Menu Utama

BERSIH 2.0 : Usaha Pakatan melingkupkan ketenteraman negara!

Perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) yang dirancang pada 9 Julai ini sebenarnya adalah usaha puak-puak pembangkang untuk menimbulkan kekacauan dalam negara. Ia juga memperlihatkan sikap pembangkang yang suka kepada huru-hara untuk menunjukkan kerajaan Malaysia tak cekap memerintah negara.

Pakatan pembangkang kini sedang melakukan usaha untuk menutup kelemahan mereka yang gagal mentadbir negeri-negeri yang telah mereka kuasai dengan baik. Mereka juga cuba menggugat ketenteraman negara setelah sokongan rakyat terutamanya daripada orang Melayu terhadap Pakatan tersebut semakin berkurangan.

Sebab itulah mereka berusaha untuk melakukan apa saja supaya rakyat berada didalam keadaan tidak selamat dan merasa kurang yakin dengan kemampuan kerajaan mengekalkan keamanan dalam negara. Juak-juak Pakatan ini sengaja menimbulkan apa jua isu untuk membangkitkan rangkaian kekecohan di seluruh negara untuk mempengaruhi rakyat bangkit menentang kerajaan sedia ada.

Mereka mempengaruhi dan memanipulasi rakyat supaya bangkit membuat tunjuk perasaan untuk menunjukkan kepada dunia luar bahawa kerajaan Barisan Nasional pimpinan DS Najib tak disukai dan ditolak leh rakyat. Inilah maksud utama mereka dengan mengadakan tunjuk perasaan BERSIH pada 9 Julai nanti.

Pelbagai pihak hanya mampu mendesak supaya perhimpunan haram mereka pada 9 Julai ini dihentikan, tetapi kuasa sebenar untuk menghalang usaha khianat mensabotaj keamanan negara ini terletak di tangan Kementerian Dalam Negeri. Kalau Menteri di KDN langsung tak berani untuk bertindak, tunjuk perasaan oleh pembangkang ini pasti akan mengakibatkan perkara yang amat buruk pada imej dan juga rakyat negara.

Penganjur-penganjur tunjuk perasaan BERSIH ini akan tetap meneruskan agenda mereka kononnya ia adalah hak setiap rakyat negara ini. Tapi harus diingat bahawa tunjuk perasaan BERSIH bukan sekadar perhimpunan untuk mempersoalkan perjalanan pilihan raya tetapi ia adalah sebagai pentas untuk membangkitkan kemarahan rakyat terhadap kerajaan.

Apakah pihak KDN masih belum nampak tujuan sebenar BERSIH ini dianjurkan? Jangan tunggu sehingga kerosakan berlaku baru hendak mengambil tindakan. Seharusnya pencegahan dilakukan dari awal untuk menjamin keamanan dan ketenteraman rakyat negara terjaga.

Jangan biarkan kebencian rakyat mencapai ke tahap yang tinggi dan menolak kerajaan akibat dari provokasi yang dilakukan oleh pihak pembangkang. Pakatan melalui pimpinan Anwar sedang menagih simpati rakyat untuk merealisasikan angan-angan besar mereka bagi mentadbir negara ini.

Mereka juga sengaja menarik perhatian semua pihak terutamanya media dalam negara dan juga media luar bagi mendapatkan populariti. Tumpuan khas dari media kepada mereka pasti akan menunjukkan mereka itu sebagai pejuang demokrasi yang sebenar. Ini secara tak langsung menunjukkan yang kerajaan DS Najib sekarang adalah sebuah kerajaan yang tak telus.

Tunjuk perasaan ini juga sebenarnya dianjurkan bagi menutup isu moral yang dihadapi oleh Ketua Umum Pakatan. Tiada apa yang mampu dilakukan oleh Anwar bagi mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu liwat dan video seksnya selain dari menimbulkan huru hara dalam negara.

Selain itu, PAS juga mampu mengalihkan kecaman masyarakat melayu mengenai perubahan dasar dari negara Islam ke negara berkebajikan mereka. DAP juga mendapat manfaat dari tindakan menghuru harakan negara ini apabila ia akan menenggelamkan perilaku komunis mereka di P.Pinang dan juga negeri-negeri yang mereka kuasai.

Jadi, tiada cara lain untuk menyelamatkan keamanan negara melainkan pihak-pihak yang bertanggung jawab seperti KDN dibawah kendalian Menteri Hishamuddin mengambil langkah tegas. Tunjuk perasaan BERSIH ini memang patut digagalkan bagi mengelakkan kerosakan besar berlaku didalam negara. Apakah Hishamuddin mahu negara ini hancur disebabkan sikap tak bertanggung jawab KDN?






166 Komen to BERSIH 2.0 : Usaha Pakatan melingkupkan ketenteraman negara!

  1. neutron says:

    Aslkm, Biaq sajala depa nak buat perarakan tu… yang penting polis boleh beri ruang dan kelonggaran serta sedikit peraturan yang perlu diikuti…Sebab Azmin dah tunjuk bukti konon SPR TAK BERSIH ( SPR kata Azmin ada adik beradik Cina).. kita nak tengok juga betoi tak 300000 yang nak mai.. entah entah 30000 je…

    Apaapa pun sikit ka banyak ka… kita patut sokong perarakan aman seperti ini… hanya pihak PR pulak perlulah menjaga dan mematuhu peraturan berdemo kalau di beri kebenaran…. Kalau puak UMNO tak mau join .. buat dono je la. tak payah nak bising bising atau cuba sabotaj.. kes sabotaj ni la yang selalu timbulkan kekecohan.. tak gitu..

