Menu Utama

Pakai Kasut Dalam Rumah, DAP Memang BiaDAP

Gambar diatas tu dirakam pada 31hb Mei yang lepas.  Ceritanya Nga Kor Ming menyampaikan sumbangan RM 500 kepada Puan Shakinah binti Abdul Latif di Rumah Murah Ayer Tawar, Perak.

Walaupun dah beberapa ketika, sengaja penulis panjangkan juga dalam portal ini untuk menjadi asas dan tauladan kenapa DAP perlu kita tolak, bukan DAP saja, dengan sekutu-sekutunya sekali.

Jangan salah, sikit banyak sumbangan disampaikan bukan tajuk cerita penulis kali ini sebaliknya, lihatlah bagaimana biaDAPnya Nga Kor Ming memakai kasut masuk dalam rumah orang melayu.  Ntah tempat yang dipijak dengan memakai kasut tu tempat orang dalam rumah tersebut sembahyang ke, kita pun tak tau.

Dalam gambar yang sama ada beberapa orang cina lain yang kelihatan, kesemua mereka membuka kasut, hanya Nga Kor Ming saja yang memakai kasut.

Ini bukan masalah cina sangat, ini masalah pemimpin cina DAP.  Penulis lontarkan persoalan ini kepada yang membaca, wajarkah tindakannya tu?

Kenapa penulis tanya?  Sebab penulis dah tanya sendiri kepada orang PAS yang menjadi hamba setia DAP, wajarkah tindakan Nga Kor Ming itu?  Nak tahu apa jawabnya?  Jawabnya “dalam al-Quran mana ada kata tak boleh pakai kasut dalam rumah”.

Begitulah biolnya tahap pengikut parti kebajikan ni, ntah apa yang dimandramkan DAP pun kita tak tahu, sampai kronik benar mental depa ni semua demi nak mempertahankan tindakan DAP.

Yang melayu tu pun satu hal jugak.  Demi RM 500, sanggup dibiarkannya pemakan khinzir tegar ini masuk ke rumah dengan berkasut!!  Kalau Datuk Maharajalela masih hidup ni, dah lama kena ludah atau disumpah berak berdarah kalau duduk di negeri Perak.

Ini bukan kali pertama Nga Kor Ming bertindak biaDAP.  Sebelum ini pun dia pernah mempermain-mainkan ayat Al-Quran dengan memetik surah ‘Al-Aura’ dan siap memberi tafsiran yang dia sendiri saja faham.  Walaupun tindakannya itu mendapat restu ‘politik’ Nik Aziz, apa yang dibuat Nga Kor Ming, benar-benar tidak menghormati sensitiviti orang Islam.

Lagipun, Nik Aziz bagi restu pun atas kapasiti apa?  Siapa Nik Aziz?  Dia Mursyidul Am PAS – parti kebajikan, mana ada kelayakan nak bagi pendapat pasal Islam!!!  Dari tanya Nik Aziz lebih baik tanya tupai..

Kalau beginilah keadaannya, macam mana nak diharapkan DAP ni berlaku adil kepada masyarakat majoriti di Malaysia (orang melayu) kalau benda simple macam ini pun tak boleh faham?  Itu baru cerita bab melayu, bagaimana pulak dengan india, kadazan, dusun, murut dan sebagainya tu?

Tak mustahil, kalau DAP memerintah besok, hari terbuka Deepavali ada daging lembu, hari terbuka Raya Puasa ada daging khinzir!!!

Semuanya memang tak salah ikut undang-undang tapi ada perkara lain yang perlu diambil perhatian selain undang-undang iaitu sensitiviti masyarakat.

Janganlah pulak selepas ini ada balaci parti kebajikan PAS yang mengeluarkan kenyataan menyalahkan UMNO atas perbuatan Nga Kor Ming memakai kasut dalam rumah orang Islam.  Kebodohan Pemuda PAS di Sarawak yang menyalahkan UMNO atas keengganan ADUN DAP memakai songkok tu, janganlah diulang di Semenanjung ya.

