Menu Utama

Bawa RoS Ke Mahkamah, Satu Lagi Muslihat Politik Anwar

Kelam kabut dalam pemilihan PKR 2010 memang jadi tontotan semua rakyat.  Kerusi terbang, protes calon, ketidak adilan dalam proses pemilihan dan sebagainya sehingga membawa kepada pembatalan keputusan beberapa Cabang dan/atau mesyuarat perlu diadakan semula menunjukkan macam mana parti yang bercakap besar tentang ‘demokrasi baru’ untuk Malaysia ini, tidak mampu menguruskan demokrasi dalam parti sendiri pun.

Peratusan ahli yang keluar memilih juga begitu rendah sekali antara 10 – 15% sahaja daripada entah berapa ‘ratus ribu’ ahli PKR diseluruh negara.  Kalau Azmin pun dapat undi tertinggi sekitar 19.000 lebih saja untuk jawatan Timbalan Presiden, berapa ramai sangat ahli PKR tu?

Mana peraturan PKR pakai sehingga pemilihan yang telah diputuskan boleh dibatalkan begitu saja, bukan satu malah berlaku di beberapa Cabang antaranya Kuala langat, Klang, PJ Selatan, Subang, Jerai, Merbok, Kuala Nerus & Kapar.

Tidak berhenti setakat itu, dilapurkan berlaku kes penjualan kertas undi walau cuba dinafikan Setiausaha Agung dengan alasan ada sabotaj dan kertas undi dicuri.  Kemuncak kepada segala kelam kabut, calon Timbalan Presiden, Zaid Ibrahim, menarik diri dari pertandingan.

Hairan juga kita, boleh  ke amalan kelam kabut yang sedemikian dilakukan parti politik berdaftar seolahnya tiada peraturan yang mengikat?

Tapi notis tunjuk sebab yang dikeluarkan oleh RoS kepada PKR atas kelam kabut yang berlaku dalam pemilihan tahun lepas membuktikan bahawa PKR tidak terlepas dari pemantauan oleh pihak berkuasa dan tindakan sewajarnya telah diambil selaras dengan peraturan sedia ada.

Logiklah, kalau segala macam kelam kabut berlaku menunjukkan memang ada satu yang tidak kena dengan PKR ini yang memerlukan penjelasan kepada pihak berwajib.  PKR mungkin parti anak beranak Anwar Ibrahim tapi negara ini bukan milik mak bapak dia pun, maka itu apa pun peraturan yang tidak dipatuhi, memerlukan penjelasan kepada pihak berwajiblah.

Bukan PKR saja, malah mana-mana pertubuhan yang berdaftar dengan RoS.

Tapi, pelik, notis dari RoS yang begitu simple ini dibawa Anwar Ibrahim ke mahkamah.  Kalau pemilihan telus dan mulus serta berjalan lancar, jawab ajela notis tu, apa masalahnya?  Tapi knowing Anwar, kita sudah agak, sebab sebelum ini pun Anwar menuduh UMNO yang mendalangi tindakan RoS ini.  Eh, dia sendiri yang cipta kelam kabut, UMNO pulak yang dituduh?

Sebelum ini pun dalam kes saman Hishamuddin berhubung kes video seks ke atas Anwar, Anwar boleh menyaman Hishamuddin semula atas dakwaan konon menjejaskan reputasinya, siap tuntu ganti rugi lagi tu!!  Walhal, individu yang dedah video tersebut, Eskay Abdullah, tidak dikenakan apa-apa tindakan oleh Anwar.

Kita  lihat Anwar sering menjadikan mahkamah sebagai tempat melambakkan perkara-perkara remeh tapi tidak menyebelahi dirinya dan PKR.  Kita dah lihat banyak perkara seperti ini berlaku sehingga hal nak memindah kes liwat dari Mahkamah Rayuan ke Mahkamah Tinggi pun menjadi isu yang memerlukan semakan kehakiman sehingga ke tahap Mahkamah Persekutuan!!!

Dan kalau keputusan tidak menyebelahinya, mulalah Mahkamah dituduh sebagai alat UMNO dan tidak bebas, malah macai Anwar, Zuraidah Ampang menuduh Mahkamah Tinggi yang mengarahkan Anwar membela diri dalam kes liwatnya sebagai ‘Mahkamah Pandy Kutty’ (Mahkamah Anak Babi).

Sehingga kini tiada tindakan menghina mahkamah whatsoever yang dikenakan ke atas janda bermuka biawak ini.

Tapi memang itulah tujuan Anwar – untuk burukkan UMNO dan mahkamah.  MO (modus operandi)nya mudah, kalau dia lepas atau menang, UMNO terbukti mencipta fitnah, kalau dia tak terlepas dan disabitkan dengan kesalahan, UMNO pengaruhi hakim dan mahkamah!!

Anwar memang fobia dengan UMNO, sampai dia tibai jubor jantan sehingga meninggal DNA dan tutuh pepek pelacur sehingga terakam pun, UMNO juga yang dipersalahkan.

