Menu Utama

Enggan Pakai Songkok, Bukti DAP Tidak Ada Adab

DAP sebuah parti rasis cina itu kita sudah tahu sangat dah.  Sebagai parti rasis cina, DAP tak boleh nak menahan gelora rasisnya ini dan akan menunjukkannya dimana yang boleh walau secara langsung atau tidak.

Terbaru dalam acara perasmian DUN Sarawak dimana 12 ADUN DAP enggan memakai pakaian rasmi DUN atas alasan membazirkan duit rakyat dan menafikan kebebasan agama, sebab kena pakai songkok.  Penulis tak minat nak bincang soal pembaziran tu sebab dah zaman berzaman pun alih sekarang baru nak kata membazir?

Lagipun 3 ekor lagi ADUN Pakatan dari PKR boleh pulak pakai pakaian rasmi lengkap, takde sebut soal membazir pun.  Ini  boleh juga menimbulkan persoalan lain lagi, apakah jenisnya Pakatan ini?  Tapi kita tinggalkan itu untuk ruangan lain kali lah ya.

Yang penulis nak tekankan disini ialah keengganan ADUN DAP pakai pakaian rasmi sebab kena pakai songkok itu boleh menyebabkan berlakunya diskriminasi agama.

Pelik dan kelakar.  Apa yang songkok berkait dengan agama?  Orang Batak di Indonesia pun ramai pakai songkok.

Di Malaysia ini dimana Sarawak termasuk di dalamnya, songkok itu adalah melengkapkan pakaian rasmi dewan yang penuh dengan ciri-ciri melayu.  Kenapa melayu?  Sebab ketua negara ini ialah DYMM Yang Dipertuan Agung.  Maka itu, dimana-mana majlis rasmi seperti contoh perasmian DUN ini, pemakaian songkok itu adalah tanda hormat kepada Ketua Negara ini.

Takde langsung kena mengena dengan agama.

Kalau ada kena mengena pun wakil rakyat DAP wajib memakainya sebab duduk dalam negara majoriti orang Islam.  Samalah keadaannya dengan kristian dan nasrani yang mengunjungi negara Islam seperti Arab Saudi, suka tak suka kena juga pakai tudung sebab memang dah peraturannya begitu, tapi tak sampai menjejaskan agama si pemakai pun.

Yang kristian tetap kristian dan seterusnya.  Macam Hillairy Clinton dibawah ini.

Cina dimana-mana pun akan ikut resmi di bumi mana mereka berpijak, tapi cina DAP di Malaysia ni dek sebab banyak sangat kelonggaran dan kebebasan yang diberi sehingga depa rasa depa terlalu berkuasa dan boleh buat apa saja.  Sehinggakan songkok yang sebahagian dari budaya pun dikatakan ada kaitan dengan agama.

Keenganan ADUN DAP pakai songkok ini pun membuktikan sikap anti Islam mereka, walaupun dalam hal ini songkok tu takde kaitan dengan Islam pun.  Kita pun boleh cakap suit dan kot tu ada kaitan dengan kristian (sebab ramainya kristian yang pakai kot), tapi kita taklah sebodoh mereka.

Tapi sedihnya, puak-puak inilah yang disokong juga oleh kalangan penduduk majoriti negara ni iaitu orang melayu.  Terang lagi bersuluh pun masih lagi tak mahu terima kenyataan yang DAP ini parti rasis cina tegar.  Bila cakap hal ni (sokong), nama PAS jangan lupa sebab PAS sokong DAP satu hal, bersekongkol, satu hal lain.

Penulis bukan anti cina tapi cuma nak tunjuk bagaimana DAP terang-terang anti melayu/Islam.  Sehinggakan yang sipi-sipi pun macam soal pakai songkok ini, ditolaknya sama sekali dan dijadikan isu besar.

Tolaklah DAP wahai bangsaku.