Oh ya, di Sarawak mana ada UMNO!!!






56 Komen to Pakai Kasut Dalam Rumah, DAP Memang BiaDAP

  1. Gen2Felda says:

    tunggu cacai pasamdol dan pGayR backing nga kor ming …dorang pakar putar belit hadith untuk menghalalkan salahlaku kaum kerabat dorang.

    p/s: pasti cacai pas tengah cari maklumat untuk mengatakan Puan Shakinah binti Abdul Latif tu ahli umno..yg.salah nanti adalah umno…

  2. kak siti says:

    Perbuatannya terang-terang tidak menghormati melayu, itupun masih ada orang mempertahankan cicina ni. Nanti C2, C4 dan Farid akan bersungguh mempertahankan cina kafir ni pulak. Tungguuuuuuuu”

    • stingray says:

      mana C4 & Bujuk ni..cian DAP ner belasah psal pakai kasut dlm umah..cepat la merapu kat sni C4 & bujuk..mesti C4 & Bujuk kata dlm Quran tak tulis haram pun pakai kasut dlm umah..mesti C4 & Bujuk kata dlm islam kebersihan tak penting,yg penting adalah kebajikan..tengok lah negeri kelantan..tikus dh lebih besar dr kucing. semua ni berlaku kerana nk jadi model negara kebajikan..sehingga kebajikan sampah sarap,tikus,nyamuk,lalat begitu diambil berat oeh PAS..tak lama lg kuar la fatwa dr ularmak PAS utk mempertahankan sahabat karib (DAP) ‘ memakai kasut didalam masjid hukumnye sunat’..

      • bujuk says:

        Aku setuju pendapat penulis Nga kor ming tak patut pakai kasut dalam rumah orang melayu, ini adab. Sebagai pemimpin dia sepatutnya tahu adab orang melayu baru boleh jadi pemimpin. Aku berpegang yg. benar tetap benar walaupun pahit. Tapi aku harap gambar ni bukan gimic macam korang buat gambar LGE sembelih lembu korban.
        Aku nak tau jugak, makcik ni ahli parti mana?
        Sebab org. PAS biasanya tak benarkan org. luar masuk rumah dia pakai kasut. Tapi kalau wanita UMNO dia tak kesah dia ‘wellcome’ jeee… asal masyukkkkk.

        • stingray says:

          pembuka kata bujuk bersetuju, diakhir kata bujuk memfitnah..ini lah wajah penganut PAS..begini la juga bila mereka mentafsirkan Al Quran dan Hadis, di edit sendiri agar maksudnye tetap berpihak kpd mereka..

          • bujuk says:

            Aku tak fitnah, aku tanya sebab korang pernah siarkan gambar LGE sembelih lembu korban sebenarnya gambar Yb.Nizar. Jadi bila berbicara dengan org. fasik kena selidik betul2 takut tersalah. Ada blog mana aku boleh jumpa gambar ni – yg pro PR la. korang tak boleh percaya 100%, banyak helah.

          • stingray says:

            Bujuk..org PAS tak benarkan org luar msuk rumah diorang pakai kasut aku tak heran, yg aku heran ada kenalan aku yg menganut PAS sering mengeluh pjg bila nombor ekor yg dorang beli tak naik tepat..bila ada muktamar PAS dorang ni tak pernah mis, tp beli nombor pun dorang tak penah mis jugak..bila aku tegur dorang buat selamba jea, dlm hati berkata mungkin dorang tak takut dosa krana dah dijanjikan surga msa pergi muktamar tu..ini bkn fitnah tp suatu kenyataan yg aku sendiri pahit utk menelan kerena mereka2 juga adalah teman serumah aku suatu masa dahulu..

            Tiada apa kelebihan utk iman pun sekiranya menjadi ahli PAS,kerana PAS adalah sebuah parti politik yg mana definasi politik itu adalah utk mendapakan kuasa.