Penulis cadang, sementara berkuasa, BN dan UMNO perlu buat sesuatu dalam hal salah guna proses mahkamah untuk kepentingan politik dan peribadi ini.  Punca kewangan Anwar sudahlah tidak terhad, tambah pulak begitu ramai manipulator undang-undang yang berselindung disebalik nama peguam, berkhidmat dengan Anwar sebagai MP dan Ketua Cabang partinya membolehkan Anwar menggunakan sumber yang tidak terhad ini untuk kepentingan peribadi dan politiknya dan ini bukanlah suatu yang sihat pun.

Yang penting untuk kita tahu ialah, tindakan membawa notis RoS ke mahkamah ini adalah tindakan bermotifkan politk semata-mata bukan sebab apa yang lain.  UMNO tidak masuk campur dalam hal RoS dan Anwar sendiri pun tidak pernah membuktikan dimana yang UMNO terlibat dalam hal ini.

Kalau UMNO boleh masuk campur dalam hal RoS, PAS dan DAP hari ini bukanlah lagi parti berdaftar sebab akan lama diharamkan, tapi kenapa itu tidak berlaku?  Fikirlah saja dimana logiknya tuduhan Anwar itu.



(Next News) »



39 Komen to Bawa RoS Ke Mahkamah, Satu Lagi Muslihat Politik Anwar

  1. Lord of Pornorogol says:

    ler… aku ingat bawak RoSmah Mansur ker Mahkamah… hehehe excited beb… nak baca…

    • pasdaplaknat says:

      Lord of Pornorogol @ pasdaplaknatpalsu

      weii BAPOK..erkk BAPOK GAGAP SIAL.. ko nk komen pasal Rosmah..ko xmalu ke?? ko tu idup menipu.. PENGECUT!

      SEMOGA KO MAMPOS CEPAT KAT DUBAI!! AMINN

    • yon76er says:

      Pornorogol..nama pon dah serupa MOTHER FUCKER….

      • pasdaplaknat says:

        mamat sekor ni yg slalu buat kacau duplicate byk nickname, dan curi nick termasuk pasdaplaknat, al-zarqawi..

  2. kak jijah says:

    kpd lord of pornorogolpencacai anwar tak sudah2 fitnah.. Darah daging haram jd dosa fitnah pun dah tak kisah..

  3. Bawa kes ke mahkamah merupakan teknik yg terakhir. Dah tau kalah tapi saja mau melambatkannya. Kes hentam jubo pun nak suruh bawa ke Mahkamah Syariah. Jadi kena ada 4 saksi yg boleh dipercayai. Sial hidup kalau nak tengok org hentam jubo. Sebab lubang depan dah biasa, dah takde nikmat lagi. Cuba lubang belakang pula. Penyokong Anuar memang bodoh. Katakan edar video konsprasi tapi yg cocok tu takkanlah konspirasi. Bahlul punya manusia menyokong kaki jubo. Hidup Anuar, Hidup Kote Anuar, hentam lagi sampai lembik.

    • Apai ni antara manusia yang sudah jadi jelak dan jemu. Jemu dengan cerita manusia yang tak indah dosa dan pahala dalam menjalankan hidup dia.

      Yang paling malang pengikut/balaci/pencacai dia yang sanggup bermatian mempertahankan kemungkaran yang jelas, terang lagi nyata.

      Mereka ambik sehelai daun keladi untuk sembunyikan muka dia orang dibawah tu ramai2. Bolih ke ?

      • pasdaplaknat says:

        betukl tu.. si BEROK BAPOK Lord of Pornorogol tu boleh sebut nama Rosmah..
        yg die tu BAPOK mcm si BAPAK OMEGA die tu kaki putar belit, padahal muka terserlah dlm video papa jahat tu..
        bangsa kapir pun pakat2 letak jawatan wpun xde video, wpun belum salah, kt Turki semua pakat letak..
        ini si ANuwar ni xsudah2 nk bodohkan rakyat!

        (bodoh mcm si BAPOK GILA KL ni lah!)

  4. pasdaplaknat says:

    hahaha si Anuwar pandikutty yg xlama lagi akan check-in Sungai Buloh SPA n Resort..
    so ni lakonan2 babak terakhirlah kot..
    pewwett..awww..Saiful..China Doll..Omega..bykyer isu..

  5. jebat says:

    dah memang keje anwar.. Membunuh karektor agensi kerajaan utk menagih simpati.. Pkr hidup atas simpati kasihan belas rakyat

  6. tiongsat says:

    mati-mati wa ingat itu Rosmah Mansor kasi mau angkat naik mahkamah…aiyaaa banyak suspen..memang tak patutla…sebab masa UMNO pecat Ahlinya dulu termasuk Ibrahim Ali ROS tak panggil beri sebabpun…tak haram umnopun.

  7. PKR wujud cuma untuk bela dia saja. Ibaratkan dikumpul semua pencacai untuk tubuh dan bangunkan parti ini masa dia didalam dulu. Agenda lain tak ada cuma masa itu agendanya ialah pembebasan Nuar.

