Menu Utama

Artikel marah untuk Anwar…!!!

Baru-baru ini, Anwar ada berceramah di Brickfield. Selepas ke utara menjual temberangnya di Perlis, Kedah dan Pulau Pinang, dia kembali ke ibunegara. Di jual autanya di Brickfield pula. Nak tahu benda apa yang dia autakan?

Dia kata, sekatan terhadap Bersih 2.0 membuktikan UMNO tipu dalam pilihanraya kerana menyekat Ambiga untuk memantau pilihanraya di Sarawak.

Eiii…mamat ni! Jika diturutkan hati, nak saja saya lempang orang tua kutuk tak sedar diri ni. Hanya kerana SPR tak bagi Ambiga pantau pilihanraya, bapak Nurul Izzah ni tuduh Kerajaan menipu ketika pilihanraya? Kepala bapak dia lahhhh..!!! Astaghfirullahil Azim…

SPR yang tak benarkan, Kerajaan pulak yang kena? Siapa Ambiga untuk dapat keistimewaan untuk memantau pilihanraya? Best sangat ke Ambiga tu? Dia tu Brahmin ke? Kasta tinggi sangat ke? Kalau dia kasta tinggi sekalipun, tapi kalau perangai lebih teruk dari paria, elok terajang masuk lombong je!

Sekiranya SPR berikan kebenaran kepada Ambiga untuk pantau pilihanraya, sudah tentu ramai lagi yang nak join pantau pilihanraya. Kalau SPR beri kebenaran pada Ambiga, mengapa SPR tak boleh beri pada orang lain? Lama-lama penuh sesak pusat-pusat pengiraan undi dengan pemantau! Pemantau lebih ramai dari tukang kira undi.

Pemerhati dari setiap parti bertanding dah ada, pemantau rasmi dari luar negara pun ada. Buat apa Ambiga nak jadi pemantau lagi? Menyebok nak tunjuk hebat? Nak cari publisiti murahan? Kalau Ambiga nak sangat glamour, jadilah bintang bollywood, tentu glamour!!! Tambah-tambah kalau ambil Anwar jadi Sibaji The Putar Alam, tentu box opis punyaaaa…!!!

Kalau pembaca nak tahu, ketika pilihanraya Sarawak, Gobalakrishnan yang datang ke Sarawak nak bantu BN berkempen pun imigresen tak lepas masuk. Sebab apa? Sebab Kerajaan Negeri Sarawak mahu berlaku adil. Sekiranya Sivarasa tak dapat masuk, Gobala pun tak dapat masuk juga. Bukan sebab sokongan politik. Sebab mereka ada rekod buat kacau dulu!

Seperkara lagi, Anwar dalam ceramahnya, suka benar tanya soalan dan kemudian dia jawab sendiri soalan dia tu. Contohnya…

“Kenapa UMNO tidak boleh jalankan pilihan raya yang bebas dan adil?”

“Kerana kalau mereka jalankan pilihan raya yang bebas dan adil, mereka akan kalah.”

Kepala hotak dia lah! Dia yang tanya, dia pulak yang jawab sendiri? lepas tu dia jawab ikut sedap mulut bapak dia saja…

Sejak bila UMNO tak boleh jalankan pilihanraya yang bebas dan adil? UMNO tak pernah “conduct” pilihanraya sejak pilihanraya diperkenalkan di Tanah Melayu atau Malaysia. Semuanya badan bebas dan SPR yang uruskan. Apa pula kena mengena dengan UMNO? UMNO sebok berkempenlah! Tak ada masa nak “conduct” pilihanraya!

Lagi pun, tidak pernah pun terbukti bahawa pilihanraya yang SPR jalankan itu tidak bebas dan tidak adil. Sekiranya pilihanraya yang SPR jalankan itu tidak adil dan tidak bebas, sudah tentu Kelantan takkan dapat pada PAS. Paling kuat pun, PAS hanya akan memerintah Kelantan sepenggal saja! Pada PRU 2008, BN kalah 5 negeri! Tak bebas lagi, kah? Tak adil lagi, kah?

