Menu Utama

Akal Najib Vs. Kepala Otak Mahfuz..!!!

Mahfuz memang pandai buat lawak. Tak sia-sia diberikan jolokan “Mr. Bean”! Bukan setakat lawak, bodoh pulak tu. Rowan Atkinson (Mr. Bean pandai) ada PHD yang memberikan gelaran “Dr.”, tapi si Mahfuz ni ada jugak PHD, tapi PHD yang membawa erti “Perasaan Hasad Dengki” laaa…

Mahfuz baru-baru ni berkata bahawa “negara kebajikan UMNO menekan rakyat”. Habis dia ungkit mengenai kenaikan harga petrol, barangan runcit, elektrik dan macam-macam lagi. Lepas tu, dia kata UMNO amalkan rasuah, fitnah, salahguna kuasa, penyelewengan hingga menyusahkan rakyat.

Betul ke apa yang dia kata tu? Apakah UMNO bertanggungjawab bagi segala yang dia katakan itu? Apakah dia mempunyai fakta rasional untuk menyalahkan UMNO bagi setiap perkara buruk yang berlaku dalam negara, mengenai ekonomi dan kesalahan individu?

Saya ngin mencabar Mahfuz untuk menamakan sebuah negara yang tidak pernah mengalami kenaikan harga petrol! Sebutkan satu negara yang tak pernah naik harga barangnya. Namakan negara yang tidak pernah naikkan harga elektrik dan semua barangan keperluan rakyatnya. Beritahu saya faktanya sekiranya dia benar-benar mahu membuktikan bahawa dia tidak bodoh!

UMNO amalkan rasuah? Apa maksud rasuah yang dikatakan Mahfuz itu? Apakah “rasuah” yang dimaksudkan Mahfuz itu sama nilainya dengan “sedekah”, “sumbangan ikhlas”, “derma jihad”, “saguhati”, “infaq” atau lain-lain terma yang digunapakai oleh Pas untuk menghalalkan perbuatan rasuahnya itu? Cakaplah terus terang Mahfuz. Allah tahu apa yang puak-puak Pas buat masa pemilihan dan pilihanraya…

Fitnah? Siapa fitnah siapa? Fitnah sebagaimana Pas mengkafirkan UMNO? Fitnah sebagaimana Najib dan Rosmah difitnah Anwar melalui RPK? Fitnah sebagaimana Keadilan Daily lakukan pada Harun Din? Fitnah bagaimana yang Mahfuz maksudkan? Fitnah sebagaimana Eskay yang bersumpah dengan nama Allah berkenaan video seks yang dikaitkan dengan Anwar? Yang mana satukah yang dimaksudkan Mahfuz?

Salahguna kuasa? Seleweng? Tak payah temberanglah, Mahfuz! Takkan tak kenal Arif Fahmi? Atau, yang terbaiknya, Mahfuz balik Kedah, sila bertanya pada Azizan Razak bagaimana dia kena tengking oleh Anwar berkali-kali hanya disebabkan seorang Exco Negeri itu yang buat “claim” yang terlampau-lampau! Jangan menuding pada UMNO saja, PAS, PKR dan DAP, Pakatan Haram lebih teruk! Bukan saja merompak, menipu rakyat pula. Kononnya Pakatan Haram lebih telus…piiiraaahhh..!!!

Secara jujurnya, memang benar Kerajaan Barisan Nasional sejak dari awal merdeka lagi hinggalah sekarang,
sudah lama mengamalkan dasar negara kebajikan. Bukan setakat itu saja, UMNO turut mendaulatkan Islam dengan mengisytiharkan Malaysia sebagai negara Islam ketika di zaman pemerintahan Tun Dr. Mahathir. Cuma PAS saja yang tak mahu mengimarahkan negara ini dengan Islam. Pas asyik sebok berpolitik saja. Kalau buat tazkirah atau kuliah agama sekalipun, pastinya diselitkan agenda politik!

Justeru itu, jelas sekali bahawa Mahfuz memang terbukti mempunyai IQ yang paling lemah dikalangan Naib Presiden PAS yang terpilih baru-baru ini. Mungkin tahapnya lebih kurang macam Nizar saja. Yang beza antara Mahfuz dan Nizar, mungkin Mahfuz lebih bodoh dari Nizar. Sebab, di dalam PAS, siapa yang lebih bodoh, lebih tinggi “maqam”nya dalam PAS..!!!






12 Komen to Akal Najib Vs. Kepala Otak Mahfuz..!!!

  1. stingray says:

    IQ mahfuz bean bkn saja paling lemah dikalangan Naib Presiden PAS jea, tp kelemahan hotak dia telah lama mengatasi kelemahan IQ kongkang,babun dan tapir..kalau org yg dipilih mempunyai IQ tahap tapir, mcm mane plak IQ org yg memilih beliau??? tahap ape yea??..