    Agendanya berubah sekarang mengikut cita rasa semasa. Sebagaimana kita semua tahu agenda PKR sekarang ialah untuk memurtabatkan Nuar jadi PM. Ini kerana Nuar memang terpaksa jadi PM tiada pilhan lain.

    Sebab kenapa dia terpaksa jadi PM, tidak sekadar wakil rakyat atau wakil parlimen pembangkang , kita semua pun memang tahu dan faham. Jadi kalau dia ambil parti itu sebagai hak mutlak dia, sebagai harta mak bapak dia, memang patut.

    Dan yang lebih kita tahu dia mengharapkan miracle berlaku untuk benda benda itu berlaku. Miracle ini bukan gempa bumi, bukan tsunami kerana miracle bencana tersebut bolih cabut semua nyawa termasok nyawa dia. Miracle yang dia harapkan ialah untuk semua makhluk dimuka bumi Malaysia ini jadi biol, jadi hilang akal, tak waras dan sakit otak ketahap Omega…. lalu pangkah parti dia…. dia pun naik atas jadi peneraju.

    Wajib , mustahil, harus adalah sifat yang jadi permainan kita manusia. Mustahil dan harus tidak ada dalam ketentutan Allah kerana tiada yang mustahil bagi Allah, semuanya bolih berlaku atas kehendakNya. Ini semua kita tahu.

    Tetapi Allah menjadikan sesuatu yang berlaku mengikut kesesuaian dengan dalil dan sebab yang menjadikan nya tidak mustahil pada akal manusia. Contohnya US bedil Iraq sampai hancur lebur dengan senjata canggih dan kelengkapan perang mereka yang terkini. Bukan Iraq yang hancurkan US dengan sejata ciput yang mereka miliki. Walau pun pada hukum Allah untuk ianya berlaku tidak mustahil, tetapi Dia tidak menjadikan benda itu sebegitu rupa. Walaupun benda begini memang pernah berlaku didalam perjuangan Rasullullah dalam beberapa peperangan tetapi itu mukjizat Rasul. Sekarang tiada siapa yang dianugerahkan mukjizat serupa itu lagi.

    Kesimpulannya miracle tak akan muncul. Lebih lebih jika kemunculan yang diharapkan itu untuk terhasil dari doa mereka mereka yang mungkar. Kita tidak menghukum, tetapi tak kan meliwat bukan mungkar, berzina dengan pelacur bukan mungkar, berbohong, menipu…… ini bukan kerja orang alim yang mengamalkan agama, tetapi kerja umat yang mungkar, termasoklah orang yang mengeyiakan atau yang endorsekan perbuatan nya.

    Subhanallah.

  8. ElectroMagneticPulse says:

    SUDAH lebih satu dekad, iaitu sejak tahun 1998, Anwar Ibrahim, dengan pelbagai episod kontroversial yang melibatkan dirinya, telah menjadi tokoh yang paling mempengaruhi situasi politik tanah air.

    Oleh kerana pada ketika bermulanya Saga Anwar, dengan pemecatannya pada September 1998, beliau merupakan seorang tokoh besar dalam negara maka pelbagai episod yang melibatkan beliau begitu menarik minat dan menangkap imaginasi masyarakat.

    Boleh dikatakan beliau adalah tokoh yang paling disanjungi oleh sebahagian daripada kita dan paling dibenci pula oleh sebahagian yang lain. Malah, sanjungan atau kebencian terhadap pelbagai tokoh, pertubuhan dan institusi yang lain dalam negara ini turut banyak dipengaruhi oleh persepsi kita terhadap peranan mereka dalam Saga Anwar ini.

    Akhirnya Saga yang cukup panjang dan dramatik ini nampaknya makin menghampiri babak penutupnya. Terutamanya dengan kemunculan dua episod terakhir yang sangat besar kesannya iaitu, episod kes tuduhan liwat Mohd. Saiful Bukhari Azlan serta episod video seks yang didedahkan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

    Jikalau terbukti Anwar benar-benar bersalah dalam kedua-dua episod ini atau salah satu daripadanya maka sudah pasti Anwar sudah tiada kredibiliti lagi untuk memimpin, hatta keluarganya sendiri sekalipun.

    Kita katakan ini kerana, jika Anwar terbukti bersalah dalam dua episod terbaru ini, maka berkemungkinan besar bahawa semua atau sekurang-kurangnya sebahagian besar dakwaan-dakwaan terhadap Anwar selama ini, sama ada isu moral mahupun bukan moral, juga adalah benar.

    Jika dihimbau kembali segala dakwaan dan ‘dalil’ yang timbul sebelum-sebelum ini, hakikatnya ia menampilkan Anwar sebagai individu yang cukup bermasalah dan berpenyakit. Tidak patut lagi mana-mana pihak mempunyai prinsip menyokong Anwar kecuali mereka yang terdesak dan atau mempunyai agenda sampingan lalu mahu mempergunakan beliau untuk mencapai matlamat lain.

