Menu Utama

MENGHINA PAS…, maknanya MENGHINA ISLAM..

Dalam negara ni ada satu golongan manusia pelik yang perasan bahawa agama tu hanya mak bapak dorang yang punya.. Kalau bercerita bab Islam, bab ulamak, bab syurga dan pahala.., memang dah jadi hak ekslusif dorang.. Dorang buat macam orang lain tak ada hak..

Dalam kumpulan dorang, hanya dorang saja yang layak jadi ulamak.., pakai serban dan jubah.., hanya sokong dorang je yang dapat pahala dan hanya join parti dorang je yang boleh hindarkan dari masuk neraka..

Bagi Spy, inilah golong manusia yang perasan dan tak tau malu hasil dari beragamakan parti politik. Taksub dorang terhadap agama politik tu memang first class baii.. Punggung Kafir HARBI pun sanggup dorang cucikan kalau sokong parti dorang..

Jadi, dalam hal perasan dorang yang bertahap maksimum tu, apa saja yang kritikan yang dikaitkan dengan agama politik dorang, dikira setaraf dengan menghina Islam. Tak boleh cuit sikit langsung..

Macam dalam kes kartun yang ada dalam Utusan semalam.., bagi Spy.., sindiran dalam kartun tu memang tak ada salah pun sebab dia tak sebut pun pasal parti yang perasan best tu..

Cuma yang jadi masalahnya, puak-puak perasan tu dah terasa sebab memang kena pada batang hidung dorang yang pesek.. Dorang malu nak kata kartun tu hina “nabi-nabi baru” dorang.., so dorang pun katalah kartun tu hina Islam dengan harapan rakyat marah pada paper Utusan..

Cuba dorang bising kata kartun tu hina ketua dorang.., mampus sapa pun tak akan layan… Orang pun tau yang ketua dorang tu adalah ahli politik.. Tapi bila kata kartun tu Hina Islam, secara automatik cakap ketua dorang jadi setaraf dengan hadis Nabi..

Dan bila dorang tuduh Utusan hina Islam, maka ramailah orang yang melompat marah-marah.. Sampai orang yang buta Politik macam Persatuan Ulamak Malaysia pun sibuk nak buat statement kecam Utusan…

Gila publisiti juga ye mamat-mamat dalam PUM tu… Selama ni mana suara dorang masa kafir DAP hina Islam?? Mana suara dorang masa DAP gugat Islam sebagai agama rasmi dalam perlembagaan?? Bengong betul!!!

So…, tak salah la selama ni Spy kata PAS dah sama levelkan parti dorang dengan Islam. Kalau korang hina je PAS.., maknanya korang akan dijatuhkan hukum HINA ISLAM!! Hebat tak PAS??

Kalau korang nak hina parti politik lain tak apa.., sebab parti politik lain dalam Malaysia ni tak di endorsed sebagai agama baru dan tak sampai martabat dia setaraf Islam..

Cuma PAS saja yang jadi jambatan ke syurga seperti mana yang “diwahyukan” kepada Pok Nik..

Korang kena ingat…, PAS adalah satu-satunya parti yang diregisterkan untuk pegang copyright ulamak.., ustaz.., lebai.., pak syeikh.., tok guru.., ahli kitab.., tok imam.., tok kadi dan tok mudim dalam negara ni.. Parti lain tak boleh… Harammmmm…

Pasal tu lah hina PAS bermakna Hina Islam.. Lawan cakap pemimpin PAS bermakna lawan cakap ulamak dan semua pengikut serta penyokong PAS tu adalah ahli syurga..

Kita kena admit semua tu baii… Kalau tak.., dorang akan kafirkan kita mengikut definasi menentang Islam yang ditetapkan dalam Harakah… Korang nak ke dijatuhkan “fatwa” kafir oleh pengikut-pengikut totok PAS?? Kalau tak mau.., baik mengaku PAS tu Islam dan Islam itu PAS… Kih kih kihh..






156 Komen to MENGHINA PAS…, maknanya MENGHINA ISLAM..

  1. Gen2Felda says:

    PAS= parti kasta rendah fuckatan…cacai berjawatan tetap dapigs….penjilat kronik nuar al-juburi….terkini jadi balaci ambiga a/p anwarinas si penyokong murtad.

    • Johorman says:

      Surely Kartun ni Hina Islam Not Pas.Bartaubatlah.I very shy,Mengapa Pemimpin Melayu banyak buat kerja bodoh.Kita sepatutnya fight who can give best servis.Di Negara Maju masa kempen semua hilite kaedah majukan negara dan janji best plan untuk rakyat.UMNO mesti berubah jangan syok sendiri.Rakyat dan bijak.Dan harini rata2 orang cakap tentang kebodohan menteri2 dalam jawab isu especialy berkenaan ipp dan subsidi.Terima realiti Majoriti golongan educated dan question apa yang UMNO buat ..PR kuat bukan kerana Si Nuar tapi rakyat nak yang lebih baik.

      • raplahjingaa says:

        hmmm……yup kita nak yang lebih baik….dan mana- mana kerajaan cuba deliver apa yang rakyaat mahukan…..seperti kata tuan, rakyaat dah bijak…..kebijakkan itu sendiri datang dadri sumber-sumber yang di sediakan oleh kerajaan…..tuan rakyaat telah bersuara…….

      • Gen2Felda says:

        Johorman…buat malu orang Johor je ko nih…jangan kritik membuta tuli..kalau kartun tu hina islam, cuba ko bagi cara pompuan dalam karekter kartun tu nak dapat hak nya kerana dirogol?

        • bujuk says:

          Islam tak ajar kena ada 4 saksi untuk kes rogol, jangan temberang?
          4 saksi hanya untuk kesalahan zina. Korang jangan memandai ubah hukum Allah.

          • Gen2Felda says:

            kalau perlu 4 saksi, apa beza korang tuduh najib ngan atantuya tuh? bukan ke tuduhan tu bersandarkan tuduhan seksual? mana 4 saksi korang?

          • zach says:

            tuduhan apa pd najib??? zina?? setahu aku pmbangkang hanya tuduh najib terlibat dalam pembunuhan atantunya.. baiklah sedara.. kamu bg sebab knp atantunya dibunuh??? sebab di penganas?? sebab yg bunuh dia sakit metal?? sebab apa sedara??? jawab jgn nk tukar tajuk

          • Gen2Felda says:

            zach…disebabkan bukan najib bunuh atantuya,,maka soklan ko tak perlu dijawab..Ko pergi balik baca prosiding mahkamah sehingga dijatuhkan hukuman gantung pada polis yg.bunuh atantuya tuh…

          • johorman says:

            Bujuk..Itulah orang suruh belajar malas.Apa lah baghal sangat ko Kartun yang boleh rosak akidah pun tak tau.

          • zach says:

            kne siasat pun tidak… naik makamah pn tidak… mcm mne nk jatuh hukum… ckp bg hensem sket org xbodo la.. ko xyah la

        • zach says:

          jgn buta agama sedara… ingatlah hukum ALLAH jgn dipermainkan..bila kamu naif jgn ajak n pengaruhi org lain ikut sama naif.. andai pmpuan kena rogol pergi jumpa ahli ulama ke atau polis??? dlm kartun 2 lak mngambarkan simagsa ader bukti video… hai kene rogol masih boleh rakam… ya rabbi.. ape punya babi la korang nie…

          • zonan says:

            babi apa lg kalu x Babi Negara@Babi Nasional.pasal hukum hakam agama pun blh bt main!

          • Gen2Felda says:

            aku tanya..apa perlu dibuat pompuan tu untuk mendapat keadilan dalam islam jika hadi kata rakaman video tak boleh jadi saksi..Kalau mak ko kena rogol, adakah ko suruh dia pergi jumpa ulama atau polis dulu?

