Menu Utama

Jangan ikut telunjuk dan suruhan kafir laknatullah..

Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” – [Al Quran Surah Ali Imran ayat 118-120]

 

Didalam ayat di atas, para mufassirin dan fuqaha menegaskan bahawa Kafir Harbi adalah orang kafir yang diam dan hidup dalam wilayah pentadbiran umat Islam atau diluarnya, mereka berkhianat kepada Negara Islam, memusuhi, tidak mahu berdamai, menjalankan usaha merosakkan kaum Muslimin dan agama Islam.

Mereka ini mesti sentiasa diawasi dan diperangi sekiranya mereka menyerang umat Islam atau membantu pihak lain menyerang umat Islam. Dan Allah Swt juga memerintahkan kita supaya tidak menjadikan mereka sahabat, kawan rakan, pembela dan wali (pemimpin).

Dalam sejarah sendiri ada tercatat yang umat Islam telah berkerjasama dengan kaum musyrik dan munafiq tetapi di tipu dan di rugikan oleh mereka. Dan kita juga selalu mendengar dan melihat bagaimana kaum kafir ini sering memandang rendah dan juga sering menimbulkan masalah kepada umat Islam kebanyakannya.

Sejarah Islam telah menceritakan bagaimana seorang Wazir Kerajaan Bani Abbas pada zaman Khalifah Al-Muktasim berkerjasama dengan bangsa Tartar yang kafir dan musyrik kerana bencikan khalifahnya sendiri. Didalam kerjasama tersebut, Wazir itu telah membuka rahsia kelemahan kerajaannya sendiri kepada bangsa Tartar dan sekaligus kaum kafir itu berjaya menumbangkan kerajaan Islam tersebut.

Di rantau Asia Tenggara ini juga kita dapat melihat bagaimana kerjasama dengan pihak kafir berakhir dengan kerugian. Lihat saja bagaimana di Indonesia ada gerakan Muslim yang sudi bekerjasama dengan gerakan komunis kerana bencinya kepada pemerintah Islam, dan mahu berebut kuasa dari mereka. Tetapi akhirnya gerakan mereka bersama gerakan komunis itu juga tumbang kerana prinsip perjuangan yang tak sama setelah mendapat kuasa pemerintahan.

Di Malaysia, kita kini menyaksikan satu kumpulan yang mengaku Islam iaitu PAS, yang berkerjasama dengan gerakan kafir yang lain iaitu DAP dan PKR atas matlamat mahu menumbangkan Umno demi kuasa. Kita lihat mereka bersekutu dengan menagih bantuan dari kumpulan kafir itu diatas matlamat yang sama, iaitu untuk menjatuhkan pemimpin Islam yang diamanahkan Allah untuk memerintah negara.

Di dalam kerjasama antara pihak PAS dan kafir ini, awal-awal lagi kita dapati perjanjian kerjasama mereka tidak memihak kepada Islam kerana dalam perjanjian tersebut termaktub persefahaman bahawa jika PAS mahu bersama dengan PR, matlamat pembentukan dan melaksanakan hukum syariat (hudud) dan Negara Islam mesti di gugurkan.

Dan selepas Muktamar yang baru berlangsung, matlamat kafir untuk meneutralkan PAS telah termakbul. Ternyata perjuangan negara Islam PAS terus dihapuskan dan diganti dengan negara berkebajikan. Seluruh umat Islam didalam negara terkedu melihat betapa lemahnya PAS didalam kerjasama dengan kafir DAP dan PKR.

Tetapi, jika di tanya kepada mereka mengapa begitu taksub kepada kerjasama dengan kumpulan kafir sebaliknya mengetepikan perpaduan sesama muslim, dan mengapa tidak berjuang secara solo seperti dulu..? Jawapan mereka kononnya ini adalah satu strategi politik. Mereka juga memberi alasan bahawa Rasulullah SAW sendiri pernah berkerjasama dengan kaum musyrikin di Makkah dan Madinah.

Dan untuk menguatkan hujah serta bagi menunjukkan tindakan mereka itu betul, mereka sering menggunakan fakta-fakta sejarah Rasul. Tetapi mereka memutarbelitkan semua fakta tersebut dan mengambil fakta yang akan menguntungkan mereka sahaja. Mereka menyembunyikan beberapa fakta demi kepentingan mereka sendiri.

Pernahkah pemimpin-pemimpin PAS menceritakan bagaimana Rasulullah SAW dan kaum Muslimin di Madinah juga pernah di tipu oleh musyrikin laknatullah? Sudah tentulah tidak kerana ia hanya akan merugikan kerjasama mereka dengan DAP dan PKR didalam gabungan Pakatan Rakyat.

Terdapat di dalam Hadis yang di riwayatkan oleh Anas r.a, bahawa Rasulullah pernah menyuruh sahabat menghantar daging kambing yang di sembelihnya kepada jiran-jiran yang terdiri dikalangan orang Yahudi. Rasulullah ingin menunjukkan betapa bertoleransi nya umat Islam terhadap penganut Yahudi dan Nasrani di Madinah. Tetapi sikap yang baik ini mereka balas dengan cara jahat.

Mereka memendam hasad dan dengki terhadap kemajuan umat Islam ketika itu dan mereka tikam umat Islam dari belakang. Kumpulan kafir ini dengan senyap senyap memberi bantuan kepada musuh Islam bagi tujuan memerangi Rasulullah SAW di Madinah. Jelas disini bahawa sifat kaum musyrikin itu memang tak patut umat Islam percayai.

Inilah yang harus dijadikan pengajaran kepada semua kumpulan muslim di Malaysia. Mengapa mesti bergabung dengan pergerakan musyrikin untuk memperolehi kekuatan? Mengapa tidak bergabung saja dengan kumpulan umat Islam yang ada untuk menjadi lebih kuat?

