Menu Utama

Nasrudin tersinggung Presidennya disindir, Islam dicabul tak tersinggung pulak!

Esok, pada jam 9 pagi, dikhabarkan bahawa Dewan Pemuda Pas akan berhimpun di depan ibupejabat Utusan di Jalan Chan Sow Lin untuk membantah penyiaran kartun, karya Miko, di akhbar tersebut baru-baru ini. Sila rujuk di atas untuk kartun tersebut.

Pertamanya, saya rasa sangat lucu dengan reaksi Dewan Pemuda Pas yang “sangat tersinggung” dengan kartun tersebut. Mereka tidak tersinggung pun dengan Lina Joy yang murtad. Mereka tidak tersinggung pun dengan Pengerusi Bersih, Ambiga Sreevenasan, yang menyokong kemurtadan Lina Joy, dan menyokong isu murtad di kalangan umat Islam.

Dewan Pemuda Pas sedikit pun tidak tersinggung dalam penggunaan kalimah “Allah” oleh penganut Kristian dalam makalah mereka. Mereka tidak sedikit pun tersinggung dengan pencabulan hak eksklusif penggunaan kalimah “Allah” untuk umat Islam, oleh kuffar yang sering mencari jalan mengkristiankan umat Islam negara ini.

Dewan Pemuda Pas tidak tersinggung pun dengan gagasan Pas yang baru, yang lebih mengutamakan negara kebajikan berbanding negara Islam yang diperjuangkan mereka berpuluh-puluh tahun sebelum ini. Malah, mereka sedikit pun tidak mereka tersinggung dengan Nor Azman Beginda, yang seolah-olah mempermainkan aqidah Islam, sekejap Islam, sekejap bukan Islam, sekejap masuk Islam balik, lepas tu keluar Islam!

Mereka juga tidak tersinggung dengan Anwar, “Raja Pluraslisme” yang menyebarkan fahaman sesat itu melalui Institut Kajian Dasar (IKD) yang dinaunginya. Mereka juga tidak tersinggung dengan sekutu mereka, Eli Wong, yang bersepara bogel bersama bekas teman lelakinya, yang dipercayai seorang penganut agama Islam. Mereka juga tidak tersinggung dengan makcik-makcik Pas yang menangis membela perbuatan “jalang” Eli Wong tersebut.

Banyak lagi perkara-perkara yang melibatkan pencabulan kedaulatan Islam, fikrahnya, imarahnya, muamalahnya dan dasarnya yang Dewan Pemuda Pas tidak tersinggung. Dewan Pemuda Pas hanya akan tersinggung hanya jika isu tersebut melibatkan kepentingan politik mereka, terutamanya melibatkan UMNO atau BN.

Tulenkah perjuangan Islam sebegitu? Mengapa hanya “tersinggung” untuk isu-isu terpilih? Mengapa “buih pepsi cola” Pas ini pilih kasih dalam isu mendaulatkan Islam di Malaysia? Yang mana satu keutamaannya? Islam atau Politik?

Jika dilihat dari muamalah Dewan Pemuda Pas ini, saya berpendapat, mereka lebih meng”aula”kan Politik berbanding Islam itu sendiri. Berlawanan dengan apa yang mereka katakan pada rakyat selama ini.

Esok mereka akan membuat demo protes di depan Utusan. Kononnya “tersinggung” dengan kartun oleh Miko itu. Nampaknya, mereka “terasa” apabila Presiden mereka disindir sinis oleh kartunis itu.

Pada saya, saya melihat kartun tersebut bukanlah bertujuan untuk menyindir atau berniat memberikan gambaran yang salah terhadap Islam. Kartun itu berkemungkinan besar adalah untuk menyindir Pas dan Hadi! Semua sedia maklum, bahawa Hadi menafikan bukti “qarinah” rakaman video seks yang dikaitkan dengan Anwar dengan menyifatkannya sebagai “besi”! Ada ke individu lain yang menyifatkan video tersebut sebagai “besi” selain Hadi?

Silap Miko hanya satu. Silapnya, Miko tidak meletakkan tag nama “HADI” pada “Tok Penghulu” tersebut. Sepatutnya, Miko menamakan watak “Tok Penghulu” itu sebagai “Tok Presiden” dan meletakkan lambang “bulan purnama” di tepi meja “Tok Presiden” pada karyanya. Lebih tepat kena batang hidung mereka!

