Menu Utama

BERSIH 2.0: PERKASA atau Pakatan Haram yang cetus provokasi..?!

Gesaan Ketua Penerangan Pas yang baru, Tuan Ibrahim Tuan Man, supaya PDRM mengambil tindakan terhadap PERKASA adalah satu kenyataan putar alam pertamanya bagi jawatan itu. Langkah pertama yang dangkal dan cuba memperbodoh-bodohkan rakyat. Itu belum lagi langkah-langkah Tuan Ibrahim yang seterusnya…

Kenyataan Tuan Ibrahim dilaporkan begini oleh HARAMkahdaily…

“Pihak polis dinasihatkan untuk mengambil tindakan terhadap provokasi Perkasa dan juga presidennya, Datuk Ibrahim Ali yang muktahir ini membuat pelbagai kenyataan yang nyata boleh mengancam keselamatan awam dan mencetuskan kemarahan awam dalam bantahan keras mereka terhadap perhimpunan Gabungan Pilihan raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0).”

Saya ingin bertanya, siapa yang provoke siapa? Tuan Ibrahim nak main putar alam ke? Hakikatnya, Bersih 2.0 inilah yang cuba membuat provokasi besar-besaran terhadap Kerajaan dengan menganjurkan perhimpunan haram yang merugikan rakyat dan peserta perhimpunan itu sendiri! Tak ada timbul pun cerita mengenai PERKASA dalam cerita provokasi awalnya!

Yang mengancam keselamatan awam ialah penganjur perhimpunan haram Bersih 2.0. Yang mencetuskan kemarahan awam ialah penganjur perhimpunan haram Bersih 2.0. Perkara ini tidak ada kena mengena dengan PERKASA atau mana-mana pihak!

Jika dilihat dari sejarah perhimpunan ini pada kali pertama dulu, apakah ia berlaku di dalam keadaan aman tenteram tanpa sebarang kekacauan? Apakah Bersih yang pertama dulu tidak mengancam keselamatan awam dan tidak menyusahkan rakyat awam?

Tak payahlah nak bersandiwara, hakikatnya ramai yang tahu bahawa himpunan Bersih yang pertama sangat ganas, hinggakan turut mencederakan pihak polis yang cuba meleraikan perhimpunan tanpa permit tersebut. Semua orang tahu hakikat itu. Apa Tuan Ibrahim “buta” sejarah?

Tak payah nak menafikan bahawa himpunan Bersih kali pertama dulu menyusahkan pelbagai pihak. Sama ada pengguna jalanraya di tengah ibukota atau peniaga berdekatan, semuanya dilibatkan sekali dalam huru hara. Jalan sesak teruk selama berjam-jam. Manakala banyak peniaga yang terpaksa tutup kedai kerana bimbang peserta himpunan haram tu masuk kedai sebab nak lari dari “water cannon”!

Ketua Pemuda Pas Johor, Suhaizan Kayat, pulak nak jadi “pom-pom gurl” untuk Tuan Ibrahim. Dia kata himpunan Bersih 2.0 bakal bawa masuk aliran tunai RM30 juta untuk peniaga sekitar kawasan perhimpunan. Kepala hotak dia! Dia ingat puak-puak himpunan Bersih part I pergi bershopping ke kat kedai-kedai tu dulu? Bodoh tak kena gaya! Bagi pendapat pun letak otak kat kepala lutut!

Pada saya, tindakan PERKASA yang turut akan berhimpun pada Bersih 2.0, pada 9 Julai depan adalah satu tindakan yang berani untuk meneutralkan provokasi bangang pihak pembangkang yang bodoh! PERKASA tidak berniat pun nak provoke sesiapa. Mereka cuma hendak menunjukkan bahawa mereka membantah perhimpunan Bersih 2.0 diadakan kerana merugikan rakyat! Itu saja. Mereka hanya mencegah satu serangan virus saja!

Sebagai contoh, kumpulan hackers nak serang laman web kerajaan. Habis tu, takkan Kerajaan nak buat bodoh saja? Terima saja provokasi kumpulan hackers? Sekurang-kurangnya, tentulah ada beberapa pihak yang akan bertindak mencegah mereka. Bezanya cuma PERKASA bantah Bersih 2.0 sebab menyusahkan rakyat, bukan kerajaan!