            ALLAH S.W.T melihat keimanan seseorang dr ketakwaan dan keikhlasannye beribadat BKN DRI LAMBANG BULAN PURNAMA LOGO PARTINYA..

            Kemuliaan seseorang bkn pada partinya tp pd hatinya.ko ingat semua org pas tu baik belaka ke..tengok ko dh cukup nk buat kesimpulannye..

          • Gen2Felda says:

            bujuk kata ‘orang pas tak benarkan orang luar masuk rumah pakai kasut’..

            tapi orang pas benarkan kafir betina dapigs yg.tak pernah bersuci masuk saf pertama masjid bagi tazkirah tanpa tutup aurat.

          • bujuk says:

            Dalam Quran sebut, tiada kelebihan bangsa Arab dari bangsa2 yg. lain. Tiada jugak kelebihan satu keluarga, harta dan pangkat melainkan semuanya adalah ujian. Orang yg. paling biak disisi Allah ialah yg. paling bertaqwa. Ko belajarlah sama, buka kitab…
            PAS adalah satu parti yg. memperjuangkan Islam, itu saja. Apa zaman nabi dulu semua orang Islam tak buat dosa ke.. habis undang2 islam tu untuk siapa? Aku tak heran pun kalau ahli malah pemimpin PAS buat dosa, sebab kita bukan maksum.
            Korang semua salah faham, undi PAS dapat pahala kalau anda mengundi dengan harapan PAS akan menjalankan agama Islam sebaiknya. Korang akan dapat dosa sekiranya mengundi BN kerana dia memperjuangkan sekular.
            Secara amnya, bila kita dapat pahala, balasannya adalah syurga. Kalau buat maksiat, balasannya dosa dan nanti masuk neraka. Mudah kan…
            Apa korang suruh anak korang sembahyang, ko janji apa?
            Atau ko tak pernah suruh anak korang sembahyang.

          • Gen2Felda says:

            SEKARANG UNDI PAS DAH TAK ADE HARAPAN UNTUK PERLAKSANAAN NEGARA ISLAM DAN UNDANG2 HUDUD..

            pas dah jadi parti biasa yg.fungsi utama adalah menjadi sebahagian TENTERA AHZAB MENENTANG PEMERINTAH MUSLIM YG.DIPLOPORI KHAWARIJ.

        • raplahjingaa says:

          pahit ?…..heh..heh…telan je lah bujuk…hang pun dah biasa dengan benda yang pahit-pahit ni…..

          • BEBULU says:

            Hoi Bujuk sapa punya keja yang buat superimpose kalau bukan orang PAS lepas tu tuduh orang umno fitnah besaq BEB.. Taubat Taubat Taubat lahhhhh..

    • C4 says:

      apa lah susah sangat suruh lah dia buka kasut bila masuk rumah orang …..

      kenapa tuan rumah diam jea….. aku dulu pun pernah nak masuk satu pejabat guru Besar melayu….dia suruh buka kasut kerana bilik dia tempat sembahyang…. tak masalah pun aku buka kasut ……….

      • zumazore says:

        JADI PEMIMPIN BIARLAH YANG SENSITIF, NI NAK KITA SURUH BUKAK KASUT MASUK RUMAH ORANG MELAYU TU KAN KE BODO NAMANYA…. CINA TU BARU JADI RAKYAT MALAYSIA KE….
        ITULAH TARAP- TARAP QUALITI PEMIMPIN P.R…LOW CLASS BEB, SAMA PENYOKONG DIA …
        YANG AKU HERAN DIA SORANG SAJA CINA YANG TAK NAK BUKAK KASUT DALAM ROMBONGAN TU…
        HAAAAAAAAAAAAAAAAA AKU DAH TAU SEBAB JARI KAKI DIA ADA CAGU!!

      • jebat says:

        hanya orang tak siuman saje yg tak tau adab masuk rumah. Cara c4 membela ngah kor ming menunjukkan kebodohan nya.. Hari ni masuk rumah pakai kasut hari esok bawa anjing lusa sedekah daging babi.. Sbb dia tak tau tuan rumah haram makan babi.. Pastu salahkan tuan rumah sbb tak bagi tau.. C4 tak habis2 kebodohanmu.. Malu aku bersaudara seagama dan sebangsa ngan mu..