Berbalik kepada sikap Anwar yang suka bertanya dan kemudian menjawab sendiri soalannya itu. Suka saya nyatakan pada Anwar, saya pun boleh buat begitu. Sebagai contoh…

“Kenapa sampai sekarang Anwar tak tunjukkan jam tangan OMEGAnya?”

“Kerana Anwar sudah tertinggal di bilik hotel ketika melanggan China Doll, jam tangan OMEGA tak ada pun dirumahnya, jam tangan jenama lain ada laaa…”

Atau…

“Kenapa Anwar tidak mahu bersumpah berhubung kes Saiful dan skandal video seksnya?”

“Kerana memang Anwar tahu dan sedar bahawa dia meliwat Saiful dan melanggan China Doll!”

Nak lagi soalan dan jawapan? Sudahlah. Malas saya. Lagi pun, saya bukannya seperti Anwar yang suka bertanya soalan dan jawab ikut sedap mulut bapak dia saja!

Pada saya, Anwar ini tidak layak digelar manusia. Manusia jenis apakah ini yang sendiri membuat dosa, tapi menuduh orang lain yang tidak berdosa melakukan dosanya. Manusia jenis apakah ini yang menuduh Najib dengan pelbagai fitnah, sedangkan dia sendiri tidak mahu mengakui dosa yang dilakukannya.

Siapakah “binatang” ini. Dialah bapak kepada Nurul Izzah, suami kepada Kak Wan Azizah! Kasihan…keluarga yang tidak berdosa pun terpalit tahinya..!!!






37 Komen to Artikel marah untuk Anwar…!!!

  1. abu says:

    duke ni kalu menulis ikut sdap jari die jer….
    nak aku post kan link ceramah tu kat sini ker ?

    • stingray says:

      belajar2 la terima kenyataan yea abu..izam yg merengkuk dlm penjara krna mempertahankan anwar pun dh bertaubat..apa jasa ko pd anwar dan apa jasa anwar pd ko yg membuat ko begitu taksub pd mangkuk tu..apakah ko begitu yakin mangkuk tu akan beri syafaat pd ko kat akhirat nti..ko bru 3,4 thun kenal dia,tp org yg dah berkwn 30 thn pun dh tinggalkan dia…bawak betenang abu,sblum ko menjd abu..

    • Gen2Felda says:

      abuToh…tak yah lah kau post ceramah najis nuar tu kat sini…
      jijik kami nak baca…kalau ko bacakan transkrip ceramah tu depan babun kat zoo, confirm kena baling pisang.

      • ElectroMagneticPulse says:

        hahahahahahah….. babun pon boleh sakit hati dengar nuar ceramah… menuduh tak habis2….bagi soklan… lepastu jawab sendiri…jawapan lak berbentuk tuduhan…
        “Kerana kalau mereka jalankan pilihan raya yang bebas dan adil, mereka akan kalah.”? ape ni? hahahaha… mane bukti die nak cakap macam ni?….
        hahahaha…

    • tun nang says:

      takyah la ckp dgn org PR ni…semestinya dorang dah mereng

    • ElectroMagneticPulse says:

      tak payah… semua orang dah tau macam mane gaye nuar tu… ntah hape2… kalau die menang pilihan raya.. takde lak cakap SPR tak adil.. kalau BN menang time tu la tuduh SPR tak telus dan sebagainya… alasan tak munasabah… bukti takde main suke2 hati tuduh…
      semua nak dikaitkan dgn UMNO… lepastu penyokong2 die yang bongok tu semua pecaya n support ape die cakap..ape ke jadah la…

      • Gen2Felda says:

        ketua ‘bersih2’ si ambiga yg.begitu keras berjuang hak murtad tu bersih sangat ke?
        kini pas menjilat sapa saja tak kira samada orang tu komunis atau zionis yg.penting Umno tumbang….Melayu dan Islam hancur lepas tu belakang kira..yg.penting tumbangkan dulu..