Bersih 2.0 ingat Kerajaan peduli sangat ke dengan desakan mereka? Kerajaan tak pernah campur soal SPR. Ketelusan SPR dalam setiap PRU atau PRK terbukti dan tidak ada apa-apa isu berbangkit yang dikenal pasti “kotor” untuk dibersihkan. Tak ada apa-apa yang patut di protes pun sebenarnya. Himpunan ini tak lebih untuk membuat provokasi jahat terhadap Kerajaan. Itu saja tujuannnya.

Jadi, tak payahlah Tuan Ibrahim nak tunjuk otak bebalnya selaku Ketua Penerangan Pas yang baru. Islam tak suruh pun buat demo-demo begini. Islam mana yang ajar Tuan Ibrahim begitu? Islam versi Anwar atau versi Guan Eng? Sewajarnya Tuan Ibrahim terangkan perkara yang elok tentang Islam sebenar, bukan memburukkan nama Islam!



« (Previous News)



62 Komen to BERSIH 2.0: PERKASA atau Pakatan Haram yang cetus provokasi..?!

  1. payids says:

    MANA PERGINYA MENTERI KDN NI, APA SUSAH SANGAT KE NAK GUNAKAN ISA? TOLONG LA TEGAS SKET. BAGI ORG TAKUT. SEKARANG JANGAN PIKIR PASAL PERSEPSI RAKYAT, KALAU RAKYAT NAK SOKONG BN DIA AKAN SOKONG JUGAK. KALAU BACUL MACAM NI, RAKYAK AKAN LOST CONFIDENCE PADA BN

    • Gen2Felda says:

      aku pon sakit ati gak ngan hishmudin nih…elok bagi dia post menteri wanita dan kanak2 jee..

      ko jangan marah kat aku hisamuddin…aku pengundi parlimen sembrong..jangan paksa kami bersuara melalui peti undi.

    • raplahjingaa says:

      Mangkok Ayon tu…dok jelajah seluruh pelusuk kampung……cari rumah khenduri….tolong pegang sudip kayu mengacau ayam masak merah….pas tu suruh reporter tangkap gambar…….hes a total failure….dari menteri belia dan sukan sampai sekarang……..

    • bujuk says:

      Itulah bebalnya penyokong UMNO, lantik menteri PONDAN dan BACUL (korang kata aku copy paste je).jadi pemimpin. Kena sergah MCA menangis mintak maaf, dalam dewan siap julang keris.

      • raplahjingaa says:

        Tu la yang cantik tentang kami bujuk…..kami berani kritik pemimpin sendiri…..kalau hangpa ka ? nik aziz kata terjun laut….berduyun-duyun la hangpa terjun laut !!

        walaupun tak sempurna UMNO tu sebenarnya cantik !

        • bujuk says:

          Hangpa berani kat sina je laaaa… perhimpunan agong puji melangit, kalau betoi berani awat Hishamudin menang naib pre. pertama?
          Tengok PAS, Nasharudin pro perpaduan, kita tak suka kita tolak. UMNO berani? Siap macam2 sekatan untuk tanding Tim. president dan Presiden

  2. Farid says:

    Ya lah…perhimpunan awam adalah sesuatu yg dibenarkan dalam perlembagaan. Korang tau tak..Oooops lupa..korang ni memang bodoh pun….Yg perkasa nak belash org tu….apa ni??? Gangster kah???

    Daripada nak deploy polis 4 ribu org macam Bersih 1.0 tu…, letakkan je polis2 tu kat tempat maksiat/gangster macam kat bukit bintang dan petaling street tu..lagi berpaedah…

    • 2kali5 says:

      Bodoh punya farid,,,,kenapa tak berhimpun kat stadium jer….org lain yg nk berniaga susah…klu ahli keluarga ko kena amacam…ok tak…bodoh bangang farid..amik ko..

      • 2kali5 says:

        Beberapa Ahli Dewan Ulama’ PAS Pusat dikatakan tidak bersetuju dan membantah Perhimpunan BERSIH 2.0 yang kata mereka akan mengancam keselamatan orang ramai. Ini terbukti setiap kali berlakunya Perhimpunan dan Demonstrasi ramai yang tidak berkenaan menjadi mangsa polis. Walaupun ianya tidak akan sama sekali berlaku jika pihak FRU tidak mengganggu Perhimpunan tersebut, akan tetapi Pakatan mengetahui bahawa ianya tetap akan diganggu dengan semburan Gas Pemedih Mata yang mengancam orang ramai. Dewan Ulama’ PAS mencadangkan agar Perhimpunan sebegini diadakan di dalam stadium yang jelas tidak mengganggu orang awam.