      • raplahjingaa says:

        Makcik tu penganut PAS kot……hang bukan tak tau…..kalau penganut PAS ni… dari wali selipar sampai yang machai-machai macam hang ni…..mana la berani nak tegur cina-cina DAP ni……kan depa tu bawa cara khalifah…….tak gitu ?

  3. biomansyrup says:

    aku pernah pegi rumah koboi … koboi pun tak pakai kasut kat dlm rumah …. siap ada tangga macam rumah melayu plak lagi …

  4. azam says:

    Entah-entah c4 dan bujuk ni pun cina jugak kot. Tidak pun tengah dok bincang nak bagi fatwa.

    • bujuk says:

      Nak fatwa apa pulak, ini bukan pasal hukum tapi pasal adab kesopanan. Takdalah sampai haramkan. Tapi ni kredit untuk UMNO la kalau gambar ni betul.

      • C4 says:

        bila pemikiran puak UMNO ni taraf kasut ….. tu lah mintak fatwa tentang hukum masuk rumah pakai kasut ….. buat malu aku jea ….nak tanya soalan itu….

        • stingray says:

          kan ker fatwa menfatwa ni kerja PAS..baca utusan haram (msia kini wajib),sembelihan org umno haram(DAP sah),berimamkan org umno haram (ustz LGE tak pe)..kerja kerajaan haram,tangkap org berzina haram,berkawan dgn MCA MIC haram (DAP tak haram)..mcm tak biasa plak fatwa2 PAS ni..

          • bujuk says:

            Janganlah jadi bodoh piang, hanya majlis fatwa yg. ada autoriti membuat fatwa. Apa yg.pemimpin PAS cakap adalah ilmu dia. Apa yg. dia faham setelah belajar Alquran dan hadis. Ko tak belajar duduk diam dah laaaa… jangan nak memandai.

          • raplahjingaa says:

            ia ke ?……laaa aku ingat hanya nik ajis saja sorang-sorangnya ahli majlis fatwa……dia sorang saja yang active mengeluarkan fatwa…..dalam satu hari 4/5 fatwa dia kelurakan….

            tambah nak dekat pilihanraya….dalam sejam sampai 3/4 fatwa dia keluarkan…..

            kena pulak bila PAS kalah……..fatwa nik ajis keluar macam hujan…..tak halal…tak halal…tak halal….hahahahahaha

        • capt jam omega says:

          ooo jadi yang salah tu tuan rumah lah.?kahkahkahkah otak babi punya c4..yb tu tak salah sebab dia makan babi..bila makan babi boleh masuk pakai kasut..boleh kurang ajar..c4 kau ni orang dah buat salah pun nak bela pastu salahkan tuan rumah pula..akai tarakkkk

        • raplahjingaa says:

          hmmm…..dalam Islam ada adab yang tertentu…..kat PASTI aku rasa hangpa tak di ajar semua tu……melainkan orang mengkafir orang sana sini…….hang seruju kan….

          • Saiful says:

            Aku bersetuju dengan C4. Tuan rumah yang salah. Pada pendapat aku, Nga Kor Ming boleh buat apa sahaja dirumah orang Melayu. Ini termasuklah berak, kencing, meludah dimana2 dalam ruang rumah itu. Malah tidak salah jika Nga Kor Ming ingin membawa anjing mahupun babi kedalam rumah orang Islam tersebut.

            Yang salah ialah tuan rumah. Contohnya jika Nga Kor Ming melawat rumah Nik Aziz dengan memakai kasut serta membawa babi, itu bukan salah Nga Kor Ming. Nga Kor Ming tidak faham Islam dan juga adat Melayu. Yang salah ialah Nik Aziz.