    • ElectroMagneticPulse says:

      mule2 cakap aman…. nanti dlm tu isue lain dibangkitkan sekali dan kecoh terjadi…
      kita taknak kejadian bersih 1.0 dulu berulang…. banyak impak buruk pada rakyat dan negara… berdemo ni zaman perang punya style…. sekarang komunikasi makin maju…
      banyak saluran boleh diguna untuk setelkan masalah kononya pilihan raya tak bersih tu…
      pi jumpa orang yang sepatutnya… bukan berdemo… tengok je la ye bersih 1.0 dulu tu…
      impak negatif… sebagai pemimpin kene la makesure rakyat hidup aman tenteram…
      tapi pemimpin PR ni yang mereka mahu… depa dulik apa pasal rakyat..yang depa mahu kuasa…

      • 3036 says:

        Penganjuran BERSIH 2.0 adalah bertujuan untuk menanam sifat bencikan negara. Ini akan menyumbang kepada pelbagai kesan negative khususnya kepada generasi muda.

        Dengan menggunakan jalan raya sebagai tempat berarak, ini akan memberi impact yang tidak baik tentang image negara dimata dunia, selain tidak mendapat kepercayaan dari pelabur-pelabur asing.

        Percayalah, himpunan haram ini mempunyai agenda mereka sendiri. Set-set pakatan ni pandai berdolak-dalih.. kenapa tidak berhimpun saja di stadium seperti yang dicadangkan oleh pihak polis? Mengapa perlunya berarak dijalan raya? Pakatan sedar akan kekecohan yang bakal melanda, dan itulah yang mereka inginkan.

        Mereka mahu DUNIA menilai M’sia sebagai negara yang tidak adil dalam pelbagai segi (seperti mana yang berlaku di Mesir). Dengan adanya tekanan dari negara luar, khususnya negara Barat.. bertambah mudah lah kerja PKR/PAS/DAP utk mengambil alih tampuk pemerintahan.

    • zach says:

      smpai skunk aku xnmpak lg ktmane bersih nie haram.. apa slah ke jika rakyat minta sesuatu perubahan

      • Gen2Felda says:

        yg.salahnya korang buat dan menggangu jalanraya..
        apa salahnya buat kat stadium atau paling koman kat kelantan tu?

        • zach says:

          jgn jd bodo la. bro.. mane penah dibuat org demo buat kt stadium.. nk hantar memo pada agong knp bg ko agong dok kat stadium ke

          • zach says:

            pada gen2felda.. dh la felda wat pinjaman kwsp.. felda xder simpanan ke sampai kne buat pinjaman pd kwsp?? aku marah nie.. 2la dh byk kali aku ckp bila org felda sendiri bodo2 belaka cmni la jdnye… jgn menyombong sgt bro… xsemua kerajaan buat 2 bagus.. berfikirlah..

          • zach says:

            setahu aku nanti pada 9 julai rakyat malaysia yg berada diluar negara turut bersetuju dgn himpunan bersih… dan menyatakan sokongan dgn menyertai bersih di dpn kedutaan malaysia di sdney.. seoul.. L.A.. new york.. tokyo.. dan lain2 lg… apa kata sedara felda ttg perkembangan ini… masih nk menolok???

          • zach says:

            lme2 dok felda boleh jd katak bawah tempurungkan.. cian2.. sebenarnye felda boleh menjadi 1 badan yg lebih dinamik… tp sayang org2 felda xmampu mencorak krn terikat dgn umno… bila bodo menguasai diri

      • raplahjingaa says:

        hang….bukan boleh nampak apa pun….

  2. Telok_Blangah says:

    Betul!!!!!!

  3. Mohd says:

    Tembak saja semua pendemo bersih2 ini. Hapuskan pengkhianat2 negara.
    Negara China pun berani menghapuskan pendemo2 di Tianmen Square utk mengamankan negara.
    Kita tak boleh?

    • ElectroMagneticPulse says:

      tu la tujuan mereka….. mereka buat demo dan buat kecoh.. lepas tu nanti ade la adegan2 pecah memecah harta bende awam… then polis kene halang mereka sampai ade yang terpakse gune kekerasan demi pertahankan diri… ha.. time tu la depa serang polis dlm media depa.. depa buat derita kata polis kejam… padahal yang start depa jugak…siapa yang cari pasal…depa (pendemo) jgk…

    • bujuk says:

      Betul la tuuu, first sekali tembak perkasa yg. baro buat demo bakar gambar Ambiga. Awant KDN lambat sangat….

      • payids says:

        Iskh.. yer ker PERKASA bakar gambar AMBINGAi tu. Kenapa tak diTAIKkan sekali

      • jebat says:

        aku heran dengan pas yg beria2 menaikkan nama ambiga.. Ambiga lah penyokong murtad..

        • C4 says:

          sebab dia tak sokong BN …. murtad lah…

          kalau sokong BN …. Islam ke ???

          • OrangBukit says:

            Ooooo berbunyi lagi kao ye….ingat dah sonyap. Istilah yang kao gunakan tu bodo le…yg ckp sokong BN murtad tu ialah kump kao…BN tak pernah kata gitu lah bodo…Tak pernah ada orang kato gitu. Cuma kao saje. Pah selalu kato kalo tak sokong pas tak masuk syurga…heheheh

          • Tuan gedukngok says:

            Cakap orang bangang!

          • ElectroMagneticPulse says:

            kenyataan orang terdesak….dah takde modal…
            murtad tak murtad takde kene mengena dgn parti pon…
            habis orang melayu yang masuk DAP tu murtad la eh?…
            nak buat kenyataan pon agak2 ar…jgn sampai menyerlahkan sangat betapa rosak otak ko tu…

          • 3036 says:

            oit C4.. aper yg uols cakap ni? Sebab tak sokong BN Ambiga murtad kah??