    Sebaliknya, jika terbukti bahawa Anwar bersih dan tidak bersalah, maka memang wajarlah beliau mendapat simpati kita semua dan memang sangat zalimlah mereka yang mereka-reka tuduhan palsu terhadap beliau. Kredibiliti moral mereka ini juga akan runtuh daripada melayakkan untuk diangkat atau kekal sebagai pemimpin.

    Jadi hakikat sebenar dalam dua episod terakhir Anwar Ibrahim ini sangat kritikal dan besar implikasinya. Soalnya, siapakah dan neraca manakah yang paling tepat untuk membuktikan dan menentukan apa yang sebenarnya berlaku.

    Sebagai seorang Muslim yang beriman dengan kemampuan Islam untuk merungkaikan segala persoalan dan sebagai seorang yang punya sedikit latar belakang agama, saya yakin ajaran Islamlah satu-satunya formula penentu yang paling adil kepada kemelut ini.

    Cuma dalam Saga Anwar, soal formula Islam dan neraca syariat sering turut menjadi kelabu dan keliru. Ini adalah kerana kes ini melibatkan Anwar. Tokoh yang menampilkan imej agama dan mempunyai latar belakang gerakan Islam.

    Faktor ini menjadi punca kegagalan sebahagian masyarakat Islam termasuklah sebahagian ahli-ahli agama untuk bersikap objektif dan neutral apabila menanggapi kes. Apatah lagi bila faktor-faktor lain seperti kepentingan politik atau kebencian melampau terhadap UMNO/BN turut kuat mewarnai sikap mereka.

    Akhirnya hujah agama, terutamanya hukum Qazaf, sering dijadikan asas untuk cuba mengelakkan Anwar daripada dibicarakan dan diadili dalam kedua-dua kes ini.

    Dalam episod Anwar lawan Saiful Bukhari, hukum Qazaf sering cuba digunakan untuk membenteng Anwar daripada mempertahankan diri dan menjawab dakwaan Saiful. Sedangkan, adalah sangat jelas bahawa fakta kes menunjukkan bahawa ini bukanlah kes tuduhan zina atau liwat biasa tetapi lebih menyerupai kes rogol atau yang lebih tepat sumbang mahram atau gangguan seksual antara majikan dan pekerja.

    Perbezaan utama antara kedua-dua kategori ini adalah wujudnya unsur paksaan sama ada secara fizikal atau secara tidak langsung di sebalik perlakuan yang terbabit. Saiful membuat aduan kerana mendakwa tidak rela dan tidak mahu lagi diperlakukan sebegitu.

    Beliau juga mendakwa kejadian yang telah berlaku sebelumnya bukanlah dengan sepenuh kerelaan beliau walaupun akhirnya pendakwa memilih untuk mendakwa Anwar di bawah seksyen yang tidak melibatkan paksaan, mungkin untuk memudahkan pendakwaan dan pensabitan kesalahan.

    Dalam situasi sebegini, hukum syarak menuntut agar kes Saiful didengari dan diadili dan bukannya ditolak mentah-mentah kerana kegagalan beliau mendatangkan empat orang saksi yang melihat sendiri kejadian tersebut. Memang dalam kes rogol, sumbang mahram ataupun gangguan seks tempat kerja, hampir mustahil untuk si mangsa mendatangkan empat saksi lelaki yang adil.

    Oleh itu, syarak menetapkan bahawa beban bukti dalam kes rogol atau sumbang mahram adalah berbeza. Segala bentuk bukti yang boleh diterima oleh syarak selain daripada saksi mata boleh diterima pakai dalam kes ini termasuklah DNA, rakaman CCTV dan seumpamanya.

    Hakikatnya kesalahan yang hendak dibuktikan dalam kes Saiful lawan Anwar adalah bukannya hudud zina atau liwat tetapi liwat yang berbentuk rogol, sumbang mahram ataupun gangguan seksual tempat kerja.

    Saya yakin mana-mana tokoh ulama sekalipun, termasuklah Syeikh Yusuf al-Qaradhawi atau Syeikh Wahbah al-Zuhaili, akan memberi pandangan yang sama jika fakta kes yang sebenar dijelaskan dengan tepat kepada mereka.

    Selain daripada unsur paksaan, Qazaf juga melibatkan tuduhan daripada pihak ketiga. Kes Saiful adalah melibatkan pihak yang mendakwa menjadi mangsa dan bukannya pihak ketiga. Jelas sekali perbezaan fakta kes berbanding dengan kes Qazaf iaitu tuduhan zina daripada pihak ketiga tanpa asas dan bukti seperti dalam kes asalnya melibatkan Sayyidatina ‘Aishah ra. Maka tidak salahlah jika dikatakan bahawa sikap berkeras membenteng Anwar atas nama Qazaf adalah suatu kedegilan dalam kekeliruan terhadap hukum syarak.

    Dalam episod terbaru melibatkan video seks yang dikatakan melibatkan Anwar, adalah tidak benar jika pihak yang mendedahkan perkara tersebut hendak dipersalahkan dari segi hukum syarak. Kalau nak dikatakan sebagai salah kerana mendedahkan aib sesama Islam, kita semua maklum bahawa larangan membuka aib dalam Islam ada beberapa pengecualiannya.