79 Komen to Enggan Pakai Songkok, Bukti DAP Tidak Ada Adab

  1. pasdaplaknat says:

    DAP LAKNATULLAH ALAIHH!!
    DAP LAKNATULLAH ALAIHH!!
    DAP LAKNATULLAH ALAIHH!!

    Siapa yg menyokong kafir laknatulllah DAP ini juga semoga dilaknat TUHAN!! puak2 Isle bongok yg berkawan dgn DAPig inilah mmberikan ‘nutrisi’ lemak berganda bg parti celaka DAPig ni angkuh sombong tidak menghormati sistem negara!
    nilah perangai makhluk CINA DAPig akibat byk makan binatang babbie ni!

    • C2 says:

      ayat bangsa melayu diatas… melambangkan jiwa, sifat dan rupa orang melayu ini…

      • ROSAFID says:

        Saya Kata! Jiwa, sifat dan rupa saudara macam mana pula.Yang sentiasa berhempas pulas cuba menegakkan benang basah. Sejahat2 saudara Adab beliau ada hati nak memperjuang dan mempertahankankan HAK orang Melayu? Saudara macam mana? Tak habis2 mengampu,membenarkan,menyokong habis2an mahluk mahluk kafir harbi yang tindakan dan kelakuan mereka di laknat ALLAH swt. Cuba bayangkan jika mereka berjaya menjadi pemerintah di negara kita ini. Contoh yang jelas sudah pun ada cuma orang macam saudara sengaja tak mahu atau tak bolih nampak akan kebenaran. Fikir2kan lah.Wallahu’alam. Wassalam.

  2. kat says:

    Sebenarnya mereka ini masih tiada arah tuju siapa mereka sebenarnya diNegara ini.
    Seharusnya sikpadit an kalau mereka tak mau songkok, guna ler cara itu.

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jin_Wu_Di.jpg

    Ini ikut cara rekaan Barat coat bernecktie pulak..

    Perasan tak kat bandar2 si AhBengAhMoi, alamak,
    fesyen lady Gaga keluar ajer, esok depa dan berlumba2 ikut pakai..
    Orang barat cat rambut warna merah, ungu.. depa pun cat.
    Terhegeh2 nak ikut apa saja fesyen asalkan dari Barat..

    Karut ler Cinabeng semua ni.. Tak tau arah hidup!

  3. C4 says:

    sapa yang banyak bagi muka kat Cina???

    • Anti Ungrateful Immigrants says:

      Bodo…apa maksud ko bagi muka? Bukan PR (PAS & PKR) babi ke yang cakap hak keisimewaan Melayu & Islam yang diperjuangkan UMNO tak adil kepada orang Cina? Tak payah la cakap apa pun, memang terbukti Melayu PAS & PKR jadi barua cina babi DAP.

      • C2 says:

        senang sangat bro… melayu kata melayu bodoh… hahah…
        post macam tu jer dah kena bodoh..

        kesian melayu

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Melayu bodoh macam C4 tu lah penjahanam bangsa Melayu & agama Islam di Malaysia ni…buat2 pekak, tuli, bangang demi kepentingan politik…kalau zaman dulu, barua camni dah lama kena pancung…terang-terangan jadi barua DAP kafir harbi…

    • OrangBukit says:

      Betul tu. C4, nape bodo sangat le….hehehehe

      • C2 says:

        .. kesian melayu…
        sorang melayu dah kutuk bodoh pada melayu sorang ni..

        datang sorang lagi melayu… menambah2kan bodoh nya pada melayu yang dikata bodoh tadi..

        artikle kat atas cerita pasal cina… melayu dalam ni… berlawan-lawan kata sesama mereka bodoh…

        alahai… bangsa melayu..

    • C2 says:

      salah soalan tu C4…

      sape yang jual tanah kat cina..???

      tanah sungai besi tu..?
      tanah penjara pudu tu…

      banyak lah tanah jatuh kat cina… contoh besar tanah klat genting tu…

      cilaka punya pemimpin UMNO..