            Harloooww nyah.. uols tau tak yang mempertahankan Lina Joy jadi murtad tuh si Ambiga nih lah.. Dulu bukan main beria PAS kondem kan isu Lina Joy tuh.. tapi, lepas tuh PAS plak sokong Ambiga??

    • C4 says:

      berani tembak yang tak melawan…..sahaja ….. porah

      kenapa tak tembak tentera udara singapura menceroboh ruang udara malaysia????

      • jebat says:

        c4..idola ko anwar aljuburi tembak jubur saiful boleh pulak..

        • 3036 says:

          alaaa Jebat.. si C4 dah tahap bingaiiii.. tapi boleh laaa kite balas statement dia nih.. buat lepak2 mase lapang~ haahhahaha

          Oit C4, aku memang tau enko nih Die Hard fan si PKR tuh.. tapi kot iyer pun bukak la mata ko tuh sikit.. Sebenarnye set-set pakatan nih, ape saja yg dilakukan oleh Kerajaan semuanya salah dimata depa.. buat elok pun jadi tak elok..

          Macam laa kalau Msia ni diperintah oleh Pakatan boleh jadi gemilang terbilang.. Aku percaya lah.. kalau Pakatan dah ambil alih, bende pertama yg korang akan naik kan tol.. lepas tuh bile rakyat tanye kenapa? Set2 pakatan akan jawab, “kite perlu naik kan tol, sebab kerajaan sebelom ini telah meninggalkan hutang negara yang tinggi.. bla bla bla” Cit poddahhh…

          Weihhh Msia ni kalau bagi kat Pakatan perintah, alamatnye melingkup la negara!!!!

      • mamu says:

        Pas pun berani bertekad dengan UMNO saja, pi lawan dgn MCA dan MIC ada berani??

      • raplahjingaa says:

        kalau orang lalu depan laman rumah hang….hang tembak ke ?….hang ni pantang apa sikit….nak menembak aja kerja hang…..heh..heh….peluru ? angin…..siann.

      • OrangBukit says:

        Napelah kao ni begitu bodo…tule…. kawan lagi dgn orng yang suka tembak orang lain (jubur orang, china doll…) yang kita tau…yang tak tau berapa ramai lagi…tah…mungkin kao tau….kao kan banyak statistik…hehehehe

      • Telok_Blangah says:

        Malaysia mana ada berani naklawan s’pura…Ada kawtin under table sama2 pemimpin tu,,,,,

    • zach says:

      tembak nie yg sepatutnye haram.. haram jadah lg

  4. selendangbiru says:

    Kalau mereka menang piliharaya kecil SPR telus dan adil tp kalau kalah, sebaliknya dan tuduh SPR kononnya tak betul!…..apa lagi yg nak di BERSIHkan…PKR & PAS dijalanan mengadakan demotrasi tp adakah akan ada org cina DAP yg akan sama berdemotrasi?……melayu juga yg jadi suruhan, yg dapat untung orang cina DAP. sedarlah bahawa dgn berdemotrasi hanya akan menyusahkan org lain. fikir kan lah.

    • Telok_Blangah says:

      Ko tgklah gambar demo kat Kelab Sulaiman….bangsa apa yg dtg meramai2kannya?

      • ElectroMagneticPulse says:

        bersih 1.0 dulu tu pun … tengok la bangse ape yang datang meramaikan….
        macam dah takde keje lain…

        berdemo bukan dapat setel masalah… makin bawak masalah lain lagi ade la…

        • zach says:

          apa masalahnye mse bersih 1… 6 negeri jatuh ditangan pembangkang…??

          • Gen2Felda says:

            6 negeri ? cuba ko list kan kat sini..

            kalo dah ‘6’ negeri berjaya ditawan, ini bermakna pilihanraya adalah bersih dan adil..yg.tak bersih adalah hati yg.tamak haloba nak tawan semua tapi suara majoriti tak membenarkannya.

          • zach says:

            korang mng sbb undi pos bro… tgk aje kat salah 1 parlimen wilayah persekutuan… undi pos utk 1parlimen 2 aje mencecah 14ribu.. masok akal x bro.. undi pos nie mansuhkan aje… bkn zaman dok hutan dah… felda skunk hutan lagi x bro?? dlu askar byk dlm hutan. jge keamanan.. kini byk yg dh kt town.. dh moden skunk.. negara kita je gne undi pos bro… biar celik sket hati 2 ea

    • bujuk says:

      Betullah tu, suruh pemuda dgn. perkasa batal demo… ok. BERSIH mintak SPR tunai tuntutan mereka, apa masalah?

      • Tuan gedukngok says:

        Tak payah tuntut pun dah lama tertunai dah…..sejak 1955 lagi, tapi korang asik KALAH je, jadi memang SPR manjang tak adil aje laaaa…..tuduhan korang. Bila suruh tunjuk bukti, yilek!

        • zach says:

          dlu waktu perang waktu hutan masih tebal2 mmg patut la gne undi pos… skunk jalan raya dah ader teknologi dah ader askar komando pun dh byk dok kt TOWN.. masih lagi gne undi pos.. ubahlah… biar lebih sistematik adil n sestifikat

          • Gen2Felda says:

            spr dah umum nak ubah undi pos…tunggu jelah…

            p/s: yg.takot undi pos ni adalah dapigs…dorang tahu pasukan keselamatan majoriti sokong BN…pasamdol hanya ikut kata dapigs jee..

          • zach says:

            nk gne biometrik… hahahahha…. gne komputer ea… sudah2 la.. apa salah gne dakwat.. laman kerajaan dh ckp pn kne godam.. pirahhhh..