    Kita dibolehkan mendedahkan aib demi memberi amaran tentang kejahatan yang boleh menimpa orang lain dan dalam kes menilai kesesuaian peribadi seseorang untuk diangkat sebagai pemimpin.

    Jika hendak dikatakan Qazaf pula, adakah Eskay Shazril seorang penuduh yang datang dengan tangan kosong? Jelasnya beliau datang sebagai pihak yang mendakwa sebagai pihak yang turut terlibat, malah turut ada dalam rakaman video tersebut. Beliau juga datang dengan membawa rakaman video tersebut serta bukti-bukti sokongan yang lain seperti jam Omega yang kuat diperkatakan itu.

    Bolehkah kita terus menghukumnya sebagai pelaku Qazaf? Bukankah Qazaf juga sebahagian dari kesalahan Hudud? Kita maklum bahawa Nabi Muhammad SAW dalam satu hadis mengarahkan kita untuk mengelakkan pensabitan Hudud jika terdapat apa-apa syubhah atau kesamaran?

    Tidak cukupkah apa yang dibawa oleh Eskay untuk menimbulkan syubhah atas dakwaan bahawa beliau membuat tuduhan zina yang palsu atau tanpa asas terhadap Anwar? Kita juga sangat faham bahawa bukti video tidak mencukupi untuk mensabit kesalahan Hudud Zina, tetapi ia tetap boleh diterima oleh syarak untuk membuktikan kesalahan takzir atau membuktikan kesahihan sesuatu fakta.

    Dalam kes Anwar, kita bukannya hendak menghukum beliau dengan Hudud Zina tetapi yang terpenting adalah hendak memastikan adakah beliau orang yang terakam dalam video tersebut, yang akan menentukan tahap keperibadian beliau.

    Jika diteliti perspektif di atas dengan insaf, maka jelaslah bahawa Anwar tidak boleh terus-terusan mempergunakan Islam dan hukum Qazaf untuk mengelakkan daripada menghadapi proses kehakiman dalam kedua-dua episod ini.

    Beliau dan penyokongnya perlu akur kepada prinsip hukum Islam bahawa beliau perlu membersihkan dirinya daripada dakwaan bahawa beliau telah meliwat Saiful Bukhari serta dakwaan bahawa beliau adalah pelaku dalam video seks terbabit.

    Sementara proses ini berlangsung dan belum selesai, kaedah yang terbaik dan amalan yang lebih terhormat ialah dengan meminta Anwar bercuti daripada semua tugas rasminya sehinggalah namanya dibersihkan (jika beliau benar-benar bersih). Bukannya dengan beliau ataupun para penyokongnya yang taksub terus-menerus cuba berselindung di sebalik hukum Qazaf atau atas nama agama.

    • PakLong says:

      YB, hanya doa saja yang tinggal dari kita semua untuk penyokong tegar dan golongan yang sewaktu dengan mereka. Nasihat malah maki hamun dah tak jalan. Mereka bagaikan immune dengan cacian & makian. Seolah-olah minda mereka di remote control. Semoga Allah SWT akan membuka hati dan fikiran mereka supaya mereka dapat menerima hakikat dan kenyataan yang teramat NYATA ini. Yang teramat penting sekali, sama-samalah kita berdoa supaya bangsa kita dapat bersatu dengan erti kata yang sebenar. Allahhu…aminn… p/s: kalau nak kira anugerah tuhan ni, I believe Sdr. Salleh Yaacob has got all the answers!!!! He…he… jeles teman yop!!

    • bujuk says:

      Panjang dan kira berfakta juga hujah tuan. Tapi saya tak boleh terima seorang pemuda gagah dirogol oleh seorang tua atas apa alasan sekali pun. Seperti fakta kes tuduhan melakukan liwat (kehendak bersama) maka jelas kelihatan ada perangkap yang dipasang apabila Saiful secara jelas berjumpa PM sebelum kejadian tersebut. Apakah tuan akan benarkan anak perempuan tuan berjumpa dengan tua miang yang tuan sedar akan merogol anak perempuan tuan? atau tuan akan suruh dia berhenti kerja dan bekerja saja dengan tuan yang kaya raya?
      Jelas ini satu perangkap fitnah…
      Kes video lebih pelik lagi, eskay mengaku dia ada bersama dalam cerita tersebut, habis apa peranan eskay? apakah tuan akan lihat saja sahabat tuan berzina tampa apa2 tegahan atau melapor pada pihak berkuasa untuk tindakan. Jelas eskay bukan seorang yang umat Islam boleh percaya atau munafik.

      • jebat says:

        kita terima je la keputusan mahkamah habis cerita didunia. Diakhirat kita pergi pula mahkamah allah.. Allah maha mengetahui. Dlm kes liwat baik anwar ataupun saiful harus diadili sebaik2nya oleh org yg mengerti soal perundangan. Buang sikap taksub kpd seseorang baru lah kita boleh berfikir secara rasional.. Dikalangan ustaz pas pun ada yg percaya kes liwat ni..

