Menu Utama

Exco Agama rasmi Pesta daging Babi di P.Pinang..

Masyarakat Islam di P.Pinang hari ini digemparkan dengan pendedahan media tentang sebuah Pesta Coklat Antarabangsa yang diadakan di negeri itu, tidak menjual coklat, sebaliknya lebih 90% gerai disitu menjual makanan tidak halal serta daging BABI..

Pesta yang kononnya menjual coklat berkualiti dari luar negara ini berlangsung selama 3 hari bermula dari 3 hingga 5 Jun di di Arena Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA).

Dari 50 buah gerai yang ada di Pesta tersebut, hanya 5 sahaja yang benar-benar menjual coklat yang kononnya diimport dari luar negara. Tetapi ramai pengunjung yang merungut kerana coklat yang dipamerkan di 5 gerai tersebut, mudah diperolehi di pasaraya-pasaraya besar dalam negara.

Ramai penduduk negeri itu khususnya berbangsa melayu dan beragama Islam berasa tertipu dengan pihak penganjur kerana mereka menjual daging BABI serta makanan yang tak halal secara berselindung disebalik Pesta Coklat Antarabangsa.

Pengunjung Islam yang datang dari luar P.Pinang juga merungut sebab mereka tidak dimaklumkan tentang kewujudan gerai-gerai menjual daging BABI salai dan juga makanan tak halal di Pesta berkenaan.

Majlis perasmian Pesta tersebut oleh Exco Agama Islam Negeri, Malik Kassim juga menimbulkan banyak persoalan. Mengapakah seorang Exco Agama sanggup merasmikan sebuah Pesta yang menjual daging BABI dan juga makanan tak halal?

Mustahil Malik Kassim sebagai seorang Exco Agama tak mengetahui tentang kewujudan penjualan daging BABI dan juga makanan tak halal di Pesta tersebut? Tambahan pula, Pesta berkenaan dianjurkan oleh sebuah Syarikat Pengedar Daging BABI Salai terkemuka Singapura..

Apakah Malik Kassim dan Lim Guan Eng selaku pentadbir negeri P.Pinang mahukan bangsa melayu dan masyarakat yang beragama Islam di negeri itu makan benda-benda yang memang secara jelas diharamkan dalam Islam?

Apakah Malik Kassim sengaja mengambil mudah tentang hukum agama semata-mata mahu membodek kepimpinan kafir Lim Guan Eng dan juga DAP negeri? Jika Malik Kassim sebagai Exco Agama Islam negeri pun tak peka dengan hukum-hukum agama, bagaimanakah nasib umat Islam yang menjadi majoriti negeri P.Pinang itu?

Apa yang berlaku di Pulau Pinang ini membuktikan kepada kita betapa pentingnya seorang pemimpin atasan yang peka tentang sensitiviti masyarakat. Apatah lagi di Malaysia ini masyarakat Islam menjadi penduduk majoriti.

Jika rakyat memilih pemimpin kafir yang hanya tahu berslogan Islamik dan berlakon mentadbir gaya kepimpinan khalifah Islam, nyata Islam dan umatnya sendiri akan dipandang rendah martabatnya di negara ini..






88 Komen to Exco Agama rasmi Pesta daging Babi di P.Pinang..

  1. Apai says:

    Eloklah tu…itu yg dipilih…daging pun murah…org Melayu yg memilih parti pembangkang spt binatang tu..padan muka…

    • C4 says:

      tak hairan aku pun dengan daging babi tu…..

      sebab malaysia negara islam contoh pun mendapat temapt ke sepuluh dalam dunia …..

      dari segi meminum arak……

      • biomansyrup says:

        cam ne tak naik ranking, selangor dan pulau pinang minum arak dengan banyak ….

        • C4 says:

          sebab kilang arak juga dimiliki oleh anak bekas PM ….

          • pasdaplaknat says:

            woww hebatnye si C4 ni fitnah.. cube lah bawak bukti sket..
            kalo ade video ke jam omega hilang ke.. china doll yg jd doll tu ke moleklah jugak wt hujah..
            mmg bodoh le kn stail C4 ni..jilat bende busuk

        • umno member says:

          tapi lesen arak tu dari kerajaan pusat BN…Hadis Rasul ” Arak itu adalah ibu segala kekotoran”.