Ini bukan saja dapat menguatkan kuasa yang dimiliki oleh kumpulan muslim, tetapi ia juga akan mengukuhkan perpaduan umat Islam itu sendiri. Inilah yang dituntut dalam ajaran Islam, bukannya berpecah belah dan mengikut telunjuk kafir untuk memerangi pemimpin Islam sendiri.






57 Komen to Jangan ikut telunjuk dan suruhan kafir laknatullah..

  1. pasdaplaknat says:

    DUA2 EKOR, BEROK BETINA DAN BEROK JANTAN NI MAU HUMBAN DALAM PENJARA SIKSA CUKUP2..BG MEREKA DUA EKOR NI KENAL MANA SATU ‘NIKMAT’ HURU HARA dan AMAN DAMAI!!

  2. pasdaplaknat says:

    Syabas penulis artikel ini yg banyak pengajaran boleh di peringati..kecuali oleh mereka2 yg telah di hijabkan hati dan NUR Allah SWT yg tidak rasa sesal dgn usaha2 jahat musuh ISLAM..

    Semoga dipelihara Islam dan Umatnya di tanah air tercinta Malaysia ini drpd golongan munafiq dan kuffar ini!

  3. kun aguero says:

    abis tu hang syok ka?

  4. Telok_Blangah says:

    Aku melihat perbandingan pemimpin UMNO dan PAS. Sape jadi pemimpin UMNO, memang terjamin akan jadi kaya raya segera berbanding pemimpin PAS……

    AKu melihat keperibadian sbg seorang muslim, pemimpin UMNO jarang menjadi imam dalam solat dan doa berbanding pemimpin PAS……

    AKu melihat siapa pemimpin UMNO berbanding PAS spt Datok Ustaz harun DIn AL Hafiz, Datok Ismail Kamus, Datuk Taib Azamudin, Datok Tuan Ibrahim Tuan Man dan ramai lagi…..mengapa org spt mereka berjuang di dalam PAS tidak kpd UMNO?

    • mrSkandal says:

      1) Mereka tidak boleh bekerja mcm orang biasa di Bank², Arkitek firm, Law Firm, dan sebagainya

      2) Mereka juga tidak diterima menjadi ahli akademik University tempatan mahupun luar negara kerana competitive

      3) Mereka tidak boleh bekerja di syarikat² milik Non Bumi

      4) Mereka bukan ahli ekonomi, fizik, kimia, atau mekanikal atau mana² jawatan professional yang boleh atau bersangkut-paut dengan penyumbangan ekonomi untuk rakyat secara keseluruhan..

      5) Mereka hanya champion atau jaguh yang boleh mempengaruhi pengikut atau peminat mereka- seperti orang yang kurang didikan baik dari segi Agama dan juga intelek

      6) Mereka juga hanya menjadi tempat rujukkan contoh nasihat dalam kehidupan dan kerohanian dimana seseorang individu itu seandainya diberi didikan yang cukup serta ilmu² yang postive maka orang² ini tidak memerlukan orang² yang disebutkan seperti diatas

      7) Untuk menjadi Imam seseorang itu haruslah atau wajib kuat dalam ilmu agamanya bukan setakat tahu membaca sahaja. Selain daripada itu perwatakan seseorang Imam tu juga menjadi fungsi sebagai mengambarkan bahawa dia boleh memimpin saf ketika sembahyang..bacaan surah ketika sembahyang termasuklah Al-Fatihah mesti lah kena dengan sebutan serta tajwidnya..

      8) Hati mesti lah murni dan keadaan tenang dalam setiap kali mengerjakan solat berjemaah..

      9) Bukan semua orang boleh jadi Imam saudara..tu pasal kalau nak jadi Imam ni ilmu kena tinggi dari segi semua aspect..

      • Telok_Blangah says:

        Kalau mcm tu mcmana nak jadi imam sedangkan setiap lelaki adalah pemmpin kepada isteri dan anak2nya begitu juga kpd rakyat. Bagaimana pula soal aurat??? Jika dilihat muslimah PAS, sejuk mata memandang….

        • mrSkandal says:

          Soal aurat ni pengajaran agama telah diberi..baik disekolah, baik daripada ibubapa dan juga baik dari ustaz atau ustazah yang telah kita hire untuk mendidik anak² kita..

          Tapi apabila seseorang remaja itu mencapai umur 21tahun keatas dan dikategorikan sebagai dewasa = tak nak jugak tutup aurat tu salah siapa?? Salahkan UMNO? Salahkan kerajaan?

          Sama juga kalau orang Kelantan datang KL minum arak..salah siapa? Tok Guru Nik Aziz ke? Bukan kan..salah UMNO ke? Bukan juga..

          Salah pada individu itu sendiri..sebagai orang Islam UMNO dah jalankan tanggungjawab menyerapkan Islam dalam sistem pendidikan..kalau nak dalam ilmu boleh lanjutkan kat UIA atau Uni mana² negara Arab..dgn syarat luluslah dengan cermelang..

          Dia mcm ni lah Telok Blangah.. Orang dah sediakan nasi terhidang didepan mata..takkan nak tolong suapkan kot??

          Tgk org cina..nasi depan mata di tibai jer semua..belum lagi lauk-pauk

          diibaratkan Kerajaan bagi hak kerakyatan dia dah boleh kaut keuntungan..belum lagi bagi keistimwaan bumiputra kat dia..apa akan jadi agaknya

          • Telok_Blangah says:

            Saudara, straigth 2 the point. Kita sbg rakyat biasa melihat tingkah laku dan keperibadian pemimpin yg mesti menjadi ikutan kpd rakyatnya. kalau pemimpin sendiri tidak menutup aurat mcmna nak menjaga dan menegakkan syiar Islam. Perkara asas pun dah gagal….Itu maksudnyer….