      • raplahjingaa says:

        Tunai permintaan apa tu bujuk ? suruh SPR pastikan PR menang semua pilihanraya ke ? bila menang tak dengar pun tak adil……bila kalah sampai ayam jantan berkokok pagi pun…hangpa nak salahkan SPR…..Heh…heh..

        selalunya sore looser….macam tu la…tak gitu bujuk ?

        • Tuan gedukngok says:

          Sore loser….ya betul! Born loser….pun betoi jugak!

          Lahir-lahir teruih kalah, kalah sampai mamposs kot….hahaha!

  5. C4 says:

    kat negara luar demo ni benda biasa jea…..

    cuma kat malaysia ini …… jea …. kecoh macam langit nak runtuh….

    bial buat demo …… kalau UMNO buat demo kat kedutaan Amerika tu tak apa pulak ….

    • kajangmari says:

      umno demo aman damai. tak macam pembangkang. macam beruk lepas. kacau sana kacau sini. jerit kad polis. panggil polis anjing dan sebagainya. tak bertemadun. puak-puak ni mana boleh bagi peluang untuk demo. faham-fahamlah.

      • C4 says:

        ye ke UMNO buat demo aman damai ….

        kenapa ada FRU ?????

        • payids says:

          Perlawana bola sepak pun FRU datang, inikan pulak demo. Ini soal keselamatan negara daa…

        • 3036 says:

          C4, aku ade nasihat sket utk pengikut PAS nih… korang baik pergi disiplin kan para penyokong Bola Sepak dari Klate tu dulu.. jgn nak bawa budaya samseng tak tentu arah..

          PAS ni memang kaki demo.. ape saje semuanye tak kene.. Bola Sepak pun main baling2 botol.. ini kan pula BERSIH 2.0. Entah aper laa yg nak dibaling nye nanti..

      • zach says:

        umno demo ciput2 org yg dtg… mane nk heboh bai… tgk pembangkang yg buat gempak habis… AWESOME

        • Gen2Felda says:

          tu semua akibat kelemahan pentadbiran dollah badawi…ramai datang..

          PRU13, korang balik kat hulu kelantan…sila haribulan kelantan dirampas BN…

          p/s: fuckatan tahu akan lingkup masa PRU13 nanti sebab tu tak akan joint PRU…mereka nak buat PRU sendiri…

          • zach says:

            aku tahu la mase dollah dlu kempen sorang2… tp skunk dh ader big mama yg tolong.. 2 yg semagat ea… ape2 jela umno nie.. dgr sni anak muda dh xsokong umno percaya lah.. anak2 muda felda pon same kan… hahahaha… jgn nk nafikan

    • payids says:

      Bila masa indonesia dengan thailand tu aman

    • jebat says:

      c4 ko kata negara luar boleh demo.. Aku cadang ko gi demo kat israel..

      • 3036 says:

        C4, kat Israel mane ade demo-demo nih.. deme hidup bersatu-padu.. Orang Islam jek tak nak bersatu-padu.. sbb itu laaa org Islam ditindas..

    • raplahjingaa says:

      heh..heh….mesti la tak pa….UMNO perintah negara ni….hang dengki ka ?? dengki hang tu tak kan merubah apa-apa pun…..siannn.

    • OrangBukit says:

      Camnilah C4, kao pindah kat luar negara….leh demo…hehehe

      • zach says:

        NEGARA YG DEMO SEMUA MAJU2

        • zach says:

          malaysia baru ckp nk demo.. mcm2 hal dengar… perkauman lah.. jatuhkan kerajaan lah.. mende la…. nnti kalau pr perintah… umno jd pembangkang kita tgk mse 2…
          umno rampas negeri pon xpe… sbb umno haram jadah

        • raplahjingaa says:

          Negara yang demo maju ?….aku ingat statement c4 yang paling benak…..rupanya ada yang lagi benak…..hahahahah

          • zach says:

            negara yg maju dari pandangan org cm ko n penjilat umno mmg lain bro… tp dari pandangan kmi dari pembangkang… negara yg maju adalah belandaskan prinsip rakyatnye.. kita berjuang

          • zach says:

            jgn ingat maju hanya kerana ader nama ader bangunan tinggi2.. lihat lah pada jiwa rakyatnye yg ingin kan reformasi bai… i2 baru namanye negara yg maju

        • OrangBukit says:

          Ye lah tu…gi lah mohon warga negara luar…leh demo…leh maju…kahkahkah

  6. C4 says:

    tak usah beruk2 dan pengampu2 UMNO nak marah soal demo …

    kalau demo soal kenaikan harga minyak …. yang dapat manfaat mereka juga….

    kalau kerjaan BN tak jadi nak naikkan harga minyak….

    disebabkan budaya mengampu dan membodek ……

    itu lah budaya UMNO dulu kini dan selama2nya

    • payids says:

      Monyet2 PASik pun kena berhemah sikit jgn
      nak terkinja-kinja sana sini masa demo nanti.
      Malu kat orang laa..

    • Tuan gedukngok says:

      Tahu la ko tak bole langsung bantah cakap n.ajis…..hilang tiket ke sorga! Fatwa senget n.ajis pun ko ikut dan telan bulat-bulat….tu budaya apa tu?? Kencing penyondolliwat bertaburan kat muka ko pun habih ko jilat sampai kering……budaya kuning apa tu?

    • raplahjingaa says:

      haaa ? apadia ?….

    • OrangBukit says:

      Org lain beruk, pengampu…kao apa C4? Rasenya keldai bingai…bangang…bodo..heheheh

  7. C4 says:

    kalau tak bagi rakyat berdemo….

    buat pilihanraya bersih sikit…..

    jangan asyik nak menipu rakyat jea…..

    semua benda rakyat kena tipu ….. kalau buat secara telus ….. tak apa sapa yang nak berdemo….