            Penyokong UMNO perlu buka minda dan fikirkan positif. Jangan sesekali melatah pun jika orang-orang DAP masuk masjid pakai kasut. Sebab mereka tidak faham tentang Islam. Orang-orang DAP menyangkakan boleh pakai kasut ke masjid kerana didalam gereja tidak perlu tanggalkan kasut.

            Kita perlu dekatkan mereka dengan Islam. C4 dan Bujuk. Biarkan mereka pencacai UMNO ini yang tidak faham tentang Islam. Kita hendaklah sentiasa sabar dengan golongan non-Muslim ini sebab mereka tidak faham tentang Islam.

        • OrangBukit says:

          Bodo lagi budak tadika ni…heheheh

      • zumazore says:

        SAMA GAK MACAM HARAKAH DAILY KELUARKAN “MASYARAKAT SABAH KEBULURAN” SIAP PASTE GAMBA KEPALA BABI LAGI KAT TANGAN MAKCIK YANG GAMBAR ASALNYA PEGANG AYAM…. TU DIA PARTI ISLAM PUNYA PEMBOHONGAN…. SYABAS….
        BUJUK… BUJUK… APA DAH JADI DENGAN KO NI? ADA MASALAH KE KO NI? ORANG YANG ADA SINTEM2 SAMA MACAM NI BIASANYA DI KENALI SEBAGAI PENYAKIT KEBABIAN BUKANYA KEBUJUKKAN…. MAAF YE NI KAWAN AKU YANG SURUH TAIP, AKU IKUT JE.. BIASALAH YANG SALAH NANTI MESTI UMNO PUNYA KAN…!

      • jebat says:

        bujuk terlalu fobia dengan bukti berkaitan salah laku pemimpin mereka.. Hatta anwar yg sahih dlm video seks pun dia nak pertikaikan..ini kan pulak kasut.. Kalau nak pertahankan pemimpin biarlah logik lagi berakal.. Jgn double standard beb..

        • bujuk says:

          Apa yg. aku kata betul ada bukti, korang tukar gambar Nizar dengan LGE masa sembelih korban. Aku cabar ko kata mykmu tak pernah siar gambar tersebut dan tak pernah buat perkara seperti tu.
          Sama cam cerita budak pembohong harimau makan kambing dia, akhirnya orang tak percaya dia lagi walaupun benda yg. dia sebut benar.

        • raplahjingaa says:

          ntah…aku tak ubah pun….heh

  5. tenaga sakti says:

    tak kan lah sampai sekarang masih tak faham2 dgn sikap kurang ajar dan kebiadapan DAP. macam2 mereka dah buat utk menghina bangsa kita. kesabaran ada batasnya. melayu masih tak sedar lagikah.

  6. Observer says:

    Salam All,
    Saya bukanlah penulis mahupun pengkritik,hanyalah seorang pemerhati yang mahukan jawapan pada perkara-perkara yang bercelaru.

    Dah lama sgt dah saya mengikuti perkembangan politik tanahair nih,dari zaman remaja sampailah dah nak masuk ke zaman otai keledek kata budak-budak muda. Dulu,sumber-sumber berita tersgtlah limited,kita terima bulat-bulat segala yg terpampang didada akhbar dan juga email berantai.Sekarang ni segalanya mudah,blog-blog memainkan peranan penting bagi menyampaikan berita-berita yg sohih (depends pada website atau blog mana yg kita layari).

    Setiap satu berita yg disiarkan,saya pasti akan membaca komen-komen para pengunjung diblog-blog tersebut,ada yang membina ada juga yg. menghukum membabi buta sedangkan perkara tersebut secara terang-terangan dah terbukti sohihnya.Terfikir juga saya,adakah para komentar ini dibayar hanya utk menafikan segala berita-berita tersebut? Jika benar,tidakkah mereka merasa bersalah menipu diri sendiri,rakyat Malaysia dan juga bangsanya sendiri?Tidakkah mereka merasa bersalah mengkucar-kacir dan memecah belahkan bangsa mereka ini?