Kepada Dewan Pemuda Pas, terutamanya kepada Nasrudin Tantawi, saya harap janganlah bersikap tidak adil dalam menegakkan Islam di negara ini. Utamakanlah Islam dahulu, kemudian barulah politik dan lain-lain. Politik ni semuanya “dunia”, Ostat oi..!!! Esok dalam kubur, bukannya di tanya kita ni UMNO ke, Pas ke, PKR ke, DAP ke, atau PPP ke! Innama akramakum ‘aidAllahi “ATQAAKUM”…






32 Komen to Nasrudin tersinggung Presidennya disindir, Islam dicabul tak tersinggung pulak!

  1. raplahjingaa says:

    Isu murtad mana mereka nak tersinggung…apa mereka peduli…isu itu tak ada apa-apa kepentingan politik untuk mereka…..lebih-lebih lagi mereka terpaksa berhadapan dengan minah paria tu….dan paria tu adalah orang kuat budak anuar yang memberi mereka pinjaman berjuta-juta ringgit untuk modal pilihanraya.

    Rakyaat dah tahu percaturan politik mereka……alaaa aji adi dah penuh dengan kotoran di tambah sikit lagi tak memberi kesan apa pun……

    • Gen2Felda says:

      jelas sudah perjuangan pas hanya demi UNDI..
      perjuangan berpilih..isu menguntungkan political milage pemimpin diperjuang..
      bab islam ditolak ketepi..Ambiga pandi kutty di ta’ati…lim guan eng dipatuhi..
      Ulil Amri diperangi..

      BUBAR PAS MASUK DAP ! ADA BERANI?

  2. payids says:

    Dasar pencacai tua pengangkat Najis betul Nasrudin tu. Memang bodoh piang betul.

  3. payids says:

    Salah satu daripada rukun PAS adalah berdemo. Kalau tak berdemo tak SAH kehamPASannya. Muargh…muargh…..

    • Gen2Felda says:

      RUKUN? rukun tentagga ke?

      memang benar pendapat ko…tanpa DEMO, mat sabu hilang taring…pas di lupakan..dap tak perlu pas lagi.

      nak kawan ngan dap mesti tunjukkan kamu pandai berdemo..setiap arahan dan perancangan dap mesti ditunaikan pas..

      umpama ahli kongsi gelap…nak masuk ahli mesti tunjuk samseng walau terpaksa bunuh kaum sendiri demi nak jadi ahli kongsi.

  4. umnototok says:

    Beriya2 benor mereka nak tunjuk bantahan lah, sekadar kartun, yang sepatutnya menjadi iktibar
    bagi mereka. Apa yang berlaku sebaliknya pula, mereka marah bila kena tegur secara sinis???
    Mengapa mereka buat dok, bila institusi Masjid di P. Pinang dipolitikan???
    Nampak sangat mereka berat sebelah, selalu memberi keutamaan memprotes apa yang baik yang
    datang dari kalangan saudara seagama sendiri, sedangkan apabila sesuatu arahan dan ketetapan yang datang dari pihak ‘kafirun’, tanpa soal-jawab terus sahaja di telan bulat2.
    Jelaslah mereka dah dibutakan matanya dan dipekakkan telinganya, demi keuntungan ‘politik’
    semata2. Mereka ‘tega’ membiarkan diri mereka berterusan dijadikan alat kepada pihak yang nyata
    memperkotak-katekan anutan agama Islam, lebih dari ,menerima teguran oleh pihak yang seagama
    dengannya. Apakah mereka lebih rela menuju kearah ‘kemunafikan’???? Nauzubillah….

    • Gen2Felda says:

      isu pilihanraya masjid ini akan menyebabkan melayu meninggalkan pas secara beramai-ramai..dah tak ada apa lagi boleh diharapkan pada pas untuk mempertahankan islam…demi nak kawan ngan lim guan eng, semua arahan dipatuhi….sekurang-kurangnya mereka patut berani bertanya ”Ya khalifah yg.tersayang…masjid dah ada pilihanraya,,,adakah tuan tidak bercadang mengadakan perkara sama pada tokong dan kuil”?

  5. Santrang says:

    Syabas pada Nasrudin dan presiden PUM membantu kekhilafan patwa baru Hj Hadi Awang disibarkan lebih meluas lagi agar lebih ramai lagi rakyat paham yang PAS tidak bertunjang pada syariat Islam.

    • kid says:

      PEMBETULAN AYAT NI…
      “Kepada Dewan Pemuda Pas, terutamanya kepada Nasrudin Tantawi, saya harap janganlah bersikap tidak adil dalam menegakkan Islam di negara ini. Utamakanlah Islam dahulu, kemudian barulah politik dan lain-lain….”
      Pas mana nak buat negara islam dah, negara berkabajikan larrr….

  6. Farid says:

    Ooo rupanya korang tak paham Islam…tanya lah ustaz apa isu kat atas..

  7. Irritated says:

    Farid, ramai kata awak bodoh. Memang benar apa yang dikatakan mereka.