        • Mahpus Mampus says:

          Kumpulan Bersih ni pun bangang..kalau nak buat perhimpunan pegi la buat kat Kelantan ke, Penang ke, Kedah ke..apa jadahnya nak buat kat KL..pegi la buat kat negeri yang korang tadbir..diaorang tak tau ke kalau KL jem dah rasa nak menyumpah, kalau boleh rasa nak langgar je beruk-beruk bangang atas jalan ni..kecik-kecik tak nak mampus..dah besar jadi Mahpus Mampus..

        • bujuk says:

          Perhimpunan sambut MERDEKA, Tahun Baru, Hari Belia semua boleh apasal BERSIH tak boleh?
          Seperti kata tuan, kacau-bilau hanya berlaku bila FRU gangu perhimpunan AMAN. Kenapa FRU nak kacau kalau UMNO tak suruh kacau? UMNO dengkikan sebab PR mampu himpun rakyat berkaliganda yg. UMNO himpun.
          Terbaru ketua dewan ulamak PAS, Datuk Harun Taib umum BERSIH wajib untuk tegakkan keadilan setelah cara lain seperti perjumpaan dan musyawarah dengan SPR tak memberi kesan.

          • bangKano says:

            Awat hang ni bodo macam lembu kasi hah..? Perhimpinan Merdeka,Tahun baru tak sama dengan perhimpunan BERSIH 2 kerana ada tujuan jahat di sebalik nya. Dulu dah ada perhimpunan BERSIH cuba hang pa tengok apa jadi ? Kekacaun,kerosakan harta benda awam,lalu lintas,pengangkutan awam dan perniagaan terutama penjaja kecil melayu terjejas. Napa perhimpunan ini tak nak di adakan di sekitar Bukit Bintang ato Bricksfield ? Nampak sangat penganjur BERSIH berat sebelajh sengaja nak menyusah kan penjaja melayu di kawasan Jalan TAR KL. hang pa buta ,ata dan buta akai penganjur adalah Ambiga keturunan india non muslim dia tu dah memperalat kan orang melayu bebai macam tok lebai hasmPAS tapi derpa haprak ni memang bingai..

            Kalo benaq Ambiga ni jujurdia mesti buat perhimpunan di kawasan ramai peniaga cina ato india baru adil kan..? Sama sama rugi dan susah nanti baru la 1Malaysia…!!

      • biarle says:

        sekarang dah jelas. siapa yg nak buat kacau

    • Gen2Felda says:

      islam benarkan berhimpun tapi ada adab dan sunnahnya..
      semua orang tahu kalau mahkluk pas dah berhimpun…babun kat zoo pun tabik spring tahap keganasan merosakkan harta awam nya.

      • ElectroMagneticPulse says:

        betul tu bro gen2… buat perhimpunan pentingkan satu pihak.. tapi rakyat tak difikir pun.. tanye la peniaga2 tu sane. bape banyak mereka rugi disebabkan perhimpunan bodoh tu…lepastu sampah besepah2 kat jalan.. menyesakkan lalu lintas… menyusahkan orang… tak malu ke kalau pelancong asing tengok? lepas tu balik kat negara depa, depa cite kat malaysia ade rusuhan macam kat indon…
        dah tercalar name baik malaysia… kerajaan bukan main promote malaysia dlm sektor pelancungan… tapi pembangkang makin burukkan imej malaysia yang aman ni…

        • Gen2Felda says:

          lagi satu, fatwa mana pas pakai asik tampal poster ceramah kat tiang,public phone,tanda jalan yg.merosakan harta awam..

          buat malu islam jee…islam tu mempromosi kebersihan sebagai cara hidup..kat kelantan wally selipor pon ngaku tikus kat sana besar dan sihat dalam longkang kota bahru.