          • raplahjingaa says:

            Keperbadian ? maksiat sana sini….pas tu pakai jubah…kita jadi kelabu mata…kata mereka alim……hmmmm

            Teringat aku cerita ” Lawrence of Arabia “…………

        • raplahjingaa says:

          hahaha…..hang tengok depa kat mana…..? tu la hang…senang kena tipu….

        • bujuk says:

          Aku bagi satu hin la..
          Orang yg. solat tak semestinya baik, tapi orang yg. tak solat mesti jahat.

    • raplahjingaa says:

      hmmm…jadi imam solat…pas tu pecah belahkan ummah…..pernah dengar tak hadis nabi tentang ulamak akhir zaman ?…tentu pernah kan….

      dalam semua tu…hanya harun din yg aku rasa ada kaliber sikit….yang lain…sedih ! minta maaf no….

  5. Putra kulim says:

    Betina hindy pariah ini hendaklah ditangkap dan di ISA kan atau hantar sahaja dia balik ke negera datuk neneknya yang dibawak ke sini oleh british untuk bekerja di estet di Perak dan itu mat sabu di tangkap dan dibubuh ke dalam botol dan dibuang ke laut.

  6. Tiba tiba kita semua sedar bahawa kita telah berada didalam era baru yang berbeza dari tamaddun dahulu.

    Era dimana kafir laknatullah diberi harapan untuk meneraju hidup kaum muslim dan semua yang lain. Era dimana King of Maksiat, zina dan liwat dipuja dan diberi harapan untuk memimpin.

    Jika ini benar benar belaku, rela kah kita dilanda tsunami saperti di Acheh, kemarau gersang saperti di Bangladesh dan keruntuhan budaya saperti di Iraq dan Libya ?

    Atau pun sekurang kurang nya hura hara saperti di Siam ? bagi individu yang mengelak satu hukuman, kemungkinan diatas adalah lebih baih dari dipenjarakan. Tetapi bagi yang lain, anda semua masih teringin itu semua berlaku ke ?

    • bujuk says:

      Adakah anda baru bangun tidur…?
      Dah lama menteri2 cina dan india jadi tuan dalam BN. Chua Soi Lex yg. mengaku buat maksiat pun BN ambik jadi pemimpin.
      Ambiga bukan pemimpin kami dia hanya alat untuk kami merampas PUTRAJAYA masa PRU13.
      Bila menang dan kerusi islam/melayu paling banyak kuasa automatik akan dalam gengaman kami. Lu apa tau pasal politik…

      • raplahjingaa says:

        hahahahah….oii bujuk naik angin !…jom balik…jom balik…

      • peace says:

        ushhh kotonye politik dia…pastu nak cakap org lain kotor…pi balik rumah…minum air zam2 byk2 kasi suci itu hati…ada hati mahu BERSIH…cuba tgk kat sel n kedah…dalam genggaman konon…diperkudakaqn DAP adalah…itulah politik PRosak…ada phm..

  7. cheguman says:

    Dalam sejarah, ramai juga ulama yg terpesong, tergelincir dan menyebabkan pengikutnya sesat. Tak pernah dengar ke?

  8. 3036 says:

    Jatuhkan Pakatan Rakyat didalam PRU13 ini.. Itu jah ubatnya.. Pakatan Rakyat ingat derang dah cukup besar.. Pakatan sedar mereka semakin kekurangan penyokong.. tinggal yang hardcore mcm C4 & Bujuk jah.. yang dah tak nampak sinar kebenaran..

    Nik Aziz tak habis-habis menyebarkan kekeliruan dikalangan umat islam di Malaysia.. PAS/PKR menjadi agent perpecahan ummah. Perangi mereka!!! Islam dan Melayu perlu bersatu-padu. Sekarang ini Pakatan hanya ramai penyokong dari kalangan bukan Islam. Mereka menagihkan sokongan Islam dan Melayu. PAS juga makin membungkus! Kredibiliti PAS terletak ditangan DAP dan AMBINGAI sekarang. PAS sudah tidak releven. Percayalah.. Pakatan tidak akan dapat majority didalam PRU13 nanti, kerana Rakyat makin bijak menilai yang baik dan buruk.

    ANUar patut bersedia untuk ke tirai besi.. ANUar perlu bertaubat.

    PAS patut malu pada diri sendiri.. kerana selaku parti yang “konon” nya berpaksikan agama, mereka menyelar orang yang tidak menyokongnya sebagai Kafir.. tetapi disamping itu masih bekerjasama dengan DAP yang kafir. DAP sudah lama idamkan saat ini. DAP sudah lama ingin melihat Melayu dan Islam bergaduh sesama sendiri. Kerana mereka percaya masyarakat Islam amat susah utk dijatuhkan jika mereka bersatu padu..

    Persetakan kaum-kaum bukan bumiputra. We can make a different!! Daftarlah sebagai pengundi dengan segera. Bermula dari rumah, dari kumpulan yang kecil. Dengan memastikan isi rumah mampu memberi undi kepada Barisan Nasional. Usah biarkan minda2 anak muda kita dipergunakan dan dirosakkan oleh golongan ANUARINAS!! Sesungguhnya Anwar adalah pembohong, pelakon terhebat diabad ini..

    Hidup UMNO!!!
    Hidup UMNO!!!
    Hidup UMNO!!!

    • bujuk says:

      Siapa yg. mulakan pergaduhan..????
      Rakyat nampak jelas siapa yg. betul dan salah…. PR tak heran.
      Tak pernah dalam sejarah pakai baju kuning kena tangkap dan sokong komunis. Pelik polis m’sia ni. Pakai baju merah ok pulak walaupun nak bakar pejabat orang.
      Kenapa UMNO takut BERSIH????
      Hancur! hancur! hancur….UMNO.