      • C2 says:

        tanah kat kampung baru tu dalam process… tapi kekangan kuat..

        cina juling jer tgk tanah kg baru tu….

        bodoh punya pemimpin UMNO..

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Agenda PR bangsat – dokong Malaysian Malaysia DAP…jahanam. Nanti boleh lah C2 & C4 tukar agama, boleh makan babi…syabas!

        • zumazore says:

          C2= C=SI , 2= TU…WA= SI TUA YANG TENGAH MENYANYAH/ NYANYUK….. SEMUA SALAH.. YANG PENTING SI TUA NI TAK SALAH…. BAGUS PUNYA POSTING… C2WA

      • raplahjingaa says:

        heh…heh…..depan DAP hangpa kata UMNO racist…..dok tekan cina…..depan UMNO hangpa kata….UMNO dok jual tanah kat cina…..

        …..hmmm….macam mana nak berforum kalau dah macam ni…..

        p/s…yang pasti dok tekan cina……bang nuar !! amoi cina !! hahahahahah

    • PakLong says:

      Siapa lagi PASlah! siap peluk-peluk Kit Siang tu!!!

    • zach says:

      sedara dlm kes nie mmg pmimpin dap 2 yg salah… aku mmg xsokong umno tp semagat bangsa 2 ttp ada.. knp salah ke mengikut adap… cina dap xboley la wat cm 2 walau xsemua tp bnda nie ley buat kita berfikir yg bukan2… hope pas n pkr dpt tegur..

    • OrangBukit says:

      Bodonye kao ni C4…tak tau lagi….engkao le…heheheheh

  4. C4 says:

    Sapa yang banyak bagi muka kat Cina ???

    Kan ke pemimpin UMNO juga ???

    Sekarang depa dah naik junjung????

    Padan dengan muka ….

    Kat Indonesia langsung mereka tidak dibenar menggunakan nama China….

    Ini kesilapan pemimpin UMNO dari zaman Tengku Abdul Rahman lagi….

    Sekarang ni nak salah kan sapa???

    • OrangBukit says:

      Kerja kao ni C4 hanya cari salah orang. Salah sendiri nak disembunnyikan. Buat perhimpunan Bersih…sebab nak sembunyikan kesalahan sendiri tak dpt tadbir negeri yang diperintah dengan baik. 1001 macam masalah…hehehehe

    • Anti Ungrateful Immigrants says:

      Hahaha….apa2 pun, kalau kene batang idung korang, salahkan jer UMNO, habis cerita. Jelas sekali korang ni bangang…haha

      • C2 says:

        melayu suka membangangkan melayu..

        sadis bro…

        • Anti Ungrateful Immigrants says:

          Dah memang realitinya melayu PR bangang, siap jadi barua DAP harbi plak tu…nak cakap macam mana lagi. Terserlah kebangangannya…

        • kadir says:

          La..kau ni C2 apa bangang sangat ni….x mahu lansung nak salahkan DAP, balik2 question orgg semula, patut dah nampak DAP tu pakai songkok pun tak mahu ini kan lg benda2 yg lebih besar , betapa racist nya mereka?..kau balik2 sokong mereka lg….ehh..tolong ketuk kepala kau tu skit…nyanyuk ke?..hampeh laknat betul..ptuiii

        • OrangBukit says:

          C2, sememangnya mereka suka dan mahu dibangangkan. Kerana kebangangan mereka itu lah kao terpengaruh dengan ide mereka…kao pun bangang juga…mungkin lebih dari mereka heheheh

    • zach says:

      sedara yg sudah2 2 sudah la… jgn salahkan pemimpin terdahulu.. bkn semua yg dibuat xdirasai oleh kita rakyat.. hope lepas nie bila pr ambil alih dap jgn diberi muka sgt…. bkn membenci tapi dh terlalu byk yg diberi…

    • zumazore says:

