeeee…fak la.men2 sal agama..ulamak politik je org pas ni..
      muke xmalu..ape ko ingt nik ajis tu pgang knci syurga k ape?..hahaha
      bodoh bebal !

    • C4 says:

      agak aku agama dia agama satu malaysia kot????

      tu sebab dia panggil semua ….

    • C4 says:

      barua2 UMNO bukan berani nak komen …..

      soal anak kepada matan PM dia……

      nanti tak dapat projek …….

      • stingray says:

        barua2 PAS bukan berani nak komen soal menantu kepada mursyidul PAS..

        nanti tak dapat Masuk Surga..

        • C4 says:

          saudara dalam PAS bukan orang sebodoh itu …..lah

          kenapa Dr Harun Din, Dr mahfuz, Utz lepasan azhar dah ramai lagi masuk PAS????

          ada kah mereka semudah itu percaya “mengundi PAS masok syurga ” ??? dan Nik aziz tidak pernah menyatakan demikian…..

          cuma mahathir dulu menyatakan demikian ….. untuk menghentam PAS …..

          • Gen2Felda says:

            dulu mereka masuk pas pasal pas perjuang negara islam..kini bila perjuangan dah jadik negara kebajikan,,,olama dalam pas terpinggir…dah jadi boneka…hala tuju pas yg.dah sesat nih nanti akan buat mereka keluar pas terutama lepas PRU13.

            p/s: sejak bila mahpodz ada title Dr. ?

          • raplahjingaa says:

            ulamak akhir zaman……..dah banyak dah cerita ni…..

          • mamu says:

            dia orang tu pun tak bodo macam nik aziz c4

          • OrangBukit says:

            Lagi bodo ditunjukkan C4. Dr. Harun Din…memang aku salute…tapi Dr. Mahfuz…hmmm kao tau sendiri kenapa dia masuk..Pah…heheheheh

          • bujuk says:

            Dr. Mahfuz bukan Mahfuz Omar(naib presiden PAS). Dr.Mahfuz ni pesuruhjaya PAS Johor. Korang kalau tak kenal diam2 je…
            Ramai ulamak dalm PAS selain disebut, Ust.Taib Azamudin, Dr.Hassan Ali, Ust.Ismail Kamus ni semua Public Figure tahun 80an yg keluar TV tiap2 minggu. Sekarang Ust.Zamry TV9, Akil Hai, Zulkarnain Imam muda, …. tapi diorang tak la menonjol macam ulama muda UMNO.

          • Gen2Felda says:

            bujuk…olamak yg.ko sebut semua tu kini dah malu nak ngaku ahli pas..

            silap haribulan mereka semua reramai keluar pas bila PRU13 nanti..

          • pasdaplaknat says:

            hahah bujuk kluar hujah mcm kanak2..
            figure2 ustaz yg mata duitan ke yg dibanggakan PAS?
            kalo balik Mesir tu dh sah ahli sorga PAS ke?

            yg aku tau N.AJIS tu dh sesat, akhlaknya mcm tong sampah.. BUSUK
            dn yg paling ketara PAS bkn lg di pimpin oleh background Isle..tp background BORIA dan BUAYA (mat sabut)
            bangga ke ko jd pencacai mereka bujuk/ C4 hahaha..
            harta dunia pn xdpt..kt akhirat nnt jenuh nk soa l jawab..

      • raplahjingaa says:

        jeles la tu……jeles…jeles….

      • jebat says:

        pemimpin pas makan duit balak kat kelantan boleh pulak.. Oppps itu bukan rasuah tp rezeki..

    • Tuan gedukngok says:

      Bodo betul la ko ni, bodoh macam lembooo – moo! Kalo marina mahathir sesat, itu atas tanggungan dia sendiri lah, dia jawab kat Allah swt. Kalo dia melanggar undang-undang negara dia akan terima padahnye, buat repot polis, JAIS, JAKIM mana-mana yg patot kalo tak puas hati. Kalo against Mahathir pun ko orang bole buat repot, takkan lah against anak dia tak berani pulak. Kalo pihak berkuasa tak ambik tindakan, saman mereka, saman marina, buat apa yg patot.

      Tapi ingat boss peliwat awak tu…..penyokong kuat pluralisma agama. Satu contoh yg boleh diikut?