            KALAU POLIS DULU..INI BERMAKNA KO AKAN BERHARAP POLIS JALANKAN SIASATAN DAN MENDAPATKAN BUKTI TERMASUK JIKA ADA RAKAMAN CCTV….Bab DNA tak perlu kot sebab nuar dah ajar serah DNA ni tak main lahhhh..

          • zach says:

            ko kekeliruan agama nie… byk kn solat ea..

      • Gen2Felda says:

        Harakah edisi terbaru bertajuk ‘SELAMATKAN PUTRAJAYA’.
        Dulu masa Tun M bina putrajaya, pasrael kata membazir dan nak lelong projek tu jika berkuasa..

        ‘SELAMATKAN PUTRAJAYA’ dibaca oleh rakyat sebagai orang yg.gila kuasa..
        demi kuasa,,negara islam dan hudud yg.diperjuangkan selama ini ditolak ketepi…

        KUASA….KUASAAAAA…KUASAA…KUASaaaaa..kuasAAAAAAAA…KUASAAA

      • jujur says:

        Parti Ambil Syaitan sebagai ketuanya nak respek,nak kata islam.bole jalan dah…..

  2. tengkudin says:

    dulu hadi kata hudud ada dalam islam cuma 0.0001% je…tapi sejak DAPigs dan murtadkan PAS!!! jangan kata 0.0001%…terus jadi KOSONG (0) dah……itulah PAS parti pelacur agama..

    Slogan baru PAS : UNDI didahulukan..ISLAM PAS diketepikan…

  3. Telok_Blangah says:

    Oklah jika dikatakan PAS bukan sebuah parti Islam sptmana yg digembar gemburkan, skrg ni kami RAKYAT yg beragama Islam inginkan Islam didaulatkan di Malaysia. Bermula dpd pemimpin dan pemerintah yg menjalankan syariat Islam pada diri sendiri spt menutup aurat dan seterusnya melaksanakan perlembagaan berlandaskan alquran dan sunnah saw.menggantikan common law inggeris. Mcmana?

    • Telok_Blangah says:

      Takde sape nak respon?

      • kun aguero says:

        hahaha..dh terkena btg hidung sendiri..diam je la…

      • payids says:

        Boleh bagi tau saya mana undang2 islam yang telah ditegakkan oleh PAS, mungkin saya terlepas pandang.

        • zach says:

          nk gubal undang2 bukan boley buat suka hati je… ikut parloimen beb… skunk malaysia sape perintah… jgn bodo

          • zonan says:

            biar aku jwp zach,untk budak bodo ni,skrg kt terengganu gan kelantan dh xde judi toto maqnum,yg ada skrg yg jual curi2 kt restoran cina,kt kdai buku pu’kimma’k,kt terengganu dulu masa pas ambk cukai pintu dihapuskan tol dihapuskan,tp bn hidupkn blik cukai pintu,tol x.pasal hudup plak kelantan dh kena ugut di madey kutty pada surat thn 1994,untk isthar darurat kt kelantan n secara outo pusat blh ambk kelantan,itulh payid kalu bodoh jgn ckp kt org smpn kebodohan anda kat rumah skit.

        • payids says:

          kepada ZONAN yg rasa cerdik dari orang lain. Skang ni PAS memerintah KEDAH. Aku tengok bersepah kedai ekor kat Sungai Petani. So ape citer. Islam kat KEDAH tak sama ke ngan ISLAM kat kelantan & terengganu

      • Gen2Felda says:

        Malaysia dah pon negara islam…lihat sekeliling (jika tak buta lah) adakah anda tak boleh beramal ibadat dengan mudah? tiada masjid disekitar anda/ anak anda dilarang mempraktikkan ajaran islam? tiada institusi intelek islam? tiada system perundangan syariah? tiada penguatkuasaan kanun jenayah? tiada system pembayaran zakat,haji,umrah,korban.kikah dan pembangunan ekonomi islam? banyak lagi aku nak cakap…bukan masok otak ko pon..

        p/s: Dari tahun 1960an hingga sekarang pembangunan islam berterusan dari segi munakahat,muamalat,jenayat,syariat dll. Ini bersesuaian dengan cara Al-Quran diturunkan iaitu berperingkat-peringkat…

        • zach says:

          sedara aku bg contoh yg mudah agar ko paham.. ahmad dilahirkan dri perut ibu beragama islam.. jd disini nama pn islam keturunan pn islam… tp ahmad tidak melakukan perkara2 yg disuruh islam.. tp dia ttp n masih islam… islam beginikah yg sedara inginkan

          • Gen2Felda says:

            tak semayang tu hal peribadi antara dia dan Allah…ko pon tahu bukan semua penganot pas kuat semayang…

            yg.aku tulis kat atas tu ialah peranan kerajaan dalam pembangunan islam…

        • bujuk says:

          Benda zaman penjajahpun dah ada, apa penjajah tu Islam ka?
          Tapi nak bagi tau hang, ada budak sekolah pakai serban kena buang sekolah, tapi sing tak kena buang sekolah.. kenapa? Ada la UIAM idea DSAI… System perundangan syariah pun ada, tapi model yg. ditangkap minum arak dipaksa merayu supaya tidak kena hukuman rotan dan akhirnya raja terpaksa bagi pengampunan… hebat raja dah jadi macam paderi. Kanun Jenayahpun ada tapi Common Low la, HUDUD nak sebut pun tak boleh. Zakat, haji semua tu zaman Inggeris dan Jepun dulu pun ada.
          Tapi kenapa Tok Janggut, Mat Kilau dan Datuk Maharajalela lawan Penjajah? Itu kau kena bagi tau kat sini…

          • raplahjingaa says:

            UIAM idea mat liwat tu ???…..hahahahhaah…oii bujuk…kan aku dah pasan banyak kali kat hang….jangan dok asyik nga-nga mengadap harakah……..

            Tok janggut…depa tu semua lawan penjajah sebab nak bebaskan negara ni dari penjajahan……UMNO lawan hangpa sebab nak halang negara ni dari di jajah sekali lagi…..ada faham !!

      • jebat says:

        bukan tak nak respon.. Tp walau berjuta kali bgtau pun korang memang tuli.. Ko tanya PAS ngape gagal melaksanakan syiar islam diselangor? Aku cabar selangor laksanakan seperti kelantan haramkan kedai loteri ngan pusat2 hiburan dulu.. Yg lain kita debat kemudian.. Lama dah aku tunggu jawapan tu..

        • Gen2Felda says:

          setakat ni bujuk,zach,zonan ,teluk tak jawab…dorang tak mahu menderhaka dengan ronnie liew..hasan ali pon dah kena bungkos..apa lagi ada pada pas selangor?

          BUBAR DUN SELANGOR !!

    • raplahjingaa says:

      Ok gak tu….masaalahnya tuan, cuba tuan cerita kan sikit ciri-ciri negara Islam yang tuan inginkan…selain daripada menutup aurat dan mengantikan common law…..tuan cerita kan laaa….saya teringin sangat nak dengar…..kalau boleh tuan sertakan contoh sekali….baru senang saya nak faham…..

