Menu Utama

PAS Serius Ke Nak Laksana Negara Kebajikan?

Sudah hampir sebulan sejak Muktamar PAS yang memutuskan pembuangan Islam dari perjuangan PAS untuk digantikan dengan perjuangan negara kebajikan, berakhir.  Bukan baru PAS sebut negara berkebajikan ni tapi sejak tahun 2008 lagi, tapi rasminya pada Muktamar yang lepaslah.

Sejak itu ada beberapa perkembangan untuk menunjukkan bahawa PAS ini sedang benar-benar serius nak melaksanakan negara berkebajikan, antaranya menggantikan Timbalan Presiden bemoral baik dengan yang bermoral buruk, memenuhikan saf-saf kepimpinan hadapan dengan para anwarinas dan sebagainya.

Tidak lama lepas itu, barisan Pesuruhjaya Negeri yang bercirikan ulama juga ditukar bagi dengan meletakkan yang tak berapa nak ulama atau lebih kopiah dari ilmu.  Antara yang menjadi mangsa ialah Hassan Ali di Selangor dan Harun Taib di Terengganu.

Tapi semua itu nampaknya tidak cukup ‘berkebajikan’.

Tambah mengejutkan, agenda pertama Timbalan Presiden PAS, Al-Khalwati Mat Sabu sebaik dilantik kejawatan itu ialah bekerjasama dengan peguam hindu yang pro Murtad bernama Ambiga untuk menganjurkan perhimpunan Bersih 2.  Dalangnya siapa lagi kalau bukan bekas musuh ketat Mat sabu, Anwar China Doll

Itu bukan untuk bagi kebajikan, sebaliknya menambah susahkan rakyat, terutama golongan peniaga kecil, pemandu teksi dan rakyat kebanyakkan lain yang nak mengunjungi KL pada 9hb Julai 2011 nanti.  Sudah pasti akan ada berlakunya kekacauan, huru hara dan kacau bilau yang diakibatkan dari perhimpunan tersebut.

Sudahlah sebelum ini pun PAS tidak ada menonjolkan apa-apa yang berkebajikan.  Kelantan sebagai contoh yang terbaik, apa yang kebajikan disitu?  Harga makanan murah ke?  Itu tidak ada kena mengena dengan kepimpinan PAS tapi  sebab rakyatnya miskin dan majoriti berhijrah ke negeri orang, jual mahal-mahal sapa nak beli?  Kedah pulak begitu juga, baru saja menaikkan harga perkhidmatan air sehingga 40%!!!

Itu yang buat timbul tanda tanya, seriuskah PAS nak melaksanakan perjuangan ‘kebajikan ini?

Rata-rata macai PAS yang penulis jumpa masih lagi bercakap tentang nak menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hudud, kurang sangat diantara mereka ini yang bercakap tentang kebajikan PAS.  Apa yang kebajikan pun mereka tak tahu.

Penulis utarakan perkara ini bukan apa, tapi nak pastikan apa penipuan pulak lagi yang nak dijaja kepada rakyat kebanyakkan.  Takut sudahnya PAS nanti ibarat kapal yang takde haluan, nak ke negara kebajikan atau nak ke negara Islam?



« (Previous News)



18 Komen to PAS Serius Ke Nak Laksana Negara Kebajikan?

  1. raplahjingaa says:

    Machai-machai PAS sebenarnya telah terputus hubungan dengan pucuk pimpinan…..mereka masih koma dalam sindrom penafian…….masih tidak percaya apa yang di putuskan oleh 3 stooges, aji adi, wali selipar dan mat romeo…….menukar arah penipuan PAS dari negara Islam ala PAS., dan kini beralih kepada negara kebajikan.

    Machai-machai PAS juga lebih dikenali dengan panggilan totok-totok PAS….terpaksa berpegang kepada asas penipuan yang biasa dan selesa bagi mereka….sebuah negara Islam ala-ala sesuka hati mereka.

    Kalau kita perhatikan forumer-forumer kelas 3 PAS yang sesekali menjengok di mykmu…..hujah mereka masih lagi tentang hukum hudud…..masih lagi dengan cara fitnah….bidaah….dan pembohong seperti yang mereka biasa gunakan pada tahuan 90an……..tak ada siapa pun menyebut asas perjuangan baru PAS iaitu membentuk sebuah negara kebajikan…..kerana…kerana…err..err

    mereka sendiri pun tak tahu apa yang mereka mahu……..hahahahahahah

  2. Moooohyideen says:

    saya setuju! Inilah bagi mereka yg berpikiran cetek.