      UMNO TAK BAGI CINA MASUK KE MASJID DAN UMNO TAKKAN BAGI CINA MASUK RUMAH MEREKA TANPA BUKAK KASUT… TAPI MELAYU PKR & PAS YANG BAGI…SEPERTI SI TUA (C2WA) MENYANYAH

    • raplahjingaa says:

      Betul tu c4…bab ni aku kena sokong hang……melaka jatuh kat portugis tu pun kerana salah UMNO…..dengar kata Hang Tuah tu pun orang UMNO…..haahahaha….

      hang ni semua serba tak kena…..sedih aku !!

  5. C4 says:

    kenapa tak buat undang2 masuk parlimen kena pakai songkok….

    tak pakai get out …..

    • Pok Lie says:

      Heran sungguh dengan C4 ni. Kamu menyokong puak kafir Dap ni macam dah lupa yg kamu tu berugama islam dan berbangsa melayu. patut nya kamu menentang org yg menumpang di Tanah Melayu ni, HARUS lah mematuhi adat dan istiadat Tuan Rumah. cuba kalau tetamu kamu datang kerumah dan buat sesuka hati dalam rumah kamu? apa perasaan kamu. jgn buta hati sahabat.jgn menyokong sepenuh hati dan membenci sepenuh hati juga. ingat lah islam itu ugama benar. kalau kamu kata umno itu tidak betul kenapa kamu tidak cuba untuk membetulkannya? masalah nya parti yg kamu sokong langsung tidak ada kebenaran dan logiknya. jgn kamu hanya menumpang di tanah sendiri satu hari nanti.sekarang melayu sibuk bergaduh sesama sendiri tapi bangsa cina sibuk siang dan malam bagaimana hendak merampas tanah melayu dari tangan bangsa melayu. cuba kamu pandang negara Iraq. rakyatnya menyokong US untuk menumbangkan Saddam Husien dengan harapan keadaan akan bertambah elok. tapi sebaliknya……..
      seburuk buruk kerajaan sekarang tetapi mereka itu berugama islam. tapi bangsa yg kamu sokong itu adalah bangsa CINA dan KAFIR. renung2kan lah sahabat ku.marilah kita semua berdamai wahai org2 islam dan org melayu dan kesemua org islam di seluruh dunia. org kafir hanya mentertawakan kita org islam. Kenapa org islam dulu hebat. kerana mereka bersatu jiwa dan raga. sebenar islam adalah ugama yg paling hebat dan agung. tetapi org islam itu sendiri menyebabkan islam menjadi dimata org kafir kerana gilakan kuasa yg cuma sekulumit itu. insaflah C4444444444

      • bujuk says:

        Kalau aku orang tak hormat aku sebagai tuan rumah aku nyahkan aje keluar, tapi BN ni bodoh org. pijak kepala pun dia kata ok di depan, tapi belakang cakap kurang ajar dan maki macam2. UMNO ni penakut la….dayusssss.

        • C2 says:

          rilek la encik…

          cool jer… jangan ler memperbodohkan sama melayu…
          itu budaya sape.. melayu mana..? haha

          cool jer kalu nak post….

          orang bila baca luahan kita.. dia bleh tahi mana satu melayu umno.. mana satu melayu bukan sokokng umno…

          sebab melayu umno ni suka membodoh-bodohkan melayu sendiri…

          so rilek

        • zumazore says:

          YANG AKU PAHAM IALAH SERAGAM TU TAK WAJIB, MAKA TAK SALAH JIKA TAK PAKAI.. TAPI YANG SALAHNYA IALAH KUTUK PAKAIAN TU TAK SEDAP TU.. BAZIR LA, TAK MESRA AGAMA LA.. LAAAAA…. APA TU?….YANG MELAYU MACAM BUJUK LEH JADI CINABENG LAK TU SIAP SALAHKAN UMNO LAK… BODO KE BUJUK NI? TAK TAU KE, MANA ADA UMNO KAT SARAWAK… OH YE AKU LUPA BUJUK NI KAN BANGLA YANG KERJA KAT LADANG KHINZIR KAT SELANGOR TU…BUJUK , BILA NAK BALIK BANGLA? WAT MALU JE POSTING KO NI TAK ADA MAKNA!