    • Tuan gedukngok says:

      Teruskan lah c4, kenapa berhenti?

    • selendangbiru says:

      C4.
      Sila jelaskan tahap kebersihan yg tahap mana PR ndak lagi? dan jelaskan dimana yg dikatakan menipu rakyat dan apa yg rakyat telah ditipu?. ini bukan masalah mengampu Kerajaan sesiapa, sedarkah dlm diam anda juga pengampu kpd parti yg anda sokong. Janganlah pandang keburukan org lain sebelum anda menilai siapa diri anda dan parti yg anda sokong…kemanakah hala tuju arti yg anda sokong akan membawa anda dan keluarga anda 10 tahun akan datang?…bukalah minda anda dan jgnlah dibalut dgn sarban jer…fikirkanlah.

    • raplahjingaa says:

      Ramai la rakyaat Malaysia yang kena tipu …….dan yang kena tipu tu kot yang dok undi UMNO….dari merdeka sampai sekarang…uish ! bodoh sungguh rakyat Malaysia…..tapi yang pandai…asyik kalah memanjang…pandai macam mana pulak ?? pandai apa depa tu ? ….hairan jugak aku….iskh ! iskh !

      • zach says:

        dlu lain skunk dh len bro jgn samekan yg dlu dgn yg sekarang… makin lame makin ramai yg benci dgn umno… kata 1 malaysia tp sal bersih nie org umno sendiri tiupkan anti perkauman.. mane 1 malaysianye… mne slogan rakyat didahulukan.. mne bro…

    • OrangBukit says:

      Napelah bodo lagi…ni….PRU memang dh bersih…yang tak bersih ialah kao…sorang…heheheh

  8. C4 says:

    DENGAN SINGAPURA TAKUT , RAKYAT SENDIRI DIBELASAH …

    DAYUS ……..

    Pencerobohan pesawat udara Singapura di ruang negara Malaysia gugat keselamatan negara !

    Sebanyak 2,508 pergerakan pesawat tentera udara Singapura dikesan menceroboh ruang udara negara sejak tahun 2008, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

    Bernama melaporkan, Zahid berkata, Malaysia telah mengemukakan bantahan diplomatik terhadap pencerobohan tersebut oleh pesawat udara republik itu.

    Menurutnya setiap pergerakan pesawat tentera udara Singapura yang mencurigakan dipantau dengan menggunakan kelengkapan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan juga kelengkapan Jabatan Penerbangan Awam Malaysia.

    “Pada tahun ini sahaja iaitu sehingga bulan Mei, sebanyak 19 pergerakan pesawat (menceroboh) dikesan dengan purata sebanyak empat pergerakan pesawat sebulan,” katanya dalam jawapan bertulis kepada soalan Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) di Dewan Rakyat hari ini.

    Katanya sebanyak 985 pergerakan pesawat Singapura dikesan pada tahun 2008, 1,286 pergerakan (2009) dan 218 pergerakan pesawat (2010).Beliau juga berkata bantahan tersebut bermula setelah Mahkamah Keadilan Antarabangsa memutuskan hak kedaulatan ke atas Pulau Batu Puteh,

    • payids says:

      Bukan Dayus, tapi strategi tunggu dan lihat

      • neutron says:

        Aslkm, kah kah kah….. apa punya alasan bodo la…pui …pui… bodo tahap gaban… kah..kah…

        • payids says:

          Habis tu nak terus putuskan hubungan diplomatik ker, berapa ramai orang johor yang makan gaji kat singapore tu. Kes EPF yang tak setle lagi. nanti tak selesai sapa yang rugi.

          • C4 says:

            heo bodoh….. ini soal keselamatan negara lah…

            apa tindakan malaysia

          • payids says:

            kalau dah tau ini pasal keselamatan negara
            pergi lah korang ramai ke singapore buat demo
            bantahan..

          • C4 says:

            kau baca tak sejarah …..

            britain berperang dengan argentina kerana sebijik pulau tanpa penghuni ….

            malaysia boleh bagi free ????

          • C4 says:

            apa pulak buat demo kat singapura ….????

            isu bersih kat malaysia …..

          • raplahjingaa says:

            Pulau apaa yang tanpa penghuni tu…falkland ?….hang ni nak main tembakkk aja kerja hang…falkland tak ada penghuni…..hahahaha

          • stingray says:

            C4 ko baca dh baca sejarah 13 may ke?

          • zach says:

            bro bila berdebat biarlah mencari pnyelesaian yg lebih singnifition.. yg ramai2 keje kt singapore knp?? apa kurangnye malaysia??? pnh kmu fikir ttg hal ini.. tahu x berapa peritnye keje di negara org?? kalau semuanye ade di negara sendiri xperlu berasak2 ke negara org bro..

        • raplahjingaa says:

          Aik….low caste mamak…..malam ni hang tak jadi tugu kat padang kota ka ?

      • C4 says:

        strategi tunggu dan lihat ???? jadah apa

        kalau TUDM telepas kat ruang udara singapura ….

        dah lama mampus dah….

        sebab pemimpin UMNO bagi muka sangat dengan singapura

    • OrangBukit says:

      Dah memang cara mu camtu….orang masuk sikit…hentam…tembak…
      Orang terlencong sikit…hentam…tembak….hehehe
      Sampai orang tak buat apa-apa pun…hentam…tembak…kao tau sapa kan…heheheh

    • 3036 says:

      PAS/PKR menjadi BALACI utk DAP!!
      PAS sanggup melupakan hajad asal mereka demi DAP!!
      PAS sudah buta dengan kilauan Putrajaya~

      Allah berfirman yang bermaksud: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam) itulah petunjuk yang benar”. (al-Baqarah: 120)

  9. ikespilar says:

    Mengapa brahim tu buat demo kat KG baru untuk bantah demo bersih
    Pening aku, BUAT DEMO UNTUK BANTAH DEMO.
    kALAU DEMO TU NEGATIF, PASAI APE BRAHIM TU PUN DEMO
    pening gue dengan katak nie…

    • Gen2Felda says:

      brahim buat perhimpunan setempat…di padang
      demo ambiga a/p pasamdol buat kat jalanraya…halang lalu lintas..