      • minda says:

        arak?? knapa x kata negeri mana yg paling bnyk mengeluarkan arak…selangor???
        selangor?? selangor??? ya selangor…. selangor siapa perintah??? pembangkang…
        hak lesen dlm negeri siapa pegang persekutuan ataupun negeri… kenapa tidak ada sekatan dari kerajaan negeri selangor kenapa takut kat DAp?? kata nak rampas arak kena gempar dgn DAP diam tros dan Malaysia jadi la pengeluar arak dalam 10 negara terbanyak… sapa punya kerja??? bukan..bukan..bukan.. negeri mana punya kerja???? jgn nak salahkan sahaja kaji tengok dulu…knapa PAS diam isu ni dulu bukan main tinggi hidung dgn statistik ni.. sebab dia tahu terkena batang hidung sendiri… ingat lagi satu bukan negara antara 10 yang minum arak tapi pngeluar arak yang terang2 kilang arak kat negeri orang melayu yang jadi kuda2 DAP 2….

      • Anak_Nogori says:

        Sebab tu juga arak dijual diSerambi Mekah dan diKedah walaupun dipimpin oleh ulamak..baru2 ni Kerajaan Islam Kedah pun dah beri satu tapak penyembelihan babi…jadi apa nak hairankan.

        • C4 says:

          kena lah bagi … sebab orang bukan islam ada kat situ …..

          makanan tu dia yang suka ….. makanan ruji dia ….

          dalam ajaran islam pun kita tidak boleh menghalang mereka ….

          kalau UMNO nak tompang sekaki pun boleh ……..

          • jebat says:

            ini lah yang dikatakan pembangkang malaysia ni bodoh, bebal,bengap,bla..bla.. Sblm perintah marah BN keluarkan lesen arak tp lepas perintah PR pun bg jugak. Alasan PR pun sama sebab adanya permintaan dari kaum bukan melayu.. Kalau dah tau keadaan malaysia mcm tu kenapa dulu dok bangkang. BODOH!!! Byk dasar Kerajaan BN masih diguna pakai walau PR perintah. Kalau betul bijak buatla dasar sendiri.. bila la malaysia nak dpt pembangkang yg bijak..

          • Anak_Nogori says:

            Habis yg ko menyalak pasal arak tu mende?..ko mabuk ye?.

          • C4 says:

            ada syarat2 abang bukan boleh bagi macam tu jea…..

            bukan macam dibukit bintang atau jalan telawi bangsar ….

            boleh minum arak ditepi2 jalan …..

          • Anak_Nogori says:

            pasal boleh jual tepi jalan la ko pun sama mabuk.

            ko tunjukkan kedai mana yg boleh minum arak tepi jalan tu…kedai yg mana satu.

          • pasdaplaknat says:

            ko ni berhujah mcm org GILA lah C4
            kejap ko ckp boleh kejap ko ckp xboleh..
            kesimpulannya yg aku tgk stail ko..
            wpun arak itu HARAM tp kalau yg jualnye org PAS so jd boleh lah.. taraf boleh tu aku tkpastilah sama ada mubah atau makruh atau sunat..

            tp kalau itu melibatkan kes yg sama tp di buat oleh UMNO..maka hukum tertinggi terus digukan..iaitu HARAM.. TK MASUK SORGA..AHLI NERAKA..
            kah..kah.. gila punya parti.. ahli2nya pun semakin GILA.. mcm C4..
            Tuhan tgh kaffarah PAS! ckp angkuh psl Islam tp xamal pn!

          • Anti Ungrateful Immigrants says:

            Simple…apa2 yang amPAS buat, tak kire la liwat ke, zina ke, take beer ke, semua halal asalkan Tok Garu Nik Najis cakap HALAL…kalau UMNO buat, tak kira la baik camana pun, semua haram bila Nik Babi Najis cakap HARAM…memang macam haram jadah penganut2 PR ni…ptuih!

      • Gen2Felda says:

        mana janji pas selangor nak runtuh kilang arak kat shah alam? janji tak tepati munafik

  2. Gen2Felda says:

    semayang hajat pas kat stadium dibuka hijab satu persatu…bukan saja video seks keluar, tapi mereka kini menolak ollamak dalam parti dan mengangkat pemimpin rendah moral menjadi pemimpin…

    mat sabon bukan olamak
    mat sabon bukan profesional
    mat sabon bukan erdogan kerana dia anti nuar

    undi melayu kepada pas dah sekian lama merudum …kini bila presiden kata tak ada negara islam dan hudud yg.ditukar ke negara kebajikan, maka pas kini sedang menuju lubang kubur yg.digali sendiri…

    • C4 says:

      alahai takut sangat dengan daging babi…..

      tapi minium arak tak apa….. belambak ketuanan melayu minum arak ….

      apa beza nya minum arak dengan makan babi….. dari segi hukum????

