Menu Utama

PANAS!! LUBUK MAKSIAT DI KELANTAN!!

berita Panas!!

Teruja benar Mc baca harian Metro hari ni. Parking kat Kota Bharu jadi lubuk maksiat. Bangunan tak diberitahu, tapi rasanya tak banyak pasaraya kat Kelantan.

Macam mana ni Pas? Kata Kelantan Serambi Mekah? Laki orang bini orang pun boleh romen open-open selamber saja. Siap boleh cari port parking lagi tu.

Paling menariknya, mengikut apa yang Mc baca ni, yang dok beromen tu, bukannya pakai ala-ala sosial dan moden. Tapi yang dok pakai jubah labuh, pakai kepiah, serban dan nampak macam orang-orang kuat agama la.

Klik untuk baca lebih jelas..

Kalau mengikut kebiasaan la kan. Pakaian yang menunjukkan mereka alim tapi cuma alim kucing ni, selalunya orang Pas. Yang selalu dok kuat-kuat seks ni pun selalunya orang Pas juga.

Senang cerita, orang Pas ni mulut saja dok mengaku kuat Islam, tapi dalam hati, hanya Allah yang tahu.

Kalau dah nama kata Pas, mulut serupa longkang, satu apa pun tak boleh pakai, busuk saja lebih.

McTheory:
Islam kat mulut, konek bercabang rata.

http://kedahkekl.blogspot.com/2011/06/panas-kelantan-lubuk-maksiat-di.html






5 Komen to PANAS!! LUBUK MAKSIAT DI KELANTAN!!

  1. PakLong says:

    Kan Hadi dah cakap, CCTV/Video tu besi je tak ada telinga dan tak boleh jadi saksi kerana tak boleh bercakap. Apa lagi raya sakanlah mereka. Green light dah dapat. Harus diingat mereka akan ke syorga ciptaan mereka yang dipenuhi para kafirun seperti Elton John bersama suaminya!!!, Hugh Hefner bersama bunny2nya!! ramai lagi yang sewaktu dengan mereka. Tak ketinggalan si China Doll tu, tapi si Doll ni syurganya kelas sedikit kerana dia tidak mencium tapak kaki Anu..war tapi menghisap Anunya.!! Seronoknya kejap je. Tak sampai 20 minit dah pancut 2 kali, tapi cerita tak habis-habis mungkin lebih 20 bulan. Itu semua petunjuk dari Nya untuk kita berfikir. Bertaubatlah… masih belum terlambat. Allah sentiasa menerima taubat. Wallahhualam..

  2. mustaqim says:

    u got it right…straight to hadi face pak long…congrats…

  3. Orang kelantan memang very enterprising. Mereka dilihat sebagai orang yang pandai berniaga atau suka berniaga. Hingga ke hari ini dimerata negeri dalam negara yang terdapat kedai makan ala thai masak tom yam di punyai olih orang kelantan. Bisnis mereka kebanyakan nya maju kerana berjaya menarik tumpuan pelanggan.

    Di awal 70an banyak negeri terdapat bar yang menjual arak dan menyediakan pelayan wanita yang akan menjadi teman sepanjang malam untuk pengunjung mabok dan berakhir dengan jadi teman tidor dengan bayaran tertentu. Maaf cakap, 95% pelayan dibar bar ini adalah pompuan kelantan yang meninggalkan negeri mereka untuk ‘bisnis’ diluar sebagai kesinambungan betapa enterprisingnya mereka. Dirumah rumah pelacuran murah juga dikatakan di konker olih pompuan kelantan.

    Atas keadaan itu kita orang yang bukan orang kelantan sentiasa bayangkan yang kelantan punyai ramai penduduk yang melimpah ruah terpaksa keluar untuk cari makan. Terfikir juga dibenak kita mungkin orang kelantan tak suka makan gaji tapi kerja sendiri. Akan terlintas juga bahawa orang kelantan tak kuat agama. Tetapi anggapan ini tak sepatutnya kekal kerana hari ini ramai pendakwah dan penceramah bebas datangnya dari kelantan. Mereka orang yang berilmu agama tinggi kerana mereka berpeluang untuk mendalam ilmu mereka dari sistem pembelajaran asas agama yang terlahir dari mengaji pondok dan sebagainya.

    Hari ini kita lihat PAS itu kelantan dan kelantan itu PAS. Yang berjubah dan berketayap itu kelantan kerana kelantan itu PAS.

    Kesimpulannya kelantan is colourful or they are full of colours. Jika tidak kerana PAS kita akan lihat kelantan dari perspektif yang lebih indah kerana budaya kelantan memang indah. Dikir barat, makyong, wayang kulit , menora semua datang dari kelantan.

    Kesimpulan yang lain kita suka kelantan tapi kelantan macam tak suka kita orang luar dek kerana ketaksuban mereka dalam banyak perkara. Mereka terlalu taksub menyokong pasukan bola sepak mereka hingga tiap kali game penonton mereka jadi ganas. Mreka taksub mnyokong parti hingga mereka ketahap kejam dan jadi orang yang kurang baik, kurang sopan dek kerana politik.

    Bila atau bolih kah kelantan tukarkan persepsi kita terhadap mereka ?

  4. bangKano says:

    Tak semua orang Kelantan bersikap buruk laku sebagai mana dok kita heboh kan. Mungkin nisbah agak tinggi jika kita banding kan dengan orang negeri lain di Semenanjung & Malaysia Timur. Ini di sebabkan masaalah ekonomi dan akhir nya jadi masaalah sosial. Nak salah kan BN jugak ka..? Salahkan pemimpin PAS yang dah memerentah lebih 20 tahun di Kelantan kerana gagai memberi sedikit kemewahan pada rakyat nya. Semua bangsa ada masaalah masin masin cuma teretak pada kebijakan pemimpin yang bertanggung jawab memakmurkan negara bukan dok asyik berceramah saban minggu pi kutuk orang lain tak islam.

  5. Hjfauzi says:

    Soalan pelik…knp ceramah agama oleh…dibuat dikelab pas setiap hari Jumaat di Kota Bharu.Klu buat di masjid plg kurang hadirin dtg beri’tikaf dan lakukan sunat tahiyatulmasjid.Macam masjid Nabawi.Meriah dgn Ibadah.
    Timbul sangsi!!!
    Tghh ceramahnya di masjid Rusila.Alhamdulilla.Tiada kesangsian nawaitu.
    Tghh awasilah Cikgu Rahim Pas KB yg sanggup hilang nyawa mempertahankan japiak
    Karpal Singh.

Leave a Reply