  2. vinn says:

    kah kah kah org ckp nk bt negara islam dia ckp dh bt lama dh,org ckp nk bt negara bekerbajikan alih2 dia ckp dh bt lama dh,kah kah kah kah apa bangang pnye bn ni,lps ni nk bt negara mari bunuh org dgn c4,mari merogol amah,mari merogol kanak2,mari meraba-raba budak sekolah,mari bt video seks,mari klwat kt port dksn.dia pun ckp kami dh bt lama dah,kah kah kah kah kah kah kah kah,ingt x org ni ckp knp sy xlena tdr mlm?bkn hari2 sy tgk bik mama,sblm tdr sy tgk ipad sy sbb ipad sy lbh slim dan cun dr estri sy,kah kah kah kah kah.

  3. jebat says:

    mahfuz.. Kaki fitnah dan hero jalanan pas.. Tak ada kualiti.. Tau mengutuk tetapi tak pandai nak bg idea..

  4. Nicky Najis says:

    Apa nak marah kat Mahpos ni, tahap SRP je dia ni. Tak usah marah-marah budak lulus SRP, tapi dgr citer banyak gak masyuk kerajaan PAS beri kat dia. He..he.. Alaaa mahpos…. nafsu selagi bernama manusia semua sama je.. buat ahlul bahlul pas tak usah teruja dgn pemimpin2 hang tu.. Sama gak nafsu macam hang semua, kena temberang je sikit2 dgn ayat quran dgn hadis hang semua teruja. He..he.. Bodoh piang tul ahlul bahlul pas ni… TAKEBEER..

  5. kobis80 says:

    Mengapa kerajaan tidak menarik @mengurangkan subsidi utk IPP ( penjana bebas ) dan berikan secsra terus subsidi tersebut kpd rakyat?perkara ini ada dinyatakan oleh Yb Mahfuz..kalau anda lebih cerdik dari Yb Mahfuz tidak bolehkah anda berfikir secara intelek ttg perkara ini?

  6. rembat says:

    selalu sgt gunakan takebeer..siapa yg selalu takebeer tu?semasa sidang parlimen ada YB Saifudin Nasution ingin mendedahkan YB BN ada ambil minuman arak.ketika itu wakil BN tidak srg pun yg berani mencelah @ melawan.so siapa takebeer dah jelaskan..katakan Takbir ALLAHHUAKBAR..takyah mempersendakan pkataan Takbir itu lagi.terlalu berbeza.ALLAH MAHA BESAR manakan sama dgn benda2 lain.

    • fabao says:

      dah takde yg nk mencelah dan melawan dedahkan la?siapa ya?..nk tau ni..mesti nk ckp xnak dedahkan aib org kan?xyah la ckp dr awal lg..

  7. kobis80 says:

    Kepada cerdik pandai yg mengutuk YB Mahfuz ni.Kenapa kerajaan tidak menarik @mengurangkan subsidi utk IPP ( penjana bebas )?mengapa IPP diberi kemudahan tersebut?tidakkah subsidi tersebut boleh diberikan terus kpd rakyat?Jum. subsidi tersebut bknnya sedikit.lebih krg 19billion.jika diberi subsidi kpd rakyat kononnya akan menyebabkan akaun kerajaan akan kehausan.tetapi diberikan kpd IPP tak mengapa.padahal IPP ini adalah pengeluar tenaga yg menjual kpd TNB.

  8. zaidsaif says:

    Pada hemat saya, spt. ramai yg kurang arif makna negara kebajikan or welfare state according to western model.Bukannya buat kebajikan beri sedekah.Bukannya UMNO yg akan tertekan. Yg akan tertekan ialah kaum Cina dan parti PAS sbb. tak tahu dan mampu nak laksanakannya.Cakap saja lebih spt dahulu, apa2 blue print pun takde, cuma ade blue video China doll. Mengikut takrifan western, welfare state spt. Nodic model bermaksud equal opportunity, equal distribution of wealth, and government funds are channelled directly to organisations and individuals.Contohnya, dari segi ekonomi dan pelajaran yg tertingal jauh adalah majoritinya kaum Melayu dan Bumiputera lain. Maka peluang yg lebih banyak lebih dari yg termaktub dlm perlembagaan dan DEB mestilah disalurkan kpd. kaum yg tertinggal.Kaum2 yg kaya terutamanya kaum2 cina akan dikenakan income tax yg tinggi dan kemungkinan mereka akan meninggalkan negara Malaysia maka terjadilah satu lagi kes baru moneydrain.Lihat saja kpd. jutawan2 dari negara spt. Norway dan Sweden berhijrah ke Monaco kerana tax yg amat tinggi di negara mereka. Dengan ini juga, kontrak2, DEB dan biasiswa dapat diberikan dgn lebih banyak kpd. kaum bumiputera negara ini. Apa yg UMNO lakukan selama ini spt. affirmative action dan DEB akan lebih relevan.Obama,a mutt, adalah pelajar yg sedarhana saja tapi dapat belajar di Colombia dan kemudiannya Harvard melalui pintu belakang yaani affirmative action. Seorang lagi ialah Condoleeza Rice. Yg. penting, our Surpreme Law, iaitu Perlembagaan kita tak boleh dipinda tanpa kebenaran 2/3 MP dan kelulusan Yang Di Pertuan Agong.

  9. mulan says:

    Negara kebajikan bukannya makna charity state spt Australia.

Leave a Reply