    • ElectroMagneticPulse says:

      farid cakap orang bodoh.. tapi ape die cakap on da spot berbalik kat die dan boleh dilihat dari ape yang ditulis kat dlm komen die.. perhimpunan dibenarkan mestilah ade permit dan dilakukan di tempat yang sesuai dan tak menganggu orang awam… tapi perhimpunan bersih ni dibuat kat mane? ape pulak kesannya? ape persepsi pelancung asing yang sedang menyaksikan perhimpunan bodoh tu nnti? peniaga kat situ pulak ape kate diorang lepas bersih 1 tu dulu? macam ni ke care orang professional? ni bukan professional tapi terdesak!…
      perkasa nak belasah orang? kalau betul pon memang patut.. kalau tak kurang ajar takkan nak kne belasah… macam ko ni la farid.. dengan bongkaknye cakap orang bodoh… kalau ko kat depan aku skg, aku rase macam nak hempok pale ko pakai keyboard ni…manusia ade tahap sabarnye… hahahaha…
      tapi ape2 pon tindakan mengadakan bersih 2 ni memang tindakan bodoh oleh pembangkang yang dah terdesak dan ni semua merugikan rakyat sendiri…perhimpunan yang takde faedah langsung…

      • Gen2Felda says:

        bro..gua sokong…hak berhimpun ada dalam islam? apa farid tu dah banyak minum air longkang ke? berhimpun tu m,aksudnya duduk dalam satu tempat..Berdemo ni plaks berjalan sambil menjerit-jerit cam cipan hilang ekor…jumpa tong sampah ,,tendang..jumpa public talipon ,,terajang,,,jumpa bank bakar…

    • raplahjingaa says:

      hush ! marah bebenor kau farid yee……deploy polis 4 ribu orang…isk ! isk !….kalau aku, bukan setakat polis aku deploy agensi pengcegah dadah…..buat urine test….sah ! setengah drp depa ni kena naik truck polis…..mana idaknya habeh mat pet satu KL….join sekali….dapat nasi free maaa…..air botol sekali !!

    • khahar Muzafar says:

      Perhimpunan Bersih pertama dulu banyak mereka yang turut serta TERTIPU HIDUP2 mereka tidak sangka bahawa Perhimpunan itu dianjurkan oleh Anwar, BiaDAP dan Dunggu HamPAS sebab tu mereka joint kerana MARAH PADA PAK LAH pada masa tu. Jadi jangan harap cadangan kedua ini adalah sama dengan situasi dulu lah BODOH…………….Otak Dunggu macam kau pengikut Taksud HamPAS dan penjilat buntot Anwar dan BiaDAP

    • bangKano says:

      Apa punya bodo statmen hang ni memang betoi dalam Perlembagaan Malaysia kita boleh berhimpun tetapi dalam undang undang ada sekatan untuk berhimpun lebih dari 5 orang dengan tujuan jahat untuyki memecah keamanan. Kalo nak jugak berhimpun cara aman di tempat awam kena la minta izin dari pihak berkuasa – polis. Polis pulak kena kaji keadaan supaya keamanan awam tetap terpelihara. Sejarah telah membuktikan setiap perhimpunan samapi beribu ribu peserta akan mendatang kan huru hara harta benda awam akan di rosak kan,lalu lintas tergendala & perniagaan dan sistem pengangkutan terhenti. Ni semua akan merugi kan rakyat. Puak puak hangpa ni memang tak dak hati perut langsung sanggup menyusah kan orang ramai untuk terus kan aktiviti kehidupan. Apa yang hangpa utamakan ialah agenda busuk politik masing masing.

  3. Farid says:

    Kepada payid

    kami ni dah lama lost confidence kat BN da…lain korang, hatta letak beruk jadi pemimpin pun korang sokong!

    • payids says:

      Aku tak kisah sapa pun yang jadi pemimpin tapi yang penting jgn jadi BARUA sampai sanggup gadai prinsip perjuangan sebab nak puaskan hati bangsa lain. Last2 MELAYU dengan ISLAM yang rugi.

      • Gen2Felda says:

        betul tuh payid..farid lost konfiden pada BN..Tapi dia lupa MELAYU kini dah lost konfiden pada pasrael yg.jadi balaci dapigs menyerang hak melayu,agama rasmi dan institusi diraja.

        BUBAR DUN SELANGOR !!