      • zach says:

        lg2 brahim katak.. i2 hak dia la nk buat kt mane pon buat la… kami xkisah la… korang je yg slalu nyibuk

      • zach says:

        selama nie le tour.. konsert2.. himpunan sejuta belia.. cina mati x gangu jalan raye ea… jgn ckp cm org sewel… bodo namanye 2.. nmpaksgt felda bodo

  10. C4 says:

    UMNO hanya pandai menuduh bahawa PAS diperkuda oleh DAP….

    Tapi pemimpin dan penyokong UMNO tegar tak sedar …..

    Melayu hanya menang sorak (HIDUP MELAYU) , tapi kampong tergadai …

    Sapa yang memberikan Singapura kepada Lee Kuan Yew ???

    Bila dibangkitkan isu ini tidak ada seekor pun pemimpin dan penyokong UMNO menjawap….

    Apakah pemimpin PAS memberikan Singapura kepada Lee Kuan Yew ???

    Mana dia pejuang2 Melayu kat KMU ni….

    Kenapa pemimpin dan penyokong UMNO tak rampas balik Singapura dari Cina tu..???

    Pi rampas balik Singapura tu…. Kalau dapat balik ….. Baru lah perjuang melayu ???

    Aku bagi salute spring kat kau orang lah ….. kalau dapat…

    Lee Kuan Yew dapat free Singapura tanpa memberikan sebarang pampasan walau pun satu sen .

    Sedangkan Kuala Lumpur dijadikan Wilayah Persekutuan pun diberi pampasan….

    Lepas tu Najib bangang pulak buat joint venture dengan Singapura tanah KTM….

    Alamat Malaysia kena tipu dua kali lah….

    Kalau betul UMNO pejuang nasib Melayu kenapa Najib bagi tanah KTM kat singapura…???

    Apa kah Malaysia tak boleh bangunkan sendiri tanah KTM tanpa joint venture dengan Singapura?

    Bukan kah kita ramai golongan professional Melayu yg boleh bangunkan tanah KTM…??

    Aku bukan lah penyokong tegar Lim Guan Eng….

    Tapi aku hairan dengan sikap pemimpin dan penyokong UMNO… macam

    Ayam berkokok berderai-derai, tapi ekor nya penuh tahi….

    • raplahjingaa says:

      orang dah jawab berapa kali dah…..hang tu yang tak boleh gapai jawapan yang perlukan fikirann untuk memahami……typical totok PAS….

      Alaaa….apa nak kira aiiihh…..kuan yew tu kan dah jadi abang angkat wali selipar….pi mai-pi mai kot tu jugak.

      • C4 says:

        lee kuan yew tu ke ? yang mintak tanh KTM najib bagi tu…..

        setakat abang angkat wali selipar …. tanah lah sampai serah tanah melayu kat lee kuan yew…

        • raplahjingaa says:

          serah tu…serah yang macam mana ?….hang cerita mai sat….

          • pasdaplaknat says:

            C4 putar belit fakta.. semberono je die fitnah..
            statement mcm Meloyakini.. lain fakta lain yg di lapor..
            Malaysia tukar ganti la ngok oi.. stkt tanah selebar itu nk buat apa benda? jd ‘tukun’ laah.. lgpn pahamlah pencacai2 Kuan Yew yg berkulit sawo matang pn berlambak2..

            sbb tu meleleh air liur sekor org tua tu bile kuan yew melawat.. Sultan sendiri yg bersaudara Islam sakit xpegi melawat pulak..

          • C4 says:

            nak cerita apa ??? Tanah dah bagi kat Cina singapura ….

          • zach says:

            tanah2 kt singapore tgi nilainye bro… padan ke dgn apa yg diganti??.. kalau korang nk tahu… disingapore lau nk tanam bunge dlm pasu or smething.. ingat sng2 korek tanah ke… lancau la lu.. kne bli tau…

        • OrangBukit says:

          Memang sah kao ni bodo le….C4….bodo ngalahkan kerbau…lembu…babi kot….hehehe

      • OrangBukit says:

        Memang ye lah tu…C4 tu bongok…

    • 3036 says:

      ko nih buta sejarah laa C4.. kenapa yang ko pertikaikan pasal Singapura?
      Owhhh lupa pulak.. sbb enko nih dah banyak sangat termakan dakyah-dakyah parti yang berkiblat kan PAP nih..

  11. payids says:

    Sejak bila pulak singapura tu asal usulnya
    dari Malaysia. Ko sejarah dapat berapa masa SPM dulu
    Singapura asal usul nama dia adalah Temasik.
    Masa pembentukan Malaysia je dia joint Malaysia untuk dapat kemerdekaan bersama
    Lepas tu bila bapak kepada DAP iaitu PAP mainkan isu perkauman
    Tuanku taknak dia berlanjutan dan beri pelepasan
    kepada Singapura utk keluar dari Malaysia.
    Penang yang sepatutnya diserahkan semula pada Kedah

    • C4 says:

      kenapa tengku lepas dengan mudah ….???

      negara luar tidak sekali2 negara diserahkan kepada org asing walau seinci pun….

