Menu Utama

Khalid salahguna khutbah bela penzina


Maklumat yang diterima bahawa seluruh masjid-masjid di Selangor telah membincangkan soal fitnah zina dalam khutbah jumaat hari ini.

Khutbah menyeru orang ramai supaya jangan sesekali mempercayai tuduhan liwat yang dianggap sebagai digempar gempurkan saja.

Hujah khutbah mengatakan sumpah yang dibuat tidak mengikut syariah. Sebarang tuduhan zina perlu 4 saksi. Ini mengikut aliran hujah hadi bahawa video bukan 4 saksi tetapi hanya besi.

Padahal video adalah bahan bukti.

Mana pendirian PAS dan Pakatan pembangkang ini?

http://theunspinners.blogspot.com/






9 Komen to Khalid salahguna khutbah bela penzina

  1. Nujum says:

    Memang benar, sepanjang-panjang khutbah tadi (Bukit Subang) hanya berkisar kepada 4 saksi dan siapa yg menuduh zina tanpa 4 saksi boleh di kenakan qazaf (sebat 80 kali). Ayat-ayat tadi diulang-ulang sampai habis khutbah. Macam tak der cara lain nak dakwa penzina. Seolah-olah Islam itu zalim. Islam tidak zalim, Islam memberi pilihan lain jika tiada 4 saksi. Jika tiada 4 saksi hukumannya bukan hukum hudud, hukuman lebih ringan dengan syarat ada bukti, seperti DNA dsb. Sila rujuk sini http://www.youtube.com/watch?v=h01hhQfeCyI

  2. jijan says:

    memang yer…Cerita psal qazaf. Sumpah laknat adalah sumpah syaitan. Semua adalah fitnah….

    aku dengar senyum jer ler…….

  3. Ini bukti ummah semakin tersesat jauh.

    Kita bimbang akan hukum Allah.

  4. tokkaya says:

    Terkejut…..Masjid negeri di Shah Alam pun cerita pasal Qazaf…..Khutbah dah jadi macam ceramah politik plak…

  5. RAJA KONGKIAK says:

    hahahahhehehehhihihhii…masa nak membalun tak ingat masjid…bila dah kena balun dan dan guna masjid. Masa nak naik sheikh tak ingat apa pesan mimbar..masa dah kena hamput dan ajak mimbar berkutbah..boleh pikiaq laaaaa..kan kaaa

  6. baya says:

    muka serupa x penting, yang penting perut x gendut.

  7. tenaga sakti says:

    saya terkejut dgn penggunaan politik dalam khutbah jumaat lalu, kononnya kes liwat dan zina adalah fitnah. saya rasa nak bangun dan keluar berjumaat ditempat lain, tapi maklumlah nak pergi mana masa solat jumaat dah hampir. wahai manusia, tak bolih beza kah diantara fakta dan fitnah? Jumaat yang terdahulu pun juga ada disebut fitnah tapi tak lah sampai katahap jumaat lalu. Tuanku sudah bertitah sebagai ketua agama islam negeri supaya politik tidak dibawa kemesjid, hormatilah institusi mesjid yang maha suci, rumah Allah. nampaknya titah Tuanku tidak diendahkan. institusi mesjid sudah dicemari dan dah melampau sekarang. bila PRU 13 nak diadakan, dah bosanlah dgn puak2 ni.

  8. kaki_lempang says:

    Disebabkan Anwar Umat Islam di Malaysia berpecah..jangan buang masa Anwar tu manusia biasa. Banyak perkara yang boleh diutarakan dalam khutbah ke arah menyatukan umat dan menyatakan perkara-perkara yang menghidarkan umat dari berbuat maksiat.

  9. Observer says:

    Ini yg buat i malas nak ke mesjid…so skrg ni apa yg boleh dimegah kan sebagai ummat islam?

Leave a Reply

Threesome