  9. selendangbiru says:

    Dulu DAP hanya melukuk ditepi gantang, tak popular apatah lagi nak berkuasa, kemudian minta simpati PKR, dpt pengaruh org Melayu PKR sedikit demi sedikit dan DAP bertambah tamak….sekarang PAS dijadi pelaburan dan akhirnya DAP berjaya mendakap PAS dan kini DAP dgn angkuh mengikis dan membuli org Melayu kerana sokongan padu puak PAS kepada mereka….percayalah selepas DAP berkuasa nanti PAS dan PKR hanya akan diketawakan kerana kebodohan mereka menyokong DAP sehingga org melayu bertelagah kerana mereka ini mmg benci kepada Melayu.

    Sedarlah orang Melayu sebelum terlewat kerana terlalu byk ruang yg diberi….marilah kita bersatu demi masa depan anak cucu kita diatas landasan ISLAM.

    • bujuk says:

      UMNO dah nak lingkup… tiba2 mintak bersatu, tapi royalti kelantan taknak bagi..
      Konon jaga melayu tapi tekan kelantan sampai nak tadbir negari pun susah. Perak yg. ditadbir Melayupun umno rampas??? apa cerita?
      Tak perlu cerita banyak, PRU13 kita sama2 tentukan.

      • raplahjingaa says:

        Royalti apa nak bagi kat kelantan tu bujuk ?….minyak ? ada ka minyak kat kelantan…..minyak aurat banyak la kot.

        Perak di tadbir Melayu ?……oooo si nizat angguk lilin tu ?…..dia tu kuda DAP jer tu….dapat jawatan pun sebab….undang-undang tubuh negeri Perak tidak membenarkan orang bukan melayu menjadi MB……ikut kerusi….MB patut dari DAP……

        Bukan UMNO ambil balik…..adun PR yang lompat jadi bebas….kerusi PR dah jadi minoriti….aku cerita ni hang boleh faham ke ? sat aku nak cari ayat yang senang….

        macam ni lah….ayat yang senang….Perak kembali ke BN sebab….PR lekeh…tak dak class !!…..senang kan ayat tu ?….hang faham kan ? hahahahahaha

        • bujuk says:

          Kalau betul BN kuat di perak kenapa Najib cakap BN boleh menang kembali di perak jika letak calon yg. betul?
          bila ada JIKA maknanya BN tak kuat kan…
          Setidak2 NIZAR tetap MELAYU dan BUKAN CINA. Hebat la kan .. PAS mampu jadi ketua walaupun kerusi DAP lebih banyak. Ingat di P.Pinang dulu Gerakan masih jadi KM walaupun kerusi UMNO lebuh banyak.. tu baru namanya KUDA.

          • mrSkandal says:

            Hehehe ini aku nak share sikit dgn ko BUJUK..

            Suatu ketika dahulu selepas PR-12 dimana Pakatan Rakyat menang di 5 buah kerusi Anwar kata apa?

            Anwar kata dia nak lobby atau menyuruh orang lompat kerusi supaya Sept-16 akan ditukarkan kerajaan..BETUL ataupun TIDAK? Kekekeke

            Alih² apabila PR yang melompat parti terus dia labelkan KATAK lah..DIBELI lah..MAKAN rasuahlah dan mcm² lagi..

            Haiii Anwar oh Anwar..putar alam betul..

            Yang aku tak tahan masa tu DAP & PAS angguk kan kepala..nampak sangat DAP pun kurang bijak sama juga dgn PAS

            Anwar yang mula² nak suh ahli BN lompat parti supaya boleh form Government baru..alih² terbalik pulak PR yg lompat parti…hahahaha ini merupakan satu lawak jenaka yang aku tak boleh lupa…

          • raplahjingaa says:

            Tak guna berketuakan orang melayu…..kalau dia sampai sanggup jadikan diri dia cina….faham kan ?

  10. SANGKURIANG says:

    Salam buat semua yang beragama islam. Apa itu ‘BERSIH’. Mksudnya bersih dari segala galanya seperti kain putih. Maka kpd mereka2 yang ingin sangat2 nak menyertai P.H.Bersih nilai dulu diri tuan2 dan Puan2 adakah Tuan2 dan Puan2 sudah sempurna diri tuan2 dan juga keluarga tuan2 sendiri. Adakah anak bini semuanya sempurna didikan agama mahupun moral. P balik suluh cermin dulu baru tau. P bebetui keluarga hampa dulu bagi bersih baru cakap bersih. Hampa ni jadi hamba hindu pariya Ambiga dan juga Melayu bodoh Aljuburi & Mat Sabun. Adakah kaum Cina turut sama. Sama sekali tidak. LKS & LGE & Bengkali Cacat tepuk tangan. Jgn menang Sorak Kg Tgadai. Fikir2kan lah. Tuan & Puan ada otak yg waras pakai dua2 belah (Anugerah Allah) jgn pakai sebelah. Hak yg dok p turut tu otak dia mungkin cacat ada sebelah aje.Pasai tu dia x boleh fikir. MUHASABAH DIRI TUAN 2 & PUAN 2. DEMI AGAMA BANGSA MELAYU

  11. Telok_Blangah says:

    “Jangan ikut telunjuk kafir laknatullah”

    Hanya tinggal satu hari lagi tanah KTM iaitu satu2nya sebahagian hak tanah melayu habis direntap dan dirampas oleh pemerintah Singapura……Tanah TLDM di Woodlands tinggal sejarah……Istana Kg Gelam Kerabat Sultan Husein tinggal sejarah…..Pulau Batu Putih tinggal sejarah………Habis semuanya diratah oleh ‘kafir laknatullah’…..