      • bujuk says:

        Hahhahahahhahha…. kami nak tengok apa tindakan UMNO?
        Atau UMNO katadalam Islam Hadari itu tak salah.

        • raplahjingaa says:

          Islam hadari mai kot mana ni…..? pak lah pun dah tidoq dah….hang ni nampak macam minat sejarah…..hehe

        • Gen2Felda says:

          ko kutuk marina mahathir panggil sami,paderi,imam doa kesejahteraan kesihatan pemimpin..

          ko ade kesah pemimpin korang terhangguk-hangguk pegang lilin depan gambar teo beng hock?

    • stingray says:

      macam mana pulak dgn mengkafirkan org islam lain..macam mana kalau macam ni..?

      • C4 says:

        saudara ada baca buku karangan said hawa ….

        20 perkara yang membatalkan sahadah?????

        said Hawa bukan ulamak malaysia ….. tak ada kepentingan dengan PAS mahu pun UMNO……….

        kalau ulamak dari malaysia kau orang tuduh bukan2….

        • Gen2Felda says:

          akhir zaman ada banyak jenis ulama..
          dipadang mahsyar pon ada golongan ulama masuk neraka kerana menta’ati pemimpin yg.sesat..

          ko jangan kata dalam pas tu ulama tulin pulak!!

        • raplahjingaa says:

          bukan dari malaysia….hanya dari PAS saja yang kami tuduh yang bukan-bukan…..yang lain ok jer…..

        • stingray says:

          aku tak tuduh ulama, tp tuduh ularmak PAS

        • mamu says:

          mufti perak pun di tuduh bukan bukan…kan

        • bujuk says:

          Tuan2 bacalah dulu buku tersebut, fikir alasan dan panduan yg. diberi. Kemudian buat keputusan betul ke tidak. Jangan terus buat keputusan tampa selidik…
          Sebenarnya ramai antara kita(termasuk aku) mungkin tak sedar ada terbuat perkara2 yang disebut. Tapi Allah maha pengampun, kata masih diberi kesempatan untuk taubat. Kalau kita bukan dari golongan yg. disebut syukurlah kerana Allah memelihara kita.

  12. kajangmari says:

    ana terpanggil untuk komen puak-puak pas ni. malam tadi ana lalu kat Reko Sentral, BB Bangi. Situ ada UP-town yang dianjurkan PAS. Ana nampak sign board mengenai uiptown tu dan dalam breket Islamic Town. islamic town jenis pa ni. kawasan yang dinamakan islamic town tu ada rumah urut dan dua karaoke dan beberapa budget hotel yang banyak berlaku maksiat. Apa Nik Aziz nak cakap. sejak bersama dengan dap ni pas telah berubah 360 darjah. islamic townnya penuh dengan tempat maksiat. inilah islamic town yang diperjuangkan oleh YB Dr Shafie. sahabat ana seorang peniaga cina cakap waa ini islamic town macam golok oooo…

    • bujuk says:

      Apakah tuan seorang Islam?
      Apa tindakan tuan apabila tuan mengetahui ada berlaku maksiat?
      Apakah disana nanti tuan akan jawab, ni kawasan PAS jadi PAS yang perlu bersihkan maksiat disini. Atau tuan dah maklumkan Dr.Shafie dan tiada tindakan beliau?

      • kajangmari says:

        Ana dapat berita itu islamic town itu islamic yb juga kasi rasmi. tuan boleh tanya pas punya orang. ana ada cakap sama kawan ana orang pas. dia niaga punya orang. dia jawab senang kita mau cari makan. ini tempat berniaga baik. ada masuk cukup. nanti bila pr kalah kita bukan bodoh kita ada wang. dr shafie sokong kita ahli majlis pas sokong kita. nanti kalau pr kalah kita tak ada wang kita orang bodoh…ana pining denhgar dia punya jawab….ente boleh datang sini tanya….

        • bujuk says:

          dengar cakap keee…?
          Cakap org. fasik perlu di selidik dulu tuan, bukan hebahkan bimbang jadi fitnah.
          So baik tuan tarik balik sebab tuan pun tak faham apa dia cakap, tapi nak fitnah orang. Tak baik tu tuan.

      • raplahjingaa says:

        tu dia….dia spin dah……

      • stingray says:

        sendiri buat kotor, sendiri bersih la..pusat maksiat pun nk pakai nama islam gak ke..kemaruk tul la PAS ni..