      • wawa says:

        care ko ckp cm y mnum arak tu sume org BN..hello!!!! xkire parti mane..asal xkuat iman,msti ad y mnum..

        sape ckp mnum arak xpa?mmg xd beza dr segi hukum..tp at least kt negeri laen xd open to muslim cm kt ‘negeri2 tertentu’ tu.. negeri laen tu kl muslim wt pn dgn khndak sndri..ini kalo da tayang dpn2 mate..panas hati x bang??huh!!ckp cm xd akal..

        • C4 says:

          memang lah bukan semua BN tu makan babi dan minum arak ….

          tapi ramai BN kat sabah dan sarawak tu makan babi dan minum arak ??

          isu nya seolah2 babi tu jijik sungguh ……

          tapi bila minum arak tu selamba jea….. tak rasa jijik pun bah kan setengah tu bermegah2 pulak ….

          • jebat says:

            jangan dilayan c4. Dia adalah lalat tahi pkr dan dap yg terlepas di jamban rumah lim guan eng.. C4 bawa penyakit tu.. Habis melayu dia serang.. Tp sayang serangan dia tidak bersengat.. Ala lalat tahi mana ada bisa..

          • C4 says:

            tak ada bisa tapi memberi kesan yang mendalam ….

          • pasdaplaknat says:

            ko ni meroyan teruk apehal ha C4 ?
            kalau yg makan babi minum arak di Sarawak tu non -muslim..
            ko nk hukum ape?
            Lim Guan Eng tu makan babi ko larang tak?
            BABI jijik ARAK jijik..so ko nk ape skrg??

            ni lah aku ckp politik laknat puak2 PAS..
            hukum main dlm poket itu sedap perut je..
            ko dpt le balasan nnt.. mati kot terjelir lidah xboleh nk mengucap nama Allah…
            nk poltik pun jgnlah jd bodoh bahlol sgt lajak masuk bab hukum yg berat2 yg ko sndiri JAHIL MUROKAB!!

      • Anak_Nogori says:

        Berapa % Abul Malik ni dapat dari hasil pesta daging babi ni?..tentu mewah tu.

      • pasdaplaknat says:

        C4..aku lihat cara ko berfikir berhujah dah SEKULAR!!
        ko main logik akal utk mengharuskan suatu hukum lain dan mengharamkan suatu hukum lain..
        aku takut silap2 ko ni jatuh kufur disbbkan GILA sgt nk menjadi pencacai setia parti sesat PAS.

        skrg ni xde beza2 leh mamgkok hayon laknat weiii C4..ini yg kasi org maki ko berok C4.. ko tahu tak dua2 tu hukum yg KHAT’EI.. KEKAL SAMPAI KIAMAT!!
        so yg minum arak pun dosa BESAR yg makan BABI pun dosa BESAR sbb dua2 tu ada dalik yg direct dlm Al-Quran

        ko jd jd syaitan kt sini utk menipu dan pesongkan org..kot berat balasan Allah yg ko dpt!!

  3. tenaga sakti says:

    inilah apa yang terjadi pabila negeri diperintah olih kafir harbi. wahai manusia buka lah mata dan telinga kamu semua. PR13 dah hampir. dah tau apa nak buat wahai muslimin dan muslihat sekelian supaya perkara yang samacam ini tak berlaku dinegara anda. kita menyesal sekali sahaja bib.

    • Gen2Felda says:

      ladang babi mega kat selangor projek pertama sesudah PRU12

      melayu selangor terutama shah alam, adakah setiap kali kamu lalu kat kilang carlsberg tu korang tak rasa tertipu dengan janji pasrael selangor tuh? hasan ali mana ko pergi sekarang sesudah muktamar terbaru semalam?

      • C4 says:

        kilang carlsberg tu di bina dizaman UMNO ……

        ahli lembaga pengarah nya orang melayu ……

        apa korang tak rasa tertipu ke ??????

        • Rosdi Ghani says:

          ape bodo sgt ko ni C4…cuba ko buktikan ahli lembaga dlm Carlsberg tu org melayu…dulu PasBabi ckp berapi klu dpt perintah Selangor..PasBabi akan tutup kilang tuh…entah2 ko yg tonggeng botol arak tu tak???..

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Macam mana pulak janji amPAS nak tutup kilang arak tu kalau pembangkang dapat memerintah selangor? Sampai sekarang tak berani tutup apasal? Takut income kurang ye? hehe

        • basir says:

          tu lah dulu kata nak robuh lepas menang, dah menang sekarang bilang tu bn punya time, janji tetap janji jangan berjanji kalau tak boleh tunai

    • C4 says:

      alahai jijik sangat bunyi nya …….. daging babi…

      tapi pemimpin UMNO bagi makan anak bini dengan duit rasuah …..

      tak jijik ke???