        • bujuk says:

          Masalahnya engkorang yang terlebih taksub, mahkamah belum jatuh hukum tapi engkorang dah cerita macam2.

          • pasdaplaknat says:

            kah..kah..kah..org taksub bodoh ckp pasal TAKSUB?
            wei bujuk..ko sedar diri ke tu? ko taksub anutan PAS (ISLE) dan N.AJIS tu ape hal plak?

  9. tenaga sakti says:

    rakyat pun dah bosan dengan hal ini, asyik asyik bawa ka Mahkamah. bila kah semuanya ini agaknya akan berakhir?

  10. jebat says:

    aku rasa anwar harus berehat dahulu dr arena politik.. Pembangkang masih punyai ramai pemimpin yg berkaliber.. Anwar akan menjadi lebih dihormati oleh kawan dan lawan.. Sekiranya anwar didapati tidak bersalah aku rasa peluang anwar utk menjadi pemimpin kpd rakyat malaysia.. Keadaan politik malaysia byk dipengaruhi oleh anwar. Kes peribadi pun ditanggung oleh rakyat.. Cukup2la..

  11. Gen2Felda says:

    AKU TERKEJUT…RUPANYA ADA JUGA MELAYU AHLI DAP..apa sebenarnya mereka cari dari cina komunis nih? Tapi Alhamdullilah, petunjuk datang dari Mekah..bukan untuk masuk pas atau pGayR, tapi hidayah dari bumi haram adalah kearah Umno..

    64 ahli Melayu DAP Cawangan Lembah Kinrara masuk UMNO

    KUALA LUMPUR 31 Mei – Seramai 64 ahli Melayu DAP Cawangan Lembah Kinrara, Puchong di sini bertindak menyertai UMNO setelah sedar parti tersebut langsung tidak menjaga kepentingan bumiputera.

    Pengasas dan Pengerusi DAP Cawangan Lembah Kinrara, Haron Abdul Wahab berkata, kehadiran ahli Melayu di dalam parti tersebut hanya sekadar ‘pencukup kuota’ untuk mereka tunjukkan bahawa ada orang Melayu yang menyokong DAP.

    “Kehadiran kami cuma sekadar melukut di tepi gantang. Meskipun kami merupakan cawangan aktif DAP yang paling ramai ahli Melayu, pimpinannya yang diketuai Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo langsung tidak menghargai pendapat dan usaha kami,” katanya.

    Beliau menjelaskan demikian kepada pemberita pada Majlis Mesyuarat Mingguan UMNO bersama pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.

    Pada majlis tersebut, beliau mewakili 63 yang lain menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan.

    Tambah Haron, lebih 100 penduduk yang menjadi ahli DAP di cawangan tersebut dijangka mengikut jejak mereka dalam masa yang terdekat ini.

    Ditanya kenapa mengambil keputusan menyertai DAP sebelum ini, ujar beliau, dahulunya tuntutan untuk mempertahankan hak orang Melayu kurang menyerlah dalam dirinya akibat terlampau mempercayai manifesto pembangkang yang ternyata palsu belaka.

    “Alhamdulillah, kini saya sedar bahawa DAP memang tidak elok. Setelah saya menunaikan umrah, saya menangis tidak henti dan menyesali perbuatan membelakangi perjuangan bangsa sendiri di hadapan Kaabah.

    “Sejurus saya pulang ke tanah air, saya telah berazam untuk meletakkan semua jawatan dalam DAP. Hari ini, tercapailah hasrat saya,” ujarnya.

    Beliau turut menyeru semua orang Melayu yang menganggotai DAP supaya meninggalkan perjuangan parti tersebut dan beralih kepada UMNO bagi memastikan hak Melayu tidak tergugat.

    Sementara itu, Ahmad menyifatkan kemasukan bekas ahli DAP itu ke dalam UMNO sebagai bonus yang besar dan perlu dicontohi oleh semua orang Melayu yang prihatin dengan masa depan bangsanya sendiri.

    “Alhamdulillah, lebih ramai orang Melayu sedar bahawa hanya UMNO yang mampu mempertahankan hak dan nasib bangsa. Fakta ini perlu diakui oleh semua orang Melayu yang mahu melihat masa depan bangsanya terjamin,” kata beliau.

    • ElectroMagneticPulse says:

      “Alhamdulillah, kini saya sedar bahawa DAP memang tidak elok. Setelah saya menunaikan umrah, saya menangis tidak henti dan menyesali perbuatan membelakangi perjuangan bangsa sendiri di hadapan Kaabah. – ni kate2 orang melayu yang dah sedar.