        • bujuk says:

          Ko baca jawapan kajangmari, dia pun tak tahu hal sebenar tapi saja nak buat fitnah kat sini dan korang percaya pulak cakap dia. Nasib la…

    • C4 says:

      jangan melebih2 kan dengan kenyataan itu ….

  13. ElectroMagneticPulse says:

    saje nak kongsi.

  14. bujuk says:

    Hebat pemuda PAS, agak2 UMNO berani tak buat statement camni kalau MCA dan MIC buat perangai????

    • kajangmari says:

      halo bujuk. mca mic dah lama dengan umno. mereka ikut cakap kita. macam nik ajis ikut cakap karpal tak mahu negara islam. tak berani langkah mayat karpal pas terus umum negara kebajikan. ada yang berani macam hassan ali kena pecat pula. hassan ali tak berani lagi nak cakap untuk tegak islam takut jadi calon pun tak dapat. elok jadi kalid samad jual nama Allah kepada kristian dapat jawatan tinggi di selangor.

    • ElectroMagneticPulse says:

      berani….

    • Gen2Felda says:

      pemuda pas takde telor …nak bantah konsert MTV wave kat shah alam pon tak berani..sekadar bersuara membantah, buat demo tak berani…perjuangan berpilih…

    • stingray says:

      pemuda PAS bkn saja berani buat statement..putar belit statement pun berani..dh confirm msuk surga la katakan..buat apa saja kat dunia pun tak de hal..

  15. Sakit jugak mata kita melihat photo sikafir laknat diapit kiri kanan olih ‘ulamak’ islam dalam sebuah negara Islam.

    Tapi bila si-empunya diri dan pencacai mereka memang sudah merelakan hal ini, maka kita tidak punyai hak untuk berbuat apa2 atau komen apa2 mengenainya.

    Maka kita kena tengok diam2 saja lah.

  16. Wong Pin Ter says:

    Dulu katanya PAS akan tarbiahkan DAP tapi sekarang nampaknya DAP yang telah berjaya mentarbiahkan PAS. Maka berjayalah perancangan Yahudi untuk melemahkan Islam di Malaysia dengan menjadikan PAS daripada sebuah parti yang super extrimist terhadap Islam kepada sebuah parti yang ultra liberal dan seterusnya menjadikan DAP yang ideologinya serasi dengan visi dan misi Yahudi Antarabangsa sebagai pemerintah negara Malaysia. Perantaranya adalah Anwar Ibrahim melalui PKR. Dulu siapa pernah terfikir bahawa akan ada pemimpin PAS yang sanggup menyokong tuntutan penggunaan nama Allah untuk penganut semua jenis agama. Malah siapa pernah terfikir bahawa akan ada pemimpin PAS yang berkata bahawa tuntutan untuk menubuhkan negara Islam tidak pernah disebut di dalam al Quran sedangkan itulah antara agenda utama PAS yang disajikan pada setiap ceramah mereka dan itu jugalah antara asas yang mereka gunakan untuk mengkafirkan orang UMNO. Kalaulah Dr. Mahathir yang menyatakan al Quran tidak pernah sebut perlu tubuh negara Islam maka Dr. Mahathir akan difatwakan sebagai murtad atau kafir. Namun kerana yang menyatakan begitu adalah Nik Aziz atau Hadi Awang maka tiadalah fatwa yang akan dikeluarkan

  17. kalau PAS hanya konsentret pada agama, berdakwah, ajar orang beribadah dengan betul, beramal untuk jalan Allah ———– Aku pun nak masok PAS

    Kalau PAS tak pernah mengkafirkan sesama lslam ————– Aku pun bolih sokong PAS

    Kalau orang PAS lidah nya tak bercabang ———— Aku pun nak cakap PAS itu bagus patut diikut

    Tapi Ya Rabbi, apa yang berlaku , PAS punca segala kepincangan ummah. Ini jelas dan nyata.