      • c5 says:

        ops..umno je ke??pas x?keadilan x??pkir b4 jwb der….

        mbe ak pn ad sorg cm ko..pung pang pung pang crite BN mkn rasuah..skali terkeluar citer bpak die dl emigresen..slu dpt duit rasuah tok msok brg kt langkawi..slu g obesi..wah…!!!!!kl mai tang dia xdikira rasuah…hebat sgguh hkum org PAS n KEADILAN….

      • mrSkandal says:

        Kamu mana tau ni? Daripada sumber mana?

        Kamu ni C4 ialah seorang melayu zaman 40an hingga 80an tau..melayu yg jenis hasat dengki

        Org mcm kamu ini lah yg suatu ketika dahulu tidak suka tengok orang melayu lain senang. Tapi bila berhadapan dgn Cina atau India kamu tidak berani pun mempersoalkan apa²..

        Aku masih igt lagi pada tahun 2002 aku telah pergi ke kawasan di Tgganu..tujuan aku ialah untuk berkempen masuk sekolah kerajaan. Supaya anak² kg ni boleh menimba ilmu..sampai jer sana kami pun pergilah rumah ke rumah nak suh anak muda pergi sekolah..

        Kau nak tau apa jadi? Boleh pulak mak-bapak org² kg ni maki hamun nyer kami..kata nak hasut anak mereka masuk sekolah neraka..ada ke patut mcm tu? Kita kata masuk sekolah percuma..byr jer yuran beberapa ringgit..tak nak gak..lebih rela masuk sekolah pondok

        Aduyaaaiii..tgk apa jadi dgn orang melayu diluar bandar sana..kerajaan dah bagi mcm², dan mcm² skim atau program disediakan untuk memajukan diri sendiri..tetapi effort pun tak nak..

        Sekolah pondok ni bagus dari segi ilmu keagamaan, di sekolah pondok atau sekolah agama rakyat ni tak ajar org melayu untuk berfikiran ekonomi, kalau diajar dah lama dah ramai cendiakawan Melayu Muslim yang berjaya..tetapi masalahnya takde pun..mereka jadi pengikut taksub PAS iaitu membenci mana² manusia yg bersama kerajaan..

        Malah mereka juga tidak suka melayu pergi ke private kolej kerana pada pendapat mereka anak muda akan di-baratkan..

        Aduhhhh apa lah pemikiran kamu ni..

        • C4 says:

          aku nak tanya kau ….khir toyol buat rumah RM 25 juta ….

          mana dapat duit ????? cuba explain kat aku …..

          gaji MB selangor baru RM30,000 sebulan (termasuk elaun2) ….

          setahun baru RM360,000 jea …. kalau jadi MB sepuluh tahun baru RM3.6 juta …… mana datang duit sebanyak itu RM25 juta????

          itu pun RM3.6 juta sepuluh tahun jadi MB…kalau tak makan tak pakai…berapa lama Khir Toyol jadi MB?????

          mana datang duit selebih itu ….. tak kan dengan berniaga klinik gigi jea boleh kumpul duit sebanyak itu????

          • Anak_Nogori says:

            Eh dol…mana punya longkang ko kutip kata rumah KT tu rm25 juta…apa bukti ko ada?.

          • C4 says:

            membaca lah sikit bro …..

          • Anak_Nogori says:

            Apa baca?..ko kasi la bukti…tadi bukan main ko fitnah yg bukan2…bila minta bukti ko tak boleh kasi..mulut longkang la ko.

          • anaklangkawi says:

            apa mcm rumah Anu-war ibrahim plak….sikit punya besaq ka rumah….pastu bleh keluaq negara selalu….kanka gaji rm1 je……mana mau byr team loyar2 tu lagi…jaga parti lagi…mana dpt duit?….ko tanak soal?…..azmin siap pakai ferrari tu…..mana dapat duit? kalau harap gaji ahli parlimen, bleh ka nak byr duit muka…

        • C4 says:

          saya bukan lah dengki dengan kejayaan orang lain ….

          berjaya lah …. tinggi mana pun….. tapi ingat setiap sumber yang haram yang masuk dalam tubuh kita …. …… hanya api neraka yang layak bagi nya …….. ini hadis sohih….

          ada kah saudara mahu menafikannya ????

          • Anak_Nogori says:

            Ko bukan dengki…ko buat fitnah…ko tahu kan apa hukumnya membuat fitnah ni.

        • C4 says:

          saudara apakah suadara ingin menafikan apa yang saya cakap????