    • ElectroMagneticPulse says:

      hahahahaha…. nampak sangat la dari celik jadi buta farid ni… lost comfidence?
      ape pulak kebaikan PR selama depa memerintah? dah ramai orang kuat PR dan ahlinya keluar sebab dah sedar perjuangan PR bukan untuk rakyat. tapi orang macam ko ni…
      errrmmmmmm….tak tau la nak ckap.. pikir la sendiri ye…

      • Gen2Felda says:

        bila orang PR keluar ,,dia kata kena beli ngan BN.
        agaknya bila dorang nak sedar parti dorang dah tinggal orang cina dan suku orang keling macam ambiga tuh? parid tu aku tak tahu pulaks apsal dia masih duk dalam PR…buta kot?

    • raplahjingaa says:

      kami tu siapa dia farid….minoriti !!…majoriti mengundi BN untuk memerintah negara….itulah demokrasi jangan hang tak tau….dah lah farid oii…hang pi kuat kerja sekolah lagi baik !! hahahaahaha

    • khahar Muzafar says:

      Kalau Nik Aziz dan Haji Hadi tu lagilah HamPAS jadi Lembu ditarik hidung oleh AlJubori dan BiaDAP

  4. zumazore says:

    PEMBANGKANG MANA INGAT SEJARAH… salah oang dia nampak salah sendii tak nampak… ni la contoh ahli politik yang cakap tak guna otak dan tak ikut perkembangan semasa…. lagipun yang buat tu adalah minority yang CACAT OTAK jangan amik kesah…
    KALAU NAK NAMPAK BERSIH SANGAT , BERSIHKAN BULU PEMILIHAN DALAM PARTI KO ORANG DULU TERUTAMANYA PKR.. DAH BETUL BARU AJAR ORANG!
    SERUAN AKU KAT FARID RM14K… KO KIRA CINA KAT PERHIMPUNAN TU, KALAU RAMAI DALAM 15% DARI YANG HADIR MAKA AKU AKAN KATA ITU TANDANYA SEMUA RAKYAT MALAYSIA DAH BENCI B.N!
    note: mungkin cina akan duduk dalam kereta besar mereka kemudian bunyikan hon kereta sambil tersenyum sinis melihat meLAYU menyenangkan mereka.. kemudian mereka berlalu menunggu hasil dari barua / beruk yang ereka TAJA tu mengganas… kalau ok mereka akan mintak hak mereka, tapi kalau ko maka mereka tak rugi sebab yang kena tangkap ialah meLAYU dan yang berpeluh adalah meLAYU yang sedang “me”LAYUKAN bangsa sendiri…

    • payids says:

      … KO KIRA CINA KAT PERHIMPUNAN TU, KALAU RAMAI DALAM 15% DARI YANG HADIR MAKA AKU AKAN KATA ITU TANDANYA SEMUA RAKYAT MALAYSIA DAH BENCI B.N. ( kalau 90 % MELAYU yang lagi ramai dalam perhimpunan tu maknanya MELAYU ni memang PENCACAI pd Cina ngan INDIA.

  5. Farid says:

    Siapa kata kita jadi barua…Ahli2 umno lah yg sebenarnya jugak jadi barua kepada pemimpin2 sekular dan korup.

    Kita tak nak wang cukai disalahgunakan. Sebab semua rakyat malaysia (yg mempunya pendapatan bercukai) sumbang kepada hasil negara.

    Apasal UMNO dah jaga Malaysia ni, tapi Cina yg kaya??? Kata Umno yg kontrol?? Kontrol amende namanya??

    PM Mengutarakan konsep 1Malaysia, apasal dalam Mykmu.net penuh dgn hatred kepada bangsa2 lain???

    • payids says:

      Sebab tu aku tak nak bangsa2 lain kontrol politik pulak, nanti makin teruk kita di TINDASnya orang MELAYU. Orang Melayu MISKIN sebab MALAS, BUSUK HATI, tak PANDAI ambil peluang, suka mengALIBABAkan bisness. saling menJATUHkan antara satu sama lain. Orang cina walaupun berbeza politik tapi masih boleh bersatu dalam Dewan Perniagaan. KITA orang Melayu kat dalam masjid pun nak bergaduh.