    Sedih bila melihat bangsa sendiri sanggup mengadaikan maruah hanya kerana sedikit pampasan dan dengan pampasan tersebut dikongsi pula dengan anak isteri.Sedih juga bila melihat bangsa sendiri tidak menggunakan akal yg dianugerahkan oleh Allah utk melihat kebenaran yg terpampang secara terang-terangan.Munkin sudah gelap hati mereka utk menerima kebenaran,munkin juga pampasan yg diberikan cukup lumayan sehinggakan tiada lagi timbul rasa bersalah didalam hati mereka.

  7. memang dasar kurang ajar..dia orang nie.. tak kan lah tuan rumah nak malukan muka dia depan orang ramai suruh bukak kasut.. dia takde otak ke tengok org lain semua bukak kasut..
    sikit punya hal pun dah tak de otak.. apa lagi nak teraju benda2 yg lebih besar mengenai masyarakat sejagat yang berbilang kaum..sendiri mau ingat la be..
    Tak boleh aku fikir apa akan jadi pada nasib cucu cicit aku masa akan datang kalau org2 mcm nie sok memerintah…tergadai segala2nya..maruah.. harga diri..harta benda ..negara boleh hancur !!!!

  8. Yop Tulin says:

    Apa lagi nak na’am dgn DAP – baca surah, masuk masjid pakai kebaya ketat, tai chi depan masjid tak tutup aurat sempurna, tak nak pakai songkok,sampai nak campurtangan dalam pemilihan AJK Masjid.. boleh kah tuan bayangkan macamana rupa perangai mereka, bila i dah pegang Putrajaya nanti, apatah lagi perangai mereka tak pernah ditegur oleh regu 2 melayu mereka…

    • Gen2Felda says:

      ni semua jasa pas gadai islam demi undi cina…
      gadai islam bila karpal gertak ‘over my dead body’..

      p/s: lihat foto lim kit sial masa muktamar terbaru pasamdol..bercermin mata gelap dengan muka bongkak…semua kepimpinan bodek cina harbi ini untuk sekelumit pangkat menteri bila berkuasa kelak…akhirnya buang negara islam dan hudud bukan keutamaan..

      • raplahjingaa says:

        Ini lah sebab UMNO perlu dipertahankan….hanya tinggal UMNO saja lagi yang dapat menghalang kebiadapan DAP….kita mengaku UMNO tidak sempurna….kerana kesempurnaan itu sendiri adalah mustahil….kita pilih yang terbaik….walaupun tidak sempurna…masih banyak ruang untuk di perbaiki dan di isi dengan natijah ikhlas perjuangan bangsa.

        Kita tahu jauh di sudut hati penganut-penganut PAS mereka juga sedar tentang perkara ini…mereka tahu….tapi apakan daya…mereka telah banyak terlepas kata…tertelan bicara untuk menjadi berani mengakui kesilapan mereka.

        • neutron says:

          Aslkm, Piii rahhhh… tak perlu pun pertahan UMNO… apa yang hebat sangat nak pertahan BANGSA…. afdal lagi pertahan kan AGAMA…

          Apa apa pun pasal gambar kat atas tu ( kalau tulen)… memang MP tu tak sensitif dan senang cerita bodoh kerana tidak peka dengan adat orang Melayu… Tuan rumah dan semua yang ada sana kira bodoh jugak le kerana tak menegur atau memperbetulkan salah laku MP tu… dan orang yang nak mensensasikan hal ni kira bodoh jugak le sebab tuan rumah tu pun ok saja.. sebab dia faham Cina ni tak faham adat Melayu dan kau je yang lebih lebih.. ahaks

          • raplahjingaa says:

            Poodah chit !!…..ni hang berdenggung ka apa..? Cina DAP saja yang tak paham…..atau buat-buat tak paham….sebab ada orang macam hang….yang boleh depa tunggang macam kuda batu lancang……

          • neutron says:

            Aslkm, mara nampak dei maca raplah…..tarak malu jilat mamak punya belakang… bila PRU sibuk cari sokongan mamak juga…ahaks

          • Gen2Felda says:

            masalahnya, cina dapigs pertahankan bangsa,budaya,pendidikan mereka berbanding agama mereka…ko jangan sentuh bab sekolah cina,bab peluang ekonomi,bab bahasa mereka, mereka akan berkung fu…

            disebabkan pas adalah khadam dapigs,,so secara tak langsung korang mempertahankan apa jua perjuangan dapigs berkaitan bangsa mereka.