          “pemimpin UMNO bagi makan anak bini dengan duit rasuah …..”

          saya tahu menda ini amat sensitive kepada pemimpin UMNO….

          bila sebut menda2 haram yang dimakan …. oleh anak bini nya

          tapi itu lah hakikat nya …… itu lah yang berlaku dalam kepimpinan UMNO ….

          tapi agak malang apabila selalu menyimpan perkara ini …..

      • Anak_Nogori says:

        Habis ko suka la melayu2 penang tu makan babi..patutlah ko ni jadi kaldai DAP…babi pun ko makan.

        • C4 says:

          aku sebenar nya malas nak layan kau ini …..

          cakap merapu …. nanti aku turut serta mencarut macam kau

          • Anak_Nogori says:

            Orang kalau sama makan babi, memang tu sikap dia..sampai bila pun jadi kaldai DAP..

      • basir says:

        anuar bekas pemimpin umno jugak, jangn buat lupa kebanyakkan orang dalam pkr adalah bekas ahli atau pemimpin dari Bn dan ada antaranya punya masalah disipilin atau yang kecewa keran tak dapat pulun dalam bn begitu juga dengan parti lain macam tabung memali apa jadi. tak haram ke.jangan cakap ikut sedap mulut je

        • C4 says:

          haram tak kira dari parti mana pun….

          kalau tabung memali juga disapu buat laporan polis …..

          aku yang menyokong PAS pun tak suka perangai 2 macam tu ….

          kenapa isu tabung memali tidak buat laporan polis …..???

          siasat jangan tak siasat dan dakwa mereka walaupun nik aziz,….

        • C4 says:

          ini bukan sedap mulut jea….

          aku pun ramai kawan2 dari kalangan anak2 ketua bahagian UMNO….

          kita tahu latarbelakang mereka ….. tapi nampak mewah …… yang tidak munasabah ……. hanya anak kepada ketua bahagian UMNO sahaja….

          mana datang duit ????? saudara rakyat tidak buta saudara …..

          semua ini rakyat nampak ….. kita bukan dizaman 50an atau 60an…lagi …..

          rakyat boleh bezakan intan dan permata …….

          • Anak_Nogori says:

            Aku pun ramai kawan2 dari PKR/PAS…mewah2 belaka..ada tu jadi kroni DAP..seleweng duit rakyat..malah habis dirompaknya pasir utk kayakan diri sendiri…ko pk rakyat tak nampak ke

          • pasdaplaknat says:

            sdr Anak Nogori, C4 ni die telah sakit mental meroyan disbbkan beliau xdpt menerima kejatuhan golongan ulamak syaitan bisu PAS…

            maka dengan rasminya juga PAS bukan lagi layak digelar parti isle.. so die rase kecewa sgt2..
            so punching bag die ialah UMNO lah.. bantai UMNO sesedap yg boleh utk tenangkn mentalnya yg sakit terhadap kerosakan PAS!!

          • C4 says:

            kau tuduh lah apa2 pun kat aku….

            mental lah, jiwa lah …. haram jadah ke …. aku tak hairan…

            aku akan tetap menulis dalam MyKMU ni ….

          • anaklangkawi says:

            abih tu kalau jd anak ketua baahagian nak kena sengkek ka?…takleh jadi kaya….sebab yg bleh jadi kaya hanya org cina….org melayu sepatutnya cukup2 makan saja….dah cerdik, mudah la nampak jalan nak jadi kaya…..kalau depaa jadi kaya dgn jalan yg betul,tp hang dok kata fitnah nie….hang sanggup ka nak pi minta maaf di padang mahsyar nanti….bersangka buruk terhadap sesama islam…kalau tak silap aku…tempatnya hanya di neraka jahanam ja….nauzubillah…harap2 la apa yg hang kata tu betoi,kalau dak nak kena p situ la jawapnya

          • neutron says:

            Aslkm, Ni satu lagi yang tiru kata kata TDM…. tapi tengok la anak beranak dia.. antara melayu terkaya beb… terguling pun guna duit rakyat untuk cover… cuba kita sedar, istighfar dan bertaubat jika kita termakan hak orang lain… kalau perlu dipulangkan pada yang hak..pulangkan saja maka itulah yang lebih baik

  4. Tubir says:

    Abdul malik ni memang bangang sikit ……….dan mudah kena kelentong dengan LGE .Sebab kebodohanyalah beliau dilantik dan menyandang jawatan tersebut.Padan muka orang orang melayu yang nak sangat melihat perubahan………..Apa macam PRU 13 nanti masih nak pileh DAP dan geng gengnya sendiri mau ingat lah ya……..

  5. C4 says:

    apa beza nya kalau carrefour, Tesco atau Giant yang menjual produk haram dibuka dan dirasmikan oleh mufti atau tokoh agama UMNO…..???