  4. Nor says:

    Ada seorg kawan aku tu dulu dia punya laaa…jahat nak mampus gugurkan anak tanpa nikah dah jadi mainan dia ..tapi bila masuk PAS serta merta laa…org ni salah org tu…salah…dia je…yg betul kalu psl kerajaan mmg slalu je…tak betul yg dia pergi belajo luar negeri pakai biasiswa MARA tak sedar tu…pun asyik nak mengutuk MARA rasa macam nak tampar je…mulut dia kalu mengata badan2 kerajaan ni..agak nyer sbb dia dah dpt tiket ke sorga tajaan PAS ……heran manusia ni..asal nak baik je…masuk PAS baik laa..saya yg masih tahu lunas2 islam dr dulu hinggalaa…skrg. Kesederhanaan dlm islam… menjaga solat saya dan beramal baik.serta tidak pernah berburuk sangka terhadap org. adalah sebaik2 amalan

    • bujuk says:

      Cik Nor, Untuk bertaubat bukan sebab masuk PAS, tapi dah terima hidayah dari Allah. Kalau dulu jahat, taubatlah insyaAllah Allah ampunkan walau sebesar mana kejahatan kita tapi jangan buat jahat sebab tahu tuhan akan ampunkan kita takut tak sempat taubat.
      Kita berhak untuk menuntut sebuah k’jaan yg. lebih baik jika jelas depan mata kita k’jaan yg. ada tak baik. Contoh, kita tahu keburukan ketua kita, perlu kita nasihatkannya, tak berubah kita kena cari jalan untuk jatuhkannya takut orang lain akan ikut maksiat yg. ketua kita buat, bukan sokong jugak dia kerana dia yg. bagi kerja pada kita.
      Islam adalah agama sederhana, yg. sederhana itu ialah ikut Al-Quran dan sunah, selain dari itu bukan sederhana tapi menghina. Islam bukan setakat solat,puasa,zakat dan haji lebih dari itu iaitu amal soleh dan nahi mungkar.

      • Gen2Felda says:

        ko nak jatuh kan kerajaan ‘jahat’…
        tapi pemimpin ko yg.rosak moral tahap kronik tu ko patut jatuhkan dulu…Bermula dengan pulaukan ‘bersih2’ yg.diterajui ambiga si penyokong murtad tu…

        satu jari tunjuk orang,4 jari tunjuk diri sendiri…

        • bujuk says:

          Aku tak sebut k’jaan jahat, tapi ketua jahat. Siapa pemimpin yg. rosak moral? Aku cabar polis dakwa kalau ada bukti, setakat fitnah tak laku zaman sekarang ni.
          Apa salah bersih?
          Menuntut pilihanraya yang bersih dan adil, tiada undi POS, tiada undi PALSU/HANTU, dakwat kekal semua tu kau kata salah? Boleh jalan laaaa… Apa salah jika kami tuntut kebaikan?

          • Gen2Felda says:

            jangan nak memperbodohkan kami lah..Zul kulim bandarbaru masa bersih 1.0 dulu adalah antara penyelaras demo tu..Dia tahu bagaimana perancangan pimpinan himpunan tu terutama bab nak huru harakan bandaraya KL dan bertempur dengan polis..

            undi pos nak ditiadakan adalah menidakan hak demokrasi anggota keselamatan memilih pemerintah..yg.aku setuju hanya hapuskan pakai beg dan ganti kotak lut sinar.

            bab dakwat tu tak relevan…tiap pusat pengundian ada wakil parti untuk check tiap nama orang yg.mengundi. Ada pernah wakil parti tu kata ada duplicate name?

            korang bukan tuntut kebaikan..Korang sebenarnya tuntut dan tegakkan suara cina komunis nak berkuasa dalam negara melayu nih..

          • zach says:

            zul 110% 2 ea… penyokong dia ke???

          • zach says:

            gen2felda… knp diadakan pilihanraya??? kalau kamu rase nk bg bn je mng aku rase simpan duit pilihanraya buat benda yg lg berfaedah… waktu pilihanraya… tv ader x ckp ttg pmbangkang… yg baik hanya utk kerajaan… ko rase ini adil ke??? info utk rakyat hanya kerajaan.. inikah demokrasi???

          • zach says:

            aku tgl di jb… jd siaran singapore dan indonesia dapatlah… aku xpnh lg tgk siaran berita diorang kutuk pembangkang… tp dimalaysia tiap2 hari.. di indonesia wktu pilihanraya semua parti diberi ruang utk bentangkan manifestro diorng pd rakyat melalui media… tp di malaysia asyik2 kerajaan.. kalau ko rase ko sggup dibodokan… terpulanglah… bkn menuntut ditukar kerajaan tp pilihanraya yg lebih ekfisyen dan adil

          • bujuk says:

            Tulah kau gen2 rujuk utusan aje, Zul kulim dah kena tendang memanglah semua PR buat tak elok, tapi apasal bersih 1 dia ikut sekali kalau tak elok? Sebelum FRU serang bersih ada huru-hara ke? Takdak, jadi FRU yg. hura-harakan KL.
            Sapa kata anggota keselamatan tak mengundi, sekarang negara aman takdak komunis, tentera dudukkan pekan,polis pun sama bukan depa ngundi dalam hutan, kenapa perlu undi POS dan pengalaman pengundi POS mereka kata org. lain yg. undi untuk mereka. Lagi satu apasal anak/isteri pun undi POS jugak?
            Bab dakwat hang kata tak relevan apasal… sedangkan ada kes pengundi mengundi lebih daripada sekali, kita ada bukti tapi biasalah mahkamah kata pembangkah masih kalah kalau pengundi tersebut undi sekali, takkah banggang punya hakim. Sama juga pengundi hantu. Takkan polis dapat tangkap semua pencuri, mustahillahkan.
            Yg. akhir tu persepsi ko… lantaklah.

          • jebat says:

            nak buat demo utk BERSIH buat ape? Selagi pakatan haram tak menang pilihanraya selagi itu dia kata tak bersih.. pakatan haram betulkan dulu pemilihan PKR baru aku join bersih.. Memang sifat pakatan syaitan mencari kesalahan org..

          • Gen2Felda says:

            PATUT NYA DORANG BUAT DEMO BERSIH UNTUK pGayR jalankan pemilihan dalam parti dengan bersih…Pemilihan yg.penuh pergaduhan,baling kerusi,salah guna kuasa dan boikot ahli…

  5. Telok_Blangah says:

    Jika dikatakan berbaik sangka kpd semua org, tidak akan ada mengata itu ini. Mengata org yang buruk2 dan sebagainya. Tidak mengaibkan org lain….Jika kita menjaga solat dan beramal baik, nescaya kita juga akan bersangka baik kpd semua pihak. Berpesan 2 kpd kebenran dan berpesan2 kpd kesabaran..

    • zumazore says:

      DALAM CERAMAH PAS… fitnah, memalukan orang,…apa itu isla yang tuan cari?… pemimpin itu tauladan….

      • Telok_Blangah says:

        Saudara, mengaibkan org dengan video porno yg belum pasti dan yakin orang dan pelaku tersebut, mcmana plak tu? Takkan dlmvzaman skrg mash nak guna video hitam putih?

        Di TV1, TV2 dan TV3 serta yg berkaitan bagaimana pula? Sudah2 la mengata itu ini. Dlm realiti kehidupan sekarang adalah lebih afdal dituntut kpd PEMERINTAH yg memerintah dan berkuasa skrg melaksanakan tuntutan agama dan syariat….

        • capt jam omega says:

          awaklah orang yang ketinggalan teknologi..kamera keselamatan akan berwarna hitam putih sekiranya cahaya kurang dan akan berwarna apabila cukup cahaya.ada juga orang bodoh.mai tengok camera dalam engione room kapal aku ni.aku boleh tunjukan.sebab tu masa anwar mula2 masuk masa pintu masih terbuka ada warna sikit.bodoh!!!!

          • Telok_Blangah says:

            Jam omega apa cerita? Senyap aja? Yelah mungkin dlm teknologi kamera agak ketinggalan tp taklah sampai boleh percaya 100% mengenai apa yg berlaku. Mcmana ada tulisan siam? Mcmana ada org melintas depan org yg dikatakan DSAI tu? Apa dia buat? Siapa Eskay? Semua org tahu siapa eskay dan RTC sebenar…..

          • zach says:

            jadi rase2 ko 4 kamera yg diletak 2 diletakkan dimana???