      • payids says:

        sedangkan tuanku dah lepaskan pun berlaku jugak 13 Mei 1969
        cuba bayangkan kalau masa tu tuanku still tak nak lepaskan
        aku rasa confirm Malaysia kena jajah balik sbb tak jg kepetingan
        semua kaum.
        Kau paham tak perkara tu C4.

        • payids says:

          British akan datang balik Malaysia,
          ko cuba tgk mcm perang teluk contoh iraq
          Tak pasal2 kena jajah dgn amerika
          kau suka la kan kalau Malaysia tak aman
          supaya senang Balaci Yahudi AnuWAR
          jadi Pak Turut Amerika dgn Yahudi
          ini semua NEW Kolonialisme la

        • C4 says:

          negara lain tak buat bagi sebijik pulau lah ….

          • OrangBukit says:

            Memang C4 tak paham pun…bodo le ….orang ckp pasal lembu, dia ckp pasal kerbau…tak ke bodo tu namanya…

        • zach says:

          btol2 kot mse tu perkosa xder lagi… xley nk back up la

      • 3036 says:

        engko jangan nak mempertikaikan kenapa Tengku lepas kan singapura.. It’s a very tough decision.. bukan dia lepaskan senang2 jek.. Ko laa yg buta sejarah, sbb ko tak menghargaai perjuangan orang2 yg terdahulu.. bersusah payah kita nak merdeka, pastu set2 mcm enko ni laa yang merosakkan Negara!!!

    • raplahjingaa says:

      heh…heh…kalau hangpa perintah negara nanti pasca 16 sept siri 2 heh..heh ….guan eng mainkan isu perkauman hangpa nak buat apa….??

      • C4 says:

        aku tanya ..

        kenapa tengku lepas dengan mudah ….???

        • OrangBukit says:

          Camnilah C4…aku ingat kao pegi ikat balik lah …tak yah susah2. Ikat Guan Eng, Kit Siang, Karpal Singh. Aku ingat kao tak leh ikat le…even Anwar pun kao tak leh ikat…Entah2 kao pun dah kena tembak….heheheh

        • Gen2Felda says:

          Keputusan pemisahan Singapura dari Malaysia diambil secara perseorangan oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj ketika beliau di London pada tahun 1965. Ketika itu Tunku Abdul Rahman bercuti selama 53 hari bagi mendapatkan rawatan di sebuah klinik di London.

          Lee Kuan Yew dan parti PAP pimpinannya enggan bertolak ansur dengan kerajaan Malaysia pimpinan Tunku Abdul Rahman.

          Lee Kuan Yew sering mendakwa orang Melayu hanya berjumlah 39 % sementara bukan Melayu 51 % dan melayakkan Lee Kuan Yew menjadi Perdana Menteri Malaysia sebagaimana saranan Ramanathan. [perlu rujukan]Lee Kuan Yew mempersoalkan orang Melayu sebagai penduduk jati Malaysia, mereka sebenarnya adalah juga pendatang sebagaimana Cina dan India. Contoh yang diberikan ialah Syed Jaafar Albar, ahli politik Johor yang mempunyai darah campuran keturunan Arab.

          Lee Kuan Yew menyalahkan Tunku dalam kegagalan konsep “Malaysian Malay”. Tunku dikatakan telah terpengaruh dengan ketuanan Melayu yang diperjuangkan oleh beberapa pelampau Melayu dari ‘ultra Malay’ dan ‘Young Turk’.

          Sebaliknya, Lee Kuan Yew mewar-warkan konsep “Malaysian Malay” dan mendapat sambutan banyak parti di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak, kecuali MCA. Gagasan Lee Kuan Yew meliputi Singapura, Pulau Pinang, Melaka, Sabah dan Sarawak.

          Sebelum 1963, PAP hanya bertanding di Singapura sahaja dan Perikatan bertanding di Semenanjung Malaysia sahaja. Tapi pada 1963, Tan Siew Sin mendesak Perikatan bertanding di Singapura, namun UMNO kalah teruk. Tan Siew Sin merupakan Presiden MCA dan Menteri Kewangan Malaysia ketika itu. Pada 1964, Lee Kuan Yew mengarahkan PAP bertanding dalam pilihan raya kebangsaan di Semenanjung Malaysia bagi menentang MCA.

          UMNO mahu Perlembagaan Singapura diubah bagi menjamin masa depan orang Melayu. Sedangkan Lee Kuan Yew sebagai pemimpin Singapura yang ada autoriti dalam pentadbiran negeri Singapura enggan berbuat demikian. Sebaliknya Lee Kuan Yew berjanji akan memperbaiki kehidupan orang Melayu melalui peluang pekerjaan, pendidikan dan skim perumahan.

          Dalam projek perumahan, perkampungan Melayu di Singapura telah dihapuskan. Akibatnya, beberapa pergaduhan berlaku. Julai 1964, kira-kira 114 persatuan orang Melayu bertemu dengan Othman Wok iaitu Menteri Hal Ehwal Sosial Singapura bagi membincangkan kepincangan orang Melayu Singapura.

          Tatkala itu, 12,000 orang Melayu mengadakan perarakan di jalan raya Singapura. Akhirnya tercetus rusuhan kaum antara Melayu dengan Cina di Singapura . Lebih 22 orang terbunuh, 200 cedera dan 1130 ditangkap. Bulan Ogos pula, sekali lagi pergaduhan berlaku. 8 terbunuh dan 60 cedera.