    • dukeofmontecristo says:

      Oi Mangkok bertingkat…
      Aku pi la ceramah dia kat Brickfield tu…siap rekod lagi setiap perkataan dalam ceramah dia tu…dah sah hang tak pi…sebab tu hang pakai percaya saja apa yang dalam keadilan daily tulis…dah tu tak pakai akal..ikut je apa yg depa tulih…bingai..!

    • dsh – dah lah tu abu…………….terima lah kenyataan………….anwar ni tak sedar ke dia ni dah tua dan tak lama lagi nak mati…………bawak bertaubat lah nuar

  2. Shake says:

    pembangkang sekarang berbeza dgn pembangkang dulu masa zaman dulu lebih kepada menyuarakan kehendak rakyat tetapi hari ni dah lain lebih kpd menyuarakan kehendak hati jadi fikir2lah menjelang pilihanraya ke 13 nanti

  3. abu says:

    Chua Soi Lek trus terusan memalukan pemimpin UMNGOK
    skarang giliran Ismail Sabri…….hahahaa
    UMNGOK pnjilat pngung MCA dol

    dah smkin rmai pemimpin Melayu UMNGOK yg kecut perut ngan CSL ni
    pi rahhhhhhh mabukkkkkkk

    • Gen2Felda says:

      dalam BN= Umno dominan
      dalam PR= Dap dominan.

      • Telok_Blangah says:

        Walaupun UMNO dikatakan dominan, ISLAM? Islam tetap tak didominankan di dalam urusan pentadbiran dan perundangan negara. Buat kawan2 spt Gen2Felda dan sebagainya, kami ni rakyat Malaysia, orang melayu, orang Islam, darah kita sama2 merah, kami hanya hendak pemerintah tak kira siapa yg memerintah menjalankan syariat Islam di Malaysia secara keseluruhan bukan sebahagian2……..Bila Islam di dominasikan dlm metaliti org Melayu dgn automatiknya bangsa Melayu akan maju dan disegani. Bangsa Arab menjadi maju bukan kerana bangsanya tetapi kerana meletakkan Islam sbg pedoman hidup….

        • Tuan gedukngok says:

          Kalau dah DAP dominan, macam mana Islam nak dominan dalam PR?

          • Telok_Blangah says:

            Saudara, faham tak dgn keterangan di atas. Takkira siapa samada PAS atau UMNO yg mahu melaksanakannya. Jika UMNO telah mengatakan dia adalah dominan, nah! apa tunggu lagi, laksanakannya sesuai dgn tuntutan Allah dan Rasul…..

          • ada otak guna says:

            Tun Dr Mahathir dah lama dah melaksanakan penerapan nilai-nilai islam dalam pemerintahan..tak perlu lah kita melebel…sebab lepas 30 tahun baru PAS sedar bahawa dalam ALquran tak ada negara islam…baru sedar bahawa negara kebajikan adalah selaras dengan tuntutan islam….itu dah lama UMNO buat…tak kan nak kata…guna punch card adalah ciri islam…walaupun rohnya ialah menepati masa…ciri-ciri silam, Menegah hidangan arak pada semua majlis kerajaan, ini adalah ciri islam..dan banyak lagi, Penang sibuk bagi seratus kat orang tua, BN bagi lebih banyak dari itu pun tak bising..sebab itu tuntuan islam membantu dan tak perlu menghebohkan….Dah lama dulu Tun Mahatir dalam perhimpunan MCA mengistiharkan bahawa Malaysia negara islam…bukan perhimpunan UMNO tau…perhimpunan MCA…PAS dalam perhimpunan sendiri pun tak berani kata nak tubuhkan…

            UMNO perlu diperbaiki…PAS dan PKR cakap senang sebab tak perintah..tapi dalam perintah negeri pun semua salahkan kerajaan pusat, tak boleh buat itu dan ini semua sebab kerajaan pusat, macam tu lebih baik serah aja kat BN untuk perintah….