        • raplahjingaa says:

          Ia la tu…kalau di halang depa tu semua…..sapa pulak yang nak kecoh depan DUN…..hangpa jugak !! sapa yang nak guling-guling makan tar ?…..hangpa jugak !!…..tak gitu ?

    • selendangbiru says:

      C4.

      Kena tegas!
      Kali pertama saya setuju dan berharap C4 akan sentiasa memberi pandangan positif.

      • OrangBukit says:

        Hanya orang2 yang tak bertamadun sahaja yang akan buat spt tu. Itu jelas menunjukkan pemikiran C4 yang amat dangkal…bodo….tak buat sesuatu, tembak, ;;tangkap….rasa nak sesuatu,, tembak, depan tembak belakang tembak segala tempat….heheheheh

        • C2 says:

          ayat tak membina….

          apabila melayu mula menyatakan sokongan terhadap melayu.. kerana pandangan positif..

          melayu tersebut pasti akan di katakan bodoh jua akhirnya..

          kesian melayu..

          • zumazore says:

            YANG BESTNYA IALAH MELAYU AKAN MAJU JIKA DIA KENA KUTUK MACAM TU… SEBAB AKU SELALU BUAT KAT ORANG BAWAH AKU , HASILNYA SUNGGUH BAGUS!.. INI ADALAH CERITA BENAR!
            UNTUK C2… JANGAN KOMEN JE MACAM BAGUST LA TAPI SILA TULIS APA PERLU MELAYU BUAT UNTUK MAJU.. CUMA JANGAN SURUH SOKONG PKR & PAS!!!

          • OrangBukit says:

            Sekali lagi…C2 kao memang telah dibangangkan oleh mereka..hehehhe

    • OrangBukit says:

      Itu cara kao..C4, orang lain tak kan buat camtu kecuali…orang-orang spt kao…kita manusia bukan lembu mcm kao…heheheh

  6. manbelon says:

    Mereka memang anti Melayu. Kita tengok adik Thaksin di Thailand melawat masjid, bertudung litup menadah tangan mengaminkan doa. Di Malaysia mereka masuk ke masjid berpakaian ketat.
    Sepatutnya mereka tidak dibenarkan mengangkat sumpah.
    Malang sekali ramai juga melayu yang menyokong.

    • OrangBukit says:

      ya…termasukklah orang2 spt C4…hehehehe

      • bujuk says:

        Salah… tu TDP dewan tu yg. sokong, sebab tu puak2 DAP tu naik tocang. Kalau aku jadi YDP tak aku benarkan mereka angkat sumpah tampa pakaian rasmi. Di sekolah pun kalau nak belajar mesti pakai pakaian rasmi sekolah…. tak tau mana BN pilih YDP niiii?

        • zumazore says:

          KAN TU MEMBAZIR MASA… NANTI DAP MARAH LAK.. TANGGUH MASA ANGKAT SUMPAH.. BIL ELETERIK AKAN MELAMBUNG, ELAUN MINYAK ADUN AKAN BANYAK, ELAUN KEHADIRAN AKAN KENA KLIM….. TAK PIKIR KE BUJUK….MEMBAZIR TU KAWAN SYAITAN… TAUBAT LAA….

  7. kajangmari says:

    Adun DAP tu nak ikut nik Ajis tak pakai songkok. mereka nak pakai macam nik ajis tapi tak reti nak ikat. Inilah cara berkesan nik ajis membimbing DAP mengenai Islam.

    • bujuk says:

      Jangan permainkan pakaian Rasulullah…. aku bagi amaran bimbang laknat tuhan pada kamu.