    • raplahjingaa says:

      Jangan la cakap macam tu kat dia…..nanti dia mogok tak nak masuk kat sini…..mana la ada tempat lagi untuk aku berhibur……faridddd ! hang jangan ambil serious cakap depa tau…

  8. capt jam omega says:

    kartun tu betul per!! sepatutnya islam kena berkembang ni dok pandang kebelakang sampai orang kafir dah jejak kaki di bulan pastu orang islam pula iri hati.sedangkan nabi dah iskraj mikraj dulu dari org kafir .tapi org islam sendiri yang undur kebelakang.zaman kegegemilangan islam dalam teknologi tidak di sambung.

  9. Cardon says:

    Aduhai farid… menegakkan benang yang basah…faris ni org dia memang bengong mcm ni ni… atau buat2 tak faham tentang isu yang diterangkan..kira kita ni bercakap ngan farid bingai

  10. bila pahat berbunyi says:

    sapa makan cili dia terasa pedasnya..sian hadi dan balacinya cari air nak minum kerana terlalu pedas

  11. Lubalang says:

    Kalau orang-orang pas berdemo, kenapa dap tak ikut serta. Mana perginya cina cibai. mereka keluarkan modal. Orang melayu yang berdemo. Wahai orang melayu cuba fikir-fikirkan. orang melayu berdemo orang cina ketawakan.saja.

  12. zumazore says:

    HADI AWANG KATA SAKSI MELALUI CCTV TAK LEH SEBAB IANYA BESI YANG TAK ADA MATA , MULUT, TELINGA,….. TAPI MASA KES SAIPUL JUMPA NAJIB PASAL NAK NGADU DI LIWAT OLEH ANUAR SI JIJAH TUNJUKKAN BUKTI APA? … MAKA MASA TU PIHAK HARAKAH TAK KATA PULAK BUKTI GAMBAR TU TAKLEH SEBAB IANYA BESI!!!! PERGHHHH LAWAK DAN MAKIN LAWAT SI LEBAI MALANG TU BERUCAP… YANG MENYOKONG DIA LAK TERLOPONG NGANGUK TANDA “PAS” KAN APA YANG LEBAI LAWAK TU UCAP…BODO….
    CUBA KITA TEKA APA YANG AKAN CI BODO DARI P.R NAK BALAS…

    • zach says:

      sedara paham la… dlm islam bkn semua memerlukan 4 saksi.. aku malas nk ckp pnjang2 bkn korang paham pn..buat penat je.. nk kata budak kecik dah dewasa semuanye tp tahap islam… kalah budak2 sekolah.. kamu harus tahu..maruah seseorng itu harus dijaga.. berdosa jika kita mengaibkn seseorng… ini yg kamu harus paham dlu dlm islam.. oleh yg demikian.. jika kamu nampak seseorng itu melakukan zina maka cegahlah.. ISLAM ITU sebenarnye mudah difahami.. tp knp org2 disini menyulitkan

      • zumazore says:

        setahu aku yang ko kata bodo dalam islam ni (TERIMA KASIH)… 4 SAKSI DIPERLUKAN ADALAH LEBIH BAIK DAN JIKA SYARAT SAKSI ITU SAH MAKA HUKUMAN AKAN DILAKUKKAN MENURUT STEP SETERUSNYA IAITU MAKIN MUDAH, TETAPI JIKA TIDAK MAKA BUKTI YANG ADA BOLEH DI JADIKAN BAHAN BUKTI… BUKANYA LANGSUNG TAK BOLEH MACAM HADI AWANG KATA TU… BANGANG GAK KO… JANGAN KATA ORANG SENDIRI PUN TAK TAU…

    • capt jam omega says:

      haji hadi adalah sebodoh2 manusia.
      kalau lah saksi camera tidak boleh sebab camera takder mata dan mulut,habis tu bila rumah dia kena samum atau dirompak(contoh sahaja) kenapa suruh polis siasat dengan cctv?..
      ish ish ada juga orang sebodoh haji hadi.
      senajis najis anjing pun boleh digunakan untuk menjejak pembunuh.ish ish bertapa bodohnya haji hadi

  13. anaklangkawi says:

    en abu tak tau nak kata apa ttg isu nie…

    • zach says:

      aku terbaca diatas ttg pngunaan kalimah ALLAH.. aku pn xpndai nk ulas.. krn ini isu agama.. tp kalau aku tersilap pandangan harap maaf pd semua disini.. bg aku sng aje.. ISLAM DITURUNKAN TIKA MANUSIA PENUH DGN KEGELAPAN.. tidak memilih bangsa mahupn darjat.. asal kejadian manusia pn dari ALLAH.. bahkan semua yg terjadi tunduk padaNYA.. bg aku islam utk semua… dan ALLAH tuhan sekalian alam.. jadi dimana salahnye andai manusia menyebut namaNYA walaupn berlainan agama!! adakah bg kmu disini mereka yg berlainan agama dicipta oleh tuhan yg berlainan?? jd aku rase xder hukumnye yg salah jika agama lain mengunakan kalimah ALLAH selagi utk tujuan yg baik dan bukan menghina

