Menu Utama

KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA Bukti Rakyat Didahulukan..

Penubuhan Kedai Rakyat 1Malaysia di Stesen LRT Kelana Jaya telah membuktikan Perdana Menteri DS Najib prihatin terhadap rakyat. Ini juga seiring dengan slogan RAKYAT DIDAHULUKAN yang dicetuskan oleh Perdana Menteri sebelum ini.

Biarpun pihak Pakatan memperlekehkan usaha penubuhan Kedai Rakyat 1Malaysia ini, ianya langsung tak menjadi “kudis” buat kerajaan malah ia sekaligus menunjukkan pihak pembangkang sudah tak senang duduk dengan usaha kerajaan mendekati rakyat.

Penubuhan Kedai Rakyat 1Malaysia ini sebenarnya membuktikan juga kerajaan tak meminggirkan keperluan asas rakyat walaupun kerajaan sedang fokus kepada menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju menjelang tahun 2020.

Kedai Rakyat 1Malaysia yang menawarkan lebih dari 250 barang keperluan harian dengan harga paling minimum ini adalah kesinambungan usaha kerajaan mendahulukan rakyat selepas penubuhan Klinik 1Malaysia. Ternyata, slogan Rakyat Didahulukan bukanlah slogan kosong seperti yang didakwa pihak pembangkang.

Ketika ini, perancangan untuk meluaskan Kedai Rakyat 1Malaysia ini sedang giat dilakukan dan perbincangan kerajaan bersama pengusaha swasta sedang berjalan. Selepas ini, rakyat Malaysia berpendapatan rendah dan sederhana akan dapat menikmati barang keperluan yang murah dan berkualiti hasil dari usaha murni kerajaan Barisan Nasional.

DS Najib membuktikan yang beliau amat peka dengan nasib rakyat yang mahukan pembelaan dari kerajaan. Dan kerajaan Barisan Nasional membalas amanah rakyat ini dengan mengutamakan polisi membela untung nasib rakyat di semua peringkat lapisan.

Usaha kerajaan ini jelas menunjukkan bahawa DS Najib sedar yang rakyat berpendapatan rendah terhimpit dengan kenaikan harga barang khususnya bagi mereka yang tinggal di kawasan bandar. Dan sebagai solusinya, DS Najib memberikan alternatif yang amat baik kepada rakyat golongan tersebut dengan penubuhan Kedai Rakyat ini.

Nampaknya, jiwa besar yang ada pada Arwah Tun Abdul Razak Hussein telah diwarisi oleh DS Najib. Jika dulu Arwah Tun Abdul Razak memperkenalkan Restoran Rakyat pada tahun 70an dulu, kini DS Najib pula memperkenalkan Kedai Rakyat 1Malaysia. Nampaknya, rakyat Malaysia amat beruntung mempunyai pemimpin seperti DS Najib.

Langkah bijak DS Najib ini pasti akan dapat membantu rakyat didalam mengurangkan beban kehidupan seharian mereka. Dan jika diamati sambutan rakyat terhadap Kedai Rakyat 1Malaysia di Stesen LRT Kelana Jaya tersebut, ianya adalah diluar dugaan.

Respon rakyat amat baik terhadap apa yang dilakukan oleh pemimpin nombor satu negara ini. Ramai yang menyifatkan usaha DS Najib ini menunjukkan beliau adalah seorang pemimpin yang berjiwa rakyat dan mereka sangat berterima kasih kepada kerajaan Barisan Nasional.

Tentang pihak Pakatan yang menghasut supaya rakyat memboikot Kedai Rakyat 1Malaysia, itu sudah menjadi kerja mereka didalam memfitnah kerajaan. Mereka bimbang rakyat akan semakin menyokong DS Najib dan juga kerajaan Barisan Nasional dengan penubuhan Kedai Rakyat ini.

Pemimpin Pakatan pasti tak akan mampu tidur lena dengan segala tindakan mendahulukan rakyat yang dilakukan oleh DS Najib. Mereka sedar yang mereka hanya mampu berjanji kosong sedangkan DS Najib yang telah merealisasikan semua keperluan rakyat!