    • zumazore says:

      2 pekara yang amat berbeza tapi FARID TAK LEH TAPSIRKAN DAN BEZAKAN..
      FARID..FARID…FARID…kenapakah bodo sangat ni,
      ANAK SAPA LAH AGAKNYA FARID NI.. jangan anak AL-JUBURI UDAH LEE

      • chaca says:

        satu perkara yang kita harus tau bahawa bangsa asing mmg dah kaya…tp mereka belum ada kuasa untuk memerintah..cuma bayangkan kalau kuasa tu jatuh kat tangan dia org..

    • jebat says:

      kenapa melayu kontrol tapi cina kaya?? Ko pun melayu farid.. Ko lebih tahu sikap sebenar org melayu. Tidak kira melayu umno atau pas majoritinya tidak berdisplin dlm mengurus kehidupan. Aku lihat budaya melayu terlalu cincai dan cina terlalu teliti. Kayanya cina kerana usaha mereka. Ia tiada kaitan ngan anutan polittik. Mcm mana melayu nak maju dikalangan melayu sendiri bersifat hasad dengki. Aku tengok dgn mata aku sendiri ustaz pas menyeru umat islam bersatu tp bila membeli kedai cina yg dicari walau kedai melayu disebelah saje.. Kita islam melayu harus muhasabah diri.. Tak ada kesudahan kalau kita sering tuding menuding..

    • raplahjingaa says:

      Bukan semua rakyaat Malaysia kena cukai farid oiii…….hang budak sekolah mana kena cukai !!

      • Nor Hakimi says:

        nak cakap mangkuk, aku tgk dari komen hg tu pun dah macam tahap mangkuk jamban. “Bukan semua rakyaat Malaysia kena cukai farid oiii…”
        rasa-rasanya la kan, apa yang tak betui kat komen jantan ni??

        hang jangan tengok dari segi cukai pendapatan saja, la ni astro pun dah kena cukai, bil line postpay pun kena cukai, hang beli KFC, McD, dan yang seangkatan dgnnya pun kena cukai KAYU!!

        sebelum nak komen, guna akai dulu der..!
        jangan main sembur je..

        p/s: menyampah aku dgn geng2 filem lucah ni..

    • khahar Muzafar says:

      Mana ada Orang Gila nak mengaku dia GILA? so samalah kalau dah Barua tu memanglah Barua kepada AlJubori dan BiaDAP. Tak ada Barua yang akan mengaku dia adalah Barua, walaupun muka dia tertulis AKULAH BARUA.

  6. Farid Parit says:

    Beruk ngan beruk dah sah binatang .. tapi pemimpin ko ni main depan belakang .. kena provokasi kot ..

    • ElectroMagneticPulse says:

      dari pemimpin lucah ko tu.. depan belakang die tebuk… dah terang2 berbukti.. nak cakap orang tengok diri sendiri dulu wahai barua anwar al-juburi…

      • ElectroMagneticPulse says:

        komen aku kat atas ni aku tuju kat Farid… tapi bukan Farid Parit… maaf ye…
        tersalah komen…

  7. payids says:

    Sekarang ni aku CONFIDENCE cina dengan india tengah bersorak tengok orang MELAYU dikudakan.

  8. Nagaria says:

    aku rasa Farid ni bukan melayu dan bukan islam ..

    aku agak dia ni pariah berugama hindu ..

    so farid, kau kena ingat … ini tanah orang melayu … org melayu memang tak suka kat bangsa pendatang mcm kau, bangsa lim kit siang dan juga bangsa karpal singh .. kami lebih suka ko migrate jer .. kami tak perlukan kamu kaum pndatang .. pi berambus dari malysai ni .. ada faham…?

  9. fauzi says:

    Betul tu saudara Payids…… Pakatan anjur demonstrasi, melayu lah paling ramai turun padang manakala cina dgn india duduk rumah tengok tv makan kacang tapi kalau pakatan menang pilihanraya
    kuasa cina dgn india confirm BERTAMBAH. Sedar tak Farid!!!! Sekumpulan org Islam nak jatuhkan
    sekumpulan islam yg lain atas pelbagai alasan tapi dlm masa yg sama melonjakkan penguasaan org Kafir. Ada otak tak Farid!!!!!!

    • Tuan gedukngok says:

      Farid mana ada otak!!!

    • 2kali5 says:

      Bodh farid…aku nak ko kira esok, berapa ramai org India dan cina yg datang..klu ko kira sampai 1000..aku sokong ko farid, tapi klu tak ada….aku maki ko…

    • Gen2Felda says:

      AKU BANYAK LIHAT TOK AJI PAS PEGANG BENDERA DAP…
      aku banyak tengok cacai pas tampal stiker dapigs pada kereta..