        • raplahjingaa says:

          hmmm….hang pi minta clarification tentag hal ni dengan aji adi……..masuk kampung dia kecoh pasal hukum hudud…..kat bandar dia kata hukum hudud hanya 0.0001%…..siapa yang tuntut dia bercakap macam tu…..dah kaki pembohong drp totok sampai ke labai kulup…..memohongggggg aja kerja…..

    • capt jam omega says:

      kalai macam tu semua kes rogol tak perlulah disiasat kerana akan mengaibkan perogol itu..lagi pun bukan mudah nak bawa saksi 4 orang yang tidak melakukan dosa.semua kes boleh mengaibkan orang yang kena tuduh.bubar saja polis diraja malaysia .sprm,kastam dan lain2 jabatan kerajaan.takut nanti mengaibkan penjenayah

      • bujuk says:

        Rogol mesti ada kesan cedera, baju koyak dan sebagainya. Kalau semua baik itu namanya rela. Allah yg. letakkan 4 saksi untuk tuduhan zina, perkara ni ada dalam Al-Quran dan hadis. Apakah tuan rasa tuan lebih bijak dari Allah untuk menghukum. Video mungkin satu bukti, tapi Islam tak terima video sebagai saksi.

        • payids says:

          Allah dah aturkan semua perjalanan hidup manusia, yang Haq tetap akan menewaskan kebatilan. Kita sama2 tunggu hukum daripada Allah.Yang penting Malaysia selamat

          • bujuk says:

            Masalahnya UMNO/Utusan terusan memainkan isu ini di media tampa dakwaan. Jika yakin ada bukti silalah dakwa DSAI dan bukan buat fitnah di media.

          • raplahjingaa says:

            Alhamdulillah….Malaysia selamat…cuma kita perlu berwaspada daripada golongan-golongan munafik yang mengakui mereka itu lebih Islam daripada orang Islam yang lain.
            Dah banyak dah peringatan tentang keujudan puak-puak sebegini dalam kitab suci mahu pun hadis-hadis rasulullah.

        • maula says:

          ye ke rogol mesti ada kesan cedera, baju koyak dsb? semua kes rogol ada kesan baju koyak ke ?

          kalau mangsa di”mabukkan”, dikhayalkan terlebih dahulu bagaimana?

          • bujuk says:

            Hang nak aku kata hang bodoh ka, pi la hospital uji tahap dadah ke, alkohol ke, doktor adalah cara dia nak pastikan dirogol ke tidak. Jangan jadi macam saiful sudah la lepas 2 hari baru buat report, reka cerita macam2.

        • raplahjingaa says:

          hmmm……”‘ kami ciptakan mereka binatang -binatang yang sebahagianya untuk dijadikan makanan dan sebahagian lagi untuk dijadikan kenderaan ”

          So tuan bujuk….jangan jadi manusia fasik…..Islam terima tak kereta, motor atau kenderaan lain ???? dalam kitab tidak ada pun meyebut kereta atau motor.

          ewah–ewah….ni lah hasil pengeluaran PASTI….pandai-pandai bagi fatwa….oiii lebai hang ingat hang tu sapa ?

          • bujuk says:

            Ko belajar tadika KEMAS sebab tu akai singkat, asyik belajar nyanyi, makan dengan main.
            Benda yang berkait dengan Agama Islam dan Iman tak boleh ubah2, contoh Solat tak boleh sebab sebok kita solat seminggu sekali aje, atau puasa setahun dua bulan. Tapi perkara yg. tidak bersangkut-paut dengan agama adalah harus. itupun tak belajar ke?

          • raplahjingaa says:

            Tu diaaaa….gasing depa nak pusing dah….spin…spin…spin….

      • zach says:

        rogol nk bwk 4 saksi buat apa?? org benggong je rogol depan org ramai.. ko jawab dlu pnh ke org rogol org depan 4 org??

      • zach says:

        nmpak cm baking perogol je… aib mangsa la kena jge… bodo2

    • raplahjingaa says:

      Salah tu tuan…..solat yang menjaga kita……..

  6. Kid says:

    Rujuk kartun utusan tu..perspektif yg disindir adalah pandangan hj hadi bahawa dlm isu video mirip anwar, kena bawak jugak2 4 saksi (itu utk hudud, takzir lak hj hadi tak nak ulas pulak-nmpknya hj hadi kena ngadap ust kahzim nih)..rakaman video tak leh pakai sbb sekadar besi..dlm kartun tu, kalau kita pakai pendapat hj hadi ni aje, org yg kena rogol tak dpt pembelaan lah..kartun ni bukan sindir islam, tp fire hj hadi..open la sket, jgn jumud aje..

    • zumazore says:

      moralnya : akan banyak kes rogol kat kelantan n kedah sebab mereka takkan merogol kat bepan orang ramai… saksi tak semestinya manusia … NABI YUSUF menggunakan baju beliau yang koyak di belakang sebab di tarik sebagai bukti dan cara tu terus di gunakkan untuk melihat cara pekara tertentu berlaku..itu satu contoh yang di permudahkan

      • zonan says:

        inilah contoh manusia jumud,berzina dengan kena rogol xth beza,hukum islam jgn bt main2,kalu kurang ilmu baik bertanya pada yg tahu,kan umno ada ulamak muda knp xtye dorg??zuma2 insaflah saudara ku…

        • kun aguero says:

          depa ni x tau beza antara rogol dan zina tpi nk ckp jgk..hahahah..

        • raplahjingaa says:

          Tau tak pe….termasuk lah anda totok PAS…. jangan bercakap sesuka hati kalau setakat tahu hukum secara surface…..kail panjang sejengkal jangan nak duga lautan yang luas…..sedikit sebanyak luangkan masa mengkaji kitab suci…..kita manusia biasa….termasuk nicky dan aji adi….

        • payids says:

          Saya yang tak tahu nak bertanya, kalau dalam kes rogol macam mana nak selesaikan permasalahan tersebut kalau mengikut islam

    • bujuk says:

      Anda patut letak TAG HADI jika direct tu HADI. Saya berfahaman ia sindir ISLAM kerana karikator tersebut berpakaian Rasulullah (jubah & serban). Dan ia menyatakan hukum ISLAM bukan hukum PAS. Saya rasa tuan2 boleh sindir/kutuk HADI tapi bukan ISLAM. Ok.

    • zach says:

      maksud ko bro pendapat hj hadi ttg islam 2 xley diterima la??? jgn jd bodo…

  7. mrSkandal says:

    Hahaha betul²…

    1) Ni aku nak bagi contoh kepada penyokong tegar PAS dan PKR..

    “Ada rompakan disebuah kedai pada waktu malam, dan kedai itu mempunyai CCTV.

    Kemudian CCTV itu dapat merakam gambar serta aksi perompak itu merompak kedai tersebut.

    Hasil siasatan polis didapati suspek A dan B terlibat. Jadi suspek A dan B pun ditangkap.

    Hasil perbicaraan makhamah kata OK kamu didapati bersalah kerana merompak..

    jadi PEGUAM BELA suspek A dan B pun kata- Kejap tuan hakim..itu bukan mereka kerana tuan hakim perlukan 4 orang saksi yang mempunyai mata dan pendengaran..dan juga 4 orang saksi ini mestilah bersuci hati atau berhati mulia..pendek kata mestilah diantara golongan Ulama atau terdiri daripada orang² alim..

    Oleh kerana CCTV ini bukanlah manusia dan tidak mempunyai pendengaran serta CCTV ini hanya lah rakaman sebuah rakaman video..hanya penglihatan sahaja maka ianya tidak boleh dianggap sebagai bukti. Selain daripada itu mata yang melihat mestilah mata manusia kerana video CCTV boleh edit.