      “Alhamdulillah, lebih ramai orang Melayu sedar bahawa hanya UMNO yang mampu mempertahankan hak dan nasib bangsa. Fakta ini perlu diakui oleh semua orang Melayu yang mahu melihat masa depan bangsanya terjamin,” kata beliau. – dah terbukti mate hati mereka dah terbuka siapa yang sebenarnye dpat membela nasib bangsa kite.

      ni baru dlm parti sendiri dah buat orang melayu macam ni, kalau dapat kuasa lagi besar besok cube la bayangkan ape mereka ni akan buat. tengok PP pun cukup. ape dah jadi pada melayu disana? DAP ni baru dapat kuasa kat beberapa tempat diselangor ni je dah berani mempertikaikn dan membantah macam2 terutama tentang islam.
      anwar awal2 dah bagi tau, jika die berjaya jadi PM nnti, jawatan TPM akan diberi pada kit siang dari DAP. kenapa tak diberi pada PAS yang terang2 mereka tu islam dan melayu? anwar hanya boneka saja dlm rancangan DAP untuk berkuasa dimalaysia.

      aq harap PAS berubah lah, jangan lagi ikut rentak care berpolitik PKR dan DAP lagi.
      keluar ataupun usaha jadi paling dominan dlm PR dan betulkan landasan perjuangan yang asal.

      • bujuk says:

        Kau nak percaya cakap orang yang kata ” hanya UMNO yang mampu pempertahankan hak dan nasib bangsa” ? sorry, pada aku orang ni dah syirik pada Allah bila dia percaya yang hanya makhluk (UMNO) yang boleh menjaga@ mempertahankan sesuatu(bangsa melayu contohnya). Ini syirik bro bila kita kata atau percaya makhluk boleh memberi sesuatu kibaikan atau kerosakan. Ce tanya ustaz ko…

        • pasdaplaknat says:

          skali lagi si bujuk ini memperlihatkan diriny seorang pencacai yg BODOH..
          yg PAS pulak ckp hanya PAS sahaj membawa Islam..kah..kah..sudahle hina Nabi, hina nama Allah.. pastu SYIRIKKAN politik dgn Tuhan..
          mmg celaka punya parti!

  12. tubir says:

    apa ada hal umno pun pernah kena haram dulu ………..jangan lah gelabah puyuh……………dan tuduh umno terlibat ………ros tak adil dan apa apa lagi……..

  13. umnototok says:

    Apa2 pun Allah juga Yang Maha Bijaksana mengatur segala kejadian dan manusia yang punyai mata hati yang tajam akan dapat memahami hikmahnya. Allahhuakbar…..

  14. pasdaplaknat says:

    tak habis2 dgn muslihat..bile lah die nak insaf si Anuwar ni.. bosan betol dgn gelagat munafik nya!

    • Punca pokok akan permasaalahan ini ialah pencacai atau pengikut dia yang menggalakkan dia buat kerja jahat. Jadi dia pun semakin galak ditambah dengan kulit mukanya yang memang sudah sedia tebal.

      Ada orang yang memang hatinya ditutup untuk belajar. Orang macam ini tak bolih lagi belajar kerana memang sudah tak masok diajar. Maka kalau berlaku pada remaja, remaja itu tak bolih teruskan persekolahannya lagi kerana memang dia tak bolih maju kerana otaknya sudah tak bolih masok pelajaran. Dia kena cari kerja untuk hidup.

      Demikian halnya dengan pencacai2 diluar sana. Mereka ini sudah menutup hati mereka untuk menerima yang hak, yang benar, jelas lagi nyata. Mereka memilih jalan lain asalkan mereka bolih menentang dan berbangga dipanggil penentang. Apa yang memihak kepada mereka semuanya diambil sebagai benar, tak ada yang tak benar.

      Yang tidak memihak semua salah. Sedangkan mereka hidup dibawah naungan kumpulan yang mereka anggap salah. Contohnya kakitangan kerajaan. Kerajaan semua salah tetapi dalam masa yang sama mereka hidup digajikan kerajaan, pihak yang dianggap salah.

      Wallahu lam.

  15. Telok_Blangah says:

    Semoga kita semua diberikan hidayah dan petunjuk dariNya…..

  16. bujuk says:

    Kalau UMNO boleh masuk campur dalam hal RoS, PAS dan DAP hari ini bukanlah lagi parti berdaftar sebab akan lama diharamkan, tapi kenapa itu tidak berlaku? Fikirlah saja dimana logiknya tuduhan Anwar itu.
    Heheh… sebabnya PAS dan DAP tak memusnahkan UMNO seperti kemusnahan yang dibawa oleh Anwar, dia nak jadi PM. Ingat lagi ABUYA (Al-Arqam) bila dia sebut nak jadi PM malaysia, Tun M terun tangkap dan dakwa sedang sebelum tu Al-Arqam bebas bergerak dan berniaga malah ada menteri2 yang pergi majlis2 Arqam.

  17. Nicky Najis says:

    Ni jawapan untuk bujuk bapok… Pandai-pandai sebut syirik, hang ni ustad pandykutty= ustad2 pas ka? Wali terompah kata undi pas masuk syurga? Memang babi celaka ahli-ahli pas ni. BABI PUNYA PAS

    • bujuk says:

      Helloooo…. aku belajar macam tu, sebab tu aku mintak hang pi tanya Ustaz hang. Atau dalam kamus hidup hang tak pernah ada Ustaz? Kalau macam tu tak heran hang pilih parti syirik yang mengaku hanya dia boleh tentukan dan jaga kepentingan orang melayu, habis Allah yang bagi rezeki dan tentukan hidup mati hang nak tak mana?