      • pasdaplaknat says:

        Bujuk ngok..apehal tiba2 kaitkan statement dia atas dgn ‘permainkan’ pakain Rasulullah?? jgn jd taksub dgn sekor syaitan tua dengan bersandarkan dgn perbuatan dan kemuliaan Rasulullah..

        serban si tua kutuk N.AJIS tu sama mcm serban dan kejahatan Abu Jahal! ko paham tak?

      • pasdaplaknat says:

        bapak munafiq pujaan korang tu menghina Islam dgn isu Pluralism cmne pulak? bukti dh banyak..kot mana lg nk sangka baik? soal video seks tu satu hal lah.. kan.. kan..mmg bongok kan PAS kan..

        • C2 says:

          bujuk melayu pasdaplahanat melayu…

          kesian melayu selalu kena bongok diantara satu sama lain….

          ishk..ishk… banyak sangat kena bongok dan dibongokkan melayu ni..

    • C2 says:

      nik ajis melayu kena kutuk dgn melayu… sedih nya… melayu sama melayu jatuhkan melayu… jom la kutuk cina…

      • raplahjingaa says:

        tak leh nak kutuk cina jugak…..nanti ada orang melayu kata kita rasist…perkauman !!

      • OrangBukit says:

        C2, orang cina tak yah kita kutuk….mereka tu memang dah camtu…tapi ni ada orang bukan cina yang sengaja meminta dikutuk….termasuklah hang…tau…hehehe…

      • anti bongok says:

        kenapa org pggil bongok,sebab sndiri yg buat org lain pggil bongok.

        Selama ni ape nik aziz buat pd org melayu…khususnya org UMNO??
        Renung sendiri macamana bahasa nik aziz.
        Adakah itu sunnah rasul??
        Jawab supaya org tak kan kata lagi melayu yg beragama Islam adalah bodoh dan bongok ok.

    • zach says:

      ye ke… tp yg nyata ramai cina2 ikut cara najib ngn rosmah je… betol x kwn2

  8. pasdaplaknat says:

    Kalaulah betul UMNO BN telah beri muka dan rosakkan hak Melayu kepada CINA Kafir..
    habis tu yg PAS lagi 1000x ngok bodoh kasi ponggong dkt CINA apehal? kalau dulu UMNO kasi betis/ paha sbb hanya soal2 tanah, ekonomi..

    tp PAS bongok laknat kasi ‘ponggong’ terus..hal hukum pun boleh ubah2 sbb CINA KAFIR..laknatullah sungguh PAS maha laknat ini..semoha ALLAH MELAKNAT SEBESAR2 LAKNAT BUAT PARTI LAKNATULLAH PAS INI KERANA MEMPERJUANGAN KELAKNATAN menggunakan label ISLAM!!

    skrg PAS sedang ditunggang oleh pemimpin2 KOTOR lagi LAKNAT sert SEKULAR+ SYIAH!!

  9. Anti Ungrateful Immigrants says:

    Babi2 DAP harbi ni akan disembelih satu hari nanti…

    • C2 says:

      takpe… don wolly fren..

      ibrahim katak suda bagi warning… masa BERSIH 2.0..cina jangan keluar.. duk umah makan katak…

      kalau keluar.. nanti ibrahim katak dan konco2 akan sembelih….

      • Anti Ungrateful Immigrants says:

        Melayu2 PR bodoh sahaja yang sanggup bersekongkol dengan DAP harbi walaupun agama dilacur, bangsa diketepikan – demi nafsu serakah sendiri & kemaruk politik.

      • OrangBukit says:

        agaknya C2, kalo kau keluar….nak pakai baju kuning ke? Atau warna apa…takut ke kena sembelih….heheheh

  10. Adab apa yang kita harapkan dari anak buah Lee Kuan Yew ini ?

    Mereka kan pernah bertanya what so special about you all malays ? What so great about Islam ?
    So go to hell with you and your adap, your songkok, songkek or sengkek.