    Lagipun perut suspek A tidak buncit dan perut suspek B pula berbahu lebar..cuma muka kami sahaja nampak sama..tapi ini adalah merupakan pelanduk dua serupa”

    So apa keputusan terbaik patut dibuat oleh makhamah itu? Jeng Jeng Jengggggggggg

    Siapa yang bodoh?

    1) Yang aku tau Dato Seri Anwar Ibrahim tu tak bodoh kerana berjaya memperdayakan para pengikutnya..

    2) Yang kedua aku tau DAP pun bukan bodoh kerana mereka berjaya meraih sokongan melayu maka berpecahlah perpaduan melayu di Malaysia ini

    3) Jadi siapa yang bodoh sebenarnya? Dah lah bodoh kemudian sombong pulak tu..haisshhh sesiapa yang boleh jawap No 3 ni sila beri jawapan anda..

    • zumazore says:

      maka secara automatiknya si KHALID GAGAP M.B SELANGOR akan jadi M.B paling bengap dan pembazir duit rakyat sebab pasang cctv paling banyak kat opis dia dan kat SELANGOR… cakap mudah laksanakan lah macam mana… DENGAR BOLEH LA, UNTUK PERCAYA TAK MUNGKIN (untuk penganut PAS AJE)

    • bujuk says:

      1) Mana kau belajar islam nak 4 saksi untuk kes mencuri? 1x bodoh.
      2) Apa kalau dalam cctv ada muka A dan B, mahkamah terus jatuh hukum ke?. A dan B perlu jawab dimana dia berada pada masa tersebut, jika dia ada saksi menyatakan dia berada di tempat lain mahkamah tak boleh jatuh hukum bersalah. Kes Anwar dia kata org. dalam video bukan dia, kanapa polis tak siasat? dimana Anwar pada masa tersebut, kalau Anwar ada saksi dan bukti dia berada ditempat lain maknanya itu bukan dia. Tapi Polis lambat sangat nak siasat, dah berbulan tak selesai lagi, apa maknanya tu kalau bukan fitnah?

      • raplahjingaa says:

        budak anuar ada saksi, bini dan anak dia…..yang dah sah kaki pemohong….dalam kes liwat…. anak kata bapak dia ada bersama dia…..bini pulak kata suami dia ada bersama dia……kalau puak hangpa daripada lebai hingga ke mat liwat….semua kaki pembohong…..period !!

        • bujuk says:

          Agak2 kalau hang kena tuduh macam anuar, anak/ isteri hang nak tipu 1 malaysia ka?
          Kan ada bukti twiter dan fb, siasat la dulu. Yg. terus pi serang awatnya. Kalau Anwar ada di tempat tu takkan takdak register kut kat hotel ke spa ke? Mesti ada resit bayaran dan sebagainya.
          Hanya pembohong yg. akan kata org.lain bohong tampa bukti dan saksi.

          • raplahjingaa says:

            hahahah….bukti twitter apa ? tu la hang dok baca harakah dari pagi sampai petang…..masa time pakcik hang dok naik sheikh dengan amoi cina tu…twitter dia…fb dia senyap ruyup…tak ada activity…..

            Hahahahaha….apa punya piang la hang ni….nak pi buat maksiat…pas tu register pulak kat reception…..pakcik hang tu pandai sikit pada hang…..hahahah

            hang ni sekolah mana dulu ?

      • mrSkundel says:

        Mana ko tau polis tak siasat? Polis ada segala maklumat tentang semua ahli politik kat Malaysia ni..

        Kalau polis takde bukti..polis akan keluarkan kenyataan mengatakan tiada bukti

        Tapi adakah polis telah mengeluarkan kenyataan tersebut?

        Apa yang editnya video itu? Kamu ingat Eskay tu punya kepakaran untuk mengedit tak??

        Bekas pengikut Anwar semua kata Anwar putar-belit serta dewa pemutar alam..

        Itu bukan UMNO yg cakap..dan itu pun bukan daripada mulut UMNO tetapi dpd mulut bekas pengikut Anwar..

        Hehehehe…

    • zach says:

      lg sekor keldai… kes curi samakn ngn kes zina….. apa la.. kalau kedai kne rompak dah tentu cap jari n apa2 yg boleh dijadika bukti diambil… yg sebenarnya asas hukum bukan hanya bersandarkan video… ye tuan keldai… kes curi pn nk bwk 4 org saksi… mmmgggggg bodo pemikiran ko nie… kes zina atau ko tuduh aku buat benda2 maksiat kna la pgl 4 org saksi yg berwibawa… coba aku tuduh ko pegang pantat kakak ko… boleh ke mcm 2

      • zach says:

        lepas nie lau bn masih perintah malaysia aku ingat utk menghalalkan hukum video nie… mau semua jabatan agama islam diwajibkan tangkap pelaku maksiat dgn merakam perbuatan mereka sudah… xyah kuar ramai2 sorang pn jd la jnji ader video… betol x puak umno

  8. Telok_Blangah says:

    Soal bodoh atau tidak bergantung kpd tahap ilmu dan asas agama pada seseorang. Dlm hal merompak, tidak disuruh membawa 4 org saksi yg adil, bersih dan sebagainya sbgmana dikata tadi…. Jgnlah digunakan pemikiran akal semata2. Rujuklah kpd pakar2 dan para ilmuwan agama utk mensahkannya dlm soal jenayat spt di dlm kitab mutlaal badrin di mana 4 saksi hanya utk kes2 yg menuduh zina.Kes bunuh boleh dirujuk kpd hukum hudud dan takzir.

    • Hero Tamil says:

      Yep…tak perlu 4 saksi tapi perlukan 2 saksi. Still oleh kerana CCTV adalah besi…it nullified,
      Bebas lagi….lalalalalala

  9. zumazore says:

    RAHIB YANG TERTIPU…
    diriwayatkan daripada RASULLAH saw bahawa terdapat seorang rahib yang tekun beribadat telah berusaha untuk mengubati sejenis penyakit yang telah di hidapi oleh seorang perempuan, lalu syaitan telah bertindak untuk memperdayakan dan menghasut rahib tersebut sehinggalah terjadi perbuatan keji antara rahib dan perempuan itu. untuk menutup malu, rahib itu telah membunuh perempuan itu. apabila ahli keluarga perempuan itu mengetahui dan ingin menjatuhkkan hukuman bunuh pada rahib itu maka datang lah syaitan tadi itu pada rahib untuk berpura-pura menghulur bantuan tapi dengan syarat rahib itu perlu bersujud pada syaitan itu. apabila rahib itu sujud maka syaitan itu berlalu pergi daripadanya. akhirnya kedua-dua nya akan mendapat balasan di neraka.
    KERAJAAN P.R MENJANJIKAN SEBIJIK MACAM RIWAYAT DI ATAS..

  10. Telok_Blangah says:

    Oklah kalau PR diandaikan sebegitu rupa, terpulang pada masing2 yg menilai. Tiada siapa yg bole menghalangnya…Jika dikatakan PAS bukan parti Islam yg tidak mengikut cara Islam yg benar, maka tugas pemerintah skrg iaitu UMNO menunjukkan kami sbg rakyat marhaen cara islam yg sebenar sesuai dgn konsep Malaysia negara Islam. Tunjukkan kpd kami wahai pemimpin UMNO, Islam yg benar dan sebenar2nya. Soal perilaku, adab dan ibadah dan sebagainya, tunjukkan dan teladanilah kami dgn menjadi Imam di dlm solat, menutup aurat sbgmana tuntutan Allah dan Rasul….