      TAPI AKU TAK PERNAH TENGOK CINA DAPIGS BUAT SEMUA TU DENGAN LOGO PAS.
      pas parti cacai kasta rendah dalam fuckatan..

  10. Gen2Felda says:

    Pada 19/6/2011 satu perhimpunan yang dinamakan gerakan anti perhimpunan bersih oleh perkasa bersama 27 NGO lain akan diadakan di padang kelab sultan sulaiman,kg baru jam 2.30 petang.

    Ni berhimpun ada kebenaran punya. Sekadar Berhimpun satu tempat. Tak macam ‘bersih’ yg.bergerak sambil kacau hak warga lain dijalanan..

    • bujuk says:

      Tiap2 tahun India berarak dari KL sampai batu cave masa Thaipusam hang tak kesah pun, traffik sesak jugak tapi polis tak sampai seribu orang yg. jaga. Takdak pulak FRU sembur ‘water canon’. Aku cabar hang halang perarakan Thaipusam suruh dia berarak katBatu Cave, atau suruh dia berarak dalam stadium macam sukan SEA boleh?

  11. Santrang says:

    Mat Sabu kerja keras promosi perhimpunan bersih 2, matlamat sama dengan bersih 1, Bersih 1 dapat tawan 5 negeri dari BN, bersih 2 nak tawan seluruh Tanah Melayu, tolak Sabah & Serawak, yang akan ketawa nanti Singapore dan Lee Kwan Yu kerna cita-citanya tercapai dengan bantuar Nik Aziz, Hadi Awang, Anuar Ibrahim, Mat sabu hanya pencacai Lee Kwan Yu dan Lim Kit Siang, malang sunggoh melayu ada melayu macam melayu ini.

    • bujuk says:

      Apa masalahnya, bukan Lee Kwan yu atau Lim Kit Siang yg. jadi PM. UMNO lagi parah, bagi terus Singapura pada Lee Kwan Yu… hang tak bising pulak.

  12. aziramsa says:

    entah apa yang nak dibersihkan. tak paham aku. kalau nak tolong bersihkan kl dari kutu rayau ke, bersihkan sampah ke, bersihkan penagih ke. aku sokong ler. dapat gak pahala buat amal dari duk berhimpun konon BERSIH. Makin kotor ada ler. ada akal tak nak guna.

    • Gen2Felda says:

      bersih longkang, kutu rayau, tong sampah aku sokong…

      why not kita bagi peserta perhimpunan bersih ambiga tu satu penyapu, satu beg plastik bagi dorang sambil jalan kutip sampah..

  13. Irritated says:

    Farid, you are such an annoying person. Please get lost!

  14. mrSkandal says:

    Para komentar sekalian,

    1) Pertama sekali ini semua Anwar punya kerja. Jika kita melihat atau membaca kembali sejarah ABIM- Dato Sri Anwar Ibrahim lah menjadi ketua serta pemberi idea dalam perarakan jalanan.

    2) Kalau Paktan Rakyat buat demonstrasi jalanan boleh, tetapi kalau UMNO hendak buat mereka kata apa? Tidak perlu bukan?? Boleh berbincang didewan lah, kemudian di mesyuaratlah..lah ni apa kata Pakatan juga buat mcm tu..tak perlulah berdemonstrasi sangat

    3) Lagi pun demonstrasi ni bukannya amalan budaya masyarakat melayu khususnya. Ini amalan daripada negara asing..

    4) Nak bersih apanyer lagi? Cuba lah kemukan bukti yang kukuh bahawa terdapat pembelian undi..eh kamu ingat kalau beli undi ni murah ke?

    5) Kalau mcm tu aku boleh jer nak kata Pakatan Rakyat membeli undi..tapi adakah aku mempunyai bukti?

    6) Sama juga kalau aku nak mempersoalkan kerajaan PKR di Selangor..mana mereka dapat duit untuk berkempen kalau bukan duit kerajaan Selangor yakni hasil kutipan cukai duit rakyat negeri Selangor? Boleh tak kalau ada tuduhan mcm tu dilemparkan? Korang akan cakap apa? Korang akan tanya mana bukti kan?