    Sekarang ini, ruang udara Malaysia juga diceroboh oleh Singapura….Maruah negara tercemar lagi. Pada pemimpin yang memerintah Malaysia skrg ini, kami rakyat bawahan dah ‘penat’ merayu dengan apa yang berlaku di hadapan mata kami. Jet2 pejuang Singapura begitu bebas terbang di ruang angkasa Johor sehinggalah hari ini…. 🙁

    • zumazore says:

      TANJUNG PAGAR MILIK 999 TAHUN OLEH K.T.M AKAN DI PINDAHKAN KE WOODLAND BUKAN DISERAHKAN TANPA GANTIAN… PEMBOHONGAN OLEH Telok_Blangah .. ISTANA KG GELAM TAK DI IKTIRAF SEBAB SINGAPORK TU SEBUAH REPUBLIK, TETAPI MEREKA DI BERI ELAUN SEBAGAI PENGITIRAFAN KERAJAAN SINGAPORK…PEMBOHONGAN OLEH Telok_Blangah .. TANAH TLDM DI WOODLAND IALAH TANAH PAJAKKAN ….PEMBOHONGAN OLEH Telok_Blangah ..PESAWAT PEJUANG SINGAPORK CEROBOH RUANG UDARA MALAYSIA? ADA BERANI KE ? .. TAPI AKU TAHU KO NI MEMANG PEMBOHONG… FITNAH DARI HARAKAH…

      • bujuk says:

        Ko ni lambat laaa zumozore…
        Tanjung Pagar hak milik m’sia, tapi Woodland hak milik Singapura. Maknanya bila2 masa Singapura boleh ambil tanah tu. Sama juga macam kereta ko beli dengan kereta sewa – sama kah? Kan kereta sewa tu bila2 tuan punya boleh ambil semula.
        Jet pejuang singapura tiap2 hari masuk ruang udara Johor, Pi la ke Johor tanya penduduk disana, jet2 ni lalu atas bumbung rumah je. Terbaru Zahid bagi amaran konon. Kalau betul berani tembaklah jet tu… baru ada kedaulatan.

        • mrSkandal says:

          Hahaha satu peluru sahaja dilancarkan berpuluh ribu peluru akan dihujankan ke tanah melayu malaysia ini oleh kuasa² besar puak kristian termasuk juga segelintir yahudi..

          So kamu pilihlah bujuk..kalau takde kuasa barat kat belakang Singapura ni..bukan saja ditembak jer jet² pejuang mereka..hari² meriam Malaysia akan mengebom bandaraya pulau tersebut..

          Kalau ko nak tau kenapa orang melayu singapura tidak dibenarkan bawa jet pejuang, kereta kebal, anti aircraft guns & missile..kerana Singapore takut kalau peperangan berlaku dibenua Asia Tenggara ini melayu Singapore akan berpaling tadah..

          Lihat betapa jahatnya Cina singapore ini..dan betapa hinanya dimeletakkan melayu begitu bahawa sekali

          Ko tak percaya? Apa kata kamu mohon kerja disana buat lah research kamu..

          • neutron says:

            aslkm, La… apa punya tahap gaban punya skndal…. komen ko kat atas hanya menunnjukkan MELAYU penakut kah..kah..kah.. hang nak bagi tau pemimpin kerajaan Malaysia tarak teloq kah..kah..kah..

          • raplahjingaa says:

            Deyy……hang cerita mai sat berapa orang dari andya pradesh macam hang yang mati mempertahankan negara ni….atas niat ibu pertiwi mesti di pertahankan ….berapa orang deyy ?

            Yang mati terbungkang minum todi hang jangan kira…tak aci….

        • zumazore says:

          bujuk YANG LEMAU…
          PETUKARAN TANAH PERJANJIAN TU IALAH PERPINDAHAN DENGAN SEDIKIT PERUBAHAN PADA PERJANJIAN IAITU YANG BANYAK UNTUNGNYA IALAH GLC MALAYSIA….
          BRO BACA BIA HABIS BRO

  12. mrSkandal says:

    Ni ada satu lagi artikel yg dipetik daripada dapmalaysia.org

    Media Statement by Ngeh Koo Ham in Ipoh on Friday, 24th June 2011:

    I know of people who do not profess the Islamic faith, never seen or read the Koran before and have never entered a mosque but due to various circumstances have a muslim sounding names. They want to be non-Muslims and get married to non-Muslims. Since there is no avenue for them to get married, they stay together out of wedlock and give birth to offsprings who will then be victim of circumstances like their parents. By refusing them an avenue to get married and have a normal family, we become a cruel society and by our cruelty we breed further social problems.

    All persons above the age of 18 should be given full liberty to choose the religion of their choice.

    I call on the Government to resolve the issues related to the conversion in and out of Islam immediately by following and respecting the provisions and the spirit of the Federal Constitution so that the untold miseries of those affected by the said issue can be put to an end.

    Hehehe..korang tgk apa dia pejuangan DAP..inilah dia HAK KEBEBASAN AGAMA yang diperjuangkan oleh Pembangkang..

    Kalau Non-muslim convert ke Islam mereka boleh keluar daripada Islam jika tidak suka ikut sesuka hati..

    Sama juga seandainya Non-Muslim nak kawin dengan Muslim tidak mustahil Non-Muslim itu berhak menyuruh pasangan Muslimnya untuk convert atas dasar HAK KEBEBESAN AGAMA

    Ok para pro-PAS sila beri hujah anda

    BN pulak HAK KEBEBASAN AGAMA ialah rakyat malaysia bebas untuk mengamalkan sembahyang agama masing², boleh meraih perayaan masing², boleh ada tempat sembahyang masing², boleh menyebarkan agama masing² terhadap golongan bukan islam sahaja…

    Pakatan Rakyat pulak HAK KEBEBESAN AGAMAnya ialah seperti statement Ngeh Koo Ham, selain daripada itu juga Ambiga penah cakap Melayu Muslim juga tertakluk dengan konsitusi tersebut dimana boleh convert atau menukar-nukar agama ikut citarasa..anak masa umur 18tahun boleh pilih agama mana dia mau..sebelum 18 tidak beragama..maknanya BOLEH dipersalahkan seandainya ibubapa cuba mempengaruhi atau mengajar anak² tentang agama dianuti oleh mereka..