    • zumazore says:

      pertama contohilah sekolah agama bantuan penuh kerajaan negeri JOHOR untuk mendidik anak-anak orang islam mempelajari islam… itu langkah awal… suruh negeri di bawah P.R buat ni dulu lepas tu.. aku bagi yang kedua , atau pun aku tak sempat sebb tunggu lama sangat nak bangunkan sekolah agama tu kat seluruh negeri kelantan ngan kedah ngan selangor… kalau aku dah tak sempat aku mintak maaf je lah ye.. buat dari asas yang kerajaan BN dah bagi contoh..
      TAK CUKUP DUIT ? MINTAK DERMA DENGAN FARID YANG GAJI KONON RM14K TU, CAKAP NGAN DIA ITU AMAL JARIAH KALAU NAK MASUK SYURGA .. BUKAN MASUK PAS MASUK SYURGA…SALAH TU!

      • zumazore says:

        Telok_Blangah .. YANG PENTING JANGAN NAK “CUBA-CUBA” MACAM KO BAGI KOMEN DULU TU…

      • Telok_Blangah says:

        Di Singapura pun banyak madrasah2 yg dibina oleh pemerintah yg bukan Islam. Di Eropah pun banyak masjid2 dibina di sana.

        Ok, berbalik kpd persoalan tugas dan tanggunjawab pemerintah skrg, langkah mendirikan sekolah agama amatlah dipuji. Paling penting pengisian diri iaitu rohaninya. Jika didirikan sekolah2 ,masjid2 tetapi kosong, bagaimana pula tu??? Sbb itu tugas pemimpin hendaklah menunjukkan teladan kpd Rakyatnya spt menjadi Iman dlm solat dan sebagainya. Begitu juga dlm keluarga. Si ayah mestilah menjadi Iman dlm solat di rumah dan menjadi teladan kpd anak2nya. Barulah aman keluarga….

        Soal syurga dan neraka adalah urusan dan hak ALlah. Tapi di dlm al-quran dan hadis telah menyatakan ciri2 mereka yg akan tergolong dan akan dimasukkan di dlam syurga atau neraka.

        • zumazore says:

          mintak maaf ye saudara Telok_Blangah saya “cuba-cuba” membalas ye.. kalau tak buat masjid kata kerajaan zalim.. maka kerajaan sediakan masjid untuk tempat umat islam beribadat dan menimba ilmu.. (tak masuk akal jika kafirun yang bagi tazkirah pada PAS). pengisian dalam masjid untuk jemaah tu adalah tamggungjawab masing2 , satu lagi bukansemua tanggung jawab untuk pembangunan islam tu terletak di atas bahu kerajaan,ibubapa, guru, jiran ,sahabat , rakan, ketua kampung, …. semua ada tanggung jawab masing-masing.. jangankan sampai masalah murtad pun nak di salahkan kerajaan lak, kena tanya ibu bapa mereka, kerajaan akan sediakan makamah serta nasihat kaunsling…
          dan dalam riwayat nabi saw juga ada menceritakan bahawa ada seorang yang kejam dan sentiasa membuat kejahatan sehingga beliau menemui nabi saw untuk menyatakan kekesalanya, maka nabi suruh beliau taubat dan akhirnya taubatnya diterima ALLAH kerana taubat yang beliau mohon itu adalah sebenar2 taubat…moralnya syurga bukan urusan manusia terutamanya PAS… KITA HANYA MENGERJAKAN YANG DI SURUH DAN MENINGGALKAN YANH DI TEGAH, ITU SYARAT ASAS UTK KE SYURGA YANG PENTING HATI ITU YAKIN TAK DENGAN ALLAH.
          YANG PENTING TAK ADA ISTILAH CUBA-CUBA DALAM KAMUS HIDUP AKU… DOSA PAHALA JUGA TAK ADA CUBA2

          • bujuk says:

            Alhamdulillah sempat taubat, bagaimana kalau tak sempat? Ajal dan maut hanya tuhan yg. tau. Sebab tu Allah suruh kita sentiasa beristigfar. Tapi kalau dah tahu perbuatan kita salah tapi teruskan jugak, tak taubat, kalau Allah ambil nyawa terimalah balasan.

        • maula says:

          “Telok_blangah said

          Di Eropah pun banyak masjid2 dibina di sana”

          alhamdulillah, tapi malangnya di Malaysia hanya satu je masjid yang dibina oleh so-called pejuang Isle di kawasan yang dikuasai mereka sepanjang tempoh mereka berkuasa.. lol

        • al-zarqawi says:

          DI SINGAPURA MASJID DAN MADRSAH DIBINA OLEH SUMBANGAN ORANG ISLAM DAN NGO SENDIRI. MANA ADA KERAJAAN PAP BERI PERUNTUKKAN UNTUK BINA MASJID . SETIAP BULAN GAJI ORANG ISLAM KAT SANA DIPOTONG UNTUK BAYARAN PEMBINAAN MASJID DISANA.

  11. bujuk says:

    UMNO bakal tumbang dengan karikator ini, jelas dua hukum berbeza antara Hudud dan Common Low. Tapi niat karikator tersebut jelas nak sindir hukum HUDUD tidak adil berbanding Common Low, apakah itu yg. tuan2 semua suka. Tiada kaitan dgn. TGHH kerana dia hanya menyampaikan hukum Allah.

    • maula says:

      haha .. tiada kaitan kata ko ? kaitannya jelasss sekali

      • bujuk says:

        Bila dan dimana TGHH kata perogol kena bawa 4 saksi? Dalam Islam pun tak mintak 4 saksi untuk kesalahan rogol. 4 saksi yg. adil adalah untuk kesalahan zina, aku ulang 4 saksi yg. adil adalah untuk kesalahan zina. Kamu jangan mengada2kan apa yang takda dalam Al-Quran….

        • maula says:

          dia memang xda kata bawa 4 saksi, tapi dia ada kata telefon dan cctv tu hanya besi , bukan saksi

          • bujuk says:

            Habis ko kata cctv tu saksi?
            Hai, macam2 korang ni, benda yang mati takdak akai fikiran jadi saksi… hebat la korang ni, dulu belajar tadika KEMAS yeee.
            Tanya ko, Kucing yg. gigit pencuri boleh jadi saksi kes curi ke? Setau aku kalau ada orang nampak kucing tu gigit pencuri dia boleh jadi saksi, dan gigitan kucing adalah bukti. Kucing tak boleh jadi saksi.

          • maula says:

            aku tak kata pun cctv tu saksi, tapi dalam kartun tu serupa la apa yang dicakap hadi .. kan jelas kaitannya tu dengan TGHH

          • fabao says:

            dia ptutnya kata cctv hanyalah bukti bukan saksi..bila ckp besi nmpk la kebaghalannya

          • Lantoi kau says:

            Empat saksi tu bukti la baghal..

    • payids says:

      Nak tegakkan HUDUD konon, baru kena sergah sket ngan Ronnie Liu pasal kes rampas arak kat selangor dah ceret… Kelam kabut pegi pulang balik arak tu. Apsal takut… tak takut dengan hukum Allah ker..???

      • bujuk says:

        Dua perkara berbeza, sekarang undang2 HUDUD belum berkuatkuasa kau tak boleh senang2 nak potong tangan pencuri walaupun terbukti dia bersalah selagi negara kita bergantung pada Common Low. Ini masalah kenegaraan, kalau kau pakai undang2 sendiri kacau-bilau negara bukan masalah tak takut hukum Allah. Sebab tu PAS perlu tumbangkan UMNO dulu, kemudian ambil hukum Allah dan baru boleh dilaksanakan. Belajar biar habis, cuba tengok Aceh sekarang bila pemimpin mereka terima hukum Allah baru hudud boleh dilaksanakan. Sebelum ini hudud juga tak boleh dilaksanakan di Aceh.