    7) Anda semua pernah terfikir tak mana DSAI dapat duit untuk survive selama lebih daripada 15 tahun tidak bekerja? Duit pencen TPM? Tak cukup..duit hasil jual rumah di Bkt Damansara? Tak cukup..

    8) Pernah tak kamu tanye? Kamu tak penah tanye kan..pasal apa kamu tak nak tanye? Kamu ingat apa? Dia bagi ceramah sana-sini boleh menampung kos? Mesti ada pihak yang sponsor kan? Kamu penah terfikir pihak yg sponsor ini tak nak sesuatu balasan daripada DSAI?

    9) Pikirlah..kita kena siasat siapa yang finance DSAI sebenarnya..kalau yang finance itu dtg daripada duit kerajaan pembangkang..maka haramlah jadinya..kalau duit itu datang daripada hasil kutipan derma juga maka haramlah kalau ianya digunakan untuk menampung perbelanjaan sehariannya..

    10) Ada sorang penyokong PKR penah cakap kat saya DSAI dulu TPM mestilah dia punyai savings..Eh brader, kepala bapak kau punya savings..savings apa kebendanya? Orang yg punyai EPF sejuta pun boleh abis dalam masa kurang daripada 10 tahun..itu adalah kajian EPF sendiri..mana DSAI dapat duit? Duit lawyer..duit kempen, duit anak² sekolah ketika itu, duit umah..hey boleh tak kalau aku nak tuduh kata anwar makan suap jugak dulu tu pasal dia ada duit??

    11) Kalau pihak yg finance ini terdiri daripada orang melayu kita takpe jugak..cubalah kalau yang finance ini datangnya daripada United States of America dimana negara ini berhutang dengan persatuan kewangan yahudi sebanyak USD40billion..agaknya apa pendapat PAS??

    12) Tapi aku rasa kalau betul pun PAS tidak kesah pun kerana matlamat PAS ialah menumbangkan UMNO kemudian memastikan UMNO berkubur selama-lamanya..PAS tidak peduli pun sesiapa yang finance DSAI dan PAS juga tidak peduli pun siapa yang finance DAP..janji matlamat utamanya tercapai..

    Inilah dinamakan pengkhianat..pengkhianat kepada agama Islam, kemudian pengkhianat kepada bangsa

    Maaf saya sama sekali tidak akan mengundi Pakatan Rakyat..

    • zumazore says:

      sebenarnya apa yang saudara tulis tu semuanya atau ada yang tertinggal lagi….tak pe.. cuma saya tak sampai hati nak tulis kerana kurang bukti cuma agak2 yang duit tu datang dari pihak yang akan mendapat untung BESAR bila PR menang.. bezanya BN mereka sentiasa akan ada bukti untuk di salahkan oleh PR walaupun tanpa bukti…. sedih…
      SAYA DAN FAMILY SAYA TAK AKAN MENGUNDI PR!!!!

  15. raplahjingaa says:

    Alaaaaa….. Kuda DAP…what do u expect ?

    • payids says:

      Ini bukan kuda tapi cipan DAPigs tahap yang paling bangang sekali. Bak kata orang bodoh piang. Bodoh yang dah tak masuk diajar lagi. ha..ha..ha..

  16. mat sabun says:

    semua diatas bodoh-bodoh belaka..
    apa guna masuk perhimpunan yang xdak faedah..yang ramainya melayu kita juga..polis pun melayu juga ramai..pastu gaduh xtentu pasal..anuar ibrahim rumah tengok tb dengan guan eng seronk..apa ni.pas umno bn,jangan jadi bodoh sebabkan 2 ekor beruk 2 PKR DAP 2..pk anak bini adik beradik mak bapak kita..jomla ramai2 bersatu bukan masing2 bertelagah yang isunya telah dirancang..jangan jadi mangsa sahaja terpengaruh dengan orang2 yang dibyar untuk join BERSIH 2..
    untuk mat sabu hang xlayak jadi pemimpin hang jauh dari apa yang diperjuangkan Nik Aziz..

  17. Kesalan says:

    mr skandal aku setuju dengan hang..aku malas nak mengutuk lagi dah.cuma aku xkan sesekali berada di sebelah PKR-ANUAR ..

  18. Kesalan says:

    bujuk u are stupid person..sory..u not malay ..

Leave a Reply

Threesome