    Mereka adalah DAP, kita tahu sejak dari dulu.

    Jangan salahkan mereka. Kita melayu yang masih belum sedar. Sengketa antara kita tak nampak tanda untuk berakhir malah makin parah dari hari kehari. Kita bakal menerima padah dari kealpaan sendiri

    • C2 says:

      betul lah tu bro….

      sapa yang suka kutuk melayu ? melayu… jugak…
      contoh terbaik nak tengok melayu kutuk melayu… kat dalam mykmu ni lah…

      cer tengok balik ayat2 kurang pandai dalam conversation ni.. tuju pada sape .. pada melayu jugak… sapa yang tuju.. orang melayu gak…

      kau tengok ayat ganas mamat yang nama pasdaplaknat.. ida melayu.. dia keji sape ..? melayu jugak…

      hahahah…

      woi.. mana website / forum cina yang kutuk cina.. cepat bagi aku.. aku nak register sana… nak kutuk direct kat cina makan babi ni…

      kat sini kalau aku kutuk cina… buang karan..sebab cina tak nak masuk sini pun… kewujudan mykmu.net ni pun cina tak tau… haha..

      p/s : sat lagi ntah ntah aku kena kutuk dgn melayu…hakhakha

      • Kita semua tahu pencetus semua ini bukan orang lain. Orang paling handal yang tinggi IQnya , tekun buat planning tapi kurang bijak. Dia bekas banduan dan bakal jadi banduan lagi sekali.

        Dia sensasikan banyak perkara dulu untuk dapat sambutan orang kapir. Mula mula dia murtadkan diri dengan sokong lina joy jadi kapir. Lepas tu dia sokong pengunaan kalimah Allah olih kapir . Dia jual agama, jual tuhan dan habis semua dia jual.

        Lepas kapir terasa diberi nyawa dan dapat nafas baru dia pun lagakan semua. Malang sekali melayu kita relakan kita di laga. Ini yang jadi huru hara.

        Tapi kita sebenarnya tahu, come July everything will be over. Lepas tersumbatnya orang ini kat dalam, abis lah episod dia. Pak Lah Badawi dah tak ada nak bebaskan dia. Menantu dia pun dah macam orang kena stroke dah tak ada tenaga dan kali ni dah tak selera nak gi jumpa sapa2 serah passport macam dulu.

        Satu orang punya hal kita sama kita macam mau gadoh. Ini macam pun ada.

      • OrangBukit says:

        Hei C2, aku rasa kao ni bodo le…sama cam C4..yang sokong sangat kaum makan babi tu kenapa? Geng sebilik kao ke? Cam orang yang kao sokong tu…hehehe

  11. RAJA KONGKIAK says:

    Oghang macam C-4( 2 kali mati dalam bahsa cina) patutnya bagi tau kat WAKIL WAKIL DAP tuhh pakai songkok bukan bermakna depa masuk ISLAM…lekeh sungguh tarbiah puak PAS kepada puak-puak DAP…Tuhhh pun Nik Jis kata DAP dah sangat tau bab islam..heheheehh nak terkuncil aku dengaq. Dalam makna kata lain…Yang dok dalam PAS dah pakat paki songkok ganti ketap (oghang kedah panggey kat kopiah putih) …tapi DAP tak mau pakai..haaaaa tengokkk…DAP sudah kasi hancing sama PAS…laguuuu tuh pun puak-puak dalam PAS tak faham jugak…hahah atawa pun puak PAS tarak teloq nak bagi tau puak-puak DAP….. Bab langgang peraturannn tok sah dok sembang laaaa dah memang kegheja depa…O-en dalam datang bulan pun boleh depa bagi masuk mesejid ini kan pulak tak pakai songkok!! Hheheheheh…benak sungguh oghang PAS. Tak lama lagi depa kata…”laaaa pakai songkok bukan kemestian bukan wajib” kita dah tau dahhhhhh ayat tuhh..depa nak kata lagu mana lagiiii takat tuhhh saja laaa buleh sebut… Guan Eng dok gelak sambey kata”” haiyaaaaa..ini parti LiPas banyak sinang mau cincang wooooo…Itu Nuaaa wooo kita sudah ikan tochanggg…mana dia boleh lali lagi wooo dia kena ikut kita punya cakap wooo” Tapi paling best…bila ada “cerita ugutan..heheheh kesinambungan dari apa yang Nuar da;pat tuuuuuuuu” Hebat..hebat..hebat!!!!…Buat hapaa laaa nak buang masa sms…banyak lagi caghaaaa….Hehehe..heheh….