18 Komen to KEDAI RAKYAT 1 MALAYSIA Bukti Rakyat Didahulukan..

  1. Gen2Felda says:

    kesinambungan yg.baik untuk penjenamaan 1 Malaysia Rakyat Didahulukan,Pencapaian diutamakan.

    p/s:jangan heran bila kedai 1 malaysia nih dipenuhi cacai pasamdol yg.selama ni berbuih hentam kerajaan bab Barang Naik nih…

  2. pasdaplaknat says:

    ALHAMDULILLAh dan SYABAS DS NAJIB atas hasil usaha berterusan menjadi pemimpin buat rakyat jelata!
    Sistem Kedai Rakyat ini amat tepat pada masanya:

    1-memecah monopoli Cina Kafir-majoriti adalah penyokong PR-DAP dlm urusan rantaian pembekalan borang barang2 keperluan. Maideen (ISLAM) diberikan tanggungjawab itu projek ini dengan membekalkan barangan pd kos lebih rendah.
    2-memberikan harga terbaik-iaitu 20-40% lebih rndah dari harga pasaran terhadap barang2 keperluan penting harian!
    3-memberikan signifikasi berkesan terutama menjelang Ramadhan dan Aidilfitri, di mana di khabarkan puak2 laknatullah Cina Kafir ini sedang merancang untuk menaikkan harga barang keperluan menjelang Ramadhan ini supaya rakyat menyalahkan dan membenci BN dan menjatuhkan 4-Konsep yang sama akan di perkenalkan melalui skim Tukar Kedai dengan kerjasama Carrefour Malaysia dan Bank tempatan.

    INILAH YANG DIKATAKAN KERAJAAN BERKERJA UNTUK RAKYAT..
    bukan mcm haprak2 bongok PR tu yg siang malam berpolitik kotor utk menipu rakyat!!
    menang 5-1 negeri pun sampai skrg tidak ada apa2 pembaharuan untuk rakyat seperti rumah kos rendah dan keperluan harian.. fikir2kanlah!
    4

    • Gen2Felda says:

      terbaeekkk….

      aku yakin jika diumumkan PRU13, cina akan naikkan harga barang atau sembunyikan barang kawalan seperti gula,tepung,minyak masak dll.agar rakyat marah pada kerajaan…

      mereka nak rampas negara ni melalui ekonomi dan satu lagi demonstrasi jalanan…

    • Gen2Felda says:

      memecah monopoli pengedaran dan perbekalam barangan daripada kaum cina adalah langkah bijak..Kedai 1 Malaysia WAJIB di mega kan.

      Felda juga dah memaikan peranan itu bila menjadi pembekal gula terbesar negara disamping berfungsi sebagai ‘Gedung Makanan Negara’.

  3. Yop Tulin says:

    Satu usaha yg paling praktikal dan terbaik utk rakyat marhaen terkini. Boleh memcahkan monopoli cina dalam bisnes barang keperluan umum.. dan harap kita akan nampak impaknya menjelang bulan ramadhan nanti, Insya Allah. SYABAS NAJIB.. teman salute sama mike!!

  4. raplahjingaa says:

    c4..bujuk…hangpa tak mau try ka beli barang kat situ….dah tentu halal dan murah pulak tu….tak kan la hangpa berdua marah sangat dgn kerajaan sampai kedai tu pun hangpa tak pi……..pi naa….jangan tak pi….

  5. Gen2Felda says:

    Kenapa penganot fuckatan seperti bujuk,C4israel,Farid,telok dll tak komen posting nih walau dah lebih 24jam ? mereka sakit hati kerana BN konsisten memajukan dan berikhsan kepada rakyat..

    ADA BERANI PUJI KERAJAAN BAB KEDAI 1 MALAYSIA NIH?

    • mamu says:

      aku suka orang lagu ni ada, nak tgk setakat mana depa mampu lawan kerajaan, nak tengok setakat mana hujah depa tu betul2 boleh meyakinkan rakyat untuk tidak menyokong UMNO lagi, hujah depa ni tidak sedikit pun menggugat kekuatan dan keyakinan orang melayu untuk terus menyokong UMNO, teruskan lagi wahai puak puak yang menentang UMNO ni berteriak macam anjing…………..

      • pasdaplaknat says:

        betul tu Gen2Felda dan mamu,
        kadang2 sy lihat anjing2 pencacai PR ni berhujah dlm skop yg amat lemah
        sehingga kita nk berlawan hujah pun mati akal..
        mati akal bukan sbb hujah mereka mantap mahupun berfakta
        tetapi kerana hujah terlalu bodoh dan jauh dr kebenaran

        dan Alhamdulillah sy kagum dgn ketabahan DS Najib menghadapi serangan jahat lagi sengit puak2 munafiqun PAS PKR bersama sekutu ahzab kuffar kesayangan mereka-DAPig laknatullah alaihh..

        tidak berjaya dgn fitnah C4 dan Altantuya mereka bergerak menyerang DS Rosmah, sehingga ada org UMNO pn sokong dan ikut rentak puak bangang PR ini hendak jatuhkan usaha baik isteri perdana menteri. DS Rosmah buat kerja baik tapi berjaya dimanipulasi hebat oleh golongan laknat ini sehingga menampakkan DS Rosmah itu negatif..