    • c5 says:

      org pas xd rasmi tesco or carefour or giant ke??pkir dl b4 jwb der…

      ak ase ap je y ko ty,sume ak bole ty ko blek…try ko bg soklan mencabar cket….

      ke nk ak y ty??kang xterjwb kang…

    • Anti Ungrateful Immigrants says:

      Tolol giler hujah ko C4. Ko ni asal mana ek? Kalau carrefour, tesco, giant tu bukan semata2 jual daging babi. Maybe ade 0.1% jer daripada keseluruhan produk tu daging babi. Hanya untuk cina harbi. Kalau kat Pesta Daging Babi kat Pulang Pinang ni, 90% jual daging babi la babi. Ada faham??? Ko nampak perbezaan tak babi? Ape punya dungu ko ni…ke ko dah berjinak2 dengan harbi DAP sama2 makan babi? Jangan lupa ajak anwar pandi kutti sekali ye…heheh

      • C4 says:

        hebat nya kau sampai boleh bagi percentage …..

        betul ke percentage kau tu ….

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Memang sah ko ni bodo…tolol tahap yakjuj makjuj…tak nampak ke perkataan ‘maybe’ tu? Pusing bai…jangan tak pusing…asalkan nabi PAS ko tu nampak betul…

        • anaklangkawi says:

          ko bagi la care4 mana…tesco mana or giant mana yg mufti UMNO rasmi?…..yg mana depa buka?…kalau tanak nak taip saja…mmg la mudah…….hang juga yg ckp diatas,…arak bleh jual kat org bukan islam sebab tu makanan depa…pastu belit pulak kata mufti umno rasmi@buka…..tesco kat nik aziz rasmi kat kelantan tu tadak babi n arak ka?….

  6. C4 says:

    Ahli lembaga sebuah kilang arak terbesar di Malaysia iaitu Carlsberg Brewery Malaysia Berhad
    1.Y.A.M. Tunku Naquiyuddin ibni Tuanku Ja’afar,
    2.Jen.(B) Tan Sri Dato’ Mohd. Ghazali bin Dato’ Mohd. Seth
    3.Tan Sri Datuk Asmat bin Kamaludin

    • c5 says:

      ap beza kilang arak ng rasmi kandang babi kt kedah???pkir dl b4 ty der…

    • Rosdi Ghani says:

      antara 3 nama nih…confirm ker depa org Umno….entah2 depa sokong Pas kut..???

      • C4 says:

        orang yang dicalunkan oleh kepimpinan UMNO …..

        kalau depa sokong PAS tak kan nak terlibat menda2 haram ni

        • pasdaplaknat says:

          oowh inilah ko ckp UMNO ye??
          entah2 mereka ni yg duk sumbang derma kat PAS..so cmne pulak?

          • C4 says:

            kalau kita tahu jangan ambik lah …..

            kalau kita tak tahu ambik lah ….

            kan mudah islam ni “meminjam kata2 dato ismail kamus”

    • tenno says:

      td ckp ada anak bekas pm??? kalau ikut bujuk ko ni dah kene gunting lidah…

      • pasdaplaknat says:

        hahaha..itulah berok2 PAS PR ni..
        dr dululah dh ckp..mereka ni PENIPU..
        mereka adalah ahli MUNAFIQ yg tidak sah kesaksian mereka
        sama ada dlm bab Munakahat manupun Jenayat..
        ckp bab HUDUD., bab Islam….perangai mcm iblis org2 PAS ni

  7. yeopas says:

    Pulau pinang kan kembar siam dgn singapork skang..
    babi mesti diutamakan ..supaya melayu terus lari menjauhkan diri..
    tidak mustahil melayu pulau pinang akan jadi melyu singapork..

    • C4 says:

      babi didahulukan ….. arak diutamakan ….. tak gitu ….

      • pasdaplaknat says:

        oooo..ini Resolusi Muktamar ke-57 PASpispus ke??

        padanlah yg bakal memimpin PAS nnt ialah Mat Saberg..room 121 punya..
        selamat melingkuplah PAS! AMINN! AMINN! AMINN!!

        • C4 says:

          kau jangan lah nak menuduh semua tu datang dari muktamar PAS ….

          perkatan ” ….didahulukan ….. iutamakan …..” dari mana?? ….

          • anaklangkawi says:

            dahulukan rakyat….utama pencapaian…….tapi pas plak bahulukan babi….utamakan arak……n dahulukan lim guan eng…utamakan karpal singh….tambah plak yg baru….dahulukan al-khalwati…dahulukan al-liwati

          • C4 says:

            inilh berjuang dengan berhemah dan berdakwah kau ni ????