    Kita dgn at overview of the scenario, untuk pengetahuan anda Sinagapura (pada tahun 1980, singapura was at par with Malaysia in terms of currency and per capita income, not to mentioned under UMNO lah kita kehilangan Singapore- a historic issue that never been discussed). Tapi sekarang pendapatan per kapitan rakyat singapura adalah 5 kali ganda daripada Malaysia.

    Perhimpunan ni sekejap jer, perhimpunan aman, apa masalahnya??? tapi kjaan memburukkan dan menakut nakut kan dgn provokasinya meletakkan beribu2 FRU.

    Peniaga rugi??? Rugi lah sedikit sbb dgn provokasi..tapi kalau dilihat dgn akal yg lebih bijak, inilah satu pengorbanan yg diperlukan untuk mendapatkan pemerintah yg elebih effective, eficient, competent dan islamic.

    Apa ko ingat waktu kita menentang untuk dapatkan kemerdekaan, tak ada kah yg provokasi2 yg menyebabkan peniaga terpaksa tutup kedai berhari hari?? Tapi kalau langsung tak sanggup berkorban….aku pun tak tau nak kata apa…

    • raplahjingaa says:

      hmmm…..lagi sekali isu perbandingan dengan singapura dibuat……ironically bila ianya dibuat ia hanya mensasarkan kemajuan singapura….perbandingan melalui currency…melalui GNP……dan ianya boleh di bahaskan lagi dari segi populations..singapura sebagai negara bandaraya….singapura dari segi saiz dan geography….

      Tak pernah pulak perbandingan di antara pembangkang di Malaysian dan pembangkang di Singapura……pernah kita dengar pembangkang di singapura menganjurkan demonstrasi jalanan….tidak !…..kenapa ? apa yang jadi pada Rajaratnam ?……selalunya bila kita kurang membaca…..kita akan tertinggal fakta-fakta yang penting dalam sesuatu isu……ya mungkin seperti anda…….

      Anda cuba menafikan hak majoriti yang mahukan keamanan negara….anda mahukan majoriti rakyaat rugi sedikit….di akibatkan oleh kejengkalan kumpulan minoriti.,.anda tak memahami demokrasi sebenarnya……

      Anda sebenarnya berada dalam denial syndrom…….masih tidak dapat menerima kenyataan….majoriti rakyaat malaysia telah bersuara………anda sakit sebenarnya…period.

    • bangKano says:

      Hang mungkin secara jujoq kata benaq lagu tu tapi apa kah pemimpin BERSIH bersikap jujoq sebagaimana hang kata ?Hang kata perhimpunan sekejap ja betoi ka ? Mau dia ! Itu kata hang tapi macam mana pula kata orang lain yang sama turut serta dengan hang,adakah depa tu bersikap baik. Dah tentu depa ni bertindak ganas bila semangat dah membara dengan ucapan berapi api dari pemimpin & penganjur yang gila kuasa dengan membuat fitnah bukan bukan kat pemimpin negara. Jadi anak muda yang mudah terbakar semangat lalu bertindak liaq pukoi orang lain yang tak sebulu dengan nya. Bila polis datang nak suraikan depa ini terus melawan dengan memukul,membaling objek keras,asid dll pada polis. Dari situ lah nanti terjadi trajedi mandi darah antara perusuh BERSIH dengan polis. Kejadian berbahaya ni dah berlaku pada perhimpunan Reformasi tahun 1998,BERSIH 1 & HINDRAF ramai mangsa teraniaya akibat pembataian polis untuk mempertahankan diri. Ini ka yang hang pa mau kan dari perhimpunan ini kelak lalu senang pi tuduh polis dan kerajaan bertindak zalim,ganas dan tak berperi kemanusiaan. Bila polis tahan pemimpin dan pengikut BERSIH yang agresif di bawah ISA lalu puak puak hang pa tuduh kerajaan tak demokrasi,nafikan hak asasi dan menindas rakyat yang bersuara baik kunun. Piraahhh sana bole cakap..!!

      Kami dah paham sangat mentaliti puak puak bebai haprak ni fikiran depa sama ada pemimpin,penganjur & pengikut macam burung kakak tua berperangai tidak bersih walau pun mempunyai slogan BERSIH. Jasmani nampak bersih tapi jiwam kotoq macam najis dalam longkang belakang kedai m
      amak.