      • pasdaplaknat says:

        hahahaa..kawan2 perhatikan org bodoh mcm BUJUK NGOK ni berhujah..
        mindless..ilmu xde..die main sondole je.. ostad mne yg ko mengaji?
        ke ostad kuat seks kt HARAMKAH? N.AJIS ke??

        utk pengetahuan BUJUK NGOK..kalau nk dikira bab syirik ni YA ALLAH.. PAS lah parti paling banyak unsur syirik dan kufur pada ALLAH!!

        bukti :
        ->>pemimpin2 PAS yg berceramah dikuil2 PAS sentiasa RIAK, UJUB. – syirik kecil
        ->>N.AJIS menyamakan perbuatan Allah SWT dgn perbuatan makhluk2-NYA- SYIRIK BESAR!! mempersekutukan suatu benda baharu dgn ALLAH TA’ALA yang bersifat QADIM!!
        ->> kesemua kepimpinan PAS dan Dewan Ulamaknya dari dahulu hingga sekarang menyatakan hanya PAS sahaja yg boleh membawa Islam- Suatu pernyataan angkuh sombong dan seolah2 memperniagakan Islam utnuk politik- mensyirikkan KUASA PENENTU MUTLAK ALLAH TA’ALA seolah2 mereka lebih tahu tentang perancangan Allah!!

        so BUJUK NGOK.. ko nk hujah ke? silalah..

  18. jebat says:

    bujuk.. Klu ko bukan melayu aku mintak maaf la.. Setiap bangsa itu harus menjaga identiti bangsanya sendiri. Kita harus bangga dgn bangsa kita. Kita ditinggalkan dengan budaya yg amat halus dan lemah lembut.. Apakah mungkin identiti ini dpt kita kekalkan sekiranya cina yang dominan.. Betul rezeki itu datang dari Allah. Tp rezeki datang tidak bergolek dan melayang begitu sahaja. Tetapi kita sesama manusia yg menguruskan harta dunia. Kerana itu adanya syurga neraka. Kamu yakin ke pembahagian rezeki didunia malaysia ini menjadi adil sekiranya dap yg menjadi dominan dlm pakatan memerintah malaysia.. Cube jengok bangsa kita yang islam di thailand dan singapura.. Hanya kita memperkatakan soal keadilan dlm pemerintahan. Apakah mungkin dap akan memperkatakan hal yg sama bila kuasa ditangan mereka..

    • pasdaplaknat says:

      bro..bujuk ni adalah salah satu spesis bebal+jahil+taksub yang berjaya di lahirkan oleh parti ajaran sesat PAS..
      inilah golongan2 yang sentiasa RIAK SOMBONG dan mendabik dada bahawa mereka shjlah Islam dan hebat lalu mereka menolak perpaduan sesama Islam, tetapi mereka ditipu oleh SYAITAN..akhirnya mereka bercinta dgn syaitan2..(DAPigs, PKR)..

      sama ada golongan yang dilabel ‘ulama’ dlam PAS ataupun golongan liberal..kedua2 ni sama sahaja sifar bebal-sombong dan merasakan mereka shj yg Islam dan betul!

  19. KEADILAN menyambut baik keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang
    berpuas hati penjelasan yang dikemukakan di dalam surat tunjuk sebab
    berkaitan dengan ancaman pembatalan pendaftaran KEADILAN yang diterima oleh parti minggu lalu.

    KEADILAN turut dimaklumkan bahawa pihak ROS juga tidak akan meneruskan tindakan membatalkan pendaftaran KEADILAN.

    Justeru pihak parti dengan ini memutuskan untuk membatalkan hasrat
    menyaman ROS memandangkan perkara ini telah dapat diselesaikan dengan baik.

    SAIFUDDIN NASUTION

    —————————————————

    RoS dah kecut perut—–wa hahaahhahaaa

  20. tokjib says:

    sedar2 la melayu umno oii…umno dah nazak dah..tggu masa je kena talkin dengan rakyat,bukak mata dan hati,tanya semua rakyat Malaysia ni…cukup2 lah menipu dan konon tunjuk baik,untuk pembangunan dan ekonomi katanya..dlm hati..masyuk la poket aku,buat itu buat ini,tapi pakai rakyat buat ape? kera kat luar susukan,sendiri kasi air paip buat ape? sudah terang lagi bersuluh,Ketua Audit Negara mengesahkan ketirisan wang berbilion bazir begitu sahaja..mcm2 lagi la kalu nak citer..tak masuk barang naik,gaji x naik lak? Asyik cari salah orang watpe? Sbb nak tutup pekung yang dah x boleh nak tutup dah ke? Rakyat zaman skang x bodoh mcm dulu,internet skang canggih..jangan tunjuk sangat bodoh kalu ye pon xde modal…

Leave a Reply

Threesome