      • capt jam omega says:

        dalam bible takder pun kalimah allah(sila tanya haron din)
        sila buat perbandingan bible dan injil….
        injil…wajib dipercaya oleh org islam(cuma tidak lengkap) termasuk taurat dan zabur
        bible..haram bagi umat islam kerana bible di olah dan di gubah oleh kristian.untuk pengentahuan anda semua ,agama kristian adalah ajaran sesat yang asalnya agama tauhid(islam ) oleh pengikut nabi isa as.

        sekian untuk renungan umat islam semua.

  14. neutron says:

    Aslkm, Kepada puak UMNO kat atas ni nampaknya korang tak takut api neraka lah ye… sedap cakap seolah olah undang undang omputih lebih afdal dari syariah….mmm… nauzubillah dan semoga Allah mengampuni korang semua…Amin

    • raplahjingaa says:

      Sebelum tu…hang kena doakan supaya di ampunkan dosa aji adi dan nikki dulu……hang jangan lupa pulak !!…..rasa-rasa aku banyak dosa depa berdua ni…..tapi tak tau lah pulak kalau bagi hangpa depa ni maksum…..

  15. zadsaif says:

    Setuju. Lambang bulan PAS saya cadangkan ditukar kpd.
    a.Lambang 5 stars
    b.Lambang keretapi
    c.Lambang ayam betina
    d.Lambang bulan sabit terbalik spt. evil sailor moon

    Yg, menghairankan ahli2 PAS atau pro2 PAS most of them pandai2.Tuhan mrk. berikan mrk
    akal fikiran utk menilai mana buruk dan baik. Tapi mcm dah kene manderam.Setuju je Tok2 PAS beri amanat. Satu lagi, pergi belajo kat sekolah2 dan universiti2 dibina oleh kerajaan.Kata mrk. semuanya melibatkan rasuah, jadi pada mrk. sepatutnya haramlah menimba ilmu di institusi2 kerajaan. Tapi bila bak biasiswa dan tempat diuniversiti, geng2 inilah yg mula2 kat depan minta bantuan utk anak2 mrk.
    Berbanding dgn. kebanyakan pro kerajaan, mrk. bukannya setuju 100% apa saja yg dibuat oleh kerajaan.

  16. RAJA KONGKIAK says:

    Sepatutnyaaaaa salahkan HADI yang berkata macam tuhhhh….Dia yang kata besi tak boleh jadi saksi…bila orang sebut balik…dia dah pikiaq silap sebut..dahhhhhhh melompat!!!…PAS tok sah dok main kong kalikong laaaaaa…. Dah sebut salah…makan jawab oun salah. kalu orang lain sebut apa yng kita kata…kena terima laaaaaa…Heheheh tak gentelmen langsung…Nih bukan akidah laaaa…..GIMIK saja laaaaa dah tertukaq polisi lepas tuhhh pakat kena balun…tak boleh nak jawab dan bagi penerangan dahhhhh hantam orang lain pulak suruh jadik kambing hitam gehehehhh heheheh…budak ingusss buleh laaaaaa

  17. khahar Muzafar says:

    Nampak bahawa politik PuKiPKR, BiaDAP dan HamPAS merupakan politik rimba dan minda pemikiran yang jumud. Konklusi mereka hanyalah Demostrasi, dan memanglah selaras dengan Jaguh Tua Al Jobori kalau dilihat dari sejarah hidupnya berpolitik di jalanan dan berdemo sahja, itulah mentaliti yang hendak menjadi pemimpin Negara Malaysia yang tercinta ini? Ya ALLAH jauhilah pemimpin-pemimpin Pak Kadok macam ini, manalah Rakyat Malaysia hendak letakkan muka ke persada antarabangsa. Lainlah HamPAS, penyokong dan penganut-peganut mereka adalah Dunggu, sebab itulah merekaa memilih pemimpin-pemimpin macam Mat Sabu, Mr. Bean dan beberapa pemimpin yang sememangnya mempunyai pemikiran yang dunggu. Hanya dunggu sahaja yang mengenali Dunggu. Jadi janganlah nak jadikan semua Rakyat Malaysia Dunggu macam mereka. Nauzubillah

Leave a Reply

Threesome