    Selain daripada itu- kanak² yg berumur dibawah 18 tahun boleh didedahkan kepada pelbagai ajaran agama yang wujud di Malaysia supaya ketika umur 18 tahun baru lah anak² itu buat keputusan nak pilih agama dia mau..

    Contoh: Kalau anak itu rasa Islam terlalu berat walaupun dia anak orang melayu yang beragama Islam dia boleh dan berhak memilih agama apa yang dia rasa senang padanya..

    Maknanya Agama Kristian/Buddha/Hindu/Islam boleh diberi peluang untuk disebarkan disekolah² daripada tadika hingga ke umur 18 tahun..kemudian pilih mana mau..

    Jangan main² saudara saudari sekalian..mungkin puak PAS kata benda ini semua karut dan tidak akan berlaku..hehehehehe

    Sekarang mungkin tidak akan berlaku kerana UMNO perintah…

    Esok PR memerintah mcm mana? Saya tidak terkejut PAS akan setuju atas alasan “Kami hanya mahu muslim yang boleh ikut cara kami sahaja”

    Hehehehehehehehehehe

    Dan seandainya perkara ini berlaku saya harap bukan terjadi pada zaman saya..kasian nnt siapa nak bacakan doa dan sedekah Al-Fatihah kepada umat Islam yang telah meninggal dunia

    Saya menyeru para penyokong pro-pembangkang yang masih lagi boleh befikir untuk fikir masak² sebelum membuat keputusan untuk memilih atau mengundi

    P/S: Kalau betul² nak benteras rasuah, menguatkan Islam, merapatkan orang melayu masuklah BN..sama² kita usaha kearah yang lebih baik demi Islam,Malaysia, dan bangsa kita..Allah (SWT) telah mengurniakan Malaysia ini untuk berada dibawah tampuk pemerintahan Melayu yang beragama Islam..marilah kita sama² kekalkan begitu..InsyaAllah

    • bujuk says:

      Apasal masuk BN pulak, apa BN perjuangkan ISLAM ke?
      Ko ingat menteri2 BN terutama Nazri Aziz, Rais Yatim, KJ dan Marina TunM sokong IFC dulu. Mana ada pemimpin PAS sokong. BN ni HUDUD pun korang tolak camna nak jaga Islam. Kalau ikut undang2 Islam MURTAD ni ada dalam HUDUD jadi Allah akan jaga agama Islam, ko tak payah susah2. Tapi UMNO buat silap taknak jalankan Hudud semasa berkuasa jadi terimalah padahnya sekarang.
      Aku pun taknak anak aku MURTAD, sebab tu hantar sekolah Agama. Itu yg. aku mampu untuk menghalang anak aku dari murtad. Tapi tempat aku ramai org. UMNO tak hantar anak dia ke sekolah Agama takut faham Islam dan sokong PAS. Jadi ko fikir sendiri siapa yg. jadi sasaran mudah untuk MURTAD.

      • mrSkandal says:

        Bujuk,

        1) Pemimpin PAS kurang kredibiliti, mereka hanya anggukkan kepala setuju sahaja dengan apa yang DAP mahu. Contoh: Dato Nizar (Ex MB Perak) memberi hak milik tanah kepada kaum cina yang rata²nya masih didalam pengawasan kerajaan kerana dikhuatiri mereka belum ada semangat kenegaraan. Diantara sebab paling simple boleh diberi penduduk cina dikawasan perak tersebut merupakan bekas ahli simpati terhadap perjuangan MCP (komunis)

        2) Hudud- apabila kita hendak melaksanakan hukum hudud kita hendaklah melaksanakan terhadap semua kaum yang wujud dimalaysia ini. Baik kaum pribumi sabah & sarawak, india, dan juga cina. Ini adalah kerana didalam konteks kerajaan Islam – ianya perlu adil bagi semua tak kira kaum/agama pun.
        Dan seandainya kita melaksanakan hukum hudud ini, dimana kelompok antarabangsa mengandaikan ianya suatu kekejaman atau tindak barbaric maka itu ia akan menakut-nakutkan pelaburan asing..apabila tidak ada pelaburan asing dan juga tidak ada barang malaysia untuk dijual dan sebagainya maka ekonomi kita akan mundur- Contoh terdekat – Afghanistan, pada hal negara itu boleh menajdi kaya seandainya kerajaan mereka menjadikan negaranya sebuah negara ‘interlink’ bagi kemudahan pergerakkan barangan mentah, minyak, besi, batu² yang kualiti untuk membuat bangunan tetapi mereka tidak memilih kejalan tu, sebaliknya memilih hukum hudud dan dalam masa yang sama oleh kerana tidak mempunyai sumber pendapatan maka penduduk nyer menjual opium.

        Selain daripada itu apabila kita menjalankan hukum hudud ia akan menakutkan rakyat bukan setakat takut pada dosa, tetapi takut pada kerjaan yang memerintah dan ini boleh berlakunya penyelewangan. Apabila melaksanakan hukum hudud ianya mesti dibuat didepan khalayak ramai, termasuklah kanak², wanita hamil, pesakit jantung, dan sebagainya..

        Bujuk,
        Hak kebebesan agama ini kamu tidak boleh atau berhak mempengaruhi anak kamu seandainya dia memilih untuk menukar agama. Kes Lina Joy, mak bapak dia dah penah pergi haji, sekolah agama telah diberi, al-quran semua sudah khatam..tetapi cinta punya pasal – maka dia meninggalkan agama..