        Dan sekarang dlm keadaan mereka tengah ‘bersemangat’ dgn kemenangan ayam sambung yg bodoh iaitu Mat Sabut, maka BERSIN 2 akan digerakkan dgn sehebatnya termasuk melalui Facebook hasutan ke seluruh dunia yg mempunyai kedutaan Malaysia..begitu hebatnya puak2 laknat ini berusaha menjahanamkan negara dan mereka sangka Allah itu tidak menghisab perbuatan khianat sebegini..

        Satu tindakan bijak dan tepat pada masa, apabila DS Najib yg bekerja untuk rakyat siang dan malam mewujudkan Kedai Rakyat ini. Saya amat bersyukur pada Allah dan berterima kasih kepada PM atas usaha mulia ini.. semoga di doakan keberkatan dan kekuatan buat DS Najib serta kepimpinan UMNO untuk terus memerintah negara ini dengan kukuh dan cemerlang.

        Celikkanlah mata hati rakyat Malaysia ini untuk terus memberikan mandat tertinggi buat UMNO dan BN..INSYA ALLAH AMINN YA ROBBANA!!

        HIDUP DS NAJIB
        HIDUP BN
        SELAMATKANLAH MALAYSIA DARI PAKATAN HARAM!

    • manjayang74 says:

      syabas kerajaan

  6. ROSAFID says:

    Saya Kata! Rasa saya mereka2 yang pro Anuar/PKR, pro PAS dan pro DAP tak akan nampak apa jua kebaikan yang telah, sedang dan akan di lakukan olih pemerintah sedia ada.
    Apa pun saya yang di Johor Bahru ni yang memang terkenal dengan harga barangan keperluan yang mahal tertunggu2 ketibaan kedai 1 Malaysia di buka secara merata di bandaraya ini. Sama2 kita berdoa agar usaha murni ini berpanjangan dan mendapat keberkatan dari ALLAH swt. InsyALLAH ini adalah sebagai satu titk permulaaan bagi kita bangsa Melayu menghapuskan monopoli kaum cina dalam apa jua jenis perniagaan.Sokong Tetap Sokong Kedai 1 MALALAYSIA. Wallahu’alam. Wassalam.

    • pasdaplaknat says:

      INSYA ALLAH..AMINN..AMINN..AMINN!!

      Hancurkanlah Pakatan Rakyat, YA ALLAH!!
      Hancurkanlah Pakatan Rakyat, YA ALLAH!!
      Hancurkanlah Pakatan Rakyat, YA ALLAH!!

  7. naruto shipuden says:

    Alhamdulillah dan tahniah DSN kerana keluarkan 1 lagi peluru penabur. Selagi kita bergantung dgn pengeluar dan pemborong cha’, selagi itulah kita akan dipermainkan dan dihenyak sesuka hati.Kiat buktikan otak,semangat dan kerja melayu adalah hebat.

    Kalau dari dulu melayu didedahkan serta dibantu dgn bidang pengeluaran dan borongan,agaknya sekrg tentu lebih hebat kesannya.

    Sy pernah berkawan dan turut menolong rakan yg menjual; sayur2an di pasar di sebuah pekan kecil. Puak cha’ ini sanggup rugi utk melihat bisnes kawan sy lingkup,alhamdulillah dia mampu bertahan,sayangnya dia penyokong tegar pas.

    Kenapa GLC yg hebat tak mau wjudkan rangkaian kedai seumpama kedai rakyat ini seperti yg mydin buat. Mungkin mereka sibuk mengaut untung dlm bidang lain tanpa memikirkan idea dinamik utk membantu rakyat dan kjaan.

  8. manjayang74 says:

    syabas kerajaan malaysia kerna mewujudkan kedai satu malaysia,jgn lupa terus majukan lagi disetiap negeri seperti jb dan negeri2 lainnya.majulah malaysia……

  9. eny nurbaizura says:

    sykt tempat sy bekerja juga ada mengeluarkan produk utk kedai 1 malaysia..

  10. Nabilah says:

    Saya buat post yang agak pro BN dan ada la seorang manusia ni memanas tidak tentu pasal…Menyuruh saya penuhkan ilmu politik…Terbaru dia cakap semoga Allah mengampunkan kelancangan saya sedangkan saya rasa post saya tidak la lancang pun…mungkin apa saja yang pro BN dia nampak lancang kali…

  11. Nabilah says:

    Sila la baca post di blog saya Nabilah93 atau nabilah-lah93.blogspot.com dan nilai la adakah lancang apa yang saya post…

Leave a Reply

Threesome