          Kejadian ini meyakinkan Tunku bahawa dengan mengekalkan Singapura dalam Malaysia bakal mengundang rusuhan perkauman yang lebih dashyat la

      • stingray says:

        tengku lepaskan satu negeri tanah melayu jea..ko C4 nak lepaskan satu negara pada DAP..jilat la pungkok cina gan keling tu C4..bontot cina ko jilat la smpai jd hitam, bontot keling ko jilatla smpai jd putih..ikut suka lidah ko jea C4

        • raplahjingaa says:

          well said stingray…..depa ni bukannya tau apa akibat perbuatan depa…..

          kalau simpan kuan yew tu…ianya akan menjadi barah perkauman di tanah melayu…..nak di tangkap kuan yew pulak…..ahaks !! macam la ni laaa…..cuba kerajaan pi tangkap guan eng tengok…..sapa yang first sekali nak guling-guling sambil makan tar….. c4 puak hang jugak !!

          hang faham tak ni………???

          • C4 says:

            tu makna nya tengku tak boleh nak control cina ….

            buat apa nak cerita penang…..

            tu tanah yang dah terlepas tu ….. singapura

          • raplahjingaa says:

            tengku control la buat macam tu…..kalau jari tangan hang kena penyakit….berulat…dah tak boleh nak sembuh…dan akan berjangkit ke jari yang lain….apa yang hang buat ?….potong je lah….sebelum membawa musibah yg lagi teruk…..hang faham tak ni ?…

        • payids says:

          Bro stingray,
          Singapura pada asalnya bukan kita punya
          Dia cuma joint Malaysia untuk merdeka sahaja

          Kalau betul kita nak tuntut
          kita minta balik supaya penang diserahkan
          kembali kepada kedah
          sbb penang adalah sebahagian daripada kedah
          seblm kedatangan francis light

          • stingray says:

            payids..kalau kedah dpt penang balik, bleh la guan eng menyewa rumah C4 lantas bersekedudukan dgn nyer ..senang la mamat tu nk jilat bontot cina DAP tu ari2..skrg ni dia dpt jilat secara maya jea..

          • C4 says:

            apa nak cerita pulau pinang dgn kedah pulak????

            ni tengah cerita singapura lah ….

          • C4 says:

            kalau bukan singapura malaysia punya ….

            jadah apa nya tanah KTM bagi kat singapura

          • Gen2Felda says:

            c4…tolong lah diri ko sendiri…jangan teruskan memperbodohkan diri dengan soklan bernada angkuh …

            bagi detail tanah KTM bagi kat singapura…
            ada tak singapura tukar kepada 3 lot tanah sebagai ganti?

        • C4 says:

          kau nak membela tengku kerana bagi singapura kpd Cina ???

          tu lah UMNo dasar pengampu dan pembodek ….

  12. pasdaplaknat says:

    SEMOGA ALLAH TA’ALA MELAKNATI PERHIMPUNAN BERSIH 2 (JIJIK KOTOR 2) INI!
    SEMOGA ALLAH TA’ALA MELAKNATI PERHIMPUNAN BERSIH 2 (JIJIK KOTOR 2) INI!
    SEMOGA ALLAH TA’ALA MELAKNATI PERHIMPUNAN BERSIH 2 (JIJIK KOTOR 2) INI!

    AMINN YA ROBB!!

    aku ulang2 3 x doa ini semoga ia dimakhbulkan Allah..
    cukuplah dgn byk gangguan, kesusahan, keresahan dan kecelaruan yg di bawa oleh makhluk2 laknat BERSIN 2 ini.. makhluk2 yg badan sahaja manusia tapi OTAK LEMBU!!

  13. C4 says:

    Melayu hanya menang sorak (HIDUP MELAYU…….) , tapi kampong tergadai …

  14. RAJA KONGKIAK says:

    IP yang sama klick 60,000 kali sokong BERSIH heheheheh hahahahaah hihihihhii…sampai lagu tuh sekali kaaaaaa….SYIOQ SENDIGHI NAMPAKKKKKKK!!!!… sian laaaaaa..kesiannnn…sampai teghaaaa tuhhh kaaa punya takut tak dapat sambutan…Elok laaa menesia ,macam C-4(dua kali matai kata cina) percaya..lagi punnn hambaq allah nih bukan tau sangat ;punnnn bab topi menipu dalam era it terkini…pembaca star x sampai 600,000 tapi klik boleh sejuta nwowo…bengong punua puak PKR yg tuhhh pun tak gheti nak pikiaq…tapiiii depa mana gheti pikiaq!! Kalau depa tau pikiaq tak kan depa nak jadi balaci PKR sam;pai mati..heheheh…nanti Nik ajis akan sokong Amiga..oppp bukan omega naaa jadik calon PAS…sebab dia bersih..lagi pun bukan nak bjuat negara islam kannn heheheh…hahahaah LETIH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…

    • Gen2Felda says:

      aku rasa C4 yg.klik tu…dia mmg.rajin bab saiko nih…

      • raplahjingaa says:

        sanggup dia click 60,000 kali………?? aku tau depa ni ada wire malfunction…..tapi tak sangka teruk sampai lagu tu…..ni dah rekod dunia ni !!

        • zach says:

          sedara2 kini ibarat ditelan mati emak dibuang mati anak.. mmg setiap org ader semagat jiwa bangsa.. tp kita hidup dlm msyarakat yg majmuk.. harus adil agar isu perkauman tidak timbul.. perang sesama kita baik melayu ngn cina atau lain2 xelok.. musnah negara.. hapuskan perkauman kita kongsi malaysia sama adil ttp org melayu adalah tuan.. cukuplah.. jgn tamak

  15. bangKano says:

    Apa pasai nak mansukhkan undi pos ? Tu tindakan tak adil ha g nak nafikan hak hak orang lain seperti polis,tentera & pekerja penjagaan kesihatan yang kerja depa tak sma dengan pekerja waktu pejabat. Pendapat dari orang zalim tok sah dok pi layan..!!

Leave a Reply

Threesome