            UMNO dominan sebab tu boleh istihar dalam perhimpunan MCA, Malaysia negara islam….PAS n PKR ada berani kata AKAN menjadikan Malaysia negara islam…bukan dalam perhimpunan DAP,,,,dalam perhimpunan sediri pun tak berani…

            Ada otak guna…Allah bagi Akal…dah berapa ramai..teman-teman dan pembela Anwar sipenipu dan meninggalkan beliau…Ckap beliau penuh dengan pembohongan…cuba beri tiga cakap beliau yang beliau janji dan kotakan….16sept..pembohong,kotak rahsia..pembohong….bohong…bohong…bohong……itu saja.sampai Karpal pun suruh ANwar bertaubat….Uh..Uh…Malu..Malu

          • ElectroMagneticPulse says:

            nak buat cane bro ada otak guna…. mereka ni bukan nampak pon semua tu… bile cakap taknak terima… pas tu bukan islam sangat pon… sekarang ni dah boleh nampak dah…
            setakat pakai baju islamik je…

          • Gen2Felda says:

            ada otak guna…gua respect cara lu posting… low profile tapi tajam berbisa..

        • raplahjingaa says:

          Saya sokong kata-kata tuan…..cuba tuan ceritakan sikit bagaimana kita nak mencapai objective sebegitu……tolong jangan jawab dengan mengundi PAS…..kerana saya tahu dan jauh di sudut hati tuan…tuan pun tahu…..

    • raplahjingaa says:

      hmmm…..anda sebenarnya tidak membantu sesiapa pun….termasuk lah diri anda….

  4. bila pahat berbunyi says:

    repoter kalu jumpa anwar buat tak tahu je..duduk diam jgn tanya soalan

  5. zumazore says:

    PEMIMPIN PELIWAT DIJADIKAN PEMIMPIN
    macam tu punya jijik tajuk yang aku berikan tu.. lagi jijik aku tengok orang menyokong AL-JUBURI tu macam tak ada perasaan je mereka ni..GELAP HATI…
    DALAM KITAB AL-KABA’IR OLEH AL-ZAHABI menyebut : orang yang melakukkan perbuatan keji dengan mendatangi lelaki pada duburnya iaitu daripada kaum NABI LUT a.s bertempat di sebuah perkampungan yang di kenali sebagai SODOM. mereka sangat suka elakukkan perbuatan keji dan terkutuk sebagaimana yang di jelaskan oleh ALLAH s.w.t dalam AL-QURAAN. antara perbuatan terkutuk itu ialah homoseksual atau liwat dengan tanpa segan silu melakukkan di halayak ramai atau di kelab-kelab khas sesama mereka…
    MENURUT RIWAYAT IBN ABBAS r.a terdapat 10 perbuatan keji yang di lakukkan oleh golongan tersebut iaitu:
    1) menggulung rambut dan melepaskan kain tutup aurat
    2) menembak dengan senapang
    3) melaga atau menyabung burung-burung merpati yang dara
    4) melontar dengan batu kerikil
    5) meniup dengan jari-jari sebagai peluit.. peewitt
    6) mengikat buku-buku lali
    7) melabuhkan pakaian (sehingga menyapu jalan)
    8) melepaskan kancing baju
    9) menagihi arak
    10) mendatangi lelaki pada duburnya

    maka DOSA KEJI KAUM LUT ITU MAKADI AZAB OLEH ALLAH…

    • Telok_Blangah says:

      Adakah sudah terbukti DSAI memang kaki liwat? Jika kita ikuti perbicaraan kes DSAi dan saiful termasuk liwat 1 dahulu, banyak percanggahan dan keraguan yg timbul. Jika kita benar2 ada dlm diri kita sekelumit perasaan dan iman, adakah di dalam hati kita mengiyakan sahaja apa yg didgr dr sebelah pihak?

      • dina says:

        ada ke anwar tunjuk bukti yg dia bukan kaki liwat?…asik megelak jer…

        • Telok_Blangah says:

          Ini bukan soal mengelak. Kenapa saksi utama spt Najib tidak dipanggil. iaitu semasa si saiful mengadu kpd najib. Mudah yer si saiful dapat berjumpa dgn najib. Pada mulanya mengadu nak dapat biasiswa kemudian lain plak jadinya….