  18. abgsudin says:

    tapi PAS Sarawak ni memang confirm bodoh..mana taknya, DAP yang tak pakai songkok, UMNO pulak yang dipersalahkan..

    eh, UMNO ada kat sarawak ke?

    bodoh bodoh…

    • pasdaplaknat says:

      PAS Sarawak dan malah PAS seluruh negara termasuk PAS PUSAT itu bkan sekadar BODOH tapi BAHLOL dan BEBAL..mereka dipimpin oleh manusia2 BONGOK..TAMAK HALOBA dan MENIPU guna AGAMA!!
      org yg pendek akal mc ni ke nak mengambil alih Putrajaya?? WALIYAAZUBILLAh.. MENENTANG PUAK INI ADALAH JIHAD AKHBAr!!!
      hidup hanya berpaksikan pembohongan dan menyalahkan orang lain..

  19. mican says:

    macam haram umno.harge barang sume naik.ingat rakyat jutawan.sume org kampong laa.org bandar pon blum tentu kaya.

  20. Telok_Blangah says:

    Syabas C4 dan saudara bujuk….teruskan hujah anda!!!

  21. Anti Ungrateful Immigrants says:

    Dulu PAS nak buat negara Islam, tapi bila Hadi & Nik Najis semak balik Qur’an, takde rupa2nya Qur’an suruh buat negara Islam. PAS silap ke selama ni? Ataupun dah ikut cakap Khalifah zaman milenium – Guan Eng al-Khinzir? PAS nak buat negara kebajikan? Bolehlah ikut Denmark sebagai role model – negara paling tinggi dana untuk kebajikan rakyat. Guan eng al-khinzir ada, dia beragama kristian. Bolehlah hantar ke Denmark untuk belajar macam mana nak buat negara kebajikan. Denmark pulak memang famous dengan anti-Islamnya – sama la dengan Guan Eng Khinzir. Bawak la Nik Najis sekali bersama2 dengan Hadi bengong.

  22. tenaga sakti says:

    oh brother, mana ada maruah lagi. kesihan kat Pas. buta mata buta hati pekkak telinga. apa bolih buat. nak ikut Dap. tolak sesama bangsa. bertengek dengan kafir. dari segi logiknya ada kafir nak tolong musuh ketatnya, Islam. masuk akal tak. dari situ dah bolih baca. minta belas ehsan kafir. nak tumpang kuasa. ohhhh tak tau apa nak kata lagi. wahai melayu boikot je lah BERSIH tu, dia orang pun tak bersih mana? betul tak?

  23. pasdaplaknat says:

    kalau tgk balaci2 PAS-PR ni memutar belit hujah dlm blog..fuhh mcm satu dunia alam ni mereka boleh tadbir..
    tp itulah resam manusia MUNAFIQUN.. hidup mereka dgn sejuta kepura-puraan.. Tuhan tidak menolong mereka sebab mereka hanyalah manusia pendusta, perosak keamanan bumi Allah ini..

    kita lihat BERSIN 2 nnt..berok2 bongok PAS akan beraksi bersama BAPAK BEROK MAT SABUT.. ban BEROK BETINA KAFIR -AMIGA..

  24. hadi says:

    pas bodooooooooooohhhhhhhhhh dulu, kini dan selamanya….bahlooooooooollllllllll dulu kini dan selamanya….

  25. hadi says:

    pas bodooooooooooooohhhhhh, bahloooooooooooooooooooooollllll dulu kini dan selamanya……

  26. bangKano says:

    Selama ni PAS dah berjaya membius orang melayu kunun nya UMNO tahgut tapi lani DAP dan PKR pulak dah bius pemikiran orang PAS termasuk Pemimpin depa ikut kata pemimpin cina. Alang kah bebai nya pemimpin & pengikut haprak PAS…. = People Always Shitting..!

  27. 3036 says:

    PAS & PKR adalah punca perpecahan masyarakat Islam dan Melayu!!
    PAS & PKR adalah punca perpecahan masyarakat Islam dan Melayu!!
    PAS & PKR adalah punca perpecahan masyarakat Islam dan Melayu!!

  28. 1 malaysia says:

    PAS mmg bagus menegakkn islam utk rakyat nya tp,,,,PAS x layak jd pemimpin tanpa bantuan UMNO….mne2 negeri yg di bwh PAS,habesssss…lingkup,,,,,x maju…… yg plg aku x phm bleh plak si PAS berstu dgn pembakang2 KAPIR utk menentang UMNO… Pe salah PAS bergabung dgn UMNO menegakkn negara islam…….skrg di malaysia,org mlayu sndiri da berpecah belahhh!!! haiiiiyoooooooo

Leave a Reply