  8. siverman says:

    Penyokong kerajaan Penang dan dari tanah besar kat penang tuh, suka babi. Diaorang tak komplen pun! Depa suka babi.

  9. pasdaplaknat says:

    kasihan kan ko C4.. ilmu agama ko cetek sgt2..
    tp ko melompat2 bercakap bab hukum dan dalil..
    sbb ko kecewa hakikat sbnr PAS sudah sesat jauh dr Islam
    maka posting ko di pandu oleh nafsu dan syaitan..ko merapu2 ckp hal hukum yg berat
    dan UMNO lah sbg ‘punching bag’ ko
    lg banyak ko kutuk UMNO.. lg byk kebodohan ko terserlah
    lg banyak org akan meluat dgn posting ko yg ngok xde isi..kwn2 ko yg ngok dlm PAS pun akan geleng2 kepala..apesal mamat ngok ni ckp gitu..haa?
    so apepn ko teruskanlah ye supaya mental ko yg sakit tu terus lega..ataupun akan terus rosak..(sewel)..

  10. mustaqim says:

    bagus tul hujah c4…im impressed…semua pengunjung mykmu lu kasi panas…bagus2….

    pada pendapat aku..kita masing2 tahu lah apa sumbangan umno buat..apa sumbangan pas buat dan apa sumbangan kita buat yg salah dan berdosa….juga apa sumbangan yg baik demi kebaikan umat islam…kita semua tahu..kalau tak tahu..nanti masa ALLAH tanya diakhirat kelak…kita jawab lah “ikut dan” sbb takut masuk neraka….

    cakap ngn org yg tak berpijak dibumi yg nyata nie bukan sahaja penat……malah kita pun diheret ke kancah syaitan….

    penutup aku bagi pantun sikit….

    dulu negara islam diperjuangkan….
    takbir slogan kita….
    skang tukar negara kebajikan…
    takebeer bukak kilang kedua…

    inilah persoalan malaikat,
    kenapa ALLAH sayang manusia,
    baru sahaja muhammad wafat,
    umat dah mula kejar dunia.

    apa sajalah c4 nak cakap,
    pun ikutla c4 punya pendapat,
    asal islam menjadi pelengkap,
    semua umat islam mesti sepakat.

    pjaya dulu malu, kini mahu,
    bersatu taknak, negara islam pun taknak,
    abih apa yg PAS mahu,
    nak bg jawatan PM kata taknak.

    kita semua ada peranan
    jadikan sesama islam lawan atau kawan,
    semoga baik untuk masa hadapan,
    kerana itulah ALLAH amanahkan.

    • C4 says:

      terima kasih juga saya ucapkan kepada Tuan….

      memang lah berjuang ni susah abang …

      apa lah sgt dengan menaip kat MKU ni ….

      berbandingan dengan perjuangan nabi …. lebih hebat dari itu …

      • anaklangkawi says:

        tapi nabi berjuang dengan berhemah dan berdakwah…yg baik dikatakan baik…yg buruk@aib disembunyikan…..tiada prasangka buruk….sentiasa menjaga tuturkata,agar tidak menyinggung perasaan org….memperbetulkan diri dahulu sebelum memperbetulkan org lain…….tp kita skrg hanya menggunakan nabi sebagai perisai supaya nampak alim n supaya org lain takbleh nak kata kat kita balik…kalau depa kata…kita akan kata hina nabi…..hina islam….nampak sangat islam dan nab hanya dijadikan alat utk berpolitik…..bukan berpolitik secara islam…..islam adalah cara hidup,pegangan hidup….selagi masih berpegang pada rukun islam dan rukun iman,maka islamlah kita…..tetapi bezanya seseorang itu adalah sejauh mana islamnya….tiada manusia boleh sukat kadar islam seseorang…malah nabi pun tak bleh jamin….hanya Allah sahaja menentukan….maka kita tunggulah hari penentuan

      • Anti Ungrateful Immigrants says:

        Ko nak bandingkan perjuangan ko dengan nabi? Biar betul bai. Pas dah jauh tersimpang kalau kita perhatikan dari segi perjuangan dan bab2 agama sejak jadi barua kafir harbi DAP. Macam PAS tu ko cakap macam perjuangan nabi? Taubat lah bai…

      • AisMan says:

        C4 …. nak yanya kamu berasal dari mana. Cara penulisan kamu wajar tapi pendekatan kurang sesuai. Sy anak jati Pulau Pinamg yamg kini berhijrah ke Selangor . Sy dah tengok bagaimana Penang tu membangun hasil dari kesengsaraan orang melayu. Yang mengkritik anda adalah orang melayu. Apa yang diperdebatkan adalah nasib yang bakal menimpa orang melayu. Ini bukan soal kepartian. Kamu tuduh pemimpin UMNO bagi makan anak bini dengan duit haram …. tak tepat tu , itu menjadikan kamu menuduh , kalau betul tapi kalau tidak bukan kah itu menjadikan fitnah. kamu menuduh perkara yang terlalu umum. Tuduhan keatas pemimpin UMNO bermakna semua dalam UMNO yang jadi pemimpin. Itu tidak adil. Kalau Khir Toyo kamu jadikan cerita dan dia masih dipersoalkan , ini bermakna kamu agak ketinggalan. Kamu dari mana ?
        Sebagi orang Melayu yang yang beragama islam kita tidak boleh lari dari undang2 da hukum Allah apatah lagi pemimpin. Khir Toyo sedang menhadapi balasan Allah atas perbuatan nya yang Allah saja dapat menentukan nya. Ambil iktibar dari kejadian itu. Khir Toya hilang segala galanya.di atas perbuatan nya sendiri. Bagi saya ada baiknya kerana KT hanya melakukan nya dlm masa yg singkat. Kini menanggung akibat.
        Tapi bagi mereka yang masih berleluasa mengguna kan agama dan bangsa bagi mendukung prinsip menyahkankan , melemahkan, dan membunuh melayu dengan cara halus masih lagi berkuasa dan masih lagi tidak sedar diri itu bagaimana. Agama diputarbelitkan bagi tujuan politik, itu bagaimana? Orang melayu di kelirukan menggunakan Agama! Sekurang kurangnya ada juga pemimpin umno yang dikaprkan PAS memperjuangkan nasib orang melayu dan tidak dudk dibelakang cina. Di selangor kalau kita dapat mendengar seorang cina bercakap tentang pemerintahan kerajaan negeri sekarang pasti akan terpacul dari mulut mereka bahawa selangor diperintah oleh DAP. itu baru saja berlaku dimesyuarat jawatankuasa penduduk di tempat saya. Konset MTV di Shah Alam buat julung kalinya diadakan dikawasan yang selama ini dilindungi dari segala gejala yang boleh menggalakan maksiat secara umum oleh pemerintah sebelum ini tapi sekarang , apa dah jadi? tahukan C4 dikawasan mana yang saya maksudkan? apakah taktik disebalik kewujudan tempat itu? Apa impak serta malapeteka yang bkal melanda penduduk disekitar kawasan itu. ? Ini bukan lagi masa utk nak tutup mata. BANGKITLAH KALAU KAMU ORNG MELAYU .

        • neutron says:

          Aslkm, kesengsaraan orang Melayu Pg ni angkara siapa??Bukan saja di Pg tapi juga seluruh Malaysia…. semuanya berpunca dari kebodohan kita kaum Melayu sendiri dan kerana sedikit kepandaian pada pemimpin pemimpin UMNO dahulu dan sekarang yang memperbodohkan majoriti Melayu…. majoriti hanya membenarkan mereka terus diperbodohkan…tak gitu Melayu..

  11. malayan says:

    C4 ko ni nmpk sgt bnyk buat fitnah paling koman dah 2 fitnah aku tgk ..
    1st sebab kilang arak juga dimiliki oleh anak bekas PM ….mana dia anak bekas PM?
    2nd pasal rumah khir toyo.. ko menimbulkan keraguan dan syak wasangka mengatakan rumah khir toyo tu 25 juta padahal gaji khir toyo berapa sgt… padahal org tu dah usaha membersihkan nama dia dengan menyuruh org yg kata value rumah dia smpi 24 ke 25 juta cari buyer.. siap dia ckp nk bg half kt sape2 yg boleh cari buyer

    http://www.drkhir.com/2009/07/rm24-juta-separuh-untuk-ng-sue-lim.html

    baca la sekali sekala hujah org kena tuduh…
    kalau betul value dia 24 ke 25 juta kenapa sorg pon tak nak beli..? sebab tak berbaloi pun beli rumah tu smpi berpuluh juta… orang yang gila je percaya value rumah tu berpuluh juta contoh seperti c4..
    semoga C4 sempat memohon maaf la dr org2 yg dia fitnah ..sebab dosa kita dengan tuhan kita pohon ampun dr tuhan dan mungkin diampun kan sebab Allah maha pengampun.. dosa sesama manusia kena la mohon ampun dr manusia itu sendiri tapi belum tentu diampun sebab kita ni tak setanding dengan yang Esa..semoga C4 dan kita semua diberkati.salam

Leave a Reply

Threesome