        • maula says:

          hal ni aku sokong bujuk la .. umno terlalu lemah menguatkuasakan hukum Islam, kalau ikut hukum Islam mereka (orang Islam )yang menentang pemerintah Islam yang sedang berkuasa patut dihukum bunuh,wajib, maka terhapuslah pas dan puaknya .. tapi tu la, wujudnya pas kerana umno lemah buat hukum Islam

        • payids says:

          Tapi kalau tak silap aku, PAS kata hudud bukan keutamaan pulak. Cam na tu. Hukum tuhan jangan buat main2. Boleh pulak nak tangguh.

        • Tuan gedukngok says:

          PAS tumbangkan UMNO? Sebelum muktamar PAS hampir sinonim dengan negara Isle. Tapi sekarang negara Isle dah tumbang – ditumbangkan oleh negara berkebajike. So, secara sinonimnya PAS itu sendiri dah tumbang…..PAS tumbangkan UMNO??? Gelak sakan je lah kita!

        • raplahjingaa says:

          hahahah….piraaaah….kat perak masa lebai usung lilin tu jadi kuda DAP……asal sebut saja negara Islam…dia buat report polis…oiii..bujuk hang ni nak penipu sapa….silap tempat hang nak menipu neh !

          • bujuk says:

            Setau aku Nizar takda pulak kata macam kau sebut. Dia ulas isu HUDUD je dimana k’jaan masa tu belum bincang pasal hudud sebab PAS mempunyai kurang kerusi berbanding DAP yg. diketahui sosialis. Hukum HUDUD zaman Nabi bukan perintah pertama bila Nabi sampai di Madinah. Setelah umat Islam kuat Aqidah dan Tauhidnya baru turun hukum tersebut. Dalam keadaan lemah perlu buat perkara penting dulu kuatkan kefahaman Islam rakan PR dan rakyat baru boleh laksanakan Hudud.
            Takkan anak hang umur 2 tahun hang nak paksa dia sembahyang dan puasa kut.. patut2 la….

          • raplahjingaa says:

            spin….jangan tak spin…hang pusing pi lah kot mana pun….bila habis momentum……hang tetap toktok PAS !!

      • jebat says:

        aku cabar pas laksanakan model negeri kebajikan dikelantan dulu.. Selesaikan perumahan untuk rakyat miskin ngan masalah peniaga di MPKB sebelum nak bicara soal negara kebajikan..

    • Gen2Felda says:

      pas pasti tumbang kerana istihar negara islam bukan lagi pperjuangan..
      hudud bukan lagi keutamaan….

      kerana apa? kerana kedua-dua itu adalah matlamat dan janji mereka kepada penganot mereka selama ini..

      • raplahjingaa says:

        PAS TAK KAN BOLEH TUMBANG…ITU PASTI !! KERANA PAS TAK PERNAH BERDIRI PUN….SO MACAM MANA DIA NAK TUMBANG !! agak dia nak berdiri sikit….Lim guan eng celapak kot belakang…..tak sempat nak berdiri pun…..

      • zach says:

        ingatlah org yg membawa kabar palsu 2 truk azabnye…

        • Tuan gedukngok says:

          Sapa yg bawak kabar palsu ni? Berpuluh tahun kempen pada orang ramai nak tegakkan negara isle. Tup, tup sampai tahun 2011 baru mengaku negara isle takda dalam Quran. Ikut logik ko memang bakal teruk diazablah pemimpin munafiq PAS, termasuk ahli-ahlinya yg taksub macam ko.

          Sebut-sebut “ko” ni teringat pulak….tabung ‘ko’hilal apa jadi? Kihkihkih!

  12. zonan says:

    zach ko ingt dorg cerdik ke??bdk2 kulup pun ada lg,ingt nk gubal undng2 mcm jual taik tepi jalan bodoh mcm lembu tye soalan.

    • jebat says:

      aku sokong kita kutuk sekeras2nya bila islam itu dihina. Tetapi aku hairan dengan sikap pembangkang kenapa segala tuduhan yg begitu serius spt bunuh dan rogol dipandang mudah oleh pas yg dikatakan amat islamik.. Apakah tuduhan itu dibolehkan.. Mat sabu sendiri menggelarkan anwar sebagai aluburi semasa anwar dlm umno? Apakah itu dibenarkan islam..

      • bujuk says:

        Sapa kata Mat Sabu betul kata Anwar aljuburi, aku ingat lagi TGNA pernah cakap orang yang maki hamun dan fitnah orang tidak boleh berceramah di pentas PAS pada masa Mat Sabu sebok heboh cerita aljuburi. Sejak tu Mat Sabu kurang berceramah atas pentas PAS dan nada ceramah dia semakin baik.

        • zumazore says:

          SECARA TERANG KO MENGAKU MAT SABU TU CETEK AGAMA ISLAM, BAK KATA KO TAHAP PENJUAL TAIK TEPI JALAN… SO AKHIRNYA MENGAKU GAK MAT SABU TU BODO AGAMA SEBAB LEPAS KENA TEGUR BARU DIAM SIKIT…. BODO TAK NGAKU SALAHKAN ORANG JE MEMANJANG…
          SAIPUL KENA LIWAT NGAN BOS DIA ( AL-JUBURI) SALAHKAN UMNO , PADAHAL SAIPUL PKR ANUA PKR YANG SEBOK BUAT FITNAH UMNO PUNYA HAL TU PE SAL?
          VEDIO AL-JUBURI NGAN CINA DOLL DI DEDAHKAN OLEH DATUK ESKAY (PKR) – ANUA (PKR) , APAHAL UMNO LAK JADI BAHAN FITNAH PAS?
          APA LAH TAHAP KO ORANG NI… BILA LAH TERBUKA HATI NAK TOBAT?

        • jebat says:

          bujuk.. Jilat la sampai licin bos2 ko tu.. Aku yakin ko tau sgt bos2 ko tu memang kaki maki.. Yg duk tergelak2 waktu ceramah tu bos ko duk maki la tu … Ko terlalu memutihkan pemimpin yg memang berjiwa hitam.. Memang sifat semulajadi pembangkang mengaku malaikat.. Pas temberang orang mcm ko boleh la.. Byk makan ubat kuat harakah..

        • raplahjingaa says:

          pirahhhh….nicky tu la bapak fitnah yang paling besar……ketam nak suruh anak dia jalan straight…..hahahahah

        • fabao says:

          mana mat sabu dpt sumber berita psl aljuburi tu?mst dia yakin dgn sumber dia..xkan dia main ckp je?atau mmg dia jenis main ckp ikut sesedap rasa kot?mat sabu pun xpnh mntk maap psl gelaran tu?dia masih yakin dgn cerita tu ke?atau dua2 kaki putar alam?

      • zumazore says:

        ye kita kutuk hadi awang dulu sebab tak nak bangunkan negara ISLAM tapi negara berkebajikan… atau macam negeri selangor dulu (masa pemerintahan BN) SELANGOR DARUL EHSAN…. BUKAN KELANTAN DARUL EHSAN!!!

    • payids says:

      Jual taik tepi jalan aku rasa lagi MULIA dari jadi BARUA DAPig bangsat. Korang yang otak lebih lembu dari lembu sanggup berpanas, Si bangsat DAPig dok bersorak kat dalam kereta beraircond. Konon susah nak gubal undang2 DRAF pun tak ada. PI… rah…

  13. selendangbiru says:

    PAS hanya sebuah parti politik dan bukan parti Islam, senang jer jawapannyer.

    • bujuk says:

      Betul, tapi PAS juga adalah sebuah parti politik yang memperjuangkan Islam.

      • Telok_Blangah says:

        Memperjuangkan Islam berdasarkan Al-Quran dan Sunnah SAW. Pihak pemerintah UMNO menjadikan common law berdasarkan suruhanjaya reid yang dirangka perlembagaan oleh penjajah Inggeris. Tidak merujuk kpd syariat Islam….