        Bujuk,
        Mungkin anak kamu, kamu boleh control- bagaimana pula dengan anak² orang lain? Cucu-cicit yang lain? Janganlah kamu kata itu diaorang punya pasal..lu sebagai orang Islam wajib sewajib wajibnya menjaga maruah agama Islam ini..

        Bujuk,
        Dah memang betul PAS mempengaruhi untuk membenci. PAS anti kepada pembangunan masa tu.

        Apabila manusia boleh berfikir, mereka akan mempersoalkan sesuatu pekara. Jadi seandainya ada orang Islam yang beragama tetapi bukan ahli PAS mula mempersoalkan perjuangan PAS, PAS kata orang itu terpesong- haaa ini salah ni..mcm mana kita nak pasti bahawa PAS itu yang sebenar-benarnya Islam yang tulen?

        Sedangkan didalam islam kita ada banyak school atau mahzab, Islam pun ada dua Sunni & Shiite (Syiah)..selain daripada itu ada wahabism..selain daripada itu ada yang terpesong daripada Islam iaitu pengikut Baha’i faith..

        So orang boleh berhak mempersoalkan Islamic teaching yang dibawa oleh PAS dan dalam masa yang sama juga orang boleh mempersoalkan Islam yang dibawa oleh mana² party yang lain..

        Kita tgk Iran..negara itu senang² sahaja boleh mengawal ekonomi dunia..tetapi ia pilih untuk disekat ekonomi mereka..lama kelamaan rakyat jadi miskin dan mula memberontak..

        Mereka menggantung orang didepan khalayak ramai..rakyat menjadi takut..mereka menjadi ganas dan sebagainya..

        Saya nak tanya kamu bujuk..sama ada selama ko hidup kat malaysia nie..ko bagi tau aku kaum mana, rakyat mana, atau sesiapa yang kebuluran?

        Miskin dan kaya setiap negara ada so ko jangan lah nak kona sana..

        Kalau miskin, sama ada kamu malas usaha- atau kamu memang tak nak berusaha ataupun usaha dah tetapi rezeki bukan pada pihak kamu

        Kalau kaya- kamu usaha, kamu bijak, kamu bersedekah, kamu berpengalaman dan sebagainya..

        DAP mahu melayu disekolahkan semula, supaya melayu tidak kaya, supaya melayu duduk tepi jalan dan merempat, supaya melayu menaggih simpati wang RM100-RM1000 mcm kat penang tu

        DAP mahu melayu ikut cakap PAS, dengar ceramah PAS, fokus pada keagamaan, menjadi mujahideen, menjadi ala² taliban, jangan melibat dalam bidang professional dan perniagaan,

        PAS pula dengar cakap DAP kalau tak DAP tidak akan menyokong PAS maka PAS tidak boleh memerintah..

        PKR = EX UMNO yang rata²nya pelobi Anwar atau kroni Anwar, kalau Anwar kata UMNO ramai pelobi..sama sahaja kalau orang lain pun kata PKR ramai kroninya..cuma kali ini kroni-nya ada PAS dan DAP

        • neutron says:

          Aslkm, Alasan nak tolak hukum Allah hanya keana takut hilang pelabur asing/kemewahan dunia???…Alahai skundel.. baguih sungguh hang ni

        • Jangan ISLAM pd Nama says:

          tolong lah berfikir dlu sebelum berkata2.. kerana kata2 itu pun boleh membawa murtad.. hukum hudud itu adalah hukum ALLAH.. hukum yg di jadikan ALLAH begitu sempurna.. ALLAH tidak menjadikan hukum itu utk memberatkan hamba2nya… hukuk hudud itu sendiri sudah tertulis di dalam Al-Quran… menolak hukum hudud bererti menolak AL-Quran..sedangkan Al-Quran itu relevan sepjg zaman..saya bkn nya menyokong mana2 pihak2 tetapi sy menyokong pihak yg menegak agama Islam melebihi drpd bangsa.. sy tidak sokong pihak pembangkang yg mengangkat ambiga sebagai ketua utk gerakan BERSIH.. apa yg saya harap kan agar orang Islam sendiri yg menjadi ketua napa perlu kita mengangkat org yg nak menjatuh kan Islam… Kerana Bangsa Islam Musnah ada pepatah mengatakan “bukan kapak yg memotong kayu, tetapi kayu sendiri yg memotong kayu” maksudnya klu kapak xde pemegang nya kayu nescaya kapak tidak boleh memotong kayu.. renung2 kan lah…

      • raplahjingaa says:

        heh…heh bila aku kata PR ni melayu tak dak class hang marah…..bila aku kata Islam PAS tak sama dengan Islam yang addin hang marah…..

        Hang dok sibuk pasal murtad….tu dia ambiga keling betina mata satu tu…..dia yang yang menjadi peguam lino joy dan berjaya mengeluarkan lina drp Islam…..masa dia keluar court hari tu….muka punya la sombong…

        Hari ni keling mata satu yang sama jugak……jadi ketua hangpa…apa cerita bujuk ?

  13. akut1234 says:

    CUba baca blog ini :

    http://cermingelap.blogspot.com/2011/06/bersih.html

  14. mrSkandal says:

    Very simple bujuk dan your so called comrade- semuanya diantara manusia yang tahu komplain tetapi tidak mahu melakukan apa².

    Sayang sekali tujuan UMNO untuk membuatkan melayu hidup berekonomi akhirnya tersungkur jua kerana PAS yang mengharamkan segala apa yang diusahakan oleh UMNO.

    Sayang sekali orang Melayu baru sahaja nak naik, nak disama tarafkan dengan ekonomi kaum lain akhirnya tersungkur jua akibat terpengaruh mengenai HUDUD yang kononnya hendak diperjuangkan alih² tukar kepada kebajikan

    Kasihan orang melayu, yang dulu ingat Malaysia ini tanah mereka- ada sense of belonging dan sense of appreciation akhirnya tekubur pula kerana Anwar kata Malaysia ini bukan Melayu yang punya..