      • neutron says:

        Aslkm, yang buat jadi tragedi ialah korang tu… kerana tak boleh nak tengok pembangkang buat apa apa pun… pasti korang sakit hati dan nak sabotaj…. kalau dah yakin Polis dan Tentera boleh kawal keadaan dan majoriti rakyat pasti sokong UMNO waktu PRU… buat apa korang nak takut sangat orang buat demo cara aman?? Biarla 1000 demo.kalau dah pasti Melayu akan tetap sokong UMNO… ye tak?

        • stingray says:

          kalau nk bg pendapat neutral pun pakai la akal sikit..selama ni pembangkang pernah ke puas hati dgn apa yg kerajaaan buat,wlaupun ternyata perkara tu baik..apa yg kerajaan buat semua nye haram dan membazir..dulu kalau umno berganding dgn mca dan mic hukumnye haram smpai bleh jadi kapir ..tp bila korang buat bleh lak jd halal dan suci..bro jgn jd MUNAFIK yg berselindung dlm keadilan..

        • raplahjingaa says:

          deyy….majoriti orang melayu memang sokong umno pun…kalau tidak tak kan orang melayu bediri gagah di putrajaya…..dah bertahun dah macam tuuu…..

        • zumazore says:

          neutron…
          dah di beri tempat yang sesuai kat stadium ko orang tak nak, sebok nak kacau jalan raya n peniaga… sebab ko orang tak reti nak bezakan yang mana baik dan yang mana tak baik ( belum mumaiz )…

        • mamu says:

          yang buat jadi tragedi ialah korang tu… kerana tak boleh nak tengok pembangkang buat apa apa pun… pasti korang sakit hati dan nak sabotaj….
          —————————————————————————————————-
          jangan bercakap lagu monyet baling batu sembunyi tangan, Abis yang UMNO dok buat benda baik tu geng geng hang tak sabotaj ka neutron??

    • stingray says:

      kalau nk berkorban pun, tax payah la nk berkorban utk betina paria yg memusuhi islam tu..akal taruk kat lutut ke..jgn la pandang apa yg tersurat jea, kaji la juga apa yg tersirat dihati betina paria hindu tu..hindu jd penganjur..melayu bertempur melayu..apa yg melayu dpt kalau mat sabu gan ibrahim ali mati kat stu..ko ingat hindu tu nk sedekahkan fatihah ke..

      • 3036 says:

        BETUL!!
        Sah – Sah dia yang menyokong murtadnya Lina Joy!!
        Haram jadah punya PAS!!! Cakap tak serupa bikin!!!

    • neutron says:

      Aslkm, inilah cara pemikiran korang puak UMNO… macha raplah sampai bagi kelas kasta PARIA kat MAMAK sedara Muslim nya sendiri( itu pun kalau dia sendiri Muslim lee..) dan secara tak lansung dia nak kata jugak bahawa dulu dia orang ni la yang dok kipas dan jilat pungkok PM berketurunan MAMAK … dan paling sedih asal usul konon nya PARIA??? Itu lah CekDet dah kata Melayu mudah lupa…KIPAS dan JILAT perkara biasa… ahaks

      Islam tak pernah suruh kau lebelkan sedara Muslim mu dgn kasta….. Sedar dan insaflah bro…

      • raplahjingaa says:

        Deyyy…….hang adalah orang yang terakhir kat dunia ni yang layak nak bercakap pasal Islam….mengata sana sini…..fitnah sana sini….pas tu selamba jer bercakap yang Islam melarang kita mengata sesama Islam….muka tak malu !!

        Poraah chit !….tok sah dok provoke aku dgn cakap belit-belit hang….dan jangan dok tarik Tun dalam salah silah hang…..jauh bezanya……ni dalam poket laaa.

        Yup…Islam melarang sistem kasta…..tapi ianya diamalkan dengan meluas oleh puak-puak tamil di selatan India yang kebanyakannya berkasta paria / dalit dalam sistem yang mereka cipta sendiri dan dibawa ke tanah melayu……hahahahhahaah !!

      • mamu says:

        Tok guru hang pun pernah kutuk orang jakun, pas tu minta maaf balik, wei, takut undi orang jakun lari ke BN ka??

    • Vivadriver says:

      Berkorban? Kenapa Tak buat pada waktu hari bekerja?

  3. hadi says:

    pas hanya diperalat dan diperbodohkan oleh ambiga tu je..

Leave a Reply

Threesome