        • al-zarqawi says:

          Kepada KHWARIJ PUKIMAK KAT ATAS APABILA ISU SAIFUL DILIWAT AKA DIROGOL OLEH ANWAR ALJUBURI KENAPA MINTAK 4 SAKSI JUGAK SIAP NAK QAZAF LAGI SI SAIFUL SEBAB TAKDE 4 SAKSI . ANJING KHAWARIJ MCM KAU BOLEH TERIMA KE QARINAH DLM ISU LIWAT.

          OH PAS MEMPERJUANGKAN iSLAM BERDASARKAN AL-QURAN DAN HADIS KAU BAGI AKU NAS MENJATUHKAN PEMIMPIN MUSLIM YG BERSOLAT MCM PM KITA ? KEPADA KHAWARIJ DIATAS AKU CABAR KAUORANG.

        • raplahjingaa says:

          hang cerita la lagi…..ni hang dok pusing kot tu aja….soalan aku hang tak jawab-jawab lagi….hang buat-buat lupa !!

      • raplahjingaa says:

        hang ni ketinggalan zaman la bujuk…..sejak bila pulak PAS perjuangkan Islam ni…..hang niii….nak pembohong salah tempat….

      • payids says:

        PAS melacurkan ISLAM atas nama politik. Nauzubillah….
        Orang Cina, India baca Al quran bukan nak mendalami, tapi sebenarnya lebih nak mempersendakan Islam. Kalau betul dia nak mendalami ISLAM aku rasa sekarang ni diorang dah dapat hidayah nak masuk ISLAM.

      • jebat says:

        aku tak nampak ciri2 negara islam di selangor..

  14. bluekang says:

    apalah sesusah nak debate dgn penganot parti BABI tu…bior le dia percaya apa yg dia buat tu betul..1000 kali kasi tahu pun dia dok pusing gak..tak guna cakap…May pigs piss upon PAS..

  15. achmad abdollah says:

    Sedara boleh baca mengenai isu fitnah, zina dan rogol daripada Prof. Mohd Asri Zainul Abidin.
    Dibawah aku linkkan penjelasan beliau : –

    http://drmaza.com/home/?p=1430

  16. achmad abdollah says:

    dan lagi…

    http://halaqah.net/v10/index.php?topic=1310.0

  17. achmad abdollah says:

    dan lagi…

    http://zaharuddin.net/soal-jawab-a-isu-pilihan/732-liwat-nak-percaya-boleh-atau-tidak-.html

  18. al-zarqawi says:

    TIDAK ADA MASALAH DENGAN KARTUN DIATAS KERANA YG TERASA DISINI ADALAH GOLONGAN KHAWARIJ YG SELALU GUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK.
    DLM ISU LIWAT SAIFUL YG DIROGOL ANWAR IBRAHIM ADAKAH PAS DAN PEMIMPIM PAS MENEGUR LAWYER ANWAR YG KATA MESTI ADA 4 SAKSI UNTUK DAKWA ALJUBURI SIAP NAK QAZAF LAGI SAIFUL. DLM KARTUN TU TAK SEBUT KARAKTER ITU SEBAGAI HAJI HADI ATAU SEBARANG AUTHORITY BADAN ISLAM DI NEGARA INI. YG DIBAYANGKAN ADALAH SEORANG PENGHULU YG MEMAKAI SARBAN. PAS ATARTUK PUN PAKAI SARBAN DAN TOLAK BUKTI QARINAH DLM ISU ANWAR ROGOL AKA LIWAT SAIFUL.PERGI MAMPOSLAH KHAWARIJ PAS DAH KAU ORANG YG MAINKAN NAS UNTUK KEPENTINGAN POLITIK LEPAS TU NAK SPIN YE.

  19. pasdaplaknat says:

    Isu karikatur Utusan itu saya sendiri secara peribadi tidak setuju kerana ia akan menambahkan lagi salah faham dalam kesempurnaan hukum Islam..sepatutnya kartun tu boleh petik balik kata2 Hadi bongok dan berlatarbelakangkan bendera PAS supaya ia ialah ‘fatwa PAS’ bukan melibatkan hukum Islam yang sebenar.

    TAPI PUNCA KEHINAAN ISLAM INI IALAH DARI PAS LAKNATULLAH!!

    DARI MULUT LIDAH PUAK LAKNATULLAH INI, HADY BONGOK dan AJIS JAMBAN INILAH PUNCA SEGALA KEROSAKAN DAN PENGHINAAN TERHADAP ISLAM!!
    Sejak isu kalimah Allah SWT dulu yang lebih berat dari isu Hudud.iaitu isu asas Tauhid..PAS jauh menghina dan mampersendakan KEESAAN ALLAH TA’ALA.. dgn membenarkan PENYENGUTUAN ALLAH itu dgn ‘tuhan’ agama lain. ITU BOLEH MURTAD!!

    Isu 4 saksi: HADI BOROI BONGOK LAH YANG MULA2 HINA DAN MERENDAHKAN HUKUM ISLAM. BELIAULAH YANG MENCETUSKAN KEKELIRUAN DI KALANGAN MANUSIA JAHIL DALAM PAS sehinggalah ckp2 org biasa sehingga semua yang tk faham menjadi keliru.
    BELIAU HANYA PUSING CAKAP BAB IKRAR 4 SAKSI-ITU HUKUM MAKSIMUM ZINA. TAPI HADI BONGOK CUBA MENIPU BAHAWA HUKUMAN TAKZIR BOLEH DIJATUHKAN PADA ANU-WAR!!

    Selain fighul syariah yang sebenar terhadap fakta (bahan2 bukti) yang memberikan QARINAH (keterangan jenayah) juga ditolak mentah2 oleh bongok2 berserban dlm PAS spt HADI BONGOK sekor ni.. dialah punca mambuatkan rakyat keliru dan marah kerana seoalh2 menampakan hukuman Islam itu tidak sampai ke isu2 rogol, pencabulan dan sebagainya..

    bercakap hal ilmu dgn org PAS ini seoalh2 bercakap dengan BEROK.. sbb mereka dipimpin oleh BEROK yang pakai serban!

  20. pasdaplaknat says:

    berok2 PAS munfiq ni cukup bijak main isu.. dlm keadaan merekalah yg hina dan jatuhkan maruah Islam, tiba2 mereka pura2 sbg ‘pejuang’ Islam..
    isu2 BERAT seperti isu Kalimah Allah, isu Pluralism, isu Arak, isu Zina dan Liwat, isu kemuliaan Insitusi Masjid, isu halal haram, isu Syurga Neraka yg selama ini mereka jadi syaitan bisu..malah ada yg telah jadi syaitan pun..

    tp bila org lain buat sikit shj kekhilafan..terus MELATAH MELOMPAT2 seperti BEROK puak2 PAS jahil ini semata 2utk lihat merekalah ‘juara’ Islam.. ptuihh.. perangai mcm tahik (nama lain bg N-AJIS)!!

    • tenaga sakti says:

      dulu lain sekarang lain. dulu pas berjuang untuk Islam. sekarang sudah jadi berjuang untuk kebajikan. Nampaknya UMNO sajalah saperti biasa akan terus berjuang untuk Islam, bangsa dan negara. Hidup UMNO. kesimpulan nya Pas tak usah lah sibuk untuk berjuang kerana Islam, anta sudah lari dari tujuan asal nya, bukan begitu.

  21. jebatblot says:

    aku sokong geng. DISEBABKAN FATWA HADI DAN AJIS NILAH YANG MENJADIKAN PERPECAHAN DI KALANGAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA NI. MEREKA NILAH SEBENARNYA PEROSAK MINDA MACAM SORANG BLOGGER DIA TU, SOKONG SAKAN. SAMPAI KALAU BOLEH BASUH BUNTUT HADI DAN AJIS TU DEMI PAS!!!!!!

Leave a Reply

Threesome