    Kasihan pekerja² melayu yang berusaha, bersusah-payah, belajar tinggi² hingga sampai menjadi CEO dan sebagainya- last² PAS kata tak payah kejar duniawi ini semua HARAM hiduplah kesederhanaan

    Paling menyedihkan hak keistimewaan bumiputra akan ditukarkan kepada bumiputera orang asli dan native disabah & sarawak..melayu pula akan diasingkan mengikut keturunan kalau mana yang datang dari Jawa itu bukanlah BUMIPUTRA yang sebenar..

    Kasihan..

    Betul lah cakap Tun Dr Mahathir apa yang di pernah tulis dalam Malay Dilemma…selama ini aku ingatkan buku tu hanya omong² kosong…aku betul² salute Tun Dr Mahathir..dia boleh pikir out-of-the-box…itu pun orang kata dia bukan melayu dan dia pengkhianat..

    Dan aku rasa..Tun Dr Mahathir telah melakukan yang terbaik untuk orang melayu, tetapi dia gagal untuk menggubahkan orang Melayu itu..Melayu Mudah Lupa, Melayu Mudah Lupa, Melayu Mudah Lupa, Melayu Mudah Lupa, Melayu Mudah Lupa..I couldn’t agree more

  15. anti bongok says:

    Hey come on la puak2 pakatan,

    singapore tu da lame kena kick out kuar dr malaysia mase tahun 1965 lagi coz mase tu lee kuan yew tuntut gugurkan hak2 keistimewaan org2 melayu. Tunku Abd. Rahman selamatkan hak2 tu dan lebih rela lee kuan yew tu kuar dari malaysia. tp syg, anak didik LKY masih ada kt malaysia dan itu lah dia DAP!!!
    So nasib org melayu yg terus stay kt singapore smpi jd rkyt singapore tak dpt lah TAR nk buat ape da coz itu pilihan dorg gak utk terus stay kt singapore bwh LKY durjana tu!!!
    So at the end, itulah nasib org melayu singapore sampai la ni..ape je hak dorg kt bumi kafir tu!!

    Aku ni org jb, bila mase pulak jet2 singapore dok terbang kt langit kitaorang ni. Puak2 pencacai jgn dok jaja fitnah k.
    Dan tak kuasa Malaysia ni nak tkot dgn singapore hanya dgn citer2 yg lu orang bwk psl TLDM kt woodland la, itu la ini lah.Yg psti, tnh singapore tnh singapore la,tnh malaysia tnh malaysia la ok!!!
    Kalu tak tau pa pe psl perlembagaan dan perjanjian zaman dulu, jgn la nk debat isu ni. Buat malu je oii!!!

    Tp mmg tak dinafikan JB ni pnuh dgn singaporean yg suka dtg shopping cz duit kite ni kan murah nk banding dgn dollar dorang tu.yg untung para peniaga la, tp yang semput org malaysian la. So ape kata PAS bersatu padu dengan UMNO (sekurang2nya UMNO tak la mcm lembu kena cucuk hidung oleh MCA dan MIC coz power masih di tangan UMNO ok!!! nmpk tak beza PAS yg asyik nk jage hati DAP dan PKR je?? haa..smpai bile nak jd gitu??smpai malaysia ni akan jadi mcm singapore??
    hahahaha..itu lah rancangan 5 thun pakatan kan..sbb tu tak sbr2 amik putrajaya..huhu..KESIAN…

    Mksud aku td, PAS bersatu padu dgn UMNO, so bolehla same2 didik dan dakwah pmimpin UMNO yang bujuk asyik hina tak islamic tu. sama2 bimbing pemuda2 UMNO yang malu2 nak jadi imam solat. Tak salah kan..jadi tak la tok guru korang asyik terpekik sane sini hina UMNO itu ini..berdosa tau hina orang islam termasuklah hina orang yang jahil ilmu agama, sedangkan setiap umat Islam kan khalifah, so gunalah cara berhemah dan bijak untuk mendakwah orang..bukan dengan MENGHINA, MENGEJI, MEMANDANG RENDAH ILMU dan MENGUTUK???!! coz iyea la..takot2 kang puak pakatan gak yang tertelan balik ludah sendiri…kan malu tu..KESIAN….

    Sama2 la fikir…

  16. anti bongok says:

    Oh yea,
    terlupa lak aku nk mention gk, iyea la ada puak2 pakatan ni fail subjek sejarah. Lebih2 lagi tak pernah nak pi library Universiti Oxford dan cambridge untuk baca sndiri sejarah tanah melayu kt library penjajah sana tu. so kita tak tau la nk bagi buku sejarah mane lagi kat korang yang memang langsung tak nk percaya dgn sejarah tanah melayu ni.

    Ok..pas ni tak perlu bising2 dah psl singapore tu coz singapore tu sempat dok dalam malaysia dua tahun je..dari 1963-1965, mase proses pembentukan malaysia.
    mcm semenanjung, sabah dan sarawak, singapore yang dulu tu temasik asalnya penduduk melayu gk. tpi mcm bese la bila cina yg dtg beramai2 dijmput khas oleh pnjajah so da dominan lak dorang kt singapore tu,,bile kuasa melayu pn tenggelam..smpailah tertubuh negara singapore ok!!!

    so puak2 pakatan, nak malaysia pun jadi mcm singapore ke???
    Jgn jadi MELAYU MUDAH LUPA ok.

  17. hangpabodohsokongPR says:

    apahal la bodoh sangat BUJUK? nampak sangat korang nyer hujah memang ke laut beb..kahkahkah. lawak gila..memang kaki putaq. sama macam si keling dengan pelakon melayu terakhir terbaik sepAanjang zaman tu.

Leave a Reply

Threesome