  12. RAJA KONGKIAK says:

    Oghang macam C-4( 2 kali mati dalam bahsa cina) patutnya bagi tau kat WAKIL WAKIL DAP tuhh pakai songkok bukan bermakna depa masuk ISLAM…lekeh sungguh tarbiah puak PAS kepada puak-puak DAP…Tuhhh pun Nik Jis kata DAP dah sangat tau bab islam..heheheehh nak terkuncil aku dengaq. Dalam makna kata lain…Yang dok dalam PAS dah pakat paki songkok ganti ketap (oghang kedah panggey kat kopiah putih) …tapi DAP tak mau pakai..haaaaa tengokkk…DAP sudah kasi hancing sama PAS…laguuuu tuh pun puak-puak dalam PAS tak faham jugak…hahah atawa pun puak PAS tarak teloq nak bagi tau puak-puak DAP….. Bab langgang peraturannn tok sah dok sembang laaaa dah memang kegheja depa…O-en dalam datang bulan pun boleh depa bagi masuk mesejid ini kan pulak tak pakai songkok!! Hheheheheh…benak sungguh oghang PAS. Tak lama lagi depa kata…”laaaa pakai songkok bukan kemestian bukan wajib” kita dah tau dahhhhhh ayat tuhh..depa nak kata lagu mana lagiiii takat tuhhh saja laaa buleh sebut… Guan Eng dok gelak sambey kata”” haiyaaaaa..ini parti LiPas banyak sinang mau cincang wooooo…Itu Nuaaa wooo kita sudah ikan tochanggg…mana dia boleh lali lagi wooo dia kena ikut kita punya cakap wooo” Tapi paling best…bila ada “cerita ugutan..heheheh kesinambungan dari apa yang Nuar da;pat tuuuuuuuu” Hebat..hebat..hebat!!!!…Buat hapaa laaa nak buang masa sms…banyak lagi caghaaaa….Hehehe..heheh….

  13. kak siti says:

    C2 , C4 ,zack langsung tak nampak atau sengaja memperbodohkan diri kerana taksub dengan pemimpin PAS yang mengagung-agungkan DAP. Sepatutnya kita membincangkan masaalah cina yang tidak menghormati dewan yang mulia dengan cara yang lebih berhemah. Kalau DAP salah, maka salahlah, C2 & C4 berfikirlah dengan baik, jangan sokong membati buta.

  14. tenaga sakti says:

    Durjana anak pinak ni memang anti melayu. kan pakai songkok tu melayu. jadi bila puak2 ni pakai songkok dia dgn tidak secara langsung mengintiraf ketuanan melayu walau pun itu adalah adat pemakaian resmi dalam dewan. macam mana puak2 ni jadi rakyat negra ini ana pun tak tau lah. anti melayu amat tebal. melayu sedarlah sebelum nasi menjadi bubur.

  15. zorro says:

    puak umno dan PR apakata sokong ja parti KITA..sah2 pemimpin mereka belum lagi terpalit dengan rasuah dan seleweng duit rakyat…umno dah banyak dah..pas/pkr serta dap pun ada gak so kita melayu dok sokong parti KITA tak payah buang masa

Leave a Reply

Threesome