          • Tuan gedukngok says:

            Oohh..saiful jumpa najib mendatangkan keraguan. Gambar video yg tersangat mirip tak mendatangkan keraguan tentang moral dan perwatakan sipeliwat tua tu?

      • capt jam omega says:

        kalau bukan peliwat kenapa sampai sekarang anwar tak berani saman dato eskay?
        video tu adalah perangkap yang dibuat oleh dato eskay.memang benar dato eskay yang dedahkan sampai anwar tak berani nak saman dato eskay atau sekurang2nya anwar dapatkan perintah mahkamah untuk menghalang dari dato eskay menayang video tersebut.aku percaya dato eskay bukan setakat itu saja ada video tersebut malah masih banyak semasa di thailand mereka berdua rapat.sebab tu anwar tak berani saman.kalau saman dato eskay maka terkeluar lagi video2 yang lain,mungkin dengan thai doll .vietnam doll ke…mcm2 boleh jadi

        • joe says:

          Terbaek Capt!. Telok blangah dah jadi Telok Belengas. ha ha ha

        • Telok_Blangah says:

          Kata Eskay mulanya di hotel. Bila polis siasat di kondo plak. Katanya original CD diberi polis, tup tup keluar kat internet plak. Kata tiada salinan melainkan Eskay sahaja ada dan diserah kpd polis…? mcmana tu? Keraguan…..

          Ada tulisan thailand? Mcm2 rekaan….Saudara, jika fitnah terkena pada diri sendiri atau keluarga, mcmana? Yg fitnah tu memang diketahui musuh atau seteru politik kita….Di situ kita boleh menilainya…Cukup2lah…..dosa fitnah lebih berat dari membunuh….

      • raplahjingaa says:

        hmmm…..baca betul-betul verdict tuan hakim semacam kes liwat budak tu dulu…..liwat memang berlaku…..cuma dia di bebaskan di sebabkan kesalahan teknikal pasukan pendakwa…….

      • zumazore says:

        SAMA GAK MASA PAS (MAT SABU) MENGELARKAN ANUA AL-JUBURI.. DAH TERANG YANG MULAKAN MENGELARKAN ANUA TU PELIWAT IALAH MAT SABU DARI PAS…

    • capt jam omega says:

      para 2 tu tak betul..zamam tu mana ada senapang..panah ader ler!!!! tukar semula kepana panah…

  6. Berapa lama Nuar didalam kerajaan ?. Berapa kali pilihan raya dia menang sehingga mampu mengekalkan jawatan menterinya sehinggalah dia dihalau keluar kerana terlalu hancing dan hapak perangainya.

    Sekerap itulah keputusan pilihan raya yang memenangkan nya hasil dari perbuatan menipu olih kerajaan.

    Soalan untuk Nuar, BILA PULAK DIA NAK TUNJUK JAM OMEGA ?
    BILA NAK SAMAN ESKAY DAN RAKAN2NYA KERANA ‘MEMFITNAH’ DIA

    Nuar wajib jawap dua soalan itu dulu sebelum kita ajukan 17 soalan lain.

    ,

  7. khahar Muzafar says:

    Ambiga kafir lahanat tu memang berkasta paria, sebab kalau perangai berkasta Bahmin tidak macam tu. Orang yang membela Lina Joy pun menjadi Ketua Orang-Orang Dunggu HamPAS? amat memalukan. Seburuk-Buruk Ayah Pin pun tak terima Ambiga

  8. pasdaplaknat says:

    Hahaha sahabat2 Anu-War laknatullah ini semua dh letak jawatan..

    Defiant no longer, Weiner resigns in sex scandal

    Defiant and combative no longer, New York Rep. Anthony Weiner soberly announced his resignation from Congress on Thursday, bowing to the furor caused by his sexually charged online dalliances with a former porn actress and other women…

    (sumber dari YAHOO.com)

Leave a Reply

Threesome