        • neutron says:

          Aslkm, di akhirat kelak Allah tak ada nak tanya pun hang bangsa apa… bangsa hang maju ke tidak… sebab tu dalam Islam bangsa Arab tidak lebih dari bangsa lain… bangsa Melayu hang tu banyak juga dah murtad tapi UMNO buat macam tak ada apa apa sebab yang penting mereka tu MELAYU… ahaks… LAGI SEKALI… BANGSA ITU TIADA NILAI DALAM ISLAM….

          • Gen2Felda says:

            apa islam nya pas sekarang? berani huraikan?

          • raplahjingaa says:

            heh..heh…memang bangsa tiada nilai dalam Islam..tapi kenyataan nya hang tetap tamil kasta paria…..kasta tu bangsa hang yang cipta sendiri…..jangan hang nak nafikan pulak ! aku cuma ingatkan hang saja……..

            faham kan….ok la hang pi jadi tugu kat padang kota.

  9. Timur Tengah says:

    Assalamu’alaikum w.b.t

    Sedih kat orang yang ngaku Islam tapi masih nak pertikai kan kesahihan gambar di atas… siap kata dalam kurungan (kalau tulen), gimik, …maknanya ada niat untuk mempertikaikan ketulenan gambar tersebut. Ditulis pulak “Kita hendaklah sentiasa sabar dengan golongan non-Muslim ini sebab mereka tidak faham tentang Islam”. Sudah 3 tahun (semenjak PRU 2008) DAP masih tidak khatam adab orang Islam, atau HAKIKATnya tak ada kelas pengajaran diberi oleh rakan2 Islam kepada mereka. Fikirkanlah.

    Sesaudara, gambar tu asalnya 2 keping, source 2 keping ini dikutip dari blog YB Ng sendiri, di copy oleh blog taiping mali dan selanjutnya di sambung oleh blog mahaguru58. Bila kita mempertikaikan kesahihan gambar tersebut (atau pun memasang syak wasangka awal2) tanpa, sekali lagi TANPA menyiasat sumber nya, sebenarnya mendedahkan sifat diri kita sendiri… renung2kan lah sesaudara.

    Saya attachkan sumber2 gambar tersebut:

    1. http://mahaguru58.blogspot.com/2011/05/nga-kor-ming-masuk-rumah-melayu-tak.html
    2. http://www.ngakorming.com/bm/?p=1503

    Saudara, jangan kerana benci sangat dengan saudara seIslam sampai mempertikaikan kesahihan sesuatu dan mempunyai waham dan syak wasangka buruk TANPA ingin menyiasat

    Jangan lah kerana kebencian dan kerana berlawanan dengan fahaman politik saudara, maka apa yang diutarakan oleh saudara seagama adalah penipuan.

    Saudara, malulah pada komen Cik Callie O, seorang berbangsa Tionghua yang tahu adab resam orang Islam dan adab resam orang Melayu.

    Surah Al Maidah ayat 8:

    “Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah karena adil itu lebih dekat kepada takwa”.

    Biar kita kalah dalam rahmat ALLAH S.W.T dari menang dalam laknat ALLAH S.W.T

    Fikir-fikirkanlah….

    Salam – Doha, State of Qatar

  10. opps says:

    tapi masalahnya kaki yang dibulatkan bukan kaki nga kor ming seperti yang di tuliskan..cmne ni..haha

  11. rumah idaman says:

    ok,kasut siapa tuch, misi mas mbo ya dilepas kasutnya ^_^

Leave a Reply

Threesome